Joko suppilovahverot ovat tulleet esiin etelä-suomen metsissä?
Suppilovahveroita?
15
5285
Vastaukset
- sdsdsd
juu
- sdsef
on nii t
- mä vaan
On tullut mutta vielä aika vähäisesti. Pari viikkoa menee niin löytyy suurempia määriä. nyt ainakin täällä turun ympäristössä on vaan siellä täällä muutamia.
- sammal
Olen kuullut, että paikoitellen, ainakin etelä-Savossa ja etelä- Karjalassa, sekä itä-Savossa on jo suppilovahverot hyvässä keruu kunnossa. Sinne vaan hirvikärpäsiä uhmaten poimimaan. Havaintojeni mukaan sammaleisten rinteiden itä-pohjois puolelta, rinteen ala kolmanneksesta alkaen voi alkaa katselemaan ja sitten niitä "hyppää" jo silmille joka puolelta.
- hara
Etelä-Hämeessä alkaa olla jo suppiloita. Suurin osa on vielä pienikokoista, joten viikon päästä on suppiloita tosi paljon.
- Tepu
Olen jokusia löytänyt...
- Kerttu
Nuuksiosta jo kaksi viikkoa sitten.
- tatti
Olen sienihullu ja keräänkin kaikenlaisia sieniä (syötäviä!!) joka syksy. Vain suppilovahveroita en ole koskaan löytänyt. Asun Kokkolan lähistöllä joten onko tämä seutu liian pohjoista suppiksille?
- tapsa
Ne pitää oppia huomaamaaan. Vanha neuvo sellainen että mennään sammaleiseen, ei ihan synkkään metsään, tuijotetaan pari minuuttia siihen sammalmattoon ja ruvetaan poimimaaan. Pitää osin kyllä paikkansa.
En tiedä miten siellä rannikolla, mutta ei se korkeus vielä esteenä esiintymiselle. Vanhan Korhosen kirjan mukaan Kuusamoon asti.
- minä vaan
Mä ainakin olen saanut juuri eilen tuli poimittua ihan mukava määrä. Vaikka periaatteessa ei vielä ole niiden aika.
- Mallukka!!
eteläsuomessa on runsaasti suppilovahveroita.esim.siuntion metsissä on tosi paljon suppilovahveroita.
- mie sienitietäjä...
On tullut koska tänään kävin keräämässä nitää Kuusijärven edustalta ja paljon tuli. metsä oli täynnä suppilovahveroita.
- TATTI
WOI TEITÄ RAASUJA.
KYL ON TOSI PALJON VAHVEROITA MUT EN SANO MISSÄ.
HÄMEESSÄ KUITENKIN.RINTEET RUSKEINA JOSTA PILKAHTAA KELTAJALKA JA ISOJA OVAT. - voehan tatti
Itä-Hämeessä on suppilovahveroita, ei vielä täysikokoisena kuin osa, mutta tulossa on paljon. Lisäksi on löytynyt kosteikkovahveroita puhumattakaan keltavahveroista joita on poimittu jo pitkään...
- rousku
Ruuhkasuomessa=pääkaupunkiseudulla on suppilovahveroita poimittu ja kuivattu ja lisää näyttää nousevan. Ensi viikon lopulla lienee taas sateiden jälkeen kunnolla kasvaneetkin. Monin paikoin on pieniä alkuja isot alueet täynnä. Kunpa vielä saisi muutaman kerran mustia torvisieniäkin. Eilen poimin kanttarellejä kilon verran. Olivat oikein puhtaita ja tuoreita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama255059Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644061Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve753625Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472483Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602358Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl772167Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272127- 1351664
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371525