Polviongelma.

Polvikipu 24/7

Mä oon monta kertaa jo kirjotellut tännekii tästä polvesta. Maaliskuussa tähystyksessä ilmeni, että eturistiside on osittain revennyt. Eivät tehneet sille mitään, koska ei ollut sellaista oiretta, että polvi lähtee alta.

Noo, tähystyksestä siis JO 3kk. Koko sen ajan oon syönyt särkylääkkeitä. Nyt on muutaman kerran tuntunut, että polvi lähtee alta. Rupeeks ne tekee jotain sille eturistisiteelle, jos tulee tollasta oiretta? Nyt on myös 2 kertaa, kun on istunut jossain, ni polvesta alaspäin jalka puutunut. Ei silleen kokonaan, ettei pystyis kävellä, mut kuitenkii ei oo ikinä ennen tehnyt tollein.

2viikkoo sitten kävin ortopedillä, joka laitto lähetteen magneettikuvaukseen, vaikka ei kuulemma siinäkään välttämättä kivun aiheuttaja näy.

Jos pitäs nyt valita, että olisko polvee tähystetty, ni en tiiä menisinkö tähystykseen. Ei oo muuttunut melkeinpä mitenkään, tai jos on ni huonompaan. Kipu oli ennen tähystystä polven sisäsyrjällä ja polven takana, nykyään koskee joka puolelle ja yleensä polvesta ihan varpaisiin asti!!! Ennen tähystystä oli vaan se, että ei yhtään tiennyt mikä siinä on, mut sillon kun kävi saunassa ni seuraavan yön ja sitä seuraavan päivän polvi oli ki-vu-ton. Tähystyksen jälkeen se on ollut max 5päivää kivuton, sillein, ettei oo tarvinnut särkylääkkeitä syödä. Oon kuitenkii jättänyt niitä särkylääkkeitä syömättä, koska ei tunnu hyödyttävän ja kun ei oo kuulemma hyvä syödä jatkuvasti niitä(600mg burana ja 1g panadol).

Ja nyt oon käynyt fysioterapiassa, se auttoo siinä mielessä, että polvi ei ollut niin turvoksissa kun kävi siellä muutaman päivän välein ja polven liikkuvuus parantui, mut nyt se on eräistä syistä tauolla. Eilen näin paria tuttua, toinen sano kun katto polvee, että huomattava ero. Huomaa kyllä heti, että oikee polvi on erikokoa vasemman kanssa. Täynnä varmaan nestettä taas. :(

Pitäsköhän siis ma varailla aikaa terveyskeskukseen omalääkärille? Jos ne tällä kertaa uskaltais laittaa kortisonia, jos siel ei olis verta. Mutta siis auttaako se polvikipuun se, että laittaa polveen kortisonia??? Onks muilla auttanut??

35

1823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilattu polvi

Polveen Ei saa laittaa kortisonia, jos eturistiside on huono, koska se rappeuttaa polven vielä nopeammin. Näin kävi minulle! Eli sanoisimpa, että kortisoonista on vain haittaa tuossa tapauksessa! Minun polveni tyrittiin kunnolla ja kalua siintä ei saada enään. Olen tuomittu kävelemään loppu elämäni kyynärsauvoilla taitamattomien lääkäreiden takia! Ensiksi pumpattiin kortisinoa polvi täyteen ja sen jälkeen ruvettiin vasta tutkimaan: Eturistiside irti! Leikkauksessa, joka ei tullut yllätyksenä, minulle laitettiin sitten väärät ruuvit, (talosta ei löytynyt oikeita), lääkäri pakotti hoitajan poraamaan ja hups! Meni vähän väärään paikkaan ja napsauttipa kivasti samalla vielä hermon poikki! Joten polvi on pettävä ja hermovaurio aiheuttaa omat ongelmat kivun ja liikkumisen lisäksi ei voi laittaa mm. tekoniveltä. Ja suurimman päänsäryn aiheuttaa potilasvahinkovakuutus sekä muu paperien pyöritys!
      Minun kertomuksen löytää myös sivulta hoitovirhevertaistuki.

Etsi itsellesi todella taitava lääkäri, minulla on kokemusta jo laumasta lääkäreitä (4), jotka ovat vain möhlineet minun eturistiside jutussa!
      Ja valitettavasti lääkärit suojelevat toisiaan, jos kyseessä on hoitovirhe tapaus, vaikka muuta väittävät.

• Polvikipu 24/7

Mulle omalääkäri sano, että laittaa kortisonia seuraavalla kerralla, että se vähentää nesteen kertymistä polveen. No, seuraavalla kerralla ku kävin, ni oli joku toinen lääkäri joka imi neulalla verta polvesta.

Jotainhan tälle on pakko tehdä, kun kokoajan turvoksissa. Yksityiselle ei niinvaan mennä opiskelijan budjetilla. :(

• stemppiä

Otappa selvää onko sinulla / perheelläsi mitään vapaa-ajan vakuutusta, jotka kustantaa yksitysen menot, jos ei niin marssi sitten terveyskeskukseen ja pyydä lähete ortopedille, myös hyvä urheilulääkäri osaa neuvoa taitavat lääkärit. Vaarana on myös, että polven nivelpinnat alkaa tuhoutua ja saat kaupanpäälle rustovauriot, jos kävelet epävakaalla polvella. Käsittääkseni olet vielä nuori ja en toivo kenellekkään samaa kohtaloa, kuin minulle kävi. Yleisellä puolella on arpapeliä millaisen lääkärin saat ja niin on yksityiselläkin. Oma polveni on leikattu yksityisesti ja sudeksi meni! Valitettavasti Suomessa ei ole kattavaa lääkärin ansiolistaa, mistä voisi tarkastaa onko lääkäri mokaillut vai ei ja miten on toiminut mokien jälkeen. Tosin ihmisiäkin lääkärit ovat ja tekevät virheitä, mutta vastuu virheiden jälkeen on olematon ja välinpitämätöntä.
      Ole tarkkana tuosta kortisonista ja kysyppä omalta lääkärisiltä, jos meinaa pistää, mitkä ovat vaikutukset huonokuntoiseen eturistisiteeseen! Ei se kortisooni paranna tuota eturistisidettä ja minulla tuo pistäminen on katsottu hoitovirheeksi!

• Polvikipu 24/7

Ei korvaa vakuutus, jos menee yksityiselle.

2viikkoo sitten kävin ortopedillä, joka laitto lähetteen magneettikuviin ja sano, ettei aika tule kuukauden sisään, mut eipä oo kiirettä. Jotenkii jännitin hirveesti sitä siellä käyntiä, ni en muistanu sanoo jatkuvista säryistä.

No enpä taida sitten mennä omalääkärille polven nesteenkertymisen takia, jos ne kerta meinaa kortisonia tunkee. Kun vaan pääsis takas fysioterapiaan, ni polvesta häviäis nesteet ainakii suurimmaks osaks.

Missä sun polvi meni rikki? Mulla meni lastenkodissa, kun ohjaajat repi sängyltä alas ja tuli päälle makaamaan, sellaset 150-200kiloset ukot... Nyt siitä on tutkinta käynnissä, kiva niitten tekemisistä kärsiä vieläkin...

Pitää alkaa säästää rahaa, ni ehkä jossain vaiheessa pääsee jonnekii yksityiselle, joka osais sanoo, pitääkö polvelle tehä jotain. Pakkohan sille on jotain tehdä, kun ei oo normaalia nähnytkään!

• sama pilattu polvi
        Polvikipu 24/7 kirjoitti:

Ei korvaa vakuutus, jos menee yksityiselle.

2viikkoo sitten kävin ortopedillä, joka laitto lähetteen magneettikuviin ja sano, ettei aika tule kuukauden sisään, mut eipä oo kiirettä. Jotenkii jännitin hirveesti sitä siellä käyntiä, ni en muistanu sanoo jatkuvista säryistä.

No enpä taida sitten mennä omalääkärille polven nesteenkertymisen takia, jos ne kerta meinaa kortisonia tunkee. Kun vaan pääsis takas fysioterapiaan, ni polvesta häviäis nesteet ainakii suurimmaks osaks.

Missä sun polvi meni rikki? Mulla meni lastenkodissa, kun ohjaajat repi sängyltä alas ja tuli päälle makaamaan, sellaset 150-200kiloset ukot... Nyt siitä on tutkinta käynnissä, kiva niitten tekemisistä kärsiä vieläkin...

Pitää alkaa säästää rahaa, ni ehkä jossain vaiheessa pääsee jonnekii yksityiselle, joka osais sanoo, pitääkö polvelle tehä jotain. Pakkohan sille on jotain tehdä, kun ei oo normaalia nähnytkään!

Hei!
        Minä 6 v. sitten teloin polveni suksien päällä, Urheileminen on vaarallista!

Ikävästi sulle on käynyt. Luulisi lastenkodin olevan vastuussa, jos ovat aiheuttaneet vamman. Pakko heillä on oltava vastuuvakuutus! Pysy lujana vaatimuksissasi ja ota luottohenkilö mukaan kaskusteluihin. Tiedän kuinka yksin jää, kun alkaa vaatia itselleen oikeutta.

Minä joudun kärsimään koko loppuelämän noiden lääkärien mokista, Potilasvahikovakuutus on myöntänyt mokan, mutta mitään ei juurikaan korvata. Korvaukset joudun hakemaan oikeuden kautta. Joka kuukausi menetän n. 1000 € pelkästään ansion menetystä, eli 12000 vuodessa, lisäksi kaikki lääke- ja hoitokulut ja säryt päälle. Pienessä palkassa tuo tuntuu. Eipä siis tehdä ulkomaan matkoja ja tuskimpa on varaa autoakaan vaihtaa, tosin autokin pitää olla automaatti, jotta voin ajaa, ja jos en pisty pitämään autoa, en pääse täältä minnekkään keppien kanssa!

Muista pitää kylmää polven päällä monta kertaa päivässä ja kun jumppaat, niin aina sen päälle kylmää! Ja se, että polvi on turvoksissa, kipeä ja kerryttää nestettä, on sen merkki, että jotain siellä on vialla. Eihän terve polvi oireile. Kortisoni ei todellakaan paranna, vaan kortisooni "syö" lihasmassaa ja tätä ei monet usko. Minulla on tuttavia, jotka ovat huomanneet, että kortisoonin pistojen jälkeen on lihakseen tullut jopa kuoppa!
        Että kaikkia myrkkyjä meihin tuikataankin.

Valitettavasti tuonne yleiselle puolelle on todella pitkät jonot! Toivotaan, että pääset pian ja saat hyvän lääkärin!

• Polvikipu 24/7
        sama pilattu polvi kirjoitti:

Hei!
        Minä 6 v. sitten teloin polveni suksien päällä, Urheileminen on vaarallista!

Ikävästi sulle on käynyt. Luulisi lastenkodin olevan vastuussa, jos ovat aiheuttaneet vamman. Pakko heillä on oltava vastuuvakuutus! Pysy lujana vaatimuksissasi ja ota luottohenkilö mukaan kaskusteluihin. Tiedän kuinka yksin jää, kun alkaa vaatia itselleen oikeutta.

Minä joudun kärsimään koko loppuelämän noiden lääkärien mokista, Potilasvahikovakuutus on myöntänyt mokan, mutta mitään ei juurikaan korvata. Korvaukset joudun hakemaan oikeuden kautta. Joka kuukausi menetän n. 1000 € pelkästään ansion menetystä, eli 12000 vuodessa, lisäksi kaikki lääke- ja hoitokulut ja säryt päälle. Pienessä palkassa tuo tuntuu. Eipä siis tehdä ulkomaan matkoja ja tuskimpa on varaa autoakaan vaihtaa, tosin autokin pitää olla automaatti, jotta voin ajaa, ja jos en pisty pitämään autoa, en pääse täältä minnekkään keppien kanssa!

Muista pitää kylmää polven päällä monta kertaa päivässä ja kun jumppaat, niin aina sen päälle kylmää! Ja se, että polvi on turvoksissa, kipeä ja kerryttää nestettä, on sen merkki, että jotain siellä on vialla. Eihän terve polvi oireile. Kortisoni ei todellakaan paranna, vaan kortisooni "syö" lihasmassaa ja tätä ei monet usko. Minulla on tuttavia, jotka ovat huomanneet, että kortisoonin pistojen jälkeen on lihakseen tullut jopa kuoppa!
        Että kaikkia myrkkyjä meihin tuikataankin.

Valitettavasti tuonne yleiselle puolelle on todella pitkät jonot! Toivotaan, että pääset pian ja saat hyvän lääkärin!

Ks. lastenkoti ei myöntänyt polven hajoamisen jälkeen mitään. Eipä tietenkään, kun laittomuuksia muutenkin siellä paikassa ilmeni. Poliisin mukaan ei ole tapahtunut rikosta! Hahahaa, mikäköhän oli sitten lastenkodin säännöissä ohjaajien ja nuorten välinen 100% koskemattomuus..

Poliisikin sanoi, että onhan siellä lastenkodissa joku vakuutus oltava, mutta mitä se hyödyttää, jos ne ei myönnä mitään. Paitsi että poliisit hommaa tk:sta ja joka paikasta lääkärinpaperit, joten niistäkin näkyy, että polvi on kipeytynyt heti sen erään illan jälkeen.

Pitää hommata joku asianajaja tmv. Mut eiköhän ne korvaukset oo ihan minimaaliset, vaikka mulla on varmaan koko elämän polvi p*skana. Kunpa kävis jotain samanlaista niille kahdelle ohjaajalle. En tietenkään toivo mitään pahaa niille, mutta sais nekin tuntea, millaista on, kun menee joku juttu rikki toisten takia!

Kylmää oon pitänytkin monta kertaa päivässä, mut nyt kun laittaa kylmää, alkaa polveen koskemaan entistä enemmän, että onkohan mennyt vaan huonommaks päivä päivältä. :(

• samma pilattu polvi

Niinpä täälläkin, polven tila vain pahenee päivä päivältä.
      Oletko tietoinen, että monessa kotivakuutuksessa on oikeusturva, ja jos sinulla ei ole kotivakuutusta ja olet varaton, niin sinulla voi olla oikeus maksuttomaan oikeus avustajaan. Monet oikeustoimistot tekevät myös ensimmäisen keskustelukäynnin ilmaiseksi ja sanovat mielipiteensä kannattaako asiaa viedä eteenpäin ja neuvovat miten voit saada avustusta sekä heillä on omat maksujärjestelytkin. Varmaankin sosiaalitoimiston työntekijät osaisivat neuvoa sinua myös! Valitettavasti minulla ei ole kokemusta tuosta maksuttomasta oikeudenkäynti avustajasta. Näkikö muut lapset/ nuoret tapahtuman ja ovatko he valmiita tulemaan puolustamaan sinua, isommat luulisi olevan jo oikeuskelpoisia?

Olethan ottanut kaikki paperit talteen potilaskertomukset yms. tk:sta, poliisilta, kuntoutuksesta ym. ja jos et, niin ala HETI pyytämään niitä itsellesi, sinulla on oikeus saada kaikki sinua koskevat paperit itsellesi ja järjestä ne aikajarjestyksessä kansioon (Muista myös kaikki kuitit ja matkatkin ylös, laita talteen kaikki typerältäkin tuntuvat paperit). Lisäksi, älä luovuta alkuperäisiä kenellekkään, aikakaan, jos et ole ottanut niistä kopiota itsellesi. Monet ovat kadottaneet paperit virastojen kyperavaruuteen ja valitettavasti niitä on myöhemmin jopa menty muuttamaan.
      Oikeudessa meillä on kuitenkin puolueeton arvioitsia ryhmä, joka toivottavasti antaa oikeudellisen tuomion. Uskoisin, että sinulla on hyvät mahdollisuudet saada korvaus! Nyt tarvitaan vain sinulta sisua ja sitähän meiltä suomalaisilta löytyy. Näen jo silmissäni Lehtien lööpissä "Lastenkodissa pahoinpidellään", Korvaukset lastenkodista polvivauriolle"

Elämä voi tehdä katkeraksi ja arvaa olenko minä katunut, että pitikin lähteä juuri tuolloin suksien päälle. Eräs lääkäri sanoi kuitenkin, että ei sitä voi koskaan tietää milloin se olisi lähtenyt irti, olisin voinut vaikka liukastua ulkona ja tulos olisi ollut sama. Elämä on arpapeliä. Toisella on onnea pelissä, toisella rakkaudessa, mutta minulla ei ainakaan suksilla! Muista, että yksi ovi kun sulkeutuu, niin toinen avautuu! Odotteleten, että kirjoittelet miten sinulla menee ja muista että et todellakaan ole yksin!

Minuun saat myös yhteyttä Hoitovirhevertaistuen kautta sähköpostitse tai puhelimitse!

• Polvikipu 24/ 7

Kukaan lastenkodin nuorista ei nähneet, koska kun ohjaajat tuli huoneeseen, niin laittoivat oven kiinni.

Ei oo vielä niitä potilaskertomuksia ihan ekoista lääkärikäynneistä polven takia.

Kaveri vaan sano, että on aika iso juttu lähtee jotain laitosta vastaan oikeuteen, häviää varmaan koko jutun, kun yks ihminen vastaan laitos.. Tukihenkilö oli sitä mieltä, että tarttee jonkun oikeusavustajan, jos se menee oikeuteen ja sit jos häviääkin koko jutun, ni tulee kallis lasku. Mutta tuntuukin, että se jotenkin väheksyis tota juttua, tai jotain.

• sammma pilattu polvi

Marssippa keskustelemaan jonkun asianajajan luokse ja kysyppä häneltä tuota juttua. Antaa varmaan puolueettoman vastauksen! Otappa paperisi mukaan! Jos tukihenkilö on tuolta lastenkodista, niin varmaana pitää lastenkodin puolta.

• Polvikipu 24/7

Tukihenkilö ei oo lastenkodista, mut sellasesta yrityksestä, joka tuottaa ls-palveluja ja joilla on oma ls-laitos..

Näköjään oli virhe tänään kävellä äitin luo kylään. 2kilsaa yhteen suuntaan. Takaisin tulo oli aika tuskallista. Aina kun astui kipeellä jalalla maahan, ni tuli säryt polven etuosaan, mutta kun astu vasemmalla jalalla, eikä oikee jalka osunut maahan, ni kipuja ei ollut. Sama on ollut sisälläkin kävellessä koko illan. Mutta kun istuu, ni jalka on kivuton. Perin kummallista. Sellasta outoo pistävää kipua.

Mä en tajuu, ennen tähystystä tää oli kipee, tähystyksessä ei löytynyt kivulle syytä, poistivat irronnutta kalvopoimua ja totes sen osittaisen acl-vamman. Mutta siis miks hitossa tää on vieläkii kipee? Miten se kipu voi olla sellanen, jolle ei löydy syytä. Veli vaan veikkas, että se lääkäri ei oo osannut tähystää oikein tai ei oo huomannut jotain sieltä polvesta.

• sammma pilattu polvi

Toivotaan, että pääset pian kuvauksiin ja niistä löytyy syy. Ja kyllä ne lääkärit eritavalla niitä kuvia tulkitsee. Minunkin kuvista pieleen leikannut lääkäri ei nähnyt mukamas mitään vikaa, kun kävin valittamassa, ettei polvi ole kunnossa ja toinen lääkäri näki vikaa samoista kuvista 1,5 vuoden kuluttua, kun jalka meini alta. Jokuhan siellä sinunkin polvessa tökkii. Koita jaksaa!
      Nykyjään ei muutes enään suositella, että polvea ei enään ns. höylätä, koska se nopeuttaa vaan kulumisien syntymistä. Valitettavasti minun polvelle tehtiin sekin!
      Kaikesta huolimatta - Hyvää juhannusta! Lähden huomena Mökkeilemään ja en ole koneen ääressä, kuin vasta maanantaina. Mökillämme ei nääs netti toimi.

• Polvikipu 24/7

Toivottavasti syy löytyis niistä kuvista. Turhauttavaa, kun mikään ei auta. Tänäänkii kivut tuli kun olin kävellyt ehkä 200metriä, jos sitäkään. Kohta vaan menee sellaseks, etten kävele varmaan ollenkaan. Nytkään ei enää huvita kävellä yhtään ylimääräistä.

Aika jännä, että toinen lääkäri ei oo nähnyt niistä sun kuvista mitään, mut toinen on.

Hyvää juhannusta sullekin!! :)

• Polvikipu 24/7

Pitää varmaan kohta taas käyä lääkärissä polven takia. La ei koskenut kovin paljoo, kun en kävellyt ulkona koko päivänä. Eilen tein taas pahan virheen ja kävelin portaita, vaikka niitä oli se max 20.

Äsken imuroin, ni polvessa muljahteli ulkosivulla joku? Tuntu hirveeltä, mut ei hirveesti sattunut. :s

Tukihenkilö oli sitä mieltä, että pitäskö käyä lääkärissä näyttämässä, vaikkei ne mitään siellä välttis osaakaan. Se nesteen poistaminen polvesta ei helpota kipuja.

Ei olis pitänyt koskaan sinne tähystykseen mennä, siitä oli vaan haittaa, vaikka saikii selville polven vammanlaadun..

• pilattu polvi

Kyllähän tuo kipu johtuu varmaana eturistisiteestä, Käy vaan näyttämässä, mutta ole tarkkana mitä sille tehdään! Kirjoittele taas, kun on kuulumisia!

• Ikuinen polvituska

Kaikki sanoo, että uinti on hyväks polvelle. No olishan se varmaan. Jos uskaltais uida! Ei nimittäin ihan noinvaan uskalla uida pitkää matkaa, kun polven piru lyö ittensä lukkoon! Viikonloppu oltiin mökillä, siellä oli koski, jossa uitiin, uitin siskon tyttöö siellä, ni hyvä kun meni lukkoon polvi. Onneks se vesi oli niin matalaa, että ylsi jalat pohjaan.

Huomenna selviää, että maksaako sossut sitä fysioterapiaa, jota olis vielä 7kertaa jäljellä. Se kun on yksityinen, ni saattaa olla ettei maksa koko summaa vaan ne jo käydyt kerrat..

Polven naksuminen/muljahtelu vaan jatkuu. Varsinkin jos istuu jossain vähän aikaa ja sitten läbtee kävelee.

• Polvituska ikuistako

Ei sitä enää uskalla kävellä ees normaalisti, kun saattaa aika kivuliaasti naksahdella.

Pitää kai varata terveys(arvaus)keskukseen omalääkärille aika. Vähän kyllä vaan epäilyttää ne, kun eihän nekään mitään tolle voi tehdä, tai no ehkä nestettä poistaa, mut se tulee salamannopeasti takas siihen, ni kannattaako se ollenkaan.. :(

• Pillattu polvi

Koita saada lähete pian ortopedille! Vaikka tuskimpa tuonne julkiselle puolelle nopeasti aikaa tule!

• Polvituska ikuistako
        Pillattu polvi kirjoitti:

Koita saada lähete pian ortopedille! Vaikka tuskimpa tuonne julkiselle puolelle nopeasti aikaa tule!

Viimeks kesti 1,5kuukautta. Jospa menis terveyskeskukseen, ni ehkä ne laittais sinne ja samalla nopeuttais sitä magneettikuvaukseen pääsyä. Mutta kun lukee noilta muilta keskustelu-jutuista, ni eivät julkisella puolella mielellään ees laita magneettikuvaukseen ja jos laittavatkii, ni kestää ikuisuus.

Tukihenkilö vaan sano, että polvivaiva on mun kohdalla vaan pikkujuttu, että miten en kuulemma muista? polvee sillon kun on jotain kivaa tekemistä. Ihan kun sitä vois unohtaa. Ja sit se sano, että ei se uus leikkauskaan välttis parantais polvee, saattais vaan pahentaa, koska on jo kerran kajottu sisälle.

• Polvituska ikuistako
        Polvituska ikuistako kirjoitti:

Viimeks kesti 1,5kuukautta. Jospa menis terveyskeskukseen, ni ehkä ne laittais sinne ja samalla nopeuttais sitä magneettikuvaukseen pääsyä. Mutta kun lukee noilta muilta keskustelu-jutuista, ni eivät julkisella puolella mielellään ees laita magneettikuvaukseen ja jos laittavatkii, ni kestää ikuisuus.

Tukihenkilö vaan sano, että polvivaiva on mun kohdalla vaan pikkujuttu, että miten en kuulemma muista? polvee sillon kun on jotain kivaa tekemistä. Ihan kun sitä vois unohtaa. Ja sit se sano, että ei se uus leikkauskaan välttis parantais polvee, saattais vaan pahentaa, koska on jo kerran kajottu sisälle.

Polven naksuminen kuulemma johtuu reiden lihaksesta, kun se on niin heikko. Voikohan ees johtua siitä.

Onkohan sit eturistiside mennyt jotenkii pahemmin rikki, kun naksuu, vai mistäköhän johtuu? Toki lääkärissä käymällä se selviäis, ehkä..

• pilattu polvi

Kyllä ne laittaa mangeettikuvaukseen, ainakin minä pääsin ja vielä aika nopeasti, kun lääkäri pisti tuulemaan. Polven naksuminen ei johdu yleensä lihaksista, vaan ilmasta, joka on nivelen välissä. Jos polvi lähtee alta ja on kipeä / turpoaa , niin syy on yleensä jokin muu. Minulla alkoi lihaksen rappeutuminen vasta muutaman vuoden kuluttua, koska liikuin koko ajan. Kävely paskalla polvella voi johtaa vain polven ennenaikaiseen tuhoutumiseen eli nivelrikkoon.

• Polvituska ikuistako

Just kun meinasin, että ens viikolla soitan Kyssiin ja kysyn, että miten kauan sinne magneettikuvaukseen pääsy kestää, oli tullu postilaatikkoon kutsu sinne. :D Elokuun loppupuolella siis.

• pilattu polovi

Moi!
      Tässä sinulle yksi taho josta voisit kysyä apua ongelma vyyhtisi purkamiseen. Täältä on mahdollista saada neuvoja puhelimitsekin ja käyntienkin muodossa. Ks. Potilas ja sosiaaliapu sivustolta. Ainakin saat puolueettonta neuontaa!
      Voimia jaksaa odottaa aikaa, muista kuntoilla polvella, vaikka koskee!

• Ihana polvikipu.

Tänään ku istuin jonkin aikaa koneella, sit laitoin oikeen jalan suoraks ja nousin ylös, ni Onneks oli tietokonepöytä tässä eessä ja pidin käsillä siitä kiinni, nimittäin muuten olisin lentänyt.. Jalka jotenkii lähti alta tai jotain. :o

Pari päivää olin pyöräilemättä, ei koskenut jalkaan kovin paljoo, mut heti kun lähtee pyörän kyytiin ajamaan, ni sen jälkeen koskee ja aika kivasti. Varsinkin se pyörän tärinä on yhtä tuskaa!! Tänään pyöräillessä kipu oli kovinta mitä on ikinä pyörällä ajaessa ollut!

Vielä 3viikkoo ja päivää, ni on magneettikuvaus ja sit jotai 5viikkoo, ni saa ehkä tietää, mitä niis kuvissa on näkynyt!!

• Polvituska ikuistako

Tähän päivään asti on voinut istua lattialla ja muualla matalalla, mut enää en uskalla. Nimittäin illalla kun istuin siskon muksujen kanssa patjalla, ni polvi oli vähän koukussa, sit se ei suoristunut. Piti monta kertaa koittaa suoristaa ja sit takas koukumpaan, ni sit kun olin suoristanu sitä 5 kertaa, ni pystyin nousee ylös. Hieman pelottavaa, jos tollein käy, eikä pääse ylös eikä oo puhelinta lähellä. :s

• Ikuinen polvituska !

Se tunne, kun palaa kesän jälkeen kouluun ja istuu tunnilla jalkaa liikuttamatta! Järkyttävä tuska, ei voi oikein keskittyä minkään tehtävän tekoon, kun koskee niin jumalattomasti.

Viime yönä nukuin JOPA 4tuntia! Tänään illalla rupesin nukkuu, eka varmaan n. 10min meni taas järkyttäviin kipuihin. Kipu on polven kohdalla, siitä menee pikkuhiljaa aina alaspäin. Tosin nyt koskee reiteen aika mukavasti!!

Huomenna terveys(arvaus)keskukseen aikaa varaamaan. Eihän siihen magneettikuvaukseen ole kuin 11päivää ja ortopedin luo 22päivää! Jospa tää polvituska oikeesti loppuis joskus. Ei tätä jaksa!! Miljoona kertaa pahempi kuin viime keväänä.

• Ikuinen polvituska

Ja vaikka välillä liikutinkin jalkaa, ni se 45min oli ihan järkyttävän tuskasta!!!!!!!!!!!

• Ikuinen polvituska.

Ei poistanut lääkäri nestettä, kun voi mennä joku pöpö sinne. Käski vaa syyä buranaa ja panadolia sen 3kertaa päivässä. Entä jos ei huvita KOKOAJAN syyä särkylääkkeitä? Eikö tähän saa ikinä muuta apua? Syö buranaa, buranaa, buranaa, 10vuojen päästäkin varmaan syön samaa buranaa saman polven takia. Oli kyllä NIIIIIIIIIII-IIIIIIN turhauttava käynti ku olla ja voi!

"Joku siellä varmaan on irronnut, kun kerta lukko-oireita on" -Ihanku en ite olis tota diagnoosia osannut tehdä!

• Pilattu pollvi

Stemppiä sinulle! Toivottavasti kuvissa on näkynyt jotain!

• Ikuinen polvituska

Mä en kyllä tajua sitä, että miks se lääkäri ei sitä nestettä poistanut. Netissä jossain lukee, että se neste siellä voi aiheuttaa polveen lisää ongelmia, joten olis tärkeetä saada pois!

Kahella aiemmalla kerralla lääkärit on heti sanoneet, että poistetaanpa nestettä. Ja kuulemma jos polvessa on 4-5milliä nestettä, ni se aiheuttaa jo kipuja, ekalla kerralla siellä oli 13milliä, toisella kerralla verta. Nyt tää polvi on enemmän turvoksissa, joten nestettäkin siellä varmaan "ihan kivasti" on.

Äiti vaan käski mennä päivystykseen, mut en jaksa, eivät kuitenkaan mitään tee ja ei ees päivystysasia ole, varsinkaan ku ortopedille aika on 3-viikon päästä!

• Pilattu Poolvi

Minun näkemykseni mukaa nivel tuottaa nestettä silloin, kun siellä on jotakin pielessä ja näin luonto suojelee, ettei polvi viotu enempää. Totta kai se on kipeä ja turvoksissa, mutta toivotaan, että mangeettikuvista selviää jotakin ratkaisevaa. Kärsiväisyyttä se kysyy!!!!

• Ainainen polvikipu

Tiistaina toivon mukaan selviää, mikä täss polvessa on! Eilen kävin fysioterapeutin luona ni kielsi kaiken ylimääräisen kävelyn ja pomppimisen/hyppelemisen. Eipä oo kyllä käyny hirveenä pomppimiset mielessäkään. Muutenkii ku pyöräilen nekin matkat, jotka vois kävellä. Sit se laitto sellaset teipit taas siihen.

• Ikuinen polvituskako

Magneettikuvien mukaan polvessa ei ole mitään vikaa. Ei osannu lääkäri kertoa, mistä ne aina vaan jatkuvat ja lisääntyvät kivut johtuu. Sillon ku oli tähystyksessä lääkäri kirjottanu siellä olevan eturistisiteen repeämä, niin se oli vaan nähny että olis sellanen, mut ei todennut sitä tai jotai se viime viikon fyssari selitti. Ja ei tuokaan kertonut siitä mitään. Määräs Arcoxiaa kipuun, jospa se edes auttais. Eipä ees sanonut mitään, että polvessa on nestettä vaikka nilkkakin on turvoksissa polven takia!!

Laittoi sitten fysiatrian polille lähetteen, jospa kivut ja säryt lähtisi tehokkaalla kuntoutuksella.

• Ikuinen polvikipuko

Viime syksynä lääkärin kirjoittamassa lapussa lukee "liikelaajuus 0-140", viime joulukuussa liikelaajuus 0-10-120. Nyt tuli ortopedian polilta lappu, jossa luki "liikelaajuus 0-100. Polven liikelaajuusko sit vähenee joka kerta? :o

Nyt ku oon syöny Arcoxiaa, ni kivut on hellittänyt. Paitsi yöllä edelleen hirveet kivut.

• Ikuinen polvikipuko

Luulin jo eka, että se Fysiatrille tulis aika vasta joulukuulle, ku yhes lapussa luki, että 3kk sisällä. No tossa pari päivää sitten soitti osastonsihteeri ja sano, että 1,5-viikon päästä on aika!!!! Jospa se osais sanoo, mistä polvikivut johtuu.

Kesällä ku ulkona oli lämmintä, niin sauna ei auttanu ollenkaan, itse asiassa pahensi vaan. Viime viikolla menin porukoille saunaan, eli pyöräilin eka 2-3kilsaa, sit saunaan ja sit takas pyörällä, siitä koko seuraava yö oli KI-VU-TON!

No tällä viikolla kokeilin taas saunassa käyntiä, tuloksena molempien jalkojen pohkeet kipeet. Se, mikä auttaa kerran, ei varppina auta toisella kertaa, ellei pidä todella pitkää taukoo.

Mikä hitto tässä polvessa on?! Ei oo pystynyt kertaakaan tähystyksen jälkeen olemaan polvillaan, pari tuntii sitten menin sängylle, erehdyin yhtäkkiä menemään siihen polvilleen tai kerkesin laittaa oikeen jalan koukkuun polvi patjaa vasten, en muista millon olis sillä tavalla polven etuosaan vihlonut.

Kuinka kauan ihminen muuten jaksaa 3-5-tunnin yöunilla? Viimeks nukkunu kunnon yöunet syyskuun puolessa välissä. Ehkä jos on tarpeeks väsynyt, ni nukkuu pakostikii enemmän, mut aina herää tyyliin 2tuntia nukkumaan menon jälkeen polvikipuun tai sit joutuu valvomaan ennen nukahtamista sen useamman tunnin. Tää on niin turhauttavaa!

• mumm5

heips.ylipaino pahin ja liika tuijotus polviin -- tarpeellinen määrä töitä ja nukuttaa ja nivelet ja lihakset pysyy kunnossa . Polven takarustoon auttoi I. kortisoni piikki ja viikon kuuri 3 kertaa pv , 6oo burana ja bara tabs 3 kolmesti pv . eiku tanssituttaa sen jälkee . mummeli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      46
      2959
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2793
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2571
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      105
      2154
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1812
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      21
      1695
    Aihe