Tiukkaa kysymys , kuinka usein te taksi alalla työskentelevät käytätte itse taksi , niin että maksat

naapur kyydillä nykyään

Tiukkaa kysymys , kuinka usein te taksi alalla työskentelevät käytätte itse taksi , niin että maksatte kyydistä taksan mukaisen veloituksen mukisematta. Isännillähän on varaa, mutta ovat niin nuukia että, en usko käyttävän kuin omaa auto ja kuski tulee hakemaan vaikka 200km päästä.
Eteenkin te rengit , istutteko koskaan takapenkillä muulloin kun tolpalla , ja kuinka paljon , onko taksa mielestänne kohtuullinen ja vastaa todelllisia kuluja .

29

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirkonkylän renki

      Minä kun kyyditsen isäntää niin minulla on mittari päällä.

    • skladALKSJD

      Minä kun käytän taksia, maksan mittarin summan tipit (ei alle 5€).

    • 3+11

      Taksa on kohtuullinen. Toki kyse on siitä miten kukakin minkäkin asian arvottaa. Henkilökohtaisesti en ole koskaan ymmärtänyt niitä, jotka maksavat jostain konsertista yli 30 euroa tai festareista satasen, mutta niin vaan kaikkien starojen keikat ovat loppuunmyytyjä, vaikka liput maksavat maltaita. Itselleni mahdollisuus päästä vaikkapa lentokentältä pitkän lennon jälkeen suoraan kotiovelle on selvästi arvokkaampi kuin joku Madonnan konsertti.

      • 7+18

        Ei se ole kohtuullinen, mutta perusteltavissa. Ylipäänsä voi kysyä, ovatko autoilun kustannukset Suomessa kohtuullisella tasolla.


      • kuinka usein käytät taks
        7+18 kirjoitti:

        Ei se ole kohtuullinen, mutta perusteltavissa. Ylipäänsä voi kysyä, ovatko autoilun kustannukset Suomessa kohtuullisella tasolla.

        Lukutaidon on ainakin taksituö vienyt, kysymys kuuluu kuinka usein itse käytätte taksi maksaen kyydin euroilla,

        kyllähän tällä palstalla kyydin hintataso on tullut jo useasti todistettua kohtuuttomaksi


      • dfghjtykuliouöilkyj
        kuinka usein käytät taks kirjoitti:

        Lukutaidon on ainakin taksituö vienyt, kysymys kuuluu kuinka usein itse käytätte taksi maksaen kyydin euroilla,

        kyllähän tällä palstalla kyydin hintataso on tullut jo useasti todistettua kohtuuttomaksi

        Taksialalla on aina ollut kirjoittamaton sääntö että kun ajetaan kolleegan kyydillä niin maksetaan matka mittarin mukaan ja tipit päälle. Taksia käytän silloin tällöin, muutaman kerran vuodessa.

        Kyydin hintataso ei ole kohtuutonta kun sitä vertaa minkä tahansa muun työvaltaisen alan veloitukseen. Se onkin sitten eri keskustelu kun aletaan puhumaan koko suomen ja kaikkien alojen hinnoista. Suomi on kallis maa elää muiltakin osilta kuin taksin. Taksin hinta on ihan linjassaan yleisen hintatason kanssa. Paljonko sinun itsesi työpanos maksaa asiakkaalle joka sitä ostaa? Tiedätko edes sitä vai oletko töissä ollenkaan?


      • naapuri kyydil kentälle
        dfghjtykuliouöilkyj kirjoitti:

        Taksialalla on aina ollut kirjoittamaton sääntö että kun ajetaan kolleegan kyydillä niin maksetaan matka mittarin mukaan ja tipit päälle. Taksia käytän silloin tällöin, muutaman kerran vuodessa.

        Kyydin hintataso ei ole kohtuutonta kun sitä vertaa minkä tahansa muun työvaltaisen alan veloitukseen. Se onkin sitten eri keskustelu kun aletaan puhumaan koko suomen ja kaikkien alojen hinnoista. Suomi on kallis maa elää muiltakin osilta kuin taksin. Taksin hinta on ihan linjassaan yleisen hintatason kanssa. Paljonko sinun itsesi työpanos maksaa asiakkaalle joka sitä ostaa? Tiedätko edes sitä vai oletko töissä ollenkaan?

        Olen töissä kelassa, mutta aikoinani nuorena taksit työstivät mut, noin 150 e viikko ja ja 600 kuussa ja 7200 e kuussa mutta palkka oli silloin kun hyvä että jo on kohta kymmenen vuotta asuttu yksin jaksetussa ok talossa pks seudulla.

        tarkoitan vaanettä kilpailu onvinut useilta aloilta työpaikkoja, ja tehnyt työttömiä. Taksialalla vaan einäymitäänkilpilua min hinnoissa kuin tarjonnassa


      • naapuri kyyti kentälle
        naapuri kyydil kentälle kirjoitti:

        Olen töissä kelassa, mutta aikoinani nuorena taksit työstivät mut, noin 150 e viikko ja ja 600 kuussa ja 7200 e kuussa mutta palkka oli silloin kun hyvä että jo on kohta kymmenen vuotta asuttu yksin jaksetussa ok talossa pks seudulla.

        tarkoitan vaanettä kilpailu onvinut useilta aloilta työpaikkoja, ja tehnyt työttömiä. Taksialalla vaan einäymitäänkilpilua min hinnoissa kuin tarjonnassa

        Siis ryöstivät mut korkeilla taksoillaan


      • dfghjklölj
        naapuri kyydil kentälle kirjoitti:

        Olen töissä kelassa, mutta aikoinani nuorena taksit työstivät mut, noin 150 e viikko ja ja 600 kuussa ja 7200 e kuussa mutta palkka oli silloin kun hyvä että jo on kohta kymmenen vuotta asuttu yksin jaksetussa ok talossa pks seudulla.

        tarkoitan vaanettä kilpailu onvinut useilta aloilta työpaikkoja, ja tehnyt työttömiä. Taksialalla vaan einäymitäänkilpilua min hinnoissa kuin tarjonnassa

        No avataampas tätä hinnoittelu asiaa näin:

        Jos tilaan taksin ja kuljen sillä 1/2 tuntia kestävän ja 25 km pitkän matkan lentokentälle, maksaa matka noin 45€.

        Jos tilaan sähköliikkeestä sähkömiehen vaihtamaan termostaatin on minimiveloitus 55€/tunti joka veloitetaan vaikka työ kestäisi vain vartin. Tämän minimin lisäksi laskulla on kilometrit liikkeestä kohteeseen ja takaisin sekä pientarvikelisä vaikka mitään tarvitteita ei olisi edes kohteeseen mennyt. Sähkömiehen vartin rutistus poiki asiakkaalle lähes satasen laskun.

        Sähköliike sentään toimii kilpaillulla toimialalla.

        Älä nyt kuitenkaan käsitä väärin, itse ole harras taksialan vapauttamisen kannattaja, en siis puollusta kiinteää taksaa ja lupajärjestelmää. Mielestäni Ruotsin malli olisi toimiva systeemi koska se mahdollistaa vapaan hinnoittelun ja hinta voisi sesonkien mukaan joustaa myös ylöspäin.
        Ruotsin systeemissä on sekin hyvä puoli että heidän taksassa aikaveloitus juoksee koko ajan taustalla vaikka auto liikkuukin. Kilometrisinta tulee sitten aikaveloituksen päälle. Siellä hinnat ovatkin 25-30% korkeammat kuin meillä.


      • dfghyjtukliöyyutr
        naapuri kyydil kentälle kirjoitti:

        Olen töissä kelassa, mutta aikoinani nuorena taksit työstivät mut, noin 150 e viikko ja ja 600 kuussa ja 7200 e kuussa mutta palkka oli silloin kun hyvä että jo on kohta kymmenen vuotta asuttu yksin jaksetussa ok talossa pks seudulla.

        tarkoitan vaanettä kilpailu onvinut useilta aloilta työpaikkoja, ja tehnyt työttömiä. Taksialalla vaan einäymitäänkilpilua min hinnoissa kuin tarjonnassa

        >>Olen töissä kelassa>>

        Tämä kertookin jo aika paljon. Olet valtiolla suojatyöpaikassa, eikä sinulla ole mitään hajua siitä paljonko sinun suojatyösi maksaa veronmaksajille. Kelaan näyttäisi pääsevan kovalla palkalla töihin vaikka ei osaa edes kirjoittaa.

        Katsot kuitenkin oikeudeksesi arvostella yksityisen sektorin työtä ja siitä saatua korvausta. Kenenkään ei ole pakko käyttää taksia vaan voi toimia niin kuin sinä, eli piinata naapureita viideltä aamulla heittämään kun valtion loinen tahtoo kentälle.
        Mitä siis vikiset?

        Kela on yhteiskunnan syöpä. Toivittavasti kataisen säästötoimet kohdistuu myös siihen. Pöhöttynyt ja byrokraattinen valtion laitos jossa kaikki on naama kurtussa jo aamusta. Kelan virkailijoiden päätehtävä tuntuu olevan kansalaisten kyykyttäminen sadoin eri menetelmin.

        Ilmeisesti et kuitenkaan saa työssäsi riittävää tyydytystä egollesi, joten haet lisää ihmisten kyykyttämisestä saamiasi nautintoja kirjoittelemalla suoli24? palstalle iltaisin.


      • Kela auttaa sairaita
        dfghyjtukliöyyutr kirjoitti:

        >>Olen töissä kelassa>>

        Tämä kertookin jo aika paljon. Olet valtiolla suojatyöpaikassa, eikä sinulla ole mitään hajua siitä paljonko sinun suojatyösi maksaa veronmaksajille. Kelaan näyttäisi pääsevan kovalla palkalla töihin vaikka ei osaa edes kirjoittaa.

        Katsot kuitenkin oikeudeksesi arvostella yksityisen sektorin työtä ja siitä saatua korvausta. Kenenkään ei ole pakko käyttää taksia vaan voi toimia niin kuin sinä, eli piinata naapureita viideltä aamulla heittämään kun valtion loinen tahtoo kentälle.
        Mitä siis vikiset?

        Kela on yhteiskunnan syöpä. Toivittavasti kataisen säästötoimet kohdistuu myös siihen. Pöhöttynyt ja byrokraattinen valtion laitos jossa kaikki on naama kurtussa jo aamusta. Kelan virkailijoiden päätehtävä tuntuu olevan kansalaisten kyykyttäminen sadoin eri menetelmin.

        Ilmeisesti et kuitenkaan saa työssäsi riittävää tyydytystä egollesi, joten haet lisää ihmisten kyykyttämisestä saamiasi nautintoja kirjoittelemalla suoli24? palstalle iltaisin.

        Kelan virkailijoiden päätehtävä tuntuu olevan kansalaisten kyykyttäminen sadoin eri menetelmin.

        Mistä noin päättelet? Sinähän olet terve, hyvin toimiintuleva hölö, joka et Kelaa tarvitse.


    • lmdfoöndf

      Käytän taksia harvoin. Itselleni renkinä se on todellakin liian kallista. MUTTA. Itselleni myös ulkona syöminen kunnon ravintolassa on liian kallista samoin kuin esim. laskettelu harrastuksena. Sen lopetin siinä vaiheessa kun isukki ei enää maksanut harrastusta. Ei taksi, tai ravintola tai laskettelu ole mikään jokamiehenoikeus, joka ei saisi maksaa mitään. En lähde barrikadeille vaatimaan pihvipäivällistä punaviinillä tai päivälippua Messilään 10 eurolla. Keski- tai hyväpalkkaiselle ihmiselle vaimon vieminen ulos kerran pari kuukaudessa (taksimatkoineen) tai viikon talviloma Ylläksellä eivät ole mikään mahdoton luksus, vaan ihan tavallista elämää.

      Ja silloin kun ajan taksilla maksan tietysti mittarin mukaan ja tipin päälle koska aika monta kertaa olen itsekin saanut kollegalta tipin.

    • 4+16

      Mene vain naapurin kyydillä. Taksit eivät ole köyhiä varten.

      • 4+16

        ..ja viesti oli siis AP:lle


      • ei rosvousta
        4+16 kirjoitti:

        ..ja viesti oli siis AP:lle

        Suomessa taksat kohtuuhintaisia, mene itä- tai länsinaapuriin niin huomaat...


    • ¢­­

      pari kertaa olen pakon edessä joutunut käyttämään taksia. Aina kuskina ollut joku outo tyyppi jota en ole sen kummemmin tuntenut ja aina se on ajanut aivan ihme reittiä, mikä itselle ei olisi tullut edes mieleen. Olen pitänyt turpani kiinni ja maksanut sen mikä mittarissa ollut.

      Mieluummin joku muu kyyti kuin taksi.

      • ¢­­

        pari kyytiä tulee nyt mieleen...

        Yks oli kun vein taksin huoltoon ja piti päästä sieltä kotiin. Kaverit ei kerinny ja ei viittiny kävellä minnekkään bussipysäkille oottelee. Taksi tuli n 10 min odottelun jälkeen. Pääväyliä pitkin kuvittelin sen ajavan nopsasti sen 10 km, mutta tää lähti kurvailemaan minne sattu. Ei edes kysyny mitään vaan sano, että tästä on suorin tie. Ja pas­kat se mikään suorin ollu, vaan n 3 km pitempi ja 15 min hitaampi. Olen sen itse mitannut joskus.

        Toinen oli kelakyyti terkkarista sairaalaan. Kuski kurvaili minne sattu pikkuteitä, vaikka pääväyliä pitkin olisi luikahtanut sinne ihan suoraan. Lopuksi piti vielä kuskia neuvoa miten tehdään jaettu maksu.

        Tätä tää on. Kuskeina huseeraa etupäässä täysin idiootteja ja nekin ihan pihalla koko touhusta koska vaihtuvuus alalla on suurta. Ei monenkaan hermot kestä mitään känniääliöitten kuskaamista niin pitkään, että oppisi kunnolliseksi taksikuskiksi.


      • KAmeliKameli
        ¢­­ kirjoitti:

        pari kyytiä tulee nyt mieleen...

        Yks oli kun vein taksin huoltoon ja piti päästä sieltä kotiin. Kaverit ei kerinny ja ei viittiny kävellä minnekkään bussipysäkille oottelee. Taksi tuli n 10 min odottelun jälkeen. Pääväyliä pitkin kuvittelin sen ajavan nopsasti sen 10 km, mutta tää lähti kurvailemaan minne sattu. Ei edes kysyny mitään vaan sano, että tästä on suorin tie. Ja pas­kat se mikään suorin ollu, vaan n 3 km pitempi ja 15 min hitaampi. Olen sen itse mitannut joskus.

        Toinen oli kelakyyti terkkarista sairaalaan. Kuski kurvaili minne sattu pikkuteitä, vaikka pääväyliä pitkin olisi luikahtanut sinne ihan suoraan. Lopuksi piti vielä kuskia neuvoa miten tehdään jaettu maksu.

        Tätä tää on. Kuskeina huseeraa etupäässä täysin idiootteja ja nekin ihan pihalla koko touhusta koska vaihtuvuus alalla on suurta. Ei monenkaan hermot kestä mitään känniääliöitten kuskaamista niin pitkään, että oppisi kunnolliseksi taksikuskiksi.

        Miksi kelakeikkaan tehtiin jaettu maksu?


      • sdfsfsdfds
        KAmeliKameli kirjoitti:

        Miksi kelakeikkaan tehtiin jaettu maksu?

        Niin?


      • KameliKameli
        sdfsfsdfds kirjoitti:

        Niin?

        Niin

        Kelassa kun päästään perille niin valitaan maksupäätteestä laskutus->kelalaskutus->omavastuu kyllä/ei-> ja kuitit pullahtaa ulos

        Niin että missä vaiheessa piti taksamittarista alkaa jaettua maksua vääntämään ja miksi?


      • Itse isäntä
        ¢­­ kirjoitti:

        pari kyytiä tulee nyt mieleen...

        Yks oli kun vein taksin huoltoon ja piti päästä sieltä kotiin. Kaverit ei kerinny ja ei viittiny kävellä minnekkään bussipysäkille oottelee. Taksi tuli n 10 min odottelun jälkeen. Pääväyliä pitkin kuvittelin sen ajavan nopsasti sen 10 km, mutta tää lähti kurvailemaan minne sattu. Ei edes kysyny mitään vaan sano, että tästä on suorin tie. Ja pas­kat se mikään suorin ollu, vaan n 3 km pitempi ja 15 min hitaampi. Olen sen itse mitannut joskus.

        Toinen oli kelakyyti terkkarista sairaalaan. Kuski kurvaili minne sattu pikkuteitä, vaikka pääväyliä pitkin olisi luikahtanut sinne ihan suoraan. Lopuksi piti vielä kuskia neuvoa miten tehdään jaettu maksu.

        Tätä tää on. Kuskeina huseeraa etupäässä täysin idiootteja ja nekin ihan pihalla koko touhusta koska vaihtuvuus alalla on suurta. Ei monenkaan hermot kestä mitään känniääliöitten kuskaamista niin pitkään, että oppisi kunnolliseksi taksikuskiksi.

        Tule joskus minun kyytiin, niin otan viisinkertaisen hinnan, tunnut olevan sen verran vajaa-älyinen tyhjätasku.


      • ¢­­
        KameliKameli kirjoitti:

        Niin

        Kelassa kun päästään perille niin valitaan maksupäätteestä laskutus->kelalaskutus->omavastuu kyllä/ei-> ja kuitit pullahtaa ulos

        Niin että missä vaiheessa piti taksamittarista alkaa jaettua maksua vääntämään ja miksi?

        en ymmärrä ollenkaan mitä höpiset.


    • renki2

      Fakta on se että kuljettajan pitää ajaa itse 3kertaa sama matka asiakkaan kanssa että saisi sen rahan samaan matkaan kun itse on asiakkkaana.

      • renkipoikaröhröh

        ei omaa autoa. Käytän taksia noin 5-10kertaa kuussa . Hinta noin per kyyti siinä 15e - 20e. Hinta on mielestäni ihan ok. Jätän noin 10% tippiä jos on ollut asiallinen kuski. Ikävä kyllä joks kolmas kyyti on ala-arvoinen. Ei suomalainen taksi kallis ole, suhteessa muuhun.


      • palelkaa vaan
        renkipoikaröhröh kirjoitti:

        ei omaa autoa. Käytän taksia noin 5-10kertaa kuussa . Hinta noin per kyyti siinä 15e - 20e. Hinta on mielestäni ihan ok. Jätän noin 10% tippiä jos on ollut asiallinen kuski. Ikävä kyllä joks kolmas kyyti on ala-arvoinen. Ei suomalainen taksi kallis ole, suhteessa muuhun.

        En käytä enää taksia, taksa kohtuuton palvelun tasoon nähden.
        lisäksi autoa ei saa silloin kun olisi todella tarve.

        saahan auton kun ei ole kiirettä.

        nautin kun taksi isäntä seisoi tolpalla tuttujen vieraiden kanssa jonottamassa ja palelemassa


      • 9+15
        renkipoikaröhröh kirjoitti:

        ei omaa autoa. Käytän taksia noin 5-10kertaa kuussa . Hinta noin per kyyti siinä 15e - 20e. Hinta on mielestäni ihan ok. Jätän noin 10% tippiä jos on ollut asiallinen kuski. Ikävä kyllä joks kolmas kyyti on ala-arvoinen. Ei suomalainen taksi kallis ole, suhteessa muuhun.

        en usko tuohon että laitat 700euron kassan kuukaudessa omiin taksiajoihin?
        esim. 10 kertaa 20 euroa = 200 e nettopalkkaa joka vastaa n. 700 euron kassaa.


      • tuttu kaveri ajjoo
        9+15 kirjoitti:

        en usko tuohon että laitat 700euron kassan kuukaudessa omiin taksiajoihin?
        esim. 10 kertaa 20 euroa = 200 e nettopalkkaa joka vastaa n. 700 euron kassaa.

        Vuoroin vieraissa. Elikkä tutunkyyti


      • taksi setä
        tuttu kaveri ajjoo kirjoitti:

        Vuoroin vieraissa. Elikkä tutunkyyti

        Ei oo varroo, mut kirjoittelen tänne on halpoo.

        en pä koskaan takapenkillä, luon yolpslla makkuuttan.


      • 1kuski
        taksi setä kirjoitti:

        Ei oo varroo, mut kirjoittelen tänne on halpoo.

        en pä koskaan takapenkillä, luon yolpslla makkuuttan.

        Ei mulla ainakaan ole varaa taksiin asiakkaana kun ihan satunnaisia kertoja vuodessa, pääosin takapenkillä istuu paljon hyvätuloisempaa porukkaa, mitä itse kuski on... Ja kehtaavat vielä hinnoista valittaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe