Särkynyt 25v. tyttönen

Särkynyt

Hei kaikki, olen ihan loppu aivan hukassa. Olen henkisesti että fyysisesti niin maassa. Seurustelimme poikaystäväni kanssa 5 vuotta. Noin kolme kuukautta sitten hän ilmoitti ettei halua enään meitä. En olisi ikinö uskonut että voisimme erota, saatika sitten että hän voisi jättää minut. Olen käynyt pari kertaa terapiassa, mutte en kokenut että se edesauttaa parantumistani.

Sain viikko sitten tietää että hän tapailee uutta. Tieto siitä musersi minua entistä enemmän, Hän halusi tavata ja kertoa minulle kaiken, sanoi että hän tapailee tätä toista jotta pääsisi minusta yli. Sanoi, että jos haluan niin hän lopettaa sen, mutta ettei halua vielä tulla takas. Hän kertoi ettei välttämättä halua edes tapailla tätä uutta koska se ei tunnu oikealta. Olin vihainen, mutta lepyin hänen puheilleen. Pari päivää sen jälkeen soitin hänelle ja silloin oli taas ihan toinen ääni kellossa. Hän sanoi että minulla ei ole oikeutta sanoa mitä hän tekee ja ketä hän tapailee. Sanoin vaan että minulla on paha olla kun tiedän että hän tapailee toista enkä haluais että hän vielä niin tekisi.

Minulla on niin kova suru, minulla on niin ikävä (en tiedä aina että mitä, mutta uskon sen johtuvan exsästäni)

Keskustelen asiasta ystävilleni mutta tunnen itseni niin huonoksi , yksinäiseksi.. En tiedä kuinka kauan jaksaa vielä näin. Mutta en vain tiedä mitä tedä? En halua luopua vanhasta enkä osaa luovuttaa. Minulla on niin kova kipu ja ahdistus.

Haluan saada elämänilon tai edes jonkinlaisen piristyksen tähän synkkään hyvin harmaaseen elämään. Minulla on niin huono olla!

8

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinäinen mies

      Ihminen on pohjimmiltaan yksinäinen olento jota toiset ihmiset käyttää joskus hyväksi, loukkaa, pettää ja rakkaus on vain kuvitelma tässä suuressä näytöksessä jota elämme. Ei kannata alkaa seurustelee jos ei kestä jätetyksi tulemista.

      • toivoa täynnä

        oot sitten niin väärässä ettet tiedäkkään..

        itse oon myös kokenu kaiken mahdollisen paskan mitä parisuhteessa vaan suinkin voi kokea.. on ollu pettämistä, valehtelua, rahojen kavaltamista.. monien miesten samaan aikaan pyörittelyä ja toisinaan kumppani on häipyny muutamaksi viikoksi kotoa tai vaihtoehtosesti baareileen ilman mitään tietoa millonka tulee takasin.. tähän lisätään selän takana puhumiset ja suoranaiset mustamaalaamiset..

        ja kyllä noi edellamainitut asiat on jättäny merkkinsä.. mutta kaikesta huolimatta en ole katkeroitunu ja hylänny ajatusta vakaasta hyvästä parisuhteesta.. vaan sen sijaan oon ottanu opikseni edellisistä parisuhteista sekä naisvalinnoistani.. myöskin suhteen aikana tekemistäni virheistä ja koetuista vääryyksistä.. jotka on omalta osaltaan tuonu ymmärrystä sekä neuvokkuutta..

        kaikki on siitä kiinni mistä näkökulmasta asiaa katsoo..
        aikansa voi ja pitääkin surra.. mutta on todella tyhmää kääntää selkänsä maailmalle vaan siksi että on muutaman kerran saanu pahasti siipeensä.


    • Särkynyt

      Voi kun joku olisi sanonut saman viisi vuotta sitten! Usko pois, en olisi alkanut seurusteleen. Muttakun en vaan asialle voi mitään, en voi kääntää kelloa taaksepäin... nyt kosvasti koitan etsiä ratkaisua kuinka päästä tästä kaikesta tuskasta ja tuntemuksesta eroon...

    • Näin meillä

      Itselleni kävi 8v suhteen jälkeen myös niin että mies ilmoitti ettei tiedä haluaako enää olla... Kk kituutin ja ruikutin ja itkien ja vannoin ja vakuutin mikään ei kääntänyt mieheni mieltä joten sain tarpeekseni ja taas kun ilmoitti jäävänsä kaverille yöksi ilmoitin ettei tarvitse enää tulla kotiin ja ilmoittaa kun tulee hakemaan kamansa jotka pakkasin ja olin poissa kun muuton teki.. Sen jälkeen ei pidetty mitään yhteyttä minulle ehdottomasti helpompi päästä eteenpäin poistin numeron ja fb kaveruuden. Aikaa mennyt nyt pari vuotta ja ollaan pari kertaa puhuttu puh ei satu enään enkä mistään hinnasta ottaisi takaisin

    • Dancing queen

      Et usko ehkä nyt, että aika parantaa. Sinulla on vielä elämää jäljellä ja uusia suhteita edessä. Muistosi tulevat olemaan haikeasuloisia ja olet onnellinen, että sait rakastaa. Itse en ole ollut enää tekemisissä exieni kanssa. Minusta niin on parempi. Kaikkea hyvää sinulle. Mikä ei tapa, se vahvistaa.

    • jätetty jamppa 36v

      Seuraa epämääräistä ajatuksenkulkua ja vertaistukea suht koht vasta eronneelta mieheltä.. sori jos on vaikeaselkoista settiä :P

      Istun tällä hetkellä uudessa kämpässäni muuttolaatikoiden ympäröimänä vain muutaman km päässä paikasta, jossa vietin exäni kanssa 7v avoliitossa. Jos joku olisi vielä joulukuussa väittänyt, että tämä on kevään v2014 tilanteesi, niin olisin pitänyt hulluna.

      Luulen tietäväni mitä ap 'särkynyt' kokee sisimmässään tällä hetkellä.. minutkin jätettiin aivan muutamia viikkoja/kk sitten - yllättäen ja päättäväisesti. En saanut osallisua päätökseen tai työstää asiaa hänen kanssaan. Ilmoitus tuli tylysti etten ole hänelle enää sellainen romanttinen tai intiimi kumppani, jota parisuhteessa haluaisi rakastaa.

      Vaikka seksielämämme oli jo rauhoittunut alkuhuumasta olin minä kuitenkin suhteessa se läheisyyttä ja rakautta vaaliva osapuoli. Tykkäsin halailla pussailla ym lällyä - mikä jollain tasolla ahdisti ex-avovaimoani.. jolla on elämässään ollut vaikeuksia oman haluttavuutensa ja epävarman itsetuntonsa kanssa.

      Muuten meillä 'synkkasi' arki mielestäni oikein hyvin - oli samanlainen huumori, näkemykset, mieltymykset ym. En ole dokailevaa tai möllöttävää sorttia - pystyn myös puhumaan avoimesti tunteistani, joten tähän ei mielestäni suhteemme kaatunut.. mutta kyllä se vaan johonkin kaatui sittenkin!

      Nyt on pahin alkushokki pikkuhuljaa taantumassa ja kaikenmoiset vihat ja katkeruudet painamassa päälle. Tuntuu niin väärältä joutua hyljätyksi ja aloittaa eläminen uudestaan vaikka itse toimi suhteessa 'hyvin' ja toista kunnioittaen sekä rakastaen. Paska maku siitä jää vaikka kuinka teki parhaansa.
      Enää en sure hänen päätöstään, mutta vielä on matkaa täydellisen neutraaliin suhtautumiseen. Jonkun opin mukaan minun pitäisi läpikäydä masennuskausi ennen kuin voin päästtää menneestä irti kokonaan.

      Rakastin häntä ja ajattelin että meillä on koko pitkä tulevaisuus edessämme. Minulle hän oli sitä tosirakkautta, jota on vaikea pukea sanoiksi.. kemiaa jonka tietää toimivan kun katsoo toista syvälle silmiin.
      Hän kuitenkin päätti toisin, enkä voi tälle asialle mitään - en vaikka kuinka se vtuttaa! ja kääntää sisuskalutkin ympäri.

      On aika surra ja lusia ketutus pois samalla todeten, että parisuhteessa et voi kontrolloida sen toisen puolison mentaali-elämää ja valintoja. Se on raaka fakta niellä etenkin siinä tilassa kun on toiselle vielä täysin tunteiden tasolla 'auki'.

      Voi ja pitää vain toivoa, että toinen osapuoli pysyy samoilla aaltopituuksilla parisuhteenne kehityksen ja yhteisten haaveiden kanssa. Vaikka onhan se kovin vaikeaa ennakoida kuinka niin parisuhde kuin sen muodostamat persoonat 'kasvavat' vuosien kuluessa.
      Ehkä minunkin exällä muutos kyti pikään ennen kuin osasi ilmaista sitä ulos.. muulla kuin pahimmalla mahdollisella tavalla ja liian myöhään pelastaakseen suhteemme kaiketi.

      En voi muuten lohduttaa, kuin sanomalla että muitakin kohtalontovereita löytyy. Sometimes you get badly burned in a game of love.

      Tsemppiä toipumiseen.. kyllä se suru vielä joksikin muuksi tunteeksi muuttuu .. ja alhaalta on vain yksi suunta eteenpäin->

    • lottamari.

      Se on järjetön juttu tuo tunteiden loppuminen, sitä ei voi oikein ymmärtää. Kun ollaan oltu vuosia hyvin rakastuneita ja sitten toinen päättääkin, että ei enää tunne mitään ja haluaa elää ja jatkaa yksin, niin sitä ei millään mieli pysty käsittämään ja ymmärtämään mitä sellaisen ihmisen aivoissa ja päässä tapahtuu, mikä kääntää pään ja sammuttaa ne kuumat tunteet. Jos vielä ollaan sovittu hyvin yhteen, eikä riitojakaa ole ollut, niin järjettömältähän se toisen päätös tuntuu luopua hyvästä toimivasta suhteesta.

      Viisi vuotta on pitkä aika ja ihmetellä sopii onko se aika sittenkään ollut toiselle oikeata rakkautta vai vaan ihastumista ja suhteessa tottumisen vuoksi olemista.

    • taisin katkeroitua

      Juu mutkin jätettiin 3v jutun jälkeen, idiootti äijä ei vaivautunut sanomaan mikä mättää. En edes saanut tilaisuutta yrittää uudestaan. Hyvä vaan kun meni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe