Kuopiolaisten käytöstavoista

terv.huollon ammat.

Haluaisin kommentoida muuten hyvinkin idyllisen asuinseudun ihmisten tietyiltä osin alkeellisillelle tasolle jääneistä käytöstavoista.

Elikkä kuopiolaisilla on aika pahana tapana yskiä, rykiä ja aivastella päin naamaa julkisilla paikoilla, mikä on suuressa maailmassa yleisesti hyväksyttyjen käytöstapojen vastaista. Jos käy Etelä-Suomessa, vastaavaan ilmiöön ei törmää läheskään yhtä usein, koska ihmiset ovat valveutuneita, ja osaavat ottaa muut huomioon aivastamalla joko kyynärpäähän, paidan sisälle tai edes poispäin muista ihmisistä jos he ovat alle parin metrin säteellä.

Suosittelisin hieman kaikkia kaupunkilaisia oppimaan ottamaan muut huomioon. Et varmasti itsekään halua sairastua räkätautiin, vain sen takia kun jotakuta ei ole kasvatettu huomioimaan muita ihmisiä.

Mainittakoon myös, että on olemassa ihmisiä, joiden perussairauksien tai erityisten lääkistysten vuoksi immuunikyky on alentunut, joille tavallinenkin infektio voi koitua kohtalokkaaksi.

Näillä ajatuksilla, lämmintä ja leppoisaa kesää kaikille.

19

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      Huomannut saman, savolaiset on sikoja.

    • .....

      Aika outo havainto, kun yleensä olen kiinnittänyt huomiota huonoon aivastustapaan, mutta aivan eri tavalla. Eli ei pidä aivastaa käteen, mistä pöpöt taatusti leviää, vaan pitäisi aivastaa vaikkapa hihaan. Tosin tuo "väärä tapa" ei koske vain kuopiolaisia, vaan on valitettavasti yleistä kaikkialla.

    • hyi hemmetti

      Koulujen aikaan ammattikoulun tienpätkä on täynnä räkää, klimppejä, tumppeja.
      Alkeellisemmatkaan käytöstavat eivät ole tavoittanneet tätä räkivää joukkoa eli perinne tulee jatkumaan.

    • zzzzz2

      Torilla on aika veemäistä kävellä ihmisten joukossa. Melkein aina joukon keskelle tuppautuu joku tupakanpolttaja. Nämä aivovammaiset eivät näytä tajuavan asettua sivummalle polttelemaan. Toinen täysi ääliömäisyys on kauppojen ulko-ovien luona sauhuttelijat.

    • altistunut

      Olin keskustelunavaajan kanssa Japanissa muutaman viikon, jolloin huomasin kuinka takapajula Suomi, etenki Savo on. Suurin osa japanilaisista käyttää hengityssuojaa säännöllisesti, sillä ihmiset asuvat tiheästi ja taudit taatusti leviävät helposti. Japanilaisten äärimmäinen kohteliaisuus ja toisteen huomioonottaminen ilmeni myös reissun aikana. Itse sairastan vakavaa sairautta, joka aktivoituu infektioiden sairastamisen yhteydessä. Eli en oikein uskalla liikkua ihmisten joukossa, sillä varsinkin savolaiset eivät ymmärrä, että päälle yskiminen saattaa olla erittäin paha jonkun toisen ihmisen terveydelle. Minun on siis ns. pakko käyttää maskia, jos haluan liikkua muiden ihmisten lähellä julkisilla paikoilla. Toivottavasti joku ko. hölmo lukisi nämä, niin saisi vähän ajateltavaa ja ymmärtäisi, kuinka häiritsevää ja jopa vaarallista on tällainen käytöstapojen puutos.

      • ???????

        No mitä teet Kuopiossa pelle


      • 8+3

        Oltiin hoidossa niuvanniemessä. Kuviteltiin olevamme Japanissa.....

        Keksi parempi juttu trolli.


    • Kuopio sucks

      Olen samaa mieltä, että Kuopio/Savo on täysi junttila ja tuppukylä. Ei tämä ole kaupunki. Ei täällä tajuta antaa toisille yksityisyyttä eikä myöskään ottaa toisia huomioon.

    • mitä ihmettä?!

      Ihminen saa asua missä haluaa, mutta ei kaikkea tarvitse sietää, jos muut ihmiset eivät osaa käyttäytyä. Olen synytynyt ja asunut pääkaupungissamme yli 20 vuotta. Sosiaaliset syyt pakottavat joskus muuttamaan. Valinta ei ole aina niin vapaa! Olen käynyt kolmella eri mantereella, asunut kolmessa eri maassa, mutta savolaisten kaltaisiin käytöstapojen puuttumiseen en ole missään muualla törmännyt. Oli Kuopio kylä tai kaupunki, ihmiset käyttäytyvät joskus todella itsekkäästi. Sanaa ''lähimmäisen rakkaus'' ei ole varmaan koskaan kuultukaan. Sinä joka mollaat sairasta ihmistä, saisit hävetä!

      • TyttöVain

        Minä uskon tuon ja samoja kokemuksia itselläni, vaikken ole joutunut asumaan kuin Suomessa. Savolaiset ovat päästään vajaita...


    • :-)

      Taas löytyi trollattavia... Mutta kuka trollaa ja ketä?

    • rosinaaaaaaaaah

      Pizzeria Rosinan heterosta kannattaa ottaa mallia, siinä vasta herrasmies!
      Lisaksi hyva pizza ja palvelu

    • kaiken rappio

      Mielenterveyshoidon säästötoimien seurausta, potilaat ulkoistettu mielisairaaloista "avohoitoon" eli tuonne kaduille oman onnensa nojaan.
      Jotkut vaikutuksille alttiit huomaavat sitten että noinkin sekopäisesti käyttäytyvät saavat kulkea vapaalla jalalla niin huono käytös vain leviää, mitä väliä hyvällä käytöksellä kun huonosti käyttäytymälläkin pärjäilee...

      • Liian helppo selitys

        Se on helppoa syyttää mielenterveyspotilaita, vaikka todellisuudessa se, että suurin osa ei hae ongelmiinsa apua eikä mitään apua tunne tarvitsevansa, on oikea ongelma. Meillä on yhteiskunta, jossa jokainen on muita parempi ihminen.


      • rewoh
        Liian helppo selitys kirjoitti:

        Se on helppoa syyttää mielenterveyspotilaita, vaikka todellisuudessa se, että suurin osa ei hae ongelmiinsa apua eikä mitään apua tunne tarvitsevansa, on oikea ongelma. Meillä on yhteiskunta, jossa jokainen on muita parempi ihminen.

        Julkulassa lääkitään potilaat niin vitun huonoon kuntoon että kai ne on sekaisin tai tiltissä.Psykiatrien mielestä onnistunut lääkitys on sellainen että potilas makaa sängynpohjalla eikä ole haitaksi "oikeille" ihmisille.


    • ffjrigjeriogeiro

      abc:llää oli joku mopopoika kädet kyynärpäihin asti mustassa öljyisessä paskassa ja nyki kassalinjan kaiteita mitä lie tahrinutkaan niillä käsillään.
      Ei varmaan ole kuullutkaan että moottoriremontin jälkeen voisi pestä kädet... ainakin ennen kauppaan lähtöä...

    • Tiedoksiantaja

      Vuosi sitten puolityhjällä Albatrosson terassilla taakse änkää istumaan vanha pariskunta. Tätä näkyy Kuopion ulkopuolellakin, vaikka olisi kuinka tyhjää niin selän taakse aina istumaan? Nykyään valikoin paikat tarkasti. No se ei jäänyt siihen, mies huomasi että tuolissa oli "LINNUNPASKAA!". Tätä hän ryhtyi nenäliinalla jynssäämään pois ja tuolin selkänoja pamahteli omaan selkänojaani. Lopulta se lähti pois ja ukko totesi taas äänekkäästi että "LÄHTIHÄN SE PASKA POIS!" Oli mukava syödä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe