Netistä etsimällä saa juupas eipäs tietoa. Minä olen 45 vuotias mies ja sydämen leposyke on yleensä 40 lähellä, joskus voi jopa mennä alle. . Onko tämä normaalia sillä en koskaan urheile ja oloni on väsynyt raskas ja siksi en jaksa siis urheilla vaikka haluaisin. Jos alan kuntoilla väsyn heti ja lopetan koko touhun sikseen. Lääkärit ovat todenneet ettei mitään vikaa sydänfilmissä jne.
Sydämen harvalyöntisyys
4
244
Vastaukset
- rva 47
Et maininnut mitään mahdollisesta lääkityksestä. Minä olen suunnilleen samanikäinen nainen ja sykkeet ovat samoissa lukemissa, mutta tiedän että ne johtuvat verenpainelääkityksestä (beetasalpaaja). Minulle on sanottu, että alhaisesta sykkeestä ei ole muuten haittaa, mutta jos tulee rytmihäiriöitä tai muita oireita kuten huimausta, pitää ottaa yhteyttä terveyskeskukseen.
Aloitin kuntoilun suunnilleen nollasta ja alussa kyllä väsytti jo lyhyt kävely, mutta nyt kävelen ja pyöräilen pitkiäkin matkoja. Lääkkeet tekevät sen, että jossain vaiheessa tulee "seinä vastaan" - jonain päivänä saatan jaksaa kävellä kaksi tuntia, mutta sitten tulee yhtäkkiä sellainen olo että en jaksa enää yhtään, tulee kylmä hiki, kädet vapisevat ym. Kerran olin noin 200 m päässä kotoa kun tuli tuollainen olo ja juuri ja juuri pääsin kotiin asti.
Minulla on kyllä sydämessä oikeastikin vikaa niin että ehkä sinulla on vain huono kunto, kun väsyt liikunnasta. Kokeile ihan pieniä kävelymatkoja aluksi ja pidennä lenkkejä vähitellen. Muista myös pitää lepopäiviä. - aloittaja.....
Minulla ei ole mitään lääkityksiä ja verenarvot ovat hyvät. Ihmetyttää vaan kovasti se, että liikuntaa en harrasta, koska en jaksa ja luin, että 40 leposyke on huippu-urheilijoilla. Olen 175 pitkä ja painan 65kg. Tämän tästä tunnen rytmihäiriöitä siten, että ne ovat sellaista tosi nopeaa lyöntiä hetken aikaa n 5 sekunnin ajan kerrallaan ja tätä on jatkunut jo vuosia. Jos kunto olisi kovin huono eikö silloin sydämen sykkeen tulisi olla huomattavasti korkeampi levossakin?
Pakko se on yrittää kokeilla tuota liikuntaa vaikka koville se ottaa ja hassua, että jos kuntoilen minua alkaa haukotuttaa (ei siis tylsistymisen vuoksi) vaan jostain syystä. Olisikohan se joku hapenpuutejuttu. - marskutin
Samanmoisia hommia täälläkin.50v nainen ja leposyke 40-50, ei tällä hetkellä beetasalpaajaa.Ajoittaisia rytmihäiriöitä myös, kestoltaan se 5-10 sek.Olen tosin leikattu pari vuotta sitten, hiippaläpän korjaus.Tekniikka pitäisi olla pumpussa kunnossa.Kummallista siksi, että ennen leikkausta leposyke oli siellä 70.En tiedä, miksi syke asettunut noinkin alhaalle nyt.Siihen ei kontrollissa puututtu sen enenpää,kardiologi totesi alhaisen sykkeen ja sanoi, että niinkauan ok, jollei tule pyörtymisiä tms.Jotenkin kuitenkin mietityttää miksi.Liikuntaa olen vuoden alusta harrastanut tosi säännöllisesti ja kymmenen kiloa ylipainoa taltutettu.Ei ole vaikuttanut sykkeeseen.Holterissa nukkuessa putosi jopa 32.Mutta katellaan...
- En tiedä näistä
Etsin tietoa leposykkeestä ja eksyin tähänkin keskusteluun. Aloin viime yönä miettimään omaa leposykettäni, koska se oli joka kerta tasan 40, kun laskin sen. Enkä nyt ymmärtänyt netin tiedoista, että onko se normaalia öisinkäään. Olen alle 40 -vuotias ja todella ylipainoinen. Harrastan liikuntaa, mutta kuntoni ei ole mikään erityisen hyvä.
Tällä hetkellä sykkeeni on alle 60. En ole aikaisemmin seurannut näitä asioita, joten en tiedä, onko syke joskus ollut nopeampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2613415
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362982Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari432126Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa781994Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh491687Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221547Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151360