Moi! Kävin tänään neuvolassa varhaisultrassa rv 9 2, mikä tehtiin siis vatsan päältä rakon ollessa melko täynnä. Sen suoritti neuvolan terkkari, koska lääkäri ei ehtinyt mutta kaverilla näytti olevan kaikki kunnossa ja sydämen sykekin saatiin hyvin näkymään. Se, mikä mua vaan nyt mietyttää ja vähän pelottamaan on se painelu tai enemmänkin "jumpsutus" minkä se teki sillä anturilla kun yritti saada alkiota liikkumaan. Ei se varsinaisesti sattunut mutta epämiellyttävältä tietty tuntu kun rakko miltei täynnä. Kysyinkin siitä terkalta ja se sanoi että lapsivesi suojaa lasta niin hyvin jo näillä viikoilla että ei ole vaaraa. Itseä silti jäi arveluttamaan ja mietityttämään..:/ Kun eikös sitä suositella että ei sais itekään alkaa painelemaan kohtua alkuraskaudessa? Siksi toivonkin vastausta täältä että onko muilla tuollallailla "jumpsutettu" että on saatu kaveri liikkumaan ja kuulostaako tuo muutenkin ihan normaalilta?
Varhaisultra vatsan päältä rv 9+2
4
850
Vastaukset
- no ei huolta
No voit lakata huolehtimasta tällä sekunnilla. Ensinnäkin: neuvolassa ei tehdä kyllä mitään, mikä voisi vahingoittaa alkiota. Toiseksi, sikiö on todella pieni noilla viikoilla ja aivan erinomaisesti kohdun suojassa. Kohtukin on vielä hyvin matalalla. Et oikeastaan itsekään voisi onnistua mitään sellaista tekemäänkään, mikä voisi sitä vahingoittaa. Eihän sitä nyt tietenkään kannata alkaa jatkuvasti kohtua painelemaan, mutta tuollaiset satunnaiset häirinnät eivät todellakaan haittaa mitään.
Ja minulla muuten nt-ultrassa paineltiin todella voimakkaasti kohtua, rytke oli melkoinen ja sikiö pomppi ylös alas. :D Ei minulle silti tullut mieleen, että siitä jotain haittaa voisi olla, eivät ammattitaidottomat henkilöt saa edes ultrata, joten kannattaa uskoa että ultraaja tietää mitä tekee. Neuvolassakin varhaisultria tekevät terveydenhoitajat on ilman muuta koulutettu hommaan siten, etteivät he tee mitään, mistä voisi sikiölle haittaa olla. - vastausta toivova
Kiitos paljon vastauksestasi! En normaalisti kyllä näin huolissaan olisi, mutta kahden peräkkäisen keskenmenon jälkeen sitä kai muuttuu näin vainoharhaiseksi. :( Varsinkin kun raskaus on niin toivottu ja suru menetyksistä tuoreena mielessä. Ennestään mulla vuoden ja 4 kuukauden ikäinen poika, joka onneksi helpottaa surun käsittelyssä.
- no ei huolta
Voi, otan osaa kokemiisi menetyksiin. Ymmärrän, että se tekee varovaiseksi. Itsellänikin ensimmäinen raskaus osoittautui tuulimunaksi ja seuraavan raskauden kohdalla en kovin äkkiä uskaltanut edes iloita raskaudesta. Voin kuvitella, että kahden keskenmenon jälkeen on vieläkin pelokkaampi. Tuosta terveydenhoitajan painelusta ei kuitenkaan tarvitse olla ollenkaan huolissaan, kohtu kestää kovaakin painelua, eikä sikiö siitä vaarannu. Mukavaa odotusta sinulle, toivottavasti kaikki menee hienosti tällä kertaa!
- tulevaäiti
Itse olin ultrassa (12 0) kätilöopistolla viime viikolla. Ilmoittautumisen yhteydessä minua kehotettiin käymään pissillä ennen ultraan menemistä, että ultra näkyisi sitten paremmin. Mun tapauksessa kätilö vähän paineli, mutta ei mitenkään hölskytellyt, sillä sikiö tuppasi liikkumaan paljon. Oikeastaan jopa niinkin, että itse kysyin, että mikä sitä "hypyttää" ja kätilö vain naurahti, että "ehkä hänellä on hikka". Ajatus oli mielestäni aika hilpeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve462959Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922793On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1052154Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611812Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?211695