Olen liian erilainen

Tunnen olevani liian erilainen kenellekään kaveriksi. Sitä paitsi minun on todella vaikea tutustua uusiin ihmisiin, saatika sitten pitää vanhoihin tuttavuuksiin yhteyttä. Tuntuu työltä yrittää sosialisoida ihmisten kanssa. En oikein tiedä mistä keskustella. En seuraa pahemmin uutisiakaan, enkä ymmärrä politiikasta. En ole järin fiksukaan. Olen nainen, mutta välillä tuntuu että olen kadottanut naiseuteni.

Tässä minulle ominaisia piirteitä:

- Ahdistun suurissa väkijoukoissa
- Hiljaisuuteni takia vaikutan oudolta, kylmältä tai epäkiinnostavalta
- Tarvitsen paljon yksinoloa, tai muuten kirjaimellisesti pääni hajoaa. Minun tapani on ladata akkuja yksin ollessa.
- Vaikka edessäni olisi tuntemani ihminen juttelemassa minulle, en keksisi mitään juteltavaa takaisin.
- En pukeudu mitenkään oudosti tai huomiota herättävästi, mutta minulla on erikoinen musiikkimaku, jonka vuoksi tunnen olevani ikäisiäni vanhempi. Jotkut ovat kuvailleet minua synkäksi. Vaikka minä vain elän musiikin kautta tunteitani.
- Ajattelumaailmani poikkeaa valtavirrasta.
- Olen erittäin herkkä. Pienetkin vastoinkäymiset saavat minut lannistumaan viikoiksi tai saan itsetuntooni ison kolhun enkä voi unohtaa asiaa.

Tiedän, että saan vittuilua täältä, mutta ehkä tämä oli tapani rohjeta tekemään yksi askel eteenpäin sosialisoimisessa ihmisten kanssa.

27

2388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samissisko

Kuulostat ihan minulta, olen myös nainen. Minkä ikäinen olet?

• samissisko

Eikun joo profiilissasi se näköjään näkyykin. Mutta joo minullakin samanlaisia tuntemuksia, ei ole erityisemmin kavereita kun niiden harvojenkaan kanssa en osaa keskustella, ja jos koittaa kaveerata jonkun hyvän päivän tutun kanssa niin ahdistun pitemmän päälle ja koitan välttää tilanteita joissa pitäisi olla tekemisissä. Tästä syystä yleensä ei kehity nuo kaverisuhteet sen pidemmälle.

Luulen myös, että ihmiset pitää mua ylimielisenä tai tylynä juurikin, koska olen hiljainen enkä välttämättä tervehdi, kun olen niin epävarma.

Olen myös tyhmä, en tiedä kovinkaan asioista, en seuraa uutisia saatika että jotain politiikasta ymmärtäisin. Kaikki varmaan pitää jonain tynnyrissä eläjänä ja ihmettelee mitä oikein teen vapaa-ajalla ynm. kun en tiedä maailman menosta. Siksikin tuntuu, että ihmiset pitää outona eikä halua olla tällaisen kanssa tekemisissä.
        Ja tavallaan sekin että kai sitä haluaakin olla yksin, mutta olisi kiva jos olis joku jonka kanssa jakaa ajatuksia ja kiinnostuksen kohteita

En tiedä mitä tarkoitat tuolla, että olet kadottanut naiseutesi, mutta itselläni ainakin vähän tuntuu omituiselta olla naisena tällainen luonteeltani kuin olen, outo naiseksi siis. Sukupuoli-identiteettini saattaakin olla hieman hämärtynyt ja koen vain olevani joku kummallinen otus, vähän vaihtelevasti kylläkin.

• samissisko kirjoitti:

Eikun joo profiilissasi se näköjään näkyykin. Mutta joo minullakin samanlaisia tuntemuksia, ei ole erityisemmin kavereita kun niiden harvojenkaan kanssa en osaa keskustella, ja jos koittaa kaveerata jonkun hyvän päivän tutun kanssa niin ahdistun pitemmän päälle ja koitan välttää tilanteita joissa pitäisi olla tekemisissä. Tästä syystä yleensä ei kehity nuo kaverisuhteet sen pidemmälle.

Luulen myös, että ihmiset pitää mua ylimielisenä tai tylynä juurikin, koska olen hiljainen enkä välttämättä tervehdi, kun olen niin epävarma.

Olen myös tyhmä, en tiedä kovinkaan asioista, en seuraa uutisia saatika että jotain politiikasta ymmärtäisin. Kaikki varmaan pitää jonain tynnyrissä eläjänä ja ihmettelee mitä oikein teen vapaa-ajalla ynm. kun en tiedä maailman menosta. Siksikin tuntuu, että ihmiset pitää outona eikä halua olla tällaisen kanssa tekemisissä.
        Ja tavallaan sekin että kai sitä haluaakin olla yksin, mutta olisi kiva jos olis joku jonka kanssa jakaa ajatuksia ja kiinnostuksen kohteita

En tiedä mitä tarkoitat tuolla, että olet kadottanut naiseutesi, mutta itselläni ainakin vähän tuntuu omituiselta olla naisena tällainen luonteeltani kuin olen, outo naiseksi siis. Sukupuoli-identiteettini saattaakin olla hieman hämärtynyt ja koen vain olevani joku kummallinen otus, vähän vaihtelevasti kylläkin.

Et ainakaan viestisi perusteella vaikuta tyhmältä. Pikemminkin fiksulta ja itsetutkiskelevalta.

Tarkoitin tuolla naiseus jutulla sitä, että en oikein pidä itsestäni. Minulla on huono itsetunto jos näin voisi sanoa. Tai sitten on totuus, että olen rumahko. Sekin mielestäni vaikuttaa siihen, miksi olen yksinäinen, sillä yleensä vain hyvännäköisiä halutaan kaveerata tai ottaa porukoihin mukaan.

• just noin

Hanki harrastus. Ala käymään salilla vaikka niin saat itseluottamusta.

• Toinen samanlainen

Introvertti. Et ole epänormaali.

• MrJuha82

Olen iteki herkkähipiäinen, herkkä ja kohtelias, hyväkäytöksinen, ja vaivun yksinoloon, ja pysyn siinä.
      Kavereita ei ole oikeastaan ketään ellei lasketa omaa perhettä ja isäni tuttuja.
      Yhteen aikaan eräs heppu kävi meillä, joka mun ikäluokkaa(on sukua mulle).

Musamakuni on erikoinen(Röyhkä, Chrome, Tuxedomoon, Miles Davey, YUP, Jarkko Martikainen mm, Miljoonasade jne, on siellä ne tututki nimet kun Eput, sit Ismo Alangon eri kokoonpanot ja sen soolouran musa sekä outolintu Wigwam, Tasavallan Presidentti, Pekka Pohjola ja Blues Section ja otetaan vaikka outolintu CMX).

Herkän luonteeni takia monasti suutun ihmisten kommenteille, vaikka nää ei välttämättä tarkoita mitään pahaa, mutta aavistan aina jotain pahaa.
      Ehkä joskus osaan aavistaa oikein tarkoitusperän.
      Tästä viimeisimpänä esimerkkinä pieni riita 8 7 nimisen naisen kanssa.
      Parissaki eri ketjunavauksessa otin yhteen hänen kanssaan.
      Se kertoo herkästä luonteestani.
      Tulkitsen asiat eri tavalla herkän luonteeni takia.
      Joku muu ei näe siinä mitään vittuilua tai huonoa käytöstä tai tylyyttä, jota hän kirjoitti mutta ite näin hänen kirjoituksessa sellaista.
      Ei kannata päätä jäädä vaivaamaan liikaa tuolla asialla, räjähtää pää.
      Kuka on oikeassa ja kuka ei?
      Onko kukaan?
      Jokainen kun on oma yksilö ja ajattelee omilla aivoillaan.

Tunneherkkyys on myös hyvä piirre, sillä se kertoo että olet tunneihminen.
      Se on kuitenkin yksi hyvä puoli siinä.

Ajattelumaailmani poikkeaa myös valtavirrasta.

Mukava asia, että kirjoitit itsestäsi.
      Olet ihan ainutlaatuinen ihminen, sanoisin.

• Kiitoksia viestistäsi.
        Ujouteni takia minua jännitti hieman tulla lukemaan vastauksia. Oli ilo kuitenkin huomata, että en ollut saanut pahaa kommenttia.

Itse en ole vielä löytänyt mitään hyvää tunteikkuudesta. Pikemminkin tuntuu oudolta, että kanssaihmiset eivät reagoi niin voimakkaasti joihinkin asioihin. Itse taas saatan alkaa vääntämään itkua pienistäkin asioista tai nauraa huonoillekin vitsille.

• siili1
        jolas kirjoitti:

Kiitoksia viestistäsi.
        Ujouteni takia minua jännitti hieman tulla lukemaan vastauksia. Oli ilo kuitenkin huomata, että en ollut saanut pahaa kommenttia.

Itse en ole vielä löytänyt mitään hyvää tunteikkuudesta. Pikemminkin tuntuu oudolta, että kanssaihmiset eivät reagoi niin voimakkaasti joihinkin asioihin. Itse taas saatan alkaa vääntämään itkua pienistäkin asioista tai nauraa huonoillekin vitsille.

Minäkin ilmoittaudun tähän outojen ketjuun. Todella usein sosiaalisissa tilanteissa mietin, että jos siirtäisin sen repliikkini jonkun toisen suuhun, se olisi aika outo. Niinpä minua alkaa hävettää ja mietin, etten koskaan enää avaa suutani. En kerta kaikkiaan tiedä, miksi juttuni ovat niin outoja. Lähinnä juttelen joistakin havainnostani ja alan jo juttuni aikana miettiä, miksi sitä oikeastaan kerron. Sitten sekoan kokonaan lopuissa lauseissa ja annan vielä oudomman kuvan.

Seuraan kyllä niin sanottua populaarikulttuuria, kuten joitain tiettyjä TV-sarjoja (harvemmin tosin mitään, mitä "kaikki katsovat" ja mistä saisi jutun juurta) ja pidän ihan peruspop-musiikista. Eli siinä mielessä en ole marginaalissa ollenkaan. En kuitenkaan jaksa kiinnostua ollenkaan politiikasta tai taloudesta enkä mistään fiineistä kulttuuriuutisista. Siinä mielessä koen itseni jotenkin todella alaluokkaiseksi. Mieluummin seuraan vaikka sitten tiedeuutisia.

En ole koskaan kokenut itseäni oman ikäryhmäni tyypilliseksi edustajaksi, aivan kuin minussa olisi aina ollut kaikki iät yhtä aikaa. Samoin tunnistan tuon tietynlaisen sukupuolettomuuden. Minullakin on äärimmäisen huono itsetunto, voihan se johtua siitäkin. Enemmän kuitenkin koen, että minusta ei vain ole tyypilliseksi naiseksi. En koe myöskään kuuluvani tähän aikaan.

Ymmärrän sinua jolas - minäkin pelkään usein palata aloittamiini viestiketjuihin, kun pelkään niin paljon saaneeni miinustusta tai haukkuja.

• Aavikon henki 50

Hei Jolas.

Sinussa ei iole mitään vikaa. Lyhyen kirjoituksesi perusteella sinusta saa kuvan aidosta ihmisestä, herkästä ja hienosta sielusta, joka oikean ihmisen rinnalla soi kuin Stratovarius taitavan soittajan herkissä käsissä.

Se, että olet kokenut vaikeuksia ihmissuhteissa, johtuu siitä, ettet ole tusinatavaraa, tarvitset oikeanlaista seuraa. Kun löydät persoonaasi sopivia ystäviä, et koe oloasi vaivautuneeksi heidän seurassaan, koska tiedät että yhdessä voi ja saa olla myös hiljaa, ei ole pakko keksiä puhuttavaa. Ja sitten löytyy myös yhteisiä kiinnostuksen ja tunne-elämän kohteita, esim. musiikista, jonka parissa kerrot eläväsi tunteitasi vahvasti. Itsekin olen erittäin vahvasti tunteva ihminen ja musiikki on yksi kanava, jonka kautta niitä koen. Ulospäin olen varsin viileä ja rauhallinen, jaan tunnekokemuksiani ja ajatuksianikin harvojen ja valittujen seurassa, koska en tarvitse valtavasti "small talkia" ja toisaalta en halua puhua syvällisemmistä asioista kuin sellaisten ihmisten kanssa, joiden huomaan olevan kiinostuneita aiheesta ja halukkaita perehtymään niihin, elleivät jo ole sitä tehneet.

Itsekin huomasin nuorena, etten esim. innostunut festareista tms., vaikka niissä tuli pyörittyä koska muutkin niin tekivät.

Tämä maailma on rakennettu paljon sosiaalista kanssäkäymistä tarvitsevien ekstroverttien ehdoilla, tosin viime aikoina on noussut äänenpainoja, että introverttien vahvuuksia saatetaan oppia hyödyntämään. Tärkeintä on, ettet yritä muuttaa persoonaasi, koska se ei onnistu ja sinussa ei ole mitään vikaa. Toki introverttikin voi kehittää sosiaalisia taitojaan, usein introvertit ovat sosiaalisilta taidoiltaan jopa parempia kuin ekstrovertit, koska meillä on taipumus ajatella asioita perusteellisesti ja enemmän, kykenemme keskittymään paremmin ja tarkkailemme ympäristöä aktiivisemmin.

Sinun on vaikeampi löytää sopivaa seuraa, mutta laatu korvaa määrän, etkä tule luultavasti koskaan kaipaamaankaan mitään suurta kaveripiiriä, vaan iloitset muutamasta hyvästä ystävästä.

Jos tunnistatte itsenne introvertiksi, löytäkää siitä vahvuus elämäänne älkääkä väheksykö tai hävetkö sitä, kyse on persoonallisuuden piirteestä, jota ei voi eikä tarvitse muuttaa. Introvertti tarvitsee enemmän yksinäisyyttä ja saa siitä voimaa, mutta sellainen yksinäisyys, josta ihminen kärsii, on eri asia, myös introvertti tarvitsee seuraa, ihmisiä joiden kanssa jakaa ajatuksiaan ja tunteitaan. Ekstroverteille riittää useammin se, että joku kuuntelee heitä, olen jopa tehnyt asiasta empiiristä tutkimusta, valtaosa tuntemistani introverteistä eivät edes havaitse kovin herkästi, kuunnellaanko heitä, riittää että "kuuntelija" on hiljaa ja katsoo häntä sen näköisenä että kuuntelee. Introvertti kaipaa syvempää vuorovaikutusta, mutta määrällisesti vähemmän.

Rohekutta, oikeanlaista seuraa löytyy kyllä.

http://www.introvertit.net/

http://www.stara.fi/2013/09/04/oletko-introvertti-nama-merkit-kertovat-totuuden/

http://tyopiste.ttl.fi/Uutiset/Sivut/Hiljaisia_tyyppeja_tarvitaan_tyopaikoilla.aspx

http://www.image.fi/artikkelit/ylipirteiden-maa

http://kideblogi.fi/ilmansinuaolenlyijya/2013/11/15/elamaa-introvertin-kanssa/

http://valopolku.blogspot.fi/2012/08/hiljaiset-introverttien-manifesti.html

• MrJuha82

HIENO kirjoitus, AMEN.

Kumpikin ihmistyyppi on hyvä, mut extroverttien ongelmana on ollut usein se, että he on pilkanneet ujoja ja varautuneita introvertteja.
        Eivät ehkä varsinaisesti pilkanneet, mutta hämmästelleet niijen autistisuutta.
        Tietenki jotkut voi pilkataki.

• Aavikon henki 50

Korjaus ylläolevaan pitkään viestiini:

"Ekstroverteille riittää useammin se, että joku kuuntelee heitä, olen jopa tehnyt asiasta empiiristä tutkimusta, valtaosa tuntemistani ekstroverteistä eivät edes havaitse kovin herkästi, kuunnellaanko heitä, riittää että "kuuntelija" on hiljaa ja katsoo häntä sen näköisenä että kuuntelee. Introvertti kaipaa syvempää vuorovaikutusta, mutta määrällisesti vähemmän."

• yksin.

Oot samanlainen hullu ja väsynyt elämään kun me muutkin

• Maria- Elisabet

Minusta et ole mitenkään kummallinen, vaan tyypillinen pohjolan asukas! Itse olin samanlainen, mutten ole enää!
      Kanssakaäymisen ihmisten kanssa oppii, kun vain uskaltaa ajatella, että he ovat vain ihmisiä, suurelta osin samanlaisia kuin itse on. Useimmat ovat sitäpaitsi ihan kivoja. On vain(!) päästävä eroon omaan itseensä tuijottamisesta, ja alettava kuunnella, mitä se toinen sanoo, ja sitten sanoo, mitä itse ajattelee. Sellaista voi tietysti tehdä vain, jos seuraa , mitä Suomessa tapahtuu, tai jossain muualla tai vaikkapa tieteen ja taiteen alalla, jos ne kiinnostavat. Elämähän on yksi sekahedelmäsoppa! Niiden asioiden seuraaminen on itsellekin hyvin tärkeää, jos Suomessa (etenkin) ja tässä maailmassa asut!
      Ihmiset, joilla on täysin erilainen käsitys asioista, ovat erityisen kiinnostavia, koska heille voi väittää vastaan!
      Rohkeutta vain matkalle elämään!

• MrJuha82mehtänkomist

Suomalaisten pitää olla ylpeitä luonteestamme.
      Kai me Suomalaiset ollaan hiljaisia erakoita pitkälti vai??
      Ulkomaalaiset sanoo usein meistä, että olemme hiljaisia erakoita, mettänmiehiä.

• Aavikon henki 50

Meissä suomalaisissa on paljon rauhallisia, juroja ajattelijoita, jotka eivät kaipaa suurta sosiaalista verkostoa, tai sitä arkipäiväistä small talkia kaikista aiheista, joita media kulloinkin päättää syöttää kansalaisten keskustelunaiheiksi. Harva tulee ajatelleeksi, kuinka median avulla voidaan ohjailla pitkälle sitä, mitkä asiat ihmisten mielessä pyörii ja mistä he sitten puhuvat.

Paljon ulkomailla kierrelleenä olen pistänyt ilokseni merkille, että suomalaisten pidättyväisyyteen ja tietnylaiseen varautuneisuuteen suhtaudutaan pääosin ihailevan positiivisesti, olen useasti saanut palautetta ulkomailla siitä, kuinka suomalaiset ovat tosi "coolelja" tyyppejä. Myös Kimi Räikkösen "jäämies" luonnetta arvostetaan ulkomailla suuresti. Vilkkaat ulkomaalaiset ymmärtävät, että jäyhyydessämme on voimaa ja itsevarmuutta, jota sätkyileviltä ja teennäisemmiltä ihmisiltä puuttuu.

Olkaamme ylpeitä suomalaisuudestamme. Olemme muualta maailmasta katsoen sitkeä ja eksoottinen kansa, joita edelleen arvostetaan melkoisesti. Moni ulkomaalainen tuttuni, joka on viettänyt täällä paljon aikaa, on kertonut että vaikka suomalaiset ovat hitaita tutustumaan, on hienoa kun tutustuttuaan suomalaiset ovat tosi vieraanvaraisia, ystävällisiä ja sanovat sitä, mitä oikeasti tarkoittavat, eivätkä latele melkein ensitapaamiselta platkuja teennäiskohteliaisuuksia "hieno kampaus, sinä olet kaunis, nice to meet you" sun muuta. Kyllähän Suomessakin jotkut sanovat ensi kerran tavatessaan että "hauska tutustua", mutta on se aika teennäistä. Kun tapaa uuden ihmisen, miten ensimmäistä kertaa tavatessa voi edes tietää, onko häneen hauska tutustua, toinenhan voi osoittautua vaikka kuinka ikäväksi ihmiseksi.

• siili1

Tykkään Aavikon hengen kirjoituksista. Minusta tuo "hauska tavata" sopii ennemminkin sellaisiin tilanteisiin, joissa tapaa esimerkiksi kumppaninsa parhaan ystävän tai vaikkapa äidin. Tosin sanoisin ehkä silloinkin ennemmin "mukava tavata". Usein tästä ihmisestä on jo kuullut ja saattaa todella odottaa tapaamista.

Minusta olisi hienoa voida luottaa siihen, että ihmiset tarkoittavat mitä sanovat. Itse jakelen kehuja vähän harvemmin ja olen huomannut, että ihmiset ihan häkeltyvät ja pysähtyvät oikein otettuina miettimään sanojani, koska tietävät, että tilanteessa on silloin oikeasti jotain erityistä. Onnellisuus oikein huokuu ihmisistä tällaisina hetkinä. On mukavaa saada sellainen tunne toisessa aikaan.

Nyt on muotia pyrkiä eroon suomalaisesta jäyhyydestä ja varautuneisuudesta. Töissä kerran juttelin siitä, etten oikein tykkää, kun olimme pariskuntana esimerkiksi matkalla ja joku yksin matkaava lyöttäytyi seuraamme. Toki ymmärrän, että yksinäinen kaipaa seuraa, mutta ikävä kyllä en pysty yhtään nauttimaan olemisestani ja jännitän koko ajan sanomisiani. Se harmittaa, kun kerran viidessä vuodessa on jonnekin ulkomaille asti päässyt. Tähän työkaverini totesi, että älä ole niin hemmetin suomalainen. En minä osaa teeskennellä muuta kuin mikä olen.

Itsestäni ainakin tuntuisi hirveältä, jos tuollaisessa tilanteessa olisin se yksinäinen ja joku pariskunta ottaisi minut "avosylin" vastaan ja saisin vaikkapa jälkeenpäin kuulla, että ovat toivoneet minun kalppivan tieheni. Eihän sitä toiselle tarvitse rumasti sanoa, ettei seuraa kaivata, mutten myöskään pidä siitä, että näytellään ylitsepursuavan ystävällistä, kun mielessä liikkuu ihan muuta.

• Aavikon henki 50

Hieno kirjoitus siili1 :)

"Minusta tuo "hauska tavata" sopii ennemminkin sellaisiin tilanteisiin, joissa tapaa esimerkiksi kumppaninsa parhaan ystävän tai vaikkapa äidin. Tosin sanoisin ehkä silloinkin ennemmin "mukava tavata". Usein tästä ihmisestä on jo kuullut ja saattaa todella odottaa tapaamista."

Olen täysin samaa mieltä kanssasi ja noin toimin itsekin, käytän jopa tuota ilmaisua "mukava tavata" sellaisia tuttuja kohdatessa, joiden tapaaminen oikeasti lämmittääkin sydäntä, usein saattaa olla pidempi välikin tapaamisesta ja on jo kaivannut sitä.

"Minusta olisi hienoa voida luottaa siihen, että ihmiset tarkoittavat mitä sanovat. Itse jakelen kehuja vähän harvemmin ja olen huomannut, että ihmiset ihan häkeltyvät ja pysähtyvät oikein otettuina miettimään sanojani, koska tietävät, että tilanteessa on silloin oikeasti jotain erityistä. Onnellisuus oikein huokuu ihmisistä tällaisina hetkinä. On mukavaa saada sellainen tunne toisessa aikaan."

Juuri näin. Ja jos omaa sosiaalisia taitoja, erityisesti tunneälyä, niin lähes varmasti huomaa kyllä milloin ihminen tarkoittaa mitä sanoo, toki siinä auttaa myös se, että kehujen antaja on useimmiten jo niin tuttu, että vallitsee keskinäinen luottamus ja toisen tuntee hyvin muutenkin. Rakastan myös itse sanoa hyviä asioista toisista ihmisistä, kun todella olen sitä mieltä ja tarkoitan juuri mitä sanon, yhtään vähättelemättä ja liioittelematta. Koska vastaanottajat ovat hyviä tuttuja, he todellakin tulevat asiasta erittäin hyvälle mielelle, vaikka joskus vähän ujostelevatkin saadessaan myönteistä palautetta.

"Nyt on muotia pyrkiä eroon suomalaisesta jäyhyydestä ja varautuneisuudesta. Töissä kerran juttelin siitä, etten oikein tykkää, kun olimme pariskuntana esimerkiksi matkalla ja joku yksin matkaava lyöttäytyi seuraamme. Toki ymmärrän, että yksinäinen kaipaa seuraa, mutta ikävä kyllä en pysty yhtään nauttimaan olemisestani ja jännitän koko ajan sanomisiani. Se harmittaa, kun kerran viidessä vuodessa on jonnekin ulkomaille asti päässyt. Tähän työkaverini totesi, että älä ole niin hemmetin suomalainen. En minä osaa teeskennellä muuta kuin mikä olen."

Kiva tarina ja ymmärrän sinua täysin. Myös fiksu "kolmas pyörä" osaisi äkkiä lukea tilannetta ja havaitsisi, ettei kannata tupata. Miten voisitkaan nauttia olemisestasi, jos seurassa pyörii tuntematon ihminen, ihmissuhteissa menee oikeasti kaikilla pitkään ennen kuin syntyy sellainen luottamus, että voi olla täysin rento ja oma itsensä toisen seurassa, näin se menee myös ekstroverteillä, vaikka heillä onkin useammin se teennäinen ulkokuori. Etelä-Euroopassakaan ihmiset eivät oikeati avaa sydäntään ennen kuin pitkän tutustumisen jälkeen, sitä ennen ympärillä on sosiaalinen, mutta pinnallinen "kaverimuuri".

"Itsestäni ainakin tuntuisi hirveältä, jos tuollaisessa tilanteessa olisin se yksinäinen ja joku pariskunta ottaisi minut "avosylin" vastaan ja saisin vaikkapa jälkeenpäin kuulla, että ovat toivoneet minun kalppivan tieheni. Eihän sitä toiselle tarvitse rumasti sanoa, ettei seuraa kaivata, mutten myöskään pidä siitä, että näytellään ylitsepursuavan ystävällistä, kun mielessä liikkuu ihan muuta."

Tässäkin täysin samaa mieltä. Teennäisyys on vastenmielistä, en itse halua edes puhua kiinnostukseni kohteista ja tunne-elämän kokemuksistani vaikkapa taiteessa muuta kuin sellaisen kanssa, jonka tiedän varmasti olevan kiinnostunut. Minusta pinnallinen kohteliaisuus ja kiinnostuksen teeskenteleminen on vähintäänkin valkoiseen valheeseen verrattavissa. Tietenkään kenellekään ei tarvitse sanoa rumasti torjuessaan vaikka lähestymis- tai ystävystymisyritystä, hyvät tavat tulee toki säilyttää. Jotta kukaan ei käsittäisi väärin, en tarkoita etteikö kenelle tahansa voisi suoda mahdollisuuden ystävystymisyritykseen, mutta tojruminen tulee omalla kohdalla kyseeseen esim. jos toinen on liian tungetteleva, tulee liian nopeasti iholle henkisesti tai fyysisesti, ryhtyy "kuulustelemaan" tms. Jokainen kyllä kertoo itsestään sen minkä haluaa ja kenelle haluaa. Kun etenee hitaasti, näkee myös ajoissa, ovatko ystävystymistä tunnustelevat ihmiset henkiklökemialtaan ym. soveltuvia toisilleen ja kiinnostuneita menemään tutustumisessa pidemmälle.

• MrJuha82totuustuli=(

Nykyään ei hyväksytä erilaisuutta.
        Homot, syrjäytyneet ja mm työttömät on päättäjien ja muiden silmätikkuina.
        Te ootte B-luokan ihmisiä!, he huutelevat.

• kiltti mies.

Kaikki olemme erilaisia ja siksi emme kelpaa.

• täydellisiä ei ole

Kyllä sä mulle kaveriksi kelpaisit. Itse olen aika samanlainen.

T: 23 v nainen

• Kiva kuulla, mutta veikkaanpa että ottaisit minuun etäisyyttä heti kun alkaisit tuntemaan minua paremmin.
        En oikeasti ole mitenkään mielenkiintoista seuraa.

• 6+3

Kuvittelet vain olevasi erilainen, mutta todellisuudessa olet samaa ihmispaskaa kuin kaikki muutkin.

• Ihmispaskaa aika huvittava ilmaus !
        Kai heitit sen huumorilla, näin tajuan.

Jos et heittäny huumorilla, niin oot kyllä omalaatuinen tapaus huoh.

Mun mielestä me jotkut olemme vain erilaisia.
        Olemme joko älykkäitä tai tyhmiä, kun oomme poissa työelämästä, tai olemme liian tunteikkaita, sun kutsumia luusereita.
        Sanoit kerran niin.

En pidä sinusta, tiedät sen miksi en pidä, koska haukuit meitä sairaita luusereiksi.
        Ei kai kukaan meistä pidä paljoakaan sinusta, vain harvat.

• siili1

"Kuvittelet vain olevasi erilainen, mutta todellisuudessa olet samaa ihmispaskaa kuin kaikki muutkin."

Yhteenlasku on ehkä ymmärtänyt rehellisyyden väärin: kenties hän uskoo, että ainoaa rehellisyyttä on kaiken pahan olon oksentaminen päin toisten kasvoja.

Ihminen voi olla myös ystävällinen ja silti aito ja rehellinen. Asioita voi jättää myös sanomatta, jos olo on sellainen, ettei ole mitään asiallista ja rakentavaa sanottavaa.

• Kaikki me itketään

Kaikki me ollaan ihmisiä. Kaikkien meidän sydän hakkaa.

• 20+7

Ihax tosi??

• Poikien yksinäisyys

Nuorten yksinäisyys linkittyy sosiaaliseen ahdistuneisuuteen ja sosiaaliseen fobiaan, jotka molemmat rajoittavat nuoren arkipäiväistä sosiaalista toimintaa.

Sukupuolten välisissä tarkasteluissa nousee huolestuttavan selkeästi esille poikien kokema vahva emotionaalinen yksinäisyys. Koska yksinäisyydellä on useita vakavia ja kalliita seurauksia, olisi erityisesti poikien emotionaaliseen yksinäisyyteen kiinnitettävä huomiota jo silloin kun sen pysyvyys on alimmillaan - eli alakouluvuosina.

http://assijorinat.blogspot.fi/2012/12/yksinaisyys-periyy-perheelta-lapselle.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3791
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      37
      3387
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2998
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2850
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1848
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      84
      1837
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1679
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1607
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      31
      1602
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1584
    Aihe