Uskontunnustus

Tahdon uskoa

Jeesus lupasi ristin ryövärille, että tämä pääsee taivaaseen, vaikka tämä ei tehnyt parannusta "lestadiolaisessa" mielessä. Ristin ryövärihän tunnusti vain Jeesuksen Jumalan pojaksi. Se riitti Jeesukselle silloin. Ja minä uskon, että se riittää Jeesukselle tänään.Ei minun tarvitse olla lestadiolainen voidakseni uskoa Jeesuksen Jumalan pojaksi ja sovintotyön täydellisyyteen: "myös minun edestäni annettu." Niin yksinkertaista.

10

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos uskot

      niin kuin Raamattu opettaa, silloin uskot samoin kuin vanhoillislestadiolaiset.

      Ensin täytyy löytää Jumalan valtakunta.

      • kjhgf

      • kertausta ootellen
        kjhgf kirjoitti:

        mistä ne lestadiolaiset sen Jumalansa valtakunnan löysivät, saatanallisuuden ilotalostako?
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        No missäs se Raamattu sitten opettaakaan sitä pakkosynnyttämistä jos niinkuin haluisi sitä seurata, mistä se löytyy ?


      • 4+7

        Helluntalainen tai mormoni sanoisivat varmaan, että ei ryöväri päässyt Taivaaseen, kun häntä ei ollut kastettu.

        Ryövärissä toteutuu kaikki vuorisaarnan tuntomerkit.

        Alkaa murheella synnistä. "Me olemme tehneet syntiä ja..."
        Jo lopuksi jopa pilkka, kun toinen ryöväri pilkkaa häntä...


      • 18+19
        kertausta ootellen kirjoitti:

        No missäs se Raamattu sitten opettaakaan sitä pakkosynnyttämistä jos niinkuin haluisi sitä seurata, mistä se löytyy ?

        Nimimerkille: "kertausta ootellen"

        Meidän on ymmärrettävä niin, että vanhoillislestadiolaiset on johdatettu tässä uskon asiassa vain tiettyyn vaiheeseen. he eivät voi johdattaa muitakaan pidemmälle.

        Alun alkaen he ovat ymmärtäneet pelastuksen aivan oikein, mutta kun se on niin tavattoman vaikeaa uskoa aivan Jumalan antamana lahjana itsensä autuaaksi ja vielä syntisenä pahana ja ilkeänä.

        Kun sielunvihollinen on arjen koettaessa saarnannut, että voitko sinä nyt aivan lahjana uskoa, kun taas tulit kärsimättömäksi ja kiukkuiseksi, niin ymmällehän siinä menee.

        Sielunvihollinen antaa ihmisen kyllä pitää itseään uskovaisena, mutta ei missään nimessä Jumalan tahdon mukaan armosta ja lahjana.

        Vihollinen tarjoaa sitten perustelut:

        - käyn joka sunnuntai seuroissa,
        - minulla ei ole televisiota,
        - olen ahkeroinut synnyttää paljon lapsia,
        - en käytä korvakoruja enkä meikkaa,
        jne.

        Näillä sielunvihollinen nostaa vl-uskovan korkealle opin vuorelle, josta hän sitten mittailee toisten ihmisten uskoa.

        Kun sitten seurakokouksissa saarnaaja luettelee, millaisia oikeat kristityt ovat, he eivät katso televisiota, he eivät meikkaa, he ottavat kaikki mahdolliset lapset vastaan, jne. Silloin omavanhurskaus oikein hyrisee tyytyväisenä, että kylläpä sinä oletkin oikein onnistunut...

        Kuitenkin viimeisenä päivänä Jeesus sanoo: "Kun minä olin nälkäinen sinä syötit minua, kun janosin, annoit minulle juotavaa, kun olin alaston vaatetit minua jne.

        Onko nyt sitten käynytkin niin, että kristillinen rakkaus ei enää kohdistukaan lähimmäisiin vai onko unohtunut, että nuo synnin haavoittamat, joiden lapsuuden usko on jo sammumassa eivät enää kiinnostakaan. Heillä saattaa olla syntiä, verta vuotavia synnin haavoja ja mikä pahinta heillä saattaa olla vääränlaista Jumalan armollisuuteen perustuvaa opinkäsitystä.

        Heillä ei ole aavistustakaan, että oikea kristitty maksaa kymmenysten lisäksi kymmenykset vielä mintuista ja tilleistäkin. Sellainen väärä oppi, että ilman perinnäissääntöjen noudattamistakin voi uskoa. Sehän on kauhistus. Tuollainen väärä opetus tekee aivan kelvottomia kansalaisia, kun synnit annetaan ihan ilmaiseksi anteeksi.


    • Aloittaja 1

      Uskoin nin kuin vanhoilliset opettivat, en enää. Se ei vaan enää tuntunut Jumalan valtakunnalta kaikkine vaatimuksineen. Löysin vapauden.

    • 800+444

      ## Ensin täytyy löytää Jumalan valtakunta. ##

      Raamatussahan käsketään koko ajan etsimään Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa, eli ei niin, että kun se on löytynyt, niin siinä sitten muille julistetaan, että tulkaa tänne, täällä se on.

      Kun osaa alkukieltä ja sen merkitystä (niinkuin tässä Matt. 6:33:ssa verbi "etsikää") niin meitä kehoitetaan koko ajan, lakkaamatta etsimään Jumalaa ja Hänen vanhurskauttaan Jeesuksessa Kristuksessa, niinkuin tässä kohdassa kehoitetaan:

      Matt. 6:33
      Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

      • 3+15

        Jumalan Valtakunta on Jumalan itsensä perustama ja siihen kuuluvat jo vanhan testamentin vanhurskaat. Se on kunnian Valtakuntana Taivaassa ja Jeesuksen armovaltakuntana maan päällä.

        Kirjoittaja varmaan tarkoitti, että ns. lestadiolaisuus on syntynyt 1800-luvulla. Tätä voitaisiin pitää seurakuntana, jonka ilmenemismuotoja ovat mm. vanhoillislestadiolaisuus ja esikoislestadiolaisuus, jne.

        Jumalan seurakunnalle Luther käyttää synonyyminä kristikunta-sanaa. Saatamme uskoa, että ne, jotka ovat aivan pieniä lapsia, kuuluvat kaikki tähän kristikuntakäsitteeseen. Raamattu ja kokemus kuitenkin todistavat, että kaikki me varttuneemmat psyykkisesti terveet ihmiset olemme joutuneet lankeemukseen ja poikenneet pois tuosta lapsuuden uskosta ja kasteen armoliitosta. Meille on ollut välttämätöntä kokea uusisyntyminen Raamatussa esitetyn armojärjestyksen mukaan.

        Lasten lisäksi tähän Jumalan seurakuntaan, eli kristikuntaan, kuuluu siis kaikki uudestisyntyneet ja elävän uskon Jeesukseen saaneet ihmiset.

        Luther opettaa lisäksi, että seurakunta ei liity aikaan, paikkaan eikä tiettyihin ihmisiin, vaan on siellä, missä ikänä em. uskovaiset ihmiset kokoontuvat ja joiden keskuudessa Jumalan sana elävänä ja puhtaana saarnataan.

        Siksi Jeesus ei kehota juoksemaan joukosta toiseen. "Katso täällä on Kristus tai tuolla, vaan Hän sanoo: "Jumalan Valtakunta on sisäisesti teissä..." Siis aarteet ovat siinä Jumalan Sanassa, jota uskovaiset keskuudessaan viljelevät ja jota Pyhä Henki heille kirkastaa.


      • ,mnbhgvcfx

    • SRK pakki

      Jeesus oli väärässä. Vain Oulun konttorin valtuuttamat puhujat voivat luvata ja myös kieltää taivaaseen pääsyn, keneltä tahansa. Kyllä on ihanaa kuulua pelastuvien uskovaisten joukkoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe