SAVUTTAA

Mikuni

Mikähän vaivaa PV:tä, kun savuttaa täyskierroksilla nelosvaihteella ? (ei muulloin)

Savutti alemmillakin kierroksilla, mutta kun laihensin seosta neulan ja ruuvin avulla niin loppu. Olisko liian iso pääsuutin ? (rikas seos?)

11

3394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thunder

      Kyllä kaksitahtisen pitääkin vähän savuttaa, jos ei savuttas yhtään, niin sillon pitäs huolestua.

      Mutta onko sulla väljä pytty? Onko seos vai tuoreöljy voitelu? Onko vakio mopo?

      • Mikuni

        1) vakio on

        2) männän renkaat uusittu: ei väljä, kulkee ja kiihtyy hyvin, lämpimänä.

        3) Alunperin ollut tuoreöljyvoitelu, mutta sen kanssa tuli onkelmia, ja nyt seosvoitelu.
        Vaikuttaako jotenkin, että seosvoitelu ei sovi tuoreöljyvoitelulla toimivalle mopolle ?

        Ja, kyllähän 2-T vähän savuttaa, mutta ei kyllä niin paljon. Enkä usko että vaihteiston stefa vuotaisi, koska tulppa on kahvinruskea, ja sen pitäis olla ihan musta, jos "ylimääräistä" öljyä palaisi....

        Savuttaa sitä enemmän, mitä kylmempi on ulkoilma ja mitä kosteampi se on. Et arvaa, minkalainen pöyhy oli takana sumussa, jossa näki about 50m eteen, ja melkein pakkasta !!


      • thunder
        Mikuni kirjoitti:

        1) vakio on

        2) männän renkaat uusittu: ei väljä, kulkee ja kiihtyy hyvin, lämpimänä.

        3) Alunperin ollut tuoreöljyvoitelu, mutta sen kanssa tuli onkelmia, ja nyt seosvoitelu.
        Vaikuttaako jotenkin, että seosvoitelu ei sovi tuoreöljyvoitelulla toimivalle mopolle ?

        Ja, kyllähän 2-T vähän savuttaa, mutta ei kyllä niin paljon. Enkä usko että vaihteiston stefa vuotaisi, koska tulppa on kahvinruskea, ja sen pitäis olla ihan musta, jos "ylimääräistä" öljyä palaisi....

        Savuttaa sitä enemmän, mitä kylmempi on ulkoilma ja mitä kosteampi se on. Et arvaa, minkalainen pöyhy oli takana sumussa, jossa näki about 50m eteen, ja melkein pakkasta !!

        Savuttaako se lämpimällä kelillä sitten vähemmän? Entäs savuttaako sillon kun kone on kuuma?


      • Mikuni
        thunder kirjoitti:

        Savuttaako se lämpimällä kelillä sitten vähemmän? Entäs savuttaako sillon kun kone on kuuma?

        Juu, kyllähän se savuttaa myös kuumana, vähän vähenee.

        Tosiaan kun laihensin seosta ruuvin ja neulan avulla väheni savu jo huomattavasti, ja nyt savuttaa isoilla kierroksilla, eli olisko liian iso pääsuutin: rikas seos suurella käyntinopeudella ?


      • thunder
        Mikuni kirjoitti:

        Juu, kyllähän se savuttaa myös kuumana, vähän vähenee.

        Tosiaan kun laihensin seosta ruuvin ja neulan avulla väheni savu jo huomattavasti, ja nyt savuttaa isoilla kierroksilla, eli olisko liian iso pääsuutin: rikas seos suurella käyntinopeudella ?

        Rupeaako mopo röpöttämään isoilla kierroksilla?


      • Mikuni
        thunder kirjoitti:

        Rupeaako mopo röpöttämään isoilla kierroksilla?

        Eipä juurikaan, kylmänä röpöttää, mutta ei lämpimänä. (ehkä ihan vähän, se on minimaallista...)


      • Mikuni
        thunder kirjoitti:

        Rupeaako mopo röpöttämään isoilla kierroksilla?

        Niin, vielä lisään, että tosiaan ilman lämpötila vaikuttaa:

        Kylmä ilma(n. ): Vähän savuttaa

        Kostea ilma: Savuttaa paljon
        Kuiva ilma: Savua tuskin huomaa

        Siis mitä kuivempi ja lämpimämpi on ilma, sitä vähemmän tupruttaa ! Ihme vehje !!


    • rajis

      liian paksu seos poika

      • Mikuni

        Ei ole liian paksu seos. (2,5%)


        Kumma juttu kyllä, sumussa ja vesitihkusateessa savutus on "kauheata" siis savuttaa paljon, mutta esim. tänään oli lämmin ja poutainen päivä, savua tuskin huomasi ! Jos lämpötila on lähellä nollaa, savuttaa enemmän, mutta ilman lämmetessä savutus vähenee !


    • Mikuni

      Eikö kukaan tiedä miksi moponi savuttaa ?

      Se siis savuttaa suurilla kierroksilla ja pienillä se savuttaa moottori kylmänä ja jos on kylmä ilma. Mitä kylmenmi tai kosteampi ulkoilma on, sitä enemmän savuttaa. Pakoputkesta tulee myös PALJON vettä. (kylmällä ilmalla savutus voikin olla muuten vesihöyryä) Mutta yleensä savu on sinistä.

      Kylmä moottori röpöttää myös, mutta ei lämpimänä, kuin ehkä vähäsen täyskaasulla. Siksipä ajattelin, että voisi olla liian iso pääsuutin ?
      Kuinka montanumeroa pienempää suutinta kannattaisi heti kokeilla ? Paljon ne maksaa 14mm Mikuni kaasuttimeen ?

      • jiijii

        aivan luonnollinenselitys se moottori KÄY ja katsos silloin kun se käy sielta PITÄÄKIN tulla savuo jata myös pakokaasuksi kutsutaan


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1569
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1176
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      52
      1025
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      878
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 60
      668
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      640
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      568
    Aihe