Onko muista ammateista kirjoitettu tällaista. Eihän missään kirjoiteta kuinka sabotoit hitsaajan työtä tai kuinka pääset eroon hankalasta toimittajasta.
Itse koen jo loukkauksena tällaisen kirjoituksen. Tulee mieleen, että tässä halutaan tahallaan tehdä meidän työtä vaikeammaksi
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013052717072990_uu.shtml
Tosi törkeä artikkeli!
14
394
Vastaukset
- Olisiko näin?
Ei pidä aina ottaa niin kamalan vakavasti asioita.
Eikös se ole ammatinvalintakysymys; jos haluat arvostusta, niin silloin ei varmaan kannata toimia puhelinmyyjänä.- noeihyvänenpäiviä
Eikös se ole kanssaihmisten ja työn arvostuskysymys että kuka tahansa joka elättää itsensä laillisella elinkeinolla ansaitsee arvostuksen?
- Olisiko näin
Ei se ole kanssaihmisten velvollisuus arvostaa puhelinmyyjiä tai mitään muutakaan ammattiryhmää.
Vai arvostatko itse kaikkia? Jos sinun oven taakse tulisi viides ikkunamyyjä saman päivän aikana, niin vieläkö irtoaisi hymy ja halu kuunnella vai pyrkisitkö pääsemään myyjästä eroon?
Olen itse toiminut myynnin parissa 15 vuotta. Olen tuona aikana tullut siihen tulokseen, että tärkeintä on arvostaa itse ammattiaan ja hyväksyä, ettei Suomessa tulla koskaan arvostamaan myyjiä. Silloin pärjää parhaiten.
Jos haluaa arvostusta ulkopuolisilta, niin ammatinvalinnan täytyy kohdistua ihan toisenlaisiin hommiin.
- 1+2
Eikö tuon artikkelin pitäisi kannustaa nimen omaan kouluttautumaan ja opettelemaan eri kieliä, niin pystyisi tällaistenkin asiakkaiden kanssa keskustelemaan?
- Einari.
Artikkelin asiakkaan kanssa ei onnistu keskustelu: Hänhän pyrkii nimenomaan karkoittamaan myyjän pois.
- ei kiitos
Itse tee "myyjät" olette aiheuttaneet tämän. Kun joka päivä kello kahdeksasta lähtien soitellaan samasta asiasta ihmiselle, joka ei ole lehteä tilanneet kymmeniin vuosiin Hesarin myyjät on pahimpia. Mihin on nyt pakkomyynti johtanut. Pitäisi uskoa, kun kerran on sanottu EI!!
- Ylitalon astu
Ei kukaan myyjä soita sinulle kahdeksalta aamulla. Edes laki ei salli sitä vaan soittamisen saa arkisin aloittaa vasta kello 9:00 ja lauantaisin kello 10:00.
Pakkomyynnillä ei kenellekään myyddä mitään ja ei tilaajat poistetaan soiton jälkeen listalta. Ja myyjä oikeasti poistaa nämä ei tilaajat koska ei ole hänenkään etunsa mukaista kuluttaa aikaa asiakkaisiin jotka ovat jo kerran sanoneet ei.
Se, että puhelinmyyjä ja usein vielä sama myyjä soittaa samasta asiasta monta kertaa on pelkkää legendaa. Paitsi siinä tapauksessa jossa asiakas ei ole selkeästi sanonut ei.
Jos myyjälle sanoo olevansa ulkomailla, töissä tai muuten pahassa paikassa ym. Niin tuolloin hän kyllä soittaa niin monta kertaa, että saa selvän vastauksen mutta silloin se on asiakkaan omaa typeryyttä, jos ei osaa heti antaa selvää vastausta. - Jokapaikanhöylä
Ylitalon astu kirjoitti:
Ei kukaan myyjä soita sinulle kahdeksalta aamulla. Edes laki ei salli sitä vaan soittamisen saa arkisin aloittaa vasta kello 9:00 ja lauantaisin kello 10:00.
Pakkomyynnillä ei kenellekään myyddä mitään ja ei tilaajat poistetaan soiton jälkeen listalta. Ja myyjä oikeasti poistaa nämä ei tilaajat koska ei ole hänenkään etunsa mukaista kuluttaa aikaa asiakkaisiin jotka ovat jo kerran sanoneet ei.
Se, että puhelinmyyjä ja usein vielä sama myyjä soittaa samasta asiasta monta kertaa on pelkkää legendaa. Paitsi siinä tapauksessa jossa asiakas ei ole selkeästi sanonut ei.
Jos myyjälle sanoo olevansa ulkomailla, töissä tai muuten pahassa paikassa ym. Niin tuolloin hän kyllä soittaa niin monta kertaa, että saa selvän vastauksen mutta silloin se on asiakkaan omaa typeryyttä, jos ei osaa heti antaa selvää vastausta."Pakkomyynnillä ei kenellekään myyddä mitään ja ei tilaajat poistetaan soiton jälkeen listalta."
Paskapuhetta. Olin muutama vuosi sitten puhelinmyyjänä ja tällaisesta ei ollut mitään puhetta. Päinvastoin jouduin soittelemaan mm. listaa, jossa järjestelmässä näki jopa aiempaa 5 -6 soittoa joillekin asiakkaille. Tämän listan ihmisten taholta vastaanotto oli lievimmin sanoen viileä, siis niiden harvojen jotka edes vastasivat puhelimeen. Mutta tosiaan, asiakkaat sanoivat useinkin suoraan "ei", mutta ei heitä miltään listoilta poistettu.
Tietysti voi olla, että tämä riippuu firmasta. Olen itse ollut vain yhdessä firmassa, niin en tiedä muiden käytännöistä. - Ylitalon astu
Jokapaikanhöylä kirjoitti:
"Pakkomyynnillä ei kenellekään myyddä mitään ja ei tilaajat poistetaan soiton jälkeen listalta."
Paskapuhetta. Olin muutama vuosi sitten puhelinmyyjänä ja tällaisesta ei ollut mitään puhetta. Päinvastoin jouduin soittelemaan mm. listaa, jossa järjestelmässä näki jopa aiempaa 5 -6 soittoa joillekin asiakkaille. Tämän listan ihmisten taholta vastaanotto oli lievimmin sanoen viileä, siis niiden harvojen jotka edes vastasivat puhelimeen. Mutta tosiaan, asiakkaat sanoivat useinkin suoraan "ei", mutta ei heitä miltään listoilta poistettu.
Tietysti voi olla, että tämä riippuu firmasta. Olen itse ollut vain yhdessä firmassa, niin en tiedä muiden käytännöistä.Niin no minä tosiaan unohdin Buusterin eli entisen Mediapexin.
Siellä kyllä listat ja asiakkaat kalutaan vaikka 15 kertaa läpi
Buusteri on kuitenkin poikkeustapaus näiden firmojen joukossa. Tiedän koska itse olen puhelinmyyntiä useamman vuoden tehnyt ja useita firmoja kokeillut. Valitettavasti tuli erehdyttyä myös Buusteriin. - Jokapaikanhöylä
Ylitalon astu kirjoitti:
Niin no minä tosiaan unohdin Buusterin eli entisen Mediapexin.
Siellä kyllä listat ja asiakkaat kalutaan vaikka 15 kertaa läpi
Buusteri on kuitenkin poikkeustapaus näiden firmojen joukossa. Tiedän koska itse olen puhelinmyyntiä useamman vuoden tehnyt ja useita firmoja kokeillut. Valitettavasti tuli erehdyttyä myös Buusteriin.Ei ollut Mediapex, vaan eräs toinen firma, jolla on usealla paikkakunnalla toimistot. Meininki oli kyllä hyvin samantyylinen kuin mitä Mediapexistä olen kuullut ja lukenut, mm. jutut takuupalkasta osoittautuivat kusetukseksi ja provisiotaulukko oli monimutkainen (eikä siitä saanut edes omaa kopiota). Valmis myyntipuhe lähenteli suoraa valehtelua, ja sitä piti jankata kuin robotti. Ainoat kauppani tein, kun pomo ei ollut paikalla ja saatoin puhua omin sanoin. Se purkitettu spiikki lähinnä herätti asiakkaissa kiukkua (syytöksiä harhaanjohtamisesta yms.). Voi tietysti olla, että minulla kävi huono tuuri ja suurin osa alan firmoista on asiallisia. Silti, en aio ottaa enää riskiä. Puhelinmyynti ei minulle vain sovi.
- huippimyyjä
aina kun kysytte myyjältä noudatetaanko teillä TES:ä niin asia selviää ja jos ei noudateta niin älkää missään nimessä tilatko siitä luuseri firmasta mitään.uhdessä puhdistetaan ala
- anna pillua
mina isomuna mustamies haluta nusia kaunis myyjatytö
- jaskajokunenonhomo
Täyttä sontaa tollanen, itehän ollut 15 vuotta puhelinmyyjänä ja noita asiakkaiden "viisaita sanoja" kuulee joka puhelulla kuule siinä vaiheessa onkin myyjästä kiinni jatkaako vai lopettaako eihän kukaan hyvä myyjä lopeta johonkin ruotsinkieleen ite en osaa ruotisa ollekkaa mutta jos sellane tulee niin tiedän että prkl kusettaa ja jatkan vaan puhumista kyllä ne sieltä sitten luovuttaa!!!! hahahaah
- älä sahaa omaa oksaa
Törkeintä on kun lehti kirjoittaa aiheesta. Eix IL ole osa isoa konsernia jossa paljon lehtiä. No eipä tarvii IL:ä ainakaan ostella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1298016Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1567115Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834866Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2493305Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012764Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1272352- 1531990
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari171933Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa411750Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?2061685