Yleinen asevelvollisuus tulee säilymään

Para Bellum

Näyttää päivänselvältä että yleinen asevelvollisuus tulee säilymään, niin laajaa on sen kannatus läpi eduskuntaryhmien:.

http://puheenvuorot.kansanmuisti.fi/istunnot/3-2013/17327-suomen-turvallisuus-ja-puolustuspolitiikka-2012

Carl Haglund:(rkp)

"Puolustuksen kehittäminen lähtee siitä, että koko maata puolustetaan, yleinen asevelvollisuus on myös tulevaisuuden ratkaisu"

"...yleinen asevelvollisuus on myös tulevaisuuden ratkaisu ja alueellinen puolustusperiaate ja sotilasliittoon kuulumattomuus säilyvät."

Johannes Koskinen (sd):
"... yleinen asevelvollisuus ja sotilaallinen liittoutumattomuus tulevat jatkossakin olemaan Suomen puolustuksen kulmakivet."

Eero Reijonen (kesk):
"...koko maan puolustaminen ja sotilaallinen liittoutumattomuus joutuvat kyseenalaisiksi. Tällaista kehitystä keskustan eduskuntaryhmä ei hyväksy."

Thomas Blomqvist (r):
"Yleinen asevelvollisuus ja alueellinen puolustus liittyvät tämän vuoksi toisiinsa. Yleinen asevelvollisuus sisältäen riittävästi reservin harjoituksia ja vapaaehtoisten maanpuolustusjärjestöjen toimintaa kytkeytyy myös suoraan vahvaan puolustustahtoomme."

Sari Palm (kd):
"Kristillisdemokraatit haluavat Suomen puolustuskyvyn perustuvan jatkossakin Puolustusvoimiimme, joilla on riittävä maa-, meri- ja ilmakyky, riittävät kouluttautumismahdollisuudet, mahdollisuudet toiminnalliseen osaamiseen myös tekniikan osalta ja joukkojen perustana yleinen asevelvollisuus."

"Yleinen asevelvollisuus on edelleen Puolustusvoimien selkäranka ja kertausharjoituskoulutuksen merkitys tulevaisuuden Puolustusvoimissa vaikuttava."

Saara Karhu (sd):
"Vaikka yleinen asevelvollisuus ja sotilaallinen liittoutumattomuus tulevat olemaan jatkossakin puolustuksemme selkärankana, yhteistyö sopivien kumppanimaiden kanssa on kannatettavaa."

Pauli Kiuru (kok):
"Yleinen asevelvollisuus ja alueellinen puolustusperiaate sekä sotilasliittoon kuulumattomuus säilyvät."

Näyttää sille että yleisen asevelvollisuuden kannatus on vankkumatonta läpi merkittävien eduskuntapuolueiden ja asevelvollisuus myös tässä valossa tulee kansan tahdon jmukaisesti asevelvollisuus säilymään jatkossakin..

42

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyntymtmyrt6myrt6m

No säilyköön. Minä ja poikani emme ainakaan tue väkivaltakoneistoa. Marise mitä mariset, papparainen.

• Para Bellum

"...Minä ja poikani..."

Poika parka, tuolla menolla hän on 30 vuoden kuluttua kaltaisesi katkeroitunut tilittäjä jollain tulevaisuuden foorumilla.

Eikös olisi aika jo katkaista tuo aivopesun ja asennevamman perinne?

• yuyu,kl8

"Eikös olisi aika jo katkaista tuo aivopesun ja asennevamman perinne?"

Kyllä kannattaa katkaista psykoottinen asevelvollisuusperinne heti alkuunsa.
      Tänne ei kukaan hyökkää, veteraanit ovat kuoppausiässä, isänmaauskonto on lahko.

Nykysuomalainen ei omista mitään, asuu vuokralla, eikä omista maata, jota puolustaa.
      On siinä motivoitunut taistelija sitten ..hahaa!

• Para Bellum

"Nykysuomalainen ei omista mitään, asuu vuokralla, eikä omista maata, jota puolustaa."

Olet väärässä jälleen ja se asia ei enää ylitä uutiskynnystä.

http://yle.fi/uutiset/suurten_ikaluokkien_lapsille_lavahtaa_jattiperintoja/6304860

>Suurten ikäluokkien lapsille lävähtää jättiperintöjä
      Suomalaisten varallisuus on yli kaksinkertaistunut 20 vuodessa. Suunta jatkuu, sillä suurten ikäluokkien lapset perivät mökit ja metsät.<

>Suomalaisilla on tulevaisuudessa millä mällätä. Suomessa on kansainvälisesti vertaillen vain hyvin vähän sellaisia kotitalouksia, joille ei ole kertynyt minkäänlaista varallisuutta. <

>Asunnon omistaa kaksi kolmesta suomalaistaloudesta.<

Paitsi että suomalaisilla menee maailmanlaajuisesti ajatellen hyvin ovat suomalaiset vielä kaiken lisäksi yksiä onnnellisimmista kansoista maailmassa. myös ihmisoikeustilanne ja korruption vähäisyys on tunnustetusti yksi parhaista maailmassa

Alan ymmärtää täydellisen haluttomuutesi kirjoittaa minkäänmoisella nimimerkillä. On erittäin kätevää kyetä sanoutumaan irti edellisen kaltaisista jua monista muista ontuvista väitteistä (= aivo********) väittämällä vain ettei ole väitettä esittänyt.

Puhekielessä käytöstäsi harrastavaa henkilöä kutsutaan varsin yleisesti *****housuksi.

• yfu,yu,y,yu,

Kumpi tässä on oikein harhainen?
        Väität ,että jokainen suomalainen perii miljoonien metsät, joita kannattaa puolustaa asein. Toiseksi : Sekoitat minut johonkin toiseen, jota olet onnistunut ärsyttämään trollailullasi. Kannattaisi lopettaa ajoissa, vai oletko jo liian kaukana tästä maailmasta?

• Para Bellum
        yfu,yu,y,yu, kirjoitti:

Kumpi tässä on oikein harhainen?
        Väität ,että jokainen suomalainen perii miljoonien metsät, joita kannattaa puolustaa asein. Toiseksi : Sekoitat minut johonkin toiseen, jota olet onnistunut ärsyttämään trollailullasi. Kannattaisi lopettaa ajoissa, vai oletko jo liian kaukana tästä maailmasta?

"Sekoitat minut johonkin toiseen, jota olet onnistunut ärsyttämään trollailullasi"

Kaikki alati vaihtuvien (yfu,yu,y,yu, yms yms jne) nimimerkkien takaa kirjoittelevat ovat samaa nettifoorumien pohjasakkaa joita voi ja pitää käsitellä yhtenä kiinteänä ongelmajäteklönttinä.

Puhekielessä moista käytöstä harrastavaa henkilöä kutsutaan varsin yleisesti *****housuksi.

Kaiken lisäksi uikutat minun väittävän jotain kun linkitän luotettavana uutislähteenä pidettävään yle.fi uutissivustoon asiasta joka on kuitenkin yleisesti tiedossa kaikilla normaalin yleissivistyksen omaavila henkilöillä. Lukisit viitelinkin, siellä ei mitään miljoonia mainita vastoin väittämääsi.

Oletpa aika pelle.

.

• yj56j767j6j67
        Para Bellum kirjoitti:

"Sekoitat minut johonkin toiseen, jota olet onnistunut ärsyttämään trollailullasi"

Kaikki alati vaihtuvien (yfu,yu,y,yu, yms yms jne) nimimerkkien takaa kirjoittelevat ovat samaa nettifoorumien pohjasakkaa joita voi ja pitää käsitellä yhtenä kiinteänä ongelmajäteklönttinä.

Puhekielessä moista käytöstä harrastavaa henkilöä kutsutaan varsin yleisesti *****housuksi.

Kaiken lisäksi uikutat minun väittävän jotain kun linkitän luotettavana uutislähteenä pidettävään yle.fi uutissivustoon asiasta joka on kuitenkin yleisesti tiedossa kaikilla normaalin yleissivistyksen omaavila henkilöillä. Lukisit viitelinkin, siellä ei mitään miljoonia mainita vastoin väittämääsi.

Oletpa aika pelle.

.

Hahaa, en lue mitään tyhmiä linkkejäsi. Miksi linkität niitä, tyhmyri?
        Taaskaan minä en ole väittänyt mitään "miljoonista", alkaa sun touhut karata vähän lapasesta muutenkin. Et osaa pysyä aihepiirissä, mikä ei ole ollenkaan ihme koulutustaustaasi vasten katseltuna.

Vai Yle (valtiollinen tv- yhtiö ) on sinun paras viitelähteesi? Älä viitsi häpäistä itseäsi enempää, idoktrinoitu imbesilli.

• Para Bellum
        yj56j767j6j67 kirjoitti:

Hahaa, en lue mitään tyhmiä linkkejäsi. Miksi linkität niitä, tyhmyri?
        Taaskaan minä en ole väittänyt mitään "miljoonista", alkaa sun touhut karata vähän lapasesta muutenkin. Et osaa pysyä aihepiirissä, mikä ei ole ollenkaan ihme koulutustaustaasi vasten katseltuna.

Vai Yle (valtiollinen tv- yhtiö ) on sinun paras viitelähteesi? Älä viitsi häpäistä itseäsi enempää, idoktrinoitu imbesilli.

"Taaskaan minä en ole väittänyt mitään "miljoonista"

-Kyllä, juuri sinä. Lapsikin ymmärtää että vastasin juuri sinun viestiisi ja vastauksesi on sitäpaitsi näkyvissä tuossa. Ihan turha kieltää.

"...en lue mitään tyhmiä linkkejäsi."

-Et siis uskalla avata enää linkkejä kun jäät ontuvine väitteinesi joka kerta linkitettyjen lähdetodiisteiden jalkoihin. Siinä määrin heppoisia väitteesi ovat olleet.

"Yle (valtiollinen tv- yhtiö ) on sinun paras viitelähteesi? "

YLE on erittäin luotettava ja riippumaton julkisen palvelun yleisradiotoimintaa harjoittava viestintäyhtiö. Voitko antaa jonkin esimerkin YLE:n uutisoinnin epäluotettavuudesta?

Odotan mielenkiinnolla miten osoitat vihjailusi YLE:n luotetavuudesta jollain tapaa todeksi.

Ps. Mille siellä muuten nyt tuntuu kun kun asiaväittelyssä olet kaikki keinosi käytänyt ja nyt yritätä vielä rimpuilla epätoivoisilla amistempuilla....?

Veikkaisin että "tilastomatemaatikkoa" nyt ****taa...? (kuten lukemattomia kertoja aikaisemminkin)

Oletpa aika pelle.

• Säälittävää...
        Para Bellum kirjoitti:

-Kyllä, juuri sinä. Lapsikin ymmärtää että vastasin juuri sinun viestiisi ja vastauksesi on sitäpaitsi näkyvissä tuossa. Ihan turha kieltää.

-Et siis uskalla avata enää linkkejä kun jäät ontuvine väitteinesi joka kerta linkitettyjen lähdetodiisteiden jalkoihin. Siinä määrin heppoisia väitteesi ovat olleet.

YLE on erittäin luotettava ja riippumaton julkisen palvelun yleisradiotoimintaa harjoittava viestintäyhtiö. Voitko antaa jonkin esimerkin YLE:n uutisoinnin epäluotettavuudesta?

Odotan mielenkiinnolla miten osoitat vihjailusi YLE:n luotetavuudesta jollain tapaa todeksi.

Ps. Mille siellä muuten nyt tuntuu kun kun asiaväittelyssä olet kaikki keinosi käytänyt ja nyt yritätä vielä rimpuilla epätoivoisilla amistempuilla....?

Veikkaisin että "tilastomatemaatikkoa" nyt ****taa...? (kuten lukemattomia kertoja aikaisemminkin)

Oletpa aika pelle.

Lukihäiriöinen pummi; Ylen uutisointi on epäluotettavaa ja valtiollista propagandaa, aivan kuten sinä. Poikkeuksena, että olet lahjottu pikku pyrkyripaska.
        Yle verottaa, jotta kotona makaavat loiset, kuten sinä saisivat jotakin katseltavaa. Eläköityneen paskan on helppo vaatia muilta esimerkiksi maanpuolustustahtoa.

Olet sitten todella pikku lapsi, koska sinua kiusaavat täällä lukemattomat yksityishenkilöt. Oleta, mitä oletat. Ja rönsyilevät linkkisi ei kiinnosta ketään, uskallan väittää.
        Kannattaa vielä etsiä "sitä oikeaa" henkilöä jostakin muualta, en ole matemaatikkopoikasi.
        Hehee, parapellumi. Etpä ole pelle, et? Vai kuinka maisteri/Observer/kokemus-k?

• Para Bellum
        Säälittävää... kirjoitti:

Lukihäiriöinen pummi; Ylen uutisointi on epäluotettavaa ja valtiollista propagandaa, aivan kuten sinä. Poikkeuksena, että olet lahjottu pikku pyrkyripaska.
        Yle verottaa, jotta kotona makaavat loiset, kuten sinä saisivat jotakin katseltavaa. Eläköityneen paskan on helppo vaatia muilta esimerkiksi maanpuolustustahtoa.

Olet sitten todella pikku lapsi, koska sinua kiusaavat täällä lukemattomat yksityishenkilöt. Oleta, mitä oletat. Ja rönsyilevät linkkisi ei kiinnosta ketään, uskallan väittää.
        Kannattaa vielä etsiä "sitä oikeaa" henkilöä jostakin muualta, en ole matemaatikkopoikasi.
        Hehee, parapellumi. Etpä ole pelle, et? Vai kuinka maisteri/Observer/kokemus-k?

Tilastomatemaatikon väite tuossa aikaisemmin johon pyysin perusteluja ja todisteita:

"Ylen uutisointi on epäluotettavaa ja valtiollista propagandaa, aivan kuten sinä."

Eli jälleen kerran väitteesi/vihjaus YLE:n virheellisestä tai valheellisesta jäi ontuvaksi väittämäksi ja et kyennyt sitä sanallakaan perustelemaan tai todistamaan. Satojen tuhansien uutisten uutisvirrasta olisi varmasti helppo poimia esimerkki vääristellystä uutisesta todisteeksi, jos sellaisia olisi. Siihen et pystynyt.
        Omien asennevammojen toistelu ei ole argumentointia.

Eli YLE:n luotettavuutta tietolähteenä ei onnistuttu kyseenalaistamaan piirun vertaa. M.O.T.

"Eläköityneen paskan on helppo vaatia muilta esimerkiksi maanpuolustustahtoa"

-Missä olen maanpuolustustahtoa keneltäkään sanallakaan vaatinut? Osoita missä muka?

-Oletpa sekaisin, mitä mömmöjä oikein vedät ja millaista elämää vietät kun tyypilliset vastaukset tulevat aamu-kolmen ja kuuden välillä?

Sen sijaan olen useita kertoja kertonut MTS:n "maanpuolustustahtokyselystä" ja sen tuloksista jotka osoittavat maassamme vallitsevan poikkeuksellisen korkean maanpuolustustahdon. Samoin olen liiskannut kantapään alle väitteesi ja vihjauksesi tutkimustulosten manipuloinnista.

-Missä olen sanallakaan maininnut olevani eläkkeellä tai edes lähestymässä eläkeikää? Oletpa sekaisin, mitä mömmöjä oikein vedät kun itse keksimääsi väitettä alat jo totena pitämään.

”Eläkeläinen” väittämästäsi voisi varmaan käyttää omaa termiäsi ”olkiukko”

"Olet sitten todella pikku lapsi..."

Ensin väität että olen eläkkeellä ja sitten kohta perään väität että olen alaikäinen kirjoittelija?

-Oletpa sekaisin... jos ajankohta olisi lähempänä syksyä epäilisin kohdallasi jotain huumaavien sienten syömistä. Niin rönsyilevää ja sekavaa on kirjoittelusi.

"Ja rönsyilevät linkkisi ei kiinnosta ketään, uskallan väittää."

-Kiinnosti linkit tai ei, se ei poista sitä että kumosin linkityksen tietoihin perustuen kaksi väitettäsi. Ensin väitit etteivät suomalaiset omista mitään puolustamisen arvoista.:

http://www.suomenpankki.fi/fi/julkaisut/selvitykset_ja_raportit/bof_online/Documents/BoF_Online_05_2012.pdf

Pohjoismaista suomalaisia enemmän asuu omistusasunnossa ainoastaan Norjassa. Eikä siinä kaikki: ” Kaikkien
        Pohjoismaiden asuntojen kunto on erittäin hyvä eurooppalaisessa vertailussa, mutta Suomen asuntojen kunto on parhain”
        Ja näkemyksesi siitä että ainoastaan raha, omaisuus tai varallisuus olisi jotenkin keskeisintä maanpuolustustahtoa ajatellen on peräti lapselliinen.

Toiseksi väitit minun väittäneen: "Väität ,että jokainen suomalainen perii miljoonien metsät" kun linkitin YLE:n uutiseen suurilta ikäluokilta vapautuvaan omaisuuteen jälkipolville.
        Kuten ketjusta on luettavissa moista väitettä en ole esittänyt. Ihme sekoilua kohdallasi.

Lisää sienten syömisestä johtuvia sekoilujasi: ” Vai kuinka maisteri/Observer/kokemus-k?”

Noista nimimerkeistä olen käyttänyt ainoastaan ”-Observer” nimimerkkiä. Sitä samaa jonka olet varastanut lukuisia kertoja ja kirjoitellut amisteini-tasoisia kirjoituksia sen takaa. Halvat kopiot on onneksi kenen hyvänsä helppo huomata.

• Mielisairas olet
        Para Bellum kirjoitti:

Tilastomatemaatikon väite tuossa aikaisemmin johon pyysin perusteluja ja todisteita:

"Ylen uutisointi on epäluotettavaa ja valtiollista propagandaa, aivan kuten sinä."

Eli jälleen kerran väitteesi/vihjaus YLE:n virheellisestä tai valheellisesta jäi ontuvaksi väittämäksi ja et kyennyt sitä sanallakaan perustelemaan tai todistamaan. Satojen tuhansien uutisten uutisvirrasta olisi varmasti helppo poimia esimerkki vääristellystä uutisesta todisteeksi, jos sellaisia olisi. Siihen et pystynyt.
        Omien asennevammojen toistelu ei ole argumentointia.

Eli YLE:n luotettavuutta tietolähteenä ei onnistuttu kyseenalaistamaan piirun vertaa. M.O.T.

"Eläköityneen paskan on helppo vaatia muilta esimerkiksi maanpuolustustahtoa"

-Missä olen maanpuolustustahtoa keneltäkään sanallakaan vaatinut? Osoita missä muka?

-Oletpa sekaisin, mitä mömmöjä oikein vedät ja millaista elämää vietät kun tyypilliset vastaukset tulevat aamu-kolmen ja kuuden välillä?

Sen sijaan olen useita kertoja kertonut MTS:n "maanpuolustustahtokyselystä" ja sen tuloksista jotka osoittavat maassamme vallitsevan poikkeuksellisen korkean maanpuolustustahdon. Samoin olen liiskannut kantapään alle väitteesi ja vihjauksesi tutkimustulosten manipuloinnista.

-Missä olen sanallakaan maininnut olevani eläkkeellä tai edes lähestymässä eläkeikää? Oletpa sekaisin, mitä mömmöjä oikein vedät kun itse keksimääsi väitettä alat jo totena pitämään.

”Eläkeläinen” väittämästäsi voisi varmaan käyttää omaa termiäsi ”olkiukko”

"Olet sitten todella pikku lapsi..."

Ensin väität että olen eläkkeellä ja sitten kohta perään väität että olen alaikäinen kirjoittelija?

-Oletpa sekaisin... jos ajankohta olisi lähempänä syksyä epäilisin kohdallasi jotain huumaavien sienten syömistä. Niin rönsyilevää ja sekavaa on kirjoittelusi.

"Ja rönsyilevät linkkisi ei kiinnosta ketään, uskallan väittää."

-Kiinnosti linkit tai ei, se ei poista sitä että kumosin linkityksen tietoihin perustuen kaksi väitettäsi. Ensin väitit etteivät suomalaiset omista mitään puolustamisen arvoista.:

http://www.suomenpankki.fi/fi/julkaisut/selvitykset_ja_raportit/bof_online/Documents/BoF_Online_05_2012.pdf

Pohjoismaista suomalaisia enemmän asuu omistusasunnossa ainoastaan Norjassa. Eikä siinä kaikki: ” Kaikkien
        Pohjoismaiden asuntojen kunto on erittäin hyvä eurooppalaisessa vertailussa, mutta Suomen asuntojen kunto on parhain”
        Ja näkemyksesi siitä että ainoastaan raha, omaisuus tai varallisuus olisi jotenkin keskeisintä maanpuolustustahtoa ajatellen on peräti lapselliinen.

Toiseksi väitit minun väittäneen: "Väität ,että jokainen suomalainen perii miljoonien metsät" kun linkitin YLE:n uutiseen suurilta ikäluokilta vapautuvaan omaisuuteen jälkipolville.
        Kuten ketjusta on luettavissa moista väitettä en ole esittänyt. Ihme sekoilua kohdallasi.

Lisää sienten syömisestä johtuvia sekoilujasi: ” Vai kuinka maisteri/Observer/kokemus-k?”

Noista nimimerkeistä olen käyttänyt ainoastaan ”-Observer” nimimerkkiä. Sitä samaa jonka olet varastanut lukuisia kertoja ja kirjoitellut amisteini-tasoisia kirjoituksia sen takaa. Halvat kopiot on onneksi kenen hyvänsä helppo huomata.

Hienoa, olipa pitkä ja sekava vastaus! Taputapu,saatana*
        Tajuatko, miten naurettava nilkki olet? Omassa sairaassa päässäsi olet varmasti "kumonnut väittämiä". Huohh...

Ja toiseksi, miksi olet ilmaissut spontaanisti moneen otteeseen, kuinka tahdot homoseksuaalisia palveluksia nuorilta miehiltä? SAIRAS paska!

Suomalaiset ovat veloissa. Asuntovelkainen, köyhä kansa, jolla ei ole mitään syytä puolustaa vuokra-asuntoaan asein. Ja sinä sairas paska väität, että kaikki perii miljoonien omaisuuden ja metsät. HULLU

• Para Bellum
        Mielisairas olet kirjoitti:

Hienoa, olipa pitkä ja sekava vastaus! Taputapu,saatana*
        Tajuatko, miten naurettava nilkki olet? Omassa sairaassa päässäsi olet varmasti "kumonnut väittämiä". Huohh...

Ja toiseksi, miksi olet ilmaissut spontaanisti moneen otteeseen, kuinka tahdot homoseksuaalisia palveluksia nuorilta miehiltä? SAIRAS paska!

Suomalaiset ovat veloissa. Asuntovelkainen, köyhä kansa, jolla ei ole mitään syytä puolustaa vuokra-asuntoaan asein. Ja sinä sairas paska väität, että kaikki perii miljoonien omaisuuden ja metsät. HULLU

Kiitän vastauksestasi, uskoisin että viimeisimmän vastauksesi jälkeen nyt viimeisinkin inttikriitikko osaa antaa mielipiteillesi kuuluvan arvon. Ja kiroaa mielessään sitä karhunpalvelusta mitä olet tekemässä kaikille asevelvollisuusjärjestelmää kritisoiville leimaamalla heidät ansiotta täysin seinähulluiksi.

Asevelvollisuuden toteuttammisessa ja sen aiheuttamien haitojen kompensoimisessa on paljon kehitettävää. Kaltaisesi vaan vievät asialliseltakin kritiikiltä pohjaa pois. Veikkaaan että olet ansainnut varsin niukat taputukset virtuaalisilta taustajoukoiltasi...

Mutta asiaan...

Btw, satuitko huomaamaan RKP:n entisen puheenjohtajan Thomas Blomqvistin lausunnossa mielenkiintoisen huomion:

"Yleinen asevelvollisuus ja alueellinen puolustus liittyvät tämän vuoksi toisiinsa. Yleinen asevelvollisuus sisältäen riittävästi reservin harjoituksia ja vapaaehtoisten maanpuolustusjärjestöjen toimintaa kytkeytyy myös suoraan VAHVAAN PUOLUSTUSTAHTOOMME."

Nähdäkseni hän tajuaa ne reunaehdot joiden on toteuduttava silloin kun tulevaisuudessa päätetään yleisen asevelvollisuuden jatkosta. Ei riitä että koko maan puolustamiseen saadaan koulutettua riittävän laaja reservi, sen osaamisen varmistamiseksi on oltava riittävät resurssit järjestää riittävän usein myös kertausharjoituksia. Ja kaiken perustana on poikkeuksellisen vahvaksi tunnettu ja mitattu kansallinen maanpuolustustahtomme.

"Lisäarvona asevelvollisuusjärjestlmäm tuottaa maailman parhaita rauhanturvaajia, jotka vievät mukanaan rauhanturvaamistehtäviin paikallista väestöä hyödyttävän oman siviilielämänsä ammattiosaamisen."

Edellinen on ote ulkoministeri Erkki Tuomiojan puheesta Eurooppa-tiedotuksen järjestämässä keskustelutilaisuudessa viime syksyltä.

Näyttää siis edelleen päivänselvältä että yleinen asevelvollisuus tulee säilymään, niin laajaa on sen kannatus läpi kansalais- ja eduskuntaryhmien:.

• Suukiinni pässi
        Para Bellum kirjoitti:

Kiitän vastauksestasi, uskoisin että viimeisimmän vastauksesi jälkeen nyt viimeisinkin inttikriitikko osaa antaa mielipiteillesi kuuluvan arvon. Ja kiroaa mielessään sitä karhunpalvelusta mitä olet tekemässä kaikille asevelvollisuusjärjestelmää kritisoiville leimaamalla heidät ansiotta täysin seinähulluiksi.

Asevelvollisuuden toteuttammisessa ja sen aiheuttamien haitojen kompensoimisessa on paljon kehitettävää. Kaltaisesi vaan vievät asialliseltakin kritiikiltä pohjaa pois. Veikkaaan että olet ansainnut varsin niukat taputukset virtuaalisilta taustajoukoiltasi...

Mutta asiaan...

Btw, satuitko huomaamaan RKP:n entisen puheenjohtajan Thomas Blomqvistin lausunnossa mielenkiintoisen huomion:

"Yleinen asevelvollisuus ja alueellinen puolustus liittyvät tämän vuoksi toisiinsa. Yleinen asevelvollisuus sisältäen riittävästi reservin harjoituksia ja vapaaehtoisten maanpuolustusjärjestöjen toimintaa kytkeytyy myös suoraan VAHVAAN PUOLUSTUSTAHTOOMME."

Nähdäkseni hän tajuaa ne reunaehdot joiden on toteuduttava silloin kun tulevaisuudessa päätetään yleisen asevelvollisuuden jatkosta. Ei riitä että koko maan puolustamiseen saadaan koulutettua riittävän laaja reservi, sen osaamisen varmistamiseksi on oltava riittävät resurssit järjestää riittävän usein myös kertausharjoituksia. Ja kaiken perustana on poikkeuksellisen vahvaksi tunnettu ja mitattu kansallinen maanpuolustustahtomme.

"Lisäarvona asevelvollisuusjärjestlmäm tuottaa maailman parhaita rauhanturvaajia, jotka vievät mukanaan rauhanturvaamistehtäviin paikallista väestöä hyödyttävän oman siviilielämänsä ammattiosaamisen."

Edellinen on ote ulkoministeri Erkki Tuomiojan puheesta Eurooppa-tiedotuksen järjestämässä keskustelutilaisuudessa viime syksyltä.

Näyttää siis edelleen päivänselvältä että yleinen asevelvollisuus tulee säilymään, niin laajaa on sen kannatus läpi kansalais- ja eduskuntaryhmien:.

Faktaa: Reservi pienenee.

- Puolustusvoimien säästötavoitteet.
        - Puolustusvoimien rahoituksen turvaamien vuoden 2015 jälkeen epäselvää.
        -http://www.kadettikunta.fi/pdf/Pvuudistuksen_ratkaisumalli_henkiloston_tiedotustilaisuus_080212.pdf
        -Budjettileikkaus vuonna 2015 : 243 , 4 milj. euroa.
        -Materiaalinen suorituskyky jää alhaiselle tasolle.
        -Ikäluokkien pieneneminen.

Ym.
        Nythän se armeijan alasajo vasta lakaakin, pappa.

• Para Bellum
        Suukiinni pässi kirjoitti:

Faktaa: Reservi pienenee.

- Puolustusvoimien säästötavoitteet.
        - Puolustusvoimien rahoituksen turvaamien vuoden 2015 jälkeen epäselvää.
        -http://www.kadettikunta.fi/pdf/Pvuudistuksen_ratkaisumalli_henkiloston_tiedotustilaisuus_080212.pdf
        -Budjettileikkaus vuonna 2015 : 243 , 4 milj. euroa.
        -Materiaalinen suorituskyky jää alhaiselle tasolle.
        -Ikäluokkien pieneneminen.

Ym.
        Nythän se armeijan alasajo vasta lakaakin, pappa.

Huomaan että luovuit ihan suosiolla väitteestäsi YLE:n uutisoinnin valheellisuudesta?

Se mikä tässä on peräti huvittavaa että kaltaisesi aivopestyt inttikriitikot puhuvat erilaisista asioista universaalisena faktana ja itsestäänselvyytenä.

Tästä hyvänä esimerkkinä vaikka tämä väittämäsi YLE:n valheellinen (”Ylen uutisointi on epäluotettavaa ja valtiollista propaganda”) uutisointi jota et kuitenkaan kyennyt yhden yhtä kertaa perustelemaan kun asiasta kysyin.

Huomaatkos miten aivopestyjä olette uskomaan edellä kerrotun kaltaisia väittämiä.

”Faktaa: Reservi pienenee.”

-Luonnollisesti koska ikäluokat pienenevät ja inttiin palvelukseen astumisen seula on kiristynyt. Lienet ainoa kelle tuo on uutinen…

”- Puolustusvoimien säästötavoitteet.”

Lienet ainoa kelle tuo on uutinen…

”- Puolustusvoimien rahoituksen turvaamien vuoden 2015 jälkeen epäselvää.”

Sinä suhteessa puolustusministeriön hallinala ei tee poikkeusta minkään muun kanssa. Lienet ainoa kelle tuo on uutinen…

”-http://www.kadettikunta.fi/pdf/Pvuudistuksen_ratkaisumalli_henkiloston_tiedotustilaisuus_080212.pdf

Halleluja!!!

Intikriitikko vihdoin monen vaatimuksen jälkeen suostuu perustelemaan väittämiään ja mihin hän linkittääkään…. KADETTIKUNNAN eli märkäkorvaisten upseerintaimien sivustolle.

Vilpittömät onnittelut, olet vihdoin löytänyt totuuden tietolähteen. Sinun kannattaa pysytellä noilla kadettikunnan sivuilla, voit löytää muutakin paikkaamaan yleissivistystäsi.

”Nythän se armeijan alasajo vasta lakaakin, pappa.”

-Kun et pärjää olemassa olevien faktojen kanssa niin alat jossittelemaan tulevaisuuden spekulaatioilla.

Sotilaan ammatti vaan on tiettävästi maailman toiseksi vanhin ammatti.
        Wiki: ” Joidenkin tutkijoiden mukaan ensimmäinen varma todiste sodankäynnistä löytyy Jerikosta vuoden 7 000 eaa.”

Suomen sijainti geopoliittisella kartalla ei ole muuttunut mihinkään. Venäjä varustautuu miten ikinä vaan saa resurssejaan riittämään ja samaan aikaan kiristää vuoropuhelua muun maailman kanssa:

http://www.hs.fi/ulkomaat/Pohjoismaat protestoivat Venäjän toimistoratsiaa/a1367555529999?g_q=pohjoismaiden neuvoston ratsia

”Venäjän hallitus saa ensi viikolla valituksen ratsiasta, jonka Venäjä teki Pohjoismaiden ministerineuvoston toimistoon Kaliningradissa. Suomen ulkoministerin Erkki Tuomiojan (sd) mukaan Venäjän toiminta ei ollut hyväksyttävää.”

Pari vastaavaa räikeää tempausta Venäjältä vielä loppuvuodelle niin maanpuolustustahtokysely epäilemättä antaa ennätystuloksen.

• ytjtyktktkytk
        Para Bellum kirjoitti:

Huomaan että luovuit ihan suosiolla väitteestäsi YLE:n uutisoinnin valheellisuudesta?

Se mikä tässä on peräti huvittavaa että kaltaisesi aivopestyt inttikriitikot puhuvat erilaisista asioista universaalisena faktana ja itsestäänselvyytenä.

Tästä hyvänä esimerkkinä vaikka tämä väittämäsi YLE:n valheellinen (”Ylen uutisointi on epäluotettavaa ja valtiollista propaganda”) uutisointi jota et kuitenkaan kyennyt yhden yhtä kertaa perustelemaan kun asiasta kysyin.

Huomaatkos miten aivopestyjä olette uskomaan edellä kerrotun kaltaisia väittämiä.

-Luonnollisesti koska ikäluokat pienenevät ja inttiin palvelukseen astumisen seula on kiristynyt. Lienet ainoa kelle tuo on uutinen…

Sinä suhteessa puolustusministeriön hallinala ei tee poikkeusta minkään muun kanssa. Lienet ainoa kelle tuo on uutinen…

”-http://www.kadettikunta.fi/pdf/Pvuudistuksen_ratkaisumalli_henkiloston_tiedotustilaisuus_080212.pdf

Halleluja!!!

Intikriitikko vihdoin monen vaatimuksen jälkeen suostuu perustelemaan väittämiään ja mihin hän linkittääkään…. KADETTIKUNNAN eli märkäkorvaisten upseerintaimien sivustolle.

Vilpittömät onnittelut, olet vihdoin löytänyt totuuden tietolähteen. Sinun kannattaa pysytellä noilla kadettikunnan sivuilla, voit löytää muutakin paikkaamaan yleissivistystäsi.

-Kun et pärjää olemassa olevien faktojen kanssa niin alat jossittelemaan tulevaisuuden spekulaatioilla.

Wiki: ” Joidenkin tutkijoiden mukaan ensimmäinen varma todiste sodankäynnistä löytyy Jerikosta vuoden 7 000 eaa.”

Suomen sijainti geopoliittisella kartalla ei ole muuttunut mihinkään. Venäjä varustautuu miten ikinä vaan saa resurssejaan riittämään ja samaan aikaan kiristää vuoropuhelua muun maailman kanssa:

http://www.hs.fi/ulkomaat/Pohjoismaat protestoivat Venäjän toimistoratsiaa/a1367555529999?g_q=pohjoismaiden neuvoston ratsia

”Venäjän hallitus saa ensi viikolla valituksen ratsiasta, jonka Venäjä teki Pohjoismaiden ministerineuvoston toimistoon Kaliningradissa. Suomen ulkoministerin Erkki Tuomiojan (sd) mukaan Venäjän toiminta ei ollut hyväksyttävää.”

Pari vastaavaa räikeää tempausta Venäjältä vielä loppuvuodelle niin maanpuolustustahtokysely epäilemättä antaa ennätystuloksen.

"Sotilaan ammatti vaan on tiettävästi maailman toiseksi vanhin ammatti.

Nahkuri ja savenvalaja/artisaani on vielä vanhempi ammatti. Joten puhut paskaa.

On tyhmää vedota mihinkään "vanhimpaan ammattiin" , se osoittaa vain kuinka argumenttisi on lopuillaan, eikä NÄENNÄINEN asevelvollisuuskysymys ole mitenkään kiveen hakattua. Asevelvollisuus tullaan lakkautamaan, seuraamme aina yleiseurooppalaista trendiä. Pari hassua epärelevanttia linkkiä ei poista sitä faktaa, että rahaa ei ole ylläpitää nykyisen kaltaisia puolustussvoimia.

• Luurankojakaapissa
        Para Bellum kirjoitti:

Halleluja!!!

Ei siitä ollut alkuunkaan kysymys, etteikö tuo olisi minulle uutta. Kerran et järkipuhetta kuuntele, niin ajattelin linkittää sinulle suoraa faktaa palkanmaksajaltasi.

Olen pettynyt, kun sisäinen tiedotus teillä on tuolla tolalla, vai etkö avaa sähköpostiasi töissä? Armeija joutuu kohtaamaan sen tosiasian, että aika on auttamattomasti ohitse minkäänlaiselta sukupuolisidonnaiselta orjuudelta.

Toki voitte tunkea valkoista roskaväkeä ja maahanmuuttajia koulutettavaksenne. Count me out.

• Para Bellum
        Luurankojakaapissa kirjoitti:

Ei siitä ollut alkuunkaan kysymys, etteikö tuo olisi minulle uutta. Kerran et järkipuhetta kuuntele, niin ajattelin linkittää sinulle suoraa faktaa palkanmaksajaltasi.

Olen pettynyt, kun sisäinen tiedotus teillä on tuolla tolalla, vai etkö avaa sähköpostiasi töissä? Armeija joutuu kohtaamaan sen tosiasian, että aika on auttamattomasti ohitse minkäänlaiselta sukupuolisidonnaiselta orjuudelta.

Toki voitte tunkea valkoista roskaväkeä ja maahanmuuttajia koulutettavaksenne. Count me out.

http://www.paihdelinkki.fi/ ” Psilosybliinillä ja psilosiinilla on samankaltainen huumaava ja hallusinogeeninen vaikutus kuin LSD:llä.”

Jahas, taas on jostain siellä sieniä löytynyt, siinä määrin pomppivia ovat taas vastauksesi. Ensin olen muka eläkeläinen, seuraavaksi lapsi ja nyt sitten upseeri tms. ja kadettikunnan palkkalistoilla?

”Ei siitä ollut alkuunkaan kysymys, etteikö tuo olisi minulle uutta. Kerran et järkipuhetta kuuntele, niin ajattelin linkittää sinulle suoraa faktaa PALKANMAKSAJALTASI.” (?kadettikunta?)

http://www.kadettikunta.fi/?g_q=kadettikunta

Kiitos vihjeestä, vaikka viikon aikajaksossa tulee keskimäärin jokainen kolmesta suuresta päivälehdestä päivittäin luettua niin kadettikunnan olemassaolo oli itselle uutta. Akavalaisen upseeriliiton olemassaolo luonnollisesti on kaikkien sivistyneiden henkilöiden tiedossa mutta kadettikunnan olemassaolo työpaikan kahvipöytä- pikagallupin perusteella ei sitten kenenkään.

Noilta sivuilta saattaa löytyä (”…yhteiskuntaan suuntautuvaan turvallisuuspoliittisen tietouden levittämiseen”) apuja tuoda valoa pimeän tietämättömyytenne maailmaan. Kaikesta huolimatta kyseessä on märkäkorva-opiskelijoiden tuotoksia joita ei kovin korkealle kannattane noteerata. Siksi olikin kaksin verroin koomista kun itse inttikriitikko, kun sen ainokaisen kerran suostuu lähdeviittaamaan väitettään niin linkittääkin sen juuri tuonne.

Piti oikein käydä sivuilla katsomassa ja kadettikunnan palkkalistoilla näyttäisi olevan kaksi henkilöä. Ei, en ole noista kumpikaan. En ole myös pääsihteeri, toimitussihteeri, päätoimittaja, artikkelitoimittaja, enkä myös kirja-. Ja valitettavasti jäsenhakemukseni tultaisiin hylkäämään todennäköisesti: ” Kadettikunnan hallitus hyväksyy upseerin tai kadetin jäseneksi hakemuksen perusteella”
        Halleluja !!

”Olen pettynyt, kun sisäinen tiedotus teillä on tuolla tolalla, vai etkö avaa sähköpostiasi töissä?”

-??-

-Ei voi sanoa ihan noinkaan, itsellä on normaalina päivänä lähes koko ajan auki firman sisäinen sähköposti- ja tietokantasovellus, ulkoinen internetsähköposti, sap-viestivälityspalvelu ja nippu eri sovelluksia ym.ym. Eli viestintä ja tiedotus kyllä pelaa ja liiankin kanssa. En kyllä mitenkään ymmärrä miksi joku haluaisi jotain materiaalia kadettikunnan sivuilta meille vielä jakaa…?

” Armeija joutuu kohtaamaan sen tosiasian, että aika on auttamattomasti ohitse minkäänlaiselta sukupuolisidonnaiselta orjuudelta.”

-Armeija joutuu kyllä kohta toteamaan sen että lisämäärärahat tulevina vuosina eivät tule olemaan mikään itsestään selvyys. Kun vähänkin käy läpi mielipidekantoja läpi eduskuntapuolueiden ja mielipidetutkimusten niin suurin kiista näyttäisi tulevan siitä liittoudutaanko vai ei. Nato-liittoutuminen ei kuitenkaan tule olemaan monen pettymykseksi mikään säästöratkaisu. Yhtä vähän se merkitsee automaattista asevelvollisuuden alas ajoa vaikka moni niin luuleekin. Ja mitä siis karkeasti ottaen jää jäljelle vaihtoehdoiksi? Liittoutuminen joka nousevien kustannusten lisäksi on ajatuksena täyttä myrkkyä läpi kansankerrosten.

Vai onko vaihtoehtona asevelvollisuuteen perustuvan järjestelmän jatkaminen pienemmällä lisärahoitustarpeella kuin liittoutumiskysymyksessä? Se jää tietysti tulevaisuudessa lopullisesti nähtäväksi mutta näilläkään foorumeilla esitetyn valossa mikään asia ei viittaa ainakaan siihen että vaihtoehtona olisi asevelvollisuudesta luopuminen. Kuten tuo viimeisinkin tutkimus osoitti, asevelvollisuuden jatkamisella on laaja kannatus takanaan.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/niinistö-yleinen-asevelvollisuus-yhä-puolustuksen-kulmakivi-1.17943

”Vain yleisen asevelvollisuuden kautta voimme turvata sodan ajan joukkojemme riittävyyden ja sitä kautta koko maan puolustamisen”, presidentti muistutti.

• --------------------
        Para Bellum kirjoitti:

http://www.paihdelinkki.fi/ ” Psilosybliinillä ja psilosiinilla on samankaltainen huumaava ja hallusinogeeninen vaikutus kuin LSD:llä.”

Jahas, taas on jostain siellä sieniä löytynyt, siinä määrin pomppivia ovat taas vastauksesi. Ensin olen muka eläkeläinen, seuraavaksi lapsi ja nyt sitten upseeri tms. ja kadettikunnan palkkalistoilla?

”Ei siitä ollut alkuunkaan kysymys, etteikö tuo olisi minulle uutta. Kerran et järkipuhetta kuuntele, niin ajattelin linkittää sinulle suoraa faktaa PALKANMAKSAJALTASI.” (?kadettikunta?)

http://www.kadettikunta.fi/?g_q=kadettikunta

Kiitos vihjeestä, vaikka viikon aikajaksossa tulee keskimäärin jokainen kolmesta suuresta päivälehdestä päivittäin luettua niin kadettikunnan olemassaolo oli itselle uutta. Akavalaisen upseeriliiton olemassaolo luonnollisesti on kaikkien sivistyneiden henkilöiden tiedossa mutta kadettikunnan olemassaolo työpaikan kahvipöytä- pikagallupin perusteella ei sitten kenenkään.

Noilta sivuilta saattaa löytyä (”…yhteiskuntaan suuntautuvaan turvallisuuspoliittisen tietouden levittämiseen”) apuja tuoda valoa pimeän tietämättömyytenne maailmaan. Kaikesta huolimatta kyseessä on märkäkorva-opiskelijoiden tuotoksia joita ei kovin korkealle kannattane noteerata. Siksi olikin kaksin verroin koomista kun itse inttikriitikko, kun sen ainokaisen kerran suostuu lähdeviittaamaan väitettään niin linkittääkin sen juuri tuonne.

Piti oikein käydä sivuilla katsomassa ja kadettikunnan palkkalistoilla näyttäisi olevan kaksi henkilöä. Ei, en ole noista kumpikaan. En ole myös pääsihteeri, toimitussihteeri, päätoimittaja, artikkelitoimittaja, enkä myös kirja-. Ja valitettavasti jäsenhakemukseni tultaisiin hylkäämään todennäköisesti: ” Kadettikunnan hallitus hyväksyy upseerin tai kadetin jäseneksi hakemuksen perusteella”
        Halleluja !!

”Olen pettynyt, kun sisäinen tiedotus teillä on tuolla tolalla, vai etkö avaa sähköpostiasi töissä?”

-??-

-Ei voi sanoa ihan noinkaan, itsellä on normaalina päivänä lähes koko ajan auki firman sisäinen sähköposti- ja tietokantasovellus, ulkoinen internetsähköposti, sap-viestivälityspalvelu ja nippu eri sovelluksia ym.ym. Eli viestintä ja tiedotus kyllä pelaa ja liiankin kanssa. En kyllä mitenkään ymmärrä miksi joku haluaisi jotain materiaalia kadettikunnan sivuilta meille vielä jakaa…?

” Armeija joutuu kohtaamaan sen tosiasian, että aika on auttamattomasti ohitse minkäänlaiselta sukupuolisidonnaiselta orjuudelta.”

-Armeija joutuu kyllä kohta toteamaan sen että lisämäärärahat tulevina vuosina eivät tule olemaan mikään itsestään selvyys. Kun vähänkin käy läpi mielipidekantoja läpi eduskuntapuolueiden ja mielipidetutkimusten niin suurin kiista näyttäisi tulevan siitä liittoudutaanko vai ei. Nato-liittoutuminen ei kuitenkaan tule olemaan monen pettymykseksi mikään säästöratkaisu. Yhtä vähän se merkitsee automaattista asevelvollisuuden alas ajoa vaikka moni niin luuleekin. Ja mitä siis karkeasti ottaen jää jäljelle vaihtoehdoiksi? Liittoutuminen joka nousevien kustannusten lisäksi on ajatuksena täyttä myrkkyä läpi kansankerrosten.

Vai onko vaihtoehtona asevelvollisuuteen perustuvan järjestelmän jatkaminen pienemmällä lisärahoitustarpeella kuin liittoutumiskysymyksessä? Se jää tietysti tulevaisuudessa lopullisesti nähtäväksi mutta näilläkään foorumeilla esitetyn valossa mikään asia ei viittaa ainakaan siihen että vaihtoehtona olisi asevelvollisuudesta luopuminen. Kuten tuo viimeisinkin tutkimus osoitti, asevelvollisuuden jatkamisella on laaja kannatus takanaan.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/niinistö-yleinen-asevelvollisuus-yhä-puolustuksen-kulmakivi-1.17943

”Vain yleisen asevelvollisuuden kautta voimme turvata sodan ajan joukkojemme riittävyyden ja sitä kautta koko maan puolustamisen”, presidentti muistutti.

Sun vastaukset on ylipitkää paskaa. Ketään ei kiinnosta jonkun vanhan mulkvistin rutinat.

Asevelvollisuus loppuu viimeistään 2020, kun rahahanat on olleet heikoilla hangilla 5 vuoden ajan. Koita kestää faktat kuin mies. Lue linkki uudelleen, imbesilli.

• Para Bellum
        -------------------- kirjoitti:

Sun vastaukset on ylipitkää paskaa. Ketään ei kiinnosta jonkun vanhan mulkvistin rutinat.

Asevelvollisuus loppuu viimeistään 2020, kun rahahanat on olleet heikoilla hangilla 5 vuoden ajan. Koita kestää faktat kuin mies. Lue linkki uudelleen, imbesilli.

Siellä se Ville 5v jankuttaa yhtä ja samaa.

Huomaan että kun et pärjää osoitettavisssa oleviiin faktoihin perustuvassa väittelyssä niin alat jossittelemaan kuvitteellisilla tulevaisuuden tapahtumilla.

• 8+14
        Para Bellum kirjoitti:

Oletpa aika pelle.

"-Et siis uskalla avata enää linkkejä kun jäät ontuvine väitteinesi joka kerta linkitettyjen lähdetodiisteiden jalkoihin. Siinä määrin heppoisia väitteesi ovat olleet."

Ei sinun viruksia sisältäviä linkkejäsi uskalla avata, pelle.

• tässä valossa loppuu

Täyttä pskaa koko kirjoitus. Suomessa ei ole yleistä asevelvollisuutta, koska se ei koske naisia, ahvenanmaalaisia miehiä ja jehovia.

Se kurjien miesten joukko, joita pakko koskee, voi tehdä siitä lopun koska tahansa, kunhan tulevat järkiinsä ja alkavat vastustamaan, sekä kieltäytymään intistä. Kaikkia ei voi pakolla viedä, eikä vankilaan sulkea, eikä muiden tahdolla ole mitään merkitystä, kunhan orjat nousevat sorron yöstä oikeuksiaan puolustamaan.

• demostraatio

Nenonen, Airto ja Mannerheim keskustelivat kerran miltä pohjalta maanpuolustusta pitää hoitaa. Neneonen oli ehdottoman pakon kannalla, Airto taas vapaaehtoisuuden, Mannerheim taas vapaaehtoisen pakon kannalla.

He päättivät demostroida päätelmänsä ja valitsivat kohteeksi lattialla olleen kissan jolle piti syöttää sinappia.

Neneonen yritti väkisin saada kissan nuolemaan sinappilusikka ei onnistunut.
      Airto yritti nuoleeko kissa vapaaehtoisesti lusikan ei onnistnut.
      Mannerheim nosti kissan häntää ja pyöräytti lusikan puhtaaksi kissan peersuksiin, kissa nuoli persuksensa sinapista.

Herrat tulivat siihen tulokseen, että rauhallisia kissanpäiviä viettävän kansan voi saada puolustamaan itseään ja ottamaan osaa sotaan joka hyödyttää pääomapiirejä ja vahvistaa johdon sekä määräysvallan liukumista kansalta pois jos sen selustaan tehdään riittävän tehokkaat sabotääriiskut.

• Asdertson

Yleinen ja "yleinen"...

Joka tapauksessa askelta takaisin "yleisyyteen" oltaneen ottamassa kun pohditaan jehovantodistajien asemaa puolustusvoimissa. Automaattisen vapautuksen on katsottu asettavan muut vakaumukset eriarvoiseen asemaan. Avoimeksi jää, pitäisikö jehovantodistajia pakottaa takaisin valtakäytännön suuntaan vaiko vallitsevaa käytäntöä jehovantodistajien suuntaan:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050716987487_uu.shtml

Yksi professori Kekkosen ehdotus sisältää mielestäni hyvän ajatuksen: perustuslain "asevelvollisuus" muutettaisiin "maanpuolustusvelvollisuudeksi".

Velvoite toimia yhteiskunnan hyväksi kriisin hetkellä koskisi myös naisia ja uskonnollisia vähemmistöjä. Velvoitetta voisi toteuttaa myös muuten kuin asetta kantamalla, mikä nykykriisejä ajatellen olisikin realistinen kuva.

• Vitun patriootit

Suomalaiset ovat sotaisa, heikolla itsetunnolla/kateudella varustettu kansa.

"Kun raunion, tuhkan yli lennetähän,
      niin kaviotpa loimun luo säihkyävän'
      Joka iskumme hehkuu kuin aamun koi
      ja vapauden puolesta säilämme soi!"

Ote "Hakkapeliittain marssista" Ja se Porilaisten marssi, sehän on niin veristä sotapropagandaa kuin olla ja voi.

• Eronnut_Paavi

No ihan hyvä vaan se heikko itsetunto. Jenkkilä on vahvalla itsetunnolla varustettu sotaisa kansa...

• Vähempi parempi
        Eronnut_Paavi kirjoitti:

No ihan hyvä vaan se heikko itsetunto. Jenkkilä on vahvalla itsetunnolla varustettu sotaisa kansa...

Jenkkilä ei silti kaipaa Suomen kaltaista yleistä asevelvollisuutta. Enemmistö USA:n kansasta saa vapaasti olla maatansa ja sen poliitikkoja halveksivia omaan napaan tuijottajia tai muuten vain vaikka pasifisteja.

Myös valtiovallalle siellä riittää kourallinen sopivan militatteja sotakoneita, jolla imperiumin edut turvataan.

• Paskapuhetta!

"Puolustuksen kehittäminen lähtee siitä, että koko maata puolustetaan, yleinen asevelvollisuus on myös tulevaisuuden ratkaisu"

Vai että tulevaisuuden ratkaisu...
      Miksiköhän sitten kaikki länsimaiset sivistysvaltiot ovat jo luopuneet siitä..?

• Para Bellum

Suomi on täysin uniikki geopoliittinen saareke eikä vertailukohtaa löydy mistään maailmasta. Suomen asema on täysin erilainen Keski-Eurooppaan ja Ruotsiin nähden ja siksi myös puolustusratkaisut ovat oletettavasti erilaisia kuin maailmalla keskimäärin. Edelleen Suomella on pitkä raja Venäjän kanssa, edelleen maa vallataan jalkaväellä, edelleen naapuri laskee mikä kannattaa, mikä ei jos sellainen tilanne tulee.

Mikä tragikoomisinta, ruotsalaiset ovat myöntäneet että heidän puolustusratkaisunsa eli alasajonsa olisivat olleet aivan toisia ilman Suomen viime vuosien kaltaista tasoa puolustusvarustautumisen osalta.

On kuitenkin trendi maailmalla hankkiutua pois asevelvollisuuteen perustuvasta puolustusratkaisusta ja demokraattisen yhteiskunnan periaatteisiin kuuluu käydä asiaan liittyvä avoin faktoihin pohjautuva keskustelu siitä.

• Jääkäri1479

Itse asiassa kehitys on todellisuudessa menossa juuri toiseen suuntaan. Palvelusajan pituus lyhenee koko aika muutaman vuoden välein, seuraavana 4 kk on lyhin aika jonka voit palvella. Siitä jos se vielä lyhenee, voidaan kysyä (voitaisiin tosin nytkin), että tarvitaanko tässä asevelvollisuutta enää mihinkään.
      Myöskin varuskuntien määrä vähenee jatkuvasti, koska puolustusvoimien budjetista leikataan. Mikäli tämänlaiset säästötoimenpiteet jatkuvat, voidaan olla yhä lähempänä asevelvollisuuden lakkauttamista.
      Luultavasti myös yhä useampi valitsee mieluummin jatkossa siviilipalveluksen, sillä sekin kasvattaa suosiotaan koko aika. Toivonkin, että ihmiset eivät enää epäröisi, vaan olisivat rohkeita ja valitsisivat sivarin, sillä jos yhä useampi valitsisi sen, ei varusmiespalvelukseen osallistuviakaan olisi enää yhtä paljoa. Näin ei lopulta jonkin ajan (useiden, ehkä kymmenienkin vuosien) sisällä enää tarvittaisi yleistä asevelvollisuutta.
      Toivottavasti pääsemme tästä turhasta ajanhaaskauspelleilystä vielä kokonaan eroon.

• Para Bellum

”Itse asiassa kehitys on todellisuudessa menossa juuri toiseen suuntaan. ”

-Ja väitteen lähde…?

”Palvelusajan pituus lyhenee koko aika muutaman vuoden välein”

-8kk/11kk vaihtui viitisentoista vuotta sitten nykyiseen 6-9-12 kestoon. Viime vuonna lyhennys oli pari viikkoa eli ei todellakaan voida puhua mistään ”koko ajan lyhenemisestä”

”seuraavana 4 kk on lyhin aika jonka voit palvella. ”

-Höpö höpö. Jos olet eri mieltä niin esitä päätös tai edes suunnitelma 4kk asevelvollisuiudesta.

”Myöskin varuskuntien määrä vähenee jatkuvasti, koska puolustusvoimien budjetista leikataan. ”

-Taas höpöä. Tärkein syy varuskuntien vähenemiseen on valtaosin ikäluokkien pieneneminen joille ei enää tarvita entistä määrää.

”Mikäli tämänlaiset säästötoimenpiteet jatkuvat, voidaan olla yhä lähempänä asevelvollisuuden lakkauttamista.”

Tuo on kyllä totta. Samalla se merkitsee myös sitä että luovutaan koko maan puolustamisesta ja kaikesta muustakin puolustukseen liittyvästä. NATO-liittoutuminen kun ei ole säästöratkaisu.

Pidätkö tätä millään muotoa todennäköisenä?

Kuten copypastetin tuonne avaukseen kannanottoja niin se ei näytä olevan tavoitteena merkittävillä eduskuntapuolueilla. Samoin mielipidekyselyt ovat olleet yksiselitteisesti varusmiespalveluksen säilyttämisen puolella.

”Luultavasti myös yhä useampi valitsee mieluummin jatkossa siviilipalveluksen, sillä sekin kasvattaa suosiotaan koko aika. ”

-Ei pidä tämäkään paikkaansa tietääkseni. Sivarin valinneiden määrän kasvu on tasaantunut ja on asettunut sille tasolle missä se nyt on, noin 7% ikäluokasta.
      Voisitko linkittää artikkeliin jossa kerrotaan sivarin valinneiden määrän kasvusta?

• Laita ittes jojoon

Etkö osaa tehdä omia päätelmiä voimassa olevien tietojen perusteella. Et kai idiootti tosissaan luule, että kaikki jaksaa linkittää tuollaiselle aivoköyhälle indoktrinoidulle idiootille jatkuvasti linkkejä, joita et edes lue. Ei tämä ole mikään oikeussali.

"Kuten copypastetin tuonne avaukseen kannanottoja niin se ei näytä olevan tavoitteena merkittävillä eduskuntapuolueilla. Samoin mielipidekyselyt ovat olleet yksiselitteisesti varusmiespalveluksen säilyttämisen puolella."

Idiootti linkittää, muttei osaa tehdä itsenäsiä johtopäätöksiä. Ja kaltaisiasi torveloita on 13 tusinassa.

• Para Bellum

"Et kai idiootti tosissaan luule, että kaikki jaksaa linkittää tuollaiselle aivoköyhälle indoktrinoidulle idiootille jatkuvasti linkkejä, joita et edes lue. Ei tämä ole mikään oikeussali."

-Ymmärrän hyvin miksi haluaisit pitää keskustelun lähdeviitevapaana Ville-5v intämisenä ilman että ikävät tosiasiat häiritsevät valheellisia väitteitäsi. Vasta tuolla "maanpuolustustahto valheellista" keskustelussa tampiot löivät virtuaalisesti toisiaan selkään kun saman ****** jauhajia löytyi toinenkin.

Peräti ikävää jos lähdeviitteillä vääriksi todistetut väittämäsi jotenkin häiritsevät päiväuniasi. Kaiketi nukut lähes kaikki päivät kun tyyppivastauksesi tulee tuossa klo 3:00 ja 6:00 välillä.

Minkälaista huumehöyryistä elämää oikein vietät, et ainakaan töissä vaivaudu käymään tämän perusteella?

• patrioottikato

Indoktrinoitu lammas ei tajua, että muuallakin voi asua kuin Suomessa.
        Haistele persettäsi siellä Keski-Suomessa patriootti ,mutta tee se hiljaa. Olet syvältä.

• Vedä ittes jojoon

Myyn samalla äitiäsi kadulla pilkkahintaan.
      Tiesitkö, että hän pystyy hoitelemaan 3 kapiaista kerralla? Aikoinaan sinustakin tuli sellainen....tiedätkös.. vahinkolaukaus.

Entä jos linkissä lukee , että olet tyhmä munapää ja se on Yle:n uutinen?
      Uskoisitko olevasi täysi munapää sillon?

• Para Bellum

"Entä jos linkissä lukee , että olet tyhmä munapää ja se on Yle:n uutinen?
        Uskoisitko olevasi täysi munapää sillon? "

-No jos uutinen olisi argumentoitu kattavasti ja en kykenisi perusteita mitenkään kumoamaan niin silloin väite jää voimaan ja se katsotaan toteen näytetyksi.

-Vastaavasti sinun väitteidesi kohdalla olen ne kaikki yksitellen perustellusti ja lähdelinkeillä todistaen kumonnut etkä ole muuta kyennyt esittämään. Vastaavalla logiikalla tällöin väitteesi katsotaan kumotuksi. Amisteiniherjojen lisääminen väitteen perään ja sekaan itse asiassa pienentää väitteen painoarvoa ja antaa moukkamaisen ja mukulamaisen kuvan amisteiniherjojen esittäjästä. Et vissiin tiennyt tätä kun jatkuvasti viljelet noita amisteinijuttuja?

Näin se menee.

• Aurinkokuningass
        Para Bellum kirjoitti:

-No jos uutinen olisi argumentoitu kattavasti ja en kykenisi perusteita mitenkään kumoamaan niin silloin väite jää voimaan ja se katsotaan toteen näytetyksi.

-Vastaavasti sinun väitteidesi kohdalla olen ne kaikki yksitellen perustellusti ja lähdelinkeillä todistaen kumonnut etkä ole muuta kyennyt esittämään. Vastaavalla logiikalla tällöin väitteesi katsotaan kumotuksi. Amisteiniherjojen lisääminen väitteen perään ja sekaan itse asiassa pienentää väitteen painoarvoa ja antaa moukkamaisen ja mukulamaisen kuvan amisteiniherjojen esittäjästä. Et vissiin tiennyt tätä kun jatkuvasti viljelet noita amisteinijuttuja?

Näin se menee.

Täytyy sanoa tämän viestiketjun lukeneena että kyllä täällä on itse kukin aivan sekaisin...

• 123445677
        Para Bellum kirjoitti:

Näin se menee.

Valitettavasti et ole kyllä kumonnut mitään muuta kuin kuppia siellä läävässäsi.

Asevelvollisuus lakkautetaan, ammattiarmeija on noudeva trendi.
        - Ja tuo paljon puhuttu "ikäluokkien pieneneminen" on silkkaa Orwellilaista uusikieltä, todellisuudessa sillä tarkoitetaan valikoivaa asevelvollisuutta, jota toteutetaan jo nykymittakaavassa. siinä karsitaan jo huonosti motivoitunut aines.

Etsi linkkisi ihan itse, laiska trolli.
        Keskustelupalsta ei ole oikeussali.

• Puhdasvesi

Verta, pelkoa ja himoa on jopa täällä netissä. Asevelvollisuus ei ainakaan tasaarvoa ole mutta ei se välttämättä huonokaan asia ole. Asevelvollisuus alentaa naisten asemaa vaikka moni ei niin ajattelisikaan. Tasaarvoa olisi se että kaikki käyvät saman työn oli sitä mies taikka nainen mutta jos näin olisi niin kuka puolustaisi maatamme ja onko edes maamme niin tärkeä että kukaan viitsisi kiinnostua?? Pitäisikö täällä edes asua??

• Kirkkaan vihreä

Joukosta puuttuivat Vihreiden, Perussuomalaisten ja Vasemmistoliiton edustajien kommentit.

PS kyllä tiedetään, mutta kahdessa muussa on myös kriittisiä äänenpainoja entisen kaltaisen asevelvollisuuden järkevyydestä.

No, nyt on helppo mollata, että "viherhipit ja kommarit tunnetaan epäisänmaallisuudestaan, joten heidän mielipiteestään ei tarvitse välittää", mutta toistaiseksi ilmoittamalla äänestävänsä näitä kahta ei ole saanut vapautusta asevelvollisuudesta.

Ehkä pitäisi?

• Sveitsissä myös

Sveitsiläisistä 73 prosenttia kannatti äänestyksessä asevelvollisuutta

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1379814454474

"Sveitsiläiset ovat torjuneet esityksen yleisen asevelvollisuuden lakkauttamisesta.

Äänestykseen osallistuneista 73 prosenttia torjui asevelvollisuuden lakkauttamisen. Kaikki maan 23 kantonia eli osavaltiota kannattivat asevelvollisuuden säilyttämistä. "

Lienevätkö myös Sveitsiläiset natsimielisiä aivopestyjä idiootteja jotka eivät kykene itsenäiseen ajatteluun. Vai minkähän syyn inttikriitikot nyt keksivät Sveitsin ratkaisulle?

• --------------------

Vaikka sveitsiläisistä asevelvollisuutta kannattaisi 150 % (LOL), ei meidän tarvitse tuntea huonommuutta itsenäisestä päätöksestä lakkauttaa asevelvollisuus.
        Asevelvollisuus imee resursseja , aikana jolloin tarjolla on muutenkin vain niukkuutta.

Puolustusvoimat ovat sentään laihdutuskuurilla, se on hyvä asia.

• 14+14

Siinähän pysyy, sillä valintaahan on. Sivariin voi mennä ja taitaahan ne jotkut C-papereilla jättää homman pois. Itse menen sivariin ja palvelen maatani sen kautta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      48
      5238
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      73
      4237
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      80
      3754
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      74
      2750
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      162
      2596
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      66
      2428
    7. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      28
      2345
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2219
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      146
      1804
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1596
    Aihe