taxiagentit / uusi kuski

uusikusko

kokemuksia taxiagenteista? Paljonkohan maksavat ja onko paljon työntekijöitä, että saako tarpeeksi vuoroja. Muutenkin mukava kuulla kokemuksia.

35

3648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut kuski

      Huijarifirma. Jatkuva kuskihaku työkkärin sivuilla, mutta puhelimeen eikä nettihakuun ei vastata. Isäntien valitus kuskipulasta tuntuu olevan pelkkä urbaani legenda.

      • vakikuskit on

        Kuskeja saa. Hyvistä ja kelvollisista kuskeista on huutava pula. Kuskit, jotka kirjoittelevat itkuvirsiään täällä, emme kaipaa. On arpapeliä, minkälaisen kuskin saat. Itselläni on tällä hetkellä hyvät kuskit, eivätkä he ole taksiagenteilta, vuokrafirmat kierrän kaukaa.


      • 2+12
        vakikuskit on kirjoitti:

        Kuskeja saa. Hyvistä ja kelvollisista kuskeista on huutava pula. Kuskit, jotka kirjoittelevat itkuvirsiään täällä, emme kaipaa. On arpapeliä, minkälaisen kuskin saat. Itselläni on tällä hetkellä hyvät kuskit, eivätkä he ole taksiagenteilta, vuokrafirmat kierrän kaukaa.

        Katsotaan parin vuoden päästä, muuttuuko ääni kellossa. Tällä hetkellä on paskaduuneissakin työnantajan markkinat, mutta maailmantalous on nousussa. Kyllä hyvät työntekijät vaihtavat maata, jos kotimaalla ei ole mitään tarjota vrt. 70-luku ja Ruotsi.


      • vakikuskit on
        2+12 kirjoitti:

        Katsotaan parin vuoden päästä, muuttuuko ääni kellossa. Tällä hetkellä on paskaduuneissakin työnantajan markkinat, mutta maailmantalous on nousussa. Kyllä hyvät työntekijät vaihtavat maata, jos kotimaalla ei ole mitään tarjota vrt. 70-luku ja Ruotsi.

        Jos maailmantalous on mielestäsi nousussa, luuletko, ettei se talous nousisi myös meillä? Jos nyt hiljaisena aikana saa kuskeja, miksei sitten nousussa, jolloin kuskin palkatkin "pompsahtaa" ylöspäin miksei silloinkin saisi? No, oli miten oli, parin vuoden päästä olen eläkeiässä, eikä nää hommat suuremmin sureta enää silloin. Nuorempia saattaa tulevaisuus askarruttaa.


      • 2+12
        vakikuskit on kirjoitti:

        Jos maailmantalous on mielestäsi nousussa, luuletko, ettei se talous nousisi myös meillä? Jos nyt hiljaisena aikana saa kuskeja, miksei sitten nousussa, jolloin kuskin palkatkin "pompsahtaa" ylöspäin miksei silloinkin saisi? No, oli miten oli, parin vuoden päästä olen eläkeiässä, eikä nää hommat suuremmin sureta enää silloin. Nuorempia saattaa tulevaisuus askarruttaa.

        Noh, päättäjien tyhmyydestä kärsii koko kansa. 90-luvun alun lama oli Koiviston Manun ja muiden "vahvan markan miesten" aikaansaannoksia, ei silloin missään muualla lamaa ollut. Idänkauppa tosin sattumoisin romahti samaan aikaan, mutta tuhon siemenet oli kylvetty vuosia aiemmin. Koko porukka olisi pitänyt hirttää maanpetoksesta, mutta asioista on hiljaa vaiettu, kun suuri yleisö ei edes ymmärrä mitän silloin oikeastaan tapahtui.

        Sama tilanne on nyt päällä, ei meidän tämänhetkinen alamäkemme johdu enää finanssikriisistä vaan Euroon jumittautumisesta (johon liityttiin kieli EU-herrojen p*rseessä) ja munattomasta talouspolitiikasta, kiitos Kataiselle ja six-packille.

        Jos et ole ymmärtänyt täysin itsekään, taksissa on tällä hetkellä kyllä tarjolla "töitä", mutta proviisiopalkalla siitä ei juurikaan tienaa. Jos plussana isäntä on täysi m*lkku, luuletko oikeasti että sellaiseen työpaikkaan kukaan jää jos ja kun työllisyys muilla suhdanneriippuvaisilla aloilla (esim. rakennusala, matkailu jne.) paranee? Taksilupien määräkin lisääntyy "hyvinä aikoina", jolloin m*lkkujen isäntien kuskipula vain pahenee.


      • vakikuskit on
        2+12 kirjoitti:

        Noh, päättäjien tyhmyydestä kärsii koko kansa. 90-luvun alun lama oli Koiviston Manun ja muiden "vahvan markan miesten" aikaansaannoksia, ei silloin missään muualla lamaa ollut. Idänkauppa tosin sattumoisin romahti samaan aikaan, mutta tuhon siemenet oli kylvetty vuosia aiemmin. Koko porukka olisi pitänyt hirttää maanpetoksesta, mutta asioista on hiljaa vaiettu, kun suuri yleisö ei edes ymmärrä mitän silloin oikeastaan tapahtui.

        Sama tilanne on nyt päällä, ei meidän tämänhetkinen alamäkemme johdu enää finanssikriisistä vaan Euroon jumittautumisesta (johon liityttiin kieli EU-herrojen p*rseessä) ja munattomasta talouspolitiikasta, kiitos Kataiselle ja six-packille.

        Jos et ole ymmärtänyt täysin itsekään, taksissa on tällä hetkellä kyllä tarjolla "töitä", mutta proviisiopalkalla siitä ei juurikaan tienaa. Jos plussana isäntä on täysi m*lkku, luuletko oikeasti että sellaiseen työpaikkaan kukaan jää jos ja kun työllisyys muilla suhdanneriippuvaisilla aloilla (esim. rakennusala, matkailu jne.) paranee? Taksilupien määräkin lisääntyy "hyvinä aikoina", jolloin m*lkkujen isäntien kuskipula vain pahenee.

        Kyllä kansa ihan itse itsensä sinne EU:hun äänesti, oli kieli niillä sitten missä lie, ei se Kataisen ja sixpacin vika ole. Jos isäntä on mulkku, saa se mulkku syyttää työvoiman katoamisesta ihan itseään, kaikista ei missään tapauksessa ole työnantajaksi. Ite olen ollut alalla vuosikymmeniä ja aina täällä samanlainen meininki on ollut, juuri mikään ei ole muuttunut. Ala jää pian suureen ahdinkoon, jos mikään ei muutu. Eniten olisin huolissani siitä, että alan kustannukset nousevat rajummin, kuin taksa, joka laahaa vuosi vuodelta aina enemmän perässä. Joko taksaa on saatava hilattua reilusti ylöspäin, tai kustannuksia alas. No, pari vuotta, sitten luvat kiertoon, mitäpä minä enää tässä ruikutan. Nuoremmat, yrittäkää te saada alaa nousemaan suosta.


    • Z19

      Ajan rahtiautoa PK seudulla.Alueen tuntemus on kohtalainen.Tekis mieli kokeilla
      D tai D1 autoa sivutoimisena,minkälaista se työ olis.Kiinnostai paremmin kyllä
      pitkät sivut.Ajokokemusta yhdistelma-autolla 15 vuotta.
      Onko esim Pietarin keikkaa?Venäjän ja pohjoismaiden kokemudta on.

      • BLÖSÖ

        Niistä Slobokeikoista voi haaveilla .Tai meet slobofirmaan ajoon ruplaliksalla.Dösä firmoja on laidasta laitaan jotkut alihankkijoina käjönille huonot prossat (liksat maksetaan % )


    • Z19

      Varmaan näin on .Tämä vuosi alkoi vähän hiljaisesti.Paras odotella piristymistä
      Autoilja ei lähtenyt hintakilpailuun,sen takia ollaaan odottavalla kannalla .nyt..

    • Varoitus junnuille!

      Miettikää nyt ihan ite

      Taksiagentit, miksi?

      Luuletteko, että nämä ilman kuluja ja huvikseen välittävät duunia...

      No ei!
      Tällä alalla ei duunarin ja työnantajan välissä ole yhtään löysää, mistä luulette agenttejen tekevävän tilin?

      Ei mistään

      Ihan täyttä paskaa

      Tää on mataalpalkka-ala ja tällä hetkellä kyllä voit sopia ihan suoraan ilman välikäsiä työsuhteestasi jos tämä skeida kiinnostaa.

      Ja siinä ei todellakaan ole sijaa jollekin välistävetäjälle

      Sopikaa itse työsuhteenne suoraan ja haistattakaa paskat tällaisille onnenonkijoille

      • 700

        Taksin omistajan hyöty on se että ei tarvitse ottaa vaki kuskia. Työsuhteen voi katkaista heti kun siltä tuntuu eikä tarvitse maksella välillisiä palkkoja, lomakorvauksia eikä sairaslomia. Sulle se on täysin hyödytöntä ja silkkaa paskaa.


      • Guruvaan
        700 kirjoitti:

        Taksin omistajan hyöty on se että ei tarvitse ottaa vaki kuskia. Työsuhteen voi katkaista heti kun siltä tuntuu eikä tarvitse maksella välillisiä palkkoja, lomakorvauksia eikä sairaslomia. Sulle se on täysin hyödytöntä ja silkkaa paskaa.

        >eikä tarvitse maksella välillisiä palkkoja, lomakorvauksia eikä sairaslomia. Sulle se on täysin hyödytöntä ja silkkaa

        Tyypillistä amismatikkaa.

        Luulet ettei Agentit sitä osaa laskea ja ymmärtää, jos sinä et

        TOISTAN
        kiertäkää kaukaa tämmöiset, näiden bisnes revitään tyhmien tai vielä tyhmempien selkärangasta

        Mitään lisäarvoa alallemme eivät voi tarjoata, kun

        mitään ylimääräistä ei ole jaettavana, uskokaa tämä!


      • Kokenut kuski
        Guruvaan kirjoitti:

        >eikä tarvitse maksella välillisiä palkkoja, lomakorvauksia eikä sairaslomia. Sulle se on täysin hyödytöntä ja silkkaa

        Tyypillistä amismatikkaa.

        Luulet ettei Agentit sitä osaa laskea ja ymmärtää, jos sinä et

        TOISTAN
        kiertäkää kaukaa tämmöiset, näiden bisnes revitään tyhmien tai vielä tyhmempien selkärangasta

        Mitään lisäarvoa alallemme eivät voi tarjoata, kun

        mitään ylimääräistä ei ole jaettavana, uskokaa tämä!

        Palattaisiinko vihdoinkin aloittajan kysymykseen Taksiagentista työnantajana. Vastaukseeni sain vain isäntien vittuilua huonoista rengeistä. Se, että hain kokeneena kuskina töitä Taksiagenteilta johtuu yksinkertaisesti tarpeesta löytää keikkatyötä. Ei siis kokopäivätyötä. Agentit mainostavat työkkärin sivuilla mahdollisuutta valita netistä haluamiaan työvuoroja. Valitetattavasti ko. firman lupaukset eivät pidä paikkaansa. Miksi muuten Taksihelsinki ei voi tarjota tämänkaltaista palvelua nettisivuillaan rengeille ja isännille ilman mitään mitään vuokrafirmojen välistävetoja. Vastaan kysymykseeni itse. Siksi koska Taksihelsinki isäntineen on kuin suomalainen iskelmä "koskaan muutua et saa".


    • Aloittelija_

      Olen juuri ajanut taksiluvan. Töitä vailla. Eli teidän mielestä taksiagentin luvatut edut eivät pidä paikkansa?

      Kiitos vastauksista!

      • sdsff

        taksihelsinki/sijaiset on paikka jonne voi ilmoittautua kuljettajaksi


      • HTA:n sivuille

        Keikkaduunia ( tuurausta ) on tarjolla jokaisella työnantajalla, ei sen takia tarvitse itseään myydä vuokrafirmoille. Katso taksihelsingin sivuilta, siellä HTA:n sivuilla on työpaikkailmoituksia. Palkkakin parempi ja saat yrityksessä itse sopia duunivuorosi.


    • 1+10

      Taxiagenteista kannattaa pysyä kaukana. Vuorojen "vapaa valitseminen" on pelkkä mainoslause. Toki vapaasti voi valita joitakin ma-ti-öitä, niin kuin joka paikassa muuallakin, mutta jos esimerkiksi päivävuoroja halajaa, niin ei niitä siellä vapaana ole. Lisäksi osa asiakasyritysten autoista on aivan kamalia romuja, ja moni isäntä melkoisen kusipää.

    • yökuskiksi

      Olen käyttänyt Taxiagenttien kuljettajia,suurin osa tosi mukavia.Vapailta markkinoilta ei tunnu löytyvän vakikuljettajaa,tälläkin hetkellä haen vakikuskia yövuoroihin.

    • jnkknbb

      Jkllk

    • hjjjjjklhhk

      Nkkjjh

    • Kokemusta_on

      Mulla on kokemuksia Taxiagenteista vuodesta 2008. Tämän vuoden olin kokonaan ajamatta taksia missään. Mutta nyt taas radalle. Menin uudestaan Agentteihin hyvien omien kokemusten perusteella ja ajelen silloin kun ehdin.
      Mulla on kyllä ollut firmasta positiivinen kokemus. Mun tapauksessa olen paljon ulkomailla ja kun tulen Suomeen ja haluan töihin se onnistuu vaikka seuraavana päivänä, usein. Toki rahakkaimpia vuoroja ei saa usein päivää ennen, mutta jos tiedän että haluan ajaa vaikka kuukauden putkeen, niin kannattaa buukata vuoroja sillon kun ne tulee järjestelmään eli edellisen kuukauden aikana. Olen ajanut firman kautta paljon invataksia ja siellä varsinkin ihan kunnon tiliä. En halua välttämättä lisää jengiä kilpailemaan samoista vuoroista, mutta kun tässä keskustelussa kellään ei tuntunut olevan juuri kokemusta firmasta niin lisään perään tämän nimimerkillä kokemusta on.
      Lafkan perustaneista kundeista Johanista ja Markosta ei oo omalta osaltani löytynyt pahaa sanottavaa ja palkkoja hoitava Maija on aivan ihana.
      Prosenteista en ole varma että kuinka kilpailukykyisiä Agentit ovat tänä päivänä isäntiin ja firmoihin verrattuna. Prosentti vaihtelee 34-38 riippuen kuukausikassasta.
      Ajoin ensin Kovaselle ja siellä Heroa lukuunottamatta oli kusi-päähän-nousseita pomoja, varsinkin omistavassa luokassa ja annoin periksi vajaassa kolmessa kuukaudessa.
      Ja yksi vinkki reissaajille, jos sen rahoitus innostaa, niin tekee reissurahaa 1-3 kuukauden aikana ajamalla niin paljon kuin perse ja sielu sietää ja ei muuta kun reissuun. Sillä rahalla elelee halvemmissa maissa ihan mukavasti jonkun aikaa. Ja kun rahat loppu, niin sitten takasin rattiin ja sama setti.
      En tiedä vakkarikuskeista, mutta keikkaa heittäville suosittelen. Ja muutenkin jos valinnan vapaus kiinnostaa...

    • DDT

      Tokihan agentit ottaa siivunsa välistä, eikä toi välttämättä kaikille sovi. Eipä se prosentti täysipäiväisesti ajavalla silti taida jäädä kauheasti suoraan palkattua vakikuskia huonommaksi , provikka tosiaan nousee kuukauden kokonaiskassan mukaan. Eli paljon (ja kohtuullisia kassoja) ajavan kuskin kohdalla isäntä maksaa enimmän osan agenttien palkkiosta.

      Itse arvostan sitä, että voin tosiaan ottaa vuoroja niille päiville kun mulle sopii, eikä toisaalta tarvitse koskaan lähteä ajoon sellaisena päivänä kun itselle ei syystä tai toisesta sopisi. Kun varaa vuorot heti listojen ilmestyessä, on valinnanvaraakin ihan ok. Asiakasyrityksiä on toki monenlaisia ja jokainen joutuu itse punnitsemaan, minkälaista tasapainoa valittavissa olevien vuorojen määrän ja kaluston siisteyden suhteen haluaa pitää. Itse olen muutamat firmat jättänyt väliin, kyllä sitä siisteilläkin autoilla pääsee ajamaan. Ja jos asiakasfirmoista omaan pirtaan sopiva talli löytyy, ilmoittavat isännät aika usein mieluusti hyvälle "vakituuraajalle" vapaista vuoroista ennen kuin laittavat ne vapaaseen jakoon.

      Ei kaikille, mutta toimiva ratkaisu ainakin sellaiselle, joka arvostaa omaa ajanhallintaa tai ajaa osa-aikaisesti esim. opiskelun ohella tai muita ansioita täydentääkseen.

      • etuskoitsekkään

        Upea mainospuhe... ihanko sieltä agentien toimistolta tuota kirjoittelit?

        Saat kuule sovittua isännän kun isännän kanssa joustavasti milloin ajat ja milloin et. Kuskeista on pula ja varsinkin hyvistä kuskeista. Käyt vain ajamassa muutaman kerran niin kyllä isännät joustaa jos vain osaat tehdä tulosta.

        Mitä tulee % niin uualla tienaat huomattavasti enemmän. Jos tarpeesi on ajaa vaikka kaksi vuoroa kuussa niin silti on % kohdallaan. Välistävetäjä agenteilla joudut ajamaan aika monta vuoroa että saat edes hävettävän pienen korotuksen surkeeseen perus%.

        En suosittele. Taksi helsingin ja Mollin sivuilla useita paikkoja vapaana. Älä myöskään mene Kovaselle tuuraamaan. Sama palkkataso kuin agenteilla.


      • DDT

        Ihan oman pöydän äärestä ja omaan lukuun kirjoitan (vaikka mitäpä väliä tän sanomiselle sinällään on, tuskin sä sitä uskot kuitenkaan... ;) ). Ja toivottavasti siirryn kohta puoliin ratin takaa ihan muihin hommiin.

        Jokainen tietysti itse arvioi sen, mikä on itelle hyvä. Jos laskin pysyy kädessä ja perusmatematiikka taittuu, niin palkkausperusteet saa kyllä kysymällä selville ja voi räknätä että miellyttääkö vai ei. Mä teen välillä muitakin hommia, niin tuo agenttidiili on mulle hyvä kun töihin voi mennä silloin kun sitä muuta ei ole. Mun 2 senttiä eikä yhden ihmisen mielipidettä kummempi tai tärkeempi. Joku toinen arvottaa toisin, enkä tosiaan ole tässä myymässä tätä kaikille sopivana ja parhaana. Varmasti töitä alalta löytyy muutakin kautta, ja jos aikoo hommissa pidempään viihtyä, niin useimmissa tapauksissa varmaan vaivattomampaa on ajaa vaki-isännälle ja -tallille. Näin varmaan itsekin tekisin/teen, jos sellainen tilanne tulee, että tarttee päätoimisesti pidemmän aikaa ajella.


      • DDT

        Ja lisätään nyt vielä se, että mun kohdalla agentit on kyllä pitänyt pitänyt sen, mitä ovat luvanneetkin ja kohtelu meininki on ollut ihan asiallista. Asiakasyrityksissä on kyllä monenlaista, eli välillä tulee ajettua vuoroja, joiden jälkeen pistää siffran/firman ylös listalle "en aja tuota enää". Aika hyvin tuon kyllä voi arvata jo kaluston perusteella, että kenellä on hommat hoidossa ja kenellä ei.

        Mitäs vakikuskille Helsingissä tänä päivänä muuten sit maksetaan, jos muualla tienaa "huomattavasti" enemmän? Jos mun tiedot on vanhentuneita niin otan toki takaisin.


      • TöihinJaHeti
        DDT kirjoitti:

        Ja lisätään nyt vielä se, että mun kohdalla agentit on kyllä pitänyt pitänyt sen, mitä ovat luvanneetkin ja kohtelu meininki on ollut ihan asiallista. Asiakasyrityksissä on kyllä monenlaista, eli välillä tulee ajettua vuoroja, joiden jälkeen pistää siffran/firman ylös listalle "en aja tuota enää". Aika hyvin tuon kyllä voi arvata jo kaluston perusteella, että kenellä on hommat hoidossa ja kenellä ei.

        Mitäs vakikuskille Helsingissä tänä päivänä muuten sit maksetaan, jos muualla tienaa "huomattavasti" enemmän? Jos mun tiedot on vanhentuneita niin otan toki takaisin.

        http://www.taksihelsinki.fi/fi/open-vacancy

        Tossa noita paikkoja on ottajille. Sen lisäksi avaamalla suunsa tuolla tolpalla, saat tietoosi kymmeniä ajopaikkoja lisää, joihin on haku päällä, vaikkei niitä missään sen enempi ilmoitellakkaan. Jos maineesi on hyvä, sinua pyydetään duuniin. Hyvä kuski voi saada 40% alvittomasta kassasta, yleisesti maksetaan 35-37%. Omat kuskini ajavat bruttokassaa 6000-8000€ alvitonta kuussa, laske siitä palkka. Lakisääteinen kesälomakorvaus tietysti päälle. Jos ajat taksiagenteille, ottavat he tietysti omansa siitä välistä ja se on kuskilta pois.

        MOLlissa on paikkoja useita kymmeniä lisää, taksikuskeista on kova pula!


    • hansi

      Mulla ei ole tietoa,mutta jos jonkun agentin kautta menee töihin niin kaikki mikä menee agentin taskuun on pois sinun taskusta.

      • DDT

        Hupsu. Kyllä ne asiaksyrityksetkin maksaa agenteille siitä palvelusta. Ihan palkkauksen perusteella laskisin, että hyvää tulosta tekevän ja paljon ajavan kuskin kohdalla isäntä maksaa suurimman osan agenttien siivusta. Esim. tuolla nimimerkin TöihinJaHeti mainitsemalla kassahaarukalla on agenteillakin provikka 36-37% ja sunnuntaivuorot 40%.

        Jos ajaa vuoden ympäri päätoimisena, niin kyllähän silloin tuo prosentti tai parikin alkaa olla merkittävä ja varmaan kannattaa mennä vakkariksi yhdelle. Mut jos ajelee sivutoimisesti, epäsäännöllisesti ja tykkää tehdä ite oman kalenterinsa, niin homma voi toimia hyvin agenttien kauttakin. Se voi olla etukin, ettei ole vakkari-isäntää: jos mua ei huvita ajaa jonakin päivänä/jotakin autoa/jollekin tallille/jollekin isännälle syystä X, niin sit en vaan enää varaa sinne vuoroja. Ei tarvi selitellä mitään, eikä kukaan kysele.

        Ei mulla oo mitään suurempaa syytä noita mainostaa, mut tuntuu tietty porukka päättäneen, että kyse on vaan kuskeja riistävästä kusetuksesta, mikä ei ihan kumminkaan pidä paikkaansa. Nyt riittää kumminkin aihe mulle, sanon vaan kyselijälle, että ota selvää ja tee ratkaisut tiedon mukaan, älä puskista huutelijoiden.


    • kowanen_kulettaa

      Kovanen maksaa 30%..........

      • gjkkjgg

        Ehkä juuri aloittaneelle joo. Mutta asia on eri, jos on kokemusta ja tekee hyvää tulosta.


      • hupsuootite
        gjkkjgg kirjoitti:

        Ehkä juuri aloittaneelle joo. Mutta asia on eri, jos on kokemusta ja tekee hyvää tulosta.

        no jos lapanen eikä osaa itse avata suutansa.Aina jos joku ottaa välistä se joltain pois.
        Ei tarvitse ajella vakkarina saat ihan itse valita vuorosi jos otat monesta autosta.


      • HaluatkoSagaKuol

        Olisikohan tämä vuoden viimeinen huono trolli prosenttipalkoista

        Sitten matikkapähkinä "Kovanen maksaa kuskille palkkaa 30% verottomasta kassasta, kuinka monta prosenttia verottomasta kassasta jää kovaselle muihin kuluin palkan jälkeen"


    • Taximies1020

      Eli ihan kaikille tiedoksi, niin taxiagentit laskuttavat isäntiä 59-60%. Tästä maksavat 34-38% kuskille, painotan siis että parhaimmilaan 38%, mutta todellisuudessa kuskeille maksetaan 34-36%. Tästä jos nopeasti lasketaan niin noin 22-24% jää talolle. Toki lomarahat ja työttömyysraha jää maksettavaksi vielä sekä vakuutukset, mutta kyllä taxiagentit tiliä tekevät. Tämän lisäksi kuulemieni huhujen mukaan, kuskien tarpeen takia ovat solmineet jopa toisen henkilöstövuokraus yrityksen kanssa sopimuksen, josta tulee suurimmaksi osaksi ulkomaalaistaustaisia ukkoja. Tällä sopimuksella taxiagentit kuittaa hienot 5-7% puhtaana omaan taskuun ilman minkään näköisiä kuluja. Eli tarkennan siis asiaa ISÄNTÄ <60%- TAXIAGENTIT <55%- henkilöstövuokraus. Veikkaan että tyhmäkin ymmärtää miten tämä bisness pyörii.
      Tiedot eivät ole hatusta vedettyjä vaan täysin faktoja, itse olen ahkera kyselijä tolpilla ja perehtynyt asiaan kysellen isänniltä asista esimerkiksi yhteyttä ottamalla sekä tolpilla kyselemällä. Taxiagenttien lisäksi on myös monta muuta uutta henkilöstö vuokraus yritystä jotka pyrkivät samaan. Tosin älkää ihmetelkö kun kuskien laatu on heikentynyt.

    • 44567

      Kuulostaa ihan järkevältä. Kyllähän työntekijän palkkakulut on minimissään 50% kassasta. Niin noin voi ulkoistaa sairasloma yms. Riskit vuokra firmalle. Jos vuokrafirma laskuttaa lähemmäs 50% niin se ei varmaan hoida kaikkia maksuja. Esim eläkemaksuilla voi tienata ihan hyvin. Sitten kun jää kiinni rahat on jo pumpattu muualle . istutaan tuomio ja jatketaan jonkun ryhmän täysvaltaisena jäsenenä ja seuraava kokelas alkaa yrittäjäksi. Tulevaisuusessa ehkä taksi yrittäjäksi.

    • en tiedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe