Avovaimo pitää vankina vai olenko vain itsekäs mul**u?

Minä Minä Minä

Olen 34 vuotias mies ja ollaan avovaimon kanssa kihloissa ja meillä on pieni vauva. Kuukausi sitten olin kaverin kanssa kalareissulla yhden yön, siitä asti olen ollut vain töissä ja kotona lukuunottamatta tunnin kalareissua yksin tuossa viikko sitten. Monen mielestä seuraelämäni lienee siis täysin kuollutta..?

No, illalla Muistutin emäntää ruokapöydässä siitä, että sovittiin viime viikonloppuna puhelimessa kaverin kanssa että käydään [3 päivän päästä] lauantaina - jos säät sallii - puistossa heittelemässä frisbeetä, eli tasan kuukausi edellisesta kerrasta kun poistuin kotoani näkemään ketään kaveria. Tämmöinen reissu tietää noin paria tuntia.

Emäntä suuttui verisesti kun "koko ajan" menen ja teen kaikkea vain ilman muuta perhettä ja poisti jopa facebook kavereista ja tahtoo erota. Onko tämä nyt ihan normaalia naisten käytöstä? Missasinko mä jonku "memon"? WTF? Niin ja pyysin häntä että voisiko hän tulla lapsemme kanssa mukaan mutta ei kuulemma kiinnosta möhömahaisten ukkojen katselu.

Mitähän tässä nyt niin kun pitäisi tehdä kun hän on tehnyt samalla tavalla ihan aina, aloittanut riidan aina kun poistun kotoa ilman häntä. Joko ennen tai jälkeen menon saan siitä kuulla kuinka ramppaan jatkuvasti jossain yksin. Yleensä loru on se, että en tee perheen kanssa tarpeeksi. Tämä ongelma nousee esille vain silloin kun olen menossa jonnekin ilman avovaimoani, olen poissa kotoa ehkä noin tunnin viikossa-kahdessa ellei lasketa työtä ja teen kyllä mieluusti perheen kanssa kaikkea.

Avovaimollani ei ole oikeastaan ollenkaan kavereita mutta kehoitan häntä toisinaan menemään yksin tai kavereidensa kanssa edes jonnekin edes joskus, että pärjään kyllä lapsen kanssa ihan hyvin. Mutta hän ei koskaan mene mutta valittaa viikoittain kuinka minä en oma-aloitteisesti katso vauvaamme tarpeeksi. Olen yrittänyt häntä saada kotoa pois muutenkin, ihan vaan että tuulettuisi vähän ja saisi raitista ilmaa, ehdottamalla että käy vaikka kävelyllä mutta sitä kun ehdotin peräkkäisinä päivinä niin kuulemma painostin tosi inhottavasti. Myin juuri autoni jotta saimme rahaa kotimme remonttiin jotta kaikilla olisi parempi olla ja kuljen siksi työmatkani pyörällä 10 km päivässä ja olen suunnitellut tekeväni koko kesälomani kotiimme remonttia. Olen kuitenkin kuulemma todella itsekäs ja negatiivinen minä minä minä -tyyppi jolle pääasia on että pääsee itse menemään kavereiden kanssa ja jota ei kiinnosta perheen kanssa tekeminen. Lopetin ryyppäämisenkin kun saimme lapsen jotta olisin parempi isä, nykyään jos juon niin juon korkeintaan sen verran että olen ihan pienessä hiprakassa.

Onko se sitten yksin mun vika kun me ollaan niin paljon kotona? Avovaimoni sosiaaliset taidot on aika pitkälti nollassa eikä hänellä ole ystäviä niin missäs meidän sitten pitäisi käydä? Olen itsekin aika huono tuntemattomien seurassa ja me molemmat ollaan huonoja keksimään menoja ja erikoista tekemistä mutta mielestäni se nyt ei ole mikään iso ongelma ja olen valmis tekemään lähes mitä tahansa ja menemään minne tahansa jos ehdotetaan.

Olen kuulemma negatiivinen ihminen joka ei tahdo tehdä perheensä kanssa mitään ja hän ei kuulemma ole onnellinen kanssani. Olisiko sitten niin että tämä jälkimmäinen on totta ja siksi käyttäytyy noin? Olen tosi surullinen koska rakastan lastani Tosi tosi tosi paljon enkä tahtoisi varsinkaan siksi erota, mutta oliskohan kuitenkin syytä? Avovaimoni tuppaa haastamaan kerran viikossa jostain ongelmasta riitaa vaikka mielestäni ongelmat on aika vähäisiä ja puhumme usein siitä kuinka onnellisia olemme.

Voiko se todella olla niin että olen itse niin perseestä etten vaan näe että olen syypää tähän kaikkeen kun jotenkin vaan näen asian niin että avovaimoni ei pitäisi suuttua noin pienestä? Itse laskisin hänet vaika joka ikinen päivä kaverinsa kanssa yksin käymään jossain jos hänellä vaan olisi kavereita, miksi minä olen paha kun käyn kerran kuukaudessa jossain?

126

1911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

Vaikka parisuhteessa ollaan niin jos viakka harataat kuntourheilua niin sitäkin pitää tehdä vähintään 2-5 kertaa viikossa ja miten jaksat olla vain neljän seinän sisällä perheen kanssa kun voi käydä uimarannalla tai jossain muualla ja touhuta jotain. Pyydäppä naistasi aloittamaan joku harratus koska eihän kukaan voi vain kotona olla vapaaaikana ja kerro naisellesi että pitää olla myös sitä omaa elämään vaikka perheellinen onkin.

• Minä Minä Minä

Kyllä me käydään kesäisin noin pari kertaa viikossa uimarannalla ja hän lähtee mukaani koiran ulkoilutukseen ehkä kerran viikossa. En kieltäydy koskaan jos jotain tekemistä ehdotetaan ja joskus tajuan jopa itse ehdottaa jotain. Aika paljon kuitenkin mietiskelen jotain juttuja kuten nyt noita remppajuttuja jne ja olen vähän hajamielinen ja huonomuistinen, joten en useinkaan tajua ehdottaa tekemistä ja muuttuminen hänelle mieluisammaksi on huonomuistisuuden vuoksi kauhean hankalaa ja hidasta.

Olen yrittänyt asiaa selittääkin hänelle, että kun mä nyt olen tämmönen että en ole mahdottoman kova keksimään tekemistä niin kuin ei ole hänkään, niin että ei se ole ongelma vaan meidän ominaisuus ja että jos se asia alkaa harmittaa niin sen sijaan että suuttuisi niin keksisi silloin sitä tekemistä itse kun tajuaa ja käyttäisi sen energian siihen... arvatenkin huonolla menestyksellä.

Olen yrittänyt saada häntä aloittamaan jotain harrastusta niin kauan kun ollaan tunnettu, mutta mikään mitä on tarjolla ei tunnu kiinnostavan tarpeeksi. Jotenkin hänelle kai pitäisi saada jotain omaa kivaa tekemistä keksittyä poissa kotoa mutta mitenkä toiselle keksiä jotain kun asiat ei oikein tunnu kiinnostavan?

• Vaimokkeesi on
        Minä Minä Minä kirjoitti:

Kyllä me käydään kesäisin noin pari kertaa viikossa uimarannalla ja hän lähtee mukaani koiran ulkoilutukseen ehkä kerran viikossa. En kieltäydy koskaan jos jotain tekemistä ehdotetaan ja joskus tajuan jopa itse ehdottaa jotain. Aika paljon kuitenkin mietiskelen jotain juttuja kuten nyt noita remppajuttuja jne ja olen vähän hajamielinen ja huonomuistinen, joten en useinkaan tajua ehdottaa tekemistä ja muuttuminen hänelle mieluisammaksi on huonomuistisuuden vuoksi kauhean hankalaa ja hidasta.

Olen yrittänyt asiaa selittääkin hänelle, että kun mä nyt olen tämmönen että en ole mahdottoman kova keksimään tekemistä niin kuin ei ole hänkään, niin että ei se ole ongelma vaan meidän ominaisuus ja että jos se asia alkaa harmittaa niin sen sijaan että suuttuisi niin keksisi silloin sitä tekemistä itse kun tajuaa ja käyttäisi sen energian siihen... arvatenkin huonolla menestyksellä.

Olen yrittänyt saada häntä aloittamaan jotain harrastusta niin kauan kun ollaan tunnettu, mutta mikään mitä on tarjolla ei tunnu kiinnostavan tarpeeksi. Jotenkin hänelle kai pitäisi saada jotain omaa kivaa tekemistä keksittyä poissa kotoa mutta mitenkä toiselle keksiä jotain kun asiat ei oikein tunnu kiinnostavan?

mökkihöperöitynyt (lapsen saaminen on jättisuuri asia, ja hormonitkin hakevat taas tasojaan), ja purkaa epätietoisuuttaan ja epävarmuuttaan sinuun. Läheisille yleensä niin tehdään, ikävä kyllä, mutta kenelle sitten? Ei hän varmsti itse asiaa tiedosta. Ylös ulos ja lenkille, laitat vaikka väkisin, niin että olet mauksun kanssa kotona.
        Naisen elämä mullistuu niin totaalisesti, että siinä oman naiseuden hakemisessa, ja uuden persoonan muotoutuessa (kyllä) saattaa olla todella hukassa.
        Ensin asia pitäisi saada etenemään päivä päivältä, ja kun pahimpaan on saatu hiukn rakoa, voi alkaa miettimään syitä ja parannusta.

• iiics

Eipä tossa auta kun rauhallisesti sanoa, että rakastan sinua enkä ole jättämässä, mutta mulla on oikeus omiin menoihin. Ja kysy, haluaako todella erota, koska et aio jatkossa riidellä näin harvoista menoista. Toki etukäteen pitää sopia, milloin menee ja minne, eikä vain ilmoittaa (vaikka hänellä ei omia menoja olekaan). Hänelle tekisi hyvää tulla katselemaan sitä frisbeetä. Yritä houkutella sinne vaikka kiukuttelee. Piristää se silti.

• lifemocker

se vaan latistaa muitten hyvän meiningin jos joku on siellä kiukuttelemassa. ei toimi

• iiics
        lifemocker kirjoitti:

se vaan latistaa muitten hyvän meiningin jos joku on siellä kiukuttelemassa. ei toimi

Niin epävarma ihminen kuin mistä kuulostaisi olevan kyse, ei todellakaan uskalla miehen kavereiden nähden kiukutella vaan päinvastoin esittelee parhaita puoliaan ja vahingossa hyvä tuuli jatkuu kotiin saakka.

• lifemocker
        iiics kirjoitti:

Niin epävarma ihminen kuin mistä kuulostaisi olevan kyse, ei todellakaan uskalla miehen kavereiden nähden kiukutella vaan päinvastoin esittelee parhaita puoliaan ja vahingossa hyvä tuuli jatkuu kotiin saakka.

silti kun mies tietää mikä todellinen tilanne on, niin ei hän osaa rentoutua

• Minä Minä Minä
        iiics kirjoitti:

Totta. Kyllä tämä ehdotus todennäköisesti toimii, siis että ottaa vähän niin kuin (hyvällä tavalla) väkisin mukaan, mutta se ei kyllä poista sitä ongelmaa että oikeastaan aina saan ennen tai jälkeen menon kuulla siitä kuinka muka menen jatkuvasti kavereiden kanssa ja en muka tahdo tehdä perheen kanssa. Koska siis mielestäni kyllä mulla kuuluu olla oikeus mennä ihan yksinkin vaikka yt kutsuinkin muut mukaan ihan "mieliksi". Käyn todellakin älyttömän harvoin missään enkä käy missään koko illan illoissa kuin varmaan pari kertaa vuodessa, muulloin menot on todella nopeita (ehkä 2 tuntia) ja yleensä saman kaverin (eikä edes nainen) kanssa.

iiics on oikeassa, ei kiukuttele todellakaan kenenkään nähden ja jos kiukuttelee ei todennäköisesti suostu enää koskaan näkemään sitä jonka nähden on "itsensä nolannut". Ja kyllä, hyvä tuuli jatkuisi varmaan kotiin asti.

Ei hän ole jatkuvasti pahalla tuulella vaan suuttuu yht'äkkiä ihmeellisistä asioista tai vaan jostain asioista jotka häntä alkaa harmittamaan meidän suhteessa joita hän on jostain kumman syystä lähtenyt pohtimaan, ja todella todella voimakkaasti suuttuukin, niin ja aina suuttuu tästä kyseisestä asiasta ja jos (kun) yritän selittää asiaa niin asia menee pahemmaksi.. itselleni selittämättä jättäminen ja alistuminen ei oikein ole mahdollisuus koska en voi sietää toisten kontrollointia, omistushaluista käytöstä ja varsinkaan suuttumista tyhjänpäiväisistä asioista. Yleensä mun reaktio on tyyliin: et ole tosissas, taas sä suutut tästä samasta asiasta, enhän mä näe käytännössä koskaan mun kavereita joten miten sä voit aina suuttua kun mä käyn kuitenkin niin älyttömän harvoin niitä morjestamassa. Me voidaan kyllä tehdä mitä vaan perheenkin kesken mutta kyllä mulla on oikeus käydä kaverin kanssa hemmetti sentään kerran kuussa ulkona. Sitten tällä kertaa kaiken lisäksi sanoin että siitä on 2 vuotta kun viimeksi kävin kaverin kanssa heittelemässä frisbeetä että et vi**u ole tosissas enks mä saa kahden vuoden välein käydä kaverin kanssa heittelemässä frisbeetä ilman että siitä tarvii alkaa vetämään herneitä nenään. Mitä vi**ua! Johon hän sitten että miksi minä olen niin ilkeä että miksi en voi olla hyvä hänelle vaan olen noin inhottava... johon minä sitten yleensä että enhän mä nyt ole ollut edes mitenkään ilkeä ja inhottava kun sanoin vaan asian niin kuin se on, että eihän tolleen voi suuttua jos mä käyn niin harvoin missään...

Että semmosta.. no ottaa kyllä päähän aika paljon. Olis kiva vaan olla ja elää rauhassa mutta kun pitää aina selvitellä toisen pahaa oloa. Todellakin se kotoa poistuminen tekisi kyllä hänelle varmaan tosi hyvää.

• Dino Rex

Tekstisi perusteella sulla on psykonainen puolisona ja siinä määrin heikko itsetunto, että suostut kuuntelemaan tuollaista skeidaa.

Sun asemassasi en ensinnäkään suostuisi kuuntelemaan sanaakaan valitusta siitä jos joskus harvoin olen kaverien kanssa jossain. Ainoa vastaus minkä naiselle antaisin olisi: "Kasva aikuiseksi." Toistaisin sen niin monta kertaa että hän alkaa ajattelemaan kuinka idioottimaisesti toimii. Jos hän ei siltikään tajuaisi niin hakisin neutraalin osapuolen kertomaan oman mielipiteensä siitä mikä on kohtuullista ja mikä ei. Harva ihminen haluaa tulla nöyryytetyksi vieraiden edessä, joten luulisi tehoavan.

Naisesi sanoo ettet halua viettää aikaa heidän kanssaan. Jos tämä ei ole totta, kuten sanot, niin pistä naisesi ottamaan sanansa takaisin. Tuo on törkeä syytös ja itse alkaisin kohdella naista kylmästi jos tuollaista alkaisi tulla, siis siihen asti että hän pyytäisi anteeksi.

Jos naisesi ei ole onnellinen kanssasi, se on asia jolle et loppupeleissä voi mitään. Jos toimit niin kuin vastuuntuntoinen aikuinen ihminen ja uskallat myös pitää omat puolesi hänen ja muidenkin kanssa, niin enempää et voi tehdä. Silloin voit sanoa hänelle että se on hänen ongelmansa, koska sulla ei ole mitään taikavoimia millä sä voisit tehdä muista onnellisia.

Jos teillä ei olisi lapsia niin kehoittaisin häipymään tuollaisen naisen luota samantien, mutta nyt tilanne on vähän monimutkaisempi.

• lifemocker

kannattaisi aina VÄHÄN MIETTIÄ kenen kanssa sitä alkaa lapsia tekemään....

• Minä Minä Minä

Jep, sanoinkin vähän samaan tyyliin... että toi on todella lapsellista käytöstä jne josta suuttui lisää.

Todellakin tahdon viettää aikaa perheeni kanssa enkä koskaan kieltäydy mistään tekemisestä ja tosissaan pyysinkin häntä tulemaan mukaan sinne puistoon vauvan kanssa mutta ei kiinnostanut lähteä katsomaan möhömahaisia ukkoja heittelemässä frisbeetä.

Niin, taitaa olla tyytymätön ja olen itsekin hänelle sanonut että olen vain oma itseni enkä voi sille mitään jos en ole hänelle riittävä. Hän on ilmoittanut tyytymättömyytensä minuun noin kuukauden välein siitä lähtien kun tavattiin, yleensä niin että olen kuvitellut viikon-pari että meillä on mennyt todella hyvin ja sitten hän on palauttanut minut maan pinnalle että olen ihan paska tyyppi kun en huomioi häntä tarpeeksi. Ennen kuvittelin olevani hyvä ihminen ja kiva tyyppi mutta hän kyllä on tehnyt selväksi kuinka pas*a olen. Yritän kuitenkin parhaani enkä voi sille mitään jos en hänelle riitä. Kaiken kukkuraksi hänen entinen miehensä on täydellinen. Siis aivan täydellinen mies, kuulemma esim. silitti hänen selkäänsä joka ikinen yö kun kävivät nukkumaan ja teki aina kaiken oikein, hoisi lapset, teki kotityöt, käytti häntä ties missä jatkuvasti ja oli todella mukava, kävi vieraita (tämä mies on todella sosiaalinen) ja häntä kuulemma harmittaa tosi paljon että on tämän mahtavan miehen jättänyt.. Elän siis täysin tämän exän varjossa.

Juu ehkä oli tyhmää ottaa tämmöinen nainen, johtunee lapsuudesta tai jostain, koska hän oli vielä Todella paljon ikävämpi ihminen tavatessamme. No, meillä on nyt se vauva jota rakastan enemmän kuin mitään maailmassa ja no, on hän kaikesta huolimatta yleensä oikein mukava nainen ja hyvä ihminen kaiken kaikkiaan, ja kasvanut todella paljon ihmisenä vaikka välillä alkaakin riehua tyhjästä..

Mitähän tässä nyt sitten tekisi... :/

• Minä Minä Minä
        lifemocker kirjoitti:

kannattaisi aina VÄHÄN MIETTIÄ kenen kanssa sitä alkaa lapsia tekemään....

jees... näinhän se on..

• iiics

Jep, sanoinkin vähän samaan tyyliin... että toi on todella lapsellista käytöstä jne josta suuttui lisää.

Todellakin tahdon viettää aikaa perheeni kanssa enkä koskaan kieltäydy mistään tekemisestä ja tosissaan pyysinkin häntä tulemaan mukaan sinne puistoon vauvan kanssa mutta ei kiinnostanut lähteä katsomaan möhömahaisia ukkoja heittelemässä frisbeetä.

Niin, taitaa olla tyytymätön ja olen itsekin hänelle sanonut että olen vain oma itseni enkä voi sille mitään jos en ole hänelle riittävä. Hän on ilmoittanut tyytymättömyytensä minuun noin kuukauden välein siitä lähtien kun tavattiin, yleensä niin että olen kuvitellut viikon-pari että meillä on mennyt todella hyvin ja sitten hän on palauttanut minut maan pinnalle että olen ihan paska tyyppi kun en huomioi häntä tarpeeksi. Ennen kuvittelin olevani hyvä ihminen ja kiva tyyppi mutta hän kyllä on tehnyt selväksi kuinka pas*a olen. Yritän kuitenkin parhaani enkä voi sille mitään jos en hänelle riitä. Kaiken kukkuraksi hänen entinen miehensä on täydellinen. Siis aivan täydellinen mies, kuulemma esim. silitti hänen selkäänsä joka ikinen yö kun kävivät nukkumaan ja teki aina kaiken oikein, hoisi lapset, teki kotityöt, käytti häntä ties missä jatkuvasti ja oli todella mukava, kävi vieraita (tämä mies on todella sosiaalinen) ja häntä kuulemma harmittaa tosi paljon että on tämän mahtavan miehen jättänyt.. Elän siis täysin tämän exän varjossa.

Juu ehkä oli tyhmää ottaa tämmöinen nainen, johtunee lapsuudesta tai jostain, koska hän oli vielä Todella paljon ikävämpi ihminen tavatessamme. No, meillä on nyt se vauva jota rakastan enemmän kuin mitään maailmassa ja no, on hän kaikesta huolimatta yleensä oikein mukava nainen ja hyvä ihminen kaiken kaikkiaan, ja kasvanut todella paljon ihmisenä vaikka välillä alkaakin riehua tyhjästä..

Mitähän tässä nyt sitten tekisi... :/

Hän suuttui kun sanoit käytöstäsi lapselliseksi, koska hän jo tietää, että sitä se on eikä ilmeisesti voi lapsellisuudelle mitään. Ehkä hän haluaisi, että huomaat tunteen käytöksen takana ja vastaat siihen.

Ota selkeät toimintamalli: jos tulee silmitöntä haukkumista, ilmoita että sen on loputtava heti tai poistut paikalta. Rahaa alkaa mennä hotelliyöpymisiin tai minne menetkin. Toinen vaihtoehto on, että nainen poistuu kotoa silloin kun itsehillintä menee.

Hormonit ilmeisesti sekaisin, mutta se ei oikeuta jatkuvaa huonoa käytöstä. Ei sun tarvi tehdä muuta kuin tarkka suunnitelma jossa myös pysyt, niin hänkin voi luottaa ennustettavuuteen. Jos nainen tekee näin, sinä toimit näin. Entisestä miehestä esimerkiksi ei tarvitse kuunnella juttua. Kerro, että lähdet heti pois, jos alkaa sen virren.

Joudut siis suhteen pomoksi, mutta se voi antaa jonkinlaista turvaa hänelle tilanteessa, jossa hän kokee olevansa vastuussa vauvasta koko elämällään.

• lifemocker
        iiics kirjoitti:

Hän suuttui kun sanoit käytöstäsi lapselliseksi, koska hän jo tietää, että sitä se on eikä ilmeisesti voi lapsellisuudelle mitään. Ehkä hän haluaisi, että huomaat tunteen käytöksen takana ja vastaat siihen.

Ota selkeät toimintamalli: jos tulee silmitöntä haukkumista, ilmoita että sen on loputtava heti tai poistut paikalta. Rahaa alkaa mennä hotelliyöpymisiin tai minne menetkin. Toinen vaihtoehto on, että nainen poistuu kotoa silloin kun itsehillintä menee.

Hormonit ilmeisesti sekaisin, mutta se ei oikeuta jatkuvaa huonoa käytöstä. Ei sun tarvi tehdä muuta kuin tarkka suunnitelma jossa myös pysyt, niin hänkin voi luottaa ennustettavuuteen. Jos nainen tekee näin, sinä toimit näin. Entisestä miehestä esimerkiksi ei tarvitse kuunnella juttua. Kerro, että lähdet heti pois, jos alkaa sen virren.

Joudut siis suhteen pomoksi, mutta se voi antaa jonkinlaista turvaa hänelle tilanteessa, jossa hän kokee olevansa vastuussa vauvasta koko elämällään.

suutu sille takaisin. on se nyt perkele jos aikuinen ihminen ei saa elää elämäänsä kuten haluaa.

jos ei tästä akka opi niin "vaihtamalla paranee!" ;)

• Minä Minä Minä
        iiics kirjoitti:

Joo se voi olla että hän tahtoisi että hänen tunteet huomioidaan mutta jotenkin tuntuu että perimmäisenä syynä tässä voisi olla ihan vaan tyytymättömyys meidän parisuhteeseen ja omaan elämään. Hän kuitenkin väkisin vääntää 1-2 viikon välein riidan aikaiseksi ja riidan aikana kertoo kuinka en ole hänelle riittävän hyvä. On kai se mahdollista etten osaa olla tarpeeksi hyvä hänen makuunsa kun tottui exän kanssa niin kovaan hemmotteluun..

Nytkin kuulemma olisi pitänyt keksiä perheelle yhteistä tekemistä Ennen kun sovin mitään omaa tekemistä kaverin kanssa ja kun sanoin että mielestäni on väärin että mun pitää ostaa häneltä kavereiden kanssa olo aikaa tuolla tavalla että toi on todella törkeän omistushaluista ja lapsellista toimintaa ja että kai mä nyt saan kerran kuussa nähdä kaveriakin että minkälainen mul**u kieltää sellaisen, niin hänen mielestään olen ilkeä inhottava ihminen. Mun kanssa kuulemma tuntee olonsa huonoksi ja joutuu miettimään onko itse syypää kaikkeen. Okei.

No, mielestäni hän kyllä aloittaa meillä oikeastaan ihan kaikki riidat mutta kyllähän jos minä olisin sellainen joka vain ottaa vastaan niin ei sitä riitaa voisi jatkaa koska se loppuisi minun luovutukseen, joten ollaan molemmat sinänsä kyllä syypäitä, mutta kun itse tahdon että asiat menee aina oikein niin itse tahdon asiat käydä aina läpi ja kertoa myös oman näkemykseni asioihin joka harvoin sujuu ongelmitta ja siinähän sitten ollaan, hän aloittaa ja kumpikaan ei osaa lopettaa. Nykyään monesti yritän myös todeta että älä nyt viitsi, kuten nytkin yritin vaan käydä nukkumaan toteamalla että älä nyt viitsi että me molemmat tiedetään ettei se ole väärin kun mä näen kavereita kun sitä tapahtuu näin harvoin, myönnä että ylireagoit ja käy nukkumaan ja se on sitten sillä siisti.... ja yritin nukkua.... johon tuli potku selkään ja todella kovaa huutoa että lähe vi**uun tästä sängystä minä en ala sun negatiivisuutta enää katselemaan, tämä oli tässä me erotaan... jepjep.. no nukuin sitten olkkarissa.

• lifemocker

Joo se voi olla että hän tahtoisi että hänen tunteet huomioidaan mutta jotenkin tuntuu että perimmäisenä syynä tässä voisi olla ihan vaan tyytymättömyys meidän parisuhteeseen ja omaan elämään. Hän kuitenkin väkisin vääntää 1-2 viikon välein riidan aikaiseksi ja riidan aikana kertoo kuinka en ole hänelle riittävän hyvä. On kai se mahdollista etten osaa olla tarpeeksi hyvä hänen makuunsa kun tottui exän kanssa niin kovaan hemmotteluun..

Nytkin kuulemma olisi pitänyt keksiä perheelle yhteistä tekemistä Ennen kun sovin mitään omaa tekemistä kaverin kanssa ja kun sanoin että mielestäni on väärin että mun pitää ostaa häneltä kavereiden kanssa olo aikaa tuolla tavalla että toi on todella törkeän omistushaluista ja lapsellista toimintaa ja että kai mä nyt saan kerran kuussa nähdä kaveriakin että minkälainen mul**u kieltää sellaisen, niin hänen mielestään olen ilkeä inhottava ihminen. Mun kanssa kuulemma tuntee olonsa huonoksi ja joutuu miettimään onko itse syypää kaikkeen. Okei.

No, mielestäni hän kyllä aloittaa meillä oikeastaan ihan kaikki riidat mutta kyllähän jos minä olisin sellainen joka vain ottaa vastaan niin ei sitä riitaa voisi jatkaa koska se loppuisi minun luovutukseen, joten ollaan molemmat sinänsä kyllä syypäitä, mutta kun itse tahdon että asiat menee aina oikein niin itse tahdon asiat käydä aina läpi ja kertoa myös oman näkemykseni asioihin joka harvoin sujuu ongelmitta ja siinähän sitten ollaan, hän aloittaa ja kumpikaan ei osaa lopettaa. Nykyään monesti yritän myös todeta että älä nyt viitsi, kuten nytkin yritin vaan käydä nukkumaan toteamalla että älä nyt viitsi että me molemmat tiedetään ettei se ole väärin kun mä näen kavereita kun sitä tapahtuu näin harvoin, myönnä että ylireagoit ja käy nukkumaan ja se on sitten sillä siisti.... ja yritin nukkua.... johon tuli potku selkään ja todella kovaa huutoa että lähe vi**uun tästä sängystä minä en ala sun negatiivisuutta enää katselemaan, tämä oli tässä me erotaan... jepjep.. no nukuin sitten olkkarissa.

sanoppa sille, että "et kyllä säkään ole mulle riittävän hyvä, kun hyvä nainen antaisi miehellä olla omiakin menoja" ;)

• iiics

Jaa, ehkä sittenkin kannattaisi kuunnella niitä "exä-juttuja", koska ne tuskin ovat totta, vaan hänen unelmaansa. Niiden avulla hän kertoo mitä toivoisi sinulta, kun ei suoraan osaa.

Toki voit luovuttaa ja lopettaa suhteen, ensin sun täytyy päättää se. Ja on sekin totta, että voi aktiivisesti suunnitella myös yhteisiä menoja eikä vain omia.

Väkivaltaa ei pidä sietää yhtään. Siitä voi ilmoittaa poliisille mieskin, myös huoltajuusasiaa ajatellen.

• lifemocker
        iiics kirjoitti:

Jaa, ehkä sittenkin kannattaisi kuunnella niitä "exä-juttuja", koska ne tuskin ovat totta, vaan hänen unelmaansa. Niiden avulla hän kertoo mitä toivoisi sinulta, kun ei suoraan osaa.

Toki voit luovuttaa ja lopettaa suhteen, ensin sun täytyy päättää se. Ja on sekin totta, että voi aktiivisesti suunnitella myös yhteisiä menoja eikä vain omia.

Väkivaltaa ei pidä sietää yhtään. Siitä voi ilmoittaa poliisille mieskin, myös huoltajuusasiaa ajatellen.

miksi nainen ei voi itse suunnitella niitä "yhteisiä juttuja" vaan odottaa miehen tekevän kaiken? ei toimi

• kotihiiri--
        lifemocker kirjoitti:

sanoppa sille, että "et kyllä säkään ole mulle riittävän hyvä, kun hyvä nainen antaisi miehellä olla omiakin menoja" ;)

Miksi pitäisi lähteä sille linjalle, että mollaa tai satuttaa toista. Jos mies sanoo tuon, niin suhde on tuomittu. Minä muistaisin koko loppuelämän, että mieheni on sanonut minulle "et säkään ole mulle riittävän hyvä"...ihan sama mitä lauseen lopussa sanotaan selitykseksi.

• Minä Minä Minä
        iiics kirjoitti:

Niin siis en suunnittele kumpiakaan, joskus vaan pitää kysyä kaverilta että käydäänkö kaljalla ja tällä kertaa hän vastasi että ei nyt mutta mennäänkö viikon päästä vaikka puistoon heittelee frisbeetä jne.

No eipä tuo nyt niin kauheaa väkivaltaa ollut, kunhan kiukuissaan vähän riehaantui, mitään vakavaa ei kuitenkaan tapahtunut ja vauva on tärkeämpi kuin äidin haastaminen oikeuteen tai väkivaltailmoitusten jättö.. sellaisesta olisi vain haittaa ja ei mua mikään huoltajuushomma huoleta kun kyllä hän on hyväsydäminen ihminen vaikka onkin tosi hankala.

No en tiedä pitäisikö luovuttaa vai ei... tavallaan tahtoisin luovuttaa mutta toisaalta en.

Olisihan se varmaan joo hyvä kehitellä aktiivisesti niitä menoja, mutta miksi siitä pitää tehdä tuolla tavalla aina ongelma siinä vaiheessa kun meinaan käydä morjestamassa kaveria, siis tätä oli jo ennen vauvaa.. eikä nyt ole taas ollut kuukauteen tälläistä ongelmaa ettei muka tehdä tarpeeksi, nyt kun olen menossa kaverin kanssa pihalle niin yht'äkkiä pitääkin olla tosi pahantuulinen ja vihainen ja syynä on että minä vaan menen kavereiden kanssa aina vaan.. (kerran kuussa ladies and gentlemen, ehkä joskus olen mennyt jopa kerran viikossa oooOOO). Vitsi kun inhoan riitelyä mutta inhoan ehkä vielä enemmän semmoista että poljetaan toisen vapaus maahan. Tahtoisin tehdä paljonkin perheen kanssa ja kyllä me ollaan melkein kaikki aika yhdessä kun en ole töissä, ei vaan niin mahdottomasti käydä paikoissa.. no, ongelmiahan saa tehtyä mistä tahansa kun oikein yrittää. Harmittaa vaan kun olen itseni kaivanut tämmöiseen suohon.

• Minä Minä Minä
        kotihiiri-- kirjoitti:

Miksi pitäisi lähteä sille linjalle, että mollaa tai satuttaa toista. Jos mies sanoo tuon, niin suhde on tuomittu. Minä muistaisin koko loppuelämän, että mieheni on sanonut minulle "et säkään ole mulle riittävän hyvä"...ihan sama mitä lauseen lopussa sanotaan selitykseksi.

No, hyvä etten itse ole tuollainen koska olen kuullut huonoudestani todella usein.

• lifemocker

No, hyvä etten itse ole tuollainen koska olen kuullut huonoudestani todella usein.

mä en vaan ymmärrä miksi kenenkään pitäisi olla moisessa suhteessa jossa toinen vaan haukkuu?!

• lifemocker

Niin siis en suunnittele kumpiakaan, joskus vaan pitää kysyä kaverilta että käydäänkö kaljalla ja tällä kertaa hän vastasi että ei nyt mutta mennäänkö viikon päästä vaikka puistoon heittelee frisbeetä jne.

No eipä tuo nyt niin kauheaa väkivaltaa ollut, kunhan kiukuissaan vähän riehaantui, mitään vakavaa ei kuitenkaan tapahtunut ja vauva on tärkeämpi kuin äidin haastaminen oikeuteen tai väkivaltailmoitusten jättö.. sellaisesta olisi vain haittaa ja ei mua mikään huoltajuushomma huoleta kun kyllä hän on hyväsydäminen ihminen vaikka onkin tosi hankala.

No en tiedä pitäisikö luovuttaa vai ei... tavallaan tahtoisin luovuttaa mutta toisaalta en.

Olisihan se varmaan joo hyvä kehitellä aktiivisesti niitä menoja, mutta miksi siitä pitää tehdä tuolla tavalla aina ongelma siinä vaiheessa kun meinaan käydä morjestamassa kaveria, siis tätä oli jo ennen vauvaa.. eikä nyt ole taas ollut kuukauteen tälläistä ongelmaa ettei muka tehdä tarpeeksi, nyt kun olen menossa kaverin kanssa pihalle niin yht'äkkiä pitääkin olla tosi pahantuulinen ja vihainen ja syynä on että minä vaan menen kavereiden kanssa aina vaan.. (kerran kuussa ladies and gentlemen, ehkä joskus olen mennyt jopa kerran viikossa oooOOO). Vitsi kun inhoan riitelyä mutta inhoan ehkä vielä enemmän semmoista että poljetaan toisen vapaus maahan. Tahtoisin tehdä paljonkin perheen kanssa ja kyllä me ollaan melkein kaikki aika yhdessä kun en ole töissä, ei vaan niin mahdottomasti käydä paikoissa.. no, ongelmiahan saa tehtyä mistä tahansa kun oikein yrittää. Harmittaa vaan kun olen itseni kaivanut tämmöiseen suohon.

"No eipä tuo nyt niin kauheaa väkivaltaa ollut, kunhan kiukuissaan vähän riehaantu"

jos toisesta ihmisestä OIKEASTI VÄLITTÄÄ niin tätä ei halua vahingoittaa MILLÄÄNLAILLA

taitaa olla rakkaus teillä jo aika kaukana....

"ja vauva on tärkeämpi kuin äidin haastaminen oikeuteen tai väkivaltailmoitusten jättö.."

tuo nyt on ihan pa$kaa alkaa sietämään väkivaltaista ja vittumaista ihmistä, koska vauva. mietippä vähän minkälainen elämä sillekkin tulee, kun 2 ihmistä jotka eivät toisistaan välitä tippaakaan pyörivät saman katon alla!?

ja erityisesti millaisen PARISUHDEMALLIN tämä kasvava ihminen siitä saa. näin niitä sekopäitä syntyy, kun kotona on asiat päin helvettiä.

"siis tätä oli jo ennen vauvaa"

mitä järkeä tuollaiseen suhteeseen oli joku lapsi tehä?

• iiics

No, luultavasti riita kärjistyy siksi, että sinä kuuntelet mitä hän kirjaimellisesti sanoo ja pyrit ratkaisemaan sitä ongelmaa kognitiivisesti. Vaikka hän itse asiassa viestii jotain muuta. Hän mittaa autonomiaasi, suvereniteettia, pystyykö hän kohtauksellaan horjuttamaan sinua.

Jos hän pitää itseään huonona ja heikkona, hän tulkitsee kykynsä horjuttaa sua niin että sinä olet vielä häntäkin heikompi > syy vihata ja halveksia.

Tuossa kontekstissa vahvuutta on olla hermostumatta, ottaa nainen syliin vaikka väkisin ja siirtää keskustelu ihan muuhun asiaan. Koska oikeastihan ongelma ei ole se, että sinä lähdet heittelemään frisbeetä, vaan hänen tyytymättömyytensä itseensä.

Niin kauan suhteella on toivoa jos seksi sujuu (sujuuko?). Sitten jos nainen ei enää halua seksiä kanssasi, on kaikki menetetty.

• iiics

Niin, ja eihän hän vaan käytä pillereitä? Ne nyt tekee kenestä vaan raivohullun.

• lifemocker
        iiics kirjoitti:

Niin, ja eihän hän vaan käytä pillereitä? Ne nyt tekee kenestä vaan raivohullun.

merkkiäkin voi vaihtaa jos yksi ei sovi...

• lifemocker
        iiics kirjoitti:

No, luultavasti riita kärjistyy siksi, että sinä kuuntelet mitä hän kirjaimellisesti sanoo ja pyrit ratkaisemaan sitä ongelmaa kognitiivisesti. Vaikka hän itse asiassa viestii jotain muuta. Hän mittaa autonomiaasi, suvereniteettia, pystyykö hän kohtauksellaan horjuttamaan sinua.

Jos hän pitää itseään huonona ja heikkona, hän tulkitsee kykynsä horjuttaa sua niin että sinä olet vielä häntäkin heikompi > syy vihata ja halveksia.

Tuossa kontekstissa vahvuutta on olla hermostumatta, ottaa nainen syliin vaikka väkisin ja siirtää keskustelu ihan muuhun asiaan. Koska oikeastihan ongelma ei ole se, että sinä lähdet heittelemään frisbeetä, vaan hänen tyytymättömyytensä itseensä.

Niin kauan suhteella on toivoa jos seksi sujuu (sujuuko?). Sitten jos nainen ei enää halua seksiä kanssasi, on kaikki menetetty.

mä vähän veikkaan, että SÄ ET menis halailemaan sulle huutavaa ja aggressiivisesti käyttäytyvää miestä....

• iiics
        lifemocker kirjoitti:

mä vähän veikkaan, että SÄ ET menis halailemaan sulle huutavaa ja aggressiivisesti käyttäytyvää miestä....

En tietenkään menis. Se ei ole mun rooli fyysisesti pienempänä ja naisena. Et kai sä ole joku tasa-arvokukkahattu? Parisuhde, perhe ja koti kuuluu yksityiseen, ei julkiseen. Yksityisellä alueella tasa-arvoa sovelletaan vain, jos molemmat niin haluaa ja on kykeneviä siihen. Tuolla naisella on nyt riittävästi haastetta hormonimyrskyssä ja vauvassa ja omassa perhetaustassaan ilman epäkäytännöllistä tasa-arvoakin.

• iiics
        lifemocker kirjoitti:

merkkiäkin voi vaihtaa jos yksi ei sovi...

Parasta olla käyttämättä kokonaan. Pillerit eivät jää käyttäjänsä ongelmaksi, vaan kulkeutuvat vesistöjen mukana kaloihin ja lopulta myös miehiin, joiden spermanlaatu on heikentynyt heikentymistään. Toisella kädellä jaetaan kansalle pillereitä ja toisella hedelmöityshoitoja.

• lifemocker
        iiics kirjoitti:

Parasta olla käyttämättä kokonaan. Pillerit eivät jää käyttäjänsä ongelmaksi, vaan kulkeutuvat vesistöjen mukana kaloihin ja lopulta myös miehiin, joiden spermanlaatu on heikentynyt heikentymistään. Toisella kädellä jaetaan kansalle pillereitä ja toisella hedelmöityshoitoja.

sehän on vain ja ainoastaan positiivinen asia, että spermanlaatu heikkenee!

ja cmon please, jokainen meistä syö nykyajan elintarviketeollisuuden tuotteita joissa on ihan helvetisti kaikenlaisia myrkkyjä niin empä olisi ihan ensimmäisenä huolissani mistään EPILLEREISTÄ!

• iiics
        lifemocker kirjoitti:

sehän on vain ja ainoastaan positiivinen asia, että spermanlaatu heikkenee!

ja cmon please, jokainen meistä syö nykyajan elintarviketeollisuuden tuotteita joissa on ihan helvetisti kaikenlaisia myrkkyjä niin empä olisi ihan ensimmäisenä huolissani mistään EPILLEREISTÄ!

Jokainen tekee valintansa. Nainen vaarantaa terveytensä e-pillereillä.

http://www.hs.fi/kotimaa/Myydyimmät e-pillerit saattaneet johtaa Suomessa ainakin neljän naisen kuolemaan/a1371001557495

• Dino Rex
        lifemocker kirjoitti:

Lifemocker on oikeassa. Se että mies ottaa naisen tunteet huomioon, halaa ja kehuu, edellyttää sitä että nainen kunnioittaa miestä. Jos toisen huonoa käytöstä alkaa palkita niin sitten vasta ongelmissa ollaan.

• 14 + 8
        lifemocker kirjoitti:

suutu sille takaisin. on se nyt perkele jos aikuinen ihminen ei saa elää elämäänsä kuten haluaa.

jos ei tästä akka opi niin "vaihtamalla paranee!" ;)

Tyypillistä lapsettoman miehen argumentointia. Varmaan tekeekin vauvan kehitykselle hyvää kun ensin äiti kiljuu ja sitten isä raivoaa pää punaisena.

• lifemocker
        14 + 8 kirjoitti:

Tyypillistä lapsettoman miehen argumentointia. Varmaan tekeekin vauvan kehitykselle hyvää kun ensin äiti kiljuu ja sitten isä raivoaa pää punaisena.

tyypillistä naisen ajattelua: saan sanoa ja tehdä mitä vaan miehelle KOSKA OLEN ÄITI

• hohhoijaaaaaaaaaaa
        lifemocker kirjoitti:

tyypillistä naisen ajattelua: saan sanoa ja tehdä mitä vaan miehelle KOSKA OLEN ÄITI

"tyypillistä naisen ajattelua: saan sanoa ja tehdä mitä vaan miehelle KOSKA OLEN ÄITI "

....tyypillistä lifemockerin ajattelua....

• JaSSoLaaaaa-.-
        lifemocker kirjoitti:

mä en vaan ymmärrä miksi kenenkään pitäisi olla moisessa suhteessa jossa toinen vaan haukkuu?!

mitäs se sun persettä kutittaa?

• lifemocker

eroa nyt helvettiä äkkiä moisesta haahkasta!!

• Jokkis

Lapsikin oppii, että isä käyttäytyy kuin koira, kun äiti osaa oikein tylyttää.

• Minä Minä Minä

:D No mutta periaatteessahan me tultaisiin aina toimeen oikein hyvin jos vaan nieleskelisin ja olisin turpa kiinni ja ottaisin vastaan ,mutta kun tahdon aina perustella miksi mielestäni asia ei ole niin kuin hän väittää, esim. nyt kun hän suuttui ihan sairaasti ja keksi tämmöisen ongelman, niin yritin sitä hänelle sitten aikani selittää vaikka kuinka että ei toi ole oikein että hän kieltää minulta tommosta asiaa että siitä on kuukausi kun näin ketään kaveria viimeksi että ei tommonen käy.. ja hänen mielestään olinkin siksi todella inhottava ihminen ja se on iso syy sille miksi tahtoo erota, olen kuulemma todella negatiivinen (itse en näe kyllä itseäni ollenkaan negatiivisena, päinvastoin).

• lifemocker

:D No mutta periaatteessahan me tultaisiin aina toimeen oikein hyvin jos vaan nieleskelisin ja olisin turpa kiinni ja ottaisin vastaan ,mutta kun tahdon aina perustella miksi mielestäni asia ei ole niin kuin hän väittää, esim. nyt kun hän suuttui ihan sairaasti ja keksi tämmöisen ongelman, niin yritin sitä hänelle sitten aikani selittää vaikka kuinka että ei toi ole oikein että hän kieltää minulta tommosta asiaa että siitä on kuukausi kun näin ketään kaveria viimeksi että ei tommonen käy.. ja hänen mielestään olinkin siksi todella inhottava ihminen ja se on iso syy sille miksi tahtoo erota, olen kuulemma todella negatiivinen (itse en näe kyllä itseäni ollenkaan negatiivisena, päinvastoin).

kovalla kovaa vastaan. pitää niitä naisiakin kouluttaa. jos jatkaa louskuttamista niin sitten eri teille ja nopeaan!

• Tekisi mieli kysyä, että miksi ihmeessä perustat perheen ihmisen kanssa, joka alun alkaen oli vielä ikävämpi, mutta nyt on vauva kuvioissa eikä kovin lupaavalta näytä. Et kerro vauvan ikää, mutta toivottavasti pidät itse osan vanhempainvapaasta. Vaimosi pääsee töihin, saa uusia ihmiskontakteja, itsevarmuutta ja sisältöä elämään. Sinä saat olla lapsesi kanssa ja jos ero tulee niin sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet lähihuoltajuuteen.

Tuo, ettet saa olla vauvan kanssa (myös kahden kesken) on asia, josta pitäisi puhua neuvolassa. Sinulla on oikeus osallistua oman lapsesi hoitoon. Ja ikävä kyllä, osallistumattomuuttasi voidaan käyttää lyöntiaseena sitten kun ne huoltajuusneuvottelut tulevat ajankohtaisiksi...

• Minä Minä Minä

Kyllä hänessä hyvätkin puolensa on, siksi. Ja koska vauvamme on niin ihana ja mahtava ja upea niin en kyllä voi katua. Veikkaisin että hain erittäin hankalan naisen itselleni huonon lapsuuteni vuoksi, äidistä kai se malli katsotaan.

Niin siis saan olla kyllä vauvan kanssa kahden ihan niin paljon kuin tahdon mutta vain niin että itse vien vauvan mukanani jonnekin vaikka lenkille tai pihalle muuten vaan. Enhän voi sille mitään että avovaimoni ei käy missään eikä häntä nyt voi siitä mitenkään syyttää ettei hänellä ole menoja. Olisi kyllä tosi kiva jos olisi ihan jo oman hyvinvointinsa ja parisuhteemme hyvinvoinnin vuoksi.

Kyllähän sitä on puhuttu että yhteishuoltajuus on tavoitteena jos joskus erotaan mutta vanhempainvapaaseen en ole ryhtynyt koska olen perheessämme ainoa työssä käyvä ja jos minunkin tulot tästä vähenee niin alkaa olemaan ruokaostokset jo suurin hankinta johon on rahaa, jos siihenkään. Uskon yllä että jos ero tulee niin vauva on meillä molemmilla tärkein asia, sanoisin että erittäin hyviä vanhempia ollaan vaikka toinen tuppaakin haastamaan riitaa ihme asioista ja ero on erittäin mahdollinen.

• lifemocker

Kyllä hänessä hyvätkin puolensa on, siksi. Ja koska vauvamme on niin ihana ja mahtava ja upea niin en kyllä voi katua. Veikkaisin että hain erittäin hankalan naisen itselleni huonon lapsuuteni vuoksi, äidistä kai se malli katsotaan.

Niin siis saan olla kyllä vauvan kanssa kahden ihan niin paljon kuin tahdon mutta vain niin että itse vien vauvan mukanani jonnekin vaikka lenkille tai pihalle muuten vaan. Enhän voi sille mitään että avovaimoni ei käy missään eikä häntä nyt voi siitä mitenkään syyttää ettei hänellä ole menoja. Olisi kyllä tosi kiva jos olisi ihan jo oman hyvinvointinsa ja parisuhteemme hyvinvoinnin vuoksi.

Kyllähän sitä on puhuttu että yhteishuoltajuus on tavoitteena jos joskus erotaan mutta vanhempainvapaaseen en ole ryhtynyt koska olen perheessämme ainoa työssä käyvä ja jos minunkin tulot tästä vähenee niin alkaa olemaan ruokaostokset jo suurin hankinta johon on rahaa, jos siihenkään. Uskon yllä että jos ero tulee niin vauva on meillä molemmilla tärkein asia, sanoisin että erittäin hyviä vanhempia ollaan vaikka toinen tuppaakin haastamaan riitaa ihme asioista ja ero on erittäin mahdollinen.

"Enhän voi sille mitään että avovaimoni ei käy missään eikä häntä nyt voi siitä mitenkään syyttää ettei hänellä ole menoja."

kyllä se on jokaisen ihmisen ihan oma vika jos kotonaan homehtuu, eikä käy itse missään. ja sitten motkottaa jos toisella on elämää. ei se sunkaan vika ole, että naisesi haluaa teidän MOLEMPIEN mädäntyvän kotona, kun itse ei saa persettään liikkeelle mihinkään

• kotihiiri--
        lifemocker kirjoitti:

"Enhän voi sille mitään että avovaimoni ei käy missään eikä häntä nyt voi siitä mitenkään syyttää ettei hänellä ole menoja."

kyllä se on jokaisen ihmisen ihan oma vika jos kotonaan homehtuu, eikä käy itse missään. ja sitten motkottaa jos toisella on elämää. ei se sunkaan vika ole, että naisesi haluaa teidän MOLEMPIEN mädäntyvän kotona, kun itse ei saa persettään liikkeelle mihinkään

Miksi ajattelet, että kotona oleminen homehduttaa tai mätäännyttää? MInusta kotona on ihanaa. Missään tässä maailmassa ei ole yhtä ihanaa kuin kotona, sen takia rakastan viikonloppuja, kun saan olla kotona. Se on elämää parhaimmillaan minun mielestäni. No, totta kai olisi kiva, jos olisi toinen koti jossain Keski-Euroopassa, että voisi välillä suunnata lekottelemaan pois arkikuvioista.

• lifemocker
        kotihiiri-- kirjoitti:

Miksi ajattelet, että kotona oleminen homehduttaa tai mätäännyttää? MInusta kotona on ihanaa. Missään tässä maailmassa ei ole yhtä ihanaa kuin kotona, sen takia rakastan viikonloppuja, kun saan olla kotona. Se on elämää parhaimmillaan minun mielestäni. No, totta kai olisi kiva, jos olisi toinen koti jossain Keski-Euroopassa, että voisi välillä suunnata lekottelemaan pois arkikuvioista.

näköjään se homehduttaa jos toinenkin täytyy pakottaa olemaan kotona

• Ei rakkautta

Onko sulle tullut mieleen, että sun lapsi ottaa myös huonon puolison niin kuin säkin olet tehnyt, koska saa ihan saman mallin perheestänne kuin oot itse saanut.

• Minä Minä Minä

Se, että mä jätän lapsen äidin ei muuta sitä naista miksikään vaan se voi olla vielä paljon pahempi seuraavalle mutta sen lisäksi se lapsi saa sitten miehen mallin joltain toiselta. Itse kuitenkin pyrin niin hyvään ja oikeelliseen käytökseen kuin kykenen olematta kuitenkaan mikään super-ihminen joka voi olla joku herra täydellinen että vikansa kaikissa. Lisäksi pyrin kasvattamaan lapsestani mahdollisimman hyvän ihmisen kaikin tavoin ja olemaan siirtämättä omia tai vaimokkeen vajavaisuuksia lapseen. Toki se on todella paha juttu että riidellään ja vitsi että harmittaa paljon että pitää riidellä kun se ei ole hyvä juttu sille lapsellekaan eikä tietenkään myöskään meille. Mutta että ollakko itse joku alistuva koira vai sanoakko aina oma mielipide ja yrittää perustella järkeä järjettömään suuttimiseen ja sen vuoksi riidellä? Ero on mielestäni erittäin vahingollinen asia lapselle ainakin kun lähtökohdat on todella rakastavat vanhemmat koska se isäpuoli ei tietenkään tunne rakkautta lasta kohtaan koska kuka muka voi tulla suhteeseen näin: moi mä olen Jaska mä aloin seurustelee sun äiskän kanssa, mä rakastan sinua vaikken vielä rakasta edes äitiäsi. Joten tahtoisin kyllä pysyä ihan samassa perheessä lapseni kanssa mutta no.. ongelmia ongelmia..

• reelax

En mä ole koskaan tavannut naista, joka ei kerran-pari kuussa keksisi riidan ja mielenosoituksen aihetta. Se on ihan normaalia tuuletusta ja miehen testaamista.

Suutu sinäkin joskus sille kun siltä tuntuu. Kun vähän itsekin tuulettelet negatiivisia tunteita on luontevampaa näyttää positiivisiakin. Sitä se parisuhde-elämä on, kestetään toisiaan hyvässä ja pahassa.

Suutu sille ens hätään vaikka siitä, ettei sinun ja sinun kaverisi seura kelpaa ja siitä, että nimittelee.

• kotihiiri--

Minä olen myös sellainen kuin avovaimosi, että koen mukavimmaksi ja helpoimmaksi viettää aikaa kotona. Mutta on helppoja juttuja mihin minut saa aina mukaan kuten: ulos kävelemään (lapsi pitää tietty ottaa mukaan, kun hän ei voi jäädä yksin kotiin) tai esim ravintolaan syömään.
      Minullakaan ei ole paljon ystäviä mutta niitä harvoja, joita minulla on, yritän houkutella kylään (tässä iässä ihmisillä vaan on perheet ja omat menot, joten tosi harvoin kukaan tulee kylään yrityksistäni huolimatta).
      Minä tässä yritin kuvitella itseäni avovaimosi saappaisiin ja minulle tuli ajatus, että ehkä hän on vähän kuin minäkin...kovin riippuvainen miehestään. Minun mieheni myös kokee, että herkästi suutun tms jos lähtee johonkin. Se ei kuitenkaan ole totta. Hän viettää joka päivä pitkät tovit poissa kotoa kavereiden kanssa tai missä milloinkin, kuntosalilla tai uimassa tms. Ehkä olen joskus muttinen, kun on yksinäistä tai ikävä, mutta en silti halua rajoittaa miehen menoja enkä usko, että avovaimosi oikeasti haluaa rajoittaa sinun menojasi. Ehkä hän vain tuntee itsenäsä yksinäiseksi tai hänellä on hylkäämiskokemuksia. Minä olen hankkinut yhteisen harrastuksen lapsen kanssa ja ilmoitinpa perheemme perheuimakouluunkin talveksi.
      Jos olet pitempään poissa, niin avovaimoasi varmaan auttaisi esim että laitat pienen viestin jossain välissä, että rakastat häntä tms. Silloin hän huomaa, että hän on sinun mielessäsi vaikka ei sinua näekään. Voisit myös selittää hänelle, että se on sinun luontosi, että sinun on päästävä menemään. Minun mieheni on kertonut minulle tämän ja tottahan sen tiedän, että miehen on mentävä. Joskus luin miehen psykologiasta, että jos hän saa mennä, niin siellä jossain hän muistaa naistaan ja rakastaa häntä ja haluaa palata kotiin, mutta kun hän on palannut kotiin, niin hänelle tulee se tarve päästä pois. Jos miehen sitoo kotiin, niin suhde kuolee, koska miehen rakkaus syttyy liekkeihin poissa naisen luota. Mutta naisen rakkaus syttyy miehen ollessa hänen luonaan.
      Jos tämän ristiriidan ymmärrät, niin pääset pitkälle avovaimosi kanssa. Ja yksi asia joka minulle tuli mieleen, on se, että ehkä teidän kannattaisi avioitua. Se tekisi avovaimosi todennäköisesti varmemmaksi suhteessaan sinuun ja hän voisi löystää liekaa turvallisin mielin.

• kotihiiri--

...Ai niin...kaiken poissaolemisensa mies saa poispyyhittyä ja anteeksi, jos kotiin tultuaan vaikka suuntaa tiskikoneelle ja täyttää sen...tai ottaa imurin käteen tai muuta avuliasta, mikä naisesta tuntuu siltä, että mies välittää myös kodista :).

• Minä Minä Minä

Kuulostat kyllä kieltämättä jonkin verran avovaimoltani mutta sillä poikkeuksella että olet aika looginen. Avovaimoni mielestä perheellisen miehen ei kuulu mennä missään kavereiden luona useita kertoja viikossa vaan olla kotona perheensä kanssa. Sekin ero on minulla ja miehelläsi että miehesi käy 10-30 kertaa enemmän poissa kotoa kuin minä.

Ymmärrän kyllä tämän "ristiriidan". Mikäli se on totta niin se oikeastaan tarkoittaa sitä että miehen kuuluukin mennä jonkin verran tai suhde kuolee. Molempien kiinnostus ja rakkaus pysyy yllä jos mies menee jonkin verran, tämän mukaan.

Jos erosta puhutaan kaiken aikaa niin en ole ehkä valmis kihlauksesta huolimatta avioon koska mielestäni sen kuuluisi olla pysyvää.

Jos olen poissa, tai lähdössä pois pidemmäksi aikaa niin hän kyllä muistuttaa että laitathan sitten viestiä jne.. ja se ei monesti kuitenkaan riitä vaan pitää muistaa laittaa Riittävästi viestiä tai hän on vihainen etten viestittänyt tarpeeksi.. eli kaksi viestiä /vrk ei todennäköisesti riitä... ja sitten kun on itsellä laho pää niin ei ehkä muista.

Kyllä se on varmasti tosi ikävää kun pitää olla kaiken aikaa kotona kahden vauvan kanssa, mutta kuten olen hänelle niin monesti sanonutkin niin toivon että hän menisi jossain aina toisinaan käymään ihan vaikka yksin tai kaverilla tai jonnekin, mutta ei mene.

• lifemocker

"Ehkä olen joskus muttinen, kun on yksinäistä tai ikävä"

muistat vaan, että se on sun OMA VALINTA jäädä sinne kotiin, etkä sä voi toista ihmistä estää elämästä vain sen takia, että sä olet päättänyt jäädä kotiin tylsistymään!

• lifemocker

Kuulostat kyllä kieltämättä jonkin verran avovaimoltani mutta sillä poikkeuksella että olet aika looginen. Avovaimoni mielestä perheellisen miehen ei kuulu mennä missään kavereiden luona useita kertoja viikossa vaan olla kotona perheensä kanssa. Sekin ero on minulla ja miehelläsi että miehesi käy 10-30 kertaa enemmän poissa kotoa kuin minä.

Ymmärrän kyllä tämän "ristiriidan". Mikäli se on totta niin se oikeastaan tarkoittaa sitä että miehen kuuluukin mennä jonkin verran tai suhde kuolee. Molempien kiinnostus ja rakkaus pysyy yllä jos mies menee jonkin verran, tämän mukaan.

Jos erosta puhutaan kaiken aikaa niin en ole ehkä valmis kihlauksesta huolimatta avioon koska mielestäni sen kuuluisi olla pysyvää.

Jos olen poissa, tai lähdössä pois pidemmäksi aikaa niin hän kyllä muistuttaa että laitathan sitten viestiä jne.. ja se ei monesti kuitenkaan riitä vaan pitää muistaa laittaa Riittävästi viestiä tai hän on vihainen etten viestittänyt tarpeeksi.. eli kaksi viestiä /vrk ei todennäköisesti riitä... ja sitten kun on itsellä laho pää niin ei ehkä muista.

Kyllä se on varmasti tosi ikävää kun pitää olla kaiken aikaa kotona kahden vauvan kanssa, mutta kuten olen hänelle niin monesti sanonutkin niin toivon että hän menisi jossain aina toisinaan käymään ihan vaikka yksin tai kaverilla tai jonnekin, mutta ei mene.

" Jos olen poissa, tai lähdössä pois pidemmäksi aikaa niin hän kyllä muistuttaa että laitathan sitten viestiä jne.. ja se ei monesti kuitenkaan riitä vaan pitää muistaa laittaa Riittävästi viestiä tai hän on vihainen etten viestittänyt tarpeeksi.. eli kaksi viestiä /vrk ei todennäköisesti riitä... ja sitten kun on itsellä laho pää niin ei ehkä muista."

tuo mitään lahopäisyyttä ole, kun nainen vaan koittaa alistaa sut tossunsa alle, missä sinulla ei saisi olla mitään omaa.

tuollainen mitään elämää ole, että sun pitää jatkuvasti olla toiseen yhteydessä.

läheisyysriippuvaisuuskin ON SAIRAUS!

"mutta kuten olen hänelle niin monesti sanonutkin niin toivon että hän menisi jossain aina toisinaan käymään ihan vaikka yksin tai kaverilla tai jonnekin, mutta ei mene. "

sun pitää olla mies ja tehdä pelisäännöt selväksi. jos et mene niin sitten turpa kiinni mun menoista, se oli sun oma päätös jäädä kotiin.

tosin mitään tälläisiä ongelmiahan teillä ei olisi, jos olisitte sen kumppanin valinneet vähän huolellisemmin, mutta nyt on vähän liian myöhäistä

• kotihiiri--
        lifemocker kirjoitti:

"Ehkä olen joskus muttinen, kun on yksinäistä tai ikävä"

muistat vaan, että se on sun OMA VALINTA jäädä sinne kotiin, etkä sä voi toista ihmistä estää elämästä vain sen takia, että sä olet päättänyt jäädä kotiin tylsistymään!

Ei se ihan niinkään ole. Meillä on supervilkas lapsi ja supervilkkaan lapsen kanssa liikkuminen julkisilla paikoilla ei ole liikumista helpoimmasta päästä. Se käy joskus ihan työstä. Mies valitsisi mieluiten tekemiset minä ja hän yhdessä mutta kun on valintana hän yksin tai sitten hän ja minä ja vilkas lapsonen, niin hän mieluummin kumminkin valitsee sen yksin tekemisen ja jättää minut kotiin hoitamaan lasta. Minä taas en mielellään lähde liikenteeseen yksin vilkkaan lapsen kanssa kuin ihan lähiympäristöön (mm. lähikauppojen työntekijät tuntevat lapsen ja osaavat suhtautua hänen vilkkauteensa kivasti). Se taas johtuu enemmän ympäristön reaktioista supervilkasta lasta kohtaan kuin siitä, että minä en jaksaisi tms. Näin minun on helpointa hoitaa lasta kotosalla.

• lifemocker
        kotihiiri-- kirjoitti:

Ei se ihan niinkään ole. Meillä on supervilkas lapsi ja supervilkkaan lapsen kanssa liikkuminen julkisilla paikoilla ei ole liikumista helpoimmasta päästä. Se käy joskus ihan työstä. Mies valitsisi mieluiten tekemiset minä ja hän yhdessä mutta kun on valintana hän yksin tai sitten hän ja minä ja vilkas lapsonen, niin hän mieluummin kumminkin valitsee sen yksin tekemisen ja jättää minut kotiin hoitamaan lasta. Minä taas en mielellään lähde liikenteeseen yksin vilkkaan lapsen kanssa kuin ihan lähiympäristöön (mm. lähikauppojen työntekijät tuntevat lapsen ja osaavat suhtautua hänen vilkkauteensa kivasti). Se taas johtuu enemmän ympäristön reaktioista supervilkasta lasta kohtaan kuin siitä, että minä en jaksaisi tms. Näin minun on helpointa hoitaa lasta kotosalla.

jos ei kelpaa jättää lasta sun kanssa kotiin kun itse lähtee "viilentymään" niin sitten on myöskään turha valittaa.

lapsen voi laittaa hoitoon ja lähteä kahdestaan. ei sitä siinä kiinni molempien tarvitse 24/7 olla!

• voi syvä huokaus
        lifemocker kirjoitti:

jos ei kelpaa jättää lasta sun kanssa kotiin kun itse lähtee "viilentymään" niin sitten on myöskään turha valittaa.

lapsen voi laittaa hoitoon ja lähteä kahdestaan. ei sitä siinä kiinni molempien tarvitse 24/7 olla!

Kyllä huomaa, että sulla ei ole omia lapsia. Toisia on helppo tuomita, kun itse ei ole tehnyt koskaan virheitä.

• hmmmph

No harvassa tuntuvat menosi olevan jopa vauvaperheen mittakaavassa. En oikein tajua, miksei naisesi voisi tulla vauvan kanssa pelaamaan frisbeetä, hänhän voisi noin pienen lapsen kanssa jopa osallistua peliin! Ja kun ei kuulosta kovinkaan paheelliselta muutenkaan elämäsi. Tai siis, oma mieheni (meillä kaksi alle kouluikäistä lasta) kyllä käy välillä kalassa monta tuntia ystävänsä kera ja baareilee kavereiden kanssa silloin tällöin. Joskus jopa sanoo, että ei mene myöhään ja mitään ilmoittamatta raahautuu neljältä kotiin (tämä on aika inhottavaa, koska usein tuommoinen käytös vaikuttaa myös seuraavaan päivään eikä oiken mielestäni sovi pikkulapsiperheeseen). Minä nimenomaan toivoisin, että oma mieheni käyttäytyisi kuin sinä! Hän harvoin kutsuu ystävilleen minua lasten kanssa, ellei kyseessä ole yhteiset ystävät. Minä puolestani tunnun usein vierailevan lasten kanssa omilla ystävillä (en tietenkään kaljoilla). Mieheni ei ota lapsia kavereilleen koskaan. Toki vietämme yhdessä paljon aikaa ja teemme perheen kanssa vaikka mitä yhdessä, se on minusta ihanaa ja kai sen pitäisi olla itsestäänselvääkin.

Minusta et ole tippaakaan omahyväinen. Ehkä naisesi nimenomaan kaipaisi jotain muuta elämältään, eli vapaata hetken silloin tällöin, mutta on huomannut yksinäisyytensä ja kavereiden puutteen ja purkaa sitten sinuun stressiään. Itselleni ei vain mene kaaliin, miksei hän halua mukaasi ja iloittelemaan vaikka vauvan kanssa, jos vauvasta ero tuntuu raskaalta! Sinun ei ehkä kannata mainita erosta mitään tai syytellä naistasi, mutta aika suoraan voisit sanoa, että välttämättä tarvitset aikaa myös ystävien ja harrastusten parissa, jotta mielenterveytesi pysyy kunnossa. Aikaa myös muiden ihmisten, kuin perheesi parissa. Voit myös kertoa, että perhe on sinulle tärkein, mutta ystävät ovat myös arvokkaita ja että tarvitset heitä elämääsi. Ainoa tapa pitää yllä ystävyyttä, on nähdä heitä välillä.

• Minä Minä Minä

No mutta tuo kuulostaa aika normaalilta. Onhan nainen kuitenkin se äiti ja äiti ON enemmän lasten kanssa normaalissa perheessä ja se on käsittääkseni oikein ja hyvä asia vaikkakin kyllä miehesi varmasti joskus ottaisi lapset kavereille mukaan jos pyydät. Se voi olla sitä miehen vaatimaa omaa aikaa kun saa mennä yksin ilman lapsia kavereille. Ystäväpariskuntamme tekee niin että nainenkin käy ystäviensä luona usein yksin jolloin mies jää vahtimaan lapsia, eli molemmilla sama. Itselleni tuollainen sopisi oikein hyvin ja voin kuvitella että tosi mieluusti omaa lastani kuskaisin kavereillenikin sitten kun ikää on vähän lisää ettei tule niin herkästi itku..

Kyllä, uskon että avovaimoni kaipaisi jotain muuta elämältään ja juuri kuten sanoit varmaan purkaa minuun yksinäisyyttään, kavereiden puutetta, tylsyyttä ja velvollisuuksien painoa ja sitä tosi rankkaa äidin roolia.. mutta, ongelma lienee että en pysty hänelle muiksi ystäviksi muuttumaan vaikka me olemmekin aika parhaat kaverukset jossain mielessä. Olisihan se upeaa että hänellä olisi jotain muutakin kuin perhe mutta kun ei ole ja niiden ystävien löytyminen tuntuu olevan erittäin erittäin vaikeaa kun on niin ujo ihminen ettei oikein uskalla puhua vanhoille kavereillekkaan mitään. Kun itse en todennäköisesti pysty olemaan tyynenä jos suututaan syyttä ja ns. uskomattomista asioista vaan tahdon yleensä sanoa että mitä kettua tämä nyt tarkoittaa ja sanoa miten asia mielestäni on ja miksi suuttuminen oli mielestäni väärin ja ikävä kyllä sanon asiani helposti aika suoraan joka sitten saa avovaimoni helposti loukkaantumaan vaan lisää.

Kyllä juu, sitä pitää ehdottomasti sanoa ja olen sanonut ennenkin että tarvitsen kyllä muutakin elämää edes silloin tällöin.

• lifemocker

No mutta tuo kuulostaa aika normaalilta. Onhan nainen kuitenkin se äiti ja äiti ON enemmän lasten kanssa normaalissa perheessä ja se on käsittääkseni oikein ja hyvä asia vaikkakin kyllä miehesi varmasti joskus ottaisi lapset kavereille mukaan jos pyydät. Se voi olla sitä miehen vaatimaa omaa aikaa kun saa mennä yksin ilman lapsia kavereille. Ystäväpariskuntamme tekee niin että nainenkin käy ystäviensä luona usein yksin jolloin mies jää vahtimaan lapsia, eli molemmilla sama. Itselleni tuollainen sopisi oikein hyvin ja voin kuvitella että tosi mieluusti omaa lastani kuskaisin kavereillenikin sitten kun ikää on vähän lisää ettei tule niin herkästi itku..

Kyllä, uskon että avovaimoni kaipaisi jotain muuta elämältään ja juuri kuten sanoit varmaan purkaa minuun yksinäisyyttään, kavereiden puutetta, tylsyyttä ja velvollisuuksien painoa ja sitä tosi rankkaa äidin roolia.. mutta, ongelma lienee että en pysty hänelle muiksi ystäviksi muuttumaan vaikka me olemmekin aika parhaat kaverukset jossain mielessä. Olisihan se upeaa että hänellä olisi jotain muutakin kuin perhe mutta kun ei ole ja niiden ystävien löytyminen tuntuu olevan erittäin erittäin vaikeaa kun on niin ujo ihminen ettei oikein uskalla puhua vanhoille kavereillekkaan mitään. Kun itse en todennäköisesti pysty olemaan tyynenä jos suututaan syyttä ja ns. uskomattomista asioista vaan tahdon yleensä sanoa että mitä kettua tämä nyt tarkoittaa ja sanoa miten asia mielestäni on ja miksi suuttuminen oli mielestäni väärin ja ikävä kyllä sanon asiani helposti aika suoraan joka sitten saa avovaimoni helposti loukkaantumaan vaan lisää.

Kyllä juu, sitä pitää ehdottomasti sanoa ja olen sanonut ennenkin että tarvitsen kyllä muutakin elämää edes silloin tällöin.

ehdota sille jotain harrastusta?

• Minä Minä Minä
        lifemocker kirjoitti:

ehdota sille jotain harrastusta?

Juu joskus taisin pari vuotta sitten etsiä semmosen listankin netistä eri harrastuksista ja olen monesti ehdottanut että sen pitäisi alkaa harrastamaan jotain.

• Huh huijaa

No ei tosiaan kuulosta "normaalilta", että kotona on pienet lapset ja ukko tulee kotiin kännissä neljältä aamulla vaikka on luvannut tulla ajoissa. Tai sen ei pitäisi olla normaalia, että aikuinen ei pysty kantamaan vastuuta. Entä jos äiti olisi samanlainen ja olisi myös häipynyt ryyppäämään ajatellen että "kyllä se mies hoitaa lapset, koska sehän tulee ajoissa kotiin". Ja vissiin ei tuollaisen kännäämisen jälkeen ole miehestä iloa perheelle seuraavanakaan päivänä.

Mutta taas sinun vaimollasi on hyvä tilanne kun olet paljon perheen kanssa ja toisaalta sulla on kuitenkin muutama oma ystävä. Huonolta kuullostaa kyllä teidän kommunikointi ja oleminen. Nainen tarvitsisi oman identiteetin: ammatin, työpaikan, ystäviä, harrastuksia. Tietysti pienen vauvan kanssa ei voi helposti mitään niistä hankkia.

• lifemocker

Juu joskus taisin pari vuotta sitten etsiä semmosen listankin netistä eri harrastuksista ja olen monesti ehdottanut että sen pitäisi alkaa harrastamaan jotain.

kuntosali on kyllä kova. pääsee purkamaan itteensä itsetunto nousee ulkonäkö paranee tulee treenien jälkeen pirun hyvä fiilis

• lifemocker
        Huh huijaa kirjoitti:

No ei tosiaan kuulosta "normaalilta", että kotona on pienet lapset ja ukko tulee kotiin kännissä neljältä aamulla vaikka on luvannut tulla ajoissa. Tai sen ei pitäisi olla normaalia, että aikuinen ei pysty kantamaan vastuuta. Entä jos äiti olisi samanlainen ja olisi myös häipynyt ryyppäämään ajatellen että "kyllä se mies hoitaa lapset, koska sehän tulee ajoissa kotiin". Ja vissiin ei tuollaisen kännäämisen jälkeen ole miehestä iloa perheelle seuraavanakaan päivänä.

Mutta taas sinun vaimollasi on hyvä tilanne kun olet paljon perheen kanssa ja toisaalta sulla on kuitenkin muutama oma ystävä. Huonolta kuullostaa kyllä teidän kommunikointi ja oleminen. Nainen tarvitsisi oman identiteetin: ammatin, työpaikan, ystäviä, harrastuksia. Tietysti pienen vauvan kanssa ei voi helposti mitään niistä hankkia.

on se nyt perkele jos aikuisella ihmisellä on jotkut kotiintuloajat. hohhoijaa.

jos välillä tekee mieli ottaa häppää niin sitten otetaan, ei pitäisi olla kenelläkään siihen mitään napisemista (tai jos on niin sitten ei ole kyllä kovin hyvä suhde kyseessä)

• kuningas alkoholi
        lifemocker kirjoitti:

on se nyt perkele jos aikuisella ihmisellä on jotkut kotiintuloajat. hohhoijaa.

jos välillä tekee mieli ottaa häppää niin sitten otetaan, ei pitäisi olla kenelläkään siihen mitään napisemista (tai jos on niin sitten ei ole kyllä kovin hyvä suhde kyseessä)

Kun niitä lapsia tehdään niin niiden mukaan eletään, perkele. Miksi on niin saamarin tärkeää saada vetää pää täyteen ja rymistellä räkäkännissä aamulla kotiin? Ei ole hyvää käytöstä edes lapsettomalta. Mutta minkäs teet, kun suomalaiselle se viina on kaiken a ja o. Jos sitä ei sais niin mieluummin vaikka narun jatkoksi.

• kuningas alkoholi
        kuningas alkoholi kirjoitti:

Kun niitä lapsia tehdään niin niiden mukaan eletään, perkele. Miksi on niin saamarin tärkeää saada vetää pää täyteen ja rymistellä räkäkännissä aamulla kotiin? Ei ole hyvää käytöstä edes lapsettomalta. Mutta minkäs teet, kun suomalaiselle se viina on kaiken a ja o. Jos sitä ei sais niin mieluummin vaikka narun jatkoksi.

Ja ne illat venyy aamuun asti usein nimenomaan silloin, kun on perheelle luvattu tulla ajoissa kotiin.

• lifemocker
        kuningas alkoholi kirjoitti:

koska se viinanjuominen on hemmetin hauskaa ja välillä pitää päästellä paineita! ;)

• skjdflksjdf

Kyse ei nyt ole mistään muusta kuin tunneyhteydestä jota naisesi kaipaa. Parikurssille mars. Naisille tunneyhteys on tärkeä juttu ja jos se katkoo, niin nainen tuntee olonsa tosi yksinäiseksi. Henkisesti. Ei sellaisesta auta miesten naisia tällä keskenään painaa alas.

Ymmärrys on rakkautta.

• Dino Rex

Odotas nyt. Kyseessä on nainen, jolla ei ole ystäviä, sosiaalista elämää, joka on perinyt kamalan luonteen äidiltään (ks. aloittajan seuraava kommentti), joka yrittää kontrolloida ja muuttuu agressiiviseksi jos mies ei alistu heti. Onkohan kyse tunneyhteydestä vai siitä että nainen on sekopää?

• 201

Olet rakastunut naiseesi ja siksi sivuutat ilmiselvän väkivallan ja kontrolloinnin. Vaikuttaa että vähättelet hänen huonoja puoliaan onko niin? Mitä mieltä ystäväsi ovat hänestä, vanhempasi, kuka tahansa joka on luontoaan nähnyt? Harvassa ihmisessä ei ole lainkaan hyviä puolia. Jopa Hitleriä joku rakasti syvästi. Hyvien puolien olemassaolo ei välttämättä kerro hyvästä ihmisestä.

• Minä Minä Minä

No ehkei hän ole ihan mahdottoman pidetty mutta silloin kun ei ole jostain vihainen eli yleensä ehkä 6 päivänä viikossa niin hän on oikein mukava ja hyvä ihminen. Täysin varmasti nuorempana oli ihan kamala tyyppi ja on sen myöntänyt itsekin mutta nykyään kyllä lähes kaiken aikaa tosi kiva ja hyväsydäminen ja suurin syy tälle positiiviselle kehitykselle on meidän suhde koska minä en ole hyväksynyt sellaista kamalaa käytöstä tai turhasta kiukuttelua vaan vaadin yleensä jotain perää niihin juttuihin niin ei kehtaa kiukuta niin helposti kun menee riidaksi. Hän vaatii vaan tosi paljon huomiota ja kehuja ja semmoista mutta kai suuri osa naisista vaatii ja kyllä mä olen aika huono kehumaan ja halailemaan ja semmosta mutta olen itsekin oppinut uusia juttuja tässä suhteessa... että it's not all bad.

Äitinsä on kyllä aivan todella kamala, haukkuu ja mollaa ja arvostelee lastaan ihan joka päivä jostain ja sitten jos avovaimoni sille sanoo jotain takaisin niin se suuttuu ja tyyliin käy itkemään kun häntä kohtaan ollaan niin ilkeitä. Itseasiassa avovaimoni on tuossa mielessä ihan pikkusen samantyyppinen kuin äitinsä mutta PALJON parempi ihminen. Kaikissa on hyvät ja huonot puolensa.

• lifemocker

No ehkei hän ole ihan mahdottoman pidetty mutta silloin kun ei ole jostain vihainen eli yleensä ehkä 6 päivänä viikossa niin hän on oikein mukava ja hyvä ihminen. Täysin varmasti nuorempana oli ihan kamala tyyppi ja on sen myöntänyt itsekin mutta nykyään kyllä lähes kaiken aikaa tosi kiva ja hyväsydäminen ja suurin syy tälle positiiviselle kehitykselle on meidän suhde koska minä en ole hyväksynyt sellaista kamalaa käytöstä tai turhasta kiukuttelua vaan vaadin yleensä jotain perää niihin juttuihin niin ei kehtaa kiukuta niin helposti kun menee riidaksi. Hän vaatii vaan tosi paljon huomiota ja kehuja ja semmoista mutta kai suuri osa naisista vaatii ja kyllä mä olen aika huono kehumaan ja halailemaan ja semmosta mutta olen itsekin oppinut uusia juttuja tässä suhteessa... että it's not all bad.

Äitinsä on kyllä aivan todella kamala, haukkuu ja mollaa ja arvostelee lastaan ihan joka päivä jostain ja sitten jos avovaimoni sille sanoo jotain takaisin niin se suuttuu ja tyyliin käy itkemään kun häntä kohtaan ollaan niin ilkeitä. Itseasiassa avovaimoni on tuossa mielessä ihan pikkusen samantyyppinen kuin äitinsä mutta PALJON parempi ihminen. Kaikissa on hyvät ja huonot puolensa.

"Hän vaatii vaan tosi paljon huomiota ja kehuja ja semmoista mutta kai suuri osa naisista vaatii"

ei todellakaan vaadi aikuinen nainen jolla on terve itsetunto!

• Omena ei kaus puusta

Voisiko olla että hormonitoiminta pääsisi nyt sekoittamaan arviointikykyäsi, jos hän ei ole kovin pidetty edes niiden ihmisten keskuudessa jotka eivät joudu sietämään hänen kiukutteluaan eivätkä vanhatkaan ystävänsä pidä häneen yhteyttä. Oletko varma että kyseessä on hänen ujous vai se että hänestä ei pidetä kovinkaan paljon? Kokemuksesta voin sanoa, että jopa ujot ihmiset ystävystyvät helposti, jos heistä pidetään tarpeeksi. Ihmiset ovat aktiivisia ystävystymään silloin.

Mielestäni näyttää siltä, että näet omat piirteesi (hyväsydämisyys, kiva tyyppi) hänessä, koska yrität pitää suhdettanne kasassa ja rakastat häntä, vaikka ulkopuolisen silmin hän ei vaikuta miellyttävältä ihmiseltä. Hyviä puolia on varmasti. Kenessä ei olisi.

Ystävätilanteensa ei varmaankaan muutu enää. Vanhemmalla iällä on vaikea saada ystäviä. Etenkin jos ihmiset eivät osoita kovin suurta halua ystävystyä.
        Sitä sanotaan myös, että tyttäret alkavat vanhemmiten muistuttaa äitejään. Hän vaikuttaa jo noin nuorena selvästi äidiltään (olette ilmeisesti nuoria, kun teillä on vauva). Tilanne ei varmasti parane mitä enemmän vanhenee. Uhka on, että sun vaikutus häviää (ehkä näin on tapahtumassa) ja muuttuu takaisin itsekseen. Toista ihmistä ei voi muuttaa. Toivottavasti asianne järjestyy lapsen vuoksi.

• Minä Minä Minä
        Omena ei kaus puusta kirjoitti:

Voisiko olla että hormonitoiminta pääsisi nyt sekoittamaan arviointikykyäsi, jos hän ei ole kovin pidetty edes niiden ihmisten keskuudessa jotka eivät joudu sietämään hänen kiukutteluaan eivätkä vanhatkaan ystävänsä pidä häneen yhteyttä. Oletko varma että kyseessä on hänen ujous vai se että hänestä ei pidetä kovinkaan paljon? Kokemuksesta voin sanoa, että jopa ujot ihmiset ystävystyvät helposti, jos heistä pidetään tarpeeksi. Ihmiset ovat aktiivisia ystävystymään silloin.

Mielestäni näyttää siltä, että näet omat piirteesi (hyväsydämisyys, kiva tyyppi) hänessä, koska yrität pitää suhdettanne kasassa ja rakastat häntä, vaikka ulkopuolisen silmin hän ei vaikuta miellyttävältä ihmiseltä. Hyviä puolia on varmasti. Kenessä ei olisi.

Ystävätilanteensa ei varmaankaan muutu enää. Vanhemmalla iällä on vaikea saada ystäviä. Etenkin jos ihmiset eivät osoita kovin suurta halua ystävystyä.
        Sitä sanotaan myös, että tyttäret alkavat vanhemmiten muistuttaa äitejään. Hän vaikuttaa jo noin nuorena selvästi äidiltään (olette ilmeisesti nuoria, kun teillä on vauva). Tilanne ei varmasti parane mitä enemmän vanhenee. Uhka on, että sun vaikutus häviää (ehkä näin on tapahtumassa) ja muuttuu takaisin itsekseen. Toista ihmistä ei voi muuttaa. Toivottavasti asianne järjestyy lapsen vuoksi.

Hui hel****i! Ei saa pelotella tolla tavalla! :D Siis oikeasti en edes tiennyt sellaisia ihmisiä olevan kun näin ja kuulin ekaa kertaa anopin. HUI oikeasti! Todella oikein negatiivisuuden ruumiillistuma, sillä on supervoima löytää aivan kaikesta huonot puolet ja mouruta niistä ääneen. Haukkuu tyttärensä valinnat päivittäin puhelimessa ja arvostelee kaikkea negatiiviseen sävyyn. Kuulemma kuitenkin tosi hyväsydäminen tyyppi, jota on kyllä vaikea uskoa. Hänen miehensä on mukava ja fiksun oloinen tyyppi, tosin tosi tosi tosi hiljainen ja ujo.

Kyllä kai persoonallisuus pikkuhiljaa muuttuu kun ihminen kasvaa ja vanhenee.. ja jos olen vahvaluonteisena ihmisenä vierellä niin voisi muuttua parempaan suuntaan ja ehkä sitten tyttäremme(!) saisi hieman kevyemmän luonteen kuin äidillään.. Ainakin ellei kerran viikossa tai kahdessa rankkaa riitelyä lasketa niin lapsemme ympärillä ollaan yleensä erittäin positiivisia ja lapsemme tekee elämästä muutenkin paljon positiivisempaa ja ellei toisinaan sattuvia ihmeellisiä suuttumisia ja epätyytyväisyyskohtauksia lasketa niin meillä menee oikein hyvin..

No joo ehkei hänestä pidetä kovin paljoa.

Se pelko on vaan että jos hänestä sitten tuleekin ihan pasha ihminen niin jos mua ei ole siinä tyttäremme kasvatuksessa mukana ja häntä "pitämässä kurissa" niin pelko on että tyttären kasvatus menee pieleen... vai meneekö se sitten siinä tapauksessa että OLEN mukana koska näkee mun ja sen äidin suhteen... perhana. No mutta hän ei ole niin paha kuin anoppi, lähellekkään.

• Ympäristö ja geenit

Hui hel****i! Ei saa pelotella tolla tavalla! :D Siis oikeasti en edes tiennyt sellaisia ihmisiä olevan kun näin ja kuulin ekaa kertaa anopin. HUI oikeasti! Todella oikein negatiivisuuden ruumiillistuma, sillä on supervoima löytää aivan kaikesta huonot puolet ja mouruta niistä ääneen. Haukkuu tyttärensä valinnat päivittäin puhelimessa ja arvostelee kaikkea negatiiviseen sävyyn. Kuulemma kuitenkin tosi hyväsydäminen tyyppi, jota on kyllä vaikea uskoa. Hänen miehensä on mukava ja fiksun oloinen tyyppi, tosin tosi tosi tosi hiljainen ja ujo.

Kyllä kai persoonallisuus pikkuhiljaa muuttuu kun ihminen kasvaa ja vanhenee.. ja jos olen vahvaluonteisena ihmisenä vierellä niin voisi muuttua parempaan suuntaan ja ehkä sitten tyttäremme(!) saisi hieman kevyemmän luonteen kuin äidillään.. Ainakin ellei kerran viikossa tai kahdessa rankkaa riitelyä lasketa niin lapsemme ympärillä ollaan yleensä erittäin positiivisia ja lapsemme tekee elämästä muutenkin paljon positiivisempaa ja ellei toisinaan sattuvia ihmeellisiä suuttumisia ja epätyytyväisyyskohtauksia lasketa niin meillä menee oikein hyvin..

No joo ehkei hänestä pidetä kovin paljoa.

Se pelko on vaan että jos hänestä sitten tuleekin ihan pasha ihminen niin jos mua ei ole siinä tyttäremme kasvatuksessa mukana ja häntä "pitämässä kurissa" niin pelko on että tyttären kasvatus menee pieleen... vai meneekö se sitten siinä tapauksessa että OLEN mukana koska näkee mun ja sen äidin suhteen... perhana. No mutta hän ei ole niin paha kuin anoppi, lähellekkään.

Oikeaa vastausta ei ole olemassa näissä jutuissa. Eron ajatellaan helpottavan riitelytilanteissa siksi että vanhemmat löytävät tasapainoisemman suhteen josta lapsi saa mallin. Jopa avovaimosi voi löytää tossukan joka ei sano sanaakaan vastaan eikä lapsi joudu kuuntelemaan riitoja. Riidan kuuntelu tuntuu lapsesta ihan yhtä pahalta kuin aikuisesta ellei pahemmalta.

Mitään ei ole vielä menetetty, kun lapsenne on vasta vauva ja ehditte muuttaa suhteenne suuntaa paremmaksi. Sinuna pohtisin tarkkaan silti onko se todennäköistä että se muuttuu. Sitä on parempi pohtia nyt kuin enää silloin kun lapsenne on teini-iässä. Pahimmassa tapauksessa teitä on silloin kolme osallisina riidoissa jos tyttärenne tulee äitiinsä ja on tottunut että riita on normaalia. Teini-ikäinen aiheuttaa stressiä parisuhteelle joka tapauksessa.
        Myös parisuhteenne kannalta on tärkeää että hoidatte asioita. Muuten heräät tilanteessa jossa lapsenne on 12 ja käy läpi itsenäistymisvaihetta. Silloin vanhemmat ovat kalkkiksia eikä niitä jaksa joten lapsi ei anna teille enää sisältöä. Useat parit eroavat juuri tuolloin vaikka eron hyödyt lapsen kannalta ovat siinä vaiheessa olemattomat koska parisuhteenmallit on opittu jo.
        Siitä vuosia lisää ja olette kaksin taas. 12 vuotta menee yllättävän nopeasti.

Pidä joka tapauksessa huoli että avovaimosi lopettaa syyllistämisen vähäisistä menoistasi sillä lapsenne oppii kuulemaan sen ja siten avovaimosi saa hänet mukaan siihen. Lapset matkivat aina. Lapsenne oppii siitä huonon tavan puhua miehille eli nalkuttamisen ja näkemään sinut syyllisenä.

Ero voi varmasti huonontaa tai parantaa tilannetta lapsen kannalta. Se riippuu siitä löytäisikö toinen teistä terveen parisuhteen, josta lapsi saa mallia. Lapsi ottaa mallin turvallisemmasta, onnellisemmasta ja tasapainoisemmasta suhteesta, vaikka avovaimosi jatkaisi nalkutusta uudelle miehelle. Lapsi sisäistäisi terveen parisuhteen mallin pelkästään sinusta jos olisit edelleen kiinteä osa lapsen arkea ja hän pääsisi näkemään normaalia parisuhdetta läheltä. Silloin lapsi omaksuu niitä tapoja ja kokee ne normaaleiksi. Sanotaan että alle 6-vuotias lapsi omaksuu isä- ja äitipuolen vanhempien kaltaisiksi henkilöiksi. Sitä vanhemmat eivät välttämättä koskaan joten kriittinen ikä parisuhdekäsityksen muodostumisessa on niillä main eli se muovautuu ennen sitä ikää.

Ongelmallisin asia eroissa on se että kumppania ei varmasti löydy sillä nopeudella mitä lapsi kaipaisi jotta se terveen parisuhteen näkeminen ehtisi vaikuttaa kunnolla. Voit olla silti itseesi tyytyväinen, että olet huomannut miettiä asioitanne nyt etkä vasta silloin, kun lapsen teini-ikä aiheuttaa ristiriitoja ja lapsen kannalta asia on menetetty.

• mek

Sanoppa sinä miehnä avovaimosi aisille ett ätuollainen laspen haukkuminen on ihn hanurista ja avokkisi kannattaa tuoolaisen huono äitsuhteen takia katkaista tai vähentää periinkertaan äitinsä näkeminen vuodessa ja sanoa suoraan miten asiaa ja kun hänen äitnsä sanoo kuinka ilkeitä on niin metsä vastaa samalla lailla kun sinne huudetaan ja opetappa vainellesi omaa tahtoä äitnsä suhteen. Kertoo äidillensä ihnan suoraan että on kasvattanut lapsestaa ongeömallisen henkilön tuollaisella haukkumisella ja lastaan pitäsii kehua että itsetunto kehittyy hyväksi. Otappa itse luulot pois avoppi ehdokkaalta ja josteidän kodissa haukkuu niin heität pihalle parikertta ja jos tyyli ei muutu niin ei ole teille mitään asiaa.

• tottatöriset
        mek kirjoitti:

Sanoppa sinä miehnä avovaimosi aisille ett ätuollainen laspen haukkuminen on ihn hanurista ja avokkisi kannattaa tuoolaisen huono äitsuhteen takia katkaista tai vähentää periinkertaan äitinsä näkeminen vuodessa ja sanoa suoraan miten asiaa ja kun hänen äitnsä sanoo kuinka ilkeitä on niin metsä vastaa samalla lailla kun sinne huudetaan ja opetappa vainellesi omaa tahtoä äitnsä suhteen. Kertoo äidillensä ihnan suoraan että on kasvattanut lapsestaa ongeömallisen henkilön tuollaisella haukkumisella ja lastaan pitäsii kehua että itsetunto kehittyy hyväksi. Otappa itse luulot pois avoppi ehdokkaalta ja josteidän kodissa haukkuu niin heität pihalle parikertta ja jos tyyli ei muutu niin ei ole teille mitään asiaa.

oma äiti on juurikin tuollainen "negatiivisuuden ruumiillistuma, jolla supervoimat löytää kaikesta ja kaikista jotain pahaa". ja hyvin hyvin ilkeästi tuo mielipiteensä esiin, tavoitteenan nujertaa toinen ihminen henkisesti.
        itse olen vähän liiankin kiltti, samoin tyttäreni, ja kun huomasin tytön kasvaessa hänen käyttävän samaa mallia tyttäreeni, laitoin välit poikki. aivan kokonaan. sellainen ihminen, joka sairastuttaa muut ympärillään.
        muutaman kerran olin koittanut asiasta puhua, moni varmaan lopputuloksen arvaakin. ja siitä ei ole epäilystäkään, etteikö lapseni ja hänen suojelemisensa olisi minulle tärkeintä.

• näin...

Ehkä tuo sun naisesi on vauvan syntymän jälkeen tullut kokonaan mökkihöperöksi, eikä ole enää ihan todellisuudessa kiinni.

Yhden tuttavan vaimolle kävin näin: mies oli lasten syntymän jälkeen muutaman vuoden tosi tiukasti narussa, sai huudot jo kun tuli töistä viisi minuuttia tavallista myöhemmin, eikä kyllä koskaan päässyt mihinkään ylimääräisiin rientoihin.

En tiedä, miten tämä pariskunta tilanteen hoiti, mutta nykyisin mies käy jo ihan sujuvasti esim. firman tilaisuuksissa, ja pitemmätkin työmatkat hoituvat ilman jatkuvaa puhelin- ja tekstiviestirumbaa.

• Minä Minä Minä

Vähän siltä vaikuttaisi.

Vaihtoehtoni ovat suoraan sanottuna hanurista.
        Lapsuudesta kaikki lähtee niin kyllähän sitä toivoisi että tämä emäntänikin voisi olla suuttumatta joka hiton asiasta ja rypemästä negatiivisissa ajatuksissa. Ilmeisesti se on yrittänytkin kovasti ja ilmeisesti jonkin verran pystynytkin siihen. Ehkäpä se oppii olemaan taas vähän parempi ajan kanssa... kai sitä on vaan jatkettava harjoituksia.. katsotaas nyt erotaanko vai ei.

• lifemocker

Vähän siltä vaikuttaisi.

Vaihtoehtoni ovat suoraan sanottuna hanurista.
        Lapsuudesta kaikki lähtee niin kyllähän sitä toivoisi että tämä emäntänikin voisi olla suuttumatta joka hiton asiasta ja rypemästä negatiivisissa ajatuksissa. Ilmeisesti se on yrittänytkin kovasti ja ilmeisesti jonkin verran pystynytkin siihen. Ehkäpä se oppii olemaan taas vähän parempi ajan kanssa... kai sitä on vaan jatkettava harjoituksia.. katsotaas nyt erotaanko vai ei.

terapiakin voisi auttaa, mutta hänen tarvitsisi ensin itse huomata se, että hän tekee asiat päin helvettiä. muuten hän ei voi "parantua"

• 3+2

Hmm, ehdottaisin että menisitte keskustelemaan ongelmastanne puolueettomalle maaperälle eli ammattilaisen pakeille. Tulisi kummankin näkökulma huomioitua; täällä spekulointi on kovin yksipuolista..

• Ehdotuss

Ehkä vaimosi pelkää, että jos käyt muualla, niin hylkäät hänet (vaikkei hänellä varmastikaan ole syytä). Taustalla voi olla esim. yksinäisyyden pelko tai joku trauma lapsuudesta. Ehkä se, kun lähdet johonkin muistuttaa jotakin samankaltaista tilannetta jostakin menneisyydestä. Tietenkään se ei oikeuta hänen käytöstään sinua kohtaan ja jokaisella tulisi olla vapaus nähdä kavereita, mutta veikkaan että vaimosi ei itsekään voi kiukunpuuskille mitään, kun se ottaa hänestä vallan. Jossain on oltava syy tälle toimintamallille, jostain hän on sen oppinut.

Jos seuraavalla kerralla, kun hänelle tulee taas raivokohtaus, menisit vain ja halaisit häntä hellästi. Osoittaisit hänelle välittäväsi ja yrittäisit kertoa hänelle kuinka rakastat häntä ja kuinka tärkeä perheesi on sinulle. Älä lähde syyttelyleikkiin mukaan. Kannattaa myös painottaa, että jos saat välillä nähdä ystäviäsi, pystyt antamaan heillekin enemmän. Jos vaimosi on muutenkin epävarmana, niin tuollaiset sanat kuten "taasko tästä riidellään" ym voivat tuntua vähätteleviltä. Ne ovat kuitenkin hänen tunteensa, olivatpa ne kuinka mielipuolisia tahansa, niin ne täytyy ottaa huomioon ja selvittää mistä ne ovat lähtöisin. Siten voidaan kasvaa eteen päin ja ehkä hän itsekin huomaisi ylireagoineensa, kun ilmapiiri olisi lämpimämpi ja turvallisempi kohdata hänen ongelmiaan. Hänen epävarmuutensa kaipaavat rakkauden lämpöä, jotta ne voivat aueta. Tietysti voin olla väärässä, mutta naisena tässä kirjoitan ja ehkä tästä voisi olla jotain apua. Ehkä sinäkin saisit tällä menetelmällä ääntäsi enemmän kuuluviin ja hän oikeasti ymmärtäisi sinuakin paremmin.

Ymmärrän, että naisesi käytös ei varmastikaan ole oikeutettua sinua kohtaan, mutta älä lähde siihen noidankehään mukaan lisäämällä vettä myllyyn, kun nainen on herkässä tilassa. Jos tästä huolimatta, ette saa sovittua ja hän edelleenkin rajoittaa sinun näkemisiäsi, luulen että ei ole paljoa vaihtoehtoja enää jäljellä. Hänenkin on haluttava muutosta, et voi yksin sitä tehdä. Parisuhde perustuu antamiseen ja vastaanottamiseen. Jos tämä ei pelaa, niin silloin ei suhteesta tule mitään eikä kannata liika väkisin yrittää. Toista ei voi muuttaa, vain hän itse voi sen tehdä. Kaikkesi voit yrittää, mutta jos se ei riitä, niin et voi väkisin venyttää itseäsi.

Mitä mieltä naisesi olisi siitä, jos hän kävisi vähän juttelemassa ammattiauttajan luona? Onko hän koskaan aikaisemmin käynyt? Ehkä hän voisi saada siellä pahaa oloaan purettua ettei kaikki taakka tulisi sinun harteillesi.

Toivottavasti saatte asianne kuntoon!

• Minä Minä Minä

Se voi olla, monesti hän on sanonut pelkäävänsä että olen kyllästynyt häneen ja että jätän hänet. Olen toki vakuuttanut ettei näin ole.

Kyllähän se rakkaus ja halaaminen ja ymmärtäväisyys on tietysti aivan takuulla tosi toimivia menetelmiä kun toinen suuttuu syyttä ja on vihainen, itse ainakin lepyn samantien jos olen pahalla tuulella ja toinen on ymmärtäväinen ja halaa ja pussaa ja ymmärtää, mutta kun en ole mikään supermies. Mulle on ihan älyttömän vaikeaa olla äimistymättä ja ihmettelemättä ääneen jos toinen suuttuu täysin syyttä jostain tälläisestä asiasta, se vaan on niin käsittämätöntä että on ihan mielettömän vaikeaa mennä halaamaan jos toinen suuttuu ilmiselvästi asiasta josta normaalisti puolison kuuluisi olla iloinen. Ei vaan ole niin helppoa. Pystyn kyllä usein nykyään jo tekemään niin että halaan ja sanon että älä ole vihainen, tämä asia ei ole mikään ongelma että rakastan sinua, voisitko lopettaa, kaikki on hyvin. MUTTA kun tulee jostain puun takaa se negatiivisuus ja outo kielteinen suhtautuminen asioihin niin jotenkin se vaan iskee vasten kasvoja että [SLÄP] TÄH?? Olen monesti avovaimolleni sanonut ja sit pyytänyt häneltä anteeksi että en pysty ottamaan kovin hyvin vastaan pashaa ja sitten vaan halaamaan. On hän sanonutkin monesti että pitäisi halata ja kaikkea sitä jos hän on pahana, mutta se vaan on niin vaikeaa. Kyllähän elämä opettaa.

Olen kaiken tämän keskellä oppinut että siinä on aika isokin viisaus siinä vanhoillisessa, uskonnollisessakin, tavassa että seksiä vasta naimisissa. Eli kun ollaan löydetty puoliso, jonka kanssa olla loppuelämä niin sitten vasta lapsentekopuuhiin. Koska kyllähän se vain niin on että kuten aiemminkin totesin niin isäpuoli ei ole todellakaan sama asia kuin oma isä ja jos joutuu katselemaan ihmistä joka puhtaan rakkauden sijaan oikeastaan todennäköisesti toivoisi ettei sinua olisi (kuka muka haaveilee isäpuolena olemisesta - ei kukaan) niin ei se voi kasvattaa kovin hyvin. Vähintäänkin pitäisi valita lapsensa äidiksi ja isäksi henkilö, jonka kanssa tahtoo ehdottomasti olla loppuelämänsä. ( filosofia

• lifemocker

Se voi olla, monesti hän on sanonut pelkäävänsä että olen kyllästynyt häneen ja että jätän hänet. Olen toki vakuuttanut ettei näin ole.

Kyllähän se rakkaus ja halaaminen ja ymmärtäväisyys on tietysti aivan takuulla tosi toimivia menetelmiä kun toinen suuttuu syyttä ja on vihainen, itse ainakin lepyn samantien jos olen pahalla tuulella ja toinen on ymmärtäväinen ja halaa ja pussaa ja ymmärtää, mutta kun en ole mikään supermies. Mulle on ihan älyttömän vaikeaa olla äimistymättä ja ihmettelemättä ääneen jos toinen suuttuu täysin syyttä jostain tälläisestä asiasta, se vaan on niin käsittämätöntä että on ihan mielettömän vaikeaa mennä halaamaan jos toinen suuttuu ilmiselvästi asiasta josta normaalisti puolison kuuluisi olla iloinen. Ei vaan ole niin helppoa. Pystyn kyllä usein nykyään jo tekemään niin että halaan ja sanon että älä ole vihainen, tämä asia ei ole mikään ongelma että rakastan sinua, voisitko lopettaa, kaikki on hyvin. MUTTA kun tulee jostain puun takaa se negatiivisuus ja outo kielteinen suhtautuminen asioihin niin jotenkin se vaan iskee vasten kasvoja että [SLÄP] TÄH?? Olen monesti avovaimolleni sanonut ja sit pyytänyt häneltä anteeksi että en pysty ottamaan kovin hyvin vastaan pashaa ja sitten vaan halaamaan. On hän sanonutkin monesti että pitäisi halata ja kaikkea sitä jos hän on pahana, mutta se vaan on niin vaikeaa. Kyllähän elämä opettaa.

Olen kaiken tämän keskellä oppinut että siinä on aika isokin viisaus siinä vanhoillisessa, uskonnollisessakin, tavassa että seksiä vasta naimisissa. Eli kun ollaan löydetty puoliso, jonka kanssa olla loppuelämä niin sitten vasta lapsentekopuuhiin. Koska kyllähän se vain niin on että kuten aiemminkin totesin niin isäpuoli ei ole todellakaan sama asia kuin oma isä ja jos joutuu katselemaan ihmistä joka puhtaan rakkauden sijaan oikeastaan todennäköisesti toivoisi ettei sinua olisi (kuka muka haaveilee isäpuolena olemisesta - ei kukaan) niin ei se voi kasvattaa kovin hyvin. Vähintäänkin pitäisi valita lapsensa äidiksi ja isäksi henkilö, jonka kanssa tahtoo ehdottomasti olla loppuelämänsä. ( filosofia

pystyttekö te puhumaan ongelmistanne?

kuunteleeko/ymmärtääkö hän sinua?

• Minä Minä Minä
        lifemocker kirjoitti:

pystyttekö te puhumaan ongelmistanne?

kuunteleeko/ymmärtääkö hän sinua?

Ei oikein pystytä kun hän ei millään ymmärrä mitä yritän hänelle sanoa. Yleensä ongelma on siinä että hän synkistää mielensä jollain asialla X ja minä sitten yritän häntä auttaa selittämällä miksi asia X ei todellakaan ole mielensä pahoittamisen arvoinen asia. Monesti asia X on minulle suuttuminen jostain pikkujutusta.

Hän poikkeuksetta näkee selittämiseni hänen arvosteluna, negatiivisena ja hyökkäävänä. Yritän todella juurta jaksaen selittää hänelle miksi ei ole mitään syytä olla pahalla mielellä asiasta X ja hän lukee ja kuulee ilmeisesti niin että "sinä olet huono ihminen kun teet ja ajattelet tuolla tavalla, senkin idio**ti"..

On Todella vaikeaa puhua hänelle ja kun mun luonteeseen kuuluu se että itse näen kaiken järjellä ja "out of the box" enkä ota henkilökohtaisesti asioita, niin jotenkin tuntuu niin käsittämättömältä hänen tosi negatiivinen suhtautuminen asioihin ja suuttuminen pikkujutuista ja sitten kun yritän selittää asiaa niin hän näkee minut pahana ihmisenä ja syyttää minua että ylläpidän "riitaa" vaikka vain yritin saada häntä paremmalle mielelle. Ja siis jos lopetan itse selittämisen niin hän jatkaa että miksi minä käyttäydyin niin kuin käyttäydyin (eli yritin selittää asiaa X) ja että miksi minä en vaan ymmärrä olevani negatiivinen ja miksi en antanut asian olla koska (yht'äkkiä) asia X olikin ihan pikkujuttu mutta minun negatiivisuus ja ilkeä asenne häntä kohtaan on se todellinen ongelma ja onkin se syy miksi tässä riidellään.

Hän yleensä alkaa parhaimpienkin argumenttien ja selitysten jälkeen vain toistella erilaisia mantroja siitä kuinka minun pitäisi lopettaa tuollainen piikittely ja ilkeily ja hänen näkeminen noin negatiivisena.. siis vaikka pyrin niin neutraalisti ja ymmärrettävästi asiaa selittää kuin mahdollista ja pitämään hänet täysin ulkona koko asiasta. Voin käyttää esimerkissä vaikka henkilöä X joka tekee jotain ja yrittää sitten selittää miksi hänen ei tarvitse pahoittaa mieltään kun [jotain].

Jep, tämä juontaa varmasti juurensa lapsuuteeni jossa jouduin selittämään aina vanhemmilleni (isäpuolelle ja äidille itseasiassa) miksi riitely on hanurista ja miksi niiden vaan pitäisi lopettaa... kai etsin sitten parisuhteen jossa voin jatkaa samaa hel*et*iä..

• lifemocker

Ei oikein pystytä kun hän ei millään ymmärrä mitä yritän hänelle sanoa. Yleensä ongelma on siinä että hän synkistää mielensä jollain asialla X ja minä sitten yritän häntä auttaa selittämällä miksi asia X ei todellakaan ole mielensä pahoittamisen arvoinen asia. Monesti asia X on minulle suuttuminen jostain pikkujutusta.

Hän poikkeuksetta näkee selittämiseni hänen arvosteluna, negatiivisena ja hyökkäävänä. Yritän todella juurta jaksaen selittää hänelle miksi ei ole mitään syytä olla pahalla mielellä asiasta X ja hän lukee ja kuulee ilmeisesti niin että "sinä olet huono ihminen kun teet ja ajattelet tuolla tavalla, senkin idio**ti"..

On Todella vaikeaa puhua hänelle ja kun mun luonteeseen kuuluu se että itse näen kaiken järjellä ja "out of the box" enkä ota henkilökohtaisesti asioita, niin jotenkin tuntuu niin käsittämättömältä hänen tosi negatiivinen suhtautuminen asioihin ja suuttuminen pikkujutuista ja sitten kun yritän selittää asiaa niin hän näkee minut pahana ihmisenä ja syyttää minua että ylläpidän "riitaa" vaikka vain yritin saada häntä paremmalle mielelle. Ja siis jos lopetan itse selittämisen niin hän jatkaa että miksi minä käyttäydyin niin kuin käyttäydyin (eli yritin selittää asiaa X) ja että miksi minä en vaan ymmärrä olevani negatiivinen ja miksi en antanut asian olla koska (yht'äkkiä) asia X olikin ihan pikkujuttu mutta minun negatiivisuus ja ilkeä asenne häntä kohtaan on se todellinen ongelma ja onkin se syy miksi tässä riidellään.

Hän yleensä alkaa parhaimpienkin argumenttien ja selitysten jälkeen vain toistella erilaisia mantroja siitä kuinka minun pitäisi lopettaa tuollainen piikittely ja ilkeily ja hänen näkeminen noin negatiivisena.. siis vaikka pyrin niin neutraalisti ja ymmärrettävästi asiaa selittää kuin mahdollista ja pitämään hänet täysin ulkona koko asiasta. Voin käyttää esimerkissä vaikka henkilöä X joka tekee jotain ja yrittää sitten selittää miksi hänen ei tarvitse pahoittaa mieltään kun [jotain].

Jep, tämä juontaa varmasti juurensa lapsuuteeni jossa jouduin selittämään aina vanhemmilleni (isäpuolelle ja äidille itseasiassa) miksi riitely on hanurista ja miksi niiden vaan pitäisi lopettaa... kai etsin sitten parisuhteen jossa voin jatkaa samaa hel*et*iä..

jep. tuo on tuhoontuomittu suhde

• LUE TÄMÄ
      • Minä Minä Minä

Tämä on ihan mahdollinen kyllä ja siihen lisäksi se että tosissaan ei käy missään niin alkaahan sitä varmaan pää hajota. Pyrin tästä lähtien aktiivisesti kampeamaan häntä pihalle kotoa, yksin tai kavereiden luokse tai jonnekin edes.

• ..,,,..

Ylipäätään kuulostaa siltä, että naisesi on masentunut. Vauva on ilmeisesti iensimmäinen ja se on iso muutos naiselle. Keho muuttuu, on jatkuvasti joku, joka on vastuullasi koko loppuelämän, kaikkia on erilaista. Tässä tilanteessa on tosi tärkeää että parisuhteeseen voi luottaa. Huonot kokemukset ja arvoteleva äiti eivät tässä tilanteessa auta yhtään.

Minusta teidän perheenne tarvitsee ulkopuolista apua, ei mitään nuori suomi24 keittiöpsykologeja, joilla harvalla lie kuitenkaan kokemusta vauvaperheen arjesta - ainakaan naisen näkökulmasta. Jos mahdollista pyydä naisesi perheterapiaan, siellä olisi mahdollista purkaa taustalla olevia vaikeita kokemuksia, jotka eivät ole sinun syytäsäi ja ulkopuolisen avata näiden heijastumista suhteeseenne. Silloin nainen ei voi väittää ettet panosta suhteeseenne.

Sanoisinkin, että yritä nyt vain kestää. Et voi tässä tilanteessa alkaa epäillä suhdetta ja kihlausta tms. Se halaamisneuvo oli oikein hyvä. AIna ei voi ymmärtää miltä toisesta, varsinakaan nuoresta äidistä, tuntuu eikä asioita voi järjerjellä' selittää.

• kokemus-k

Olet oikeassa. Tuo on tosiaan perheterapian paikka jos joku. Ei ole häpeä hakea apua vaan nimenomaan vahvuuden osoitus. Soita vaikka esin neuvolaan ja kerro perheenne tilanteesta ja pyydä ohjeita miten pääsisitte jonnekin juttelemaan asioistanne.

• tarjousirmeli

Älä vaan tee sitä virhettä, että katkaisisit suhteen omiin kavereihisi. Itse tein aikoinaan sen virheen ja kun ero tuli yli 10 vuoden suhteen jälkeen, jäin todellakin ihan yksin, kun ei ollut enää kavereita.

Vaimollasi voi olla synnytyksen jälkeistä masennusta, huonoa itsetuntoa ja hän saattaa olla mustasukkainen. Aika usein käy niin, että äitiyslomalla nainen ajattelee, että mies käy "lepäämässä" töissä ja hän itse vain raataa koko ajan kotona. Sen takia olisi tosi tärkeää, että vaimosi kävisi joka päivä ihan itsekseen vaikka kaupassa tai kävelylenkillä, jotta hän jaksaa äitiyttä paremmin, mieli virkistyy eikä ala elää elämäänsä liikaa lapsen kautta. Huono itsetunto voi ilmetä juuri sillä tavalla, että hän haluaa olla täydellinen äiti ja tulee ristiriitaista tunnetta siitä, että haluaa omaa aikaa, mutta ei haluaisi jättää vauvaa hetkeksikään yksin ja sitten onkin koko ajan ihan uupunut.

Vaimosi ei taida oikein arvostaa sinua ja tekojasi, vaikka sanomasi perusteella olet tosiaan kasvanut hyväksi isäksi ja puolisoksi. Vaikka olette yhdessä, kummallakin on oikeus myös kohtuullisesti harrastaa ja pitää yhteyttä kavereihin ja sukulaisiin. Olisiko teillä joku sukulainen, joka voisi hoitaa lastanne, jotta pääsette lyhyeksi aikaa (1-2 h) kerran viikossa viettämään laatuaikaa, jotta parisuhde pysyy kasassa?

• Minä Minä Minä

Kyllä juu, taitaa olla masennusta, huono itsetunto ja hän on mustasukkainen.. ja hän ajattelee juuri noin ja hän todella ei arvosta minua lainkaan, näkee vain oman raatamisensa kotona eikä lainkaan sitä että itsekin teen tosi paljon perheen eteen. Itse en koskaan sano hänelle ettei tee tarpeeksi tai ole hyvä tai muuta mutta hän aktiivisesti väittää etten tee tarpeeksi. Hän ei osaa pyytää ollenkaan, kuulemma on vaan mahdotonta pyytää mitään eikä hän oikein tiedä miksi, mutta sitten suuttuu jos en te pyytämättä. Ei kuulemma ole sama asia jos joutuu pyytämään. En kuitenkaan ole koskaan kieltäytynyt mistään mitä hän on pyytänyt tai itseasiassa olen joskus suhteen alkuaikoina mutta hän suuttui aivan mahdottomasti jos ei tehnyt mitä pyydettiin.. riitahan siitä tuli kun tällöin mielestäni kyse ei ollut pyytämisestä vaan käskemisestä.

Vähän huonosti on muita ihmisiä jotka voisivat lasta katsoa.. mutta tosissaan aion aktiivisesti yrittää jatkossa saada häntä uskaltautumaan ulos kotoa jotta pääsee tuulettumaan ja kyllä aion tietenkin käydä itsekin kavereita katsomassa ja muutenkin touhuilla myös omia juttujani.

• mä vaan

Kaikilla ei ole samanlaista tarvetta mennä ja harrastaa, mutta se ei saa olla syy estää toista menemästä. Molemmilla puolisoilla pitää olla aikaa tehdä sitä, mitä haluaa - tai olla tekemättä. Toiselta ei tarvitse kysyä lupaa. Toki lapsen hoito pitää järjestää, mutta jos naisellasi on mahdollisuus (vaikkei hän sitä käyttäisi) samaan määrään vapaa-aikaa kuin sulla, en näe ongelmaa.

Puolison ei ole tarkoitus täyttää toisen kaikkia tarpeita. Kuulostaa, että naisesi on ehkä masentunut tai ainakin hän on tyytymätön elämäänsä. Sä voit tehdä osuutesi, mutta perimmäinen ongelma on naisen pään sisällä. Hänen pitää miettiä, mikä hänen elämäänsä helpottaisi. Sä voit ehdottaa, että näkisi vaikka enemmän kavereitaan tai kävisi lenkillä, mutta naisen on itse löydettävä omat juttunsa. Konkretiaa peliin! Jos hän haluaa lisää yhteistä aikaa ja tekemistä, sitten istutte miettimään, mitä ja miten. Mutta vastuu ei ole ainoastaan sulla, ei sun tarvitse olla ohjelmatoimisto.

Omat rajat täytyy pitää, se on selvä. Mutta en suosittelisi, että alat haukkua takaisin. Jos et halua riidellä nykyistä enemmän, älä ruoki tulta. Jos puoliso syyttelee epäoikeudenmukaisesti, siihen ei tarvitse vastata yhtä epäoikeudenmukaisesti.

• Minä Minä Minä

Kyllä. Tosin vaikuttaa siltä että hänen käsitys puolisosta on juuri sellainen että puolison tarkoitus ON täyttää toisen kaikki tarpeet. Jep, hän taitaa olla masentunut ja tyytymätön elämäänsä. Ei auta kun ehdottaa hänelle että tekisi enemmän asioita ja yrittäisi kiinnostua asioista..

Jos nyt miettii hänen ominaisuuksiaan muutama vuosi sitten kun tavattiin niin on kyllä selvää että en ole ihan terve kun olen sellaisen naisen ottanut.. en oikeasti edes kehtaa listata millainen hän on ollut, mutta hän on parantanut Todella Todella Todella paljon käytöstään tässä vuosien varrella. En ymmärrä miksi ihmeessä olen katsellut sellaista toimintaa mitä se oli.. En sitten tiedä pitäisikö vaan erota ja mennä itse terapiaan. Ehkä mä riitaisan lapsuuden ja riitaisten vanhempien takia etsin itselleni mahdollisimman riitaisan naisen.

No mutta taitaa olla tämän foorumin anti aikalailla tässä..

• ...

Kyllä. Tosin vaikuttaa siltä että hänen käsitys puolisosta on juuri sellainen että puolison tarkoitus ON täyttää toisen kaikki tarpeet. Jep, hän taitaa olla masentunut ja tyytymätön elämäänsä. Ei auta kun ehdottaa hänelle että tekisi enemmän asioita ja yrittäisi kiinnostua asioista..

Jos nyt miettii hänen ominaisuuksiaan muutama vuosi sitten kun tavattiin niin on kyllä selvää että en ole ihan terve kun olen sellaisen naisen ottanut.. en oikeasti edes kehtaa listata millainen hän on ollut, mutta hän on parantanut Todella Todella Todella paljon käytöstään tässä vuosien varrella. En ymmärrä miksi ihmeessä olen katsellut sellaista toimintaa mitä se oli.. En sitten tiedä pitäisikö vaan erota ja mennä itse terapiaan. Ehkä mä riitaisan lapsuuden ja riitaisten vanhempien takia etsin itselleni mahdollisimman riitaisan naisen.

No mutta taitaa olla tämän foorumin anti aikalailla tässä..

Mene nyt ainakin itse ensimmäisenä puhumaan asiasta jollekin ulkopuoliselle, jotta saat omia ajtuksiasi selvitettyä paremmin kuin tällä foorumilla. Esimerkiksi Väestöliitosta saat varmasti netitse tai puhelimitse ohjeita siitä, keneen kannattaa olla yhteydessä. Toimi heti.

• Pöh!!

Otan osaa.

Olet vanki.

Lapsen takia ei IKINÄ kannata jäädä suhteeseen, jossa ei ole onnellinen. Miksikö?

1. 20 vuoden päästä huomaat tuhlanneesi 20 vuotta elämästäsi kiukuttelevaan yksilöön (puolisoosi). Et saa nuoruusvuosiasi enää takaisin. Vanhempana mm. uusi parisuhde on vaikeampi löytää.

2. Lapsi aistii kyllä onnettomat vanhemmat ja isommaksi kasvettuaan syyttää itseään riidoista, huonosta ilmapiiristä jne. Parempi erota kun lapsi on vielä niin pieni, että kasvaa kahteen kotiin ilman suurempaa shokkia.

3. Et saa mitään papukaijamerkkiä uhrauksestasi, jos nyt alistut olemaan tohvelieläin. Eukkosi käyttää valtaa tuolla erouhkauksella ja nyt kun se toimii, siitä tulee tapa. Olet kohta niin tossun alla, että hyi.

Ja muuten.. Et todellakaan ole itsekäs, jos totuudenmukaisesti kerroit ajankäyttöäsi. Minun mielestäni on ihan ok mieheltä olla joka toinen ilta harrastuksissa, kavereilla jne. Ainoa, mitä katsoisin pahalla, olisi jokaviikkoiset kaljottelut. Oma mieheni kulki kolme kertaa viikossa omissa harrastuksissaan ja yhtenä iltana viikossa pari tuntia kavereita tapaamassa. Olen itse kotona viihtyvää tyyppiä, joten minua ei haitannut.

Minun neuvoni? Sano eukollesi, että erotaan sitten. Pysy rauhallisena äläkä mene mukaan uhkailuihin (mm. itsemurha, jos sellaista tulee vastaan). Hanki kämppä, muuta sinne, sovi lastenvalvojan kanssa tapaaminen jne.

ÄLÄ JÄÄ SUHTEESEEN, JOSSA KOET OLEVASI KAHLITTU! Tuhlaat vain elämäsi. Sen ainoan, jonka olet saanut.

• mä vaan

"Minun mielestäni on ihan ok mieheltä olla joka toinen ilta harrastuksissa, kavereilla jne."

Minun mielestäni ei ole, jos perheessä on lapsia. Jonkun mielestä on. Sopiva menojen määrä on kunkin parin keskenään sovittava. Jos mies on joka toinen ilta menossa ja nainen saman verran, milloin ollaan yhdessä perheenä? AP:n tapauksessa menot eivät kuitenkaan vaikuttaneet liiallisilta, ei vika siinä ole.

AP, ei varmaankaan haittaa tekisi, jos menisit vaikka yksinkin keskustelemaan asiasta ja hakisit apua? Vaikutat ihan tolkun mieheltä, mutta et voi elää naisesi puolesta. Keittiöpsykologian puolelle menee, mutta ehkä lapsuutesi takia koet tehtäväksesi rauhoitella, sovitella, olla mieliksi?

Älä yritä ehdottaa vaimolle uusia harrastuksia, ulkona käymistä tms. Hän voi kokea sen painostuksena tai että yrität hakea sillä oikeutusta omille menoillesi. Hänen täytyy itsensä miettiä, mitä elämältään haluaa ja miten se olisi tavoitettavissa.

• P^^

Ettet vaan huijaisi itseäsi ajattelemalla että on masentunut, on synnytyksen jäkeistä masennusta, liikaa on kotona, voit muuttaa sitä ym ym Kerrot että ollut samanlainen kun tapasitte. Eikös ole luonteensa se silloin.

Tosiasioiden hyväksyminen on ainut tapa miten se liitto paranee.

Ollako niitä kellä on lapsenmielinen usko et se puoliso muuttuu. Mitäs jos avovaimollas on usko että sää muutut etkä käy enää missään kun se sua tarpeeksi kouluttaa?

Pettymyksiä seuraa kun uskoo kumppanin muuttuvan. Tiikeri ei pääse raidoistaan vaikka kuin esittäis lammasta.

Liitossa on kaksi virheellistä aina mut hyvän liiton salaisuus on et ne virheet on sellaisii mitkä voi hyväksyy. Ne hyvät liitot ei oo syntyny siten et toista on saatu muuttumaan vaa ne jutut ei oo ongelmia alkunjansa tai niit opettelee hyväksyyn.

Sä et usko et parempaa on olemas kun et muuta oo normaaliks nähny. Haluutko lapsillenne saman? Voin kertoo et siinä vaihees kun tyttäres riiailee sen kiukkusen lökäpöksyn kans on paskat housus niin sanotusti. Mitäs siinä enää voi kun jätkä huutaa ettet mee sinne oot kotona. Vetäseppä kaveria kuonoon ni on entinen suhde tyttäreen. Sanot et on olemas parempia suhteita ja se sanoo niin varmaa.

Erotessa otat yhtä riitaisan naisen taas joten ei siitä hyötyä. Mitäs sanois jos hoitaisitte riitaisuuden tarpees huumorin keinoin. Langon pitkäaikainen kaveri ja naisensa vittuilevat armotta toisilleen mut nauravat katketakseen kumppanien jutuille. Käsket naises heittämään vnalkutukset vitsikkäästi? Lapsi säästyy huudolta.

• hmm.

Älä ole vankina, mene kun haluat, kunhan lastenhoitovuorot ja hoitaja on sovittuna. Nainenkin voi mennä joskus yksin ulos. Yhdessä voitte mennä ulos.

• ???....

Mitäs helvettiä?

"Mene kun haluat" ---> "Nainenkin voi mennä joskus yksin ulos"

Näen jotain epäsuhtaa asiassa.

• Dino Rex

Mun isoisällä oli joskus samankaltainen tilanne: äärimmäisen ongelmainen ja vaikea nainen (isoäitini siin) jota on mahdoton miellyttää. Ilmeisesti uskonnollisen vakaumuksensa takia isoisäni ei halunnut erota. Erimielisyydet isoäidin kanssa olivat niin raastavia, että hän katsoi parhaaksi tehdä myönnytyksiä ja olla mieliksi monissa asioissa, missä ei olisi pitänyt.

Joku voisi ajatella että kyllä se siitä jos vaan osaa antaa periksi, niin kyllä se elämä voi olla ihan siedettävää. Ei todellakaan näin. Isoisäni terveys alkoi eläkeiän lähestyessä ja etenkin sen jälkeen heikentyä paljon voimakkaammin kuin isoäidin. Yhtäkkiä isoäiti olikin se fyysisesti ja henkisesti vireämpi osapuoli. Hän alkoi käyttää sitä hyväksi ja manipuloida isoisää. Hän on mm. myöntänyt, ettei edes yritä saada lonkkavaivaista isoisää laihtumaan ja liikkumaan, koska olohuoneessa istuvaa miestä on helpompi hallita.

AP, se mitä sulla on nyt naisesi kanssa tulee varmasti muuttumaan monin verroin pahemmaksi. Nyt sä olet vielä nuori ja vireä ja luultavasti löytäisit uuden tilalle (ja varmaan paljon helpommin kuin naisesi). Mietipä 15-20 vuotta eteenpäin, kun sä alat ehkä olla jo ikääntyneen näköinen jne. Sulla voi olla edessä helvetti nykytilanteeseen verrattuna. Mielellään en kehota porukkaa eroamaan, mutta kun mietin uudestaan tuota sun naistasi, niin se luultavasti on parasta. Se on epäselvää hyötyykö lapsesi mitään siitä jos pysytte yhdessä, mutta varmaa on että sä tulet saamaan elämästä paljon enemmän irti ilman tuollaista naista.

• ENFP ongelma

Oot ENFP-mies et osaa luovuttaa parisuhdetta. Avovaimos vois olla huonoluonteinen ISTJ. Tiedostus on voimaa!!!

ENFPs make warm, considerate, passionate partners who are generally willing, eager, and able to do whatever it takes to make The Relationship a positive place to be. They are enthusiastic, idealistic, focused on other people's feelings, and very flexible. These attributes combine to make them especially interested in positive personal relationships, and also makes them very able to promote strong relationships in fun and creative ways. ENFPs take their commitments very seriously, and are generally deeply loyal and faithful to their partners.

There are a couple of difficult relationship areas for the ENFP. The first problem is that many ENFPs have a problem leaving bad relationships. They tend to internalize any problems and take them on their own shoulders, believing that the success or failure of the relationship is their own responsibility. As perfectionists, they don't like to admit defeat, and will stick with bad situations long after they should have left. When they do leave the relationship, they will believe that the failure was their fault, and that there was surely something they could have done to save the relationship.

On the entirely other end of the spectrum, many ENFPs have a difficult time staying focused and following things through to completion. If they have not focused on their ability to follow through, they may have problems staying in dedicated, monogamous relationships. They are so in tune with all of the exciting possibilities of what could be, that they will always fantasize about a greener pasture out there somewhere. If they are not paired with a partner who enjoys new experiences, or who shares their idealistic enthusiasm, the ENFP may become bored. The ENFP who is bored and who is not focused will be very unhappy, and will eventually "leave" the relationship if the problem is not addressed.

Since relationships are central to the ENFP's life, they will be very "hands on" and involved with their intimate relationships. They may be in the habit of constantly asking their partner how they're doing, what they're feeling, etc. This behavior may be a bit smothering, but it also supports a strong awareness of the health (or illness) of the relationship.

Sexually, The ENFP is creative, perfectionistic, playful and affectionate. Their rich fantasy world makes them fun and creative lovers, who usually have new ideas up their sleeves. They whole-heartedly embrace the opportunity for closeness with their mates, believing sexual intimacy to be a positive, fun way to express how much you love each other.

The ENFP needs to be given positive assurance and affirmation. More than one ENFP has been known to "go fishing" for compliments. They like to hear from their significant others that they are loved and valued, and are willing and eager to return the favor. They enjoy lavishing love and affection on their mates, and are creative and energetic in their efforts to please. The ENFP gets a lot of their personal satisfaction from observing the happiness of others, and so is generally determined to please and serve their partners.

A problem area for ENFPs in relationships is their dislike of conflict and sensitivity to criticism. They are perfectionists who believe that any form of criticism is a stab at their character, which is very difficult for them to take. Conflict situations are sources of extreme stress to the ENFP. They have a tendency to brush issues under the rug rather than confront them head-on, if there is likely to be a conflict. They are also prone to "give in" easily in conflict situations, just to end the conflict. They might agree to something which goes against their values just to end the uncomfortable situation. In such cases, the problem is extended and will return at a later time. The ENFP needs to realize that conflict situations are not the end of the world. They are entirely normal, and can be quite helpful for the growth of a relationship. They also need to work on taking criticism for what it is, rather than blowing up any negative comment into an indictment against their entire character.

Generally, the ENFP is a warm and affirming creature who is very interested and able to have an intense, meaningful, close relationship with their mate.

• ENFP ongelma

Vielä ISTJ

ISTJs are committed, loyal partners, who will put forth tremendous amounts of effort into making their relationships work. Once they have made a commitment to a relationship, they will stick with it until the end. They gladly accept their duty towards fulfilling their role in the relationship. ISTJs are generally willing and able to do anything which they have defined as a goal. So, if maintaining a good relationship is important to the ISTJ, they are likely to have a good relationship. If they have not added this goal to their internal "list" of duties, they are likely to approach the relationship in their "natural" state, which is extremely practical, traditional, and structured.

Sexually, the ISTJ is likely to approach intimacy from a physical perspective, rather than as a means of expressing love and affection. They usually have a problem expressing their deepest feelings, even though they may be very strongly felt. They will expect sex on a relatively scheduled basis, and are likely to honor traditions regarding gender role-playing. Male ISTJs will assert their perspective on their partners, while female ISTJs will tend to follow along with what their male counterparts want (although they will be uncomfortable with anything extremely out of the traditional norm).

ISTJs do not feel threatened by constructive criticism or conflict situations. When faced with criticism, the ISTJ is likely to believe that their point of view is correct. They have a tremendous amount of respect for Facts, and base their opinions on known facts and logic. Consequently, they have a hard time seeing the viability of viewpoints which don't match their own. When the ISTJ gets involved in a disagreement over a point, they usually begin to attempt to recruit the other person over to their own point of view, fully believing that they are right, and that the other individual simply needs to understand the facts of the situation. In such situations, the ISTJ may or may not be right, but their confidence in their own "rightness" can shake the confidence of others involved. This habit can quickly turn conversations into "win-lose" situations, and can present a special problem in intimate relationships. While they may inadvertantly shake the confidence of their colleagues with their "I'm right" approach, the same behavior may cause serious issues within their intimate relationships. The ISTJ's constant assertion of "rightness" may send a message to their mates that they do not value their opinions. If the ISTJ has a mate with a strong Feeling preference, they may inadvertantly wreak havoc with their self-esteem, since Feeling individuals are extremely sensitive to conflict and criticism, and are especially vulnerable in their intimate relationships.

Since ISTJs make decisions using the Thinking function (rather than Feeling), they are not naturally likely to consider their mates feelings and emotions in daily living. This may be a problem if their mates have the Feeling preference, since Feeling individuals usually expect a lot of positive affirmation, which the ISTJ does not naturally communicate to them. The ISTJ needs to remember that others may need to hear that they are loved and valued, even if the ISTJ doesn't need to hear this themself.

ISTJs are generally very capable and efficient at most things which they endeavor. Consequently, their mates are likely to hold a good amount of respect for them. Daily concerns are likely to be well-provided for by the ISTJ. If other concerns, such as emotional needs, are pointed out to the ISTJ as important issues for their mates, the ISTJ will rise to the occasion and add the task of addressing these needs to the internal "list" of duties. Since the ISTJ is so willing to work hard at issues, and so tireless at performing tasks which they feel should be done, the ISTJ generally makes a wonderful, caring mate who is willing and able to promote a healthy, lasting relationship which is also a partnership.

• alma8

"Lopetin ryyppäämisenkin kun saimme lapsen jotta olisin parempi isä, nykyään jos juon niin juon korkeintaan sen verran että olen ihan pienessä hiprakassa. "

Mitäpä jos sanoisit sitten vasta että olet lopettanut ryyppäämisen, kun et enään käytä alkoholia ollenkaan. Jos juot paljon, niin kaikki naisen temput voi kääntää juomisen syyksi.
      -Miksi nainen eijätä lasta miehen hoiviin ja lähde ulos. nainen ei kehtaa jättää miestä lapsen kanssa, jos mies on kerrankin tehnyt sen tempun että on naisen poissaollessa juonut. Nainen pelkää, että mies hoitaa lasta humalassa.
      -nainen hysterisoituu jo pienestä menosta, koska pelkää että mies tulee päissään sitten kotiin. Mies luulee vain käyvänsä jossain, todellisuudessa hänestä ei ole kokopäivänä enää mitään seuraa tai hyötyä koska hän on vetänyt kännit tai hiprakat siellä missä käy, ja loppupäivä menee nukkuessa tai ollessa.

MINÄ en tiedä mistä teillä on kyse, mutta koska mainitsit sanan hiprakka, niin mielenkiinto jälleen heräsi että onko taas kerran alkoholiongelma perheessä vaikka syytä etsitäänkin tarmokkaasti muualta.

• Dino Rex

"MINÄ en tiedä mistä teillä on kyse, mutta koska mainitsit sanan hiprakka, niin mielenkiinto jälleen heräsi että onko taas kerran alkoholiongelma perheessä vaikka syytä etsitäänkin tarmokkaasti muualta."

Oisit jättäny tän viestin kirjoittamatta. Totaalista hysteriaa vetää miehen yhdestä sanasta tällaisia johtopäätöksiä. Itse et sitten koskaan ole "hiprakassa" tyyliin pari kertaa vuodessa? Eikä kukaan vastuuntuntoinen ystäväsi?

Mähän voisin samalla tyylillä vetää sun tekstistäsi sellaisen johtopäätöksen, että sulla on ollut väkivaltaiset alkoholistivanhemmat, jotka aina sanoi olevansa vain "pienessä hiprakassa" kun antoi sulle ympäri korvia.

Oliko reilu tulkinta sun kirjoituksesta?

• alma8
        Dino Rex kirjoitti:

"MINÄ en tiedä mistä teillä on kyse, mutta koska mainitsit sanan hiprakka, niin mielenkiinto jälleen heräsi että onko taas kerran alkoholiongelma perheessä vaikka syytä etsitäänkin tarmokkaasti muualta."

Oisit jättäny tän viestin kirjoittamatta. Totaalista hysteriaa vetää miehen yhdestä sanasta tällaisia johtopäätöksiä. Itse et sitten koskaan ole "hiprakassa" tyyliin pari kertaa vuodessa? Eikä kukaan vastuuntuntoinen ystäväsi?

Mähän voisin samalla tyylillä vetää sun tekstistäsi sellaisen johtopäätöksen, että sulla on ollut väkivaltaiset alkoholistivanhemmat, jotka aina sanoi olevansa vain "pienessä hiprakassa" kun antoi sulle ympäri korvia.

Oliko reilu tulkinta sun kirjoituksesta?

On ihan reilu tulkinta, eikä kauas heitä totuudestakaan.
        Mistä muualta olisin voinut tämän saada päähäni, oma kokemus sen on osoittanut. Toisilla voi olla toisin, mutta siksihän täällä näkökulmia haetaan.

• Dino Rex
        alma8 kirjoitti:

On ihan reilu tulkinta, eikä kauas heitä totuudestakaan.
        Mistä muualta olisin voinut tämän saada päähäni, oma kokemus sen on osoittanut. Toisilla voi olla toisin, mutta siksihän täällä näkökulmia haetaan.

Jos tuolla tyylillä menisi oikeaan elämään jakamaan mielipiteitä, niin porukka alkais pitää vähän outona. Siinähän on pää solmussa koko ajan jos noin pienestä vetää johtopäätöksiä. Ja ihmiset vaan suuttuu koska päätyisit möläyttämään heille jotain henkilökohtaisuuksiin menevää "avuliaisuudessasi".

• alma8
        Dino Rex kirjoitti:

Jos tuolla tyylillä menisi oikeaan elämään jakamaan mielipiteitä, niin porukka alkais pitää vähän outona. Siinähän on pää solmussa koko ajan jos noin pienestä vetää johtopäätöksiä. Ja ihmiset vaan suuttuu koska päätyisit möläyttämään heille jotain henkilökohtaisuuksiin menevää "avuliaisuudessasi".

Ärsyttäviä tuollaiset tyypit, jotka tietää mitä "ihmiset" muka "ajattelee"..mulla on varmaan enemmän ystäviä kuin sinulla, eikä tasan kukaan pidä omituisena.
        ja en pelkää muuten että ihmiset suuttuu, siinä meidän ero. Minä esitän mielipiteen ja aloittaja päättää kuunteleeko vai ei, ja liittyykö se hänen elämään vai ei. elämässä kannattaa joskus päättää se oma mielipide, joskus jopa sanoa se, eikä aina vaan miettiä että suuttuukohan mahdollisesti joku siitä.
        Ja tässäkin on ihan eri juttu, aloittaja kirjoittaa viestin julkisesti siksi, että saisi eri vastauksia.
        Oikeassa elämässä en minäkään möläyttäisi mitään, mikäli ei ole mitään kysyttykään, ei missään tällätavoin tehdä toisista päätelmiä ja neuvota, kuin netissä. jos ei halua neuvoja, ei kirjotia mitään tai ei lue sitten niitä mitä ei koe omikseen. jos sä tuolla tyylillä oikeassa elämässä mulle lässyttäisit, ja opettaisit mistä ihmiset suuttuu ja mistä ei, ja opetat mulle alentuvasti mitä kannattaa sanoa ja mitä ei ettei vaan pidetä outona , hui,, ja mitä kannattaa ajatella ja mitä ei, niin en kuuntelisi minuuttiakaan. Pidän sua melko nössönä mitä tulee mielipiteen uskaltamseen senperusteella, mitä kirjoitit, koska mihin perustuu se että mulle alat aukoa, silti mietit niin kovasti ettei ihmiset vaan suutu. Ja ainoa joka suuttuisi alkoholiin liittyvästä kommentista , on alkoholisti, koska ihminen jolla ei ole viinaan suhdetta ei reagoi tällaisiin.

• Minä Minä Minä

Ei. Ei todellakaan näin alma8. Hyvin hyvin kaukana totuudesta mennään nyt. Ei siitä sen enempää :D

• alma8

Ei. Ei todellakaan näin alma8. Hyvin hyvin kaukana totuudesta mennään nyt. Ei siitä sen enempää :D

Noniin, hyvä niin! Ja kumpikaan ei varmasti ota nokkiinsa puolin eikä toisin,varsinkin koska tämä ei ollut se teidän ongelma. Elämä jatkuu:)

• Dino Rex
        alma8 kirjoitti:

Ärsyttäviä tuollaiset tyypit, jotka tietää mitä "ihmiset" muka "ajattelee"..mulla on varmaan enemmän ystäviä kuin sinulla, eikä tasan kukaan pidä omituisena.
        ja en pelkää muuten että ihmiset suuttuu, siinä meidän ero. Minä esitän mielipiteen ja aloittaja päättää kuunteleeko vai ei, ja liittyykö se hänen elämään vai ei. elämässä kannattaa joskus päättää se oma mielipide, joskus jopa sanoa se, eikä aina vaan miettiä että suuttuukohan mahdollisesti joku siitä.
        Ja tässäkin on ihan eri juttu, aloittaja kirjoittaa viestin julkisesti siksi, että saisi eri vastauksia.
        Oikeassa elämässä en minäkään möläyttäisi mitään, mikäli ei ole mitään kysyttykään, ei missään tällätavoin tehdä toisista päätelmiä ja neuvota, kuin netissä. jos ei halua neuvoja, ei kirjotia mitään tai ei lue sitten niitä mitä ei koe omikseen. jos sä tuolla tyylillä oikeassa elämässä mulle lässyttäisit, ja opettaisit mistä ihmiset suuttuu ja mistä ei, ja opetat mulle alentuvasti mitä kannattaa sanoa ja mitä ei ettei vaan pidetä outona , hui,, ja mitä kannattaa ajatella ja mitä ei, niin en kuuntelisi minuuttiakaan. Pidän sua melko nössönä mitä tulee mielipiteen uskaltamseen senperusteella, mitä kirjoitit, koska mihin perustuu se että mulle alat aukoa, silti mietit niin kovasti ettei ihmiset vaan suutu. Ja ainoa joka suuttuisi alkoholiin liittyvästä kommentista , on alkoholisti, koska ihminen jolla ei ole viinaan suhdetta ei reagoi tällaisiin.

"mulla on varmaan enemmän ystäviä kuin sinulla, eikä tasan kukaan pidä omituisena."

Onneksi olkoon.

"ja en pelkää muuten että ihmiset suuttuu, siinä meidän ero."

Ei kuule, mä olen kiinnostunut siitä etten ala ylimielisesti vetämään jotain överitulkintoja toisten yksittäisistä sanoista. Se on aika kaukana siitä että pelkäisi kauheasti toisten suuttumista. Siinä on se meidän kahden ero.

"elämässä kannattaa joskus päättää se oma mielipide, joskus jopa sanoa se, eikä aina vaan miettiä että suuttuukohan mahdollisesti joku siitä."

Niin, on tilanteita joissa se kannattaa ja tilanteita joissa ei.

"jos sä tuolla tyylillä oikeassa elämässä mulle lässyttäisit, ja opettaisit mistä ihmiset suuttuu ja mistä ei, ja opetat mulle alentuvasti mitä kannattaa sanoa ja mitä ei ettei vaan pidetä outona , hui,, ja mitä kannattaa ajatella ja mitä ei, niin en kuuntelisi minuuttiakaan."

Joo, et sä näiden viestiesikään perusteella ole kauhean hyvä ottamaan palautetta vastaan. Sanoin vaan että tuollaiset ylitulkinnat on aika loukkaavia. Jos sua alettaisiin sanasta "hiprakka" syyttelemään alkoholistiksi, niin enpä usko että pitäisit sitä kauhean kunnioittavana.

"Pidän sua melko nössönä mitä tulee mielipiteen uskaltamseen senperusteella, mitä kirjoitit, koska mihin perustuu se että mulle alat aukoa, silti mietit niin kovasti ettei ihmiset vaan suutu."

Eri asia on uskaltaa sanoa mitä ajattelee, silloin kun on sen aika, kuin heittää mitä mieleen tulee riippumatta siitä, onko kommentti sovelias vai epäkunnioittava. Mutta jatka vaan samaa rataa. Mua kiinnosta enää tippaakaan.

"Ja ainoa joka suuttuisi alkoholiin liittyvästä kommentista , on alkoholisti, koska ihminen jolla ei ole viinaan suhdetta ei reagoi tällaisiin."

Jep. Tuli mieleen että vois kokeilla sellaista että jos joku isä sanoo pientä tytärtään kauniiksi, niin heittäis sille: "Ethän sä ole koskaan lapsiin sekaantunu? Mä tiedän yhden pedofiili-isän, joka kutsui aina pientä tytärtään kauniiksi."

• narsistiäidin

Ei ole miehen alkoholinkäyttö aloittajan ongelma. Älä yritä vierittää vikaa miehelle. Aloittajalla on epäkiitollinen tehtävä toimia puolisona kotivammaiselle ihmiselle, jonka tapoja selviytymistä elämästä leimaa epäterve äitisuhde. Harvinaisen selvästi mies joutuu näyttelemään roolia perhe-elämässä, jota leimaa mieheen projisoidut lapsuudentraumat. Kamala, ilkeä, alistava äiti kummittelee koko ajan kotinne nurkissa. Hän on latistanut tytön egon, jättänyt naisen täysin epäselvän minäkokemuksen varaan. Eli vaimosi on läheisriippuvainen, vieraita ihmisiä pelkäävä, itsetunnoltaan heiveröinen räjähtelijä.

Hakekaa apua. Toivon lapsesi puolesta, että jaksatte vielä pari vuotta yrittää puolin ja toisin. Kolmen vuoden ikään siksi, että silloin voit aivan hyvällä omallatunnolla ja ehkä menestyksekkäästi hakea lähihuoltajuutta. Vaimollasi on kova uho päällä, mutta asumusero olisi hänelle ihan kamala paikka. Hän joko masentuu syvästi, ehkä niin että ei pysty edes vanhemmuuteen kunnolla, tai hätäpäissään ottaa jonkun miehen ilman sen suurempaa harkintaa. Tai sitten huomaa pian, minkä kultakimpaleen menetti, ja haluaa sinut takaisin. Eri asia otatko? Lapsen takia ehkä..
      Sinun omaksi eduksesi tulee selvitellä omasta lapsuudesta tulevat ongelmaryppäät, niin onnistut seuraavassa parisuhteessa olemaan itsekin onnellinen ja tyytyväinen, terveeltä pohjalta.

• alma8

Siksi naisen käytöksestä tulee mieleen myös ryyppääminen, koska läheisriippuvaiset naiset seurustelee yleensä suhteessa jossa mies on alkoholistinen. Läheisriippuvuus alkaa kotoa, ja jatkuu pahenee parisuhteen myötä. Mitä jos menisitte yhdessä terapiaan, koska oli niin tai näin, silti tilanne on vääränlainen ja syyllisiä on turha hakea. Vaikka olisikin aloittaja liikaa juova, niin ei se ole hänenkään syynsä silti jos vaimo ei osaa nimetä todellista ongelmaa vaan rupeaa sensijaan läheisriippuvaiseksi käytökseltään. Eli vaikka mies oliskin juoppo, ei siihe auttaisi se naisen nykyinen tapa toimia.
      Todennäköisesti molemmat tarvii apua pelastaakseen suhteen, syyttely on aina turhaa varsinkin jos on jokatapauksessa päättänyt jatkaa suhdetta, niin sitten on vain käytettävä kaikki keinot ja iloittava jos jommasta kummasta edes löytyy jokin syy tai vika..jos sen löytää itsestään niin aina parempi, koska itseensä sentään pystyy vaikuttamaan, toiseen vähän huonommin. Jos olisin aloittaja niin olisin vain iloinen, mikäli homma ratkeaisi juomisen lopettamisella, sehän on helppoa kuin heinänteko jos ei juoppokaan ole, eli riippuvainen.

• viisasten kivi

Ehkäpä perheneuvola olisi teille järkevin paikka keskustella ongelmistanne. Jotenkin kihlatustasi saa sen kuvan ettei ole taspainossa mentaalipuolelta. Ero koittaa tuolla menolla..

• Ehkä toivotonta mut

Kannattaa muistaa, että on ihmisiä, joille ei vaan voi selittää. Ihan turha yrittää järkeillä, puhumattakaan siitä että antaisi samalla mitalla takaisin. Jos aloittaja on hölmö, ei ole mitään typerämpää kuin jatkaa juttua muuttumalla vielä hölmömmäksi. Mutta.

Jos todella haluat vielä yrittää, niin oletko koittanut seinäkalenteria? Kun tulee jokin meno, niin merkitse se punakynällä seinäkalenteriin, hyvänä päivänä, keskustelkaa yhdessä miten päivä silloin menee ja sopikaa asia yhdessä vaikka kyse oli vain sinun menostasi. Näin kaikki menot ovat koko ajan näkyvillä, tiedossa, sovittu ja voi tarkistaa vaikka kaksi kuukautta taaksepäin että mitä tuli tehtyä ja kenen kanssa. Helpottaa arkea toimivassakin parisuhteessa.

Teillä tosin ei ole kysymys sinun menoistasi vaan puolisosi takertuneisuudesta ja epätoivosta. Menkää yhdessä perhekeskukseen, puhukaa ja hakekaa apua. Ei tuo odottamalla selviä. Voimia!

• Minä Minä Minä

Ikävä kyllä meneminen ei ole se ainoa riidan aihe. Hän suuttuu mahdottoman helposti todella pienistä asioista ja itselläni on pakkomielle selittää miksi ei tarvitse olla suuttunut. Lisäksi hän synkistelee paljon kun "asiat vaan jää vaivaamaan" ja sitten vaikka kuinka yrittää niin häntä ei tahdo saada huomaamaan ettei ole syytä olla niin negatiivinen ja siinä prosessissa hän lähes poikkeuksetta leimaa minut todella pahaksi negatiiviseksi ihmiseksi koska uskoisin että näkee sen että selitän miksi ei tarvitse olla suuttunut syyttämisenä että hän on huono ihminen.

• lutkis1

Jätä nyt se narsistilutka ja ÄKKIÄ! Olet jo nyt ihan pelkkä kengänpohja, se alkaa iän myötä kuule ottaa voimille. Jossain kohtaa akkas alkaa todennäkösesti joko salaa tai vähemmän salaa naiskentelemaan sen ihanan exsänsä kanssa(ja sekin on sun syy, ja sitäpaitsi eihän hän voi tunteilleen mitään jne.) Varmistat vaan oikeutesi vauveliin ja akka pihalle.

• lifemocker

jep ihan turha tuollaisen ihmisen kanssa on koittaa olla. etenkään kun hän ei halua edes muuttaa tapojaan kun ei näe niissä mitään vikaa

• 23111111111111111111

Sanot että nainen valittaa siitä ,kun et tee perheen kanssa mitään.

Eli onko siis ongelma se, että sinä et TEE MITÄÄN heidän kanssa, vaan mielummin meet tekemään muiden kanssa?

ei se, että oot siellä kotona tarkota sitä, että teet heidän kanssa mitään erikoisempaa, kuin arkijuttuja.

• Kerran koettu.

Lifemocker on trolli.

Minulla oli samanlainen suhde jota kesti 11 vuotta ja meillä on yhteinen lapsi. Olen eron jälkeen alkanut selvittää missä oli vika ja narsistinen persoonallisuushäiriö tuli esille. Mene minä minä minä kirjastoon ja hae kirja narsismista, löydät varmasti vastauksia pohdintoihisi.

Ja Lifemocker on edelleen trolli.

• hohhoijaaaaaaaaaaaaa

lifemocker on lapsellinen näsäviisas jääräpää..ei sen jutuista kande välittää..

hohhoiijjaaa

• +o+

Raskaus todellakin muuttaa naista ja sitä ei voi ymmärtää jollei itse koe samaa ja kaikki kokee senkin eri tavalla. Sain itse lapsen täs hiljan.. Raskaus on elimistölle tosi rankka ja mulle tuli raskauden jälkeen kilpirauhasenvajaatoiminta eli mun tunteet oli just tosi negatiivisia, suutuin ihan kaikesta, ei mikään kiinnostanu ja en saanu aikaseksi mitään, enkä halunnu lähtee mihinkään ja sille en voinut mitään,kunnes tajusin ettei tää voi olla enää normaalia ja kävin pyytää verikokeet, missä sitten todettiin kilpirauhasenvajaatoiminta (eli suosittelen verikokeita tsh,t4v, =kilpirauhaskokeet).

Yhdessä olemisesta oon sitä mieltä että yhdessä oleminen on tahdon kysymys haluaako olla yhdessä? vaikka se ei nykyän olekkaan in,
      nykyään kuuluu vaihtaa kaikki mikä vähän präkää niin uuteen vaikka ne vois korjata jos tahtoo?
      vaihtamalla ei parane vaikka niin vois kuvitella, mut mitä sitten kun uuteenkin suhteeseen tulee säröjä.. ja rinki on valmis etitään vaan sitä tunnetta ja eletään tunteella ei kovin pysyvää... en suosittele. ja sit siin uudessa suhteessa on kaikki vanhankin suhtee ongelmat ja muut mukana.
      (siis jos suhteessa ei oo väkivaltaa ja muuta sairasta)

• hmmmph

Olet mielestäni väärässä. Eivät kaikki sovi toisilleen. Jos negatiivisten tunteiden ympyrä on loputon ja samat vaikeat ongelmat jatkuvat ja toistuvat, voi oikea ratkaisu olla ero. Faktahan on myös se, että rakkaus kuolee jos suhdetta ei pystytä pitämään hyvänä. Itselläni oli joskus poikaystävä, joka syyllisti minua ongelmiinsa. Hän oli itse kykenemätön tekemään mitään päätöksiä, mutta minun päätökseni olivat huonoja. Lisäksi piti minua epäluotettavana ja oli jossain määrin huonoitsetuntoinen. Se suhde ei vienyt mihinkään, kehä oli siinä ja kun toinen osapuoli ei sitä purkanut, näin ainoaksi mahdollisuudekseni väistyä. Nykyisen terveellä itsetunnolla ja järjellä varustetun miehen kanssa ei vastaavia ongelmia ole ollut koskaan. Olemme 10 vuotta olleet jo yhdessä. Eroa en ole edes miettinyt, sävelet ovat selvät.

• mariavane

Avovaimosi kuullostaa minulta suuttumisen suhteen, siis että alkaa pohtimaan jotain asiaa yhtäkkiä ja hermostuu sitten. Sitä minäkin teen, ja mulla se johtuu siitä, ettei se asia oo koskaan oikeestaan saanut minkäänlaista ratkaisua.

Naisesi kuullostaa siltä, että hän todella ei halua olla yksin, ja ns. pelkää mahdollisesti että löydät jonkun uuden sieltä kalareissulta tai missä sitten oletkin. Onko hänellä mahdollisesti huono omatunto? Itse kimmastun poikaystäväni menoista jos siihen kuuluu muita muijia, koska olen automaattisesti muka menettämässä hänet toiselle naiselle, huonon omatuntoni vuoksi siis tunnen näin. En kyllä nosta yhtä isoa meteliä, enkä syytä poikaystävääni siitä, ettei mitään tekisi, ellei sitten ole syytä jostain syyttää, mutta ainut jatkuva jankutukseni itellä on kai hänen vähäpuheliaisuus.

Ota asia puheeksi, saa naisesi herkälle tuulelle, jotta hän voi avautua sinulle :) Tuollaisen käytöksen takana on aika varmasti jotain, mikä naistasi vaivaa ja hänelläkin on paha olla, kuten sinulla.

• salla-maarit1

oisko avovaimolla raskauden jälkeinen masennus?

• Ä-ippä

Hei aloittaja. Minun esikoiseni syntyi 2010 ja sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen kilpirauhasen tulehduksen seurauksena.

Lapsi myös muuttaa tottakai radikaalisti elämää. Ehkä avovaimosi on myös sen takia yksinäinen.

• :-)

Avovaimos saattaa "kärsiä" synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja siihen auttaa ainakin aika joten ole kärsivällinen avovaimos kanssa ja laittakaa vaikka lapsi hoitoon ja menkää itse syömään ja leffaan ehkä avopuolisos kaipais sun panosta suhteeseen ja odottaa sun tekevän alotteen :-)

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      24
      5037
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4046
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      74
      3612
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2473
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2348
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      76
      2159
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2117
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1654
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1515
    Aihe