Mies ei suostu muuttamaan

mitätehdämiehenkanssa

hei.
Minä muutin vuosi sitten paikkakuntaa miehen perässä, samalla kun valmistuin. Nyt olemme kihloissa, mutta minulla ei ole vieläkään työpaikkaa. Olen aivan ahdistunut sen takia. No miehellä on vakivirka, ja suku täällä. Minulla ei mitään. Omat vanhemmat asuvat toisella paikkakunnalla. Nyt ajattelen, että pitäisi lähteä hakemaan etelämmästä töitä, koska työllisyys tässä kaupugissa on mitä on.

Olemme kihloissa ja mies on kysellyt useampaan otteeseen, että aionko muuttaa, koska jos aion, hän ei aio seurata, hänellä hyvä virka ja suku täällä. Nyt minua harmittaa, että suhteemme ei taida olla "what ever it takes-" suhde, eli ollaan yhdessä -tapahtuipa mitä tahansa. Mies myönsi sen rehellisesti. Hän ei aio muuttaa tästä kaupungista minnekään.

Mitä mieltä olette? Rakastan tuota ketaletta, mutta en halua olla enää yhtään turhaa päivää työttömänä!! Mitä tekisitte minun saappaissani? Rakastaako mies sitten oikeasti minua? Mies sanoi, ettei tästä pitäisi tehdä "rakastatko" kysymystä.. Mutta.. Mitä teen?

18

1075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etelän mies.

Muuta mun luokse tänne etelään

• Jos olet valmistumisen jälkeen ollut jo muutaman vuoden työttömänä niin mahdollisuutesi päästä suoraan oman alan töihin ovat suoraan sanottuna heikot missä tahansa. Eli työllistymistä kannattaisi nyt miettiä ihan realistisesti ennen kuin pelkästään sen takia tekee mitään isoja siirtoja.

• Vilwa

Hae vaan ja mieti sitten, jos oikeasti se työ olisi tarjolla. Etäsuhdekin voisi olla mahdollinen?

• omanelämänseppä

Oletteko sitten niin pienellä syrjäisellä paikkakunnalla, ettei töitä vaan ole? kyllä hyvin ymmärrän miehen kielteisyyden, kun kerran on itse hyvän vakipaikan saanut, nykyaikana on erittäin vaikea päästä oikeasti vakituiseksi... ja suvun ja kavereiden läheisyys myös tuo tietynlaista "turvaa" mitä ei vieraassa isossa kaupungissa ole. Vuosi on kyllä pahan pitkä aika työttömänä. Itse olin puoli vuotta työtön kunnes napsahti paikka jostakin jonne en edes halua mennä, mutta on pakko.

Katso toki työpaikkoja netistä lähiseuduilta, tai jos oikeasti haluat muuttaa kauemmaksikin niin katso toki. Työkkäri avustaa matka- ja muuttokustannuksissa. Voit huvin käydä haastatteluissa muissa kaupungeissa ilman että jo valmiiksi minnekään ensin muuttaisit.

• lifemocker

olet kenties kouluttautunut alalle jonka työllisyysnäkymät ovat heikot ihan joka puolella?

eihän se nyt miehesi vika ole... miksi miehesi pitäisi jättäytyä työttömäski vain sen takia, että säkin olet työtön?

• 11+29

Ehdota, että muutatte jos kumpikin saa töitä ja ainahan voitte hakea, jos niin onnistaisi, että työtä tarjottaisiin niin eihän sitä ole pakko vastaanottaa (siis ainakaan miehen, kun vakityö on jo) mutta se on tosiaankin tyhmää vaihtaa työ työttömyyteen.

• ap.vastaa

Eli ap vastaa:
        kiitos kaikille vastauksista! Joo, en haluaisi, että mies joutuisi olemaan työtön, siinähän ei olisi mitään järkeä.

Asia on kuitenkin niin, että en ole päässyt edes haastatteluihin tällä paikkakunnalla, työni on aika spesifia, ja hakevia yhteen paikkaan voi olla helposti 70, minä hyvin paperein, mutta ilman kokemusta en pääse edes haastatteluun, kun konkarit jyrää edelle.

Miehellä hyvin yleinen työ, josta ilmoituksia aukeaa usein. Aivan varmasti hän saisi Helgingistä töitä, mutta hänen asenne on se, että ei varmasti. Tähän vaikuttaa varmasti hänen vanhempiensa asenne Helsinkiä kohtaan.

• lifemocker
        ap.vastaa kirjoitti:

Eli ap vastaa:
        kiitos kaikille vastauksista! Joo, en haluaisi, että mies joutuisi olemaan työtön, siinähän ei olisi mitään järkeä.

Asia on kuitenkin niin, että en ole päässyt edes haastatteluihin tällä paikkakunnalla, työni on aika spesifia, ja hakevia yhteen paikkaan voi olla helposti 70, minä hyvin paperein, mutta ilman kokemusta en pääse edes haastatteluun, kun konkarit jyrää edelle.

Miehellä hyvin yleinen työ, josta ilmoituksia aukeaa usein. Aivan varmasti hän saisi Helgingistä töitä, mutta hänen asenne on se, että ei varmasti. Tähän vaikuttaa varmasti hänen vanhempiensa asenne Helsinkiä kohtaan.

niin - ei kaikki halua asua helsingissä?

• mek
        ap.vastaa kirjoitti:

Eli ap vastaa:

Voihan sitä yhdessä olla vaikka asutaan eri paikkakunnalla että silleen. Aikoinaan kun yli 20v aloin seukkailla nykyisen puolisoni kanssa niin pidin vuokrakämppääni niin kauan kun ansieni sanoi ettei kannata kahta vuokraa maksaa niin muutettiinyhteen ja se siitä. Viikoloppuisin kerkiää kyllä tapailemaan toisianne jos halua lummallakin seurustella. Itse miehnä en koskaan halunnut siihen tumpppukylään jäädä missä teininä auin kun piirit ovat liian pienet.

• Ala pakata kamojasi

Oma neuvoni on: lähde, jos vain saat töitä.

Itse tein sen virheen,että jäin puolison takia roikkumaan paikkakunnalle, josta en pitänyt, ja jonne en työllistynyt. Nyt en pääse pois kun en saa töitä mistään, ja työttömäksi ei kannata lähteä etelään asumaan kalliisti.

Suhteessa roikkuminen on virhe, jos ei ole omaa toimeentuloa. ennen pitkää se tappaa suhteenkin.

• ap.vastaa

tiedän, että olisin katkera ikuisesti miehelle, jos jäisin työttömäksi roikkumaan.. Miehen äiti on ehdottanut, että meette naimisiin ja alat kotirouvaksi.. Just!

• lifemocker
        ap.vastaa kirjoitti:

tiedän, että olisin katkera ikuisesti miehelle, jos jäisin työttömäksi roikkumaan.. Miehen äiti on ehdottanut, että meette naimisiin ja alat kotirouvaksi.. Just!

jos ette halua samoja asioita elämältä niin miksi sitten olette yhdessä?

• NäinMeillä
        ap.vastaa kirjoitti:

Nyt asetat hetkeksi itsesi etusijalle, niinhän miehesikin tekee koko ajan! Eli haet töitä etelästä ja muutat viikoiksi sinne. Viikonloppuisin menet sitten miehesi luokse. Lisäksi jos alasi sallii etätyöt, voisit ehkä tehdä yhden päivän viikossa kotoa käsin? Tämäkin helpottaisi tilannetta.
        Kun sitten olet tehnyt alan töitä pari vuotta, on mahdollisuutesi työllistyä lähempänä kotia paljon paremmat. Olette vielä nuoria joten parin vuoden asuminen viikot erillään ei ole mikään maailmanloppu. Ja jos suhteenne ei sitä kestä, se ei ehkä kestäisi muutenkaan. Mutta jos nyt päästät ammattitaitosi vanhenemaan, se kaduttaa sinua loppuelämäsi ja miehesikin luulisi sen ymmärtävän kun oma työpaikkansa on hänelle niin rakas.

• niinpäniin
        lifemocker kirjoitti:

jos ette halua samoja asioita elämältä niin miksi sitten olette yhdessä?

Hassua. Miksi et koskaan kysy tätä niiltä naisilta, jotka haluavat avioliiton ja lapsia, mutta joiden miehet eivät? Heille sanot vain, että ei parisuhde vaadi näitä tai yhteenmuuttoa ja muuta blaablaata.

• duuni mies

Muutin naiseni mukana espooseen ja sain viikossa uuden duunin ja nyt vaki raksatyö paikka olut jo kakss vuotta. Tienaan yli 3000 kuussa.

• ap.vastaa

nyt ärsyttää tämä parisuhde ihan todella paljon. :(

• tuleva asiakkaasi
        ap.vastaa kirjoitti:

nyt ärsyttää tämä parisuhde ihan todella paljon. :(

Oletko ammatiltasi huora?

Vaasankatu odottaa!

• Utelias12345

Miten kävi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      23
      5025
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4036
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      73
      3603
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2688
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2463
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2348
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      72
      2146
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2107
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1654
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1505
    Aihe