Toyotan "huonoudesta"

Jos ne kerran ovat huonoja ja testejen jumbomerkkejä, niin minkä takia Toyota on maailman myydyin merkki?

46

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurikupla

      Eikös petterien mielestä kaikki ole suurta huijausta. Kaikkia toyon ostajia on huijattu. Ja nämä niin sanotut terot ajaa satoja tuhansia kilometrejä autoilla jotka hajoavat kuulemma jo alle 100tkm jälkeen ihan atomeiksi.

    • Floppi
    • laatujyrää

      Vaikka toyotan laatu on eurooppalaisten ja usalaisten alihankinta osien myötä heikentynyt niin silti se on valovuoden eurooppalaisten ja usalaisten autojen yläpuolella.

      • Tyhmä tyhmempi tero

        Tero on oikeassa siinä, että Toyota jyrää, mutta yleensä maantiellä jonon ensimmäisenä. Jos puhutaan luotettavuudesta niin tojo eurooppalaisten alapuolella ja muita ominaisuuksia tojossa ei edes ole. Teron logiikka eurooppalaisista osista ei toimi koska kuten todettua tojojen laatu eurooppalaisten alapuolella.

        Kysymys: jos tojo niin laadukas kuin tero väittää niin miksi se ei ole ammattiautoilijoiden ehdoton suosikki? Tojon osuus mm takseissa on jyrkässä laskussa.


      • laatujyrää
        Tyhmä tyhmempi tero kirjoitti:

        Tero on oikeassa siinä, että Toyota jyrää, mutta yleensä maantiellä jonon ensimmäisenä. Jos puhutaan luotettavuudesta niin tojo eurooppalaisten alapuolella ja muita ominaisuuksia tojossa ei edes ole. Teron logiikka eurooppalaisista osista ei toimi koska kuten todettua tojojen laatu eurooppalaisten alapuolella.

        Kysymys: jos tojo niin laadukas kuin tero väittää niin miksi se ei ole ammattiautoilijoiden ehdoton suosikki? Tojon osuus mm takseissa on jyrkässä laskussa.

        Tiedän syyn.. Toyotalla ei ole taksiin yhtään tarpeeksi suurta autoa suomen markkinoilla. Laatu asioista siinä ei ole kysymys. Kun saadaan suomeen vaikka Camry tai joku muu Toyotan valmistama isomman luokan auto niin taas Toyota on takaisin taksimarkkinoilla. Kukaan taksari ei osta Corollaa tai Avea taksiin sen takia kun ovat auttamatta jääneet pieniksi sisätiloiltaan. Tämä on se asian ydin ei mikään laadun lasku. Usassa muuten Camry on ollut jo kauan myyntitilastojen kärkipäässä kymmenen joukossa. Odotetaan suomen maahantuojan järkiintymistä autovalikoiman valinnassa.

        Ja SE on kylmä totuus että Toyota on vieläkin laadukkaampi kun saman hintaluokan eurooppalaiset kilpailijat. Sen tietää kaikki jopa petteri jos vaan kestäisi itsetunto sen tunnustaa. Mutta jos alihankinta osissa lukee Bosch, lucas ym. niin ei voi kovin vahvaa laatua odottaa.


      • Laput silmillä
        laatujyrää kirjoitti:

        Tiedän syyn.. Toyotalla ei ole taksiin yhtään tarpeeksi suurta autoa suomen markkinoilla. Laatu asioista siinä ei ole kysymys. Kun saadaan suomeen vaikka Camry tai joku muu Toyotan valmistama isomman luokan auto niin taas Toyota on takaisin taksimarkkinoilla. Kukaan taksari ei osta Corollaa tai Avea taksiin sen takia kun ovat auttamatta jääneet pieniksi sisätiloiltaan. Tämä on se asian ydin ei mikään laadun lasku. Usassa muuten Camry on ollut jo kauan myyntitilastojen kärkipäässä kymmenen joukossa. Odotetaan suomen maahantuojan järkiintymistä autovalikoiman valinnassa.

        Ja SE on kylmä totuus että Toyota on vieläkin laadukkaampi kun saman hintaluokan eurooppalaiset kilpailijat. Sen tietää kaikki jopa petteri jos vaan kestäisi itsetunto sen tunnustaa. Mutta jos alihankinta osissa lukee Bosch, lucas ym. niin ei voi kovin vahvaa laatua odottaa.

        Terolla laput silmillä ja totuuden myöntäminen on vaikeaa. Kaikki tietävät syyn jopa terot miksi tojo ei kelpaa, tojon todella huonot Diesel koneet joita ei uskalleta ottaa harmikseen varsinkin, kun tojon takuu huono. Tojon takuu kolme vuotta tai 100 000 km ja takseissa noin vuoden ajot joten eikö tojo luota tuotteisiinsa? Miten se Avensis on pienempi kuin Octavia tai c sarjan mersu joita myydään huomattavasti enemmän takseiksi.
        Teron mielestä tojo on luotettavuuden ykkönen, mutta miksi se ei kelpaa työsuhdeautoiksi, juuri tällä viikolla julkaistiin ALD:n tutkimus, että 86 prosenttia työsuhdeautoilijoista pitää luotettavuutta tärkeimpänä ominaisuutena, mutta tojo ei kelpaa. Miksi se tojo ei ole suorittanut yhtään 100 000 km testiä ilman vikoja vaikka siihen pystyy eurooppalaiset ja samaan tulokseen parhaimman tojon kanssa todella monet eurooppalaiset vaikka tojon huoltoväli puolta lyhkäisempi. Nyt tero ole mies ja tunnusta tosiasiat.


      • kysyn vaan
        Laput silmillä kirjoitti:

        Terolla laput silmillä ja totuuden myöntäminen on vaikeaa. Kaikki tietävät syyn jopa terot miksi tojo ei kelpaa, tojon todella huonot Diesel koneet joita ei uskalleta ottaa harmikseen varsinkin, kun tojon takuu huono. Tojon takuu kolme vuotta tai 100 000 km ja takseissa noin vuoden ajot joten eikö tojo luota tuotteisiinsa? Miten se Avensis on pienempi kuin Octavia tai c sarjan mersu joita myydään huomattavasti enemmän takseiksi.
        Teron mielestä tojo on luotettavuuden ykkönen, mutta miksi se ei kelpaa työsuhdeautoiksi, juuri tällä viikolla julkaistiin ALD:n tutkimus, että 86 prosenttia työsuhdeautoilijoista pitää luotettavuutta tärkeimpänä ominaisuutena, mutta tojo ei kelpaa. Miksi se tojo ei ole suorittanut yhtään 100 000 km testiä ilman vikoja vaikka siihen pystyy eurooppalaiset ja samaan tulokseen parhaimman tojon kanssa todella monet eurooppalaiset vaikka tojon huoltoväli puolta lyhkäisempi. Nyt tero ole mies ja tunnusta tosiasiat.

        Miksi tojo on aina luotettavimmat autot listojen ykkösiä ranskalaisten kanssa?


      • laatujyrää
        Laput silmillä kirjoitti:

        Terolla laput silmillä ja totuuden myöntäminen on vaikeaa. Kaikki tietävät syyn jopa terot miksi tojo ei kelpaa, tojon todella huonot Diesel koneet joita ei uskalleta ottaa harmikseen varsinkin, kun tojon takuu huono. Tojon takuu kolme vuotta tai 100 000 km ja takseissa noin vuoden ajot joten eikö tojo luota tuotteisiinsa? Miten se Avensis on pienempi kuin Octavia tai c sarjan mersu joita myydään huomattavasti enemmän takseiksi.
        Teron mielestä tojo on luotettavuuden ykkönen, mutta miksi se ei kelpaa työsuhdeautoiksi, juuri tällä viikolla julkaistiin ALD:n tutkimus, että 86 prosenttia työsuhdeautoilijoista pitää luotettavuutta tärkeimpänä ominaisuutena, mutta tojo ei kelpaa. Miksi se tojo ei ole suorittanut yhtään 100 000 km testiä ilman vikoja vaikka siihen pystyy eurooppalaiset ja samaan tulokseen parhaimman tojon kanssa todella monet eurooppalaiset vaikka tojon huoltoväli puolta lyhkäisempi. Nyt tero ole mies ja tunnusta tosiasiat.

        Eihän siellä testissä ole ollut kun joku vanha ave vuodelta 2005 ja prius joka muuten läpäisi testin aika puhtaasti. Priukseen lisättiin vain ilmastointiin kylmäainetta. Odotetaan että uudempi ave tulee testiin niin nähdään sitten totuus.

        Ja lopeta jo tuo takseista jauhaminen. Kukaan taksari ei osta corollaa vaikka se olisi maailman luotettavin auto. Se nyt on vaan totuus. Eipä noita c-mersuja nyt kovin paljon myydä, kyllä se eemeli siellä keikkuu listoilla. Skoda on halpa auto rengeille ja suuri tavaratila parantaa ominaisuuksia. Kukaan taksi-isäntä ei varmasti aja skodalla.

        Ole nyt petteri vaan mies ja koita vaan tunnustaa se että Toyota on hintaluokassaan ylivoimaisesti laadukkain auto. Ottaa se petterillä koville.

        No ei mittään jatka sinä provoilemista moinä lähden mökille ajelemaan Toyotalla ja voin nyt jo varasti sanoa että pääsen perille ja ajonautinto on sitä parasta A-ryhmää.

        ps. Olen muuten elämäni aikana omistanut 8 erimerkkistä autoa ja voin sanoa että Toyota on niistä laadukkain.


      • varasti?
        laatujyrää kirjoitti:

        Eihän siellä testissä ole ollut kun joku vanha ave vuodelta 2005 ja prius joka muuten läpäisi testin aika puhtaasti. Priukseen lisättiin vain ilmastointiin kylmäainetta. Odotetaan että uudempi ave tulee testiin niin nähdään sitten totuus.

        Ja lopeta jo tuo takseista jauhaminen. Kukaan taksari ei osta corollaa vaikka se olisi maailman luotettavin auto. Se nyt on vaan totuus. Eipä noita c-mersuja nyt kovin paljon myydä, kyllä se eemeli siellä keikkuu listoilla. Skoda on halpa auto rengeille ja suuri tavaratila parantaa ominaisuuksia. Kukaan taksi-isäntä ei varmasti aja skodalla.

        Ole nyt petteri vaan mies ja koita vaan tunnustaa se että Toyota on hintaluokassaan ylivoimaisesti laadukkain auto. Ottaa se petterillä koville.

        No ei mittään jatka sinä provoilemista moinä lähden mökille ajelemaan Toyotalla ja voin nyt jo varasti sanoa että pääsen perille ja ajonautinto on sitä parasta A-ryhmää.

        ps. Olen muuten elämäni aikana omistanut 8 erimerkkistä autoa ja voin sanoa että Toyota on niistä laadukkain.

        varastiko sulta joku jotain?


      • hmmm????
        varasti? kirjoitti:

        varastiko sulta joku jotain?

        Onko sun nautinto ihan aina parasta A-ryhmää?


      • Vähän laatuasiaa
        laatujyrää kirjoitti:

        Eihän siellä testissä ole ollut kun joku vanha ave vuodelta 2005 ja prius joka muuten läpäisi testin aika puhtaasti. Priukseen lisättiin vain ilmastointiin kylmäainetta. Odotetaan että uudempi ave tulee testiin niin nähdään sitten totuus.

        Ja lopeta jo tuo takseista jauhaminen. Kukaan taksari ei osta corollaa vaikka se olisi maailman luotettavin auto. Se nyt on vaan totuus. Eipä noita c-mersuja nyt kovin paljon myydä, kyllä se eemeli siellä keikkuu listoilla. Skoda on halpa auto rengeille ja suuri tavaratila parantaa ominaisuuksia. Kukaan taksi-isäntä ei varmasti aja skodalla.

        Ole nyt petteri vaan mies ja koita vaan tunnustaa se että Toyota on hintaluokassaan ylivoimaisesti laadukkain auto. Ottaa se petterillä koville.

        No ei mittään jatka sinä provoilemista moinä lähden mökille ajelemaan Toyotalla ja voin nyt jo varasti sanoa että pääsen perille ja ajonautinto on sitä parasta A-ryhmää.

        ps. Olen muuten elämäni aikana omistanut 8 erimerkkistä autoa ja voin sanoa että Toyota on niistä laadukkain.

        Itselläni on ollut 11 eri merkkiä ja Toyota on ollut näistä laaduttomin. Ulkonäköön en puutu koska se on makuasia. Mutta aloitetetaan korista. Tojon kori on vääntöjäykkyydeltään erittäin huono. Tästä seuraa ikäviä asioita kuten resonanssimelu koska elävä kori irroittaa sisustuksen muoviosat. Nitinää ja natinaa riittää. Korista vielä sen verran, että pellit ovat todella ohuet, sinkitys on huono kuten koko ruostesuojaus muutenkin.

        Sisustus on sitä perinteistä Tojoa nykyäänkin repsahtaen huonoon kuntoon pienillä kilometrimäärillä. Länsiautoihin verrattuna esim. 200 tkm ajettu Tojo on todella heikossa kunnossa. Tämä on todettu mm. kestotestissä.

        Ajo-ominaisuuksiltaan Toyota on ollut alinta kastia aina. Eikä ihme kun vilkaisee alustaan ja katsoo, millaisista himmeliosista se on kyhätty. Eipä ihme, että testeissä ihmetellään esim. suoraan ajamisen vaikeutta.

        Uutta Avensista ei tule kestotestiin koska sen valmistus lopetettiin. Ei mene kaupaksi. Edellisen korimallin Avensiksesta hajosi vaihdelaatikko kaksi kertaa 100.000 km:n kestotestissä ja muutakin vikaa riitti runsaasti. Ja varmastikin kaikki tietävät D4D-moottorin ongelmat.

        Takseista sen verran, että tiedän kolme taksi-isäntää, joilla on Skoda. Ihan kaikki heistä ajavat itse. Toki ajavat rengitkin, täytyyhän auton tuottaa. Heikon käyttövarmuuden vuoksi Toyota ei kelpaa taksiin. Eivätkä surkeat ominaisuudet ainakaan auta asiaa.
        Tällä viikolla julkaistiin leasinautojen valintaperusteet. Ylivoimaisesti suurin valintaperuste on käyttövarmuus. Toyotahan ei ollut kymmenen suosituimman leasingauton joukossa. Myöskään kymmenen suosituimman mallin joukossa ei ollut yhtään Toyotaa. Toyotasta ei ole ammattikäyttöön heikon käyttövarmuuden ja huonojen ominaisuuksien vuoksi.

        Toyotan myynti tulee tippumaan sitä mukaa kun suuret ikäluokat joutuvat luopumaan ajokorteista. Nuorempi väki ei ole niin höynäytettävissä, etenkin tällaisena informaatioaikakautena. Mutta Tero on uskossaan vahva ja kulkee laput silmillä.

        Minä tulin mökille jo eilen. Pientä laajennusta kun on tekeillä niin raskasta peräkärryä tulee vedeltyä. Kyllä 500 Nm antaa hyvän suorituskyvyn vaikka perässä liki tonni tavaraa onkin. Vieno hymy nousee huulilleni kun polkaisen edellä hoipertelevasta Teron Toyotasta ohi. Joskus katsoin huvikseni eri autoja paljonko kärryyni saisi lastata tavaraa. Jos kärry olisi Corollan perässä siihen saisi lastata peräti 75 kg tavaraa. Aika turha peli olisi. Vaan eipä näy täälläpäin Toyotia. On sellaista arvokasta mökkialuetta.
        Rakennusptojektin lomassa oli hauska lukea Terojen uusimmat itkuvirret ja nyt sitten kahvin juontiin. Heipä vain Tero.


      • Tyhmä tyhmempi tero
        laatujyrää kirjoitti:

        Eihän siellä testissä ole ollut kun joku vanha ave vuodelta 2005 ja prius joka muuten läpäisi testin aika puhtaasti. Priukseen lisättiin vain ilmastointiin kylmäainetta. Odotetaan että uudempi ave tulee testiin niin nähdään sitten totuus.

        Ja lopeta jo tuo takseista jauhaminen. Kukaan taksari ei osta corollaa vaikka se olisi maailman luotettavin auto. Se nyt on vaan totuus. Eipä noita c-mersuja nyt kovin paljon myydä, kyllä se eemeli siellä keikkuu listoilla. Skoda on halpa auto rengeille ja suuri tavaratila parantaa ominaisuuksia. Kukaan taksi-isäntä ei varmasti aja skodalla.

        Ole nyt petteri vaan mies ja koita vaan tunnustaa se että Toyota on hintaluokassaan ylivoimaisesti laadukkain auto. Ottaa se petterillä koville.

        No ei mittään jatka sinä provoilemista moinä lähden mökille ajelemaan Toyotalla ja voin nyt jo varasti sanoa että pääsen perille ja ajonautinto on sitä parasta A-ryhmää.

        ps. Olen muuten elämäni aikana omistanut 8 erimerkkistä autoa ja voin sanoa että Toyota on niistä laadukkain.

        Miksi ei saa takseista keskustella, onko arka aihe terolle? Sen Priuksen kanssa samalla viivalla paljon eurooppalaisia ja myös paremmilla sijoituksilla. Miksi se laadukas tojo 15000 km huoltoväleillä ei pysty parempaan?

        Sun tarinointi sen verran koomista, että melkein voisi kuvitella olevan provo tai sitten olet tojotero sanan varsinaisessa merkityksessä.


      • alllleeesss
        Vähän laatuasiaa kirjoitti:

        Itselläni on ollut 11 eri merkkiä ja Toyota on ollut näistä laaduttomin. Ulkonäköön en puutu koska se on makuasia. Mutta aloitetetaan korista. Tojon kori on vääntöjäykkyydeltään erittäin huono. Tästä seuraa ikäviä asioita kuten resonanssimelu koska elävä kori irroittaa sisustuksen muoviosat. Nitinää ja natinaa riittää. Korista vielä sen verran, että pellit ovat todella ohuet, sinkitys on huono kuten koko ruostesuojaus muutenkin.

        Sisustus on sitä perinteistä Tojoa nykyäänkin repsahtaen huonoon kuntoon pienillä kilometrimäärillä. Länsiautoihin verrattuna esim. 200 tkm ajettu Tojo on todella heikossa kunnossa. Tämä on todettu mm. kestotestissä.

        Ajo-ominaisuuksiltaan Toyota on ollut alinta kastia aina. Eikä ihme kun vilkaisee alustaan ja katsoo, millaisista himmeliosista se on kyhätty. Eipä ihme, että testeissä ihmetellään esim. suoraan ajamisen vaikeutta.

        Uutta Avensista ei tule kestotestiin koska sen valmistus lopetettiin. Ei mene kaupaksi. Edellisen korimallin Avensiksesta hajosi vaihdelaatikko kaksi kertaa 100.000 km:n kestotestissä ja muutakin vikaa riitti runsaasti. Ja varmastikin kaikki tietävät D4D-moottorin ongelmat.

        Takseista sen verran, että tiedän kolme taksi-isäntää, joilla on Skoda. Ihan kaikki heistä ajavat itse. Toki ajavat rengitkin, täytyyhän auton tuottaa. Heikon käyttövarmuuden vuoksi Toyota ei kelpaa taksiin. Eivätkä surkeat ominaisuudet ainakaan auta asiaa.
        Tällä viikolla julkaistiin leasinautojen valintaperusteet. Ylivoimaisesti suurin valintaperuste on käyttövarmuus. Toyotahan ei ollut kymmenen suosituimman leasingauton joukossa. Myöskään kymmenen suosituimman mallin joukossa ei ollut yhtään Toyotaa. Toyotasta ei ole ammattikäyttöön heikon käyttövarmuuden ja huonojen ominaisuuksien vuoksi.

        Toyotan myynti tulee tippumaan sitä mukaa kun suuret ikäluokat joutuvat luopumaan ajokorteista. Nuorempi väki ei ole niin höynäytettävissä, etenkin tällaisena informaatioaikakautena. Mutta Tero on uskossaan vahva ja kulkee laput silmillä.

        Minä tulin mökille jo eilen. Pientä laajennusta kun on tekeillä niin raskasta peräkärryä tulee vedeltyä. Kyllä 500 Nm antaa hyvän suorituskyvyn vaikka perässä liki tonni tavaraa onkin. Vieno hymy nousee huulilleni kun polkaisen edellä hoipertelevasta Teron Toyotasta ohi. Joskus katsoin huvikseni eri autoja paljonko kärryyni saisi lastata tavaraa. Jos kärry olisi Corollan perässä siihen saisi lastata peräti 75 kg tavaraa. Aika turha peli olisi. Vaan eipä näy täälläpäin Toyotia. On sellaista arvokasta mökkialuetta.
        Rakennusptojektin lomassa oli hauska lukea Terojen uusimmat itkuvirret ja nyt sitten kahvin juontiin. Heipä vain Tero.

        Skoda DSG:llä taxi käyttöön ja kaveri valittaa Avensiksen laatikkovikoja :)

        Skodalla se käyttövarmuus onkin ihan huippua. Sen osoittaa useat tilastot... tai sitten ei.

        Melkoinen tarinasetä oot.

        Ilmeisesti koko maailmaa on höynäytetty kun Toyota on erittäin suosittu. Mutta sovitaan näin meidän kesken että sinä olet oikeassa ja muu maailma väärässä.


      • Harmittaako?
        Tyhmä tyhmempi tero kirjoitti:

        Miksi ei saa takseista keskustella, onko arka aihe terolle? Sen Priuksen kanssa samalla viivalla paljon eurooppalaisia ja myös paremmilla sijoituksilla. Miksi se laadukas tojo 15000 km huoltoväleillä ei pysty parempaan?

        Sun tarinointi sen verran koomista, että melkein voisi kuvitella olevan provo tai sitten olet tojotero sanan varsinaisessa merkityksessä.

        Mikä sinun ongelma nyt oikein on? Toyota on maailman suurin
        autojen valmistajaja eniten myyty.Kyllä kansa tietää mitä ostaa
        ja mikä on hyvä ja missä on paras hinta-laatusuhde. Ei se auta vaikka
        saisit noita raivareitasi joka päivä. Ei mitään jakoa vaikka Suomen
        monopolitaksissa kaikilla olisi itäeuroopan köyhille tarkoitettu
        jäykkäakselinen taaviskoda. Onneksi en käytä taksia.
        Hoitoon voisit hakeutua!


      • Taisit suuttua
        Harmittaako? kirjoitti:

        Mikä sinun ongelma nyt oikein on? Toyota on maailman suurin
        autojen valmistajaja eniten myyty.Kyllä kansa tietää mitä ostaa
        ja mikä on hyvä ja missä on paras hinta-laatusuhde. Ei se auta vaikka
        saisit noita raivareitasi joka päivä. Ei mitään jakoa vaikka Suomen
        monopolitaksissa kaikilla olisi itäeuroopan köyhille tarkoitettu
        jäykkäakselinen taaviskoda. Onneksi en käytä taksia.
        Hoitoon voisit hakeutua!

        Jospa vaikka opettelisit kirjoittamaan ensin ja sitten raivoaisit täällä.

        Se nyt vaan on niin, että Toyotasta ei ole ammattakäyttöön koska siinä vaaditaan käyttövarmuutta.

        Sillä mikä on maailman eniten myyty ei ole yhteyttä siihen mikä on paras. Maailman eniten myyty on Ford mutta ei se paras ole.
        Volkkari saattaa nousta maailman suurimmaksi valmistajaksi jo tänä vuonna mutta ei sekään ole paras.

        Se Skoda myy hyvin Länsi-Euroopassa mutta Toyota ei.


      • laatujyrää
        varasti? kirjoitti:

        varastiko sulta joku jotain?

        Niin ja sinä täällä oikoluet toisten tekstejä. Saatko siitä jotain tyydytystä kun joku kirjain jää pois. Mökillä muuten ollaan ja arvaa kuinka monta sakemanni autoa ohitin matkalla, juu lähemmäs kymmenen könnäriä 130km matkalla. Toyota toimi taas moitteettomasti ja ajonautinto oli huipussaan.


      • hmmm???
        laatujyrää kirjoitti:

        Niin ja sinä täällä oikoluet toisten tekstejä. Saatko siitä jotain tyydytystä kun joku kirjain jää pois. Mökillä muuten ollaan ja arvaa kuinka monta sakemanni autoa ohitin matkalla, juu lähemmäs kymmenen könnäriä 130km matkalla. Toyota toimi taas moitteettomasti ja ajonautinto oli huipussaan.

        ihanaa kun nautit noin


      • virheistäoppii
        Taisit suuttua kirjoitti:

        Jospa vaikka opettelisit kirjoittamaan ensin ja sitten raivoaisit täällä.

        Se nyt vaan on niin, että Toyotasta ei ole ammattakäyttöön koska siinä vaaditaan käyttövarmuutta.

        Sillä mikä on maailman eniten myyty ei ole yhteyttä siihen mikä on paras. Maailman eniten myyty on Ford mutta ei se paras ole.
        Volkkari saattaa nousta maailman suurimmaksi valmistajaksi jo tänä vuonna mutta ei sekään ole paras.

        Se Skoda myy hyvin Länsi-Euroopassa mutta Toyota ei.

        "Jospa vaikka opettelisit kirjoittamaan ensin ja sitten raivoaisit täällä."

        "Toyotasta ei ole ammattakäyttöön"

        He he hee ha haahaaaaaa.. :D


      • nautinto..
        hmmm??? kirjoitti:

        ihanaa kun nautit noin

        Ettei ihan housuun olis mökin pihassa tullu?


      • kojotero
        virheistäoppii kirjoitti:

        "Jospa vaikka opettelisit kirjoittamaan ensin ja sitten raivoaisit täällä."

        "Toyotasta ei ole ammattakäyttöön"

        He he hee ha haahaaaaaa.. :D

        eihän se nyt mitään vaikka tojotan suoraan ajo-ominaisuutta nyt vähän moitittaisiinkin, onhan siihen aihettakin. Itselläni on D4D-08 ja 170 tkm ajettuna
        ja siihen voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa että suoraan ei mene vaikka
        kuinka haluaisi mutta se luotettavuus, sitä nyt ei skodillakit nyt vaan voi kuin uneksia:)
        Toyota on luotettava ja VAG on nyt mitä on...:)


      • Järkeä peliin
        kojotero kirjoitti:

        eihän se nyt mitään vaikka tojotan suoraan ajo-ominaisuutta nyt vähän moitittaisiinkin, onhan siihen aihettakin. Itselläni on D4D-08 ja 170 tkm ajettuna
        ja siihen voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa että suoraan ei mene vaikka
        kuinka haluaisi mutta se luotettavuus, sitä nyt ei skodillakit nyt vaan voi kuin uneksia:)
        Toyota on luotettava ja VAG on nyt mitä on...:)

        Jo on taas älytöntä keskustelua, seassa sentään jokin järjellinen mielipidekin...
        Tosiasia on se, että Toyota tarjoaa varsin hyvän hinta-laatusuhteen ja erinomaisen jälleenmyyntiarvon eli käytettyjen hinnat ovat usein epätavallisen korkeita.
        Vastaavasti normijorman Toyotat eivät ole kummoisiakaan ajettavia, toki niillä ajaa, mutta useimmat kilpailijat tarjoavat täsmällisemmät ajo-ominaisuudet. Myös moottoritekniikassa Toyota ei edusta millään tavalla teknisen kehityksen terävintä kärkeä, hybridejä lukuunottamatta. Tilat ja varustelu ovat Toyotissa sitä samaa kuin muissakin, eivät mitenkään muiden yläpuolella.
        Sitten se luotettavuus. Toyotan maine on vanhastaa kivikova. Kuitenkin viime vuosina on tullut säröjä, dieselkoneiden murheita ei voi kiistää ja muutakin, niinkuin varmaan suurin osa tietää (mutta hardcore-toyotisti eivät tunnusta). Mutta uskoakseni edelleenkin Toyota on varsin varma valinta. Vastaavasti olisi syytä tunnustaa, että käyttövarmuus on parantunut merkittävästi monilla muilla merkeillä, vaikka sillä hardcore-toyotistien parjaamalla Renaultilla.
        Toyotan erinomaisuuden jatkuva hehkuttaminen on yksinkertaisesti typerää, ihan samalla tavalla kuin merkin jatkuva parjaaminen.
        Myynnistä sen verran, että jos autoa tai mitä tahansa kestokulutustuotetta myydään niin paljon, että se on maailman ykkönen tai Suomen ykkönen, niin se ei todellakaan todista sitä, että tuote olisi välttämättä jollakin tapaa ominaisuuksiltaan ylivertainen tai edes hyvä. Jos näin ajattelee ja itse todella uskoo siihen, niin eipä todellakaan ole kummoista päättelykykyä. On jopa mahdollista, että myyntiykkönen on melkoisen heikko tekele (mitä Toyota ei toki ole).


      • sivistyksessä ei
        alllleeesss kirjoitti:

        Skoda DSG:llä taxi käyttöön ja kaveri valittaa Avensiksen laatikkovikoja :)

        Skodalla se käyttövarmuus onkin ihan huippua. Sen osoittaa useat tilastot... tai sitten ei.

        Melkoinen tarinasetä oot.

        Ilmeisesti koko maailmaa on höynäytetty kun Toyota on erittäin suosittu. Mutta sovitaan näin meidän kesken että sinä olet oikeassa ja muu maailma väärässä.

        Jos miettisit kuitenkin ensin, missä Toyotaa myydään paljon suhteessa muihin.


      • sokea uskonto?
        laatujyrää kirjoitti:

        Tiedän syyn.. Toyotalla ei ole taksiin yhtään tarpeeksi suurta autoa suomen markkinoilla. Laatu asioista siinä ei ole kysymys. Kun saadaan suomeen vaikka Camry tai joku muu Toyotan valmistama isomman luokan auto niin taas Toyota on takaisin taksimarkkinoilla. Kukaan taksari ei osta Corollaa tai Avea taksiin sen takia kun ovat auttamatta jääneet pieniksi sisätiloiltaan. Tämä on se asian ydin ei mikään laadun lasku. Usassa muuten Camry on ollut jo kauan myyntitilastojen kärkipäässä kymmenen joukossa. Odotetaan suomen maahantuojan järkiintymistä autovalikoiman valinnassa.

        Ja SE on kylmä totuus että Toyota on vieläkin laadukkaampi kun saman hintaluokan eurooppalaiset kilpailijat. Sen tietää kaikki jopa petteri jos vaan kestäisi itsetunto sen tunnustaa. Mutta jos alihankinta osissa lukee Bosch, lucas ym. niin ei voi kovin vahvaa laatua odottaa.

        Jenkkilän markkinat nyt on mitä on. Toyota on panostanut sopivaan maaperään, eli maan oma tuotanto on kuraa ja siihen sopii Toyotan hieman parempi laatu.
        Miksi Toyota ei myy Euroopassa kovin hyvin?
        Aven koko riittää varsin hyvin taksiin, näkyy siellä pienempiäkin rivissä ja paljon.
        Aasialainen kun ei vaan tee autoa suurille kilometreille ja on ajoltaan surkea.
        Olet kyllä melko sokea ja Toyota-uutisten turruttama. Ei surkea auto kaikilta ominaisuuksiltaan ole laatuauto.


      • Järkäijä
        Järkeä peliin kirjoitti:

        Jo on taas älytöntä keskustelua, seassa sentään jokin järjellinen mielipidekin...
        Tosiasia on se, että Toyota tarjoaa varsin hyvän hinta-laatusuhteen ja erinomaisen jälleenmyyntiarvon eli käytettyjen hinnat ovat usein epätavallisen korkeita.
        Vastaavasti normijorman Toyotat eivät ole kummoisiakaan ajettavia, toki niillä ajaa, mutta useimmat kilpailijat tarjoavat täsmällisemmät ajo-ominaisuudet. Myös moottoritekniikassa Toyota ei edusta millään tavalla teknisen kehityksen terävintä kärkeä, hybridejä lukuunottamatta. Tilat ja varustelu ovat Toyotissa sitä samaa kuin muissakin, eivät mitenkään muiden yläpuolella.
        Sitten se luotettavuus. Toyotan maine on vanhastaa kivikova. Kuitenkin viime vuosina on tullut säröjä, dieselkoneiden murheita ei voi kiistää ja muutakin, niinkuin varmaan suurin osa tietää (mutta hardcore-toyotisti eivät tunnusta). Mutta uskoakseni edelleenkin Toyota on varsin varma valinta. Vastaavasti olisi syytä tunnustaa, että käyttövarmuus on parantunut merkittävästi monilla muilla merkeillä, vaikka sillä hardcore-toyotistien parjaamalla Renaultilla.
        Toyotan erinomaisuuden jatkuva hehkuttaminen on yksinkertaisesti typerää, ihan samalla tavalla kuin merkin jatkuva parjaaminen.
        Myynnistä sen verran, että jos autoa tai mitä tahansa kestokulutustuotetta myydään niin paljon, että se on maailman ykkönen tai Suomen ykkönen, niin se ei todellakaan todista sitä, että tuote olisi välttämättä jollakin tapaa ominaisuuksiltaan ylivertainen tai edes hyvä. Jos näin ajattelee ja itse todella uskoo siihen, niin eipä todellakaan ole kummoista päättelykykyä. On jopa mahdollista, että myyntiykkönen on melkoisen heikko tekele (mitä Toyota ei toki ole).

        Järkeä peliin:
        Tässä on niin täyspäinen kirjoitus että aloin epäilemään onko tämä Suomi24:ssä. Ei kuulu tänne tällaiset järkevät kirjoitukset.

        Missä vaahtoaminen ja provoilu?


      • Myösmiettinyt
        Laput silmillä kirjoitti:

        Terolla laput silmillä ja totuuden myöntäminen on vaikeaa. Kaikki tietävät syyn jopa terot miksi tojo ei kelpaa, tojon todella huonot Diesel koneet joita ei uskalleta ottaa harmikseen varsinkin, kun tojon takuu huono. Tojon takuu kolme vuotta tai 100 000 km ja takseissa noin vuoden ajot joten eikö tojo luota tuotteisiinsa? Miten se Avensis on pienempi kuin Octavia tai c sarjan mersu joita myydään huomattavasti enemmän takseiksi.
        Teron mielestä tojo on luotettavuuden ykkönen, mutta miksi se ei kelpaa työsuhdeautoiksi, juuri tällä viikolla julkaistiin ALD:n tutkimus, että 86 prosenttia työsuhdeautoilijoista pitää luotettavuutta tärkeimpänä ominaisuutena, mutta tojo ei kelpaa. Miksi se tojo ei ole suorittanut yhtään 100 000 km testiä ilman vikoja vaikka siihen pystyy eurooppalaiset ja samaan tulokseen parhaimman tojon kanssa todella monet eurooppalaiset vaikka tojon huoltoväli puolta lyhkäisempi. Nyt tero ole mies ja tunnusta tosiasiat.

        Puhuvat paskaa, jos omalla rahalla ostaa niin hankinta on harkitumpi, kun taas työsuhdeauto, joka on yks hailee kunhan kulkee ja hinnalla ja huolloilla ei ole väliä kun ei ole itseltä poius, niin mikäs siinä vaikka jotain muuta kun Toyotaa kokeleekin, kunnes tulee järkiinsä ja herää todellisuuteen.


      • Realist1
        Vähän laatuasiaa kirjoitti:

        Itselläni on ollut 11 eri merkkiä ja Toyota on ollut näistä laaduttomin. Ulkonäköön en puutu koska se on makuasia. Mutta aloitetetaan korista. Tojon kori on vääntöjäykkyydeltään erittäin huono. Tästä seuraa ikäviä asioita kuten resonanssimelu koska elävä kori irroittaa sisustuksen muoviosat. Nitinää ja natinaa riittää. Korista vielä sen verran, että pellit ovat todella ohuet, sinkitys on huono kuten koko ruostesuojaus muutenkin.

        Sisustus on sitä perinteistä Tojoa nykyäänkin repsahtaen huonoon kuntoon pienillä kilometrimäärillä. Länsiautoihin verrattuna esim. 200 tkm ajettu Tojo on todella heikossa kunnossa. Tämä on todettu mm. kestotestissä.

        Ajo-ominaisuuksiltaan Toyota on ollut alinta kastia aina. Eikä ihme kun vilkaisee alustaan ja katsoo, millaisista himmeliosista se on kyhätty. Eipä ihme, että testeissä ihmetellään esim. suoraan ajamisen vaikeutta.

        Uutta Avensista ei tule kestotestiin koska sen valmistus lopetettiin. Ei mene kaupaksi. Edellisen korimallin Avensiksesta hajosi vaihdelaatikko kaksi kertaa 100.000 km:n kestotestissä ja muutakin vikaa riitti runsaasti. Ja varmastikin kaikki tietävät D4D-moottorin ongelmat.

        Takseista sen verran, että tiedän kolme taksi-isäntää, joilla on Skoda. Ihan kaikki heistä ajavat itse. Toki ajavat rengitkin, täytyyhän auton tuottaa. Heikon käyttövarmuuden vuoksi Toyota ei kelpaa taksiin. Eivätkä surkeat ominaisuudet ainakaan auta asiaa.
        Tällä viikolla julkaistiin leasinautojen valintaperusteet. Ylivoimaisesti suurin valintaperuste on käyttövarmuus. Toyotahan ei ollut kymmenen suosituimman leasingauton joukossa. Myöskään kymmenen suosituimman mallin joukossa ei ollut yhtään Toyotaa. Toyotasta ei ole ammattikäyttöön heikon käyttövarmuuden ja huonojen ominaisuuksien vuoksi.

        Toyotan myynti tulee tippumaan sitä mukaa kun suuret ikäluokat joutuvat luopumaan ajokorteista. Nuorempi väki ei ole niin höynäytettävissä, etenkin tällaisena informaatioaikakautena. Mutta Tero on uskossaan vahva ja kulkee laput silmillä.

        Minä tulin mökille jo eilen. Pientä laajennusta kun on tekeillä niin raskasta peräkärryä tulee vedeltyä. Kyllä 500 Nm antaa hyvän suorituskyvyn vaikka perässä liki tonni tavaraa onkin. Vieno hymy nousee huulilleni kun polkaisen edellä hoipertelevasta Teron Toyotasta ohi. Joskus katsoin huvikseni eri autoja paljonko kärryyni saisi lastata tavaraa. Jos kärry olisi Corollan perässä siihen saisi lastata peräti 75 kg tavaraa. Aika turha peli olisi. Vaan eipä näy täälläpäin Toyotia. On sellaista arvokasta mökkialuetta.
        Rakennusptojektin lomassa oli hauska lukea Terojen uusimmat itkuvirret ja nyt sitten kahvin juontiin. Heipä vain Tero.

        Taidat olla ensinnäkin pahasti velkaantunut ja vertailun vuoksi minkäs pirssin toisisit tuon Toyota Corollan rinnalle noin niinkuin vertailukelpoisena ehdokkaana hinta/laatu asiaa silmällä pitäen? Sun käyttämästä autosta vastaava Corollalle,
        Taidat olla just näitä audi ym.ei aasialaista autoa-kuskeja, jotka potevat tääällä morkkistaan autovalinnastaan, joten eikun mollaamaan muita jotka pääsivät halvemmalla. Ja vielä minkä käyttämäsi auton saisit hankittua Corollan hinnalla?
        Tunnusta jo, aika nolon, eikö?


      • mutta mutta
        Realist1 kirjoitti:

        Taidat olla ensinnäkin pahasti velkaantunut ja vertailun vuoksi minkäs pirssin toisisit tuon Toyota Corollan rinnalle noin niinkuin vertailukelpoisena ehdokkaana hinta/laatu asiaa silmällä pitäen? Sun käyttämästä autosta vastaava Corollalle,
        Taidat olla just näitä audi ym.ei aasialaista autoa-kuskeja, jotka potevat tääällä morkkistaan autovalinnastaan, joten eikun mollaamaan muita jotka pääsivät halvemmalla. Ja vielä minkä käyttämäsi auton saisit hankittua Corollan hinnalla?
        Tunnusta jo, aika nolon, eikö?

        Mitä sinä toisisit?


      • kojotero kirjoitti:

        eihän se nyt mitään vaikka tojotan suoraan ajo-ominaisuutta nyt vähän moitittaisiinkin, onhan siihen aihettakin. Itselläni on D4D-08 ja 170 tkm ajettuna
        ja siihen voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa että suoraan ei mene vaikka
        kuinka haluaisi mutta se luotettavuus, sitä nyt ei skodillakit nyt vaan voi kuin uneksia:)
        Toyota on luotettava ja VAG on nyt mitä on...:)

        Ajaisitte joskus selvinpäin niin kyllä se Toyota menee suoraan sinne minne sen ajaa!


      • sokea uskonto? kirjoitti:

        Jenkkilän markkinat nyt on mitä on. Toyota on panostanut sopivaan maaperään, eli maan oma tuotanto on kuraa ja siihen sopii Toyotan hieman parempi laatu.
        Miksi Toyota ei myy Euroopassa kovin hyvin?
        Aven koko riittää varsin hyvin taksiin, näkyy siellä pienempiäkin rivissä ja paljon.
        Aasialainen kun ei vaan tee autoa suurille kilometreille ja on ajoltaan surkea.
        Olet kyllä melko sokea ja Toyota-uutisten turruttama. Ei surkea auto kaikilta ominaisuuksiltaan ole laatuauto.

        Siksi Toyotan myynti on piempää kuin muualla mailmassa kun europpalaisilla on monta rahoituksen tarpeessa olevaa merkkiä joilla ei mene hyvin esim. PSA-jota Ranskan valtio ja Kiinalaiset yhtiöt rahoittaa /omistaa ! Europpalaisten on pakko ostaa omia merkkejään jos haluavat niiden säilyvän !

        Mutta eiköhän se järki ala europassakin voittaa ja Toyotan myynti kasvaa!


      • Toyota Corolla
        laatujyrää kirjoitti:

        Niin ja sinä täällä oikoluet toisten tekstejä. Saatko siitä jotain tyydytystä kun joku kirjain jää pois. Mökillä muuten ollaan ja arvaa kuinka monta sakemanni autoa ohitin matkalla, juu lähemmäs kymmenen könnäriä 130km matkalla. Toyota toimi taas moitteettomasti ja ajonautinto oli huipussaan.

        Toyota Corolla on tunnetusti kokoluokkansa ylivoimaisesti paras ajaa. Lisäksi myös kestävin. Sen moottorit kestää yli miljoona kilometriä ilman mitään korjauksia vain huolto riittää.


    • halpiksilla köyhät

      Aasialainen periteinen halpisauto käy kaupaksi kehitysmaissa erittäin hyvin. Vauraissa sivistysmaissa ajetaan paremmalla kalustolla, eikä "luoteta" aasialaisiin.

      • Hanki elämä

        Romania,Bulgaria ja Suomi ovat niitä vauraita sivistysmaita joissa
        taaviskoda on ykkönen. Viro on jo niin vauras että taaviskoda on
        jo taksissa Tallinnassakin käynyt harvinaiseksi ja Avensista pukkaa tilalle.
        Kehitysmaa Japanissakin Toyotan markkinaosuus on vain vajaa 40% ja
        köyhässä USA:ssakaan ei ole ensimmäistä sijaa paremmin henkilöautoissa
        pärjännyt. Siellä kun kaikki on kurjaa kehitysaluetta. On se surkea ja
        huonolaatuinen kun ei koko maailmankaan tilastossa ole enempää
        kaikkia muita edellä. Kyllä silloin on huono. Petterin mielenrauha on
        järkkynyt. Toyotasta on tullut elämää suurempi ongelma kun ei ole
        muuta elämää. Voi,voi


      • Tojo on halpis
        Hanki elämä kirjoitti:

        Romania,Bulgaria ja Suomi ovat niitä vauraita sivistysmaita joissa
        taaviskoda on ykkönen. Viro on jo niin vauras että taaviskoda on
        jo taksissa Tallinnassakin käynyt harvinaiseksi ja Avensista pukkaa tilalle.
        Kehitysmaa Japanissakin Toyotan markkinaosuus on vain vajaa 40% ja
        köyhässä USA:ssakaan ei ole ensimmäistä sijaa paremmin henkilöautoissa
        pärjännyt. Siellä kun kaikki on kurjaa kehitysaluetta. On se surkea ja
        huonolaatuinen kun ei koko maailmankaan tilastossa ole enempää
        kaikkia muita edellä. Kyllä silloin on huono. Petterin mielenrauha on
        järkkynyt. Toyotasta on tullut elämää suurempi ongelma kun ei ole
        muuta elämää. Voi,voi

        Tojo on se merkki mitä myydään kehitysmaissa. Länsi-Euroopassa ei mene kovin hyvin kaupaksi kuin Suomessa.

        USA:ssa Ford on myydyin merkki ja Chevrolet kakkonen.


    • Pukkaa

      Terolla taas Avensista pukkaa, työnnä vaan lisää.

    • Odotan innolla

      Come on. Kun luotettavaa autoa haetaan kannattaa kysyä 2o vuotta vanha auto ja kysyä menikö niveltä, menikö pakoputkea ja miksei paljon mitään mennyt (Camry). Esimerkiksi 2005 vuoden autoja ei kannata vielä verrata, sillä eihän näin nuoressa autossa ole vielä vikoja, Kiloiometrejäkin on vasta vähän päälle 200 tkm. Tämä koskee jokaista automerkkiä

      Myönnän kyllä 203 tkm (Corolla diesel 1.4) ja laturi meni autosta. Nyt meni tuulilasi, kun työnsin lautanipun tuulilasiin ja särö tuli. Eihän netistä löydy oikeastaan mitään mainintaa tämän dieselin ongelmista. Te tunnutte tietävän, joten kertokaa niistä.

    • P e n t t i

      Maailman eniten myyty hedelmä on mango. Suomen eniten myyty makkara on HK:n sininen. Suomen eniten myyty olut on Pirkka-olut. Maailman eniten myyty nelipyörä on Tojotin.
      Eli kaikki sarallaan ihan sika-parhaita siis.

    • Eipä taksiliikenteessä näy paljoa Nissaneitakaan, Citikoita, Relluja, Kioja tai Audeja. Paskoja autoja siis.

    • Herääpahvi

      Entäs tuolla aavikolla karuissa oloissa olevat maasturit, yleensä sotilaiden käytössä UN-tunnukset näkyvästi esillä? Näkyykö muuten paljon muita kuin Toyotia joilla liikutaan vielä ja missä sitä luotettavuutta Todellakin kysytään?

      Onko mm. Bemarin maastureita, Volkkareita tai Volvoja? Juu, eipä näy, siis lopetetaan tuo Toyotan parjaaminen.
      Suosittelen perehtymään Toyotan eri malleihin, niin varmaan Teillekin löytyy Tarkoitukseenne sopiva kulkupeli.

      • Rautalankaa...

        Näkyyhän siellä Land Roveria joka on ylivoimaisesti paras maasturi, Nissania ja Mitsua ainakin. Bemari, Volkkari ja Volvo tekevät citymaastureita.
        Kuka sinne nyt niitä edullisesti "lahjoittaa" niillä siellä ajetaan.

        Ei löydy Tojolta minun kriteereitäni täyttäviä malleja.


      • ihan paska landigga
        Rautalankaa... kirjoitti:

        Näkyyhän siellä Land Roveria joka on ylivoimaisesti paras maasturi, Nissania ja Mitsua ainakin. Bemari, Volkkari ja Volvo tekevät citymaastureita.
        Kuka sinne nyt niitä edullisesti "lahjoittaa" niillä siellä ajetaan.

        Ei löydy Tojolta minun kriteereitäni täyttäviä malleja.

        Näkyyhän siellä Land Roveria joka on ylivoimaisesti vikaherkin maasturi.


      • Rautalankaa... kirjoitti:

        Näkyyhän siellä Land Roveria joka on ylivoimaisesti paras maasturi, Nissania ja Mitsua ainakin. Bemari, Volkkari ja Volvo tekevät citymaastureita.
        Kuka sinne nyt niitä edullisesti "lahjoittaa" niillä siellä ajetaan.

        Ei löydy Tojolta minun kriteereitäni täyttäviä malleja.

        Kuules räkänokka ilman Toyota RAV4:jää tuskin olis katumaastureita muillakaan merkeillä ! Mutta nyt on kun ovat senkin idean Toyotalta matkineet!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4


    • totuuden torvi

      Kaikilla merkkiosioilla on provoilijansa (kuten kaikissa autoissa omat tyyppivikansa). Ei tojo ole sen huonompi kuin esim. skoda tai citikka.

      • Ei todellakaan ole huonompi vaan 10x parempi ku ykskään Ranskan rapea tai VW:N Tsekki Ferrari tai Siitin!


    • Ne parhaat merkit keikkuu yleensä konkurssin partaalla niinku SAAB ,VOLVO,SEAT,SKODA,PSA, ilman ulkopuolista omistajaa nämäkin olis ollu jo konkurssissa!

      Toyotalla on ollut historiansa aikana 2 tappiollista vuotta2009-2010 sitä ennen se teki voittoa 60 vuotta putkeen!

    • jokin unohtui

      Vedäpä Nippodeeku vähän henkeä ja rauhoitu. Tuossapa ylempänä oli järkitekstiä, ota opiksesi, äläkä huuda.
      Täydellistä ja ylivoimaista autoa ei ole olemassa, ei vaikka sinä niin kuvittelet. Yleensä tällaisia kuvitelmia on keskenkasvuisilla, joilla ei ole mitään kokemusta yhtään mistään, mutta vastineeksi suuret luulot omista tiedoistaan.
      Älyttömällä keuhkoamisellasi sinä vahvistat ns. teromielikuvaa eli käsitystä yksisilmäisen fanaattisesta Toyota-miehestä, jolle Toyota on pyhääkin pyhempi asia.
      Vai onko tuo sinun varsinainen tarkoituksesi?

    • Minkäs minä sille voin ,että Toyota tekee mailman parhaat kestävimmät autot?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe