lisäkseni jotka ovat saaneet bipo dg, kun psykiatri ei muutakaan keksinyt?
Minä olen vakavasti masentunut ja siihen ei bipojen jarrulääkkeet auta, olen muuttunut kuolaavaksi zombiksi jolta lähti järki.
Miten tämä voi olla mahdollista Suomessa vuonna 2013? Olenko nyt ikuisesti diagnoosini vanki?
Onko täällä muita
23
266
Vastaukset
- bipovaiei
Eikö sul sitten oo ollu hypomaniaa tai maniaa? Millä perustein diagnoosi annettiin? Täytyy lausunnossa joku perustelu olla. Mä oon nyt ollu kaksisuuntaisten tukiryhmässä kolme vuotta ja koko aika oon enemmän sitä mieltä etten oo bipo. Tai sit hypis on vaan todella lievä mun kohdalla. Onko se sit mahdollista en tiiä.
- mten tämä näin meni
Sain diagnoosin, koska olen ahkera ihminen.
Psykiatri ei voinut käsittää, että jaksoin
- tehdä kahta työtä.
- rakastan siivoamista
- urheilin paljon
- nukuin 5 tunnin yöunia
Niin tuossa ne kriteerit olivat. Masennuksena jouduin osastohoitoon ja bipona kävelin ulos.
Niin hassua, koska olen 42 vuotta elänyt ilman minkäänlaista mt-diagnoosia. Ja kaikki tämä bipolaarius iski minuun sitten 5 viikon osastojakson aikana.
Olen todella ihmeissäni, että miksi.. miksi minä? - Tavismasis
mten tämä näin meni kirjoitti:
Sain diagnoosin, koska olen ahkera ihminen.
Psykiatri ei voinut käsittää, että jaksoin
- tehdä kahta työtä.
- rakastan siivoamista
- urheilin paljon
- nukuin 5 tunnin yöunia
Niin tuossa ne kriteerit olivat. Masennuksena jouduin osastohoitoon ja bipona kävelin ulos.
Niin hassua, koska olen 42 vuotta elänyt ilman minkäänlaista mt-diagnoosia. Ja kaikki tämä bipolaarius iski minuun sitten 5 viikon osastojakson aikana.
Olen todella ihmeissäni, että miksi.. miksi minä?Kuulostaa kyllä aika omituiselta, jos pelkkää vakavaa masennusta sairastava kykenisi noihin mitä sun listalta löytyy. Ihan näin äkkiseltään tavallisena maatiaisena masennusta sairastavana veikkaisin sulle bipolaarista. On ilmeisen tavallista, että hypomania on kaksisuuntaista sairastavalle itselleen tunnistamattomissa. Maniat sitten ovatkin helpommin hyväksyttäviä kun ovat niin selkeitä.
Minulla on lähipiirissä bipo, joka on mielestään vain masentunut. Ei näe ollenkaan hypojaan, vaikka muut näkevät ja niistä aiheutuu läheisimmille pahojakin ongelmia. - miiten tämä näin men
Tavismasis kirjoitti:
Kuulostaa kyllä aika omituiselta, jos pelkkää vakavaa masennusta sairastava kykenisi noihin mitä sun listalta löytyy. Ihan näin äkkiseltään tavallisena maatiaisena masennusta sairastavana veikkaisin sulle bipolaarista. On ilmeisen tavallista, että hypomania on kaksisuuntaista sairastavalle itselleen tunnistamattomissa. Maniat sitten ovatkin helpommin hyväksyttäviä kun ovat niin selkeitä.
Minulla on lähipiirissä bipo, joka on mielestään vain masentunut. Ei näe ollenkaan hypojaan, vaikka muut näkevät ja niistä aiheutuu läheisimmille pahojakin ongelmia.Niin enhän mä masentuneena ole tuota tavalla jaksanut puuhastella vaan ennen masennukseen sairastumista.
Onko nuo oikeasti hypomanian merkkejä`? Olen siis ollut yhtä jaksoisesti hypomaaninen koko aikuisiän?
Onko siitä jollekulle ollut haittaa? No, jos joku on ahdistavana kokenut siivousvimmani ja vähä unisuuteni niin .. en todellakaan ole öisin siivonnut tai urheillut. Menen illalla myöhään nukkumaan ja herään aamulla aikaisin, väsyneenä mutta jaksan kuitenkin mennä töihin ja tehdä työni.
En kyllä vieläkään voi ja pysty hyväksymään sitä, että luonteenpiirteistäni ja ominaisuuksitani voidaan tehdä sairaus jota lääkitään niin etten jaksa käydä töissä.
Käsittämätöntä miten medikalisoitunut tämä yhteiskunta onkaan. - Tavismasis
miiten tämä näin men kirjoitti:
Niin enhän mä masentuneena ole tuota tavalla jaksanut puuhastella vaan ennen masennukseen sairastumista.
Onko nuo oikeasti hypomanian merkkejä`? Olen siis ollut yhtä jaksoisesti hypomaaninen koko aikuisiän?
Onko siitä jollekulle ollut haittaa? No, jos joku on ahdistavana kokenut siivousvimmani ja vähä unisuuteni niin .. en todellakaan ole öisin siivonnut tai urheillut. Menen illalla myöhään nukkumaan ja herään aamulla aikaisin, väsyneenä mutta jaksan kuitenkin mennä töihin ja tehdä työni.
En kyllä vieläkään voi ja pysty hyväksymään sitä, että luonteenpiirteistäni ja ominaisuuksitani voidaan tehdä sairaus jota lääkitään niin etten jaksa käydä töissä.
Käsittämätöntä miten medikalisoitunut tämä yhteiskunta onkaan.Olen kuullut, että näin voi olla: yleisesti on maaninen (hypomaaninen), ja sitten kerran iskee se paha masennus. Selvemminhän homma menee niin päin, että sairastettaan masennusta ja sitten on "normaaleja" kausia jolloin ei olla masentuneita. Maanikoilla nämä menevät yli, samoin hypoilla, mutta hypoilla ne voivat olla ns. normaaleja joita eivät itse tunnista hypoiksi jälkikäteenkään. Voivat hyvin, eihän se voi olla sairautta? Maniat huomataan sentään jälkeenpäin sairaudeksi kun on niin pahasti mokailtu tai oltu aivan kuin toinen ihminen.
Jos kaksisuuntaista sairastavalla on vain lievää hypoa, miksi sitä lääkitään jollei se sekoilu sairastuta lähimmäisiä? Eikö riitä, että saa avun masennukseen? Ehkä kokeilisin mennä vain masennuslääkkeellä alkuun, jollei tasaavaa oikeasti tarvitse? Ja jos lähimmäiset alkavat sairastua sun oireilusta, joko otat lääkkeet tai olet ihan yksin.
Oliko sulla pitkä tuo masennusjakso? Aika paha se kai on ollut, jos 5 viikkoa olet ollut osastohoidossakin. Jouduitko väkisin vai saitko itse paikan?
Yksi tapaus lähipiiristä: isä bipolaarinen, kaksijakoinen, mukava ja fiksu tai väkivaltainen hullu. Pojat, yksi masennuspainoitteinen bipolaarinen, mutta selkeitä hypomaanisia tehoilusekoilukausia, toinen jatkuvasti lähes maaninen (ahkera, aktiivinen, tehokas, täysvauhti päällä kokoajan...) ja pieniä masennuskausia jolloin aggressiivinen. Kumpikaan pojista ei hyväksy sairauttaan. Toinen on vain reipas, toinen masentunut mutta välillä normaali ;-). En tiedä mitä nuo olisivat ns. normaalina kausinaan.
Ei kai siinä sinänsä pahaa ole, jos on aikaansaava. Mutta jos luonne muuttuu, läheisten on vaikeaa tulla toimeen "vieraan" ihmisen kanssa.
Siis koitan vain kertoa, ettei bipolaarinen aina itse huomaa olevansa bipolaarinen. Olen lukenut paljon kaksisuuntaisten sairauskertomuksia, eivätkä masennuspainoitteiset aina tunnista itsessään bibolaarista ja hypoa. En sano, etteikö dg:si olisi oikea tai väärä, mutta jos on itse tottunut olemaan jonkinlainen, voi olla vaikeaa ymmärtää ettei se ole normaalia. Onko se sitten normaalia juuri sinulle, niinpä... :-)
- onko normaalia vai a
Erotusdiagnostiikassa on tärkeintä selvittää, ilmeneekö potilaalla varsinaisia hypomaanisia oireita, liittyykö poikkeava käyttäytyminen ajallisesti niihin ja onko käytös luonteeltaan kausittaista kuten kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä vai pysyvämpi persoonallisuuden piirre kuten persoonallisuushäiriöissä.
Oleellisinta hypomanian kliinisen kuvan kannalta on, että kyseessä on henkilön normaalista psyykkisestä toiminnasta selvästi erottuva, yleensä muutamasta päivästä useisiin viikkoihin kestävä ajanjakso, jolloin hän käyttäytyy selvästi hänelle luonteenomaisesta poikkeavalla tavalla.- diagnosointi
"normaalist psyykkisestä toiminnasta selvästi erottuva ajanjakso, jolloin hän käyttäytyy selvästi hänelle luonteenomaisesta poikkeavalla tavalla" ihmetyttää diagnosoinnissa.
Sehän on selvää, että kahta samanlaista ihmistä ei ole, ja ensimmäisellä tapaamiskerralla lyödään esim. bipodiagnoosi otsaan. Siinä ei ole seurattu luonteenomaista käyttäytymistä vuosia, sillä psykiatriahan on käyttäytymisen kontrollia, ei esim. välittäjäaineiden seuraamista.
- järki käteen
Jos oikein lähdetään pilkkua viilaamaan ja 2-suuntaisen oireita sovittelemaan väestöön, niin aivan jokaisesta löytyy sairauden piirteitä.
Hassu tauti sillä hypomanian alle mahtuu mitä vaan ja kuka vaan. Todella vaarallinen tästä diagnoosista tulee, jos joutuu syömään hitaalle vetäviä lääkkeitä eikä oikeasti lääkkeitä tarvitse.
Onko tässä massa oikeasti varaa elättää ihmisiä jotka aivan selvästi haluavat olla tekemättä töitä, ottamalla vippejä jotka jäävät maksamatta sekä seksihurjastella mielinmäärin? Ja tätä VÄLINPITÄMÖTTÖMYYTTÄ nimitetään sairaudeksi?
Kuka haluaa piiloutua tuon sairauden taakse niin se heille suotakoon. Ovathan he parempia ihmisiä koska ovat sairaudentuntoisia toisin kuin me sairaudentunnottomat. - kerrokerrokuvastin
No mikäs meitä sit vaivaa jos ei kerran koko diagnoosia oo olemassa sun mielestä? Mistä se masennus tulee? Se ei oo laiskuutta että ihminen makaa sängyssä 24/7 ja pilaa täten oman elämänsä. Mä tekisin todella mielelläni töitä mutta en jaksa. Hyvä kun arkiaskareet saan joskus hoidettua. Luuletko että tää on kivaa ku elämä valuu hukkaan masennuksen vuoksi? Ois niin hienoa olla terve ja normaali. Ois kiva ku olis rahaa eikä tarttis elää kädestä suuhun. Laiskoja paskoja löytyy väestöstä aina mutta älä sentään väitä etteikö suurimmalla osalla meistä oo oikeita ongelmia. En mä ainakaan oleta olevani muita ihmisii parempi. Mitä tollanen seksihurjastelu mahtaa olla? Kaikki meistä ei harrasta mokomaa ja luottotiedotki on kunnossa. Mun vanhemmilla ei muuten oo. Eivätkä ees oo bipoja. Ei kaikki luottotietojen menetys johdu välinpitämättömyydestä.
Onko kaksisuuntainen sun mielestä sitten lääketehtaiden keksimä "sairaus"? Vai mitä sä ajat takaa sillä ettei tää oo oikea sairaus? Monet bipot on muuten töissä. Siinäki taas yleistit. Masennuspainotteisen bipon työssäkäyminen on vähän hankalaa. Mikä niitä ihmisiä sit vaivaa ku kärsivät bipon oireista? Kerro oi ylijumala ku kaiken tiiät. Sinähän tässä pidät ittees parempana ku pystyt sanomaan ettei jotain sairautta oo olemassa. - Hmphg
Elämä on draamaa, millainen olisi ihmisen elämä jos kaikki olisivat samanlaisia robotteja kuin psykiatria toivoisi ihmisten olevan?
Psykiatrian mukaan nyt läheisen kuolemankin sureminen on ÄÄNESTETTY sairaudeksi.
Me kaikki olemme bipolaareja, jotkut enemmän kuin toiset, joskus meitä kaikkia masentaa, joskus jaksamme taas vähän enemmän.
Minkäänlaista todistusaineistoa siitä, että tämä bipolaarisuus olisi sairaus ei ole, muuten sitä ei kutsuttaisi MIELIsairaudeksi jos se olisi neurologinen sairaus.
Psykiatrien toiminta on ihan verrattavissa siihen, että jos joku haluaa korjata tietokoneohjelmiston, hän yrittää korjata itse tietokonetta, eihän se ohjelmisto siitä miksikään muutu...
Psyykelääkkeet toimii vaikuttamalla psyykkeeseen, ihan niin kuin vaikka kannabis tai heroiini. Ihmsillä ei silti ole mitään sairautta jos kannabis tai heroiini auttaa heidän ongelmiinsa.
Käyttäytyminen ei voi olla sairaus, ainoastaan oire mahdollisesta sairaudesta joka on irrallaan henkilöstä, ei jotain mikä riistää henkilön vapaasta tahhdosta.
Totuus ei pala tulessakaan.- THINK
"Me kaikki olemme bipolaareja, jotkut enemmän kuin toiset, joskus meitä kaikkia masentaa, joskus jaksamme taas vähän enemmän."
On vähän eri asia olla jaksamaton hetken ku elää vuosia pahan masennuksen kanssa ja tosiaan maata siellä sängyssä kuukaudesta toiseen kun ei jaksa mitään. Kukaan ihminen ei tahallaan elämäänsä pilaa tuolla tavoin jos päässä ei olisi vikaa. Ei hitto näitä mielipiteitä. - biponseurassa
siis, aito bipo aiheuttaa yleensä maanisessa vaiheessa vahinkoa itelle ja muille hänen ympärillään oleville! esimerkiksi shoppailee yli varojensa muiden varojen tai panee tyyliin kaikkia jotka vastaan tulee vaikka seurustelisi jne, muuttuu siis ihmisenä ihan täysin. Sitten kun tulee masennusjakso hän miettii itsemurhaa. "Normaali" ihminen ei yleensä tee näin vaikka olisi masennuskausi tai aktiivinen kausi meneillään, eli se on se ero sairaan ja terveen välillä...
- wainstein
biponseurassa kirjoitti:
siis, aito bipo aiheuttaa yleensä maanisessa vaiheessa vahinkoa itelle ja muille hänen ympärillään oleville! esimerkiksi shoppailee yli varojensa muiden varojen tai panee tyyliin kaikkia jotka vastaan tulee vaikka seurustelisi jne, muuttuu siis ihmisenä ihan täysin. Sitten kun tulee masennusjakso hän miettii itsemurhaa. "Normaali" ihminen ei yleensä tee näin vaikka olisi masennuskausi tai aktiivinen kausi meneillään, eli se on se ero sairaan ja terveen välillä...
Poikkeuksia kuitenki löytyy. Kenes varoja tässä vois käyttää? 700 egen kuntoutustuesta maksetaan ensin kaikki pakolliset laskut ja ostetaan ruokaa. Sen jälkeen mietitään jääkö rahaa ylimääräiseen. Hypoista huolimatta oon aina maksanu pakolliset laskut koska takaraivossa on hyvin vahvasti se että ensin maksetaan vuokra, vesi ja sähkölasku, netti ja puhelinlasku. Tottakai aika usein menee niin että rahat menee parissa viikossa ja sit ihmetellään et miten syön seuraaviin rahoihin saakka. Mut pakolliset laskut on hoidettava. Pakkasessa on aina sen verran ruokaa et pärjää. Maksan aina samantien laskut ku rahaa tulee ettei mikään jää roikkumaan. Eikä kaikki meistä pane kaikkia vastaantulijoita. Masennus ja sekaripainotteinen bipo on kuitenki vähän eri ku joku maanikko.
Täytyy ottaa huomioon et sairautta on erilaista laatua aika montakin. Masennuksessa en aina mieti itsemurhaa. Lähinnä todella pahassa masennuksessa tai ahdistuksessa. Kaikki bipot ei aiheuta vahinko toisille ihmiselle eikä aina ees itelleen. Sen verran monta bipoa tunnen että voin väittää asian olevan näin. Tai sit meillä on vaan väärä diagnoosi ja ne on aitoja bipoja jotka panee lyhtypylväitäkin, tuhlaa muiden ja omat rahansa, valehtelee, pettää, hakkaa, juo ja mitä vielä. En tiedä. Sen tiedän et ärsyttää kun kaikki yleistetään aina samanlaisiksi. Ei oteta huomioon ollenkaan ihmisen taustoja, siviilisäätyä, elämäntilannetta, sitä et sairautta on monenlaista. Sitäkin voi miettii et jos se oma läheinen bipo on aina kusipää ni ehkä se on sosiopaatti eikä bipo. Paha maanisuus ja sosiopatia voi mennä sekaisin ainakin taitamattomilla lääkäreillä.
- merkillistä sakkia
Masennus on aivan eri asia kuin jaksaminen ja tekeminen. Täällä kun ollaan sitä mieltä, että ahkeruus ja töissä puurtaminen on mielisairasta eli bipolaarisuutta.
Jos tämä todellakin olisi näin olisi bipolaareja hallistusta ja eduskuntaa myöten kaikki. Nyt on mennyt joltakin puurot ja vellit sekaisin.. ihmettelin tuolla, että miten ahkeruus, työnteko ja vähäunisuus voidaan luokitella sairaudeksi mitä pitää hoitaa tasaavilla ja myrkky neurolepteillä. Minä kun olen koko aikuisikäni ollut ahkera, reipas ja aikaansaava.
Koska nämä piirteet ovat muuttuneet sairaukseksi? Onko se normaalia, että on aina töistä tullessaan väsynyt ja makaa vuoteella tekemättä mitään? Kuka tämän on määritellyt mikä on normaalia ja mikä sairasta? Onko se niin, että liiallinen ruumiillinen työnteko on ÄÄNESTETTY jossain palaverissa sairaudeksi?
Mieleeni ei tullut 40 vuoteen, että työntekeminen ja reippaus olisi SAIRAUTTA johon vedoten voin jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle. Hei, olen 40 vuotta jaksanut tehdä töitä, olen kasvattaut siinä sivussa lapset ja opiskellut.. taidan olla mielisairas, kun olen saanut elämässäni aikaan näin paljon!!!!
Tämä on aivan mielipuolinen väite ja piru vieköön aion loppuun saakka selvitä ilman jarrulääkkeitä. En ole koskaan ympärilläni aiheuttanut pahaa tai muutakaan ikävää ahkeruuteni vuoksi.
Onko siis nykyaikana normaalia maata sohvalla ja tuijotella televisiota jottei luokitella bipoksi?
Luoja tätä ajatusmallia. Sata vuotta sitten nämä laiskurit olisivat olleet sairaista porukkaa, koska tämä maa rakennettiin työllä ja uurastamisella.
Mielummin olen tämä aikaansaava itseni kuin sängynpohjalle lääkittty zombi joka elää verovaroilla. Ja kukas ne verorahat hankkii jollei joku jaksaisi käydä töissä.
Palsta yleistys kaikki työssä jaksavat ovat bipoja. Kunnon ihminen makaa päivät vuoteella eikä rasita itseään fyysisesti eikä psyykkisesti. Jos vain erehtyy jaksamaan edes ajattelemaan työntekoa on parasta vetää naamaan tasaavaa tai neuroleptejä. - ....................
No varmasti pitäis olla muitaki oireita ku vähäinen uni ja se et jaksaa painaa duunia. Eihän se nyt yksinään ole mikään biposairaus. Se on ihan yksilöllistä minkä verran tarttee unta. Jotkut pärjää 5 tunnilla aivan mainiosti. Jotkut on aina ollu kovia tekee töitä. Muitaki oireita pitäis mun mielestä olla eikä antaa noilla perusteilla mitään diagnoosia.
- hgfooli
Onko aloittaja,sinulle, sanottu että tässäpä sulle diagnoosi "kun psykiatri ei muutakaan keksinyt?"
Ettei vaan olisi nyt sinun korvien välistä lähtenyt tämä luulo? Kuuluu nimittäin kyseiseen sairauteen kaikenmaailman luulemiset yms.
mene itseesi saakelin luuska- tämä on aivan totta
Ap:lle lääkäri todellakin sanoi, että joku mt-ongelma sinulla on, hän ei vain tiedä mikä.
Juu, nyt loppu asiasta jauhaminen, täällä ei ymmärrys riitä muuhun kuin tasaaviin ja neurolepteihin. - ceelopeelo
"Mene itseesi saakelin luuska." Siinä on taas oikein järjen riemuvoitto. Taitaa sulla olla ongelmia vihanhallinnan kanssa.
- Aika hurjaa on
"- tehdä kahta työtä.
- rakastan siivoamista
- urheilin paljon
- nukuin 5 tunnin yöunia"
Kyllähän tuo aika käsittämättömältä tuntuu, jos terve tuota jaksaisi. Miten tuota edes ehtii? Kauanko tuota kesti, aikuisikäsi eli yli 20 vuotta? Ilmeisesti lapsuutesi ja nuoruutesi oli kuitenkin ihan normaalia? Elämän tarkoitus ei ole olla supertehokas. Elämä on jotain ihan muuta kuin loputonta suorittamista. Ei ihme, jos olet sairastunut masennukseen. Ehkä pitäisi hyväksyä se bipokin noilla oireilla? - no moro
Mä en ees ymmärrä mikä ongelma tässä on. Oli bipo tai ei ni mitä väliä sillä diagnoosilla jos pärjäät ilman lääkkeitä. Ei kukaan voi pakottaa sua syömään niitä lääkkeitä et susta tulee kuolaava zombi. Bipo on nyt tällä hetkellä pinnalla ja sitä jaellaan muutenki liian helposti. Sitä ennen oli narsismi ja epävakaa. Kohta taas joku toinen diagnoosi. Nyt jo huomaa bipojen keskuudessa että bipon diagnooseja ollaan ottamassa pois. Tilalle epävakaus tai vaan masentunut. Lääkärit on ihan myöntäneet ylidiagnosoimisen. Jokainen lähtee psykin poleilta diagnoosi kädessä. Miten tää bipon diagnoosi on vaikuttanu sun elämään? Mikset mee yksityiselle ja yritä päästä eroon diagnoosista jos se sua niin kauheesti häirittee?
- Aika hurjaa on
Ongelma on se, että siinä hypossa on niin mahtavaa olla! Tottakai se v*tuttaa, jos se hieno jaksava aikaansaava maailmanparasminä -fiilis lääkitään pois. Sitä normaalielämän tasaisuutta ei jaksa eikä kestä. Pitää olla vauhtia, jotta elämä tuntuisi miltään!
- järki hoi
Aika hurjaa on kirjoitti:
Ongelma on se, että siinä hypossa on niin mahtavaa olla! Tottakai se v*tuttaa, jos se hieno jaksava aikaansaava maailmanparasminä -fiilis lääkitään pois. Sitä normaalielämän tasaisuutta ei jaksa eikä kestä. Pitää olla vauhtia, jotta elämä tuntuisi miltään!
Ei kukaan ole yhtäjaksoisesti 25 vuotta hypossa.
- Aika hurjaa on
järki hoi kirjoitti:
Ei kukaan ole yhtäjaksoisesti 25 vuotta hypossa.
Ei ollut aloittajakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1217930Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1516668Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834775Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2453245Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012744Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1072266- 1501915
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121906Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa311720Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971624