mitä juhlittavaa äitiydessä on?! mä en ymmärrä. minusta ei ole millään tavalla hienoa olla äiti. väsyttää ja ketuttaa kokoajan. omaa aikaa ei ole yhtään. rankinta aikaa koskaan. mitä hienoa tässä on?!
t. alle vuoden ikäisen väsynyt äiti
äitienpäivä
16
249
Vastaukset
- nautin äitiydestä
Harmi että sinusta tuntuu juuri nyt tuolta;saisitko jostain apua jaksamiseesi? Ajan kanssa se helpottaa kun lapsi kasvaa. Rankkoja olivat ensimmäiset kuukaudet/vuodet.
- tsemppiää
Olen samaa mieltä kuin aloittaja, lastenhoito on usein rankkaa hommaa mutta usko pois, kyllä niitä ilonpilkahduksiakin löytyy. Juo vaikka kahvii pannullinen niin kyllä se siitä :D ite ainakin otan. Kyllä se siitä!
- iloinenklaara
No suoraan sanottuna ei alle vuotiaan kanssa vielä edes tunnu äidiltä. Vielä niin uusi asia ja lapsi pieni.
Kerropa tuntemuksesi uudestaan kun lapsi on yli 2 v. ja osaa puhua ja huutaa joka käänteessä " ÄÄTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!"
Silloin tuntuu että on äiti ja se on hienoa.
Niin eikä ole enää rankkaa. - huoh..hohhoijjaa..
Mutta minulla on 4 lasta ja minä vihaan äitienpäivää ja kaikkia muitakin turhia juhlia. Mielelläni järjestän lapsille syntymäpäiviä ja muuta, mutta tällaiset turhat juhlat ovat sitten rasittavia.
Kaikille isomummuille pitäisi lasten kanssa kortit tehdä, kulkea ympäriinsä niitä kortteja viemässä, käyttää anoppia ja minun äitiä ravintolassa syömässä, tokikin me maksamme.. Turhaa hössötystä. tehdä kakkua sinne ja thdä kakkua tänne..
Hirveästi kuluu rahaa, hirveästi kuluu aikaa.. Tämä on niin turhaa ja typerää koko äitienpäivä, sama homma taas kun tulee isänpäivä, hössötetään sinne ja hössötetään tänne..
Tokikin nyt puhuu kevätväsynyt alle 3kk vauvan äiti tässä, että sillämielin lukekaa ;)- no onpas
teillä kaikilla rankkaa ja uuvuttavaa..Itsellä kanssa 4 lasta enkä ole kokenut mitään näistä vuosista vielä rankaksi.
En usko ikinä etteikö joka nainen/äiti haluaisi kukkapuskaa ja korttia lapseltaan,jos muuta väittää niin valehtelee itselleen tai puuttuu side lapseen.Ja kuka käskee menemään ravintolaan tai leipoa kakkuja koko suvulle,itse leivon kyllä mielelläni kakun äidilleni.Ja lapsille korttien tekeminen on hyvin tärkeää.
Koittakaa nyt äidit piristyä. - se väsynyt äiti..
no onpas kirjoitti:
teillä kaikilla rankkaa ja uuvuttavaa..Itsellä kanssa 4 lasta enkä ole kokenut mitään näistä vuosista vielä rankaksi.
En usko ikinä etteikö joka nainen/äiti haluaisi kukkapuskaa ja korttia lapseltaan,jos muuta väittää niin valehtelee itselleen tai puuttuu side lapseen.Ja kuka käskee menemään ravintolaan tai leipoa kakkuja koko suvulle,itse leivon kyllä mielelläni kakun äidilleni.Ja lapsille korttien tekeminen on hyvin tärkeää.
Koittakaa nyt äidit piristyä.Huoh.. No minähän sanoin kevätväsynyt äiti puhuu, tartte herneitä nenään vetää.
Toki minäkin rakastan lasten tekemiä kortteja, se vaan on raskasta välillä kun mummoja on niin paljon (ja toki olen kiitollinen että heitä on ja heitä rakastan). Saahan äitikin välillä purnata väsymystään edes netissä? Saahan?
huoh.. - kaupallinen pyhä
Äitienpäivä, isienpäivä sun muut turhat päivät ovat kauppiaitten juhlaa, rahaa tulee ja bisnes loistaa.
- Ole ostamatta
kaupallinen pyhä kirjoitti:
Äitienpäivä, isienpäivä sun muut turhat päivät ovat kauppiaitten juhlaa, rahaa tulee ja bisnes loistaa.
Toisilla on rahaa ostaa mitä haluaa,toiset rutisee täällä..
- Niin miks pitää?
no onpas kirjoitti:
Koittakaa nyt äidit piristyä.Mä oon leiponut yhden kakun elämässäni vissiin. Mä ostan kakun jos tarvitsee kakkua johkin...
- Solsikke
Minä rakastan olla äiti!
Mulla on tosin vain kaksi lasta, koska olen nyt yksinhuoltaja, ei miestä.
Viihdyn tosi hyvin lasteni kanssa, meillä on hyvä koti ja mukava arki kuin juhlakin yhdessä!
Tottakai olen ollut väsynyt. Mulla ei ole ketään joka välillä ottaisi lapsia luokseen että äiti saisi hengähtää. Mutta kun he ovat niin pienen hetken lapsia, se lapsuus menee niin äkkiä ja pian he eivät enää sylissä ja äidin seurassa viihdy! Luonnollista tottakai, ja se on hyväksyttävä kun se aika tulee.
Eks ei ole kiinnostunut. Poika ei kiinnosta ollenkaan, (vanhempi) ja tyttökään ei muuten kuin joskus itse tulee tänne meille tapaamaan. ei halua viedä omaan kotiinsa eikä osallistua muuten mitenkään. Sitä suren todella kovasti ja se on sellanen haava mun sielussa joka ei koskaan arpeudu. :-(
Mutta se äitienpäivä; no tarhasta ja koulusta tuodaan itse tehtyjä kortteja ja poika jopa osti viime vuonna omilla viikkorahoillaan mulle korvakorut! Itkua sain pidätellä ja vieläkin rintaa puristaa ja kyynel nousee silmään. Oli se jotenkin niin liikuttavaa. :-? Mitenkään isommin ei juhlita, jotain kakkua tai muuta hyvää hankitaan.
Eksän puolelta isovanhemmat on kuolleet, enkä tiedä minkälaiset välit olis jos eläis. Mun äiti on otettu muista asioista, ei ehdi mummi olemaan.
Mutta hyvää äitienpäivää kaikille! - ma tean
Äitienpäivä onkin alunperin kuolleen äidin muistoksi tarkoitettu muistopäivä.
- Äiti Turusta
Nyt vietetäänkin puolikuolleen äitien päivää. ;-) Sen verran rankkaa äitiys tosiaan on ajoittain varmaan lähes kaikilla. Vielä nostaisin hattua äideille, jotka jaksaa ilman toisen vanhemman tukea. Taakka on kaksinkertainen. Toivotaan että kaikilla myöskin se ilo olisi kaksinkertainen, kun joskus pahin aika hellittää. Mikään ei jatku ikuisesti ja yhtäkkiä koittaa se päivä, kun lapsi ilmoittaa, että muuttaa pois kotoa.
Itse tiedän, tyttäreni aikuiseksi saattaneena, että aina ei ole jaksanut olla hyvä äiti, uupuneena ja joskus katkeranakin yksinhuoltajana. Mutta muistetaan, että lapset ei ole syypäitä syntymäänsä ja äiti on lapselle koko maailma. Toivoisin niin, että äideistä pidettäisiin parempaa huolta ja tukea annettaisiin enemmän. Kun äiti on onnellinen niin lapsikin voi hyvin.
- oiva-llus
Mitä hienoa tosiaan on äitiydessä?? En näe mitään hienoa siinä että rinnat riippuvat, vatsanahka roikkuu raskausarpien kanssa/sektiohaava on tosi ruma, lapsi huutaa, vaihdat vaippoja,ei saa itse nukuttua, tulee hampaita, uhmaikä,murrosikä,teini-ikä, viet harrastuksiin, kouluun,autat koulutehtävissä jne. Lehdestä luet kuinka maailmassa on liikaa populaatiota. Tajuat että äitiys on tyhmintä maailmassa-jos tajuat.
- Ihanaa olla äiti
Itse olin kanssa ekat kuukaudet tosi väsynyt. Oman ajan puute, valvomiset ym. Nyt lapsi on yli 2 v ja välillä on vieläkin joskus väsyttää ja ottaa päähän, mutta välillä on niin ihanaakin. Joskus rassaa kun kokoajan huudetaan "äitiiiii", mutta toisaalta se sana "äiti" lämmittää. Ja kun lapsi halaa tai katsoo hellyyttävästi tai tekee jotain hassua, olen pakahtua onnesta. Havahdun usein kun mulla on sellainen hölmö hymy naamalla (tai tuntuu ainakin siltä) jkun katselen lapseni touhuja.
Koita jaksaa kyllä se todennäköisesti alkaa pikkuhiljaa helpottaa! - asiaa juhlimaton
Äitienpäivä -kuten myös isänpäivä- ovat Amerikasta rantautuneet ja suurimpia kaupallisia juhlapäiviä joulun yms. lisäksi. Sitä voi myös viettää ilman kaupallisuutta, jokainen omalla tyylillään - tai jättää viettämättä. Ehkä pahinta väsymyskautta äitiydessään elävät voivat ajatella asian positiivisesti niin, että sinä päivänä saa ollakin hellittävänä ja passattavana tekemättä itse mitään :)
- mitäpä sitä
viettämään mitään päiviä,ollaan kaikki vaan happamia ja kasvatetaan lapsistakin happamia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama907492Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1216237Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604357Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2302990Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902600Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh181808- 1111338
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1651334Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21741"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19666