ISLAND RP

one of us

Roolipeli jossa esitetään itseään. Kaikki vakkarit mukaan.
Mitä kävisi jos kaikki vakkarit putoaisivat lentokoneen mukana autiolle saarelle josta ei ole poispääsyä. Saarella aktiivinen tulivuori, erikoinen eläimistö, miltei alkukantainen lukuunottamatta lentokoneen mukana pudonnutta teknologiaa. Ilmasto myrskyinen ja jokainen esittää tietty itseään.
Tietty saaren elämänkulku vakkareiden käsissä ja toivottavasti tämä roolipeli menestyy.

Homma alkaa kun koko suoliston vakkarit lähtevät lomalle yksityiskoneella. Eräs ponirunkkari on piilottanut koneeseen pommin jonka hän aikoo laukaista valtameren yllä.

50

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • motari

      Mä mukana ja matkalaukullinen sieniä ja ruiskuja!

    • Mie olen mukana, jos muutkin ovat.

    • Olen mukana Trotskilaisesta erillisenä inviduaalina...

      • Paitsi jos olemme siiamilaiset kaksoset, vaikka se ei liene sallittua, sillä emme ole sitä oikeassa elämässä.


      • icepicked kirjoitti:

        Paitsi jos olemme siiamilaiset kaksoset, vaikka se ei liene sallittua, sillä emme ole sitä oikeassa elämässä.

        Sanoin 'erillisenä' joten me emme ole siiamilaisia kaksosia, (*kuiskaan*) pidetään totuus meidän salaisuutenamme, jotta muut voivat jatkaa arvailuaan.


    • Pitäisiköhän minunkin tulla mukaan?

    • (Mitä kaikkea saa olla mukana, eli olemmeko pakanneet mitään yksityishenkilöinä lukuunottamatta Motarin sieniä?)

      • one of us

        Miettikääs matkalaukun verran tavaraa mitä ottasitte persoonallisina mukaanne lomalle. Moottoriturvalla on siis sienet. Ja assasin, olisi mukavaa jos liittyisit.


    • Rugaru

      Voin liittyy jos mut vakkariks lasketaa...

      • Sinut on mainittu muistaakseni muutamissa suolistotarinoissa ja olet käyttänyt nimimerkkiä tarpeeksi usein, joten minä ainakin lasken.


      • Rugaru
        israelin-tukija kirjoitti:

        Sinut on mainittu muistaakseni muutamissa suolistotarinoissa ja olet käyttänyt nimimerkkiä tarpeeksi usein, joten minä ainakin lasken.

        Kiitän


    • Voin olla mukana...

      • one of us

        Loistavaa! Lisää vielä; ei tässä ollut kaikki


      • one of us kirjoitti:

        Loistavaa! Lisää vielä; ei tässä ollut kaikki

        On turhaa odottaa jokaisen vakkarin saapuvan paikalle, koska osa ei edes roolipelaa, joten kuinka montaa henkilöä odotetaan vielä ja loput otetaan mukaan "lennosta" (jälkikäteen).


      • one of us
        israelin-tukija kirjoitti:

        On turhaa odottaa jokaisen vakkarin saapuvan paikalle, koska osa ei edes roolipelaa, joten kuinka montaa henkilöä odotetaan vielä ja loput otetaan mukaan "lennosta" (jälkikäteen).

        Ei oo pakko odottaa jos muut pelaavat eri tahtia. Kaikki paikallaolijat voivat aloittaa ja eiköhän peli tällä määrällä kulje. Muut jotka liittyvät myöhemmin, voivat vaikka herätä saaren rantaan ajautuneina. Itse seurailen peliä. Aloittakaa!


      • HeKeKee'd
        israelin-tukija kirjoitti:

        On turhaa odottaa jokaisen vakkarin saapuvan paikalle, koska osa ei edes roolipelaa, joten kuinka montaa henkilöä odotetaan vielä ja loput otetaan mukaan "lennosta" (jälkikäteen).

        Messissä ollaan. Mietin, että voisiko tässä olla ns. Pelinohjaaja, joka ohjaa tapahtumia?


    • Olen mukana! Mä ottaisin mukaan varmaan läppärin, kännykän ja jonkin kirjan, joka olisi tässä tapauksessa joko Uhrilampaat, Tolkienin Keskeneräisten tarujen kirja tai englanninkielinen Hobitti... En tiedä, olisiko se loppujen lopuksi sitten Uhrilampaat vai Hobitti.

    • Minulla on mukana läppäri (tosin sähköä ei ole...). En tiedä etukäteen, että kaikki eloonjääneet ovat vakkareita. Katsotaan, kuka tajuaa ensimmäisenä...

    • Niin ja jos loma kestäisi pidempään, niin vaatteita.

    • (Ensimmäinen roolipelausviestini tämän aikana...)

      "Aluksi me olimme lentokoneessa, kunnes kone räjähti valtameren yllä... Se terroristiponirunkkari olisi pitänyt lynkata jo ennen lentoa..." nämä olivat viimeiset ajatukseni herätessäni kuumalta hiekalta tuntemattomalla saarella, johon ihmeen kautta olin päätynyt luultavasti kellunut, jonkun koneen osan mukana. Vieressäni on koneen siivestä irronnut pala - joka tukee teoriaani - ja muutamia muita koneen matkustajia...

      Katson mitä minun hallussani oli säilynyt, eli löydän vaurioituneesta laukustani kolme kirjaa (Raamattu, Ruhtinas ja Valtiollisia mietelmiä), sekä puukon - koska tämä oli yksityiskone kukaan ei tarkistanut minua - ja viimeisenä eväitäni, jotka eivät kestä kauaa ilman säilömistä...

      "Minun täytyy piilottaa ne" ajattelen "ennenkuin muut vaativat osansa, jos kaikki ei mene hyvin."

    • Lista tavaroista, joita minulla on:
      -Kännykkä
      -Kuulokkeet
      -Hammasharja
      -Vaatteita
      -Kyniä
      -Kirjoitusvihko
      -Seuraavat kirjat:
      •Joseph Goebbelsin elämäkerta
      •Leninin elämäkerta
      •Stalinin elämäkerta
      •Trotskin elämäkerta
      •Terveisiä pahan akselilta
      •Valtio ja vallankumous
      •Ystäväni Rasputin
      •Kolmannen valtakunnan salaisuus
      •Fasismin lumous
      •Kommunistinen manifesti
      •Jumalharha

      Lisäksi pino Historia-lehtiä ja kieltenoppikirjoja. Nämä ainakin.

    • (Hammasharja tosiaan. Ja varmaan muitakin peseytymisvälineitä. )

      Herään hiekalta. Voi vitun vittu. Sattuu. Jaa. Olen siis jossain. Tästä VOI tulla kivaakin ainakin jollain tasolla. Voi helvetti en näe tuttuja ihmisiä enää johonkin aikaan. Nousen ja nappaan laukun, jossa kuljetan tavaroitani. Ruokaa. Mistä vitusta täällä saa ruokaa? Jos ei muuta löydy, niin syön jonkun. (En siis tiedä vielä muita vakkareiksi.) Ensin täytyy etsiä jokin ase. Hitto! Jos täältä ei saa sähköä, en pääse suolistoon pitkään aikaan.

    • (Minulla nuo hammasharjat ja vaatteet on merenpohjassa - ja kirjat ovat säilyneet osittain märkinä -, koska laukkuni vaurioitui räjähdyksessä, huom. kutsun tavallisesti terroristejä ponirunkkareiksi, vaikken tiennyt hänen henkilöllisyyttänsä.)

    • Puhdistan vaatteeni hiekasta ja laitan hetken hiuksiani. Ja kaikkialla vieraita ihmisiä. Ei vittu! Miten minä muka selviän vieraiden ihmisten keskellä? Se on aina ollut minulle haasteellista ja nyt se on kaiken lisäksi pakollista! Harkitsen hetken aikaa kaikkien tappamista. Ei se onnistuisi. Hetken mielijohteesta huudan täysillä: "SAATANA!!!"

    • Rugaru

      Herään rannalta lentokoneen osien keskeltä. Ehkä joku muukin on selvinnyt. Ehkä ei. Pommin jäljiltä matkalaukussani on käyttökelpoista on jäljellä vain virveli, vieheitä(tykkään kalastaa), sahalaitainen veitsi(jos lähden ulkomaille varaudun aina), aurinkolasit, sytkäri(pyromaani ku oon), paperia ja kyniä(kosk piirtelen). Muu on käyttökelvotonta ja kerään jääneet kamat mukaan. Ylläni on musta, harmaahihainen huppari ja valkoinen t-paita mustien farkkujen lisäksi. Pitänee edetä saaren metsään ja etsiä jotain syötävää, sillä en ala kalastamaan vielä. (Kai siel metsää on? Viidakkoo?)

      • one of us

        Palmuja juu ja viidakkoa jonka keskelllä tulivuori ja luolia. Viidakossa puroja ja lähteitä ja muutama laguuni.


    • Haahuilen jonkin aikaa, kunnes huomaan maassa siilin. No kappas vaan. Tuostahan voisi tulla lemmikkini. Otan siilin mukaani (Ihmeen kesy...) ja jatkan haahuilua.

    • Katson ympärilleni olevaa ihmisjoukkoa ja ajattelen "miksi minun on siedettävä näitä jonneja... Minulla on puukko, joten miks'en lynkkaa heitä samantien? Ehkä heistä voisi olla hyötyä."

      Jatkoin miettimistä ajatellen, miten jatkaisin tästä eteenpäin... Minä tarvitsen tulevaisuudessa puhdasta vettä juotavaksi, sekä mahdollisen asunnon yötä varten, tuo kauempana kiroileva pikkujonne (Siiliö) ei vaikuta yhteistyöhaluiselta tarvitsen jonkun muun.

      Katson kirjojani ja ajattelen "Tässä on sentään yksi hyöty, voin poistaa Machiavellin teoksista kirjastolainausmerkit" ja revin kirjaston tarrat irti.

    • "Saatana," joku huutaa herättäen minut. En tiedä, missä olen, mutta ainakaan en joudu kouluun vähään aikaan. Kaikki paikat ovat kipeinä, mutta ei se mitään. Sitten tajuan: ei sähköä = en voi kuunnella musiikkia. Onneksi minulla on myös piirustuslehtiö. En tosin osaa piirtää, mutta ei se mitään. Toivottavasti nuo tuolla ovat mukavia ihmisiä.
      En jaksa nousta, joten jään vain nauttimaan ajatuksistani ja... auringonpaisteesta! Ja minähän EN aio ruskettua. Raahaudun varjoisaan paikkaan ja jään lojumaan sinne.

    • motari

      "Voi vittu mikä pieru!" Avaan lentokoneen huussin oven paskat naamallani vain nähdäkseni että loppukoneesta ei ole kuin rannalla makaavia osia jäljellä. Kävelen eteenpäin vetäen kollareita ylemmäs ja katselen ympärilleni. Saatoin räjäyttää koneen ja pudota tälle saarelle. Mutta silloinhan... "EEEEIIII!!!!" Huudan ja juoksen rannalle jossa sieneni kelluvat merivedessä, pilalla. "Eeeeheheheiiiihihii." Itken ja huomaan kolmisen ruiskua rantahiekalla. Kaikki käyttökunnossa. "Tulkaa isin tykö." Hörisen ja otan ruiskut taskuuni. Katselen ympärilleni vähä aikaa ja päätän painella viidakkoon. Pakkohan täälläkin on olla sieniä

    • Nytpähän on ainakin jotain seuraa... Pengon hetken lentokoneen palasia ja löydän yhden, joka on terävä ja jossa on kohta, josta voi pitää kiinni. Tämä saa kelvata, kunnes opin tekemään jonkin kivemman aseen. Tavallaan toivon, että täällä on joku järkevä, mutta toisaalta olisi helpompaa jos ei olisi. Onneksi olen pelannut Paranoiaa(Roolipeli totaalisen pimeästä tulevaisuudesta. Tietokone on ystävä. Joka muuta väittää on petturi ja petturit teloitetaan.), joten osaan kyllä varoa muita nousukkaita paskiaisia.

    • (Ai niin, minulla on myös Kärpästen herra -niminen romaani ja ensiapulaukku, sekä puukko.)

      Korvissani kaikuu vieläkin räjähdyksen aiheuttama ininä, mutta olen sentään hengissä, kuten suurin osa koneen muista matkustajista. Kahlaan rannalle, jossa rinkkani kuin ihmeen kaupalla jo odottaakin minua.

      Matkatavarani vaikuttavat ehjiltä ja kuivilta, kaikki kirjatkin ovat tallella. Ruokaa minulla ei ole, mutta sehän ei haittaa, sillä saan varmasti kanssaihmiseni vakuutetuiksi kollektivoinnin kannattavuudesta.

      Niin, heistä puheenollen... Kanssahaaksirikkolaiseni vaikuttavat olevan varsin sekalaista sakkia. Kuulokkeet eivät toimi ilman sähköä, mutta voin sentään käyttää niitä eristämään ihmisten aiheuttaman hälyn tarvittaessa.

    • Matkalaukussani: Perustavaroita, vaihtovaatteet, pyyhe, kyniä ja vihko, kirjoja, laturi, vesipullo jne.

      Herään rantavedestä. Yskin merivettä ja mietin, jaksaisinko rämpiä rantaan. Sitten mieleeni muistuu... Lentokone putosi mereen... Onko täällä sinilevää?
      "Saatana!" joku huutaa. Kömmin ylös ja ryntään rantaan.
      Teurastan laukkuni hiekalle. Kirjoja. Hyvä. Laturi? Kaivelen taskujani. Puhelin taisi upota mereen. Hyvä että siitä paskasta pääsin eroon. Laiturilla voi kuitenkin kuristaa jonkun. Kynä ja vihko... Hyvä. Vaatteita.. Ok. Ruotsin monisteita... Hienoa, sytykkeitäkin siis löytyy. Suklaata, pelikortit.... Kaikki on hyvin...
      Tungen tavarat masentuneena takaisin laukkuun. Suolisto saa pärjätä ilman toista luotsia. Tai kyllähän Jokutyyppi trollit poissa pitää. Mihis nyt? Auringossa on kuuma ja joku hikke ehti jo lähimmän puun alle. Toivottavasti joku verenhimoinen apina putoaa hänen niskaansa. Mulkoilen puun valtajaa kiukustuneena luottavaisena siitä, ettei kukaan näe minua. Kuten ei koulussakaan.
      Poispäin sienistä höpisevästä pojasta. Ihan tulee meidän koululaiset mieleen. Eiku... Hänhän juoksi viidakkoon. Eli voin jäädä tänne. Kaivan paksuimman kirjan laukustani ja alan lukemaan. Pari sivua vain. Sitten etsin vettä.

      • (Varustukseni on juuri sellainen, jota hyvältä assassiinilta odottaisi. Osaatte varmaankin päätellä.)

        Pääsen vihdoinkin rannalle pitkän uintireissun jälkeen ja heittäydyn rantahiekalle makaamaan. Mistäköhän tämä on tuttua? Assassin's Creed IV: Black Flagista tietenkin! Luonto on myös ihan samanlaista! Tosin nyt pitäisi varastaa assassiini Duncan Walpolen identiteetti, mutta eihän täällä tietenkään näy ketään missään... No kyllähän minä olen parempi assassiini ja pärjään ilman identiteettivarkauksia. Lähden viidakkoon etsimään selviytyjiä.


    • Rugaru

      Pääsen eteenpäin viidakossa veitseni avulla. Olen päässyt pienen lammen lähelle johon voinen asettua. Lähellä on puita joissa kasvaa hedelmiä ja lammessa näyttää uivan kaloja. Viritän virvelin ja vetäisen pari kalaa lammesta vieheelläni. Poimin puusta hedelmiä ja sytytän tulen sytkärillä. Kun olen syönyt voin palata rannalle. Jotain on varmaan jäänyt rannalle muilta matkustajilta.

    • Viidentoista sivun jälkeen kurkkuani alkaa kuivata. Puolen litran juomapullossa ei ole enää paljoa vettä. Pääkipeänä auringossa olosta nousen ylös. Pitäisikö minunkin käydä etsimässä jotain terävää lentokoneen romusta?
      Otan laukun mukaani ja kävelen varautuneena lähimmän rojun luokse. Siinä on jo joku (=Siiliö) penkomassa rompetta ja on ilmeisesti löytänytkin jo jotain. Lasken laukun maahan ja alan tutkimaan epämääräistä metallin palaa.

    • motari

      Pyörin metsässä yhden ruiskun vaikutuksen alaisena. Kaadan pari puuta koska ne vittuilivat minulle ja menen maanalaiseen luolaan. SE ON TÄYNNÄ SIENIÄ!!! Violetteja, sinisiä ja vihreitä pilkullisia mömmösieniä!

    • jokupaska1231

      Kerään ruumiin palasia ja syön niitä, että pysyisin hengissä. Löydän sormia, jalkoja ja suolenpätkiä.

      • HeKeKee'd

        Herään siihen, kun jokin nuolee kasvojani. Outo, värikäs lisko lipittää nenääni. Ponkaisen älähtäen pystyyn. Lisko karkaa kauemmas. Ympäristö näyttää kummalliselta. Kaikkialla on viidakkopuita. Hassut saniaiset peittävät maan. Ilma on kuuma ja kostea. "Missä ihmeessä oikein olen?"
        Samalla kun kömmin pystyyn, huomaan että selässäni on reppu. Ja jousipyssy, jolla minun piti osallistua jousiammuntakisaan!

        Repun sisältö:

        - Jousi ja nuolia
        - Lyhyt puukko
        - Pari eväsleipää
        - Kartta pienestä saarialueesta
        - Tulitikkuja
        - Kännykkä
        - Historialehtiä
        - Silmarillion
        - 3DS

        Katson kännykkääni. Ei yhteyttä. Voi helvetin helvetti. Paniikki alkaa nousta kurkkuani pitkin. Yksin. Oudolla viidakkosaaressa. Ei toivoa päästä pois. Silmäni alkavat kostua vedestä. Mähän kuolen tänne. Ei, ei ei ei!

        Lopulta sisäinen selviytyjäni saa vallan, ja hetken psyykkauksen jälkeen nostan kamat selkään ja lähden kiipeämään viereiselle korkealle kalliolle.


      • Neloth
        HeKeKee'd kirjoitti:

        Herään siihen, kun jokin nuolee kasvojani. Outo, värikäs lisko lipittää nenääni. Ponkaisen älähtäen pystyyn. Lisko karkaa kauemmas. Ympäristö näyttää kummalliselta. Kaikkialla on viidakkopuita. Hassut saniaiset peittävät maan. Ilma on kuuma ja kostea. "Missä ihmeessä oikein olen?"
        Samalla kun kömmin pystyyn, huomaan että selässäni on reppu. Ja jousipyssy, jolla minun piti osallistua jousiammuntakisaan!

        Repun sisältö:

        - Jousi ja nuolia
        - Lyhyt puukko
        - Pari eväsleipää
        - Kartta pienestä saarialueesta
        - Tulitikkuja
        - Kännykkä
        - Historialehtiä
        - Silmarillion
        - 3DS

        Katson kännykkääni. Ei yhteyttä. Voi helvetin helvetti. Paniikki alkaa nousta kurkkuani pitkin. Yksin. Oudolla viidakkosaaressa. Ei toivoa päästä pois. Silmäni alkavat kostua vedestä. Mähän kuolen tänne. Ei, ei ei ei!

        Lopulta sisäinen selviytyjäni saa vallan, ja hetken psyykkauksen jälkeen nostan kamat selkään ja lähden kiipeämään viereiselle korkealle kalliolle.

        Päätin tulla takaisin :P ette päässy musta vielä eroon. Herään rannalla ja alan muistelemaan tapahtunutta. Ensin kone alkoi putoamaan ja... pam. Katson viereeni ja näen palavan matkalaukun... "hei! Se on mun matkalaukku" ajattelen ja heitän sen veteen. Sen jälkeen avaan repun. Sisällä on:
        -Kuula-ase(AK-47) ja kuulia
        -Vaatteita
        -Kynä ja paperia
        -Veitsi
        -Kiipeilykengät
        -Suurennuslasi
        -Haavi
        -Sipsipussi
        "Näistä tulee olemaan hyötyä" ajattelen.


    • Kukahan vittu tuohonkin tuli? Joku tyttö, joka näyttäisi tutkivan jotain metallinpalasta... Helvetin helvetti... Ahdistavaa. Toivottavasti se ei aio hyökätä... Täytyy pitää sitä silmällä niin kauan, kunnes joko se tai minä lähtee. Siinä samassa siilini pudottautuu kädestäni ja lähtee kipittämään karkuun. "No voi helvetti!" huudahdan ja juoksen siilin kiinni. Nostan sen takaisin. Tunnen lievän kuuman aallon kehossani.

    • (Tervetuoa takaisin Neloth! Asia on kylläkin niin päin, ettet sinä pääse meistä eroon, me ei haluta sinusta eroon. Vaikka olisitkin ollut pitempää poissa, olisit siltikin ollut minun suolisto-tarinoissa mukana.)

      Metallin pala vaikuttaa hyödylliseltä ja työnnän sen taskuuni. Pojalta oli melkein päässyt siili karkuun. En edes tiennyt, että siilit eläisivät tällaisilla saarilla.
      "Ehkä sillä on kuuma." mutisen.

      • HeKeKee'd

        Pitkän ähinän, puhinan ja kauhean kiroilun jälkeen olen päässyt kallion huipulle. Saari ei ole kovin iso. Keskellä saarta on pienehkö vuori, ja maasto on pääosin viidakkoa. "Tuliperäistä aluetta..." mutisen. Silmäni kohdentuvat vuoren takana olevaan rantaan. Siellä on lentokone palasina, ilmeisesti sama jolla lensimme. Siellä saattaa olla selviytyjiä! Lähden kipuamaan alas kalliota.


    • Jonkin matkan viidakossa rämpimisen jälkeen näen rannalla selviytyjiä ja suurimman osan koneesta. Jään viidakon reunalle tarkkailemaan aluetta.

    • motari

      Miine olla jo kärenny gaiggi sienet housuista tekemääni säkkiin. Vedän kasvoihini omalla paskallani sotamaalauksen ja nousen luolasta. Oneksi minusta on tullut ugalabugala thank you mushrooms!

      • entinen korppi™

        tipahdan rantahiekalle ja ryömin metrin eteenpäin

        varusteeni
        -3DS
        -laturi
        -kuminauha


    • Käännyn kohti tyttöä, joka taisi sanoa minulle jotain... Helvetin outoa. Minä varmaan vaikutan ihan helvetin vainoharhaiselta ja pelokkaalta. "Mitä sanoit?" kysyn.

      • Tuijotan typertyneenä. Hän siis kuuli minun puhuvan. Vau.
        "Sanoin: Ehkä sillä siilillä on kuuma." toistan koittaen puhua kovempaa.


      • HeKeKee'd
        kurpizza kirjoitti:

        Tuijotan typertyneenä. Hän siis kuuli minun puhuvan. Vau.
        "Sanoin: Ehkä sillä siilillä on kuuma." toistan koittaen puhua kovempaa.

        Rämmin viidakossa kohti rantaa. Metsä on täynnä outoja apinoita jotka mumisevat ja kiljahtelevat puiden latvoissa.


      • Rugaru
        HeKeKee'd kirjoitti:

        Rämmin viidakossa kohti rantaa. Metsä on täynnä outoja apinoita jotka mumisevat ja kiljahtelevat puiden latvoissa.

        Palaan rantaan. Erä- ja metsästystaidoista on hyötyä tällaisella saarella. Piilotin varusteeni sammalten alle viidakon reunaan ja kävelen veitsi taskussa rannalle tutkimaan jäljelle jääneitä tavaroita. Roskia ja metallinpalasia. Sitten näen avonaisen repun jonka sisältö on varmaan painunut pohjaan. Kahlaan sen luo ja palaan viidakkoon jossa järjestän kamani reppuun. Täytyy jatkaa eteenpäin ja etsiä ihmisiä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe