Suurella osalla naisista näyttää olevan todellisia vaikeuksia keskustella asioista asioina, menemättä henkilökohtaisuuksiin tai puhumatta asian vierestä. Olkiukkojen rakentelu on myös varsin yleistä. Olen aika kyllästynyt tähän piirteeseen, ja ei oikein huvita kommunikoida kovinkaan monen naisen kanssa ellei ole pakko esim. työn tai parisuhteen takia.
Itse en hauku ihmisiä, enkä kiivastu väittelyissä, paitsi jos ihan silmille tullaan.
Miksi näin? Discuss.
Naisten keskustelutaidot
15
467
Vastaukset
- keskustelutaidot
Analysoidaanpa hieman omaa keskustelunaloitustasi. Lista yleistyksiä, yksinkertaisia väitteitä ja syyttelyä. Ei järkevää oman mielipiteen perustelua. Nyt kun tarkemmin katson... eihän siellä ole perustelua lainkaan.
Lisäksi tilitystä tunteistasi. Todella korkealaatuista tekstiä. Tästä saadan epäilemättä tasokas keskustelu aikaan. - sulta se sujuu
Sosiaalinen manipulointi on taito siinä missä muutkin taidot ja sen voi harjoitella. Ihan sama kun opettelisi vaikka korjaamaan autoa. Aluksi kaikki menee reisille, mutta pitkällisen treenin jälkeen homma hoituu suorastaan automaattisesti.
- Under Control
Näin miehenä oma nyrkkisääntö on että naisten kanssa jauhetaan paskaaa tai liperrellään hienouksia, mutta miesten kanssa puhutaan asiaa ja pohditaan juttuja konkreettisesti.
Joskus on ihan mukava puhua paskaaa, toisinaan taas tekee mieli keskustella vakavammista aiheista, ja sen perusteella valitsen seurani.- Kerro :)
Mitäs asiaa ja konkreettisia juttuja olet tänään poikien kanssa pohtinut?
- Under Control
Kerro :) kirjoitti:
Mitäs asiaa ja konkreettisia juttuja olet tänään poikien kanssa pohtinut?
Viime aiheina oli huoli tieteen politikoitumisesta sekä uusliberaalisen, modernin sivilisaation näennäisestä stagnaatiosta lähestulkoon kaikilla elämänalueilla, paitsi sosiaalisten medioiden monipuolistumisena...
- Kerro :)
Under Control kirjoitti:
Viime aiheina oli huoli tieteen politikoitumisesta sekä uusliberaalisen, modernin sivilisaation näennäisestä stagnaatiosta lähestulkoon kaikilla elämänalueilla, paitsi sosiaalisten medioiden monipuolistumisena...
Ai, te juttelitte tenttikirjan takakannesta? Oletteko jo toiselle vuosikurssille menossa syksyllä? On siellä teillä opiskelukavereina tyttöjäkin - menkää juttelemaan, saman ne osaavat kuin tekin!
- joopajoopajoo
Under Control kirjoitti:
Tosi konkreettista... ;D
- Syykin löytyy
Minä taas en oikeastaan koskaan ole tekemisissä keskustelukyvyttömien rähisijöiden kanssa, en töissä enkä vapaa-ajalla. Ne harvat hankalat tapaukset, joiden kanssa olen joutunut tekemisiin, olen hoitanut johdattelemalla heidät puhumaan asiasta, jonka käsittelemiseen heidän eväänsä riittävät.
Ehkäpä sinä vain olet niin korkeatasoinen keskustelija, että puoli ihmiskuntaa ei ymmärrä sinun ilmaisuasi vaan alkaa räyhätä? Discuss vähän tätä, jooko? - keksuksetelija
Jos tuntuu että erityisesti naisissa on huonoja keskustelijoita, yksi syy siihen voi olla että aloittaja on mies, ja tietysti ajautuu enemmän juttelemaan useiden naisten kanssa, jos etsii naisseuraa. Mieskeskustelukumppanit taas ovat ne harvat ja valitut hyvät kaverit. Eli otanta on vinoutunut. :)
Itse olen huomannut aloittajan kuvailemia keskustelijoita sekä miehissä että naisissa. Pahin oli aikanaan minulle hyvin läheinen mies. Mistä tahansa aidasta aloitti keskustelun, niin toinen jatkoi aidanseipäästä. Tai vieläkin kauempaa mieluummin.
Keskustelijana voi tosiaankin kehittyä. Itsestä se lähtee, miten osaat toiselle jutella. Aina on hankalia tyyppejä, joiden kanssa keskustelu kannattaa lopettaa alkuunsa tai pidättäytyä kevyissä jutunaiheissa. Omaakin keskustelutaitoaan kannattaa tarkkailla, millaiseen tokaisuun saan millaisenkin vastauksen. Miten viestin sanattomasti, sehän nimittäin saattaa muuttaa sanasi jopa päinvastaiseksi kuin sanojen merkitys.- Rope Juonansuu
"tietysti ajautuu enemmän juttelemaan useiden naisten kanssa, jos etsii naisseuraa. Mieskeskustelukumppanit taas ovat ne harvat ja valitut hyvät kaverit. Eli otanta on vinoutunut. :) "
Tämä on varmasti totta.
Omat keskustelutaidothan vaikuttaa totta kai paljon siihen, mihin suuntaan keskustelu etenee.
- älyn jättiläinen
Suuren osan naisista siis väität tuntevasi.
- ^--^
Itse en ole huomannut että naisten ja miesten keskustelutaidoissa olisi suuriakaan eroja, aiheet joista on kiinnostusta keskustella vain eroavat jossain määrin.
Sivupointtina toivottavasti luovut tuosta ennakkoasenteestasi naisten keskustelutaitoja kohtaan, naiselle, joka tahtoisi käydä järkeviä keskusteluja ei ole mikään raivostuttavampaa kuin mies, joka ajattelee juuri niinkuin sinä.- ~c~
Itse en ole vielä tavannut livenä miestä, jonka kanssa voisi keskustella vaikkapa yhteiskunnallisista aiheista. Tapaamani miehet puhuvat vain siitä, mikä koskee välittömästi heitä itseään, eikä se ole keskustelua, vaan infoamista. Urheilu on ainoa poikkeus, siitä useimmat pystyvät jonkun verran keskustelemaan.
Jos otan jonkun aiheen esille, miehet yleensä sanovat vain mielipiteensä (kysyttäessä) siitä, mutta ei perusteluja. Ilmeisesti miehen mielipide on niin painava, ettei perusteluja tarvita.
Sama tauti on yleistynyt tänne keskustelupalstoille muuten. Ollaan kovasti jotain mieltä, mutta ei kyetä perustelemaan. Siitä ei synny keskustelupolkua, vaan jokainen antaa kommenttinsa suoraan aloituksen alle. Monesti perusteluita ei kyetä esittämään edes pyydettäessä. - 6 + 11
~c~ kirjoitti:
Itse en ole vielä tavannut livenä miestä, jonka kanssa voisi keskustella vaikkapa yhteiskunnallisista aiheista. Tapaamani miehet puhuvat vain siitä, mikä koskee välittömästi heitä itseään, eikä se ole keskustelua, vaan infoamista. Urheilu on ainoa poikkeus, siitä useimmat pystyvät jonkun verran keskustelemaan.
Jos otan jonkun aiheen esille, miehet yleensä sanovat vain mielipiteensä (kysyttäessä) siitä, mutta ei perusteluja. Ilmeisesti miehen mielipide on niin painava, ettei perusteluja tarvita.
Sama tauti on yleistynyt tänne keskustelupalstoille muuten. Ollaan kovasti jotain mieltä, mutta ei kyetä perustelemaan. Siitä ei synny keskustelupolkua, vaan jokainen antaa kommenttinsa suoraan aloituksen alle. Monesti perusteluita ei kyetä esittämään edes pyydettäessä.Sama ongelma.
Paitsi toisinpäin.
Olen mies.
Naisten kanssa ei voi keskustella aiheista, koska heillä on vain mielipiteitä, muttei perusteluja.
- Mies(?)
Hyvässä keskusteluissa molemmat osapuolet yrittävät yhdessä viedä keskustelua eteenpäin toistensa mielipiteitä kunnioittaen. Sellaisissa keskusteluissa väittelyn tunnusmerkit loistavat poissaolollaan ja kumpikin kokee olonsa luontevaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama907502Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1216247Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604367Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2313008Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902608Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh201830- 1111358
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1661348Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21741"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19676