Työnteko tehty kannattomaksi!

Köyhä...?

Eilen tuossa laskeskelin kuinka naurettavaa on työssäkäyntini!
En sano että siitä luopuisin, vain koska pidän työstäni mutta eipä siinä järkeäkään ole!

Palkka: 1370e/kk
Töistä johtuvat kulut, lähinnä matkat 310euroa
Saldo siis nyt 1060euroa
Päivähoitomaksut 270e
Saldo 720e(jos oikein äkkiä laskin)
Eli jos olisin kotona lasteni kanssa olisi minun päivärahani yhdistettynä mahdolliseen asumistukeen noin saman verran kuin palkkani ilman näitä vähennyksiä. Lisäksi saisin vielä hetken ajan muutaman satasen kodinhoitotukea nuorimmaisestani! Aivan järjetöntä! Kuulun siis kastiin työssä käyvä köyhä.. Ketään tuskin kiinnostaa tai tulee ikinä kiinnostamaan. Hienosti ajateltu että vielä lisättäisiin matalapalkkaisia töitä.

15

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkäaikatyötön

Teit laskuvirheen: 1060 - 270 = 790.

Etkö saa työmatkoista vähennystä verotuksessa?

• ei työ kannata

No sitä se on. Ilmaistyö on se mikä on firmojen tpa työllistää.

Urpilainenko sanoi eilen että nyt pitäisi työntekijöiden tulla palkoillaan vastaan jotta he työllisyisivät!! No huh.. Työtä tehdään rahan takaia aikä työn takia.

Itse olen tahallani työtön, sillä käteen jää suhteessa enemmän kuin että menisi töihin ja maksaisin matkakuluja. Ei kannata.

• orja.

Joudun kohta menee työkokeiluun josta saan 9 euroa päivä. Työkkarin tavoiteena on saada sen työkokeilun jälkeen mulle pysyvää palkkatyötä. Olen ollut ennenkin työkokeilussa jossa tein työt hyvin ja silloinkin työkkäri lupasi mulle etsiä pysvää työtä. Vaan eivät edes yrittäneet.

• Järkimies75

Mitä se isompi palkka muka auttaisi? Tuet on sidottu palkkoihin, sitten vaadittaisiin tukien korottamista. Kun palkat nousevat, köyhyysraja nousee myös ja sitten tarvitaan lisää tukia ettei köyhyys lisääntyisi. Taas oltaisiin samassa tilanteessa, työ ei kannata.

Sitä paitsi melkein puolet rahasta jonka yritys maksaa päätyy verottajalle ja työelävakuutusyhtiölle. Siksi palkkaaminen on kallista, mutta nettopalkkaa ei suuremmin jää.

Työ kannattaa jos kevennetään etupäässä pienituloisten veroja, vähennetään työnantajan sivukuluja (jotka maksaa oikeasti työntekijä), ja leikataan tukia.

• PummitTöihin

Sosiaalipummien tukia on laskettava kun ei työnteko kiinnosta.

• menkää töihin

Joo, työttömälle 1 per päivä ja 35 % vero! Jos paskaduuni ei kiinnosta niin ne pitää pakottaa sinne. ! e päivä palkka tai metsään kerää risuja. Helpphan se on nostaa toimeentulotukea 5 tonnii joka kuussa.

Jos minä olisi työnantaja ottaisin kymmen työntekijää ja maksaisin vaan ruokarahan, kovaan työhön laittisin ilmaseksi, että tietää mitä on työnteko.

• Aloittaja..

Kyllä totta kai saan matkat vähennyksiin, mutta kuulostaa niin koomiselta että ainoa kiva extra joka tulee työssä käynnistä on verottajan maksama :D Eikös työssä käyvillä pitäisi olla varaa edes joskus pikkuiseen luxsukseen vaikka kotimaan viikonloppu reissuun tmv?
      Sitten nämä toimisto herrastot joita on muutama lähipiirissäni ihmettelee miksei raha muka riitä. No on siinä eroa jos nostelee 4000e/ tai vastaavasti minun palkkaani. Voi voi huonoksi on vaan mennyt, onneksi on edes mukava työ :)

• kohtuuttomuus

nimen omaan pieni palkkaisten asemaa täytyy tässä maassa kohentaa. pummi ja kravattikaula porukoilla on siihen varaa kyllä, joten jotain niillekkin jotka työtkin tekee

• Ei, ei et oo köyhä

Minunkin mielestäni pienten lasten äidin on hyvä käydä edes vähän töissä. Eläke karttuu eikä tule ongelmia siitä kun on ollut kotona välissä vuosia.

Muuten, eihän sinulla yksinhuoltajana menisi noin korkeita päihähoitomaksuja, joten luultavasti puolisollasi on kuitenkin ihan hyvät tulot. Siksi et varmaan viitsi muuttaa lähemmäs työpaikkaakaan tai luopua auton käytöstä työmatkoilla ja siirtyä julkisiin tai pyörään, koska jos teillä kuitenkin perheessä on rahaa niin mitäs turhia.

Olen ollut niin kauan köyhä, että tunnistan kyllä oikean köyhän, ja sinä et sitä ole ;-)

• Opin Antaja

Eläke saattaa karttua,mutta mitään ei 20-30 vuoden kuluttua kuitenkaan enää maksella kun ei pystytä.Rahat on hassaialtu maailman tuuliin.

Elelkää siihen malliin.

• Köyhäkö..?

Mieheni on sairaseläkkeellä, kyllä maksut ovat noin suuret koska ne lasketaan vain ja ainoastaan perheen koon ja tulojen mukaan. Olen ollut yhteydessä sosiaalitoimeen jonka avulla voisi laskettaa uudet maksut mutta ajat on piukassa :(
      Lähemmäksi työtäni en voi muuttaa mieheni takia. Pakko asua kunta/kaupunki keskittymässä hänen terveytensä vuoksi.

Olen kuitekin ihan sosiaalialan koulutettu ihminen. Mutta perheeni vuoksi en voi tehdä epäsäännöllisen säännöllistä vuorotyötä, josta aika pitkälti hoitoalan palkka taitaa kertyä.
      Tässä on vaihtoehdot ei aikaa lapsille, lapset jatkuvasti päivähoidossa ja mies yksin kotona tai tämä valittu köyhyys :) Itse olen elämäntapani valinnut, en niinkään valita vaan ihmettelen. Viisi vuotta taaksepäin oli mielestäni ostovoima aivan toinen. Olin äitiyslomalla ja silti tuntui olevan varaa edes joskus pikku luxsukseen ;)

• Senkin provoilija

Et ole köyhä vaan valehtelija. Päivähoitomaksujen uudelleen laskemiseen ei tarvita aikaa sossussa, riittää kun tulojen muuttuessa antaa päiväkodin johtajalle uudet tulotiedot. Sen voi tehdä samalla kun hakee lapset päivähoidosta. Kokemusta on! Jos todella olisit sosiaalialan koulutettu ihmien, kuten väität, tietäisit tämän kertomattakin.

• Ei,vaan Valehtelija!

Typerän persupoliitikon provo. Sönkötti jo itsensä pussiin. Älkää vastatko.

• 20+2

Kyllä me ollaan käyty sosiaaliohjaajalla laskettamassa, päiväkodissa ei voida tehdä sen kaltaista laskelmaa kuin sielä. Lasketaan kuinka paljon jää plussalle tai miinukselle. Ei niillä päiväkodissa mitään taulukkoa ole josta katsotaan perheen minimi menot..

Ensisijaisesti haetaan vapautusta maksuista, olisikohan kyse ollut tässä siitä?

• harmillista mutta to

Suomessa monet pariskunnat eroaa ja muuttaa erilleen, sillä silloin heitä tuetaan. Äiti saa lapsista yh korotuksen, saa asumistukea, veroprosentti laskee, päivvähoitomaksut alenee tai poistuu ja viimekädessä toimeentulotuken saaminen paranee.

Suomessa perheitä kannustetaan eroamaan, sillä yksin saa kaiken tuen ja avun, mitä ei saa perheellisenä.

Jos tarvit tilapäistä apua et saa, tai jos saat, se otetaan seuraavasta tilistä pois!!! Ei mitäänj ärkee.

Monet perheet asuvatkin sen tähden erillään, vaikka kuitenkin yhdessä, toinen halpa yksiö jostain kaukaa, missä on halpaa, tai muuttaa kirjat vanhempien talouteen.

Se vaan suomessa on joskus pakko, jos mienaat saada ruokaa lapsille. Tulotaso suomessa on niin alhainen, että ne ei vaan riitä kun on niin kallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      144
      4653
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      88
      3413
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1658
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1519
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      105
      1009
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      26
      933
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      46
      860
    8. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      854
    9. Työeläkeloisille ottaa koville heidän rikosten julki tuominen

Niin koville, että yrittävät estää kansalaiskeskustelun, jolla turvattaisiin perustuslain takaama omaisuudensuoja palkan
      Maailman menoa
      0
      750
    10. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      47
      743
    Aihe