Laitokseen

hävetys

Mikä on ettei voi maalla käydä kertaakaan ilman, että joku juntti on selittämässä kuinka sen ja sen pitäisi mennä laitokseen asumaan?
Nämä hyväkkäät ovat kyseisten henkilöiden sukulaisia, mutta eivät kuitenkaan ole kyseisten henkilöiden kanssa missään hoitosuhteessa, koska nämä eivät hoitajaa edes tarvitse.

Mielestäni on rumaa järjestellä muiden asioita näitten selän takana. Olenkin näille tietäjille esittänyt vastakysymyksen, että koska SINÄ menet laitokseen asumaan. Vastaus on ollut hyvin kipakka että vain jalat edellä.

Mitä tällainen empatiakyvyttömyys on että toisia ollaan työntämässä laitokseen, jotta oma elinpiiri (ja -taso!) kasvaisi. Muuta motiivia en näille tekopyhille vaatimuksille löydä.

40

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ä.a<'0+

      Tuulet huulia lörpättää. Mitä välität turhanaikuisista höpinöistä. Ei laitoksiin kukaan niin vain mene, sinne joudutaan.

      • hävetys

        Mielestäni 'turhanaikuiset höpisijät' on laitettava kuriin. Miten sinusta pitäisi reagoida? Alkaa nauraa hohottamaan, että hyvä vitsi? Nyökkäillä hymyillen ja olla olevinaan samaa mieltä, mutta sisimmässä eri mieltä? Juosta karkuun? Olla hiljaa? Tuijottaa kuin ei näkisi ja kuulisi mitään?
        Mitä se ei-välittäminen käytännössä tarkoittaa?


      • ä.a<'0+
        hävetys kirjoitti:

        Mielestäni 'turhanaikuiset höpisijät' on laitettava kuriin. Miten sinusta pitäisi reagoida? Alkaa nauraa hohottamaan, että hyvä vitsi? Nyökkäillä hymyillen ja olla olevinaan samaa mieltä, mutta sisimmässä eri mieltä? Juosta karkuun? Olla hiljaa? Tuijottaa kuin ei näkisi ja kuulisi mitään?
        Mitä se ei-välittäminen käytännössä tarkoittaa?

        Minulla ei ole moisia tuttavia.

        Sanoisin, ettei terveitä ihmisiä laitokseen oteta.


      • hävetys
        ä.a<'0+ kirjoitti:

        Minulla ei ole moisia tuttavia.

        Sanoisin, ettei terveitä ihmisiä laitokseen oteta.

        Okei eli minun täytyisi ignoorata nämä juoruajat. Minä olen pyytänyt jopa poistumaan tontiltani, mutta yhden kaljan jälkeen tai juorunaiheiden vähyyden tähden he ovat taas siinä. Minulle on vannottu etteivät koskaan astu enää tontilleni, mutta ei se lupaus kauaa kestä.


    • hävetys

      Toinen asia on väkisin-ostajat. Halutaan ostaa väkisin milloin mitäkin kiinteää ja irtainta, vaikka koskaan ei ole edes sanottu, että jotain olisi myynnissä.

      Ilmeisesti on liikaa rahaa, liikaa aikaa ja liian vähän mielikuvitusta. Netit ovat täynnä myynti-ilmoituksia, mutta ne eivät kiinnosta. Pitää saada se, mikä on silmien edessä. Sitten käydään kimppuun.
      Tämä ei ole yksi kerta eikä kaksi kertaa. Tämä jatkuu vuosia, vuosia ja vuosikymmeniä. Aivan kuin jokin sairaus.

      • ???

        Onpa sinulla outoja kokemuksia?


      • hävetys
        ??? kirjoitti:

        Onpa sinulla outoja kokemuksia?

        Minun omistuksessani olevaa tavaraa on yritetty ostaa jopa toisilta henkilöiltä. Ihan väkisin ja ilman, että kukaan olisi koskaan mitään edes kaupannut.


      • ???
        hävetys kirjoitti:

        Minun omistuksessani olevaa tavaraa on yritetty ostaa jopa toisilta henkilöiltä. Ihan väkisin ja ilman, että kukaan olisi koskaan mitään edes kaupannut.

        Menee yli minun ymmärrykseni?


      • hävetys
        ??? kirjoitti:

        Menee yli minun ymmärrykseni?

        Niin minunkin ja siksi tein tämän aloituksen, että onko tämä vain yhden junttiyhteisön tapa vai yleinen junttitapa.


      • ???
        hävetys kirjoitti:

        Niin minunkin ja siksi tein tämän aloituksen, että onko tämä vain yhden junttiyhteisön tapa vai yleinen junttitapa.

        Miksi pidät yhteyttä moisiin juntteihin.
        Itse olen lopettanut minulle epämiellyttävät tuttavuudet.


      • hävetys
        ??? kirjoitti:

        Miksi pidät yhteyttä moisiin juntteihin.
        Itse olen lopettanut minulle epämiellyttävät tuttavuudet.

        En pidä vaan he tunkevat väkisin tontille ja juttusille sukulaisuuden varjolla. Minua ei heidän sukulaispuheensa kiinnosta, kun taso on että 'sen ja sen pitäisi mennä laitokseen asumaan' ja 'myykkö sen ja sen'.

        Tuohon verrattuna kaupungissa asuminen ja pelkkä muodollinen naapureiden tervehtiminen on juhlaa.


      • ???
        hävetys kirjoitti:

        En pidä vaan he tunkevat väkisin tontille ja juttusille sukulaisuuden varjolla. Minua ei heidän sukulaispuheensa kiinnosta, kun taso on että 'sen ja sen pitäisi mennä laitokseen asumaan' ja 'myykkö sen ja sen'.

        Tuohon verrattuna kaupungissa asuminen ja pelkkä muodollinen naapureiden tervehtiminen on juhlaa.

        Esim. mitä he haluavat ostaa?
        Kaikkeahan saa yleisiltä markkinoilta.


      • hävetys
        ??? kirjoitti:

        Esim. mitä he haluavat ostaa?
        Kaikkeahan saa yleisiltä markkinoilta.

        Kaikkea, mitä he näkevät. Aivan kaikkea. Pitää saada se, mikä on naapurilla. Nimenomaan se, mikä on naapurilla ei tässä tapauksessa minulla. Sitten hinta tietysti pitää olla halpa eli heidän on saatava määritellä hinta. He haluavat ostaa, ostaa ja ostaa. Minä en halua myydä mitään, kun mitään myytävää ei ole vaan kaikella on käyttöä.

        Nämähän menevät nuuskimaan kaikki rakennukset mihin vain pääsevät ja muihin tölläävät ikkunoista.


      • hävetys
        hävetys kirjoitti:

        Kaikkea, mitä he näkevät. Aivan kaikkea. Pitää saada se, mikä on naapurilla. Nimenomaan se, mikä on naapurilla ei tässä tapauksessa minulla. Sitten hinta tietysti pitää olla halpa eli heidän on saatava määritellä hinta. He haluavat ostaa, ostaa ja ostaa. Minä en halua myydä mitään, kun mitään myytävää ei ole vaan kaikella on käyttöä.

        Nämähän menevät nuuskimaan kaikki rakennukset mihin vain pääsevät ja muihin tölläävät ikkunoista.

        ... eli ...


      • ???
        hävetys kirjoitti:

        Kaikkea, mitä he näkevät. Aivan kaikkea. Pitää saada se, mikä on naapurilla. Nimenomaan se, mikä on naapurilla ei tässä tapauksessa minulla. Sitten hinta tietysti pitää olla halpa eli heidän on saatava määritellä hinta. He haluavat ostaa, ostaa ja ostaa. Minä en halua myydä mitään, kun mitään myytävää ei ole vaan kaikella on käyttöä.

        Nämähän menevät nuuskimaan kaikki rakennukset mihin vain pääsevät ja muihin tölläävät ikkunoista.

        Meillä on kaapit täynnä vähän käytettyä ja käyttämätöntä tavaraa, muttei niihin kukaan mene nuuskimaan.

        Johan on.


      • hävetys
        ??? kirjoitti:

        Meillä on kaapit täynnä vähän käytettyä ja käyttämätöntä tavaraa, muttei niihin kukaan mene nuuskimaan.

        Johan on.

        Kyllä tuossa yhteisössä mennään. Täytyy nyt muistaa, että nämä ihmiset ovat koko ikänsä asuneet metsässä eikä heillä ole käytöstapoja. Ei ole tarvinnut opetella. Täysin vieraita ihmisiä kohtaan ollaan maireita ja mielisteleviä. Äänensävy muuttuu radikaalisti.


      • ei sinussa vikkaa?
        hävetys kirjoitti:

        Kaikkea, mitä he näkevät. Aivan kaikkea. Pitää saada se, mikä on naapurilla. Nimenomaan se, mikä on naapurilla ei tässä tapauksessa minulla. Sitten hinta tietysti pitää olla halpa eli heidän on saatava määritellä hinta. He haluavat ostaa, ostaa ja ostaa. Minä en halua myydä mitään, kun mitään myytävää ei ole vaan kaikella on käyttöä.

        Nämähän menevät nuuskimaan kaikki rakennukset mihin vain pääsevät ja muihin tölläävät ikkunoista.

        Kuulostaa "Hikiältä" :)))


      • hävetys
        ei sinussa vikkaa? kirjoitti:

        Kuulostaa "Hikiältä" :)))

        Kävin tankkaamassa naapurikunnassa, kun ajoin ohi, niin oli kova tuijotus päällä, kun vieras ihminen käy tankkaamassa.
        On minussa se vika, että haluan olla mökillä rauhassa enkä tekemässä tiliä kaikenmaailman kyselijä-utelija-ostaja-tiesmille.


      • 44212
        hävetys kirjoitti:

        Kävin tankkaamassa naapurikunnassa, kun ajoin ohi, niin oli kova tuijotus päällä, kun vieras ihminen käy tankkaamassa.
        On minussa se vika, että haluan olla mökillä rauhassa enkä tekemässä tiliä kaikenmaailman kyselijä-utelija-ostaja-tiesmille.

        Taidat olla ahdistunut, tai luulotautinen, tai jotain.
        Kuvittelet ihmisistä kaikenlaista negatiivista vaikka et tiedä et tunne.
        Itse ei sitä taida huomata?

        Kannattaa puhua ammatti auttajalle, helpottaa oloa kun saat lääkkeet
        Jos ei sinun niin muiden.


      • hävetys
        44212 kirjoitti:

        Taidat olla ahdistunut, tai luulotautinen, tai jotain.
        Kuvittelet ihmisistä kaikenlaista negatiivista vaikka et tiedä et tunne.
        Itse ei sitä taida huomata?

        Kannattaa puhua ammatti auttajalle, helpottaa oloa kun saat lääkkeet
        Jos ei sinun niin muiden.

        Menepä itse johonkin maaseutupitäjään niin ihmiset pysähtyvät ja heidän päänsä alkaa pyöriä kuin satelliitti.


      • €--
        hävetys kirjoitti:

        Menepä itse johonkin maaseutupitäjään niin ihmiset pysähtyvät ja heidän päänsä alkaa pyöriä kuin satelliitti.

        Mitä höpiset en ole huomannu mitään tuon tapaista olen viikottain maaseudulla oikeesti siellä ollaan ystävällisempiä kuin asutuskeskuksissa ja apua ollaan antamassa jos tarvii,
        Tiellä tulee tuntematon vastaan tervehditään hyväntahtoisesti jutellaan,
        Missä asut kun noin adasmielisiä on.


    • näin se on

      Ei nykyisin edes pääse vaikka haluaisi laitokseen, saati palvelutaloon, jos ei kriteerit täyty.
      Vanhainkoteja ei ole tai sitä, että noin vaan sinne muutetaan kuin ennen.Niin kauan kun ei ole holhouksen alla, päätöksen tekee ihminen itse.

      • hävetys

        Ilmeisesti maalla on muotia 'välittää' naapureista ja sukulaisista sillä tavoin, että juorutaan selän takana kuinka näitten pitäisi mennä laitokseen asumaan.
        Joku yksittäinen ihminen on aloittanut ja sitten se leviää ja leviää. Heille on yhtä normaalia puhua jonkun laitokseen laittamisesta kuin sanoa, että onpa kaunis sää.


      • kysyn..
        hävetys kirjoitti:

        Ilmeisesti maalla on muotia 'välittää' naapureista ja sukulaisista sillä tavoin, että juorutaan selän takana kuinka näitten pitäisi mennä laitokseen asumaan.
        Joku yksittäinen ihminen on aloittanut ja sitten se leviää ja leviää. Heille on yhtä normaalia puhua jonkun laitokseen laittamisesta kuin sanoa, että onpa kaunis sää.

        Pitäisi onko he menneet kun käsketty ?


      • hävetys
        kysyn.. kirjoitti:

        Pitäisi onko he menneet kun käsketty ?

        En tiedä kuinka hienovaraisesti asia on heille itselleen esitetty, mutta ei kukaan ole halunnut mennä eikä tuollaisilla asioilla pitäisi spekuloida vaikka olisi kuinka sukulainen.


    • elä ihmisiksi

      Vankilaan mielisairaalaan mm. Näihin viedään vaikka vastaan panisit. Armeijaan siitäkin voi kieltäyä

      • hävetys

        Nämä 'laitokset' ovat tyyliin palvelutaloja. En ole yhtään perehtynyt niiden vastaanottokykyyn.


    • hävetys

      Ilmeisesti kysymys on siitä, että halutaan ohjailla toisten ihmisten elämää. Kuitenkaan kyvyt eivät riitä edes oman elämän ohjailuun. Jotenkin kaikki silminhavaittava maaomaisuus ja irtain omaisuus pitäisi saada itselle ja ihmiset laittaa laitokseen. Sitten olisi hyvä mieli vähän aikaa.

      • .akana.

        Minusta kyse on tyhmyydestä ja käytöstapojen oppimattomuudesta.


      • hävetys
        .akana. kirjoitti:

        Minusta kyse on tyhmyydestä ja käytöstapojen oppimattomuudesta.

        Ehkä sama asia? Ei osata haluta mitään, mitä ei ole nähty, mutta sitten kun on nähty, siihen kehitetään pakkomielle, että se pitää saada. Ei väliä, vaikka samankaltaista tavaraa olisi myytävänä jossain silmien ulottumattomissa. Koska sitä ei ole nähty, niin sitä ei haluta. Mitä useammin jonkin asian näkee, niin se tavallaan kuuluu jo heille ja sitten aletaan raivata esteitä (ihmisiä) halun kohteen tieltä.
        Mielikuvituksen puutetta. Samaa monotonista jankutusta, samoja kysymyksiä asioista jotka eivät heille mitenkään kuulu.
        Heti kun ei kukaan ole vahtimassa, niin juostaan tonkimaan, mitä mökillä on tehty. Seuraavalla kerralla kuulustellaan, että minkä takia sitä ja minkä takia tätä. Eivät osaisi kysyä elleivät olisi käyneet nuuskimassa paikan päällä.


      • erakkomummu
        .akana. kirjoitti:

        Minusta kyse on tyhmyydestä ja käytöstapojen oppimattomuudesta.

        Ja ihan silkasta kusetuksesta, miten ihmisten varat ja omaisuus siirtyy
        hönttöpääurheilijoiden ja narkkieukkojen haltuun
        - pyhä sontalaatikko olohuoneen nurkassa sillee esittää noita kansan pyhinä pitämiä
        sonnihyppyjä, muttei ei koskaan tarinoi siitä, miltä petosten ja väkivallan uhreista
        tuntuu tai mitä ylipäätään heille kuuluu.
        Silleen niinku vään epädemokraattista kaikkien sosialistien maassa. Sosieeliseeraahan ne paljonkin myös uskontojenkin nimissä ynnä matkailun.

        Heikkopäisyys on silleen kiinnostava juttu - aina ei voi olla varma, kenen päässä
        sitä esiintyy.


    • kokemusta on jo

      Joskus voi olla niin, että omaiset on oikeasti huolissaan ja haluavat vanhempansa turvaan.
      Sillä ei kaikki näe mitä sattuu ja ei tavarat ole mielessä ollenkaan.

      • hävetys

        Nämä ovat itseä nuorempia monet, joita halutaan laitokseen. Että kyllä on kovan luokan ennakointia ajankohtaan, 'jolloin ei enää kykene itsestään huolehtimaan'.
        Oikeus tapahtuisi, jos nämä muita laitoksiin ajavat kokisivat sellaisen kohtalon, että joutuisivat sinne laitokseen, josta niin rakastavat puhua.
        Ei näillä laitoksilla niin häävi maine ole eli saattavat tuntea sadistista mielihyvää näitä asioita päässään pyörittäessään.


    • hauhauu

      Hanki vahtikoira, sellanen dobermanni. Sen kun koulutat vahtimaan mökkisi pihapiiriä, niin ei taatust tulla kyyläileen tavaroitasi ja omaisuuksiasi.

      • mies ja silmä

        Valvontakamera, siitä iso KYLTTI.

        Sitten sama minkä toimimattoman kameran laittaa näkyvälle paikalle.


    • kokemusta on jo

      Ei tietenkään saa ketään olla laitokseen laittamassa edes ehdottamassa, mutta jos vaikkapa omainen on sairastunut ja huomataan, että ei selviä enää yksin.

      • hävetys

        Mutta kun kukaan ei ole sairastunut. Halutaan vain laittaa laitokseen ja olla itse kukkulan kuninkaita / kuningattaria.


      • johan nyt
        hävetys kirjoitti:

        Mutta kun kukaan ei ole sairastunut. Halutaan vain laittaa laitokseen ja olla itse kukkulan kuninkaita / kuningattaria.

        Mitä sinä välität turhista, älä ole kuulevinaan tai lyö nyrkkiä pöytään eiköhän hiljene jos ei vieläkään niin ota kättä pitempää kyllä keinot keksit oo niinkuin mies.


    • muikuttaa

      Minua ottaa pattiin Lidlin muikkumainos, jossa heti on pöllö poika, vai pojanpoikako, pappaa laittamassa laitokseen.

    • hyvä mainos

      minua taas naurattaa Lidlin mainos, siinä kuvataan just, miten kaikkitietäviä nuoremmat on,omasta mielestään..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe