Alan hiljalleen ymmärtämään vanhoillisia!

Tero Koponen

Olen tähän asti aina ymmärtänyt, että Jeesus Kristus on ainut välimies ihmisten ja Jumalan välillä ja kaikenlainen kommunikointi tapahtuu vain Hänen kauttaan ihmisten ja Jumalan välillä.

Nyt alan ymmärtämään, että jos haluan yhteyden tähän ainoaan välimieheen Jeesukseen Kristukseen, niin minun tulee ottaa ensin yhteys Välimiehen välimieheen esim. johonkin puhujaveljeen, jonka kautta saan yhteyden tähän ainoaan Välimieheen Jeesukseen Kristukseen, joka sitten välittää pyyntöni ja rukoukseni Jumalalle.

Huono puoli tässä on ainakin minulle se, että en voikaan enään hiljentyä omassa rukouskammiossani hiljaisesti Jumalan eteen, vaan nyt kaikki tapahtuu aina toisen tai toisten ihmisten läsnäollessa ja voi olla että niitä kaikkein arempia asioita ei enään tule otetuksi kuvioon mukaan.

No ehkä tähän vähitellen tottuu. Jää tietysti vähän kaivertamaan jo lapsena opittu ja uskottu juttu, että Jeesus Kristus on ainoa välimies ihmisten ja Jumalan välillä.

25

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienosti sinulle on avautunut vl-teologia. Kaikki asiointisi Jumalan ja Jeesuksen kanssa tapahtuu vl-henkilön kautta.

      Tämän kohdan Raamatusta voit tietenkin unohtaa:

      1.Tim. 2:

      "5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
      6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"

      Kuten arvostettu vl-puhujaveli aikanaan lausahti:

      "Tässä ei raamatuita tarvita!"

      VAIN ME!

      • itse myös hellari

        Jos maamme uskonnollisissa piireissä pyörisi ainoastaan helluntailaisia sirkuspellejä, tilanne olisi kaoottinen! Kauhulla katson näitä sairaita helluntailaisia kirjoituksia täällä. Toisaalta heitä pitäisi myös ymmärtää, sillä elämä helluntaipedofilien, muiden vankien ja tyhjien valtakunnanSalemsalien sisäpiirissä on kauhea jo ajatuksena ja yksinmulkoilu tylsistyttää koko elämän. Sirkuspellen rooli ei ole helppo.
        Kun katselee tai lukee noiden helluntailaisten, esim melperin ja sen toisen version klovni Kesiin aivopieruja palstalla, niin helposti herää kysymys, että epäonnistuiko Jumala ihmisen kohdalla ja Hänelle sattui joku suunnitteluvirhe? Toki, on muutki, mutta jotenkin tuossa kaksikossa kulminoituu ihmisen loputon ahdistus ja kärsimys, hirvittävä tuska ja siitä kärsii eniten ympäristö. Narsismia.

        Ihminen on kummallinen, paitsi että usein ihminen kärsii, mutta kaksinverroin aiheuttaa kärsimystä toisille, jopa viattomille lapsille.

        Tässä pelottava esimerkki UskonLahkon luottamushenkilöiden tavasta aiheuttaa helve.tillistä,tuskaa. Turha siinä on helluntailaisten syytellä luciferusta kun omaa lahkoa pyörittävät rikolliset.

        Nosto alhaalta:

        Viime toukokuussa HELLUNTAISEURAKUNNAN KUORONJOHTAJA sai puolentoista vuoden vankeustuomion oman lapsensa seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

        Elokuussa Helsingin käräjäoikeus langetti HELLUNTAISEURAKUNNAN EVANKELISTANA aiemmin toimineelle miehelle viiden vuoden vankeustuomion.

        Syynä oli lapsen törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö.

        Lokakuussa Iltalehti uutisoi tunnetun HELLUNTAIPASTORIN saamasta puolen vuoden ehdollisesta vankeustuomiosta. Asian käsittely jatkuu hovioikeudessa, jonne valitti syyttäjä, ei tuomittu.

        Julkisuudessa kerrotut tapaukset ovat Muhosen mukaan ”JÄÄVUOREN HUIPPU”.
        http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa


    • 39+33

      Säilytä vaan lapsen uskosi ja pitäydy siinä, äläkä vaihda kaitaa tietä laveaan.

      • Musiikkia?

        Olen lapsen uskoni menettänyt ja lapseni pelastanut tuolta aivosaarnalta?Lapseni sai elämän ja kukaan ei heitä manipuloinut elämään harhassa?Tuhkana lestatkin lentää taivaantuuliin ja kukaan ei tule tuhkaa viemään avaruuteen eli taivaaseen.


      • tosia sisko ollaan
        Musiikkia? kirjoitti:

        Olen lapsen uskoni menettänyt ja lapseni pelastanut tuolta aivosaarnalta?Lapseni sai elämän ja kukaan ei heitä manipuloinut elämään harhassa?Tuhkana lestatkin lentää taivaantuuliin ja kukaan ei tule tuhkaa viemään avaruuteen eli taivaaseen.

        Näinhän se menee mutta ihmisillä ei ole tietoutta niin he lapsiaan manipuloi pilvien yllä olevaa taivasta?Pilvien yllä on avaruus ja ääretön sellainen.Eihän lestat saa katsoa tv.tä ja kuitenkin ne rakuttaa melkein koko yön omasta uskostaan kun muut tekee yötyötä ja lestaherra tekee toista yötyötä että akka tekee lapsia kerran vuoteen ja parhaana kaksi?


    • Hyvä!

      Hyvä, että joku ymmärtää noita hengellisiä sekopäitä.

    • etsivä

      Nyt menee sinulla Tero Koponen jo luterilasen kirkon perusopetuksenkin ohi. Jeesus on opettanut komminkoimaan rukouksella ja Jumala kuulee jopa sellaisetkin rukoukset joita rukoilee sellainen ihminen kuin Cornelius.

      Vanha luterilainen katekismus eli vuoteen 1999 asti voimaass ollut sanoo rukouksesta näin:
      Rukous on sydämen nöyrää ja vilpitöntä puhetta Jumalan kanssa. Kun rukous on sydämen välitöntä tuntoa Jumalan läheisyydestä, sitä sanotaan hartaudeksi. Rukouksessa saamme myös pyytää Jumalalta itsellemme tai lähimmäisellemme hengellsitä ja ruumillista hyvää. Me kiitämme Jumalaa hänen hyvyydestään ja ylistämme hänen pyhää nimeänsä.

      Raamatunkohdat, joita tähän liitettiin ovat:
      Ps. 37:7 Hiljenny Herran edessä ja odota häntä.
      Ps. 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
      Jaak. 5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
      1. Tess. 5:17-18
      Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
      Ilm. 7:12 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
      sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

      Huomaa että vuoteen 1999 asti evl kirkko ei opettanut sekään, että rukoilemalla tehdään parannus.

      Suntien tunnustamisesta katekismus opettaa:
      Jumalalle meidän tulee joka päivä tunnustaa kaikki syntimme ja luottaa siihen että hän Kristuksen tähden antaa ne anteeksi, Lähimmäisellemme meidän on tunnustettava ne synnit, joilla olemme häntä vastaan rikkoneet. Jakaaksen syntien anteeksiantamuksen rauhaa Jumala on myös säätänyt seurakunnalleen ripin. Siinä tunnustamme papille tai muulle seurakunnan jäsenelle syntimme, ja hän Jumalan sanan perusteella julistaa meille synninpäästön eli anteeksiantamuksen.
      Raamatunkohdat tässä ovat:
      Ps. 51:
      (51:3) Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
      Sananl. 28:13
      Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
      Joh. 20:22-23
      Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
      Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

      Vasta vuoden 1999 jälkeen luterilaisessa kirkossa on alettu katekismuksessa opettamaan muuta oppia rukouksesta.

      Aika nuori siis olet, jos olet ennen vuotta 1999 lapsuudessasi muuta oppia oppinut.

    • Helmeri2

      #Jeesus Kristus on ainoa välimies ihmisten ja Jumalan välillä.#

      Kyllä vl-puhuja vielä siihen väliin mahtuu osan kunniasta itselleen ottamaan.

    • 55+23

      ¤¤¤ Kyllä vl-puhuja vielä siihen väliin mahtuu osan kunniasta itselleen ottamaan.¤¤¤¤

      Kommenttisi on vähän ruma heitto, mutta jossakin mielessä oikeutettu, koska kohdallani eräs puhujaveli sanoi minulle kerran jotenkin tähän tyyliin, että jos aiot päästä taivaaseen ja pelastua, niin sinun täytyy etsiä joku vanhoillislestadiolainen, jolle voit tunnustaa syntisi, että saisit syntisi anteeksi. Jäi sellainen kuva minulle, että se on ihan välttämätöntä, joten kauhean tärkeä rooli ihmisen pelastumisen suhteen on vanhoillisilla!

      • kukamitenki vai mitä

        Tuo on hyvä huomio muiltakin kun minulta!Miten joku lahkosaarnaaja voi luvata toisten syntejä anteeksi kun saarna reissuilla tapahtuu uskomattomia asioita ja aivan turha väittää että ei olis tosiasia ja nimiähän ei saa mainita mutta kyllä ne palveluksista maksaa ja jokainen elää työllänsä vaikka sillä seksi työllä.


      • Virallinen vl-oppi:

        Sinä voit saada syntisi anteeksi ja kokea sielun pelastuksen VAIN vl-henkilön kautta.
        Tämä on ainoa mahdollisuus!

        Sen, joka uskoo viralliseen vl-oppiin, pitää heittää romukoppaan mm. nämä raamatunkohdat:

        Joh. 3:16:

        "16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

        Apt. 16:

        "27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
        29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."

        "30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."

        Joh. 14:6

        "6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

        Hepr. 7:25

        "25. jonka tähden hän (= Jeesus) myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

        Apt. 4:

        "10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
        12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Kuten arvostettu vl-puhujaveli aikanaan lausahti:

        "Tässä ei raamatuita tarvita!"

        VAIN ME!


      • totta1
        Melperi1 kirjoitti:

        Virallinen vl-oppi:

        Sinä voit saada syntisi anteeksi ja kokea sielun pelastuksen VAIN vl-henkilön kautta.
        Tämä on ainoa mahdollisuus!

        Sen, joka uskoo viralliseen vl-oppiin, pitää heittää romukoppaan mm. nämä raamatunkohdat:

        Joh. 3:16:

        "16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

        Apt. 16:

        "27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
        29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."

        "30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."

        Joh. 14:6

        "6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

        Hepr. 7:25

        "25. jonka tähden hän (= Jeesus) myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

        Apt. 4:

        "10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
        12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Kuten arvostettu vl-puhujaveli aikanaan lausahti:

        "Tässä ei raamatuita tarvita!"

        VAIN ME!

        Elokuussa Helsingin käräjäoikeus langetti HELLUNTAISEURAKUNNAN EVANKELISTANA aiemmin toimineelle miehelle viiden vuoden vankeustuomion.
        Elokuussa Helsingin käräjäoikeus langetti HELLUNTAISEURAKUNNAN EVANKELISTANA aiemmin toimineelle miehelle viiden vuoden vankeustuomion.
        Elokuussa Helsingin käräjäoikeus langetti HELLUNTAISEURAKUNNAN EVANKELISTANA aiemmin toimineelle miehelle viiden vuoden vankeustuomion.

        Elokuussa Helsingin käräjäoikeus langetti HELLUNTAISEURAKUNNAN EVANKELISTANA aiemmin toimineelle miehelle viiden vuoden vankeustuomion.

        Elokuussa Helsingin käräjäoikeus langetti HELLUNTAISEURAKUNNAN EVANKELISTANA aiemmin toimineelle miehelle viiden vuoden vankeustuomion.


    • Salaattia

      Kuka on kieltänyt rukoilemasta noin?

      Herra Jeesus on henkensä kautta meidän keskellämme!

      Siinä ei evlut pappia tarvita rukousta lukemaan. Tai Helluntalaista hurmosta. Ihan voit kotona rukoilla kun rukoiluttaa.

      • mathetes

        Salaatille!

        Kysymys on siitä, että! VL - opiin liittyy se, jotta synnit saadaan anteeksi vain VL saarnaajan kätten päällepanemisen kautta! Se on VL,n ikiomaa evankeliumia! Raamatun mukaan synnit saadaan anteeksi uskon kautta Kristuksessa!

        (Jeesus itse sanoi: "Ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne")!

        Tämä asia ollaan hellunt,srk,ssa ymmärretty, sillä! Synnit saadaan anteeksi vain ja ainoastaan uskon kautta Kristuksessa, ei kenenkään käsien kautta! Ihminen itse uskon kautta ottaa "sydämessään" vastaan syntien anteeksiantamuksen, Jeesuksen uhrin ansiosta! Seurakunnan paimen vain "vakuuttaa" rukouksensa kautta tuon asian todeksi tapahtuneen uskovalle, syntinsä tunnustaneelle ihmiselle!

        (1 Joh 1:9 "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.")

        (1 Joh. 2:12 "Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.")

        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi! :)

        Terv, nimim, mathetes


      • mathetes kirjoitti:

        Salaatille!

        Kysymys on siitä, että! VL - opiin liittyy se, jotta synnit saadaan anteeksi vain VL saarnaajan kätten päällepanemisen kautta! Se on VL,n ikiomaa evankeliumia! Raamatun mukaan synnit saadaan anteeksi uskon kautta Kristuksessa!

        (Jeesus itse sanoi: "Ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne")!

        Tämä asia ollaan hellunt,srk,ssa ymmärretty, sillä! Synnit saadaan anteeksi vain ja ainoastaan uskon kautta Kristuksessa, ei kenenkään käsien kautta! Ihminen itse uskon kautta ottaa "sydämessään" vastaan syntien anteeksiantamuksen, Jeesuksen uhrin ansiosta! Seurakunnan paimen vain "vakuuttaa" rukouksensa kautta tuon asian todeksi tapahtuneen uskovalle, syntinsä tunnustaneelle ihmiselle!

        (1 Joh 1:9 "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.")

        (1 Joh. 2:12 "Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.")

        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi! :)

        Terv, nimim, mathetes

        Amen!


      • vl-mies
        mathetes kirjoitti:

        Salaatille!

        Kysymys on siitä, että! VL - opiin liittyy se, jotta synnit saadaan anteeksi vain VL saarnaajan kätten päällepanemisen kautta! Se on VL,n ikiomaa evankeliumia! Raamatun mukaan synnit saadaan anteeksi uskon kautta Kristuksessa!

        (Jeesus itse sanoi: "Ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne")!

        Tämä asia ollaan hellunt,srk,ssa ymmärretty, sillä! Synnit saadaan anteeksi vain ja ainoastaan uskon kautta Kristuksessa, ei kenenkään käsien kautta! Ihminen itse uskon kautta ottaa "sydämessään" vastaan syntien anteeksiantamuksen, Jeesuksen uhrin ansiosta! Seurakunnan paimen vain "vakuuttaa" rukouksensa kautta tuon asian todeksi tapahtuneen uskovalle, syntinsä tunnustaneelle ihmiselle!

        (1 Joh 1:9 "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.")

        (1 Joh. 2:12 "Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.")

        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi! :)

        Terv, nimim, mathetes

        äläpä Taisto valehtele


    • elävää vettä

      Mukavaa kun aina väliin tulee kirkas lähdevesiryöppykin, elämää syntyy heti kuin suolapulssilla itämereen.

    • taneliko

      Ei helluntailaiset ole mitään täydellisiä, vaikka heidän oppinsa on ulkonaisesti Raamatun mukainen, Silti seurakunta voi olla täysin rakkaudeton mutta tukeutua Jumalan lupauksiin, mutta hyvä se on, pelastuneita vajavaisessa seurakunnassa, joka on tärkein. Minä olin paikallisessa helluntaiseurakunnassa. Muodollisesti pätevä mutta sisällöllisesti täysin rakkaudeton. Tuomitseva vaikka en minä eikä moni muukaan olleet syntiä tehneet; mutta kavahtakaa fariseusten hapatusta.

    • ihmeitten aika

      Miten se voi olla täysin rakkaudeton vaikka SINÄKIN olit mukana ?

    • Voi teitä raukkoja

      Psykoosi on vakava mielenterveyden häiriö, jossa henkilön todellisuudentaju hämärtyy ja vääristyy usein karkealla tavalla siten, että henkilöllä on huomattavia vaikeuksia erottaa tosi epätodesta.

      Tästä on kyse kun puhutaan uskosta, jumalasta ja jessestä.

    • lempiväri keltainen

      kiitos täästä valtavasta lääketieteellisestä valistuksesta !

      nyt mekin sitten alamme varmaan parantua ja uskoa keltaiseen klönttiin josta pikkuhiljaa kiipesimme jaloillemme ja siitä sitten vaan autokouluun !

      osa jäi vielä talitintiksi joille tuli kuitenkin kompensaationa kirjoitustaitoa hiukan.

      todella valtaisa tietoisku.

    • Jos huono välimies

      Mitä tapahtuu, jos on vl ja ns. huono välimies.
      ottaa aina salaa olutta, saunakaljaa.
      Käy välillä bordeleissa Thaimaassa, maksullisissa naisissa jne.
      Käy kuitenkin harvakseltaan seuroissa.

      Onko vl välimiehenä oikea antamaan syntejä anteeksi?
      Synnin "pyytäjä" luulee, että on kunnon vl uskovainen, juoruja ei ole kuultu.
      Mielessä pyörii taas maksettu Thaimaan matka...
      (täysin mahdollinen kuvittelu)
      Miten menetellä?

    • 30+59

      Synninpäästö ei ole julistajasta, vaan itse uskojasta kiinni. Jokainen, joka uskoo, että Jeesus Kristus on sovittanut synnit omalle kohdalleen, saa anteeksi Hänen nimensä (ei julistajan nimen ) tähden. Tämä sama asia mainitaan ainakin neljässä eri paikkaa Raamatussa.

    • O. Jentaja

      Hyvä on sen osa, jota Jumala ojentaa. Älä väheksy Kaikkivaltiaan kuritusta!
      Hän haavoittaa, mutta hän myös sitoo, hänen kätensä lyö, mutta se myös parantaa.

    • H.H.KJ

      ¤¤¤ Synninpäästö ei ole julistajasta, vaan itse uskojasta kiinni. Jokainen, joka uskoo, että Jeesus Kristus on sovittanut synnit omalle kohdalleen, saa anteeksi Hänen nimensä (ei julistajan nimen ) tähden. ¤¤¤

      Näinhän se on!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe