Eli siis oon 13 vuotta ja etin jotain kesätöitä että halusiko joku kertoo et mistä sais tai haluuko joku tarjota mulle töitä? Teen aika kaikenlaisii juttui;)
Kesätoitä 13-vuotiaalle?:)
5
111
Vastaukset
- Voi lapsukainen
13-vuotias on lapsi, ja Suomen laki kieltää lapsityövoiman käytön.
Jote leiki vielä ainakin tämä kesä. Töitä ehdit tehdä vielä myöhemmin.
P.S. Kesätyöpaikat ovat muutenkin tältä kesältä menneet.- 10+3
Älä jauha paskaa. Tuo on just sopiva ikä etsiä työkokemuksia. Itse olet sossunelättinä tottunut olemaan ilman töitä koska et lapsena tottunut työntekoon jos ei enosi hiplaamista lasketa työksi.
- Ampus
Kysy asiasta lähimmästä 4H-yhdistyksestäsi. Ne työllistää nuoria.
- ILO:n sopimukset
Kansainväliset sopimukset asettavat työnteolle ikärajat. Yleensä tämä raja on 15, mutta joissakin kehitysmaissa se on alempikin, esim netistä esim kansainvälisen työjärjestön ILO:n sopimukset (esim convention 138), jotka Suomikin on ratifioinut.13-15 vuotiaat saavat tehdä ns kevyttä työtä (joka ei ole kokoaikaista, eikä siitä saa aiheutua häiriötä heidän koulunkäynnilleen)
- mainos
Sinun ikäiselle paras olisi jos joltai sukulaiselta löytyisi jotain pientä hommaa.
Tietenkin voit myös yrittää päästä jakamaan mainoksia, se on kyllä varsin rankkaa hommaa ja palkat ei mitään suuria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1314501Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k803250- 1021530
- 881385
- 96917
- 79794
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18762- 42710
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112699- 42628