Miksi naiset eivät eroa kirkosta?

eronnut nainen

88

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen.

Tietenkin eroavat. Minäkin erosin jo 1970-luvulla.

• neiti..............

Minä erosin muutama vuosi sitten.

• FUCKIFUU

Vaikka naisten ja miesten ÄO on saman suuruinen niin se ei ole sama kaikilla osa-alueilla miesten ÄO on merkittävästi korkeampi loogis-rationaalisella osa-alueella, kun taas naiset ovat hyviä verbaalisissa ja havaintokykyä vaativissa tehtävissä.

Tuo ÄO ero miesten eduksi tällä osa-alueella selittää melko tyhjentävästi miksi naiset uskoo helpommin Jumalaan , pappeihin ja muihin helppoheikkeihin.

• fgkfv5

Verbaliikassa sinä et todellakaan häikäise.

• tunnustaa

Oliko tälle loogis-rationaalinen päättelyllesi jotain perusteita tai jopa tutkimustuloksia?

• satan himself

FUCKIFUU

Monet miehet ovat eronneet kirkosta, koska heidän mielestään kirkko ei enää noudata raamatun oppeja vaan on maallistunut liikaa.

Miehet ovat vallan kahvassa uskonnoissa lähdes poikkeuksetta (en tiedä miten wiccoilla, mutta hehän eivät saaneet uskonnon asemaa), ja pelottelevat ja vaativat naisia hyväksymään osansa raamattuun perustuen. MIESPAPIT ovat kieltäytyneet yhteistyöstä naispappien kanssa. Toki on naisiakin, jotka eivät pappisvihkimystä ota koska ajattelevat sen olevan raamatun vastaista.
        Esityksesi loogis-rationaalisesta etevymmyydestä ei siis voi pitää paikkaansa, koska erityisesti kiivas uskonnollisuus on selvästi miesten juttu. ;)

Minulle syntyy vaikutelma, jossa koet yleisten tilastotietojen perusteella olevasi turvallisella maaperällä, etkä vahingossakaan kuulu jotenkin huonoiksi leimattujen ihmisten joukkoon.
        Siitä huolimatta, että uskontojen totuuksiin uskominen ei ole järkevää eikä fiksua, toisten kustannuksella päteminen ei ole niitä kaikkein parhaita pätemisen muotoja, vaikka onkin yleisesti käytetty.
        Ymmärthän ettei jonkun toisen äo kerro sinun omastasi mitään?

• FUCKIFUU
        tunnustaa kirjoitti:

Oliko tälle loogis-rationaalinen päättelyllesi jotain perusteita tai jopa tutkimustuloksia?

Tämä on yliestä tietoa psykologian tutkimuksista mutta tässä helppo lukuinen linkki, ei täydellinen mutta ei internetistä vain ole kaikki saatavilla

http://www.paulcooijmans.com/intelligence/sex_differences.html

Koetan etsiä lisää jos aihe aidosti kiinnostaa, vai halutaanko vai jänkätä itseään älykkäämpiä vastaan?

• epäuskovaisnainen

Onko sulla laudatur pitkässä matikassa?

Päivi Räsäsellä on.

• FUCKIFUU
        epäuskovaisnainen kirjoitti:

Onko sulla laudatur pitkässä matikassa?

Päivi Räsäsellä on.

Kertoo vain siitä että edes ylioppilaslautakunta ei ole turvassa kirkon painostukselta.

• 173

Oletko sovinisti fuckifuu. Ovatko ateistit sovinisteja??? Ilmeisesti...

• FUCKIFUU
        173 kirjoitti:

En minä olen rehellinen toisin kuin te kristityt. Miksi te kristityt olette täysin kykenemättömiä edes kerran elämässänne puhumaan totta.

• lsdjfb
        FUCKIFUU kirjoitti:

Kertoo vain siitä että edes ylioppilaslautakunta ei ole turvassa kirkon painostukselta.

Tuolla kommentilla todistit lopullisesti että et ole älykäs. Et kai sinä kuvittele että ylioppilaslautakunta päättää arvosanoista sen mukaan onko abiturientti kirkon jäsen tai ei? Minä kirjoitin neljä laudaturia, enkä ollut kirkon jäsen.

• FUCKIFUU
        lsdjfb kirjoitti:

Tuolla kommentilla todistit lopullisesti että et ole älykäs. Et kai sinä kuvittele että ylioppilaslautakunta päättää arvosanoista sen mukaan onko abiturientti kirkon jäsen tai ei? Minä kirjoitin neljä laudaturia, enkä ollut kirkon jäsen.

Osoitit jälleen että et olisi ansainnut laudatureitasi, en väittänytkään ettei laudatureita saisi omilla ansioilla sanoin että jotkut saavat arvosanansa ansiotta, koska ylioppilaslautakunta koostuu kirkon kätyreistä.

• FUCKIFUU kirjoitti:

Osoitit jälleen että et olisi ansainnut laudatureitasi, en väittänytkään ettei laudatureita saisi omilla ansioilla sanoin että jotkut saavat arvosanansa ansiotta, koska ylioppilaslautakunta koostuu kirkon kätyreistä.

FUCKIFUU

Mitä ajattelet saavuttavasi tuollaisella keskustelutyylillä? Luuletko sen antavan itsestäsi älykkään vaikutelman?

• FUCKIFUU kirjoitti:

En minä olen rehellinen toisin kuin te kristityt. Miksi te kristityt olette täysin kykenemättömiä edes kerran elämässänne puhumaan totta.

FUCKIFUU

Kerroppas nyt omat matematiikan arvosi ja koulutustason, sekä miten olet pärjäillyt noissa mainitsemissasi testeissä. Laita myös älykkyysosamääräis niin päästään vertailemaan kumpi olet, mies vai nainen.

• FUCKIFUU
        ha-satan kirjoitti:

FUCKIFUU

Mitä ajattelet saavuttavasi tuollaisella keskustelutyylillä? Luuletko sen antavan itsestäsi älykkään vaikutelman?

Minun ei tarvitse antaa mitään vaikutelmia, faktat puhuvat puolestaan.

• lsdjfb
        FUCKIFUU kirjoitti:

FUCKIFUU

Miten sinä siihen päädyit etten olisi ansainnut laudaturejani? Väitätkö että ylioppilaslautakunta tietää kuka abeista on kirkon jäsen ja kuka ei?

• lsdjfb
        FUCKIFUU kirjoitti:

Mitkä faktat?

• FUCKIFUU kirjoitti:

"Minun ei tarvitse antaa mitään vaikutelmia, faktat puhuvat puolestaan. "

Mitkä faktat?

• FUCKIFUU
        lsdjfb kirjoitti:

FUCKIFUU

Miten sinä siihen päädyit etten olisi ansainnut laudaturejani? Väitätkö että ylioppilaslautakunta tietää kuka abeista on kirkon jäsen ja kuka ei?

Ei pääsääntöisesti, he tietävät kelle L tulee antaa kun kirkko niin sen heille ilmoittaa.
        Toki monet saavat L ihan omalla työllään ja osaamisellaan, mutta sitten on kaltaisiasi epäisänmaallisia ihmisiä jotka ovat saaneet L joko kirkon ja/tai ruotsalaisten säätiöiden painostuksen avulla.

• ??????????????
        ha-satan kirjoitti:

FUCKIFUU

Kerroppas nyt omat matematiikan arvosi ja koulutustason, sekä miten olet pärjäillyt noissa mainitsemissasi testeissä. Laita myös älykkyysosamääräis niin päästään vertailemaan kumpi olet, mies vai nainen.

Jos miesten loogis-rationaalinen älykkyys on _keskimäärin_ korkeampi kuin naisen, ei yksittäistapauksesta voi tietenkään tehdä mitään johtopäätöksiä.

• FUCKIFUU
        ha-satan kirjoitti:

FUCKIFUU

Ei minun tarvitse vajota teidän älykääpiöiden tasolle, minä en keskustele itsestäni kristittyjen kanssa, toki voitte keskustella minusta aivan vapaasti, se asia ei minua heilauta suuntaan tai toiseen. Oliko sinulla itse palstan aiheeseen jotain sanottavaa vai oletko sinä kristitty vain täällä vinkumassa kuin pikkutyttö jolta viety tikkari.

• lsdjfb
        FUCKIFUU kirjoitti:

Ei pääsääntöisesti, he tietävät kelle L tulee antaa kun kirkko niin sen heille ilmoittaa.
        Toki monet saavat L ihan omalla työllään ja osaamisellaan, mutta sitten on kaltaisiasi epäisänmaallisia ihmisiä jotka ovat saaneet L joko kirkon ja/tai ruotsalaisten säätiöiden painostuksen avulla.

Etkö lainkaan lue tai ymmärrä mitä tässä ketjussa on kirjoitettu? Käsititkö kun sanoin etten ole kirkon jäsen? Ilmeisesti et. En ollut silloin, enkä ole nytkään kirkon jäsen ja kyllä ne laudaturit tulivat ihan omalla työllä.

Kun sinä esität tuollaisia väitteitä ylioppilaslautakunnasta, niin alapas laittamaan tänne niitä todisteita. Juttusi tulevat päivä päivältä hullummiksi.

• sdfghju
        FUCKIFUU kirjoitti:

Ei minun tarvitse vajota teidän älykääpiöiden tasolle, minä en keskustele itsestäni kristittyjen kanssa, toki voitte keskustella minusta aivan vapaasti, se asia ei minua heilauta suuntaan tai toiseen. Oliko sinulla itse palstan aiheeseen jotain sanottavaa vai oletko sinä kristitty vain täällä vinkumassa kuin pikkutyttö jolta viety tikkari.

Tuskinpa sinä olet lukiota käynyt. Kirjoittelusi on sen verran ala-arvoista ja silkkaa hävyttömyyksien huutelua, ettei sinun kannattaisi älyäsi kehuskella.

• FUCKIFUU kirjoitti:

"Ei pääsääntöisesti, he tietävät kelle L tulee antaa kun kirkko niin sen heille ilmoittaa."

Oletan, että ymmärrät ettei kukaan järkevä ihminen ota sinua vakavissaann. Otatko itse?

• FUCKIFUU kirjoitti:

"Ei minun tarvitse vajota teidän älykääpiöiden tasolle, minä en keskustele itsestäni kristittyjen kanssa, toki voitte keskustella minusta aivan vapaasti, se asia ei minua heilauta suuntaan tai toiseen. Oliko sinulla itse palstan aiheeseen jotain sanottavaa vai oletko sinä kristitty vain täällä vinkumassa kuin pikkutyttö jolta viety tikkari. "

Ei toki tarvitse vajota kenenkänä tasolle, mutta jos edes yrittäisit nousta muiden tasolle, sekin olisi positiviista.
        Toistan edelleen, että muiden älykkyys ei kerro sinun älyllisestä tasostasi mitään ja tämän palstan keskimääräinen älykkyysosamäärä lähtee nousukiitoon välittömästi kun poistut palstalta. Luullakseni olet myös ymmärtänyt väärin, jos kuvittelet palstan aiheena olevan naisten mitätöinti ja halventaminen.
        Tapasi arvioida ihmisiä tilastojen ja stereotypioiden pohjalta osoittaa älykkyytesi olevan korkeintaan keskitasoa, erittäin todennäköisesti reilusti alle keskitason.

• ?????????????? kirjoitti:

Jos miesten loogis-rationaalinen älykkyys on _keskimäärin_ korkeampi kuin naisen, ei yksittäistapauksesta voi tietenkään tehdä mitään johtopäätöksiä.

"Jos miesten loogis-rationaalinen älykkyys on _keskimäärin_ korkeampi kuin naisen, ei yksittäistapauksesta voi tietenkään tehdä mitään johtopäätöksiä."

Siitä huolimatta se näyttää kelpaavan koko naissukupuolen halventamiseen?

• nainen.
        ha-satan kirjoitti:

"Jos miesten loogis-rationaalinen älykkyys on _keskimäärin_ korkeampi kuin naisen, ei yksittäistapauksesta voi tietenkään tehdä mitään johtopäätöksiä."

Siitä huolimatta se näyttää kelpaavan koko naissukupuolen halventamiseen?

Näin noiden heppujen ajattelu näyttää menevän.

• nainen.
        173 kirjoitti:

173

"Ovatko ateistit sovinisteja??? Ilmeisesti... "

En ole sovinisti, miksi esität tuollaisen yleistävän kysymyksen?

• ateistix
        FUCKIFUU kirjoitti:

fuckifuu

"Ei pääsääntöisesti, he tietävät kelle L tulee antaa kun kirkko niin sen heille ilmoittaa."

- Mahdatko olla tosissasi. Toivottavasti et. Väität siis että kirkko seuraa ylioppilaskirjoituksiin osallistuvia ja ilmoittaa kenelle ylioppilaslautakunta antaa minkäkin arvosanan????? Montako Improbaturia kirkko sinulle antoi? :D:D

• 2+18
        ateistix kirjoitti:

fuckifuu

- Mahdatko olla tosissasi. Toivottavasti et. Väität siis että kirkko seuraa ylioppilaskirjoituksiin osallistuvia ja ilmoittaa kenelle ylioppilaslautakunta antaa minkäkin arvosanan????? Montako Improbaturia kirkko sinulle antoi? :D:D

Ei fuckifuu ole päässyt vielä ylioppilaskirjoituksiin. Tuskin tulee pääsemäänkään. En tarkoita sitä, että siinä sinänsä mitään erinomaista olisi, mutta ei myöskään kannattaisi huudella täällä tuollaisia typeryyksiä, kun omaat eväät eivät kuitenkaan pitkälle riitä.

• ateistix
        FUCKIFUU kirjoitti:

FUCKIFUU

Joko kerrot millaisia arvosanoja kirkko sinulle ylioppilaskirjoituksissa antoi? Ei kai sen paljastaminen nyt liian vaikeaa ole.

• ????
        FUCKIFUU kirjoitti:

FUCKIFUU

"en väittänytkään ettei laudatureita saisi omilla ansioilla sanoin että jotkut saavat arvosanansa ansiotta, koska ylioppilaslautakunta koostuu kirkon kätyreistä.

Jospa nyt sitten todistaisit millä tavalla ylioppilaslautakunnan jäsenet saavat tietää kunkin abiturientin jäsenyyden kirkossa. Pystytkö ylivertaisen älysi avulla todistamaan sen?

• fem.
        ha-satan kirjoitti:

"Ei minun tarvitse vajota teidän älykääpiöiden tasolle, minä en keskustele itsestäni kristittyjen kanssa, toki voitte keskustella minusta aivan vapaasti, se asia ei minua heilauta suuntaan tai toiseen. Oliko sinulla itse palstan aiheeseen jotain sanottavaa vai oletko sinä kristitty vain täällä vinkumassa kuin pikkutyttö jolta viety tikkari. "

Ei toki tarvitse vajota kenenkänä tasolle, mutta jos edes yrittäisit nousta muiden tasolle, sekin olisi positiviista.
        Toistan edelleen, että muiden älykkyys ei kerro sinun älyllisestä tasostasi mitään ja tämän palstan keskimääräinen älykkyysosamäärä lähtee nousukiitoon välittömästi kun poistut palstalta. Luullakseni olet myös ymmärtänyt väärin, jos kuvittelet palstan aiheena olevan naisten mitätöinti ja halventaminen.
        Tapasi arvioida ihmisiä tilastojen ja stereotypioiden pohjalta osoittaa älykkyytesi olevan korkeintaan keskitasoa, erittäin todennäköisesti reilusti alle keskitason.

"Toistan edelleen, että muiden älykkyys ei kerro sinun älyllisestä tasostasi mitään ja tämän palstan keskimääräinen älykkyysosamäärä lähtee nousukiitoon välittömästi kun poistut palstalta. Luullakseni olet myös ymmärtänyt väärin, jos kuvittelet palstan aiheena olevan naisten mitätöinti ja halventaminen."

- Juuri näin. Tunnen fiksuja ja mielestäni älykkäitä ja empaattisiakin miehiä, mutta ikävä kyllä toisenlaisiakin on, eli sellaisia jotka kuvittelevat että mulukku haaroissa on osoitus älykkyydestä.

• fem. kirjoitti:

"Toistan edelleen, että muiden älykkyys ei kerro sinun älyllisestä tasostasi mitään ja tämän palstan keskimääräinen älykkyysosamäärä lähtee nousukiitoon välittömästi kun poistut palstalta. Luullakseni olet myös ymmärtänyt väärin, jos kuvittelet palstan aiheena olevan naisten mitätöinti ja halventaminen."

- Juuri näin. Tunnen fiksuja ja mielestäni älykkäitä ja empaattisiakin miehiä, mutta ikävä kyllä toisenlaisiakin on, eli sellaisia jotka kuvittelevat että mulukku haaroissa on osoitus älykkyydestä.

"mulukku haaroissa on osoitus älykkyydestä"

Tuosta tulee mieleeni jokin ajankohtaisohjelma, jossa aiheena oli pisa-tutkimusten tulokset ja yksi vieraista oli nuori poika, joka kiirehti vakuuttamaan jotain sen suuntaista, etteivät tytöt n y t s e n t ä ä n ole parempia kuin pojat. Pisa-testissähän tytöt pärjäsivät hieman paremmin kuin pojat. Se kuvastaa oikeastaan aika selkeästi yleisesti ottaen miessukupuolen näkemystä oman sukupuolensa paremmudesta naisiin verraten (yksilöissä puolestaan esiintyy eroja näkemysten suhteen). Valitettavasti tämä on myös joidenkin naisten näkemys.
        Myös tekniikan akateemiset kiirehtivät kertomaan, ettei syytä riemuun ole. Opintojeni ohessa olen ollut havaitsevinani tietynlaista vaikeutta matemaattisten aineiden kohdalla myös miespuolisilla opiskelijoilla, mutta jostain syystä sitä ei lasketa.

Toisten lyttääminen sukupuolen, iän, ulkonäön, seksuaalisen suuntautumisen, ideologian tms. perusteella kertoo enemmän lyttääjästä kuin kohteesta. Toki tämä on hyvin yleistä, mutta ei se kansakunnan keskimääräinen äo:kaan nyt Mensan jäsenyteen riitä.

• fem.
        ha-satan kirjoitti:

"mulukku haaroissa on osoitus älykkyydestä"

Tuosta tulee mieleeni jokin ajankohtaisohjelma, jossa aiheena oli pisa-tutkimusten tulokset ja yksi vieraista oli nuori poika, joka kiirehti vakuuttamaan jotain sen suuntaista, etteivät tytöt n y t s e n t ä ä n ole parempia kuin pojat. Pisa-testissähän tytöt pärjäsivät hieman paremmin kuin pojat. Se kuvastaa oikeastaan aika selkeästi yleisesti ottaen miessukupuolen näkemystä oman sukupuolensa paremmudesta naisiin verraten (yksilöissä puolestaan esiintyy eroja näkemysten suhteen). Valitettavasti tämä on myös joidenkin naisten näkemys.
        Myös tekniikan akateemiset kiirehtivät kertomaan, ettei syytä riemuun ole. Opintojeni ohessa olen ollut havaitsevinani tietynlaista vaikeutta matemaattisten aineiden kohdalla myös miespuolisilla opiskelijoilla, mutta jostain syystä sitä ei lasketa.

Toisten lyttääminen sukupuolen, iän, ulkonäön, seksuaalisen suuntautumisen, ideologian tms. perusteella kertoo enemmän lyttääjästä kuin kohteesta. Toki tämä on hyvin yleistä, mutta ei se kansakunnan keskimääräinen äo:kaan nyt Mensan jäsenyteen riitä.

"Toisten lyttääminen sukupuolen, iän, ulkonäön, seksuaalisen suuntautumisen, ideologian tms. perusteella kertoo enemmän lyttääjästä kuin kohteesta."

Kyllä, näin on. Yleistä se on, ikävä kyllä. Monesti olen miettinyt mistä tuollainen naisten halveksunta mahtaa johtua. En ymmärrä sitäkään miksi seksuaalivähemmistöjä halveksitaan, tai miksi kiinnitetään hirveästi huomiota toisten ulkonäköön.

• ....-
        ateistix kirjoitti:

FUCKIFUU

Joko kerrot millaisia arvosanoja kirkko sinulle ylioppilaskirjoituksissa antoi? Ei kai sen paljastaminen nyt liian vaikeaa ole.

fuckifuu ei kehtaa sanoa, ettei ole lukiota edes käynyt, vaikka kuinka kehuskelee älykkyydellään.

• 3+2
        FUCKIFUU kirjoitti:

"fuck..."

"en väittänytkään ettei laudatureita saisi omilla ansioilla sanoin että jotkut saavat arvosanansa ansiotta, koska ylioppilaslautakunta koostuu kirkon kätyreistä."

Ja ne ylioppilaslautakunnan jäsenet saavat tietää ketkä kirjoituksiin osallistuneista ovat kirkon jäseniä? No, mistä ne sen saavat tietää? Todisteita tänne lopultakin. Tuollaisilla väitteillä ei ole edes huumoriarvoa.

• : D
        ateistix kirjoitti:

FUCKIFUU

Kova poika fuckifuu on huutelemaan väitteitä muista, mutta omista arvosanoistaan ei kerro mitään. Hänen logiikkansa mukaan hän ei ole päässyt ylioppilaskirjoituksista läpi, koska on antiteisti ja kirkko määrää arvosanat. :D

• zyrt
        ???? kirjoitti:

FUCKIFUU

"en väittänytkään ettei laudatureita saisi omilla ansioilla sanoin että jotkut saavat arvosanansa ansiotta, koska ylioppilaslautakunta koostuu kirkon kätyreistä.

Jospa nyt sitten todistaisit millä tavalla ylioppilaslautakunnan jäsenet saavat tietää kunkin abiturientin jäsenyyden kirkossa. Pystytkö ylivertaisen älysi avulla todistamaan sen?

Ei minun tietääkseni ylioppilaskirjoitusten koepapereissa lue onko jonkun uskonnollisen yhteisön jäsen. Jos fuckifuu tietää sellaisia olevan, niin toki hän sellaisesta tähän keskusteluun todisteen laittaa.

• zyrt

• : D
        3+2 kirjoitti:

"fuck..."

"en väittänytkään ettei laudatureita saisi omilla ansioilla sanoin että jotkut saavat arvosanansa ansiotta, koska ylioppilaslautakunta koostuu kirkon kätyreistä."

Ja ne ylioppilaslautakunnan jäsenet saavat tietää ketkä kirjoituksiin osallistuneista ovat kirkon jäseniä? No, mistä ne sen saavat tietää? Todisteita tänne lopultakin. Tuollaisilla väitteillä ei ole edes huumoriarvoa.

Juippi heitti päättömän väitteen ja nyt ei kehtaa edes yrittää todistaa väitettään todeksi.

• 2 4 6
        nainen. kirjoitti:

173

"Ovatko ateistit sovinisteja??? Ilmeisesti... "

En ole sovinisti, miksi esität tuollaisen yleistävän kysymyksen?

Nimimerkki 173 luultavasti ajattelee että vain miehet "ovat", eikä naisilla ole omia mielipiteitä.

• erän nainen

Ei tarvii erota kun ei ole koskaan kuulunutkaan. Naiset ehkä kokevat kirkon jonkinlaisena turvana, vaikka itse näen että kirkko ei oikeasti ole tehnyt naisten eteen mitään. Pikemminkin käyttänyt hyväkseen ja alistanut orjakseen huonopalkkaisiin ja toissijaisiin töihin, jotka eivät ole miehille kelvanneet. Tasa-arvo on kirkossa kovinkin näennästä edelleenkin.

Jos samanlainen miehinen yhteisö perustettaisiin tänään niin eiköhän nousisi älämölä jos sinne pieniä tyttöjä liitettäisiin

• eronnut nainen

>>>Miksi naiset eivät eroa kirkosta?

• fem.

Nyt vasta huomasin tuon linkin. Brownilta hyvä analyysi.

"Omissa tutkimuksissaan Brown on korostanut kahden viimeksi mainitun seikan kriittistä merkitystä. Hän katsoo, että sukupuoleen ja seksuaalisiin suhteisiin liittyvät seikat ovat olleet keskeisiä syitä siihen, että nuorten naisten uskonnolliset liittymäkohdat ovat kadonneet. Julkinen ruumiin kontrollointi on heitetty romukoppaan.

Brownin mukaan kristillisyyden romahtaminen johtuu perimmältään naisten vallankumouksesta. Se koskee enimmäkseen nuoria naisia. He vastustavat sitä, miten kirkot aiemmin valvoivat heitä, heidän ruumiitaan, heidän käyttäytymistään, heidän vapauttaan ja heidän rooliaan perheessä ja yhteiskunnassa. Skotlannin kirkon ongelmana 1960-luvun lopulla oli niin kutsuttu “seksuaalisesti vapaamielinen tyttö”, “the promiscuous girl”. Brown toteaa, että kirkko ei tiennyt, mitä tehdä hänen kanssaan. Kirkko antoi periksi yhteiskunnalliselle muutokselle 1970-luvun alussa päätymättä mihinkään merkittävään toimintaperiaatteeseen. Itse asiassa kirkot vain vaikeuttivat asiaa syytäessään naisia jatkuvasti heidän seksuaalisesta käyttäytymisestään.

Skotlannissa kirkon muutos on ollut ennen kaikkea naisten käyttäytymisen muutos. Kun naiset etääntyivät kirkosta, he eivät tuoneet lapsiaankaan enää kirkon toimituksiin. Kun naiset eivät lähteneet jumalanpalveluksiin, eivät miehetkään sinne lähteneet – jos nyt yleensä lähtivät ennenkään. Sama asetelma näyttää sopivan Suomeen. Kirkon toimitusten epäsuosio johtuu pääosin siitä, että naiset ovat hylänneet niin kirkon toiminnan kuin kaiken, mitä se edustaa."

- Näin se varmaan on mennyt ja menee edelleen. Kukapa haluaisi tulla kohdelluksi huonompana ihmisenä vain siksi että on nainen. Ei turhaan puhuta patriarkaalisesta uskonnosta. Sitähän se on ja vahtimisen kohde on aina ollut nainen.

• Rataspyörä

Eikös usein sanota, että naiset ajattelevat tunteella ja miehet kylmällä logiikalla? Ehkä tämä tunteilla ajattelu aiheuttaa sen, että on oltava olemassa jumala koska sen olemassa olemattomuus olisi liian pelottava ajatus. Jos otetaan esimerkiksi horoskoopit tai vaihtoehtoishoidot niin löydät naiset myös näiden asioiden kohderyhmänä. Puhun tietenkin yleistäen ja tiedän että on olemassa miehiä jotka noihin uskoo ja naisia jotka eivät usko.

• kfjgh

Uskovaiset miehet siis ajattelevat kylmällä logiikalla? Logiikkasi ontuu.

• sivustakatsoja.
        kfjgh kirjoitti:

Uskovaiset miehet siis ajattelevat kylmällä logiikalla? Logiikkasi ontuu.

No eikä onnu, sinä et vain ymmärrä keskiarvoja.

• kfjgh
        sivustakatsoja. kirjoitti:

Mitä tekemistä keskiarvoilla on väitteesi kanssa, että miehet ajattelevat kylmällä logiikalla?

• tällaista
        kfjgh kirjoitti:

Mitä tekemistä keskiarvoilla on väitteesi kanssa, että miehet ajattelevat kylmällä logiikalla?

Niinpä. Minun kylmän looginen aviomieheni on sitä mieltä, että vaikka hänen kynnenalusensa ovat mustat liasta, niin ne ovat puhtaat, koska hän on juuri tullut saunasta. Aina hänelle saa muistuttaa keittiöhygieniasta. Ei vaan tunnu menevän perille.

• heh heh
        sivustakatsoja. kirjoitti:

"sivustakatsoja."

Jos olet mies, niin voi voi. Et ainakaan älylläsi loista.

• 2+1

"Eikös usein sanota, että naiset ajattelevat tunteella ja miehet kylmällä logiikalla?"

Miehet tuota usein väittävät. Miksi, sitä en voi tietää.

"Ehkä tämä tunteilla ajattelu aiheuttaa sen, että on oltava olemassa jumala koska sen olemassa olemattomuus olisi liian pelottava ajatus."

Nyt sitten päädyitkin miehen logiikalla siihen, että tuo väite on totta.

"Jos otetaan esimerkiksi horoskoopit tai vaihtoehtoishoidot niin löydät naiset myös näiden asioiden kohderyhmänä. Puhun tietenkin yleistäen ja tiedän että on olemassa miehiä jotka noihin uskoo ja naisia jotka eivät usko. "

Markkinoinnin kohderyhmä on aivan eri asia kuin se kuka mihinkin uskoo. Katsopas vähän tilastoja uskonnoista, kuka niissä määrää, kuka ne on keksinyt. Tapio Luomakin uskoo jumalan olemassaoloon. Onko hän nainen, entä muut piispat Irja Askolaa lukuunottamatta?

• m-l h

Eivätkö? Ovatko kaikki Suomessa kastetut elossa olevat naiset yhä kirkon jäseniä? Tämäpä hätkähdyttävä uutinen. Olemme ilmeisesti kolmen ystävättäreni kanssa harvinaisia poikkeuksia.

• b bthbtgb

Eivät sentään ihan kaikki naiset ole kirkon jäseniä, mutta on siellä ainakin 1 000 000 naista, jotka voisivat aivan hyvin erota ja jättää veljet sinne keskenään kinastelemaan oikeassa olemisestaan ja naisten asemasta. Raamattuhan on kirjoitettu veljille, joiden ÄO ei riitä siihen, että kysymyksessä on satukirja.

• m-l h
        b bthbtgb kirjoitti:

Eivät sentään ihan kaikki naiset ole kirkon jäseniä, mutta on siellä ainakin 1 000 000 naista, jotka voisivat aivan hyvin erota ja jättää veljet sinne keskenään kinastelemaan oikeassa olemisestaan ja naisten asemasta. Raamattuhan on kirjoitettu veljille, joiden ÄO ei riitä siihen, että kysymyksessä on satukirja.

Tosiaan, ne naiset voisivat lähteä kirkosta, joka katsoo naiset alempiarvoisiksi. Minä en tosin sen vuoksi kirkosta eronnut, vaan siksi etten usko miesten keksimään jumalaan. Miesten keksimiä ne kaikki jumaluudet ja uskonnot ovat.

• ...
        m-l h kirjoitti:

Tosiaan, ne naiset voisivat lähteä kirkosta, joka katsoo naiset alempiarvoisiksi. Minä en tosin sen vuoksi kirkosta eronnut, vaan siksi etten usko miesten keksimään jumalaan. Miesten keksimiä ne kaikki jumaluudet ja uskonnot ovat.

Niin muuten, miksi uskovaisissa on niin paljon miehiä, vaikka miehet/pojat tälläkin palstalla kehuvat että ovat naisiin nähden älyssä ylivoimaisia ja niin kovasti paljon rationaalisempia. Aika hassua...

• nainen.
        ... kirjoitti:

Niin muuten, miksi uskovaisissa on niin paljon miehiä, vaikka miehet/pojat tälläkin palstalla kehuvat että ovat naisiin nähden älyssä ylivoimaisia ja niin kovasti paljon rationaalisempia. Aika hassua...

Johtuu ylimielisyydestä. Kuvittelevat että ovat naisia älykkäämpiä, mutta eihän se pidä paikkaansa.

• Tunnustaa

Monesti eroamista hankaloittaa se tosiasia, että ihmiselle on raskasta myöntää tulleensa huijatuksi.

http://yle.fi/uutiset/huijatuksi_tulemista_on_vaikea_myontaa_edes_itselleen/7072378

Erosin pari vuotta sitten ja vieläkin ketuttaa. Aihe onnedelleen arka ja herkästi vauhkoonnun paasaamaan kirkon umpikierosta touhusta. Ehkä jonain päivänä totean vai rauhallisesti, ettei maailma ole reilu paikka ja kirkko on elävä todiste siitä.

• 9+6

"Miksi naiset eivät eroa kirkosta?"

Tietenkin eroavat. Mistä olet moisen ajatuksen saanut päähäsi?

• kysyn vaan

Onko sinulla mitään käsitystä siitä, että montako naista vielä kuuluu kirkkoon ja palvoo sitä kuviteltua naista alistavaa lutterin lahkokirkon jumalaa?

• kysyn kans
        kysyn vaan kirjoitti:

Onko sinulla mitään käsitystä siitä, että montako naista vielä kuuluu kirkkoon ja palvoo sitä kuviteltua naista alistavaa lutterin lahkokirkon jumalaa?

Miksi vihaat naisia?

• 9+6
        kysyn vaan kirjoitti:

"kysyn vaan"

Montako miestä kuuluu vielä kirkkoon ja palvoo sitä kuviteltua naista alistavaa juutalaisten jumalaa?

• fem.
        9+6 kirjoitti:

"kysyn vaan"

Montako miestä kuuluu vielä kirkkoon ja palvoo sitä kuviteltua naista alistavaa juutalaisten jumalaa?

Olisikin kiva tietää paljonko kirkossa on miesjäseniä.

• tietoa
        fem. kirjoitti:

Olisikin kiva tietää paljonko kirkossa on miesjäseniä.

31.12.2013
        Miehiä-Män 1 927 349
        Naisia-Kvinnor 2 173 083

• 9+6
        tietoa kirjoitti:

31.12.2013
        Miehiä-Män 1 927 349
        Naisia-Kvinnor 2 173 083

Jaha, eli 1 927 349 miestä, jotka palvovat sitä kuviteltua naista alistavaa juutalaisten jumalaa.

• Olly
        tietoa kirjoitti:

31.12.2013
        Miehiä-Män 1 927 349
        Naisia-Kvinnor 2 173 083

Eroa näyttää olevan vähän toistakymmentä prosenttia. Puolet tuosta voisi johtua naisten pidemmästä eliniästä, toinen puoli ehkä halusta kietää kuolema tosiasiana.
        Eihän kummallakaan noista ole suoranaista tekemistä kirkkoon kuulumisen kanssa, mutta sekään ei ole kaikille selvää.

• ???
        Olly kirjoitti:

Eroa näyttää olevan vähän toistakymmentä prosenttia. Puolet tuosta voisi johtua naisten pidemmästä eliniästä, toinen puoli ehkä halusta kietää kuolema tosiasiana.
        Eihän kummallakaan noista ole suoranaista tekemistä kirkkoon kuulumisen kanssa, mutta sekään ei ole kaikille selvää.

Ne miehet jotka kuuluvat kirkkoon, ovat siis mitä? Kieltävät kuoleman? Uskovat jumalaan? Mitä, mistä se johtuu että kirkkoon kuuluu liki kaksi miljoonaa miestä. Vai onko tuossa luvussa mukana alaikäiset pojatkin?

• aivan uskomatonta
        ??? kirjoitti:

Ne miehet jotka kuuluvat kirkkoon, ovat siis mitä? Kieltävät kuoleman? Uskovat jumalaan? Mitä, mistä se johtuu että kirkkoon kuuluu liki kaksi miljoonaa miestä. Vai onko tuossa luvussa mukana alaikäiset pojatkin?

Se on tosiaan jännä juttu, miten naisia tarkastellaan mutta samaan aikaan ollaan täysin sokeita miesten suhteen.

• ???
        aivan uskomatonta kirjoitti:

Se on tosiaan jännä juttu, miten naisia tarkastellaan mutta samaan aikaan ollaan täysin sokeita miesten suhteen.

Johtuisikohan siitä, että miehet kuvittelevat olevansa jollain tapaa naisten yläpuolella. Ihan sama onko kyseessä uskovaiset tai ateistit.

• Olly
        ??? kirjoitti:

Miehet jotka kuuluvat kirkkoon ovat ääliöitä.
        Toki tuohon lukuun kuuluu kaikki miespuoliset kirkon jäsenet, vauvasta vaariin.

• jotain tuollaista
        ??? kirjoitti:

Johtuisikohan siitä, että miehet kuvittelevat olevansa jollain tapaa naisten yläpuolella. Ihan sama onko kyseessä uskovaiset tai ateistit.

Kyllä siinä varmasti on jotain tuon tapaista ja mollauslinjalla pidetään tuota näkemystä yllä.

• ???
        Olly kirjoitti:

Miksi täällä sitten naisia koko ajan mollataan?

• puolustelua?
        Olly kirjoitti:

"Toki tuohon lukuun kuuluu kaikki miespuoliset kirkon jäsenet, vauvasta vaariin."

Naisten lukuun ei tietenkään kuulu kaikki naiset vauvasta mummuun.

• Molly.
        Olly kirjoitti:

"Eroa näyttää olevan vähän toistakymmentä prosenttia. Puolet tuosta voisi johtua naisten pidemmästä eliniästä, toinen puoli ehkä halusta kietää kuolema tosiasiana."

245 734. Siinä ero. Huikeeeeeeta kertakaikkiaan että naiset voivatkin olla niin tyhmiä, että tuon verran vähemmän miehiä on kirkon jäseninä.

• Olly
        Molly. kirjoitti:

"Eroa näyttää olevan vähän toistakymmentä prosenttia. Puolet tuosta voisi johtua naisten pidemmästä eliniästä, toinen puoli ehkä halusta kietää kuolema tosiasiana."

245 734. Siinä ero. Huikeeeeeeta kertakaikkiaan että naiset voivatkin olla niin tyhmiä, että tuon verran vähemmän miehiä on kirkon jäseninä.

Yli kymmenen prosentin ero on paljon, kun otannassa ei käytännössä ole virhemarginaalia. Syytä eroon en tiedä, paremmin tietävät kertokoon.

• uu, uu
        Olly kirjoitti:

Yli kymmenen prosentin ero on paljon, kun otannassa ei käytännössä ole virhemarginaalia. Syytä eroon en tiedä, paremmin tietävät kertokoon.

"Yli kymmenen prosentin ero on paljon, kun otannassa ei käytännössä ole virhemarginaalia"

Mikä naisten pitää erota mutta miehet saavat olla kirkossa? Miksi syrjit ja halveksit naisia? Miksi naisten pitäisi juosta sinun tahtosi mukaan?
        Minusta sinä saat haistaa pitkän paskan. Olet todella syvältä, kusipää.

• ei kuulu sille
        Molly. kirjoitti:

"245 734"

Todella pieni ero, eikä erotuksen määrä ole Ollyn asia.

• Molly.
        Olly kirjoitti:

Olly, jos ero olisi toisinpäin eli naisia olisi kirkossa vähemmän kuin miehiä, niin mitä silloin sanoisit? Jos naisia siis olisi 245 734 vähemmän kirkon jäseninä kuin miehiä, niin sanoisitko että miehet haluavat kieltää kuoleman tosiasiana?

• ....
        Molly. kirjoitti:

Olly, jos ero olisi toisinpäin eli naisia olisi kirkossa vähemmän kuin miehiä, niin mitä silloin sanoisit? Jos naisia siis olisi 245 734 vähemmän kirkon jäseninä kuin miehiä, niin sanoisitko että miehet haluavat kieltää kuoleman tosiasiana?

Siinä tapauksessa Olly olisi aivan hiljaa...

• Molly.
        .... kirjoitti:

Siinä tapauksessa Olly olisi aivan hiljaa...

Olly ei osaa vastata.

• 3+7
        Molly. kirjoitti:

Olly ei osaa vastata.

Olly ei enää kehdannut vastata. Varmaan nolostutti oma typeryytensä.

• 12+12

Kyllä eroavat ja naisten eromäärät tulevat vielä kasvamaan, koska naiset suhtautuvat homoseksuaaleihin ja tasa-arvoiseen avioliittolakiin miehiä myönteisemmin. Kirkko ei sitä hyväksy, joten erot lisääntyvät.

• ateistix

Tuo pitää varmasti paikkansa. Katsoin tänään parituntisen keskustelun eduskunnasta, jossa käsiteltiin tasa-arvoista avioliittolakia. Kansalaisaloitteen tekijät, neljän naista siis, puhuivat hyvin maltillisesti ja mielestäni perustelivat asiansa hyvin. Tasa-arvoisen avioliiton kannatus on kasvanut noin 65 prosenttiin, eikä eduskunnan ole syytä jättää sitä huomiotta. Muutama lakivaliokunnan jäsen yritti siihen tuoda kristillistä näkemystä, mutta eivät provoissaan onnistuneet.

• Kirkkko on OUT

Sukupuolesta viis, sillä kaikki kirkkoon vielä kuuluvat ovat joko aikaansaamattamia, itse ajattelemaan kykeneviä tai muuten vain luusereita.

• hmmm...

Oletko aloittaja eronnut kirkosta vai jostain muusta? Oletko nainen, vai mitä tuo aloitus tarkoittaa ja varsinkin otsikko?

• Hevarilta

Lasten erottaminen vaatii molempien vanhempien eli huoltajien luvan. Erosipa nainen eli mies tai ei kirkosta, luvan lapsensa eroon voi silti myöntää. Ei ole oikein pantata luvan antamista, jos lapsi/nuori itse haluaa erota ja toinen vanhemmista on valmis myöntäämään. Esim. lukiolainen voi halut et-opetukseen 9-vuotisen uskonnon sijaan...

• sdfghjku

Ei vaadi molempien vanhempien lupaa, jos on yksinhuoltaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      4006
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      51
      3651
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3218
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      93
      3087
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      88
      2066
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2028
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1889
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1841
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      34
      1830
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1774
    Aihe