E-Pillerit!!

Pelokas :(

Jos menee hankkimaan e-pillereitä menkkoihin niin sörkkiikö joku mies sun alapäätäsi ja painelee vatsaa?? Koska haluan e-pillerit mutta en halua että joku mies sörkkii mun alakertaa.. :/ Vai voiko ne hakea ilman sörkkimistä??

12

91

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt meni ohi...

      What?

      • Trollhättan

        En usko.


      • Pelokas :(

        Siis jos hankkii e-pillerit niin oon kuullu sellasta että gynekologi (mies??) tunkee 2 sormea suhun ja painelee sun vatsaa ja kattoo onko kaikki kohdillaan yms. Onko tuo totta?? Jos on niin voiko ne hankkia ilman tuota tarkastusta?? ymmärsitkö?? Ja onko se gynekologi mies??
        Ps.Anteeks TOSI Sekava teksti :(((


      • yöllä hereillä
        Pelokas :( kirjoitti:

        Siis jos hankkii e-pillerit niin oon kuullu sellasta että gynekologi (mies??) tunkee 2 sormea suhun ja painelee sun vatsaa ja kattoo onko kaikki kohdillaan yms. Onko tuo totta?? Jos on niin voiko ne hankkia ilman tuota tarkastusta?? ymmärsitkö?? Ja onko se gynekologi mies??
        Ps.Anteeks TOSI Sekava teksti :(((

        Gynekologit ovat aika usein naisia, tosin ei sekään takaa helliä otteita. Näistä vaan kannattaa kysellä tutuilta ja puolitutuilta että minkälaisia kokemuksia kullakin on eri gynekologeista. Välinpitämättömiltä on turha kysyä, ne on niitä ihmisiä jotka sanovat vaikka rautanauloja ruoaksi saatuaan että "en mä mitään huomannu, kai se oli ihan hyvä ruoka". Jos siis tuttavapiirissä on kriittisiä, tarkkoja, pikkutarkkoja ja/tai muuten ns. tiedostavia ihmisiä, niin nyt kysy heiltä näkemyksiä ja kokemuksia.

        Sit itse vastaus, ei se gynekologi ehkä mitään sormia suuhun tunge, mutta saattaa mahaa kokeilla ja tietysti on hyvä teettää varsinaisen tarkastus yksintein kun kerran lääkärin vastaanotolla pilleriasian tiimoilta käyt.

        Tai sit vaihtoehtona ihan terveyskeskuslääkäriltä pyytää pillerit ehkäisyn vuoksi niin eipä siinä paljon muuta katsota kuin verenpaineet ja kysellään onko sairauksia jotka voisivat olla mahdollisina rajoitteina pillerien käytölle. Itse en tiedä mitä nämä rajoitteet voisivat olla, ehkä liian korkea verenpaine kenties?


      • Pelokas :(
        yöllä hereillä kirjoitti:

        Gynekologit ovat aika usein naisia, tosin ei sekään takaa helliä otteita. Näistä vaan kannattaa kysellä tutuilta ja puolitutuilta että minkälaisia kokemuksia kullakin on eri gynekologeista. Välinpitämättömiltä on turha kysyä, ne on niitä ihmisiä jotka sanovat vaikka rautanauloja ruoaksi saatuaan että "en mä mitään huomannu, kai se oli ihan hyvä ruoka". Jos siis tuttavapiirissä on kriittisiä, tarkkoja, pikkutarkkoja ja/tai muuten ns. tiedostavia ihmisiä, niin nyt kysy heiltä näkemyksiä ja kokemuksia.

        Sit itse vastaus, ei se gynekologi ehkä mitään sormia suuhun tunge, mutta saattaa mahaa kokeilla ja tietysti on hyvä teettää varsinaisen tarkastus yksintein kun kerran lääkärin vastaanotolla pilleriasian tiimoilta käyt.

        Tai sit vaihtoehtona ihan terveyskeskuslääkäriltä pyytää pillerit ehkäisyn vuoksi niin eipä siinä paljon muuta katsota kuin verenpaineet ja kysellään onko sairauksia jotka voisivat olla mahdollisina rajoitteina pillerien käytölle. Itse en tiedä mitä nämä rajoitteet voisivat olla, ehkä liian korkea verenpaine kenties?

        Kiitos paljon!! sun vastaus helpotti ja nyt tuntuu "turvallisemmalta" :)


      • ---
        yöllä hereillä kirjoitti:

        Gynekologit ovat aika usein naisia, tosin ei sekään takaa helliä otteita. Näistä vaan kannattaa kysellä tutuilta ja puolitutuilta että minkälaisia kokemuksia kullakin on eri gynekologeista. Välinpitämättömiltä on turha kysyä, ne on niitä ihmisiä jotka sanovat vaikka rautanauloja ruoaksi saatuaan että "en mä mitään huomannu, kai se oli ihan hyvä ruoka". Jos siis tuttavapiirissä on kriittisiä, tarkkoja, pikkutarkkoja ja/tai muuten ns. tiedostavia ihmisiä, niin nyt kysy heiltä näkemyksiä ja kokemuksia.

        Sit itse vastaus, ei se gynekologi ehkä mitään sormia suuhun tunge, mutta saattaa mahaa kokeilla ja tietysti on hyvä teettää varsinaisen tarkastus yksintein kun kerran lääkärin vastaanotolla pilleriasian tiimoilta käyt.

        Tai sit vaihtoehtona ihan terveyskeskuslääkäriltä pyytää pillerit ehkäisyn vuoksi niin eipä siinä paljon muuta katsota kuin verenpaineet ja kysellään onko sairauksia jotka voisivat olla mahdollisina rajoitteina pillerien käytölle. Itse en tiedä mitä nämä rajoitteet voisivat olla, ehkä liian korkea verenpaine kenties?

        Rajoitteina pillereiden käytölle voivat olla esim. tupakointi (yhdistettynä muihin), ylipaino, aurallinen migreeni (minipillerit eivät ole poissuljettu vaihtoehto), sukurasitteet (suvussa ollut e-pillereiden käyttöön yhdistettyjä verisuoni- tai syöpäsairauksia) jne.

        ps. Itsekin luin tuolta, että "tunkee 2 sormea suuhun" :D


      • Pelokas :(
        --- kirjoitti:

        Rajoitteina pillereiden käytölle voivat olla esim. tupakointi (yhdistettynä muihin), ylipaino, aurallinen migreeni (minipillerit eivät ole poissuljettu vaihtoehto), sukurasitteet (suvussa ollut e-pillereiden käyttöön yhdistettyjä verisuoni- tai syöpäsairauksia) jne.

        ps. Itsekin luin tuolta, että "tunkee 2 sormea suuhun" :D

        Onneksi mä en tupakoi tai ole ylipainoinen yms. :) Mutta
        -vaikuttaako epilepsia niiden hankkimiseen?
        -Minkä ikäiset niitä voi hankkia??
        -Jos niitä käyttää menkkoihin hoitaako samat e-pillerit myös aknea/finnejä?
        -Miten niitä käytetään??
        -Oon lukenu et useimmilla ihmisillä kun ne on alottanu pillerit niin menkat kestää n. 3viikkoa, onko se yksilöllistä vai tapahtuuko näin kaikilla?

        Kiitti jos joku vastais noihin ja ees ymmärtäis mun selostuksia :)


      • ---
        Pelokas :( kirjoitti:

        Onneksi mä en tupakoi tai ole ylipainoinen yms. :) Mutta
        -vaikuttaako epilepsia niiden hankkimiseen?
        -Minkä ikäiset niitä voi hankkia??
        -Jos niitä käyttää menkkoihin hoitaako samat e-pillerit myös aknea/finnejä?
        -Miten niitä käytetään??
        -Oon lukenu et useimmilla ihmisillä kun ne on alottanu pillerit niin menkat kestää n. 3viikkoa, onko se yksilöllistä vai tapahtuuko näin kaikilla?

        Kiitti jos joku vastais noihin ja ees ymmärtäis mun selostuksia :)

        Epilepsialääkitys voi heikentää e-pillereiden tehoa ja pillerit saattavat myös lisätä kohtausten määrää. On ehdottoman tärkeää, että kerrot lääkärille epilepsiastasi, jotta hän voi etsiä sinulle sopivan yhdistelmän. Koska lääkärit eivät ole välttämättä lääkkeiden asiantuntijoita, on hyvä vielä apteekissa varmistaa farmaseutilta, että voit käyttää pillereitä turvallisesti. Tuplavarmistus ei ole koskaan pahasta.

        Ikä sinänsä ei ole olennainen tekijä. 10-vuotiaalle lääkäri ei varmaan pillereitä määrää, mutta sinänsä mitään ikärajaa ei ole.

        Monilla pillerimerkeillä on todettu olevan hyvä vaikutus ihon kuntoon. Mutta ihan yhtälailla e-pillerit voivat pahentaa aknea. Joillakin e-pillereiden käytön alussa ihon kunto heikkenee huomattavasti, mutta paranee sitten, kun keho tottuu hormoneihin.

        Vuotohäiriöt ovat yksi yleinen sivuvaikutus, mutta eivät siitä kaikki kärsi.


    • Apua?

      Alussa puhuit hankkivasi E-pillereitä menkkoihin? E-pillereitä käytetään tietty kuuri ja lopetetaan, menkkojen jälkeen jatketaan. Minipillereitä taas syödään jokapäivä ilman välipäiviä jolloin menkkoja ei tule.

      Minipillerit aloittaessa saattaa olla useamman viikon tai jopa kuukauden menkat se on hyvin yksilöllistä.
      Helpoiten asiat selviää kun menee kysymään ammatti ihmiseltä. (tyttöjen talo(Helsinki) Gynekologin tarkastus kuuluu ensimäisellä kerralla asiaan ja myös jatkossa tarkastuksia tulee. Jos taipumusta on mikreeniin E-pillerit ei tule kyseeseen vaan minipillerit.

      Jos puhuin puutaheinää jonkun mielestä saa korjata.

      Käänny ammattilaisen puoleen niin saat helpoiten vastaukset.

      • Pelokas :(

        Kiitti kun vastasit :)


      • ---

        No oikaistaanpa sitten heti tuo, että e-pillereitä käytettäisiin kuureittaan ja jatketaan menkkojen jälkeen. Ei näin.

        Yhdistelmäe-pillereitä syödään joko 21 päivää ja pidetään tauko tai 24 päivää, jonka jälkeen syödään (tai ollaan syömättä) lumetabletteja 4 päivää. Riippuu pillereistä, miten niitä käytetään. Tauon tai lumepillerijakson aikana yleensä tulee tyhjennysvuoto ja riippumatta siitä onko se ohi vai ei, uusi pilleriliuska aloitetaan jälleen viimeistään 7 tai 4 päivän kuluttua.

        Kuten edellä kerroin, AURALLINEN migreeni estää yhdistelmäe-pillereiden käytön, mutta ei minipillereiden (e-pillereitä nekin). Auraton migreeni ei ole este yhdistelmillekään.

        Mitä tulee noihin sisätutkimuksiin, niin mikäli olet neitsyt, ei sisätutkimusta välttämättä tehdä ollenkaan. Yleensä sille ei myöskään ole tarvetta ensimmäisellä kerralla. Jatkossa sen avulla selvitetään, etteivät e-pillerit ole aiheuttaneet esim. solumuutoksia kohdunkaulalla (oire kohdunkaulansyövästä).


      • Pelokas :(
        --- kirjoitti:

        No oikaistaanpa sitten heti tuo, että e-pillereitä käytettäisiin kuureittaan ja jatketaan menkkojen jälkeen. Ei näin.

        Yhdistelmäe-pillereitä syödään joko 21 päivää ja pidetään tauko tai 24 päivää, jonka jälkeen syödään (tai ollaan syömättä) lumetabletteja 4 päivää. Riippuu pillereistä, miten niitä käytetään. Tauon tai lumepillerijakson aikana yleensä tulee tyhjennysvuoto ja riippumatta siitä onko se ohi vai ei, uusi pilleriliuska aloitetaan jälleen viimeistään 7 tai 4 päivän kuluttua.

        Kuten edellä kerroin, AURALLINEN migreeni estää yhdistelmäe-pillereiden käytön, mutta ei minipillereiden (e-pillereitä nekin). Auraton migreeni ei ole este yhdistelmillekään.

        Mitä tulee noihin sisätutkimuksiin, niin mikäli olet neitsyt, ei sisätutkimusta välttämättä tehdä ollenkaan. Yleensä sille ei myöskään ole tarvetta ensimmäisellä kerralla. Jatkossa sen avulla selvitetään, etteivät e-pillerit ole aiheuttaneet esim. solumuutoksia kohdunkaulalla (oire kohdunkaulansyövästä).

        Ok :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe