Liikkeelle lähdön jälkeen edellä menevä vaihtaa ykköseltä kakkoselle niin nopeus laskee niin paljon että saa jopa jarruttaa takana ettei aja liian lähelle.
Tälläiset on murheet automaattilla ajavilla ja aina väärä vaihde päälle
ja pyöritään sitten edessä kun ei kulje ja jaksa auto vetää liian isolla vaihteella.
Manuaalipuurokattilan hämmentäjät liikenteen tukkeena
94
582
Vastaukset
- manuaali
Tarviiko sitä roikkua puskurissa kiinni.
- automaaki
Ei se ole mitään puskurissa roikkumista, kun normaali kiihdytys liikkeelle ja
vaikka sulla olisi 10 metriä väliä edellä olevaan niin kun se edellä menevä alkaa leipoa sitä joulupuuroaan että jos sieltä löytyisi toinenkin manteli niin kyllä
saa takana ootella ja jopa jarrutella.
Ei mulla ole koskaan ollu mitään deeäskeetä, mitä joku tuolla meinasi,
vaan ihan perus automaatti on kahdella eri autossa, on se leppoista
ajamista ja ajamisesta voi nauttiakkin enemmän.
Suosittelen automaattia, valitkaa sellainen seuraavaan autoonne,
on se sitten uusi tai käytetty, huomaatte mistä olette jääneet paitsi.
- Mukavuudenhalu
Manuaalin kuski luulee olevansa suorittamassa jotain elämää suurempaa miehekästä ja suurta taitoa vaativaa autonajotehtävää, johon naiset ja vanhukset eivät mukamas pysty. Homoilu on miesten hommaa!
- ihan omin käsin
Intissä pääsin näkemään, että valtakunnassa on oikeasti sellaisiakin miehiä, joille jo omien kengännauhojen sitoiminen itse on saavutus. Mutta esim. tahdissa marssiminen oli jo liikaa pyydetty...
Taitaa olla nämä puurokattilan hämmentäjät samaa sakkia - on suuri ylpeydenaihe, kun kykenee tähän vaativaan toimitukseen. - Ongelman ratkaisu
ihan omin käsin kirjoitti:
Intissä pääsin näkemään, että valtakunnassa on oikeasti sellaisiakin miehiä, joille jo omien kengännauhojen sitoiminen itse on saavutus. Mutta esim. tahdissa marssiminen oli jo liikaa pyydetty...
Taitaa olla nämä puurokattilan hämmentäjät samaa sakkia - on suuri ylpeydenaihe, kun kykenee tähän vaativaan toimitukseen.Itse vältän kyseisen ongelman sillä, että vapautan vain jarrun, jolloin automaattiauto alkaa jo lipua eteenpäin ja kosken kaasuun vasta kun näen että edellä menevä on löytäny uuden loven vaihdekepille ja alkaa ehkä pääsemään vauhtiin. Automaatti yleensä kiihtyy hieman huonommin kuin manuaali, mutta yleensä manuaalilla ajavat vaihtaa niin armottoman hitaasti, kun taas automaatti vaihtaa sekunin murto-osassa, jolloin se aiheuttaa ongelmia
Toinen ratkaisu ongelmaan on hankkia itsellekin manuaali, mutta se häviää ajomukavuudessa 100-0 automaatille, että sitä en tee.
- psykiatri...
Aloittajan, ja toisen vastaajan kannattaisi hakea apua ongelmaansa, ennen kuin on myöhäistä!!!
Manuaalikuljettaja saa hyvää hyötyliikuntaa sitä hämmennellessä kun taas DSG autoilijat eivät saa senkän vertaa liikuntaa kun joutuvat kulkeen bussilla säästääkseen rahaa kymppitonnin laatikkoremppaan.
- mopo1
Mopoautoissakin on automaatti.
- qwdqqqsssssz
ja mopoissa myös
- BMW 530d
opetelkaa kyykyttämään ni ei tarvi jonotella sunnuntai-autoilijoiden perässä
- neiti Simasuu
jos olet ladyboy, valitse automaatti...
- 55v. gubbe
neiti Simasuu kirjoitti:
jos olet ladyboy, valitse automaatti...
Kyl sä oot tosi kova karju kun vaihdat IHA ITE ! OIKEA Miesten Mies! Pelottaa oikein tuollainen maskuliininen testosteronipakkaus. Ja vidut! Nauretta räkänokkainen amispelle sinä olet, jolle auto on vielä kova juttu.
- ime munaas
55v. gubbe kirjoitti:
Kyl sä oot tosi kova karju kun vaihdat IHA ITE ! OIKEA Miesten Mies! Pelottaa oikein tuollainen maskuliininen testosteronipakkaus. Ja vidut! Nauretta räkänokkainen amispelle sinä olet, jolle auto on vielä kova juttu.
Lähde sinä vaikka marjoja poimimaan...
- Kikka6
Kyllä tuolla Helsingin valoissa on tätä hämmentämistä, tuntuu että valoista lähtö on kuin suosta koettaisi kumisaapasta irrottaa. Ja tosiaan pakko pitää ainakin 10 metriä valoissakin väliä kun joutuu kaasu painamaan automaativaihteisella pikkuvarpaalla ettei tule ajaneeksi edellä ajavan hämmentäjän päälle kun hämmentäjien auto nyykähtää melkein pysähdyksiin vaihdetta vaihtaessa. Onhan näissä nykyautoissa jo synkro, ei se voi olla niin vaikeaa. Sitten kun lähdet valoista ensimmäisenä puolikaasulla niin hirmuinen kisa alkaa takana ja osoitetaan mieltä.
- Hyvin sujuu
Hyvinhän se liikenne sujuu, vaikka välillä eteen jää joku DSG arpomaan vaihteita.
- Vanhuksennyrkki
Mut, hei! Tiätsä miten kovalta mä näytän jonkun urpon taustapeilissä, kun mullon pää väärinpäin lippiksessä ja aurinkolasit naamalla? Ja sit ku mä istun silllee vinosti toinen käsi munissa, ja toinen käsi "rennosti ", niinku rattimiehen kuuluu, ratissa? Vielä kun uskaltais armeijan käydä ilman mutsin alusvaatteita!
- 'äåö'äåö
Hämmentäjät ja jyrsijät, nuo teiden "ritarit".
- au tomaatti
Ellei ole palleja tai raajoja puuttuu, kannattaa ottaa automaatti. Miehet ajavat sitten kovilla askeilla.
- au tomaatti
Voi reppana, vielä nu-ss-it toisen nimimerkin. Aja sinä poika sopan hämmentimellä, miehet ajaa automaatilla.
- Invavaihteisto
au tomaatti kirjoitti:
Voi reppana, vielä nu-ss-it toisen nimimerkin. Aja sinä poika sopan hämmentimellä, miehet ajaa automaatilla.
Automiehen painajainen: tila-auto, etuveto, automaatti ja nastarenkaat...
- miksiköhän
Miksiköhän automaatilla ajavia niin paljon kadehdittaa käsivaihteiset? Hävettääkö munattomuus vai harmittaako vain se, että aina tuntuu olevan väärä vaihde päällä?
- kyrsii,,
Pyörivät laiskoilla automateilla manualisten jaloissa.. Vielä, kun arpova automaatti!
- äiti kato, mä osaan!
kyrsii,, kirjoitti:
Pyörivät laiskoilla automateilla manualisten jaloissa.. Vielä, kun arpova automaatti!
Intissä pääsin näkemään, että valtakunnassa on oikeasti sellaisiakin miehiä, joille jo omien kengännauhojen sitoiminen itse on saavutus. Mutta esim. tahdissa marssiminen oli jo liikaa pyydetty...
Taitaa olla nämä puurokattilan hämmentäjät samaa sakkia - on suuri ylpeydenaihe, kun kykenee tähän vaativaan toimitukseen. - qwqdqwddddddd
Hahahha huono yritys provota, keksi nyt parempaa.
- lössöperseiset
äiti kato, mä osaan! kirjoitti:
Intissä pääsin näkemään, että valtakunnassa on oikeasti sellaisiakin miehiä, joille jo omien kengännauhojen sitoiminen itse on saavutus. Mutta esim. tahdissa marssiminen oli jo liikaa pyydetty...
Taitaa olla nämä puurokattilan hämmentäjät samaa sakkia - on suuri ylpeydenaihe, kun kykenee tähän vaativaan toimitukseen.Seisomattoman pilin luuserit tarvii automaatteja!
- märkä päiväuni
lössöperseiset kirjoitti:
Seisomattoman pilin luuserit tarvii automaatteja!
Manuaalitumputtajalla housut kostuu jo pelkästä kepin tumputtamisen ajattelemisesta
- 112233
Tilanne helpottuu pikkuhiljaa.
Esimerkiksi BMW on ilmoittanut tulevaisuudessa tekevänsä vain automaattivaihteisia autoja. Jo nyt suurin osa BMWeistä myydään automaatilla.
Voi toki olla kovapala palstan pikkupojille. - ei enää manuaalia
Manuaalivaihteinen on sivustymätönkin, auto kulkee nykivästi ja
epätasaisesti vaihteen vaihdoissa, niiaa ja nyökkii ja kaikki
hidastelu harmittaa kun heti pitää vaihteita vekslata ja kytkintä polkea..- Au Tomaatti
Jos olet ihan täysin munaton pelle, niin onnistuuhan noinkin ajo manuaalilla. Normaalisti se menee eleettömästi ja ilman mitään nykimisiä. Jotkut automaatitkin pääsevät aika lähelle jossain oloissa.
Normaalisti automaatit rykivät ja empivät ja ovat tien tukkona. Siis silloin kun ovat ajokunnossa. - M A N U A A L I
Au Tomaatti kirjoitti:
Jos olet ihan täysin munaton pelle, niin onnistuuhan noinkin ajo manuaalilla. Normaalisti se menee eleettömästi ja ilman mitään nykimisiä. Jotkut automaatitkin pääsevät aika lähelle jossain oloissa.
Normaalisti automaatit rykivät ja empivät ja ovat tien tukkona. Siis silloin kun ovat ajokunnossa.Minulla työautona E-sarjan MB vuodelta 2013, 7 vaihteinen automaatti. Vaihdot huomaa selvästi (negatiivisessä mielessä), myös empimistä aivan liikaa. Mutta kait se on sitten hienoa kun on automaatti...
- hah ei juma..
M A N U A A L I kirjoitti:
Minulla työautona E-sarjan MB vuodelta 2013, 7 vaihteinen automaatti. Vaihdot huomaa selvästi (negatiivisessä mielessä), myös empimistä aivan liikaa. Mutta kait se on sitten hienoa kun on automaatti...
Sulla mitään automaattia ole, oot ostanut jonkun 70 000 euron hintaisen
auton manuaalivaihtestolla ja nyt vituttaa sitten eikä kukaan huoli sitä kuin puoli-ilmaiseksi.
- Helppoa1
Kaikki ylellisimmät ja kalleimmat autot ovat automaatteja. Karvalakkimallit ovat manuaaleja.
- wanker
Minä ajan automaatilla koska muuten en pysty run*kaamaan ajon aiknan.
- BMW teinikikuli
Minullakin on automaatti, koska en muuten pysty vatkaamaan poikaystäväni tattia ajon aikana.
- Ei enää nöösi -59
Jos ihmisellä on riittävästi rahaa, niin hän ostaa aina hintaluokan yläpäästä auton joka on automaattivaihteinen. Vai luuletteko herlineitten ja nallejen vaivautumaan autossaan koko ajan jumppaamaan?
- johtopäätös
Automaatti ostetaan, jos on joku näistä:
-fyysinen vamma
-heikot ajotaidot
-oikeaa kättä tarvitaan omaa tai poikaystävän jormaa nylpyttämään
Keskustelu päättynyt.- Hyvin sanottu!
Siinähän se on kaikessa yksinkertaisuudessaan.
- Kiksejä autonromusta
Koskeeko tuo järjen riemuvoitto myös kaikkia taksiautoilijoita? Hehän ajavat myös automaateilla.
- Voi amiksia!
Kiihdytyskilpailujen autokalustoissa on lähes poikkeuksetta automaatit ja automaatti pesee manuaalin yhdeksässä tapauksessa kymmenestä. Siviiliautojen nykyiset kaksoiskytkin autot kiihtyvät myös manuaaliveljeään paremmin.Manuaalin veto katkeaa kun kytkin painetaan pohjaan, mutta nykyiset automaatit painuvat jo edellä, eikä liikenne ole nykivää ja takkuilevaa, kuten manuaaleilla vaihteitaan arpovien kanssa valitettavasti aina on. Suuri mysteeri tuntuu myöskin olevan, missä kohtaa se kytkin suvaitsee ottaa kiinni. Montaa manuaalia ei valoista pääse, kun juntti manuaalillaan odottaa ensin edellä ajavan päässeen viiden metrin päähän, ettei vain törmää etummaiseen tolloon, ja sitten vasta alkaa ne miehekkäät rituaalinsa päästäkseen liikkeelle. Sitten kun ollaan liikkeellä voidaankin hilautua edellä ajavan puskuriin kiinni, kuten jurteilla on tapana.
- manuaalikepittäjä
Vaihteistossa tai vaihteensiirrossa on jotain todella pahasti vialla jos vaihdekeppi on yhtä täsmällinen kuin puurokattilan kauha :D
Vaihdekepin toiminnasta puheenollen parhaimmin toimineet vaihdekepit on olleet mielestäni 1982 Mazda 323:ssa jonka täsmällisyys on vieläkin ylittämätön ainakin ajamistani autoista ja kaikkein herkimmin keppi liikkui 1989 Mitsu Lancerissa jossa keppi liikkui kuin täysin ilman vastusta.
Muissa ajamissani autoissa on aina ollut pientä epätäsmällisyyttä tai takertelua / vastustelua jollain vaihteella, yleensä ykköselle kytkeminen, 1-2 väli ja peruutusvaihteella.- mazdamies
Samaa mieltä Mazdasta, itellä on -83 kolmekakskolmonen. Vaihteet ovat todellakin täsmälliset ja menevät sisään takertelematta. En ole minäkään ajanut vielä autoa, jossa olisi yhtä hyvin toimivat vaihteet.
- Onko kiire?
Mulla ei ole.
- me hämmentäjät..
No, onko tänään löytynyt manteleita puurosta?
- Liikaa ajanut
Tosimies veivaa autonsa käyntiin, sitä vartenhan miehellä on kädet. Starttimoottori on hinttejä ja naisia varten. Tosimiehen pirttiäkin valaisee päre, sähköt on kukkahattutätejä varten. Tosimies sontii riu'ulla, jossa kaksi sontaa irtoaa toisistaan, sillä sisävessat ovat homostelua varten. Tekniikan kehitys ylipäätään on viherpiipertäjien keksimää harhautusta. Kyllä tosimies tietää miten asiat oikeasti ovat.
- Skandaali Sisu
Itse olen 100% automaatin kannalla
Automaatti nostaa yleisesti ottaen käytetyn ja uuden auton hintaa noin 1000€ ja sen saa myös enemmän kuin myy.
Nykyinen autoni on kuitenkin manuaali? miksikö? no auto maksoi 13.000€ vastaava automaatti olisi maksanut 26.000€ varusteet lähes identtiset muuten...
Lisäksi jos pitää valita HUONON automaatin (Vaihderobotin, esim Craferissa ja Antosissa) ja manuaalin välilä niin kallistun manuaaliin.... Tosin olen ajanut kymmeniä automaattivaihteisia autoja, ja vain kahdessa ollut niin huono automaatti että olisin mielummin ottanut keppivaihteisin
Liikkeellelähtöjen yms. sujuvuuteen automaatti/manuaali ei juurikaan vaikuta.
Tänään juuri ajelin 2013 vuoden Sprinteriä, oli ihan törkeän hyvä käsivaihteisto, yksi parhaimmista... Ei sen sijaan, sama auto automaatina, ja automaatti mallia "öljynlämmitin" niin se on silti parempi kuin manuaali
Ja yllä oleva sarkasmi ei toimi, sähköstartti on vakio joka autossa nykyjään - skdlfgjrgiojerioe
Automaatin huolto on kalliimpaa ja lisäksi jos se hajoaa niin automaattilaatikon korjaus / vaihto uuteen maksaa enemmän kuin koko auton arvo. Eihän niitä kukaan edes osaa korjata koska korjaustyö on niin kallista ettei sitä kannata koskaan teettää eikä siten tule kokemustakaan korjauksista.
Amerikassa toki lähes kaikki autot on automaatilla mutta siellä yhteiskunta onkin järjestetty niin että pienyrittäjyys kannattaa ja korjauskustannuksista muodostuu hyvin kohtuulliset vaikka autot ovatkin siellä jo uutenakin paljon halvempia kuin täällä verohelvetissä.- ^^^^^^^^^^^^
Automaattia ei juurikaan tarvitse huoltaa. Joihinkin suositellaan ölynvaihtoa, toisiin ei.
Öljynvaihto esim. 100000km:n välein ei ole kallista.
-Kuinka mainitsemasi "kallis huolto" ilmenee?
Hajonneen automaattilaatikon korjaus maksaa, laatikosta ja viasta riippuen, 10-3000 euroa. Ainakin minun autoni arvo on enemmän.
Automaattivaihteiston korjaajia tunnen lähipiiristäni 3kpl, eikä sellaisen korjaaminen mitään rakettitiedettä ole. Itsekin olen yhden TH-350 vaihteiston purkanut, kasannut (käytetyillä) ehjillä osilla ja sen jälkeen sillä vielä useamman vuoden ajanut.
Toisesta kappaleesta olen kanssasi samaa mieltä. Jotkut asiat on amerikassa paljon paremmin kuin Suomessa.
- 2,0 TDI DSG vm.- 10
Täältä verohelvetistä pääsee vuolemaan kultaa sinne Amerikkaan, sen kun lähtee vaan. Toivottavasti et sairastu siellä tai odota yhteiskunnalta mitään. Älä valita aina niistä veroista, jos et tajua ettei niille ole vaihtoehtoa, vaan suksi vattuun tästä maasta. Ameriiiiikassa voit sitten huolettomana cowboyna ajella autolla kohti auringonlaskua. Voi sitä pienen pojan onnea!
- tämäonverohelvetti
Taidat olla joku valtion tai kunnan virkamies kun puolustelet tällaisia ryöstöveroja.
- autonvalintanatsit
On se kumma, että kaikkien pitäisi ajaa samanlaisilla autoilla, joissa on:
- takaveto
- automaatti
- kitkarenkaat
- saksalainen merkki - Kokoomuslainen yrpä
Koska valtiolle ei kerry riittävästi verotuloja, täytyy priorisoida. Koska verotulot eivät riitä, voitaisiin tienpidosta luopua. Maksakoot kaikesta palvelusta vain ne jotka niitä tarvitsevat. Veroista voitaisiin näin kätevästi luopua ja ah autuutta! autot olisivat halpoja. Tosin ei verovaroilla aurattavia teitäkään olisi olemassa, mutta so what?
- eu = liian kallis
Voisimme luopua ensimmäiseksi EU:sta koska meillä ei ole enää siihen varaa.
- Ei kaikkien
eu = liian kallis kirjoitti:
Voisimme luopua ensimmäiseksi EU:sta koska meillä ei ole enää siihen varaa.
tarvitse samanlaisilla autoilla ajaa, kunhan on takavetoinen, manuaali ja kitkat.
- overdrive,
""Toisesta kappaleesta olen kanssasi samaa mieltä. Jotkut asiat on amerikassa paljon paremmin kuin Suomessa. ""
Kerrohan mitkä asiat ??
Älä aloita, että bensan hinta. Muuta ei sitten tule mieleen. Vähän poikkeaa aiheesta, mutta,
, aloita vaikka synnytyksen hinnasta. siitähän kaikki alkaa. Siihen ne autorahat hupenevat- tämäonverohelvetti
syntyihän ne lapset ennenvanhaan ihan ilmaiseksi lumihankeen, tuvan lattialle ym. niin Suomessa kuin jenkeissäkin. Etkö ole kuullut että Suomessakin nykyään on terveyskeskuksissakin käyntimaksut, sairaaloissa lie aina ollut poliklinikkamaksut korkeasta verotuksesta huolimatta.
Ei ne USA:ssakaan jätä ketään hoitamatta vaikka olisikin varaton ainakaan julkisissa sairaaloissa, siellä on ilmeisesti erilaisia maksuohjelmia käytössä ainakin. Lienee myös ihan ihmisoikeus saada sairaalasta vähintään henkeä pelastavaa hoitoa enkä ole kuullut usaa moitittavan ihmisoikeuksia loukkaavaksi maaksi.
USA:ssa myös palkat ovat reilumpia, yrittäjyys kannattaa, ylipäätään tulonhankkiminen on helpompaa kuin Suomessa, alhainen verotus pitää hinnat hyvin maltillisena Suomeen ja koko eurooppaan verrattuna. Eräällä jenkkifoorumilla sikäläiset sanovat usein että heillä ei olisi varaa asua euroopassa ja että eurooppalaiset ovat varmaan kaikki lottovoittajia kun katsoo huikeaa hintatasoa.
Luulen että sairaala- ja koulutusrahojen hankkiminen voi olla usassa melko helppoa sikäläisillä elinkustannuksilla ja palkoilla näennäisesti, tai meikäläisille suurehkoista summista huolimatta. Suomessahan palkasta on äärettömän vaikeaa saada jäämään säästöön juuri mitään, raatamisesta ei jää näppiin kuin känsät!
- kaikki menemään?
"Suomessahan palkasta on äärettömän vaikeaa saada jäämään säästöön juuri mitään, raatamisesta ei jää näppiin kuin känsät!"
Riippuu paljolti siitä. mihin rahasi käytät. Jos pitää olla jatkuvasti esim.Uusi kallis mersu alla, niin on vuorenvarmaa, ettei säästöön jää mitään. Jos taas vaatimattomampi kulkine kelpaa vaikka uutena, joka maksaa puolet mersun hinnasta, niin kas!! säästöön jääkin yllättäen jotain. Se on sitten eriasia, kenelle säästää....... - automaatti tottakai
itse en näe yhtään syytä miksi hankkisin manuaalivaihteisen!??
Yli 10 vuotta ajanut pelkillä automaateilla, ei manuaalinen tulisi koskaan
vaihtoehdoksi. Ainoastaan joku 2. tai 3.autoksi joku rantakirppu voisi
mennä manuaalilla, jota ajaisin 500km vuodessa.
Ei enää koskaan manuaalia- raajat vai kyvyt
Kummassa sinulla on enemmän vikaa?
- äitisikin ylpeä?
raajat vai kyvyt kirjoitti:
Kummassa sinulla on enemmän vikaa?
Ooh. Taas yksi näitä miehiä, joille omien kengännauhojen sitominen on suuri saavutus. Kuten myös se, että kykenee vaihtamaan vaihdetta ... vaikka aikaa tässäkin prosessissa tuppaa menemään niin, että hyvä kun ei auto kerkiä pysähtymään, kun ruvetaan sorvaamaan vaihtoa ykköseltä kakkoselle...
- Polarisaatio
Vain huippukyvykäs alfa-uros osaa ajaa manuaalivaihteisella autolla. Siitä kannattaakin olla pollea. Mutta osaatkos syödä vielä purkkaakin samaan aikaan? Ei taida enää aivokapasiteetti riittää...
- Sujuvaa
Mua rassaa nää hämmentäjät tuolla liikennevaloissa, valo kun alkaa vaihtua vihreäksi niin siinä edellä olevassa koslassa aletaan vapauttaa käsijarrua ja etsitään sitten sitä ensimmäistä vaihdetta. No, kun se on löytynyt ja aletaan sitä kytkinpoljinta narraamaan et saatais se vehe liikkeelle, no tän jälkeen niistä valoista sitten ei kovin moni pääsekkään läpi. Ameriikanmaassa liikennevaloista lähtö on paljon juohevampaa kun täällä. No onhan täällä tietysti se perustuslaillinen oikeus seistä liikennevaloissa vaihde vapaalla, ja käsijarru päällä.
- edessäs
arpoo joku dsg vaihteita eikä aina onnistu lopultakaan, manuaali lähtee saman tien ilma arpomisia
- 50luvun gubbe
edessäs kirjoitti:
arpoo joku dsg vaihteita eikä aina onnistu lopultakaan, manuaali lähtee saman tien ilma arpomisia
Ei taida tietää tyttö mitä tarkoittaa automaatti. Automaatti tarkoittaa sitä että on aina oikea vaihde päällä käsin ja jaloin puuttumatta. Nerokasta, eikö totta?
- Manuaali
edessäs kirjoitti:
arpoo joku dsg vaihteita eikä aina onnistu lopultakaan, manuaali lähtee saman tien ilma arpomisia
Manuallissa parasta se, että se lähtee AINA kun haluaa. Automaatit joko toimivat tai eivät toimi. Kaksoiskytkentävaihteistot ja robottimanuaalit ovat kaikkein pahimpia ja vaarallisimpia.
- 6 speed manual
Manuaali kirjoitti:
Manuallissa parasta se, että se lähtee AINA kun haluaa. Automaatit joko toimivat tai eivät toimi. Kaksoiskytkentävaihteistot ja robottimanuaalit ovat kaikkein pahimpia ja vaarallisimpia.
Automaatti naisille, hinteille, invaliideille sekä vanhuksille, valitse vapaasti mihin ryhmään kuulut jos ajat automaatilla.
- Hetelo
6 speed manual kirjoitti:
Automaatti naisille, hinteille, invaliideille sekä vanhuksille, valitse vapaasti mihin ryhmään kuulut jos ajat automaatilla.
Oho! Lahela on lyönyt oikein enklantia kehään! Homot kirjoittaa enklanniksi, senkin homo! HOMO! Jätkä on homo!
- Hetelo
Kaikki taksikuskitkin on ilmeisesti hinttejä. No, sitä se autojen parissa puuhailu teettää!
- Suvaitsevainen
Kantsii seuraavan kerran kun baarista kotia kohti taksilla, niin kysäistä että homoko nai invalidi kun auton valinta on toi(automaatti), ni olis kiva olla näkemässä kun matka jatkuu jalan.
- itse(ään) vatkaten
Poikamiehen **erma on arvokkaampaa kuin ukkomiehen **erma, koska se on käsin vatkattua.
Sama "omin käsin vemputettu" tekee myös amishpojan vaihdoista arvokkaampia kuin automaatin tekemät vaihdot. Ainakin amishpojan mielestä.
Jonkun muun mielestä em. johtopäätökseen vaikuttaa myös se, ettei amishpoika paremmasta tiedä ;-D - poikamies.
itse(ään) vatkaten kirjoitti:
Poikamiehen **erma on arvokkaampaa kuin ukkomiehen **erma, koska se on käsin vatkattua.
Sama "omin käsin vemputettu" tekee myös amishpojan vaihdoista arvokkaampia kuin automaatin tekemät vaihdot. Ainakin amishpojan mielestä.
Jonkun muun mielestä em. johtopäätökseen vaikuttaa myös se, ettei amishpoika paremmasta tiedä ;-DMinullakin on automaatti siksi, että pääsen vatkaamaan itseäni ajon aikana.
- Suomen surkein
Mikäli ajaa tarpeeksi jouhevasti eikä roiku hanurissa kiinni, ei edes huomaa aloittajana mainitsemaan "ongelmaa". Ellei edessä sitten jatkuvasti aja joku turkulainen Anna.
- Käreä vanhus
Suomalainen idiootti ei osaa lähteä valoista silloin kun vihreä vaihtuu, vaan ensin odotetaan että etummainen on päässyt viiden metrin päähän ja sitten vasta aletaan arpomaan manuaaliaskia. Armeijassakin komennolla "MARS!" koko jono lähtee samanaikaisesti, mutta ei sivarit autoista orkkuja saavat pienimunaiset surkimukset.Mikä siinä on niin vaikeaa kaikkien lähteä yhtäaikaa vihreän valon syttyessä?
- siimaa tumputtajille
Edelläajavalle pitää antaa se 5 m etumatka, ettei itse joudu heti hyppäämään jarrupolkimelle, kun edelläajava manuaalinytkyttäjä rupeaa etsimään, että mistäs se 2. vaihde nyt tänään löytyisikään? Ja hetken perästä sama operaatio 3. vaihteen kanssa...
- pirteä nuori
Ripeästi lähtevät manuaaliaskiautot näyttävän aiheuttavan suuria paineita laiskoilla ja kömpelöillä automaateilla taistelevien vammaisten ja vanhusten keskuudessa!
- nykyaikaa hei
pirteä nuori kirjoitti:
Ripeästi lähtevät manuaaliaskiautot näyttävän aiheuttavan suuria paineita laiskoilla ja kömpelöillä automaateilla taistelevien vammaisten ja vanhusten keskuudessa!
hah, herää todellisuuteen ja hyväksy se että käsiveivi käynnistyskin korvattiin
starttimoottororilla aikoinaan, maailma kehittyy ja koita kestää se
että puurokattilalaatikot on vanhanaikaista tekniikkaa.
Joku päivä et voi enää edes ostaa manuaalivaihteista autoa,
kunhan vanhanaikaisetkin ihmiset tajuaa sen. - weqdwqqqqq
Sitten vielä kun sen ensimmäinen valoissa oleva jättää 10 metriä
väliä liikennevaloihin ja tietysti murjoo pykälää sisään vasta
sitten kun valot palaa jo vihreillä. 2-3 autoa pääsee valoista näiden
vanhusten takia.
Manuaalikuskeille lisävero, voisi toteuttaa ihan helposti.
- 4wd autom.
Must noiden manuaaliaskimiesten kandee tulla seuraavaan jenkkiautocruisingiin huutelemaan Toyotan ikkunasta et automaattimiehet on homoja ja tumputtajia. Must siin ois asennetta. Ps. vaikka mulla ei oo ku 165 hv automaatti, niin ei sillä liikennevaloissa kyllä juurikaan jää, eturenkaita vaan saa ostaa tiuhempaan jos siihen leikkiin lähtee.
- rentokuski..
Pitäisiköhän manuaalivaihteisten autojen takaosaan saada jokin
"tässä autossa on nastarenkaat venäjän malliin" tarra että autossa on
manuaalivaihteet, jolloin voisi varautua siihen että edellä oleva jää jalkoihin
normaalissa kiihdytyksessä. - huhupuhetta
Kaupungilla huhutaan, että Tampereella olisi joku terve hetero ostanut automaatin. Taitaa olla vain huhupuhetta kuitenkin.
- 5800 €
5800 € maksoi vaihteistoremontti ensimmäiseen ja viimeiseen automaattivaihteistoiseen autooni. Autolla ajettu 146 tkm. Tällä matkalla olen maksanut lisäksi noin 2500-3000 € ylimääräistä polttoaineessa verrattuna käsivaihteiseen.
Mukavuudesta voi vähän maksaakin, mutta automaattivaihteisto ei ole edes mukava.- ^^^^^^^^^^
Ei käynyt mielessä, että sua kustiin linssiin?
Vaikka vahvasti epäilen, ettei sinulla ole koskaan ollut automaattia, jota olisi korjattu, vai voitko kertoa auton mallin ja merkin, niin katson korjaussarjan hinnan? - no dsg
^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Ei käynyt mielessä, että sua kustiin linssiin?
Vaikka vahvasti epäilen, ettei sinulla ole koskaan ollut automaattia, jota olisi korjattu, vai voitko kertoa auton mallin ja merkin, niin katson korjaussarjan hinnan?Jos kyse on DSG-laatikosta, niin tarina on hyvinkin uskottava.
Todellisuudessa dsg on reistailevan mokatroniikan ohjaama tuplamanuaalilaatikko.
- CVT...
No onhan niitä luotettaviakin automaattilaatikoita, kuin tuo ikiharmi DSG.
- käsi kepillä.
Manuaalivaihteisilla ajavat ovat tottuneet hyväilemään sitä omaa keppiään.
- käsi kepillä.
Tarkoitin siis tietysti automaattia. Siksihän automaatti ostetaan, että pääsee vapaalla kädellä hoitelemaan itsensä.
- ainoa syy
Manuaalivaihteita tehdään yhä, koska köyhienkin pitää päästä autoilemaan
- Esterille
Kumma juttu. En ole huomannut olevani liikenteen tulppana. Oma manuaali lähtee 0-100 tehtaan mukaan 5,9 sek. 5 vuotta sitten ruuvailin hieman ylipainepumpun ympäristöä ja nyt lähtee n. 5 sekkaa 0-100. Kiva peli. On 20 cm maavara ja vetopaino 2000 kg ja tämä kaikki lysti maksoi 7 vuotta sitten vain 43 000 e viripalikat 3000e.
saa tulla nää perus dieselautomaatit koittamaan.
Manuaalin ostin, koska automaattilaatikolla varustettu vastaava sama malli olisi ollut 1,5 sekkaa hitaampi 0-100 ja vetopaino olisi ollut vain 1500 kg eli omistamani asuntovaunu olisi ollut laiton vetää sillä.- vakioautomaatti
Oletko käynyt kiihdytyskisoissa kyykytettävänä, kun piti viritellä.
- Elämä muuttuu
Ihmiset elävät entistä vanhemmiksi ja siksi autoilla ajetaan entistä vanhempina ja huonokuntoisempina. Autojenkin on aivan pakko olla automaatteja, koska monella on jo vessassa käynnin kanssa on vaikeuksia.
- Mukavuudenhaluinen
Miksi pitäisi vaivata turhan takia itseään ja vaihtaa käsin, kun automaattikin on lähestulkoon sata vuotta sitten keksitty? Miksi mennä autolla jos kävellenkin pääsee?
- vallu 33 D
Kun on aloittanut valmetin synkronoimattomalla laatikolla jo vuosikymmeniä sitten, niin yksinkertaisesti ei enää huvita vatkata keppiä, vaan antaa hienostuneen automatiikan hoitaa kuhunkin tilanteeseen sopivan vaihteen valitseminen.
- automaakix
Kyllä sen tosiaan huomaa keillä on manuaalivaihteisto, meinaan siinä
että kun vaihtamisessa menee niin paljon aikaa että takana
olevaan jonoon saadaan aikaan nykimistä.
Voin toki puolustellakkin manuaalia, jos tosiaan haluaa mahdollisimman
halvalla ajaa niin joku 500 euron punto jossa mukavuutena on
aukeavat ovet on halvimmasta päästä puuron hämmentämistä.
Tosin näissä giuseppojen fiaraanoissa tosin on kautta-aikain paskimmat puuropadat jotka polttaa pohjaan aina, siinä ei oikein kauha löydä puuroa mantelista puhumattakaan. - hyh ei manuaalia
Itse en ole koskaan ajanut hyvällä manuaalivaihteisella, aina ne on jotenkin
huonoja, jos menee vaihde hyvin päälle niin kytkin on huono tai päinvastoin.
Aina ne on joka tapauksessa jollakinlailla epämuvia, meno nykivää jne. - wecxdwdewwww
Auton pompottajat, sammuttelevat autoaan risteyksiin ja auto heiluu kuin laiva merellä kun vaihteita hämmennetään kuin puuroa kattilassa. Tosi hienoa menoa varmaan.
Okei jos auto on jokin 500 euron ritsa niin manuaalipuurokattila on ihan omiaan sellaiseen kulkuneuvoon mutta parempien ja uusien autojen koko hienous kariutuu siihen kun on voimansiirto joka tekee ajamisesta epäsivistynyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän381863Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431426Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61401- 151384
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11365Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71344Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21327Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11270Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21210Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta41192