Ajankohtainen kakkonen tänään

reisemann

26

970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oli realiteettinen ja kysyttiin oikeilta ja asuvilta henkilöiltä.

Mutta sairasvakuutusta ei suomesta saannut sosialistijärjestelmän vuoksi
      vaan oli otettu Austraaliasta.

• näinse menöö

Eläkeläisukkona yritin vakuutusta Pattayalla K:lta,mutta hän sanoi toivotonta,kun sinulla on verenkierto systeemissä vikaa eli verenpainetta,kolestrolia,sydänvaivoja .
      Tuskin saa Austraaliastakaan.
      Suomesta saa koht.edullisesti 3 kuukaudeksi,mutta sen jälkeen hinta nousee pilviin ja välttämättä ei saakaan,kun vaaditaan lääkärintarkastus.
      Kyllä yli 60 vuotiaan vakuutusten saanti on lähinnä huijausta ja rahojen rosvousta,jos sellaisen saa otettua.

• Omasta pussista

Hyvä eläkeläisukko, kirjoitus muuten asiallinen , mutta tuota vakuutusjuttua EI
        ainakaan Thaimaan SYYKSI voi väittää. Ethän sentään kuvittele , että
        sinut Suomeen verosi maksaneena , pitäisi Thaimaassa , mahdollisen vakavan
        sairauden sattuessa, hoitaa kalliissa sairaalassa :
        Hyvä hoito siellä on , mutta jokaisen on itse kustannuksistaan voitava vastata.
        Valuutusyhtiön riski on helppo ymmärtää, hinta sen mukainen.

• kbh50

Vai on hyvä hoito, missä on, missä ei!!!
      Minä olin paikallisessa Lopburin kunnallisessa sairaalassa jonkun päivän ja sinne olisin jäänytkin, sinkkiarkussa kotiinpaluu...
      Hoitivat yritys ja erehdysmenetelmällä, kokeillen eri antibiootteja, jotka eivät tehonneet, vaadin pääsyä Bangkokiin sairaalaan ja sekin oli hieman "kiven takana", lopulta suostuivat ja Bkk Hospitalin ambulanssi nouti minut. Perillä lääkärit tulivat katsomaan minua ja sanoivat yrittävänsä parhaansa, mutta mitään eivät takaa, olenko huomenna hengissä vai amputoidaanko jalkani!!!
      Hengissä ollaan ja Bangokissa kyllä on kunnon sairaaloita, näihin paikallisiin sairaaloihin en kyllä luota enään tippaakaan. Osastonhoitaja oli tuolla Lopburissakin ainoa henkilö, joka oasi englantia ja lääkäri kierroksellaan kiersi minut kaukaa, kun ei toimenpiteet onnistuneet!!!
      Bangkokissa on kyllä kunnon sairaaloita ja osaavia lääkäreitä, mutta paljon on myös Suomalaisia menehtynyt, koska eivät ole saaneet asianmukaista hoitoa näissä "maaseutusairaaloissa" ja jotkut liian myöhään kuljetettu Bangkokin sairaaloihin.

• lokijh

meidän perheellä ainoastaan hyviä kokemuksia sairaaloista ympäri thaimaata.
        suomessa ei toimi edes synnytys sairaalat.
        meidän seuraava lapsi syntyy thaimaassa ja passissa lukee jotain muuta kuin ypäjä.

• thailover

Jaa, itsellä hieman erilaisia kokemuksia isaanin sairaaloista. Kuulisin mielelläni yhdenkin esimerkin niistä monesta suomalaisesta, jotka ovat menehtyneet näissä "maaseutusairaaloissa", kun ei ole saanut kunnollista hoitoa. Niimpä...ei taida löytyä ensimmäistäkään.

• Varman päälle

Tuskinpa turistit näihin " maaseutusairaaloihin" halukkaasti hakeutuvatkaan,
        paitsi omatoimimatkaajat , jotka jossain " jumalan selän takana" saattavat
        joutua hädän hetkellä turvautumaan, mutta sehän kuuluu heidän kovasti
        mainostamaansa ns. seikkailuun.
        Hyvä hoito tarkoittanee vakuutusyhtiöiden suosittamia sairaaloita kaupungeissa.
        Paikallisten hospitaalin kierrän kaukaa, jos suinkin mahdollista.

• jooolo
        Varman päälle kirjoitti:

Tuskinpa turistit näihin " maaseutusairaaloihin" halukkaasti hakeutuvatkaan,
        paitsi omatoimimatkaajat , jotka jossain " jumalan selän takana" saattavat
        joutua hädän hetkellä turvautumaan, mutta sehän kuuluu heidän kovasti
        mainostamaansa ns. seikkailuun.
        Hyvä hoito tarkoittanee vakuutusyhtiöiden suosittamia sairaaloita kaupungeissa.
        Paikallisten hospitaalin kierrän kaukaa, jos suinkin mahdollista.

kyllä mä suomessakin kierrän nämä maaseudun terveysasemat jonoineen ja idioottiyleislääkäreineen aika v%tun kaukaa.
        eli suomessa tarviit kanssa vakuutuksen jos jotain oikeeta palvelua haluat.
        vakuutuksella käyt diacorissa ja mehiläisessä ym.kun kurjat menee jonottelee terkkarille.
        siis voiko joku oikeesti vielä tänä päivänä olla niin sokea että kehuu suomen terveden hoitoa?
        viimeksi kun kävin jorvin sairaalan ensiavussa jouduin odottamaan muutamaa tikkiä käteen 6 tuntia.

• kbh50
        thailover kirjoitti:

Jaa, itsellä hieman erilaisia kokemuksia isaanin sairaaloista. Kuulisin mielelläni yhdenkin esimerkin niistä monesta suomalaisesta, jotka ovat menehtyneet näissä "maaseutusairaaloissa", kun ei ole saanut kunnollista hoitoa. Niimpä...ei taida löytyä ensimmäistäkään.

Tässä mitä halusit!
        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Thaimaassa bakteeritulehdukseen kuollut mies oli kotoisin Savosta/1135242562464
        Muistaakseni tässäkin tapauksessa oli ensin paikallisessa sairaalassa ja siellä, kun huomasivat liian myöhään, lähettivät Bangkokiin ja siellä hengityskoneessa menehtyi!!! Samoin olisi käynyt minullekkin, mikäli en neljänkymmenen asteen kuumeestani huolimatta olisi pystynyt ajattelemaan jotenkin vielä asioita.

Thailover ei osaa ajatella asioita realistisesti.
        Minä olen matkaillut siellä -90 luvun lopulta lähtien ja minulla on kymmenen vuotta ollut aviopuoliso sieltä, luulenpa hieman tietäväni asioista siellä.

Hieman lisää asioista;
        http://www.lomakuume.net/v2/artikkelit/matka-jolta-ei-palattu-kotiin

• thailover
        kbh50 kirjoitti:

Tässä mitä halusit!
        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Thaimaassa bakteeritulehdukseen kuollut mies oli kotoisin Savosta/1135242562464
        Muistaakseni tässäkin tapauksessa oli ensin paikallisessa sairaalassa ja siellä, kun huomasivat liian myöhään, lähettivät Bangkokiin ja siellä hengityskoneessa menehtyi!!! Samoin olisi käynyt minullekkin, mikäli en neljänkymmenen asteen kuumeestani huolimatta olisi pystynyt ajattelemaan jotenkin vielä asioita.

Thailover ei osaa ajatella asioita realistisesti.
        Minä olen matkaillut siellä -90 luvun lopulta lähtien ja minulla on kymmenen vuotta ollut aviopuoliso sieltä, luulenpa hieman tietäväni asioista siellä.

Hieman lisää asioista;
        http://www.lomakuume.net/v2/artikkelit/matka-jolta-ei-palattu-kotiin

njaa, väittäisin jotain tietäväni itsekin, kun yksi avioliitto thaimaalaisen kanssa takana, sekä kolmisenkymmentä reissua siellä, sekä yhden vuoden oleskelu Khon Kaenissa. Olen ollut hoidettavana Khon Kaenin, Nakhon Ratchasiman sekä Chaiyaphumin sairaaloissa, sekä pienemmillä klinikoilla ja aina saanut hyvää hoitoa. Hoitovirheitä sattuu tietysti sattuu joka puolella maailmaa, mutta pitäisin kyllä terveydenhoidon tasoa Thaimaassa vähintään yhtä hyvänä kuin Suomessa.
        Vakuutukset toki pitää olla kunnossa, jos ei ole sikarikas.
        Aika outoa muuten, ettet hallitse thaimaan kieltä vaikka puoliso ollut kymmenen vuotta sieltä ja -90 luvun lopulta olet siellä reissannut. Itselle ainakin tarttui kieli parissa vuodessa. Thaikieli on kuitenki melko helppo oppia. Laittaa vaan sanoja pötköön, ei tarvii paljon sijamuotoja opetella.

• Thain tallaaja
        thailover kirjoitti:

njaa, väittäisin jotain tietäväni itsekin, kun yksi avioliitto thaimaalaisen kanssa takana, sekä kolmisenkymmentä reissua siellä, sekä yhden vuoden oleskelu Khon Kaenissa. Olen ollut hoidettavana Khon Kaenin, Nakhon Ratchasiman sekä Chaiyaphumin sairaaloissa, sekä pienemmillä klinikoilla ja aina saanut hyvää hoitoa. Hoitovirheitä sattuu tietysti sattuu joka puolella maailmaa, mutta pitäisin kyllä terveydenhoidon tasoa Thaimaassa vähintään yhtä hyvänä kuin Suomessa.
        Aika outoa muuten, ettet hallitse thaimaan kieltä vaikka puoliso ollut kymmenen vuotta sieltä ja -90 luvun lopulta olet siellä reissannut. Itselle ainakin tarttui kieli parissa vuodessa. Thaikieli on kuitenki melko helppo oppia. Laittaa vaan sanoja pötköön, ei tarvii paljon sijamuotoja opetella.

Valitettavasti Thaimaassahan on tapana, että koskaan ei myönnetä virheitään ja jos näin kävisi, se olisi useinkin liian myöhäistä!
        Vajavaista hoitoa olen minäkin joutunut siellä saamaan, ikävä kyllä ja nimenomaan pikkusairaalassa. Bangkokiin oli lähdettävä ja sieltä kyllä apu löytyi nopeasti.
        Mikäli vielä sairastun, niin kyllä suoraan Bangkokiin lähden.
        Hyvä, että edes joku on saanut kunnon hoitoa.

• Thaimaassa toisinaan
        thailover kirjoitti:

njaa, njaa etkö osannut valita oikeaa puolisoa ja miten se menikään ylimielinen kysymyksesi menehtyneistä Suomalaisista.
        Eipä kannattaisi paljon Thaimaan tuntemustaan mainostella.

• kfk
        Thain tallaaja kirjoitti:

Valitettavasti Thaimaassahan on tapana, että koskaan ei myönnetä virheitään ja jos näin kävisi, se olisi useinkin liian myöhäistä!
        Vajavaista hoitoa olen minäkin joutunut siellä saamaan, ikävä kyllä ja nimenomaan pikkusairaalassa. Bangkokiin oli lähdettävä ja sieltä kyllä apu löytyi nopeasti.
        Mikäli vielä sairastun, niin kyllä suoraan Bangkokiin lähden.
        Hyvä, että edes joku on saanut kunnon hoitoa.

jos vakavammin sairastut suomessa niin usein menet pikku paikasta helsinkiin hoitoon?
        mä meinasin lohjan sairaalassa menettää jalkani mutta vaadin sairaalan vaihtoa.

• Monessa maassa sairavakuutus on maksettu yksityiselle vakuutusyhtiölle !
      Suomessa olet maksanut sairasvakuutuksen ja sinulla on ainoastaan mahdollisuus
      saada kommunistimaan hoitoja, jos saat mikäli statuksesi on oikea ?

Oikeistovaltioissa sairasvakuutuskortti on usein maailmanlaajuinen ja voit
      saada hoito monessa maassa.
      Eli voit itse vaikuttaa mihin yhtiöön maksat sairasvakuutuksesi.
      Kommunistivaltiossa se on valtionhallinnon määrämä ja rajoittama ym pask**.

Tässä on etu Briteillä ja Jenkeillä ym...

• chiangmai'

Olet jäänyt pahasti ajasta jälkeen, sen on kyllä nähnyt jo aikoja sitten kirjoituksistasi.

Seuraa vähän maailmanmenoa. Kommunistivaltiot romahtivat jo parikymmentä vuotta sitten. Et vaan ole vissiin lukenut uutisia siellä loukossasi thaikussa.

Olen joutunut olemaan hetken sairaalassa Hua Hinissä ja Chiang Maissa, eikä ole valittamista hoidon tai englannin kielen osaamisessa.

Suomalaisen sairaanhoidon taso ei kuulu matkailu> Thaimaa saitille Pysykää edes vahän asiassa

• reisemann

Olenpahan minäkin siellä sairaalaan joutunut turvautumaan, kylläkin suoraan Bagkokiin menin ja asiat sujuivat.
      Näistä maalaissairaaloista olen sen verran kuullut juttuja, etten edes harkinnutkaan sellaiseen menoa.
      Ehkäpä thailoverilla on ollut satumainen onni, tai sitten joku pieni vaiva, joka kyllä hoituu varmaan näillä paikallisilla klinikoillakin. Mihinkään vakavaan eivät kylläkään kykene.
      Eräälle sairastuneelle ystävälleni olivat SOS hätäpalvelusta heti suositelleet lähtöä Bangkokiin sairaalaan, kun kysyi matkavakuutuksestaan hoitoa.
      Tosiasiahan on se, jos matkavakuutukset ovat kunnossa, ei kannata näihin piensairaaloihin turvautua, se on suoranaista tyhmyyttä, mutta näyttävät sitäkin jotkut harrastavan!

• kbh50

njaa minultakin, eipä ole onni suosinut thailoveria, kun eroon päätyi...
      Pitäisi osata ottaa vaimo muualta kuin Pattiksen baareista, voisi jopa loverillakin onnata?

Tämä tapaus ei todellakaan ole ainoa, mistä esimerkin laitoin!

Ehkäpä tarvitsisi olla hieman lisää yleissivistystä asioiden seuraamiseen, niin tietäisi hieman enemmän näistä Suomalaisillekin sattuneista kuolemaan johtaneista sairauksista.
      Mitä taas tulee Thaikielen taitooni, riittää minulle ja vaimoni osaa kyllä hoitaa, mitä minä en ...

• thailover

Jos sinulla olisi yleissivistystä edes sen verran, että osaisit Suomen kieliopin perusteet. "Suomalaiset, ruotsalaiset, thaimaalaiset, thaikieli" kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, sitten voisit tulla minulle sivistystä opettamaan...
      Eipä ollut eukko Pattayalta, eikä eukossa mitään valittamista muutenkaan. Ei vaan tuo yksiavioisuus oikein sopinut meikäläiselle. Vähän liikaa houkutuksia minulle, myönnän luonteeni heikkouden siltä osin.
      Jos kerran vaimosi osaa "hoitaa", miksi sitten kitiset kieliongelmista sairaalassa.
      Anna vaan vaimosi "hoitaa".
      Jännä juttu muuten, miten sinunkaltaisilla ihmisillä on aina kova tarve todistella, ettei oma vaimo ole baarityttö. Tuntuu olevan kova häpean aihe joillekin, eikä kukaan myönnä vaikka 99% Suomessakin aviossa olevista thainaisista on A) joko entisiä baarityttöjä tai B) taloudellisista syistä farangin kanssa avioon menneitä(=baarityttö). Vai kuvitteletko pienessä päässäsi, että sinun vaimosi avioitui kanssa koska olet niin komea?
      Itsellä oli vähän eri juttu, kun oltiin molemmat nuoria, reiluja parikymppisiä kun mentiin yhteen ja muija oli perinyt vanhempiensa kuoltua melko isot maat ja oli Isaanin tasoon nähden varakas. Ei vaan ollut sitten mun juttu se riisipellon reunalla istuminen ja viskin särpiminen.
      Mutta hyvää kesää silti sulle ja toivottavasti et joudu enää "maalaissairaalaan" hoidettavaksi.

• Thain tallaaja

Niinhän ne kaikki kertovat, kuten thailover, aitoa rakkautta ja neitsyt vaimona!
      Lopetahan höpötykset ajoissa, kuvitteletko jonkun uskovan vielä juttujasi?

• thailover

No en mielestäni neitsyestä mitään puhunut. Eikä minusta ole mitään hävettävää siinä, että on baarityttö vaimona, vaikka monet thaimaalaisen kanssa naimisissa olevat sitä tuntuvat häpeävän ja peittelevän. Itse olen sitä mieltä, ettei se järvi soutamalla kulu, niinkuin joku toisessa ketjussa osuvasti ilmaisi asian. Minulle maistuu Pattayan baaritytöt siinä missä Bangkokin opiskelijatytöt tai "kunnon tytöt" hotellien respoista..

• XangelwitchX

Minua nolottaa välillä kulkea Suomi-tyttöystävän kanssa julkisesti, kun tietää, että sitä piparia on kuitenkin jaettu pitkin kyliä ilmaiseksi. Että enpä paljon viitsis puhua periaatteista.
      Oletteko muuten kuulleet, että Kreikan talousahdingon vuoksi siellä irtoaa piparia jopa vitosella. Taidan poiketa syksyllä vertailun vuoksi Kreetalla, kun kesä on Thaimaassa ensin vietetty.

• kbh50

Jep, jep ainahan itsellä on se eri juttu, vaikka huoran kanssa onkin avioitunut.

Minulla kuitenkin vaimo, joka on Suomen opetushallitukselta saanut rinnastuspäätöksen opinnoistaan Thaimaan yliopistossa ja ei, rikkaasta kodista, mutta varakkaasta kuitenkin, edelleen olemme aviossa ja pärjäämme hyvin.

Ei ole tälläista varakasta perijätärtä vaimona kuin thailoverilla, kertomansa mukaan on ollut, hieman kylläkin epäilen asiaa, mutta täällähän saa väittää mitä vain!

Mitä tulee omaan sivistykseeni, en tietenkään ole thailoverin vertainen, enhän ole kuin reservinupseeri, ansiolentäjä, tarkastuslentäjä emeritus ja yli kolmekymmetävuotta nuhteettomasti toiminut yrittäjä.

• hatuttaa
    • Omituisten otusten

TAAS on alkuperäisestä asiaviestistä väännetty vaikka mitä. onko tämän
      palstan porukalla järjen hiventäkään - lukutaidosta puhumattakaan...

Omituisten otusten KERHO

• Thain tallaaja

Tere tulemas tänne kerhoon, kirjoituksellasi osoitat kiitettävää kuulumista kerhoon, tännehän kirjoittelevat vain hieman mieleltään järkkyneet!
      Onnittelut kuitenkin mukaan liittymisestä!!!

• Thaimaa mielessä ♥

Kiitos sinulle reisemann. Juuri tällaista asiapitoista infoa Thaimaasta kaivataankin TÄÄLLÄ ja olen varma, että myös muut kuin eläkeikäiset Thaimaahan matkustamisesta kiinnostuneet tällaista ohjelmaa mielellään katsovat. Omassa mielessä ei ole koskaan käynyt, että vanhuksena muutan pois kotimaasta. Mutta, em. mahdollisuus kaikille halukkaille ja sopivan varakkaille suotakoon. Kohtasin lähiomaisen vanhuuden päivät ja olen ollut läsnä liki kaikissa lähiomaisen loppuvaiheissa. Ko. ajankohtaisohjelma lohdutti, koska Suomessa vanhusten hoito ei ole hyvin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7560
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6305
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4427
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3054
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2628
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      32
      1918
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1541
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1524
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      772
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      713
    Aihe