Eipa ole ihme että ihmiset eroaa,, eihän miehet ole tyhmiä vaan raha ratkaisee,, maksaako lapsesta 150e/lkk ja siinä kaikki vai osallistua lapsen todellisiin kuluihin ja määrähän on loputon,, useat miehet valitsee ensimmäisen vaihtoehdon,, 150e lapselle kuussa ja siinä kaikki,, ja erotessa pääsee eroon inhottavista velvollisuuksista ym.. ne jää äidin hoidettavaksi,,erotessa isä voi aloittaa niinkuin alusta ja jättää kaikki pölyt ja mölyt taakeseen,, lapsi mukaan lukien,,ja sitten vain rauhallista elämää viettämään ilman rahallsiaia ja henkisiä paineita,, äiti hoitaa sen puolen,,
eipä ihme että ihmiset eroo niin paljon
39
230
Vastaukset
- äidit on jaksavia
.. niin ja sitten kun lapset ovat isoja, eikä tarvi enää isää eikä isän rahoja, ilmestyy se mies kuin puskista lapsen elämään. Näin se vaan menee, miehet häviää juuri silloin kun lapset ovat pieniä ja lasten äiti tarvis joskus omaa aikaa... ei näy missään..
Miksi miehen elämä on aina helpompaa. - dfhj1
niinpä ilmestyy ja valehdellaan että äiti esti näkemästä,,plaah... miehet on kieroja nilkkej´ä isoin osa..
- Ihmettelee hän? :O
Mihin perustuu tuo "isoin osa"?
Isäni ei ollut nilkki, veljeni ei ollut nilkki, puolisoni ei ole nilkki, mieheni veli ei ole nilkki, siskoni mies ei ole nilkki, työkaverini ei ole nilkki... - gjye
Ihmettelee hän? :O kirjoitti:
Mihin perustuu tuo "isoin osa"?
Isäni ei ollut nilkki, veljeni ei ollut nilkki, puolisoni ei ole nilkki, mieheni veli ei ole nilkki, siskoni mies ei ole nilkki, työkaverini ei ole nilkki...no aina löytyy poikkeuksia,, oletko tollo vai?
- Ihmettelee hän? :O
gjye kirjoitti:
no aina löytyy poikkeuksia,, oletko tollo vai?
Olisiko niin, että sinä olet onnistunut löytämään vain tietynlaisia miehiä ja nyt raukkaparka uskot, että isoin osa miehistä on nilkkejä?
Kaikki eivät ole miesvalinnoissaan yhtä "tolloja" kuin sinä, eivätkä ole syntyneet nilkkimiesten sukuun.
- sj68sj56,l
Jos se lapsen kasvattaminen on inhottavia velvollisuuksia, kannattanee mennä peilin eteen kyselemään itseltään mitä tuli tehtyä. Sitä saattaisi normaali ihminen kuvitella että lapsen kasvattaminen ja perhe-elämä ylipäätään on yksilölle hieman isompi juttu kuin raha. Ja että se lapsi on omaa lihaa ja verta, voisi kuvitella että sitä ihmistä rakastaisi ihan oikeasti, eikä kokisi hänen kasvattamistaan inhottavana, kalliina velvollisuutena, täynnä pölyä, mölyä ja paineita.
Surkea provohan tämä "miehet pääsee helpolla"-tyyppi on, mutta joskus on vain pakko älähtää. - hallooo2
No kyllä se monelle isälle on just sitä ikvää velvollisuutta josta halutaankin päästä eroon kun ei ne rahkeet riittäneetkään!!, Mikset käske heitä mennä peilin eteen vaan tulet syyllistelemään tänne äitejä jotka hoitaa hommansa sen isänki edestä kun isä pakenee sivuvasemmalle ja nostaa hanskat tiskiin omien lasten suhteen..
- fasuet8ua7k
Jos luet tekstin uudestaan ajatuksen kanssa, ymmärrät että siinä kehotetaan kaikkia lapsiaan velvollisuutena pitäviä ihmisiä menemään peilin eteen.
Sinä kirjoitat että lapset ovat isille ikävää velvollisuutta josta halutaan päästä eroon ja samaan syssyyn nariset äidin rankasta osasta rahallisine ja henkisine paineineen, pölyineen mölyineen ja inhottavine velvollisuuksineen. Miksi kumpikaan teistä ikinä edes halusi lapsia, jos kumpaakin noin kovasti se jälkikasvu inhottaa? Sanopa se. Äijä lähtee heti karkuun kun pääsee ja akka kitisee velvollisuuksista ja rahasta. Entä se lapsi? Kukaan ei halua häntä? Miksi alunperinkään hankitte lapsia?
Ei se ole oikein että toinen jättää koko vastuun yhden ihmisen harteille, mutta jos noin vaikealta tuntuu hoitaa omia lapsiaan, kannattanee ehkä antaa heidät pois. Varmasti jostakin löytyy ihminen joka on valmis heitä rakastamaan, eikä pidä heitä ikävänä velvollisuutena. - hwrpi
fasuet8ua7k kirjoitti:
Jos luet tekstin uudestaan ajatuksen kanssa, ymmärrät että siinä kehotetaan kaikkia lapsiaan velvollisuutena pitäviä ihmisiä menemään peilin eteen.
Sinä kirjoitat että lapset ovat isille ikävää velvollisuutta josta halutaan päästä eroon ja samaan syssyyn nariset äidin rankasta osasta rahallisine ja henkisine paineineen, pölyineen mölyineen ja inhottavine velvollisuuksineen. Miksi kumpikaan teistä ikinä edes halusi lapsia, jos kumpaakin noin kovasti se jälkikasvu inhottaa? Sanopa se. Äijä lähtee heti karkuun kun pääsee ja akka kitisee velvollisuuksista ja rahasta. Entä se lapsi? Kukaan ei halua häntä? Miksi alunperinkään hankitte lapsia?
Ei se ole oikein että toinen jättää koko vastuun yhden ihmisen harteille, mutta jos noin vaikealta tuntuu hoitaa omia lapsiaan, kannattanee ehkä antaa heidät pois. Varmasti jostakin löytyy ihminen joka on valmis heitä rakastamaan, eikä pidä heitä ikävänä velvollisuutena.no höpö höpö taas.. tässähän oli kyse että äiti antaa kaiken rakkautensa lapsille samaan aikaan kun isälle tuli pupu pöksyyn ja lähti ja jätti kaiken vastuun äidille,, onko tätä vaikea käsittää,, näinhän se on menny maailman sivu..ei ikään uusi asia että' isä lähtee kun siihen tulee mahdollisuus,, ja akat tietenkin haukkuu yksissä tuumin sen urhean äidin joka lapsiaan rakastaa ja suojelee
- Kyllästynyt tähän
Yhdessäkään mediaanituloisessa ydinperheessä ei käytetä lapseen yli 400 euroa kuukaudessa, kuten yh:n lapseen. (Elatustuki 150, lähivanhemman osuus 150, lapsilisä ja mahdolliset yh-korotukset.).
Turha syyllistää etävanhempaa, jos lähivanhempi ei osaa käyttää rahaa.- uvioo
Ruoat, vaatteet, lapsen osuus hyginea tarvikkeista, harrastus, koulutarvikkeet.
Ja se fakta, että ilman lapsia voisi asua pienemmässä asunnossa. - Gäääs
uvioo kirjoitti:
Ruoat, vaatteet, lapsen osuus hyginea tarvikkeista, harrastus, koulutarvikkeet.
Ja se fakta, että ilman lapsia voisi asua pienemmässä asunnossa.Anna lukuja. Paljonko on lapsen osuus?
Kuinka ison asunnon tarvitset lapsien kanssa? - uvioo
Gäääs kirjoitti:
Anna lukuja. Paljonko on lapsen osuus?
Kuinka ison asunnon tarvitset lapsien kanssa?Siis etkö osaa itse miettiä asiaa???
Kaikkiko pitää vääntää rautalangasta. Katsele vaikka postimyynti kuvastoja paljonko vaatteet maksaa. Mainoksista näkee tuotteiden hintoja, ei pitäisi olla vaikeaa.
Siis ei lasten kanssa asuta yksiössä, mutta jos olisin lapseton sinkku niin taatusti asuisin yksiössä. Yksiöiden vuokrat on pienempiä kuin kaksioiden ja sitä suurempien.... - GGGGGGäääs
uvioo kirjoitti:
Siis etkö osaa itse miettiä asiaa???
Kaikkiko pitää vääntää rautalangasta. Katsele vaikka postimyynti kuvastoja paljonko vaatteet maksaa. Mainoksista näkee tuotteiden hintoja, ei pitäisi olla vaikeaa.
Siis ei lasten kanssa asuta yksiössä, mutta jos olisin lapseton sinkku niin taatusti asuisin yksiössä. Yksiöiden vuokrat on pienempiä kuin kaksioiden ja sitä suurempien....Lukuja? Kulutustottumukset vaihtelevat, kerro summat ja katsotaan sitten kuka sanoo mitä.
- uvioo
GGGGGGäääs kirjoitti:
Lukuja? Kulutustottumukset vaihtelevat, kerro summat ja katsotaan sitten kuka sanoo mitä.
Eli et osaa miettiä tätäkään itse.
- dfju
No jos tienaan noin 3000e/kk käteen niin luuletko tosiaan että jollakin 150e rahalla on jotain merkitystä,, kyllä sillä vessa paperit ostaa..ja vähän muuta.. mutta luuletko tosiaan että laitan pelkästää 150e riittää lapseen,, on ulkomaan matkaa tietokonetta puhelinta jääkiekko harrastus, televisio ja kaikki huonekalut ja vaatteet jne,, jne,, olsisihan se uskomatonta jos kaikesta selviäis vaan kertasummalla 150e/kk .. tosiasia on että moinen summa on vain pisara meressä.. tosin isien mielestä se vastaa noin 1500e kuvitelmissaa.. eli isä maksaa sen 150 ja sillä on kaikki kuitattu,, todelliset kustannukset on ihan jotain muuta.. tämän tietää kaikki jotka lapselle on jotain ostanut ja vastannut kuluista täysivaltaisesti,,
- zdb
jatkoa,, vai kuvitteleeko tämä nimimerkki kyllästynyt että lapsi on kuin koira jonka pääasialliset kulut on vain ruoka..??? Haloota haloo,, kyllä erolastenkin pitää saada normaalia täyspainoista elämää,, harrastuksineen, matkoineen ja muine normaaliin ihmisyyteen kuuluvine asioine..
- Gasgasgas
zdb kirjoitti:
jatkoa,, vai kuvitteleeko tämä nimimerkki kyllästynyt että lapsi on kuin koira jonka pääasialliset kulut on vain ruoka..??? Haloota haloo,, kyllä erolastenkin pitää saada normaalia täyspainoista elämää,, harrastuksineen, matkoineen ja muine normaaliin ihmisyyteen kuuluvine asioine..
Lapsi harrastakoon huoltajansa varojen mukaisia harrastuksia tai menköön - jos ikää on - esim. kesätöihin.
Ei köyhien ydinperheiden lapset matkustele ja harrastele heppoja. Tietotekniikkaa on saatavilla kirjastoissa, vaatteita ja huonekaluja kirpparilta. Arkipäivää ydinperheille. Ja silti täysipainoista elämää.
Eromukuloista tehdään materiaeliittiä.
Ja edelleen: 150 molemmilta vanhemmilta on 300 euroa plus lapsilisät ynnä muut. On yli 400 euroa kuussa. Joka kuukausi. Älkää puhuko 150, se on vain yksi osa. - dru2
Gasgasgas kirjoitti:
Lapsi harrastakoon huoltajansa varojen mukaisia harrastuksia tai menköön - jos ikää on - esim. kesätöihin.
Ei köyhien ydinperheiden lapset matkustele ja harrastele heppoja. Tietotekniikkaa on saatavilla kirjastoissa, vaatteita ja huonekaluja kirpparilta. Arkipäivää ydinperheille. Ja silti täysipainoista elämää.
Eromukuloista tehdään materiaeliittiä.
Ja edelleen: 150 molemmilta vanhemmilta on 300 euroa plus lapsilisät ynnä muut. On yli 400 euroa kuussa. Joka kuukausi. Älkää puhuko 150, se on vain yksi osa.sinulle gasgas.. homaa tekstistäsi että peittelet huonoa omaatuntoasi.. yritäpä ite elää 150 kertaa 2 eli 300 e kuudaudessa,, minun lapsi on 17 niin lapsilisiä ei tule,, pannaan lapsi omaan asuntoon ja molemmat maksaa 150e.. kuinkahan pitkälle lapsi elää 300e/kk
- GGGas
dru2 kirjoitti:
sinulle gasgas.. homaa tekstistäsi että peittelet huonoa omaatuntoasi.. yritäpä ite elää 150 kertaa 2 eli 300 e kuudaudessa,, minun lapsi on 17 niin lapsilisiä ei tule,, pannaan lapsi omaan asuntoon ja molemmat maksaa 150e.. kuinkahan pitkälle lapsi elää 300e/kk
Minulla on takana mm. useamman vuoden opiskelut, siitä voinet päätellä että se olisi helppo keikka.
Kaksin asuessa säästätte mm. neliövuokrassa, isompi asunto on neliöhinnalta edullisempi. Ei ole montaa vuosikymmentä siitä, kun monihenkiset perheet asuivat yhdessä huoneessa. Eli kaksi ihmistä asuu kaksiossa leveästi, mikä on halvempaa kuin kolmio. Lisäksi mahdollisuus yhteiskunnan tukeen asumistuen muodossa tulee helpommin.
Ruoka on havempaa pitkässä juoksussa kahdelle kuin yhdelle. Myös monipuolisempaa.
Lapsesi saanee opintotukea? Kuinka paljon? Kuinka paljon hän osallistuu sillä omiin peruskustannuksiinsa, asumiseen, ruokaan, vaatteisiin? Erittele, kuinka paljon sinulla menee rahaa lapsesi elättämiseen?
Jos lapsesi muuttaisi omilleen, hän saisi mm. asumistukea, eikö? 300 euroa ei ole se raha, millä hänen täytyy pärjätä.
Miksi olisin katkera? Tuon esiin yhteiskunnallisen vääryyden, mille pitää tehdä jotain. - Gääs
GGGas kirjoitti:
Minulla on takana mm. useamman vuoden opiskelut, siitä voinet päätellä että se olisi helppo keikka.
Kaksin asuessa säästätte mm. neliövuokrassa, isompi asunto on neliöhinnalta edullisempi. Ei ole montaa vuosikymmentä siitä, kun monihenkiset perheet asuivat yhdessä huoneessa. Eli kaksi ihmistä asuu kaksiossa leveästi, mikä on halvempaa kuin kolmio. Lisäksi mahdollisuus yhteiskunnan tukeen asumistuen muodossa tulee helpommin.
Ruoka on havempaa pitkässä juoksussa kahdelle kuin yhdelle. Myös monipuolisempaa.
Lapsesi saanee opintotukea? Kuinka paljon? Kuinka paljon hän osallistuu sillä omiin peruskustannuksiinsa, asumiseen, ruokaan, vaatteisiin? Erittele, kuinka paljon sinulla menee rahaa lapsesi elättämiseen?
Jos lapsesi muuttaisi omilleen, hän saisi mm. asumistukea, eikö? 300 euroa ei ole se raha, millä hänen täytyy pärjätä.
Miksi olisin katkera? Tuon esiin yhteiskunnallisen vääryyden, mille pitää tehdä jotain.Puhuitkin huonosta omatunnosta, et katkeruudesta. En omaa myöskään huonoa omatuntoa mistään.
- sdwt4
aasi mikä aasi!!.. en perustele enkä heitä helmiä sioille!! jos et tajua niin et tajua vaikka selittäisin puoli vuotta,, joten annetaanpa olla
- Gaaasua
Näin helposti näytit toteen, että olin oikeassa.
- kokeile ihan ite
Gaaasua kirjoitti:
Näin helposti näytit toteen, että olin oikeassa.
Ehkä sun kanssa ei vain jaksa kinastella.
Se on niin lapsellista.
- dhrh
gasgas nää sun jutut on samaan kastiin kuuluvua juttuja joihin kuuluu mm. että työttömät elelee herroiksi samaan aikaan kun työssäkäyvät venyttää penniä ja raataa niska limassa töissä
..eli kun ei tiedä.. niin ei ymmärrä!!
,, valitettavasti tyhjät tynnyrit kolisevat eniten jos ymmärtänet mitä se tarkoittaa,,- tjbdf
ja mitä tuo tarkoittaa YNNÄ MUUT,, mitä ne on?? tarkoittaako ne ne äidin antamat rahat lapselle,, vai sukulaisetn uhrauksia lapselle vai mitä tarkoittaa työ YNNÄ MUUT???
- Gääääääs
Olen pyytänyt, että joku avaa täällä, kuinka paljon euroja siihen lapseen menee. Kukaan ei avaa, huudetaan kurkku suora, että olen aasi, kun sanon paljon lapselle on laskettu rahaa kuukaudeksi.
Avatkaa niitä lukuja. Vai olenko edelleen oikeassa, saatte ylimääräistä rahaa? - Gasgäääääs
tjbdf kirjoitti:
ja mitä tuo tarkoittaa YNNÄ MUUT,, mitä ne on?? tarkoittaako ne ne äidin antamat rahat lapselle,, vai sukulaisetn uhrauksia lapselle vai mitä tarkoittaa työ YNNÄ MUUT???
Yksinhuoltajakorotukset, asumistuet, yms.
- tietoa?...
Gasgäääääs kirjoitti:
Ei kaikki yksinhuoltajat saa asumistukea siien on tulorajat.
Yksinhuoltaja korotus on aika pieni summa. - uvioo
Gääääääs kirjoitti:
Olen pyytänyt, että joku avaa täällä, kuinka paljon euroja siihen lapseen menee. Kukaan ei avaa, huudetaan kurkku suora, että olen aasi, kun sanon paljon lapselle on laskettu rahaa kuukaudeksi.
Avatkaa niitä lukuja. Vai olenko edelleen oikeassa, saatte ylimääräistä rahaa?Eikö sulla itsellä lapsia, kun et ymmärrä.
- 46s8u56
Gääääääs kirjoitti:
Avatkaa niitä lukuja. Vai olenko edelleen oikeassa, saatte ylimääräistä rahaa?Voi herranen aika, avaa itse niitä lukuja et kai sinä ihan idiootti ole? Paljonko ihmisellä menee ruokaan rahaa kuukaudessa? Lapsi syö vähemmän kuin aikuinen, paitsi jos on teini. Silloin syö enemmän. Vaatteita pitää ostaa kasvuiässä usein, kenkiä etenkin. Hygieniatuotteitakin se lapsi käyttää, pesuaineita, hammastahnaa, hammaslankaa, vessapaperia,saippuaa, shampoota, mitä näitä nyt on. Harrastukset harvemmin ovat nekään ihan ilmaisia. Kännykkäkin lapsilla on, iästä toki riippuen. Asumiskulut, lapsikaan ei asu ilmaiseksi. Sähköäkin he käyttävät. Ja vettä. Heillä on viikkorahat, karkkipäivät, kavereiden synttärit, luokkaretket, Aku Ankan tilaukset, vakuutukset, lääkekuluja ja mitä näitä nyt sitten onkaan. Päättele ihan itse saavatko yh:t ylimääräistä rahaa. Minkä nyt sitten ylimääräiseksi luokitteletkaan, elatusmaksun? Se on etän osuus lapsen elatuksesta. Lapsilisän? Kaikki saavat se, miksi se yh:lle olisi ylimääräistä? Vai onko se hillitön 46e korotus nyt se kateutta herättävä ylimääräinen?
Montakos lasta Gääääsillä olikaan? Ei yhtään? - tijstykdgjltu
Gasgäääääs kirjoitti:
Yh-korotus on 46e. Asumistuki taasen on tulosidonnainen etuus, ei mikään automaatio edes yh:lle. Sinäkin saat asumistukea jos olet pienituloinen.
- Gäääääääääsgä
46s8u56 kirjoitti:
Voi herranen aika, avaa itse niitä lukuja et kai sinä ihan idiootti ole? Paljonko ihmisellä menee ruokaan rahaa kuukaudessa? Lapsi syö vähemmän kuin aikuinen, paitsi jos on teini. Silloin syö enemmän. Vaatteita pitää ostaa kasvuiässä usein, kenkiä etenkin. Hygieniatuotteitakin se lapsi käyttää, pesuaineita, hammastahnaa, hammaslankaa, vessapaperia,saippuaa, shampoota, mitä näitä nyt on. Harrastukset harvemmin ovat nekään ihan ilmaisia. Kännykkäkin lapsilla on, iästä toki riippuen. Asumiskulut, lapsikaan ei asu ilmaiseksi. Sähköäkin he käyttävät. Ja vettä. Heillä on viikkorahat, karkkipäivät, kavereiden synttärit, luokkaretket, Aku Ankan tilaukset, vakuutukset, lääkekuluja ja mitä näitä nyt sitten onkaan. Päättele ihan itse saavatko yh:t ylimääräistä rahaa. Minkä nyt sitten ylimääräiseksi luokitteletkaan, elatusmaksun? Se on etän osuus lapsen elatuksesta. Lapsilisän? Kaikki saavat se, miksi se yh:lle olisi ylimääräistä? Vai onko se hillitön 46e korotus nyt se kateutta herättävä ylimääräinen?
Montakos lasta Gääääsillä olikaan? Ei yhtään?Kuten yllä totesin, kulutustottumukset vaihtelevat. Lukuja odotan edelleen.
- GGGGGGGGäS
tijstykdgjltu kirjoitti:
Yh-korotus on 46e. Asumistuki taasen on tulosidonnainen etuus, ei mikään automaatio edes yh:lle. Sinäkin saat asumistukea jos olet pienituloinen.
Asumistuki esimerkkinä yhteiskunnan tuista ei ollut korvamerkitty yh:lle.
- uvioo
Gäääääääääsgä kirjoitti:
Kuten yllä totesin, kulutustottumukset vaihtelevat. Lukuja odotan edelleen.
Siis hyvä luoja...
Laske oma ruokasi kerro se esim kahdella, jos on kaksi pientä lasta. Sitten mietit vaateiden hintoja ja kuinka paljon niitä menee. Lisää vaipat ja Hygienia tarvikkeet noin puolet sun kuluttamasta määrästä. Laske neliömäärä niille lastenhuoneille kerro se neliövuokralla. Sitten tutki harrastusten hintoja se voi olla 0-500euroa kuussa. Meidän tapauksessa lapsella on lääkitys siihen menee 43euroa kuussa. Koulun retkiin menee n.30 vuodessa. Kun asuin yksin sähköön meni n.40euroa joka toinen kuukausi, nyt summa on 100euroa. Vesimaksukin on henkilöperusteinen, joten nousee mitä enemmän ihmisiä on.
Koska luvut vaihtelee, niiden laittaminen on järjetöntä. Ehkä voisit itsekin miettiä asioita. Ei tämä ole mitenkään vaikeaa.
- aurinko paistaa
Mitä tuollaisilla asioilla on väliä? Omaan nilkkaan se pilkka kuitenkin osuu. Minulle tärkeintä on se että lapsilla on suhde isäänsä edes sen vähän miten häntä huvittaa. Minä olen lasten äiti ja vastaan lapsistani yksin. Minun tehtäväni on luoda lapsilleni paras mahdollinen elämä, tarkoittaen myös henkistä puolta. Oma aika on sitten joskus. Elämä pitää rakentaa niistä palikoista jotka on saanut. Viha ja katkeroituminen, ne tuhoavat vain minut ja sitä myötä lasten elämän. Tehkööt mies mitä haluaa. Aina ei asiat mene nuin kuin itse haluaisi ja toivoisi. Pahoja ihmisiä on, ne annan elää omaa helvettiään omilla keinoillaan.
- näin se aona menee
Yleensä ne miehet ei itse valita elareista eikä lapsen tapaamisista vaan se on heille luonnollista isyyttä. Mutta kun tulee se kolma osapuoli miehen elämään, kaikki muuttuu kuin seinään. Mies erotetaan lapsista ja valitetaan suuren suurista elareista, koska uusi nainen haluaa ne rahat ja päästä kaljalle.
Mies muuttuu niin omituiseksi, että ei ole ihme että lapsetkaane ivät halua enää isää nähdä. Kolmas osapuoli on niinkateellinenmiehen exälle ja lapsille, että on pakko hankaloittaa miehen elämää ja manipuloida mies omiaan vastaan.- olet hassu :)
Ikävää, jos sinun ex-miehesi on niin tossukka, että antoi alkoholisoituneen uuden puolison ottaa rahansa ja juoda ne, ja lakkasi maksamasta elareita ja tapaamasta lapsiaan.
Mutta älä nyt hyvä ihminen mene yleistämään, että "näin se aina menee" omien kokemustesi perusteella. Aika halpamaista puhua noin yleistävästi omien kokemusten pohjalta, ja todella halpamaista lokeroida kaikki uudet puolisot "kaljarahoja havitteleviksi pummeiksi" vain siksi, että oma ex-mies sattui ottamaan sellaisen riesakseen.
Minä olen uusi puoliso, mutta olen myös äiti ja ex-puoliso. Nykyisen mieheni lapset ovat aina olleet meillä joka toisen viikon, ei se asia miksikään muuttunut vaikka minä tulin kuvioihin mukaan. Elatusmaksuja mies ei maksa juurikin tämän vuoroviikkoasumisen vuoksi, mutta toki kustantaa lapsille kaiken heidän täällä ollessaan ja tekee myös isompia hankintoja. Eikä miehestä ole tullut minun myötäni mitenkään omituinen, ihan tavallinen suomalainen mies/isä, jota lapsensa rakastavat ja tapaavat mielellään.
Minun ex-mieheni uusi puoliso ei hänkään ole mitään elatusmaksuja tai tapaamisia estellyt. Kaikki on mennyt aivan samaan malliin, vaikka hän kuvioihin tulikin mukaan. Eikä ex-mieheni ole muuttunut mitenkään omituiseksi, ja aivan entiseen tapaan lapset isänsä luona haluavat olla. Ihan tavallisia, aikuisia ihmisiä tässä ollaan kaikki, ei sillä ole väliä onko exä vai nyxä, ei sen perusteella voi ihmisiä lokeroida noin sokeasti.
Toisaalta huvittavaa, kuinka sinä olet omassa mielessäsi demonisoinut kaikki uudet puolisot, sen kummemmin ajattelematta, että me ihmiset olemme kaikki yksilöitä. Minun teini-ikäiset lapsenikin ovat ajatusmaailmaltaan kypsempiä kuin sinä, he sentään tiedostavat asian ja jopa ymmärtävät sen :D
- Lapsiystävällisyys.
Lapsiystävällinen huoltoriitojen sovittelusta erinomaiaisia tuloksia.
Nyt lapsen huoltajuus ja tapaamisoikeudet ovat päivitetty.
Oikeusministeriö tiedote 20.5.2013.
http://valtioneuvosto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote/fi.jsp?oid=386075
---------------
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2633438
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372983Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari452131Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841776Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh501696Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1231558Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151390