JÄRKEVÄ keskustelu

Rugarun pyynnöstä päätin tehdä järkevän keskustelun, jossa ei puhuta rainbowdashista. Ainoa aihe, josta voin jutella puhumatta rainbowdashista on oikeastaan tällä hetkellä J.R.R Tolkienin Keskimaa. Keskustelua aiheesta. En osaa selventää aihealuetta tuon enenpää.

28

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö aihe tosiaan kiinnosta ketään?

      • Rugaru

        Älä nyt vittu siiliö oikeesti. Keskimaasta?


    • Sukulatti oli kauan kauan sitten asunut kissa, joka oli Miljoona vuotta vanha ja painoi 5KG.

      https://www.youtube.com/watch?v=3vCrZWHz1vk

      Eräs tyttö kuiteskin nussi sukulattia ja se kuoli. Tyttö oli 5v ja lauloi pimpistänsä.

      • Rugaru

        Jos toi on se ukraina/unkari/jokumikälie pimpiinkin paska video nii nähty on ajat sitte


    • No sori! Aloin lukemaan Hobittia englanniksi (Suomeksi luin sen jo) ja viikonlopun aikana tuli muutenkin puhuttua hieman aiheesta, niin olen fiiliksissä... En keksi parempaa keskustelua... Tai ehkä sittenkin.

      • Hobit on paska!


      • rainbowdash120 kirjoitti:

        Hobit on paska!

        Mikä on Hobit??

        Eikä ole paska! Bilbo on huomattavasti fiksumpi kuin Frodo...


    • Tolkien on paras ja muutenki :DDDDD

    • Osaakin englannin kieli olla loppujen lopuksi melko vaikeaa. Olen lukenut melkein jo ekan luvun!

    • Rugaru

      Siiliö vitun pilkunnussija
      Sanon vaa et ponirunkku kääntää suoliston sisältä ulos ja saa kaikkien huomion täyttäen pulinat poniviesteil. Sanon et tehkää järkevä keskustelu nii mene sitte tekemää JÄRKEVÄ KESKUSTELU-niminen paskapökäle ja syytä minua. Sitte tulee muitten pierujen JÄRKEVÄT KESKUSTELUT ja voe jumalauta

    • Ohhoh mäkin alotin joku aika sitten Hobitin enkuks, mutta se projekti tais unohtua johonkin :D

      Suomeksi olen sen tietenkin lukenut, samoin itse TSH-trilogian ja Silmarillionin, joista jälkimmäinen vaatii todellista halua lukea se. Silmarillion on purukumia kirjan muodossa.

      Olen myös lukenut Keskeneräisten tarujen kirjan, Kirjeitä joulupukille ja sen jonkun satukirjan jonka nimeä en saa nyt päähäni. Eli muutakin Tolkienia tultua lueskeltua ja olen äärimmäisen loukkaantunut, koska Tolkien uskoi joulupukin elävän Pohjoisnavalla!

      Käsi ylös, kuka bongasi Sormusten herrasta sen rasismikohdan? (kirjasta puhutaan edelleen).

      • Rugaru

        Kuinka helvetin moni täält lukee jotai tolkienia!?


      • Rugaru kirjoitti:

        Kuinka helvetin moni täält lukee jotai tolkienia!?

        Aika monet ja se on hyvä asia, sillä roolipeli sijoittuu Keski-Maahan. Itsehän en ole lukenut kyseisiä kirjoja.


      • Rugaru kirjoitti:

        Kuinka helvetin moni täält lukee jotai tolkienia!?

        Mienä olen lukenut 1/3 Taru sormusten herrasta-trilogiasta ja Hobitin. Aikomus lukea enemmänkin, mutta on tässä vielä HP kesken...

        Muut lukivat näitä tunnettuja kirjoja nuorempana. Minä luin joitain ihan random-kirjoja ja sitten Cornwellin kirjoja. Satoja sivuja ruumiinavauksia ja hiukkasten tutkintaa. 13-vuotiaana löysin Nälkäpelit ja menin ihan pöpiksi. Odotin ensimmäistä elokuvaa hulluna, ja olisin tullut hulluksi ilman Rick Riordanin kirjoja.
        Nälkäpeli-innostus sitten jäi pois, kun huomasin että sarja on hyvä parilla ensimmäisellä lukukerralla, mutta alkaa sitten maistua puulta.

        HP:t päätin lukea, koska koulussa tuijotettiin suu auki kun en tiennyt, mitä eroa on Hagridilla ja Hedwigillä. Tolkien oli päähänpistos kirjastossa. (Minulla sattuu näitä sadan sivun päähänpistoja...)


    • Minun mielestäni Silmarillion ei ollut erityisen vaikeaa lukea. Tarina oli kuvattu hyvin oudosti ja kaikkea tylsää oli mukana, mutta silti luin sen noin viikossa.

      • Ehkä et sitten ole niin herkkä kirjalliselle purkalle :D Itse kyllä pistin kiusallani kaveritkin kokeilemaan eivätkä ne sietäneet sitä edes sen vertaa kuin minä, joka kumminkin runttasin koko opuksen väkipakolla. Muistaakseni suurin osa jäätyi jo ennen ensimmäisen sivun loppua...

        Kurpizzaa voin lohduttaa, että vaikka HP onkin ollut jokseenkin pakollinen tuntea jossain määrin, niin on sekin vähän yliarvostettu. Pakko myöntää että vaikka pienempänä olin ihan innoissani pottereista niin nyt ne kirjat tuntuvat lähinnä aika lapsellisilta. Ja minä sentään tykkään lukea myös lastenkirjoja!

        Nälkäpeli on ehdottomasti yliarvostettu, ekan tietysti lukee hetkessä, ja sen myönnän olevan hyvä ja ajatuksia herättävä opus, joskaan ei ehkä kovin montaa lukukertaa kestävä. Harmi ettei leffa ollut hyvä, eikä ajatuksia herättävä. Sama tauti vaivaa myös muita osia.


      • santiny kirjoitti:

        Ehkä et sitten ole niin herkkä kirjalliselle purkalle :D Itse kyllä pistin kiusallani kaveritkin kokeilemaan eivätkä ne sietäneet sitä edes sen vertaa kuin minä, joka kumminkin runttasin koko opuksen väkipakolla. Muistaakseni suurin osa jäätyi jo ennen ensimmäisen sivun loppua...

        Kurpizzaa voin lohduttaa, että vaikka HP onkin ollut jokseenkin pakollinen tuntea jossain määrin, niin on sekin vähän yliarvostettu. Pakko myöntää että vaikka pienempänä olin ihan innoissani pottereista niin nyt ne kirjat tuntuvat lähinnä aika lapsellisilta. Ja minä sentään tykkään lukea myös lastenkirjoja!

        Nälkäpeli on ehdottomasti yliarvostettu, ekan tietysti lukee hetkessä, ja sen myönnän olevan hyvä ja ajatuksia herättävä opus, joskaan ei ehkä kovin montaa lukukertaa kestävä. Harmi ettei leffa ollut hyvä, eikä ajatuksia herättävä. Sama tauti vaivaa myös muita osia.

        Hmm... Kuoleman varjelukset tuossa pöydällä...
        HP:ssä on hyvä idea, hahmotkin ovat hyviä (kaksoset, Kalkaros, Riesu, Sirius)... Vaikkakin liioiteltuja. Harrysta en pidä. Aina kaiken keskipisteessä ja aina onnistuu. Percy Jacksonin jälkeen.... En minä tiedä. Kai hirviöiden listiminen ja sarkasmi vetoaa Voldemortia paremmin?

        NP-elokuva. Petyin, sillä kirja oli ihan oikeasti ahdistava ja elokuva paljon leppoisampi.


      • kurpizza kirjoitti:

        Hmm... Kuoleman varjelukset tuossa pöydällä...
        HP:ssä on hyvä idea, hahmotkin ovat hyviä (kaksoset, Kalkaros, Riesu, Sirius)... Vaikkakin liioiteltuja. Harrysta en pidä. Aina kaiken keskipisteessä ja aina onnistuu. Percy Jacksonin jälkeen.... En minä tiedä. Kai hirviöiden listiminen ja sarkasmi vetoaa Voldemortia paremmin?

        NP-elokuva. Petyin, sillä kirja oli ihan oikeasti ahdistava ja elokuva paljon leppoisampi.

        Itse olen lukenut kaikki HP:t ja Sormusten herra-trilogian. Hyviä kirjoja, jos vain sitä lukupäätä löytyy. :)


      • HeKeKee'd
        kurpizza kirjoitti:

        Hmm... Kuoleman varjelukset tuossa pöydällä...
        HP:ssä on hyvä idea, hahmotkin ovat hyviä (kaksoset, Kalkaros, Riesu, Sirius)... Vaikkakin liioiteltuja. Harrysta en pidä. Aina kaiken keskipisteessä ja aina onnistuu. Percy Jacksonin jälkeen.... En minä tiedä. Kai hirviöiden listiminen ja sarkasmi vetoaa Voldemortia paremmin?

        NP-elokuva. Petyin, sillä kirja oli ihan oikeasti ahdistava ja elokuva paljon leppoisampi.

        Itse olen kaikki mitä Tolkienilta suomeksi vaan on käännetty lukenut. Tolkienin kirjat ovat aika aliarvostettuja tätä nykyä, HP sun muu shaisse on puskenut pintaan.

        Harry Potterista en kirjasarjana tykännyt. Se on vähän sellaista huttua, sen saa luettua nopeasti mutta ei kuitenkaan jää kauheasti päähän. Leffat oli ihan jees.

        Nälkäpeli-trilogia oli erittäin hyvä. Se herätti tosi paljon tunteita, pääasiassa järkytystä ja kammoksuntaa sitä maailmaa kohtaan. Oltiin hienosti pystytty kuvailemaan Capitolin hirmuvaltaa. Itsekkin petyin leffoihin. Tapahtumia ei selitelty kunnolla, ja juoni eteni liian nopeasti. Kakkososaa en tosin ole nähnyt mutta se oli kuulemma parempi.


    • Jos jättää Harry Potterin lukematta, ei ole loppupeleissä menettänyt juuri mitään. Sama jos jättää ne leffat katsomatta. Leffat eivät paria poikkeusta lukuun ottamatta oikeastaan olleet kovin hyviä ja kirjat... No ne olivat leffoja parempia monella tapaa, mutta eivät kuitenkaan niin hirveän hyviä. Tästähän tulikin järkevä keskustelu, vaikkakin puheenaihe vaihtui yleisesti f-kirjoihin. (En kai minä nyt sitä koko sanaa käytä! Hyhhyh!)

    • Minun täytyy kyllä tunnustaa teille, että olen fanittanut Harry Potteria kohta viisitoista vuotta ja edelleen yhtä innolla luen niitä kirjoja kuin silloin aikoinaan. Yrittäkää ymmärtää. :D

      • Tunnustan käyneeni Harry Potter -teemapuistossa, lukeneeni kaikki kirjat vähintään kolmesti (osan paaaaaaaljon useammin) ja nähneeni kaikki leffat. Niin ja olenhan minä myös pitänyt Harry Potter -synttäritkin :D

        Kyllä silti tuntui omituiselta kun sisko oli yömyynnistä käynyt seiskakirjan suomennoksen hankkimassa ja otin sen heti kouluun ja joku tyttö pyysi saada koskettaa sitä! Siis miten jollekulle voi olla niin iso asia päästä koskemaan kirjan suomennosta? En tajua.

        Niin ja onhan mulla tietysti myös virallinen Korpinkynnen solmio ja replika Luna Lovekivan taikasauvasta. Mitäs pienistä.

        Monet HP-pelit on kyllä hyviä. Erityisesti tykkään kolmosen pc-versiosta, pleikkapelissäkin oli hauska hyppiä kallioilta ja lentää hevoskotkalla. Myös vitonen on ihan hauska, ei vaan kestä uusintapelaamisia kun niin monotoninen peli muutenkin,


    • JUmala on hyljännyt meidät!

      • HeKeKee'd

        Mikäs olisi kiekkopojalle sopiva tuomio? Syötetäänkö morsolle? Siileille? Vai myydäänkö ponihintille seksileluksi?


      • HeKeKee'd kirjoitti:

        Mikäs olisi kiekkopojalle sopiva tuomio? Syötetäänkö morsolle? Siileille? Vai myydäänkö ponihintille seksileluksi?

        Tuomio? Onko kyseisen asian fanitus väärin? Onko sekin väärin, jos joku vaikka fanittaa robinia tai cheekkiä. (ei, en fanita kyseisiä artisteja)


    • Kaikki?

    • Kiekkoilija: Älä ihmeessä vaan ota kaikkia meidän juttujamme tosissasi.

      • Tuskin täällä pystyisin käymään jos ottaisin kaiken todesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe