Sulla on vapaa tahto

ristiriita.

Voit mennä ikuiseen kärsimykseen jos et usko. Sinun on pakko uskoa jos tahdot siltä välttyä.

60

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ==!==

      Vapaa tahto ei tarkoita sitä, että saat haluta ja tehdä ihan mitä tahansa, ja silti päästä Jumalan yhteyteen.

      Vapaa tahto tarkoittaa, että sinulla on vapaus valita, haluatko uskoa vai et. Jos haluat, Jumala antaa sinulle uskon omalla tavallaan ja omalla ajallaan, mutta jollet halua, saat elää elämäsi - niin kauan, kuin sitä on jäljellä - ilmankin.

      Sillä, mitä tuosta ilman uskoa elämisestä seuraa, ei ole enää mitään tekemistä sen kanssa, oliko sinulla vapaus tuohon valintaan vai ei.

      • Uskovaislogiikka

        Vastaava tilanne: Mies laittaa aseen naisen ohimolle ja sanoo "saat valita, joko rakastat minua tai ammun". Naisella on valinnanvapaus.


      • ==!==
        Uskovaislogiikka kirjoitti:

        Vastaava tilanne: Mies laittaa aseen naisen ohimolle ja sanoo "saat valita, joko rakastat minua tai ammun". Naisella on valinnanvapaus.

        No, onpa se taas atskupellelle vaikeeta. Miten te ootte aina noin ymmärrysrajotteisia, vaikka esitätte niin hemmetin fiksua :D.


      • uskovaislogiikka
        ==!== kirjoitti:

        No, onpa se taas atskupellelle vaikeeta. Miten te ootte aina noin ymmärrysrajotteisia, vaikka esitätte niin hemmetin fiksua :D.

        Sekä mirs että jumala vaatii että häntä rakastetaan. Kumpikin kostaa jos ei rakasta. Jumala tosin kostaa ikuisella kärsimyksellä joten siinä mielesdä esimerkki ei vastas täysin tilannetta.


      • hot-air
        Uskovaislogiikka kirjoitti:

        Vastaava tilanne: Mies laittaa aseen naisen ohimolle ja sanoo "saat valita, joko rakastat minua tai ammun". Naisella on valinnanvapaus.

        loogi-joogi!

        Pitäähän toki olla vapaa tilaisuus tahtoa hirteen ja päästä siihen, sekä vaatia lajitovereilta rasvattua köyttä, ettei liiaksi satu!


      • 6+5
        uskovaislogiikka kirjoitti:

        Sekä mirs että jumala vaatii että häntä rakastetaan. Kumpikin kostaa jos ei rakasta. Jumala tosin kostaa ikuisella kärsimyksellä joten siinä mielesdä esimerkki ei vastas täysin tilannetta.

        Miten niin "kostaa"?

        Kadotus ei ole mikään kosto. Se on looginen seuraus siitä valinnasta, että joku ei halua olla Jumalan yhteydessä. Kyseinen joku saa sitten olla erossa Jumalasta. Sitä kadotus on. Saatana, joka sinua tähän valintaan houkuttelee, ei tosin "muista" kertoa sinulle, miten hirveä tila se ihmiselle on, että mitään toivoa ei enää ole.


      • uskovaislogiikka
        6+5 kirjoitti:

        Miten niin "kostaa"?

        Kadotus ei ole mikään kosto. Se on looginen seuraus siitä valinnasta, että joku ei halua olla Jumalan yhteydessä. Kyseinen joku saa sitten olla erossa Jumalasta. Sitä kadotus on. Saatana, joka sinua tähän valintaan houkuttelee, ei tosin "muista" kertoa sinulle, miten hirveä tila se ihmiselle on, että mitään toivoa ei enää ole.

        Jumala loi sekä kadotuksen että saatanan, joten kosto se on.


      • ==!==
        uskovaislogiikka kirjoitti:

        Jumala loi sekä kadotuksen että saatanan, joten kosto se on.

        Ei luonut.


      • uskovaislogiikka.
        ==!== kirjoitti:

        Ei luonut.

        Kuka sit?


      • Uskovaislogiikka kirjoitti:

        Vastaava tilanne: Mies laittaa aseen naisen ohimolle ja sanoo "saat valita, joko rakastat minua tai ammun". Naisella on valinnanvapaus.

        >>Vastaava tilanne: Mies laittaa aseen naisen ohimolle ja sanoo "saat valita, joko rakastat minua tai ammun". Naisella on valinnanvapaus.>>

        Toimiva vertaus.


      • Ikuinen Empatia
        uskovaislogiikka kirjoitti:

        Jumala loi sekä kadotuksen että saatanan, joten kosto se on.

        Luojan tahtoa vastustava saa'ta'na ei voi olla Luojan luoma, sillä silloinhan Luoja olisi omaa tahtoaan vastaan eli jakomielitautinen, joten synti ei ole Jumalan luoma vaan luodun olennon henkinen sijoiltaanmeno, erottautuminen Luojastaan.

        Jos luotu ei tahdo elää Luojan yhteydessä, Hänen hallinnassaan, niin silloin luotu itse eroaa Luojansa yhteydestä josta seuraa myös ero ikuisesta elämästä joka on mahdollinen vain Luojan yhteydessä ja Luoja ei pakota joten ainoa mahdollisuus on silloin ikuinen kuolema.

        Luoja ei säilytä Häntä vastustavaa tahtoa ikuisesti kärsimyksessä, sillä kaikki lopulta palautetaan täydelliseksi ja Luojan tahdon alle. Jos kärsimys olisi ikuinen ja johtuisi Luojan teosta, niin silloin Luoja olisi sekä sadisti että masokisti, sillä Hän tietää kaiken, myös kärsimyksen josta Hän itse siten kärsii.

        Samoin kuin ihminen voi kärsiä siitä että naapurin lapsi kärsii, ymmärrätkö?


      • Ikuinen Empatia kirjoitti:

        Luojan tahtoa vastustava saa'ta'na ei voi olla Luojan luoma, sillä silloinhan Luoja olisi omaa tahtoaan vastaan eli jakomielitautinen, joten synti ei ole Jumalan luoma vaan luodun olennon henkinen sijoiltaanmeno, erottautuminen Luojastaan.

        Jos luotu ei tahdo elää Luojan yhteydessä, Hänen hallinnassaan, niin silloin luotu itse eroaa Luojansa yhteydestä josta seuraa myös ero ikuisesta elämästä joka on mahdollinen vain Luojan yhteydessä ja Luoja ei pakota joten ainoa mahdollisuus on silloin ikuinen kuolema.

        Luoja ei säilytä Häntä vastustavaa tahtoa ikuisesti kärsimyksessä, sillä kaikki lopulta palautetaan täydelliseksi ja Luojan tahdon alle. Jos kärsimys olisi ikuinen ja johtuisi Luojan teosta, niin silloin Luoja olisi sekä sadisti että masokisti, sillä Hän tietää kaiken, myös kärsimyksen josta Hän itse siten kärsii.

        Samoin kuin ihminen voi kärsiä siitä että naapurin lapsi kärsii, ymmärrätkö?

        >> Jos kärsimys olisi ikuinen ja johtuisi Luojan teosta, niin silloin Luoja olisi sekä sadisti että masokisti>>

        Näinhän sitä voisi järjellä ajatella. Raamatussa kuitenkin vakuutetaan kidutuksen olevan nimenomaan ikuista:

        "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen." - Daniel 12:2

        "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä" - Ilmestys 14:11

        "ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti." - Ilmestys 20:10


    • airbag1

      riitaisa risti!


      Pakkohan ei ole kuin kuolema ja sekin vain alemmilla sosiaaliryhmillä! Kyllä se on Jumalan hyvyys, joka vetää ja armo, joka kasvattaa jumalisuuteen ja kesyttelee sitä "vapaata tahtoakin" suht.koiht, sisäsiistiksi.
      Tahto on luonteeltaan todella vapaa muuten. kuin karannut ilmapallo!

      • Piispa Henrik

        Uskomatonta soopaa. Häpeä!


    • Nimrod The Kalahattu

      Todella loistavaa!! Komplimentteja!!

    • väsynyt,,,,,,

      Vapaa tahto on trinitaarinen paavalilainen opetus joka perustuu heidän mielikuvituksiin sekä tertullianuksen kreikkalaisen filosofian. Raamatussa tällaista käsitettä ei ole, paitsi yhdessä VT:n apokryfikirjassa Siirakin kirjassa. Trinitaarisen paavalilaisen uskomuksen tuli kuitenkin käsite "vapaa tahto" kreikkalaisesta filosofiasta stoalaisuudesta.

      Raamatussa viitataan ihmisen tahtoon? Joitakin esimerkkejä:

      Ilm. 3:20 Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.

      Matt. 16:24 "Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua."

      Matt. 22:3 Hän lähetti palvelijoitaan kutsumaan häävieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.

      Matt. 23:37 Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla.

      Eli sinulla on vapaus seuraattaa Jeesusta vai ei, seuraukset tiedät jos et seuraa, sinut on luottu palvomaan Jumala. Tämä on se todellisuus tyhjä kaunistella kreikkalaisella filosofialla.

      • tarkennus.

        Sama koskee tietenkin kaikkia muitakin jumalia.


      • väsynyt,,,,,,
        tarkennus. kirjoitti:

        Sama koskee tietenkin kaikkia muitakin jumalia.

        jos halauat uskoa niitä ole hyvä, sanat oot saanut kuulla ja ne sanat sinut tuomitse olet ilmaan tekosyytä, jos haluat olla ateisti tai mitä haluat ole hyvä!


      • tarkennus.
        väsynyt,,,,,, kirjoitti:

        jos halauat uskoa niitä ole hyvä, sanat oot saanut kuulla ja ne sanat sinut tuomitse olet ilmaan tekosyytä, jos haluat olla ateisti tai mitä haluat ole hyvä!

        Sinäkin olet saanut kuulla muista jumalista ja ne sanat sinut tuomitse olet ilmaan tekosyytä, jos haluat olla ateisti tai mitä haluat ole hyvä!


      • väsynyt,,,,,,
        tarkennus. kirjoitti:

        Sinäkin olet saanut kuulla muista jumalista ja ne sanat sinut tuomitse olet ilmaan tekosyytä, jos haluat olla ateisti tai mitä haluat ole hyvä!

        En minä sitä itke miten joku toinen uskonto tuomitse minut, stop whining! Vaikka olisi miljoonia jumalia minua tuomitsemassa, niin minulla KUITENKIN on vain YKSI AINOA JUMALA!


      • tarkennus.
        väsynyt,,,,,, kirjoitti:

        En minä sitä itke miten joku toinen uskonto tuomitse minut, stop whining! Vaikka olisi miljoonia jumalia minua tuomitsemassa, niin minulla KUITENKIN on vain YKSI AINOA JUMALA!

        En minäkään itke sitä. Miksi itkisin taruolentojen perään?


      • baba-jaga

        Höyry kalle! = väsynyt!
        Tösså sulle tahkoa pyöritettäväksi !
        "Olkaa TÄYDELLISET, kuten teidän taivaallinen Isänne on!"
        "Jos haluat TÄYDELLINEN olla, mene ja myy kaikki, mitä sinulla on!"

        "Parantakaa sairaatj ja herättäkää kuolleet"!

        "Joka ei syö minun lihaani ja juo vertani, ei hänellä ole elämää itsessään!"

        Miten täydellinen väsynyt on,-- onko kukkarossa pennejä. puhumattakaan . parantuvatko sairaat ja heräävätkö kuolleet!?
        Vastaus ollakseen rehellinen on nolo käskyjen suhteen, mutta varmasti käytännössä omahyväisen farisealainen teorian suhteen., eli hyvin "kaunisteltu"!


    • O.P.

      Itse asiassa, kukaan ei voi tuosta vain päättää tulla uskoon tai Jumalan tykö. Kaikki on kätketty hulluuden ja mielettömyyden naamion taakse:

      1. Kor. 1
      18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
      20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
      21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
      22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
      23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
      24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
      25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
      26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
      27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
      28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
      29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
      30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
      31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

      Koko uskon touhu tuntuu uskosta osattoman mielessä täysin mielettömältä, niin vastenmieliseltä, ettei hän voi vain päättää oppia tuntemaan Jumalan:
      Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

      Mutta;
      Apostolien teot 10:
      34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
      35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

      Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle omantunnon, sen voi toki paaduttaa, mutta aluksi se on siellä. Vaikka et olisi vielä uskossakaan, mutta sinulla on sisimmässäsi halu toimia oikein ja oikeudenmukaisesti muita ihmisiä kohtaan, sekä halu oppia tuntemaan Jumala, niin Hän lahjoittaa sinulle uskon lahjan, vaikka olisit lähtökohdiltasi minkälainen tahansa. Hän antaa uuden alun puhtaalta pöydältä.

      Kyse on Jumalan lahjasta ja valinnasta, mutta Raamattu opettaa kuitenkin, että Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat:

      1. Tim. 2
      3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
      4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

      • ml213.

        Uudestisyntymätön,- hengellisesti kuolleessa tilassa oleva ihminen on aina lihamielinen ja siten ei mahdollistu tekemään JUMALAN tahtoa.


      • pippeli on mun
        ml213. kirjoitti:

        Uudestisyntymätön,- hengellisesti kuolleessa tilassa oleva ihminen on aina lihamielinen ja siten ei mahdollistu tekemään JUMALAN tahtoa.

        Miksi jumala ei voi itse tehdä mtä tahtoo ha antaa muiden tehdä mitä tahtoo. Miksi jumla on kiinnstunut mun pippelistä?


      • pippeli on mun kirjoitti:

        Miksi jumala ei voi itse tehdä mtä tahtoo ha antaa muiden tehdä mitä tahtoo. Miksi jumla on kiinnstunut mun pippelistä?

        >>Miksi jumala ei voi itse tehdä mtä tahtoo ha antaa muiden tehdä mitä tahtoo. >>

        Koska Raamatun Jumala ei ole kaikkivaltias, eikä todellinen olento ensinkään. Kyseessä on pelkkä ihmisten kehittelemä projisaatio, eräänlainen psykologinen, mielensisäinen hahmo. Siksi tuo Jumala on niin tavattoman kiinnostunut omasta kunniastaan ja maineestaan. Ja siitä, kuka kenenkin kanssa makaa.

        Hän on ihmismäinen, koska hän on ihmisten luomus.


      • A I D S leviää !
        pippeli on mun kirjoitti:

        Miksi jumala ei voi itse tehdä mtä tahtoo ha antaa muiden tehdä mitä tahtoo. Miksi jumla on kiinnstunut mun pippelistä?

        Luojan ensimmäinen käsky ihmiselle on "Lisääntykää". Homot ja muut hekumoijat eivät halua lisääntyä vaan pelkästään keskittyä omaan hetkelliseen nautintoonsa.
        Siksi homous on syntiä kun se ei täytä Luojan tahtoa ja tarkoitusta, on syntiä.
        Luoja on tarkoittanut ihmisen sukuelimet lisääntymistä varten, eikä siihen että ihminen jatkuvasti hakee vaan vastuutonta nautintoa, Aina Ilman Daami Seuraa.


      • baba-jaga
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Miksi jumala ei voi itse tehdä mtä tahtoo ha antaa muiden tehdä mitä tahtoo. >>

        Koska Raamatun Jumala ei ole kaikkivaltias, eikä todellinen olento ensinkään. Kyseessä on pelkkä ihmisten kehittelemä projisaatio, eräänlainen psykologinen, mielensisäinen hahmo. Siksi tuo Jumala on niin tavattoman kiinnostunut omasta kunniastaan ja maineestaan. Ja siitä, kuka kenenkin kanssa makaa.

        Hän on ihmismäinen, koska hän on ihmisten luomus.

        demo of taunt!

        Niinpä onkin! Jahve tuli palvelijaksi tai toisen käännöksen mukaan orjaksi!
        Oli köyhä kuin kirkon rotta, maaton, karjaton, koditon reissaaja..
        Antoi sylkeä kasvoilleen ja hakata henkihieveriin ja lopulta kiduttaa kuoliaaksi.
        Missä muualla oin tällainen ihmisluomus - ja näökönuuka maineestaan!?


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Miksi jumala ei voi itse tehdä mtä tahtoo ha antaa muiden tehdä mitä tahtoo. >>

        Koska Raamatun Jumala ei ole kaikkivaltias, eikä todellinen olento ensinkään. Kyseessä on pelkkä ihmisten kehittelemä projisaatio, eräänlainen psykologinen, mielensisäinen hahmo. Siksi tuo Jumala on niin tavattoman kiinnostunut omasta kunniastaan ja maineestaan. Ja siitä, kuka kenenkin kanssa makaa.

        Hän on ihmismäinen, koska hän on ihmisten luomus.

        "Hän on ihmismäinen, koska hän on ihmisten luomus."

        Näinhän Raamattukin toteaa:

        " Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]"

        Tuossa vain kirjoittaja on laittanut luomuksensa Jumalan tekemiseksi, mutta paljastaa omahyväisyytensä sillä että "Jumalan kuvakseen loi".


      • baba-jaga kirjoitti:

        demo of taunt!

        Niinpä onkin! Jahve tuli palvelijaksi tai toisen käännöksen mukaan orjaksi!
        Oli köyhä kuin kirkon rotta, maaton, karjaton, koditon reissaaja..
        Antoi sylkeä kasvoilleen ja hakata henkihieveriin ja lopulta kiduttaa kuoliaaksi.
        Missä muualla oin tällainen ihmisluomus - ja näökönuuka maineestaan!?

        >>Jahve tuli palvelijaksi>>

        Ei tullut, vaan jäi taivaaseen valtaistuimelleen kököttämään. Kuka se muuten olisi nasaretilaisen kuolleista herättänyt, ellei isä jumala? Täytyyhän sitä näissä tarinoissakin sentään joku roti olla!

        >>Antoi sylkeä kasvoilleen ja hakata henkihieveriin ja lopulta kiduttaa kuoliaaksi.>>

        Nooh, tämä nyt on vain sitä dramatiikkaa, jota tarkoituksella haettiinkiin tähän "jumalalliseen näytelmään". Taivaasta laskeutunut jumalainen säde tavoitti nuoren neitsyen, josta sitten sikisi puusepän poika. Vaatimattomissa oloissa kasvava messias, mikäpä olisikaan mieleenpainuvampi juonenkulku? Ja sitten toveri vielä kavaltaa "jumalan pojan", bravo!!

        >>Missä muualla oin tällainen ihmisluomus>>

        Marttyyreja on maailma täynnä.

        >>ja näökönuuka maineestaan!?>>

        Lue sitä Vanhaa testamenttia, sieltä se pääjehu löytyy.


      • baba-jaga
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Jahve tuli palvelijaksi>>

        Ei tullut, vaan jäi taivaaseen valtaistuimelleen kököttämään. Kuka se muuten olisi nasaretilaisen kuolleista herättänyt, ellei isä jumala? Täytyyhän sitä näissä tarinoissakin sentään joku roti olla!

        >>Antoi sylkeä kasvoilleen ja hakata henkihieveriin ja lopulta kiduttaa kuoliaaksi.>>

        Nooh, tämä nyt on vain sitä dramatiikkaa, jota tarkoituksella haettiinkiin tähän "jumalalliseen näytelmään". Taivaasta laskeutunut jumalainen säde tavoitti nuoren neitsyen, josta sitten sikisi puusepän poika. Vaatimattomissa oloissa kasvava messias, mikäpä olisikaan mieleenpainuvampi juonenkulku? Ja sitten toveri vielä kavaltaa "jumalan pojan", bravo!!

        >>Missä muualla oin tällainen ihmisluomus>>

        Marttyyreja on maailma täynnä.

        >>ja näökönuuka maineestaan!?>>

        Lue sitä Vanhaa testamenttia, sieltä se pääjehu löytyy.

        hämy-piru!

        Sinun mielestä jäi, Sanan mielestä ei- vaan tuli lihaksi! Jumala Jeesusksessa - " minulla on valta antaa henkeni ja ottaa se jälleen" Jumaluus ei kuollut eikä kuole, vain ihmisosa siitä,

        Juonenkulku on jumaltarinalle mitä epätodennäköisin- ällöttävän maatiainen,makaaberi ja terveen älyn vastainen! Hullutusta kokonaan- kuten todettu!

        (Muuten mistäs tiedät, että juonenkulku on ollenkaan tämmöinen - ehkä joku avulias daimooni onkin keksinyt koko jutun pilkatakseen asiaa - demo of taunt!`)

        Monellako marttyyrillä on miljardifanijengi!! Sitäoaitsi Jeesus ei ollut mikään marttyyri, vaan antoi henkensä vapaaehtoisesti,
        VT ohjeena on yhtä validi kuin viikinkien riimukirjoitus!


      • pakis__ kirjoitti:

        "Hän on ihmismäinen, koska hän on ihmisten luomus."

        Näinhän Raamattukin toteaa:

        " Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]"

        Tuossa vain kirjoittaja on laittanut luomuksensa Jumalan tekemiseksi, mutta paljastaa omahyväisyytensä sillä että "Jumalan kuvakseen loi".

        Jumalan kuva ihmisissä tarkoittaa tätä luonnekuvaa, ei ulkomuotoa:

        2. Mooseksen kirja 34
        6 'Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

        5. Mooseksen kirja 4
        31

        'Sillä Herra, sinun Jumalasi, on laupias Jumala. Hän ei jätä sinua eikä hukuta sinua; hän ei unhota sinun isiesi kanssa tekemäänsä liittoa, jonka hän on heille valalla vahvistanut."

        2. Korinttolaiskirje 1

        2. Korinttolaiskirje 2

        Edellinen jae
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."


      • baba-jaga kirjoitti:

        hämy-piru!

        Sinun mielestä jäi, Sanan mielestä ei- vaan tuli lihaksi! Jumala Jeesusksessa - " minulla on valta antaa henkeni ja ottaa se jälleen" Jumaluus ei kuollut eikä kuole, vain ihmisosa siitä,

        Juonenkulku on jumaltarinalle mitä epätodennäköisin- ällöttävän maatiainen,makaaberi ja terveen älyn vastainen! Hullutusta kokonaan- kuten todettu!

        (Muuten mistäs tiedät, että juonenkulku on ollenkaan tämmöinen - ehkä joku avulias daimooni onkin keksinyt koko jutun pilkatakseen asiaa - demo of taunt!`)

        Monellako marttyyrillä on miljardifanijengi!! Sitäoaitsi Jeesus ei ollut mikään marttyyri, vaan antoi henkensä vapaaehtoisesti,
        VT ohjeena on yhtä validi kuin viikinkien riimukirjoitus!

        >>Sinun mielestä jäi, Sanan mielestä ei- vaan tuli lihaksi!>>

        No pakkohan se oli Jumalan jäädä taivaaseensa taivastelemaan. Kuka muuten olisi herättänyt Jeesuksen kuolleista? Vai hoidettiinko se jonkinlaisella ajastimella, sellaisella taivaallisella herätyskellolla, heh hehee... vanha vekkari, joka vedettiin soimaan kolmantena päivänä Jeesuksen kuolemasta?

        Lisäksi voidaan kysyä, että jos Jumala EI olisi jäänyt taivaaseen, niin ketä Jeesus maan päällä tallustellessaan rukoili? Tai kuka tässä puhui:

        "Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt"." - Matteus 3:17


    • ml213.

      >Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle omantunnon, sen voi toki paaduttaa, mutta aluksi se on siellä. Vaikka et olisi vielä uskossakaan, mutta sinulla on sisimmässäsi halu toimia oikein ja oikeudenmukaisesti muita ihmisiä kohtaan, sekä halu oppia tuntemaan Jumala,<

      Kaunis ajatulsesi kuolleessa tilassa olevasta ihmisestä, mutta valitettavasti ei todellisuutta. Valitettavasti tavallinen ihminen /kadunmies on aina viholloisuudessa JUNMALAN aivoituksia kohtaan.


      6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
      7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Room 8

      • O.P.

        Itse asiassa se menee juuri niin kuin kirjoitin. En kirjoittanut, että jumalaton ihminen saisi jäädä jumalattomaan tilaansa. Kirjoitin, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät vielä tunne Jumalaa, mutta voivat etsiä ja löytää Hänet. Hän ilmoittaa itsensä niille, jotka Häntä vilpittömästi etsivät. Jos evankeliumi ja Jumalan ilmoitus olisi tarjolla vain hengen elävässä tilassa oleville uskovaisille, kukaan meistä ei olisi koskaan voinut löytää Jumalaa.

        Room. 2
        13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-


      • Taas vastoin Sanaa

        Taas näitä oman järjen päätelmiä ja sepustuksia ! :(

        Lue edes Raamattua ml213:

        14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
        16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

        Siis ihan toisin kuin sinä ml213 taas kerran selittelit ja sepustit omiasi, siis suomeksi, valhetta sepustit !!!

        Noin käy kun ei ymmärrä Hengellisiä asioita ja kuitenkin on NIIIIN kova halu esiintyä opettajana ja asiantuntijana ! :(

        Sitäkään ml213 et ymmärrä, että tuo uskosta osaton siis ei ole kaikkea Jumalan tahtoa vastaan, vaan uskosta osaton EI OLE TULLUT SOVITETUKSI Jumalan kanssa, ja on siten Jumalan vihollinen ja vihollisen lapsi, eikä siis Jumalan lapsi.

        Ei siis ole kyseessä mikään täysin vihollinen mieli Jumalan tahtoa vastaan, vaan siitä vain, että kenen lapsia olemme ja ketä tottelemme pitkälti, mutta ei siis kaikessa kuten ml213 väitit !

        Tuo room 8 kohta kertoo uskovan lihasta ja Hengestä, ja siitä taistelusta joka uskovassa on käynnissä, eli uskovankin liha siis vastustaa Jumalan tahtoa niiltä osin kun Herra ei ole päässyt uskovaa pyhittämään !

        Luonnollinen ihminen eli uskosta osaton siis ei ole AINA Jumalan trahtoa vastaan, vaan omatunto on hänelläkin ja siten uskosta osaton siis ymmärtää itsessään oikean ja väärän ainakin joiltain osin !

        Etkö ml213 voisi vihdoin lopettaa näiden valheittesi levittämistä ?

        Etkö ymmärrä selvää sanomaa ? :

        Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

        Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Sitten sanoma fariseuksille ja kirjanoppineille, jotka siis LUULIVAT ymmärtävänsä asiat ja olevansa ja opettavansa Totuudessa:

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Siis ml213 jos ja kun et ainakaan vielä näitä asioita ymmärrä, niin ÄLÄ OPETA !

        Tuo kehoitus on sinun hyväksesi, sillä jos Jeesus itse sanoi noin fariseuksille kun Hän samoin monessa kohtaa varoitti heidän hapatuksestaan eli harhaopeistaan ja siis valheistaan, niin olisiko ml213 vihdoin aika sinunkin lopettaa valheittesi levittely ???


      • ml213.
        O.P. kirjoitti:

        Itse asiassa se menee juuri niin kuin kirjoitin. En kirjoittanut, että jumalaton ihminen saisi jäädä jumalattomaan tilaansa. Kirjoitin, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät vielä tunne Jumalaa, mutta voivat etsiä ja löytää Hänet. Hän ilmoittaa itsensä niille, jotka Häntä vilpittömästi etsivät. Jos evankeliumi ja Jumalan ilmoitus olisi tarjolla vain hengen elävässä tilassa oleville uskovaisille, kukaan meistä ei olisi koskaan voinut löytää Jumalaa.

        Room. 2
        13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-

        Niin, jos kokonaisuus huomioidaan, niin todellisuus on tämä;

        5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, Ef 1


        JUMALA on aivoittanut kaikista sukupolvista keneen ihiseen hän tekee uskon. Siis edeltäpäin määräten. Punainen lanka juuri on, ettei lihalisella,- uudestisyntymättömällä ihmisellä ole osaa ei arpaa pelastukseensa. Lie tämän päivä'n ihmiselle vaikea ymmärtää ja erikoisesti uskoa, miten perusihminen / lihallinen on syntiin mielistynyt ja ei voi tehdä / toteuttaa JUMALAN tahtoa.

        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta VOIMAA hyvän toteuttamiseen EI;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Room 7

        Niin, tuolla kuvatulla ihmisellämme on mahdoton toteuttaa JUMALAN tahtoa. Kuten Paavali huudahtaa/kin. KUKA pelastaa minut tästä KUOLEMAN ruumiista?

        Näihin ihmisiin JUMALA uudestisynnytää JUMALAAN uskovan ihmisemme. Vain ja ainoastaan tämä mahdollistuu ja tekee JUMALAN tahdon. Ymmärrä, miten nämä ihmiset on ennalta määrätyt ja ennalta valitus JUMALAN lapseuteen ja siten tehtäviin.
        Asia, josta JUMALA ilmoittaa Raamatussa laaja-alaisesti, mutta tästä alueesta vaietaan totaalisesti,- koska alueet on joka puolueen oppien vastainen. Ymmärrän toki,- tästä johtuen ajattelutapasi ja uskonmuksesi asiasta eli ei uutta auringon alla. Kokonaisuuden näkeminen puuttuu ja siten totaalisesti se, miten vain ja ainoastaan JUMALA pelastaa ihmisen aivoittamallaan tavalla.


      • ml213.
        O.P. kirjoitti:

        Itse asiassa se menee juuri niin kuin kirjoitin. En kirjoittanut, että jumalaton ihminen saisi jäädä jumalattomaan tilaansa. Kirjoitin, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät vielä tunne Jumalaa, mutta voivat etsiä ja löytää Hänet. Hän ilmoittaa itsensä niille, jotka Häntä vilpittömästi etsivät. Jos evankeliumi ja Jumalan ilmoitus olisi tarjolla vain hengen elävässä tilassa oleville uskovaisille, kukaan meistä ei olisi koskaan voinut löytää Jumalaa.

        Room. 2
        13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-

        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta VOIMAA hyvän toteuttamiseen EI;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Room 7


        Aloitukseen viitaten. Onko tällä ihmisellä,- joka on kollektiivinen tila ihmisessä, niin vapaata tahtoa. VALITA tekeekö JUMALAN tahdon tai ei?

        Miten ihmisessä, jossa EI ASU MITÄÄN HYVÄÄ, voisi tehdä JUMALAN tahdon mukaisia tekija?

        Punainen lanka ajatellen kommunismin ongelmia KÄYTÄNNÖN TASOLLA. Teriassa,- kuten uskonnollisuuskin opettaa, niin ihminen voisi valita tekisiö hyvää vaiko pahaa. Näin ajatteli myös kommunismin suunnittelija. Häneltäkin on todellisuus hukassa ja jälki arjen tasolla kertonee karua kieltään.


      • lukija....
        Taas vastoin Sanaa kirjoitti:

        Taas näitä oman järjen päätelmiä ja sepustuksia ! :(

        Lue edes Raamattua ml213:

        14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
        16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

        Siis ihan toisin kuin sinä ml213 taas kerran selittelit ja sepustit omiasi, siis suomeksi, valhetta sepustit !!!

        Noin käy kun ei ymmärrä Hengellisiä asioita ja kuitenkin on NIIIIN kova halu esiintyä opettajana ja asiantuntijana ! :(

        Sitäkään ml213 et ymmärrä, että tuo uskosta osaton siis ei ole kaikkea Jumalan tahtoa vastaan, vaan uskosta osaton EI OLE TULLUT SOVITETUKSI Jumalan kanssa, ja on siten Jumalan vihollinen ja vihollisen lapsi, eikä siis Jumalan lapsi.

        Ei siis ole kyseessä mikään täysin vihollinen mieli Jumalan tahtoa vastaan, vaan siitä vain, että kenen lapsia olemme ja ketä tottelemme pitkälti, mutta ei siis kaikessa kuten ml213 väitit !

        Tuo room 8 kohta kertoo uskovan lihasta ja Hengestä, ja siitä taistelusta joka uskovassa on käynnissä, eli uskovankin liha siis vastustaa Jumalan tahtoa niiltä osin kun Herra ei ole päässyt uskovaa pyhittämään !

        Luonnollinen ihminen eli uskosta osaton siis ei ole AINA Jumalan trahtoa vastaan, vaan omatunto on hänelläkin ja siten uskosta osaton siis ymmärtää itsessään oikean ja väärän ainakin joiltain osin !

        Etkö ml213 voisi vihdoin lopettaa näiden valheittesi levittämistä ?

        Etkö ymmärrä selvää sanomaa ? :

        Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

        Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Sitten sanoma fariseuksille ja kirjanoppineille, jotka siis LUULIVAT ymmärtävänsä asiat ja olevansa ja opettavansa Totuudessa:

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Siis ml213 jos ja kun et ainakaan vielä näitä asioita ymmärrä, niin ÄLÄ OPETA !

        Tuo kehoitus on sinun hyväksesi, sillä jos Jeesus itse sanoi noin fariseuksille kun Hän samoin monessa kohtaa varoitti heidän hapatuksestaan eli harhaopeistaan ja siis valheistaan, niin olisiko ml213 vihdoin aika sinunkin lopettaa valheittesi levittely ???

        Opetukseen puuttumatta, mutta tällä kaverilla lukijoita riittää. Googletin ja huomasin miten täälläkin on käynyt lähes 38000 lukijaa.

        http://www.ankytys.fi/keskusteluforum/viewtopic.php?f=9&t=96


    • Roomalaiskirje 9
      16 "Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen."

      • nuntius, trinitisti

        ekivaari!

        Nyt oli vaihteeksi täyttä asiaa!! "Minun armossani on sinulle kyllin!!"
        Kaiken hengellisen bodauksen jälkeenkin!--- Meille kaikille!

        Ja Jumalahan se on, joka vaikuttaa myös tahtomisen ja tekemisen!


    • KTS (Ei kirj.)

      Vippaslössi vetoaa tähän vappaaseen tahtoon aina siihen saakka kunnes tullee puhe Israelista. Silloin ei ookkaan ennää väliä ihmisen tahdolla ja teoilla...

      • hybridimassikka

        Johanneksen evankeliumi:
        1:47 Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"

        Apt 10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

        Roomalaiskirje:
        2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.


      • ärräfät

        katso kts- älä kirjoita!

        Onhan se sitten yhtä pi-rua, ettei villi-aasi Ismaelin jäkeläiset saa vapaasti syytää ohjuksia toiseen maahan, milloin hotsittaa,!
        Eivätkä juts-kut suostu siihen oikeutettuun vaatimukseen, että tätä huvia pitää saada harrastaa myös aselevon aikaan! Kauheeta fasismia!


      • KTS (Ei kirj.)
        ärräfät kirjoitti:

        katso kts- älä kirjoita!

        Onhan se sitten yhtä pi-rua, ettei villi-aasi Ismaelin jäkeläiset saa vapaasti syytää ohjuksia toiseen maahan, milloin hotsittaa,!
        Eivätkä juts-kut suostu siihen oikeutettuun vaatimukseen, että tätä huvia pitää saada harrastaa myös aselevon aikaan! Kauheeta fasismia!

        Ketkäs ne onkaan UUDEN liiton mukkaan niitä Haagarin jälkeläisiä:

        Galatalaiskirje:
        4:24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.

        HAHAHAHA!!!


      • ärräfät
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Ketkäs ne onkaan UUDEN liiton mukkaan niitä Haagarin jälkeläisiä:

        Galatalaiskirje:
        4:24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.

        HAHAHAHA!!!

        eipä oile!

        Uudessa liitossa ei ole Haagarin lapsia eriseen - on vain armahdettuja, tai ikman armoia. syntyperästä riioumatta! Nyyisellä Jerusalemilla Paavali tarkoittaa aikansa lakiiuskovia ja Uusi Jerusalem on kokonaan vapaa siitä!

        Sitä paitsi e juutalaiset, eivätkä ismaelilaiset elä mitään uutta liittoa, kuin rippeiden oisalta- ne ovat vanhan liiton kansaa - vielä,

        kiäh- kiäh . kiäh- kyllä se kummasti jubileeraa kun heppu iskee kouransa avokakkaan!


    • trivia

      Helluntaiopin mukaan kukaan ei mene vapaaehtoisesti pahaan paikkaan erkä kukaan taivaaseenkaan oman tahdon voimalla.
      Opin mukaan, jota on toistettu monen helluntaialisen näpytyksellä vapaata tahtoa ei ole.
      Jumala kutsuu pakanan tahi vääräuskoisen helluntaiopin kannattajaksi. Kääntäen se tarkoittaa, että niitä joita ei ole kutsuttu, heidät pakotetaan menemään pahaan paikkaan.
      Kukaan ei itse valitse yhtään mitään. Jumala taivaassa päättää kuka menee kadotukseen, kuka taivaaseen.

      Raamatussa tästäkin on monenlaisia kantoja. Mutta jos joku kutsutaan uskoon, uskosta poissaoleva ei voi olla syyllinen uskomattomuuteensa.
      Helluntailiikkeellä on asiassa suuri ristiriita opin sekavuudessa. Joku logiikka asioihin tulisi saada. Muun muassa eri viestiketjussa ei voi sanoa asiaa toisin kuin toisessa.

    • trivia

      Sitä paitsi, jos Jumala antaa ihmiselle valinnanvapauden. hän ei voi tuomita ketään.
      Jos Jumala antaa ihmiselle vapaan tahdon, hän kadottaa samalla kaikkivoipaisuutensa, yhden tärkeimmästä ominaisuudestaan. Jumalasta tulisi ihmisten ajatusten vanki.
      Päättäkää helluntailaiset, millaisen Jumalan haluatte, sekopään vai loogisesti ajattelevan olion.

      • tinanappi

        trivia!

        Tietysti haluamme Jumalan, kuten sinut, filmaattisen älyn ja logiikan superin ja perustelujen rautaisen sorvaajan.

        Mutta, mutta - jos poliisi antaa täyden vapauden noudattaa liikennesääntöjä - kunkin omantunnon mukaan, vaikkei jepari olekaan näkyvästi sillä hetellä pailalla, niin merkiutseekö se virkavallan kaikkivoipaisuuden loppua?
        Mihinkä Jahven kaikkuvaltius häviää, vaikka hän valitsee olla käyttämättä sitä joka hetki kokonaan.

        Jis bodari nostaa varovasti lelun ja ojentaa sen lapselle, jauhamatta sitä mureniksi kourassaan, niin se osoittaako se, että voima on muutenkin kadonnut?


      • Maria-Elisabet

        Jumala ei tuomitse ketään . Hän armahti meidät kaikki Jeesuksessa. Voit valita otatko armon vastaan vai et.Sinä valitset tietäen valintasi seurauksen, sen ymmärtää jo järjellään. Uskooko sen, onkin sitten uskon asia. Usko tulee yhä edelleenkin kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanasta.
        Jumala ei kadota kaikkivoipaisuuttaan, koska hän täytti lain, oman lakinsa itse kuolemalla (että me saisimme elää) on hän ostanut meidät omikseen ja Saatanan suu on tukittu. Hänellä on iankaikkinen valtameidän ylitsemme tehdä kanssamme mitä tahtoo. Hänen tahtonsa on hyvä.
        Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimus on täytetty.


      • Jumalan antama tuomio tai armo sisältyvät siihen valintaan, minkä valintahetkellä teemme:

        5. Mooseksen kirja 30
        19 "Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."

        2. Korinttolaiskirje 7
        1 "Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa."

        Jos myöhemmin tulee tilaisuus valita paremmin, Jumala sallii uusia valinnan.

        Luukas 6
        37 "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."


    • Niin on !!! Sinä voit Vapaasti valita joko Herra tai percele . Senjälkeen sulla ei ole muuta vapaita valintoja jäljellä . Toinen heistä aina sua ohjaa valinnoissa senjälkeen.

      • -o-

        Miksi päätit valita perceleen?


    • santsi

      Niinpä, aloitus oli todellakin kärjistetty "vapaaseen tahtoon". Siinäpä meille miettimistä. Ollakko vapaa tahto tekemään hyvää vaiko pahaa?

    • Maria-Elisabet

      Valinta ja tahto ei ole sama asia. Tahtoahan voi ihan mitä tahansa eikä sitä ehkä kuitenkaan vain tahtomalla saa vaan pitää ehkä jotain tehdäkin.
      Jotta voisi valita täytyy olla ainakin vähintään 2 vaihtoehtoa muuten ei valinnan mahdollisuuttaan(oikeuttaan) voi käyttää.
      Tässä tapauksessa en ymmärrä, mikä 3:s vaihtoehto voisi olla.

      • Niin tuo tvä ja tulee esiin hyvin Room 7 missä ensin Paavali Tahto niin paljon Hyvä mutta huomaa että hän ei sen mukaan voi toimia mikä tahtoo , sen seurauxena että >Hän tekee valinnan (Room. 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?) ja kaikki on ohi hetkessä ja senjälkeen Hän pysty Hengessä tekemään mitä ei aikaisemmin pystynyt.


    • trivia

      "Mutta, mutta - jos poliisi antaa täyden vapauden noudattaa liikennesääntöjä - kunkin omantunnon mukaan, vaikkei jepari olekaan näkyvästi sillä hetellä pailalla, niin merkiutseekö se virkavallan kaikkivoipaisuuden loppua?"

      Kyllä se merkitsee. Ei aivan loppua mutta murenemista. Ellei välttämättömyyttä tajuta, yhteiskunta alkaa murentua.

      Jos ei ole vapaata tahtoa niin se merkitsee Jumalan, ideaalisen hengen, ohjaavan kaikkea ja olevan vastuussa kaikesta.
      Jos ihmisellä on tietty suhteellinen määräysvalta toimia väärinkin esim. tehdä rikoksia tai olla tulematta tiettyyn uskoon (helluntailaisuus, luterilaisuus tms), Jumala salliessaan sen toimii tahtonsa mukaan mutta ihmisellä itsellään ei ole vapaata tahtoa ja Jumala on vastuussa kaikesta. Jumala toimii tietoisesti kaikkitietävänä ihmisten harhauttamiseksi salliessaan näennäisen vapaan tahdon olla uskomatta raamatullisiin oppeihin ja on syyllinen ihmisen joutumisesta kadotukseen.
      Miten muuten Jumala saisi aikaan kadotuksella pelottelun ellei tietoisesti sallisi uskonnottomuutta.

      ps. Jumala ei vie rikollisia ym. kadotukseen jos he ennen kuolemaansa tulevat uskoon (mihin niistä!).
      Jumala vie hyvän ja ihmisystävällisen elämän viettäneen uskonnottoman kadotukseen sääliä tuntematta.
      Onko Jumala suurin syyllinen ihmisten onnettomuuksiin? Olipa vapaa tahto tai ei.

    • uosi

      Trivian kirjoituksessa on järkeä.
      Jumala on vastuussa ihmisten pahoista teoista. Joko Jumala on järjestänyt maailman sellaiseksi että niitä tulee tai sallii ihmisten tekevän niitä ja olla jopa uskomatta häneen.
      Ihminen ei siten ole lainkaan vastuussa teoistaan Jumalalle. Juttu on toisinpäin. Jumala on vastuussa ihmisille.
      Kun Jumala on vastuussa ihmisille teoistaan tai tekemättä jättämistään, niin Jumalan suorittama poikansa murha tarpeettomana asettuu uuteen valoon. Siitä tulee ensisijassa rikos ja rikosnimike on murha.

    • Kyllä ihminen on vastuussa pahoista teoista joka percele auttaa hänen tekemään ja antaa myös ihminen ne ajatuxetkin. Koska hän on valinnut percele eikä Jumala .

      Yx valinta sulla on senjälkeen olet sen orja joka sua myöskin ohjaa. Siis valitset joko Jumala tai percele.


      Joh. 8:34

      Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

      Ja synnin isäntä on percele !


      1. Joh. 3:8

      Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

    • Missä?

      Voi pyhät pyssyt näitä tekstejä. Missä ovat opettajat tästäkin ketjusta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe