Mikähän vaivaa PV:tä, kun savuttaa täyskierroksilla nelosvaihteella ? (ei muulloin)
Savutti alemmillakin kierroksilla, mutta kun laihensin seosta neulan ja ruuvin avulla niin loppu. Olisko liian iso pääsuutin ? (rikas seos?)
SAVUTTAA
11
3394
Vastaukset
- thunder
Kyllä kaksitahtisen pitääkin vähän savuttaa, jos ei savuttas yhtään, niin sillon pitäs huolestua.
Mutta onko sulla väljä pytty? Onko seos vai tuoreöljy voitelu? Onko vakio mopo?- Mikuni
1) vakio on
2) männän renkaat uusittu: ei väljä, kulkee ja kiihtyy hyvin, lämpimänä.
3) Alunperin ollut tuoreöljyvoitelu, mutta sen kanssa tuli onkelmia, ja nyt seosvoitelu.
Vaikuttaako jotenkin, että seosvoitelu ei sovi tuoreöljyvoitelulla toimivalle mopolle ?
Ja, kyllähän 2-T vähän savuttaa, mutta ei kyllä niin paljon. Enkä usko että vaihteiston stefa vuotaisi, koska tulppa on kahvinruskea, ja sen pitäis olla ihan musta, jos "ylimääräistä" öljyä palaisi....
Savuttaa sitä enemmän, mitä kylmempi on ulkoilma ja mitä kosteampi se on. Et arvaa, minkalainen pöyhy oli takana sumussa, jossa näki about 50m eteen, ja melkein pakkasta !! - thunder
Mikuni kirjoitti:
1) vakio on
2) männän renkaat uusittu: ei väljä, kulkee ja kiihtyy hyvin, lämpimänä.
3) Alunperin ollut tuoreöljyvoitelu, mutta sen kanssa tuli onkelmia, ja nyt seosvoitelu.
Vaikuttaako jotenkin, että seosvoitelu ei sovi tuoreöljyvoitelulla toimivalle mopolle ?
Ja, kyllähän 2-T vähän savuttaa, mutta ei kyllä niin paljon. Enkä usko että vaihteiston stefa vuotaisi, koska tulppa on kahvinruskea, ja sen pitäis olla ihan musta, jos "ylimääräistä" öljyä palaisi....
Savuttaa sitä enemmän, mitä kylmempi on ulkoilma ja mitä kosteampi se on. Et arvaa, minkalainen pöyhy oli takana sumussa, jossa näki about 50m eteen, ja melkein pakkasta !!Savuttaako se lämpimällä kelillä sitten vähemmän? Entäs savuttaako sillon kun kone on kuuma?
- Mikuni
thunder kirjoitti:
Savuttaako se lämpimällä kelillä sitten vähemmän? Entäs savuttaako sillon kun kone on kuuma?
Juu, kyllähän se savuttaa myös kuumana, vähän vähenee.
Tosiaan kun laihensin seosta ruuvin ja neulan avulla väheni savu jo huomattavasti, ja nyt savuttaa isoilla kierroksilla, eli olisko liian iso pääsuutin: rikas seos suurella käyntinopeudella ? - thunder
Mikuni kirjoitti:
Juu, kyllähän se savuttaa myös kuumana, vähän vähenee.
Tosiaan kun laihensin seosta ruuvin ja neulan avulla väheni savu jo huomattavasti, ja nyt savuttaa isoilla kierroksilla, eli olisko liian iso pääsuutin: rikas seos suurella käyntinopeudella ?Rupeaako mopo röpöttämään isoilla kierroksilla?
- Mikuni
thunder kirjoitti:
Rupeaako mopo röpöttämään isoilla kierroksilla?
Eipä juurikaan, kylmänä röpöttää, mutta ei lämpimänä. (ehkä ihan vähän, se on minimaallista...)
- Mikuni
thunder kirjoitti:
Rupeaako mopo röpöttämään isoilla kierroksilla?
Niin, vielä lisään, että tosiaan ilman lämpötila vaikuttaa:
Kylmä ilma(n. ): Vähän savuttaa
Kostea ilma: Savuttaa paljon
Kuiva ilma: Savua tuskin huomaa
Siis mitä kuivempi ja lämpimämpi on ilma, sitä vähemmän tupruttaa ! Ihme vehje !!
- rajis
liian paksu seos poika
- Mikuni
Ei ole liian paksu seos. (2,5%)
Kumma juttu kyllä, sumussa ja vesitihkusateessa savutus on "kauheata" siis savuttaa paljon, mutta esim. tänään oli lämmin ja poutainen päivä, savua tuskin huomasi ! Jos lämpötila on lähellä nollaa, savuttaa enemmän, mutta ilman lämmetessä savutus vähenee !
- Mikuni
Eikö kukaan tiedä miksi moponi savuttaa ?
Se siis savuttaa suurilla kierroksilla ja pienillä se savuttaa moottori kylmänä ja jos on kylmä ilma. Mitä kylmenmi tai kosteampi ulkoilma on, sitä enemmän savuttaa. Pakoputkesta tulee myös PALJON vettä. (kylmällä ilmalla savutus voikin olla muuten vesihöyryä) Mutta yleensä savu on sinistä.
Kylmä moottori röpöttää myös, mutta ei lämpimänä, kuin ehkä vähäsen täyskaasulla. Siksipä ajattelin, että voisi olla liian iso pääsuutin ?
Kuinka montanumeroa pienempää suutinta kannattaisi heti kokeilla ? Paljon ne maksaa 14mm Mikuni kaasuttimeen ?- jiijii
aivan luonnollinenselitys se moottori KÄY ja katsos silloin kun se käy sielta PITÄÄKIN tulla savuo jata myös pakokaasuksi kutsutaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711569
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361176- 521025
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html187878- 39769
- 49740
- 60668
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244532640- 119634
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp77568