Luotettava, mutta kallis kun pitää korjata

pelkoa ja inhoa...

Ei sitä käy kiistäminen - Toyota on luotettavuudessa aivan kärkipäätä. Mutta sitten kun tulee asiaa pajalle maksaa Toyotan korjaus selvästi enemmän kuin muiden saman kokoluokan autojen.

Tässä se mainitaan:

" Toyota, for example, has a high average cost of repair but quite a good index rating - which means that the car fails infrequently but when it does you will be in for a larger than average bill. Overall however, Toyota is a very strong make of car to buy."

http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/relIndex

Eli kyllähän se Toyota-kuskikin ajaa ns. kusi sukassa. Mitä sitä kiistäminen. Ehkäpä onkin niin, että Toyota pitää ostaa silloin kun kilometrejä 40 000 -50 000 ja myydä pois kun kilometrejä 150 000 tai ainakin 200 000. Näin se vain taitaa olla.

18

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Köle

      Muu = 1 1 1 1 1 1 1 1=8

      Tojo= 2 4=6

      Kumpi on a) enemmän b) mukavamman tuntuinen? 6 vai 8?

      • suo siellä, vetelä..

        Spritmonitoriin olet kirjannut Toyotasi huoltokäyntejä jo 4 kertaa ja rahhakin niihin on palanut yli 850€. Tuota jos mitä pitäisin omalla kohdallani todella kiusallisena. Itselläni on saman ikäinen ja suunnilleen samoilla kilometreillä toisen merkkinen auto, joka on käynyt huollossa vain kerran ja rahaa siihen meni 287€. Seuraava huoltokäynti näyttää olevan tarpeen 14400km:n päästä. Sanomattakin on selvää ettei minkäänlaisia vikoja ole omassani ollut, ei edes polttimoita ole palanut.


      • The Köle
        suo siellä, vetelä.. kirjoitti:

        Spritmonitoriin olet kirjannut Toyotasi huoltokäyntejä jo 4 kertaa ja rahhakin niihin on palanut yli 850€. Tuota jos mitä pitäisin omalla kohdallani todella kiusallisena. Itselläni on saman ikäinen ja suunnilleen samoilla kilometreillä toisen merkkinen auto, joka on käynyt huollossa vain kerran ja rahaa siihen meni 287€. Seuraava huoltokäynti näyttää olevan tarpeen 14400km:n päästä. Sanomattakin on selvää ettei minkäänlaisia vikoja ole omassani ollut, ei edes polttimoita ole palanut.

        -voi olla, että otsikko on väärä. Puhuttiin, että kallis KORJATA, jos täytyy.... ja allekirjoitan, että jos Tojosta joku alustan nivel menee, se on kallis, mutta harvoin menee, toisin saksalaisissa, joissa niitä menee esim. C-mersussa todella usein.

        -huoltokulut ovat todellakin 200e/v kalliimmat Tojossa, jos ajaa 30tkm/v, mutta otsikossa puhuttiin korjauskuluista. -ja korjauskulut ovat 0e 100tkm asti.

        -oman kokemukseni mukaan (Avensis-98 2.0TD) korjauskäyntejä ei tullut 150->550tkm välillä kovinkaan montaa, alkuaikoina ei edes joka vuosi.


      • C180 Kompressor
        The Köle kirjoitti:

        -voi olla, että otsikko on väärä. Puhuttiin, että kallis KORJATA, jos täytyy.... ja allekirjoitan, että jos Tojosta joku alustan nivel menee, se on kallis, mutta harvoin menee, toisin saksalaisissa, joissa niitä menee esim. C-mersussa todella usein.

        -huoltokulut ovat todellakin 200e/v kalliimmat Tojossa, jos ajaa 30tkm/v, mutta otsikossa puhuttiin korjauskuluista. -ja korjauskulut ovat 0e 100tkm asti.

        -oman kokemukseni mukaan (Avensis-98 2.0TD) korjauskäyntejä ei tullut 150->550tkm välillä kovinkaan montaa, alkuaikoina ei edes joka vuosi.

        Täytyykin kysyä Köleltä neuvoja jos W204:n kanssa tulee probleemaa.


    • ostoa miettivä

      Ehkäpä asia on niin, että Toyotaa ei ehkä kannattaisi koskaan ostaan uutena mutta toisaalta ei pitää enää siinä vaiheessa jolloin myös siihen tulee vääjämättömällä todennäköisyydellä korjaamokeikkoja. Siis osta kun ajettu 40 000 - 50 000 ja myy kun ajettu noin 100 000 - 120 000 km.

      OIenko oikeassa vai milloin Toyotan esim. Avensiksen korjausriski alkaa todella kasvamaan?

    • Varma valinta

      Korjausriski yleensä kasvaa kaikissa autoissa niiden ikääntyessä.
      Katsastustilaston mukaan Avensis menestyy paremmin,mitä
      vanhempi on muihin merkkeihin verrattuna. Koskee tietenkin
      vain katsastuksessa vaadittavien osien kuntoa.
      Avensis säilyttää arvonsa keskimääräistä paremmin,joka kielii
      hyvästä kestävyydestä toisin kuin esim ranskalaisissa ja dsg/tsi
      Volkkareissa,joissa saattavat kalliit korjauskulut yllättää.
      Omasta kokemuksesta 200.000 km menee ilman mitään murheita.
      Joitakin kulutusosia kuten jarrupaloja joutuu vaihtamaan.
      Ei mitään kannata uutena ostaa koska hinta alenee nopeammin
      kuin käyttöarvo,mutta silloin joutuu aina vanhalla autolla ajelemaan.

      • Iljankukka1

        On asioita, jotka eivät muutu, vaikka kuinka toisit toisin väittäviä tilastoja esiin. Tällainen asia on Toyotan luotettavuus. Erilaiset tilastot voivat kertoa tietysti toista, mutta käytäntö on osoittanut Toyotan olevan oikea vikapesä. Siitä ei nyt pääse yli eikä ympäri. Samoin käytäntö on osoittanut Toyotan kestävän surkeasti Suomen ankaria vuodenaikoja ja suolattuja teitä.


      • Katsuri tietää
        Iljankukka1 kirjoitti:

        On asioita, jotka eivät muutu, vaikka kuinka toisit toisin väittäviä tilastoja esiin. Tällainen asia on Toyotan luotettavuus. Erilaiset tilastot voivat kertoa tietysti toista, mutta käytäntö on osoittanut Toyotan olevan oikea vikapesä. Siitä ei nyt pääse yli eikä ympäri. Samoin käytäntö on osoittanut Toyotan kestävän surkeasti Suomen ankaria vuodenaikoja ja suolattuja teitä.

        Ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut väitämistäsi ominaisuuksista
        Toyotassa joita olen puolen tusinaa omistanut. Yhdestäkään ei ole
        kone tai vaihdelaatikko ollut auki ja kaikkien mittareissa on vaihdettaessa
        ollut yli 200.000 km. Kahteen eurooppalaiseen olen konerempan
        joutunut teettämään. AutoBildinkin tutkimuksessa Toyota oli luotetuin auto.
        Eikä varmaan yllätänyt ketään. Eikä yllätä sekään että ranskalaisista
        löytyy kaikkein vikaisimmat rakkineet.Siitä on virallinen tilastokin
        olemassa, katsastustilasto!


      • Iljankukka1
        Katsuri tietää kirjoitti:

        Ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut väitämistäsi ominaisuuksista
        Toyotassa joita olen puolen tusinaa omistanut. Yhdestäkään ei ole
        kone tai vaihdelaatikko ollut auki ja kaikkien mittareissa on vaihdettaessa
        ollut yli 200.000 km. Kahteen eurooppalaiseen olen konerempan
        joutunut teettämään. AutoBildinkin tutkimuksessa Toyota oli luotetuin auto.
        Eikä varmaan yllätänyt ketään. Eikä yllätä sekään että ranskalaisista
        löytyy kaikkein vikaisimmat rakkineet.Siitä on virallinen tilastokin
        olemassa, katsastustilasto!

        kuten mainitsin: "On asioita, jotka eivät muutu, vaikka kuinka toisit toisin väittäviä tilastoja esiin." Mutta en tiedä ymmärsitkö

        mulla on ollut tojotia ja eurooppalaisia kuten vaikka noita ranskiksia mihin tunnut olevan niin kovin ihastunut. Tojotiin vaihdettiin molempiin moottori (D4D) alle 50 tuhatta ajettuna. Eurooppalaisilla oli vaihettaessa kaikissa yli 300.000 km. eikä mitään vikaa. Vaikka tilastot muuta väittääkin katsuri ei päästänyt tojotia ikinä ensimmäisellä läpi


      • Valehtelet ??
        Iljankukka1 kirjoitti:

        kuten mainitsin: "On asioita, jotka eivät muutu, vaikka kuinka toisit toisin väittäviä tilastoja esiin." Mutta en tiedä ymmärsitkö

        mulla on ollut tojotia ja eurooppalaisia kuten vaikka noita ranskiksia mihin tunnut olevan niin kovin ihastunut. Tojotiin vaihdettiin molempiin moottori (D4D) alle 50 tuhatta ajettuna. Eurooppalaisilla oli vaihettaessa kaikissa yli 300.000 km. eikä mitään vikaa. Vaikka tilastot muuta väittääkin katsuri ei päästänyt tojotia ikinä ensimmäisellä läpi

        Minulla kokemukset eri merkeistä ovat aika yhteneväiset katsastustilastojen
        ja huoltokorjaamoiden asentajien kokemusten ja mielipiteiden kanssa.
        En tietenkään tarkoita merkkihuoltoja joissa kehutaan vain omaa merkkiä.
        Katsuriltakin kuulee totuuksia kun vaan jaksaa kysyä.


      • Toyota Corolla
        Iljankukka1 kirjoitti:

        On asioita, jotka eivät muutu, vaikka kuinka toisit toisin väittäviä tilastoja esiin. Tällainen asia on Toyotan luotettavuus. Erilaiset tilastot voivat kertoa tietysti toista, mutta käytäntö on osoittanut Toyotan olevan oikea vikapesä. Siitä ei nyt pääse yli eikä ympäri. Samoin käytäntö on osoittanut Toyotan kestävän surkeasti Suomen ankaria vuodenaikoja ja suolattuja teitä.

        Toyota on ylivoimaisesti kestävin auto. Niillä ajaa lähes poikkeuksetta yli miljoona kilometriä, lisäksi korikin on parhaasta päästä. Huippu hyvistä ajo-ominaisuuksistaan Toyotat ovat aina olleet kuuluisia, eikä asiat ole sen suhteen miksikään muuttuneet. Mikäli haluaa pitkäikäisen ja ajettavuudeltaa hyvän auton on Toyota edelleen ainut merkki mikä tähän pystyy.


      • ex-sitikka kuski

        niin ei kai jarrupalojen ja jarrukenkien vaihto kerro muuta kuin sen että jarruja on tullut käytettyä. Tässäkin tulee ajajakohtaisia eroja. Toisten ajotyyli syö jarruja ja syö niveliä tavallista enemmän. Sellainen tasainen ajo, ei poukkoileva ajotyyli on kaikinpuolin autolle kuin autolle merkistä riippumatta se parempi. Jarrupalojen vaihto on normijuttu jonka eteen kaikki joutuvat. Mutta esim pallonivelien ja tankojen ym kulumisessa tulee jo autokohtaisia eroja. Huonolla tiellä ja huonolla ajotyylillä ne saadaan huonoon kuntoon hyvälläkin autolla.


    • Kyllä jäpti on niin ! neljäs Toyota on mulla menossa yhteensä olen niillä ajanu noin 440000km ilman kone tai laatikko vikoja ja ylipäätään mitään vikoja ja 100% varmuudella seuraavakin on Toyota ! Sen verran olen työkseni Euro kinnereitä ja ranskiksia korjannu ,että ymmärrän pysyä niistä kaukana!

      • Nippon deeku

        Deeku jauhaa paskaa kuten yleensäkin. Yksikään Toyota ei ole suorittanut AutoBildin 100000 km testiä ilman vikoja joten alahan denso kaivelemaan muistista sitä oikeaa listaa. Tosin teroilla aina sotkeentuu huollot ja viat, laturin rikkoutuminen on laturin huolto ja paskan rikkoutuneen diesel koneen vaihto on moottorin huolto jne.


      • Nippon deeku kirjoitti:

        Deeku jauhaa paskaa kuten yleensäkin. Yksikään Toyota ei ole suorittanut AutoBildin 100000 km testiä ilman vikoja joten alahan denso kaivelemaan muistista sitä oikeaa listaa. Tosin teroilla aina sotkeentuu huollot ja viat, laturin rikkoutuminen on laturin huolto ja paskan rikkoutuneen diesel koneen vaihto on moottorin huolto jne.

        Mikäs merkki sen kestotestin voitti?.......

        http://www.toyota.fi/toyota/laatu/auto_bild_laaturaportti.json


    • rs..

      nipponi älä valehtele. korjanu olet tojo lootaa. miksi kukaan asentaja ei aja tojotalla, sinä näytät olevan poikkeus. kuka ostaa paskaa jos ei ole peltoa no nippodenso..

      • miksi kukaan asentaja ei aja tojotalla.... ? Ja sinä tunnet kaikki asentajat?! Hoohoohohohohooo......!!!!!!!!!!!!!!!


      • tojo on jautaa
        nippondenso kirjoitti:

        miksi kukaan asentaja ei aja tojotalla.... ? Ja sinä tunnet kaikki asentajat?! Hoohoohohohohooo......!!!!!!!!!!!!!!!

        Varmaan kaikki rs:n tuntemat asentajat kaikki yksi kappaletta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe