Outokaisen taikapato

elokuun loppu

Muistan ajan, jolloin uskoin onneen ja elämänpituiseen kaksisuuntaiseen rakkauteen. Viattomana pidin kaikkea luonnon luomaa ja niin innokkaana kävin sen kimppuun. Se oli aikaa, jolloin tunsin kulkevani pitkin elämän virtaa ja heittäydyin sen vietäväksi. Tapasin siinä laineilla erään tytön outokaisen. Lähdimme seikkailuun ihanaan. Kuvittelin vierelläni olevan suunnaton rikkaus, elämäni rakkaus. Tietämättäni tyttö olikin taikuri outokainen, jonka pauloihin heittäydyin. Hän teki minulle jotain mitä en vieläkään ymmärrä.

Nyt olen täällä korkealla ja matalalla… näen kauas ja lähelle. Toisella puolellani on suunnaton ihanuuden paine, rakkauden maine. Kun taas toisaalla kuivaa, kylmää, tunteetonta… mutta joskus harvoin niin vehreää ja kaunista. Outokainen taikoi minut hyvin vahvaksi, mutten ole mikään mahtava Hoover Dam, vaan vaatimaton yhden miehen pato, jonka tehtävänä on pitää erillään kahden maailman välinen rakkaus. Minut taiottiin niin hölmöksi, etten pysty tätä tasapainottamaan. Rakastaa osaan vain outokaista – muille en sitä saa antaa.

Miksen voisi löytää loitsua, jonka avulla oppisin annostelemaan rakkautta ja onnea tasaisesti molemmin puolin? Nyt surun täyttämänä tukahdun yksipuoliseen rakkauteen, jota on toinen puoleni jo ylitäynnä ja se saa liitokseni natisemaan, mutta toisessa todellisuudessa voi enää edes hymyä toisille antaa. Olen runsaus ja niukkuus samassa paketissa.

Tahtoisin tavata uudestaan tämän viekkaan outokaisen. Tahtoisin esittää hänelle muutaman kysymyksen koskien rakennettani ja tulevaisuuttani. Minua mietityttää kestävyyteni. Onko minuun tehty jonnekin luukku, jota avaamalla ja sulkemalla voin tasata painetta? Tunnen jo halkeilleeni ja olen päästänyt lävitseni hieman rakkautta. Näen kuinka viattomat katseet nauttivat huomiostani. Tuleekohan outokainen vielä takaisin elämääni? En halua murtua. Haluan olla ehjä ja toimiva pato. Tai oikeastaan haluan olla vapaa tästä kaikesta ja löytää sen viattoman sieluni, jonka olen menettänyt – haluan itseni takaisin.

17

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaukseksi afoja

Rakastuneena et ole järkevä,
      ja jos toimit järkevästi, et voi olla rakastunut.
      - Publilius Syrus -

Rakkaudenhaavan voi parantaa vain se,
      joka sen aiheuttikin.
      - Publilius Surys -

Ystävyys tai rakkaus ovat vain sanoja,
      kunnes löytyy yksi,
      jolle olet hehkuasi säästellyt.
      - John Gay -

Merkki siitä, että ovat toisiinsa rakastuneet:
      väittelevät koko ajan, syystä tai syyttä, joka asiasta.
      - Abbas Ibn-Ahnaf -

Kuka teistä ei ylittäisi erämaata,
      kiipeäisi vuorelle tai purjehtisi meriä
      etsiäkseen hänet, jota sielu kaipaa?
      - Kahlil Gibran -

Sydämellä on syynsä, joita järki ei ymmärrä.
      - Blaise Pascal -

• ap.

Helppo yhtyä noihin ajatuksiin. Kiitos näistä!

• outokainen,

tarkoittaako tuo elokuun loppu sinulle mitään, vai onko pelkkä nimimerkki,,

• ap.

Sanotaan näin, että sormet ja varpaat eivät riitä laskemaan elämäni elokuita, mutta yhden elokuun illan muistan kuin eilisen.

• Mikset murra patoa?

Mihin outokainen meni?

• ap.

Outokainen kai halusi pois elämästäni. En tiedä missä hän tarkalleen majailee, mutta vain hän voi tämän padon taikoa pois. Minä pelkään murtuvani ja pidän kiinni jokaisesta liitoksestani.

• utelias o

Halusi pois vai ajoit pois?

Onko näkyvissä kuitenkin vai kaukana poissa?

Tietääkö että odotat taikomaan?

• ap.

Jos olisin ajanut pois tuskin täällä kirjoittelisin. Lähellä, mutta niin kaukana. Eipä taida tietää minusta tai ajatuksistani enempää kuin minä hänen. Eli ei mitään. Patoa rakensi hiljalleen vaikkakin silmänräpäyksessä korkeuksiin ja se on ajan saatossa vain salakavalasti kasvanut, mutta hitaammin kuin rakkaus, joka sitä vasten painautuu voimalla niin käsittämättömän suurella.

• utelias o

Ja kauanko aikaa patoa rakensi?

Yhdessä yössä vai hiljalleen?

• elokuun loppu
    • wnbpeppone
      • ap.

Hyvää yötä!

• OuTokaiNen12

En ole koskaan poistunutkaan. Täällä minä olen. Hei! Tarkoituksella en ole taikoja tehnyt, enkä järkeä vienyt. En minä ole viekas enkä kiero. Surullista jos niin koet. Sinun pitää löytää itsestäsi se mitä todella tahdot sillä sinä taiat murrat.
      Et sinä mihinkään murru, sinä olet vahvempi kuin luulet. Vesi virtaa ja sinä tunnet. Se on vahvuutta. Minäkin virtaan

• ap.

Ei outokaiseni kiero olekaan, mutta viekas hänen täytyi olla, kun kaiken tämän sai aikaiseksi minun huomaamattani.

Jos olet outokaiseni, niin kerro ihmeessä enemmän vaikka siitä yhdestä elokuun illasta/yöstä? Tai jotain tunnisteita...

• outonainen1

Yks outonainen katseli kanssasi simpukoita:) Siitä on kyllä jo kauan, mutta sen jälkeen olen istahtanut viereesi..

• ap.

Vai katseli simpukoita. Kerro enemmän.

• outonainen1

elokuumme päättyi siihen kun tarjoilit iltapalaa ja ihmettelimme yhdessä simpukoita..tai ainakin melko pian sen jälkeen.. tilanne oli silloin vähintäänkin outo, minä olin outo.. ja uskon että myös viimeksi kun pitkän ajan jälkeen istuin vieressäsi..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      128
      4462
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3220
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      102
      1510
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1365
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      95
      889
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      723
    7. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      706
    8. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      50
      704
    9. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      697
    10. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      673
    Aihe