Aloitan juomisen! (viinavarastoni ovi aukesi)

LopL.

Olen ostanut itselleni varastoon tolkuttoman suuren määrän alkoholijuomia pahan päivän varalle. Olen riutunut jo pitkään vaikeuksissa, yrittänyt hakea apua jne.
Rahahanat ovat sulkeutuneet. En ole hyvällä tahdollakaan onnistunut niitä avaamaan. Minulle siis ei ole tullut enää kahteen kuukauteen rahaa lainkaan.
Opiskelut kärsii, ja nyt on ruvennut kärsii pahemman kerran myös ihmissuhteet. Ajatukseni kun ei enää juokse entiseen malliin. Koen olevani selkeästi huonompi, kuin muut.
Aikuisen ihmisen pitäisi osata jo huolehtia asioistaan. Itse olen niin surkea, etten vain selviydy näistä aikuisten velvoitteista. Rahani loppui, koulutehtävistä ei tule mitään. Moni asia on jämähtänyt, enkä ole onnistunut pääsemään psykologin pakeille.

Niimpä päätin sitten avata viinavarastoni oven.. Ei ole enää mitää menetettävää!
Minulla on varmaan ollut joku järjetön mania, mullahan on ihan järjettömästi alkoholijuomia ollut jemmassa. Olen ostellut niitä vain lisää ja lisää, enkä ole yhtään juonut. Ne, mitkä ovat olleet piilossa, ovat olleet myös poissa mielestäni. Jatkuvasti, jo vuosien ajan ollut sellainen fiilinki, että pitää ostaa viinaa vähissä määrin, kyllä minä niistä vielä sitten aikanaan lohdun haen, jos muualta en ole onnistunut sitä saamaan. En aloita viinan juontia vielä tänään. Keskiviikkona sallin jo pienet naukut. Koulutehtävistäni ei ole tullut yhtään mitään. Kokeilen keskiviikkona alkoholin voimin saada luovuutta muutaman tehtävän tekoon. Jos se ei onnistu, niin ei voi mitään. Jumala on jo niin kauan sitten unohtanut minut, eikä se oo jaksanut edes rukouksiani kuulla.
Olen rukoillut, että saisin voimia, sekä taitoja millä selvitä täältä suon syövereistä. On ihmisiä, joilla vain ei ole kykyjä. Ite olen jaksanut sinnitellä jo kolmen vuoden ajan silleen, että tuet ovat aina väliin tauolla.

Koska en pääse hoitoon (muka liian hyvä elämä, sekä laaja tukiverkko), on ihan sama sitten ajautua sellaiseen jamaan, että pääsis edes laitokseen. Itsenäiseen elämään kun en kertakaikkiaan kykene. Tai sitten vaihtoehtoisesti olisin valmis vaikka jo kuolemaan. En halua olla yhteiskunnalle rasitteeksi. Ihmisen ku pitäis pystyä ite pitää ohjakset käsissä, eikä vain ajautua sinne tänne. Ite kuulun ajautujiin, koska kyvyt selvitä ongelmista ovat niin niin niin vajaavaiset, joskin niitä edes on!

16

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu,

      Laita kuitenkin ovi säppiin , Siellä sanotaan että yhdenkään juomarin ei
      pidä taivasten valtakuntaa perimän. ,

      • LopL.

        Kun tongin kaappejani, löysin paljon sellaista kamaa, jota olen tarjousmyynneistä ostanut, mutta jotka ovat jääneet täysin käyttöä vaille. En muistanut edes omistavani käsikonsolia... Kolme peliä ja kaikki pelaamattomia. Ja paljon muuta krääsää.

        Olen kypsytellyt pitkään sitä, onko mulla oikeutus juoda. Tavallaan Raamattuhan kieltää sen. Toisaalta jos en onnistu selviämään täällä Jumalaan, ammattiauttajiin jne. luottaen, niin silloin on ihan sama, vaikka vähän ottaiskin. Eräs körttisaarnaajakin eräässä lehtiartikkelissa sen kalliisti totesi: Olut on Jumalan lahja ja Lutterikin sitä kotonaan pani. Samainen körtti myös totesi, että jo Jeesuksen aikana juotiin viiniä... kohtuudella. Viini oli Jumalan lahja. Ei Jeesuskaan suotta vettä viiniksi muuttanut Kaanaan häissä. Viinihän oli arvostetumpaa juotavaa, kuin vesi.

        Meikäläisten puheissa alkuun kerrottiin viinin olevan rypälemehua. Myöhemmin tunnustettiin, että kyllä siinä sittenkin oli alkoholia, mutta se oli säilöntäaine. Vesi ja mehu kun olisivat pilaantuneet niissä olosuhteissa. Eli alkoholi oli välttämätön paha ja nykyaikana tämän pahan voi eliminoida juomista kokonaan, jolloin ei tule myöskään kiusauksia ottaa liikaa. Oli alkoholi Jumalan lahjaa tai ei, koen, että minulla on toisaalta täydet oikeudet ruveta kiskomaan sitä.


    • tällaista kokeilin

      Itse join pullon koskenkorvan vodkaa. En alkanut elämöimään,ajatus
      kulki yhtä kirkkaana kuin selvinpäin,eikä askelkaan horjunut. Tunsin itseni
      kyllä energisemmäksi kuin ilman vodkaa. Kaiken kaikkiaan ihmettelen onko
      minussa vika vai viinassa, kun en tullut huppeliin ja enkä alkanut hölmöilemään.
      Tämänkin kirjoitin alkoholin vaikutuksen alaisena.

      • yks ateisti

        Viina ei ole oikea valinta sinulle. Ehdottaisin kuitenkin että mielummin polttelisit "pyhää yrttiä" se laajentaa paremmin ajatuksia.


    • trollit pois

      Joku hellariko se tehtailee näitä juttuja. Välillä on nuori tyttö, välillä vl-äiti ja nyt opistekelija. Kuka ihme ottaa tosissaan näitä trolleja. Sivustolla pitäisi olla kirjautumispakko, joka helpottaisi trollien poistamisen.

      • LopL.

        Mitä ihmettä sinä hourit??!!
        Luuletko tosiaan, että täällä keskustelupalstalla on vain yksi ja ainut kirjoittelija. Toki tämä anonyymiys mahdollistaa sellaisen, mutta mikä sinä olet sieltä puskien takaa näkemään, että asialla olisi nimenomaan yksi ja sama hellari?

        Olen kyllä kirjoitellut tänne aiemminkin, mutta kyllä ne kaikki on sivunnut tätä samaa aihetta, eli näitä ongelmia, joiden kanssa olen painiskellut. Nimimerkkini on vaihdellut, koska käyn sen verran harvoin täällä, etten vain muista aiempia käyttämiäni. Yleensä keksinkin nimimerkin hetken mielijohteesta ja pyrin käyttämään vähintään kyseisen keskustelun ajan samaa nimimerkkiä. Ja jos satun muistamaan aiemmin käyttämäni nimimerkin, toki pyrin käyttämään sitä. Koska en ole mikään vakiokirjoittelija täällä ja omaan myös huonon muistin, minulle ei ole vielä muodostunut pysyvää nikkiä. Uskoisin, että joku ammatti-ihminen osaisi ehkä löytää kirjoitustyylini tms. perusteella aiempiakin kirjoituksiani, jos nyt jaksaa sen eteen vaivaa nähdä.

        Joskus myös toisilla voi olla hyvin samankaltaisia kirjoituksia. Olen tavannut täällä keskustelupalstoilla kirjoituksia, jotka voisivat hyvin olla minun elämästäni. Kuitenkin jotkin pienet vivahde-erot tuo ilmi, ettei kirjoitus ollutkaan minun. Eihän tästä ole kauaakaan, kun joku oli nostanut jonkin kirjoituksen kolmen vuoden takaa takaisin ylös. Olin melko varma pitkään, että kirjoitus oli minun aikaan saamani. Muutama sanonta kuitenkin oli sellaisia, joita en käytä. Mutta kun kirjoitukset olivat niin saman kaltaisia ja sopi just siihen ajankohtaan... Aloin tarkistamaan, onko vastaavalla nimimerkillä kirjoitettu muitakin. Oli. Ja niistä löytyi jo eroja. Huomasin siis, ettei se ollutkaan minun kirjoitukseni ja siksi siinä ne minulle vieraat sanonnat. Ja kun vertailin sen nimimerkin kirjoittamia tekstejä keskenään, havaitsin, että ne ovat aikalailla saman ihmisen kirjoittamia. Tämä palstahan antaa myös siihen mahdollisuuden, että voimme "varastaa" toisen kirjoittajan rekkaroimattoman nimimerkin ja käyttää sitä.

        Olen harkinnut muutamia kertoja oman nimimerkin rekisteröimistä, mutta toisaalta olen nähnyt sen vielä sen verran tarpeettomaksi, ettei ole ollut aihetta tehdä sitä.


    • LopL.

      Sain vihdoin ja viimein pienen tukun rahaa. Viinakaapin ovi meni toistaiseksi kiinni. Kaikki ongelmani eivät kuitenkaan rahojen saantiin loppuneet. Ajatukseni ovat niin pahoin jumissa, että olen harkinnut niiden pienimuotoista voitelua.
      Tänään esimerkiksi ryhmätyötä tehdessä jopa luokkakaverit huomasivat, että käyn normaalia pidemmillä piuhoilla. Koulun penkillä ollessani en tosin vielä tiennyt, että olen saanut nyt sen verran rahaa, että pärjään taas vähän aikaa. Toisaalta tänään ei kouluhommista ole tullut yhtään mitään. Keskiviikkona etäpäivä.

      Kannattaako ottaa pienet voitelut? Sopisiko 75cl pullo punaviiniä? Jos pidän sen siinä, enkä rupea sen enempää juomaan. Kaapissani olisi väkevämpiäkin, mutta ne todellakin säästän vasta pahan päivän varalle.

      • yks ateisti

        Jos nyt kuitenkin hommaisit "pyhää yrttiä" ja polttelisit sitä sitten hissukseen. ei tule krapulaakaan.


      • Narial.
        yks ateisti kirjoitti:

        Jos nyt kuitenkin hommaisit "pyhää yrttiä" ja polttelisit sitä sitten hissukseen. ei tule krapulaakaan.

        Ite olen imaissut muutamat henkoset kannabissätkästä, mutta koska en ole tupakoitsija, yskiminen esti savujen pääsemisen keuhkoihin. Työkaverini minulle sitä tarjosi työpäivän päätteeksi. No hänellä oli myös bongi, jonka hän toin seuraavalla kerralla mukaan. Muutamat henkoset vedin. Oloni muuttui ihmeelliseksi. Maisema alkoi jotenkin aaltoilemaan ja muutenkin tuntui, että kaikki aistini ovat ihan sekaisin. Tämän lisäksi minulle tuli valtava nälkä, jonka vuoksi piti käydä snäkärillä syömässä vähän jotain. Tiesin tehneeni väärin. Tämä ei sopinut uskovaiselle, mutta myöskin tietääkseen laitontakin. Tai no en tiedä, onko henkosten vetäminen rikos, mutta kannabiksen omistaminen ja kasvattaminen (tämä työkaveri kasvatti sitä itse) on rikos.
        Tämä kokeilu tapahtui n. 4 vuotta sitten. Eipä ole tullut mieleen kokeilla enää uudelleen.


      • yks ateisti
        Narial. kirjoitti:

        Ite olen imaissut muutamat henkoset kannabissätkästä, mutta koska en ole tupakoitsija, yskiminen esti savujen pääsemisen keuhkoihin. Työkaverini minulle sitä tarjosi työpäivän päätteeksi. No hänellä oli myös bongi, jonka hän toin seuraavalla kerralla mukaan. Muutamat henkoset vedin. Oloni muuttui ihmeelliseksi. Maisema alkoi jotenkin aaltoilemaan ja muutenkin tuntui, että kaikki aistini ovat ihan sekaisin. Tämän lisäksi minulle tuli valtava nälkä, jonka vuoksi piti käydä snäkärillä syömässä vähän jotain. Tiesin tehneeni väärin. Tämä ei sopinut uskovaiselle, mutta myöskin tietääkseen laitontakin. Tai no en tiedä, onko henkosten vetäminen rikos, mutta kannabiksen omistaminen ja kasvattaminen (tämä työkaveri kasvatti sitä itse) on rikos.
        Tämä kokeilu tapahtui n. 4 vuotta sitten. Eipä ole tullut mieleen kokeilla enää uudelleen.

        Itse polttelin joskus 2 vuotta lähes joka ilta yhdet-kahdet sauhut, Se auttoi rentoutumaan työpäivän jälkeen ja sain unen paremmin, kun muuten olisi tarvinnut unilääkkeitä. Kasvattelin myös muutaman kerran itselleni, en myyntiin. Jäin muutaman kerran sitten kiinni poliisille. Joten lopetin kasvattelun. Ostin sitä sitten tutuilta. lopetin sitten jossain vaiheessa koko harrastuksen. Nyt olen ollut noin 3,5 vuotta polttamatta ollenkaan. Ei ollut vaikea lopettaa. Nykyään juon joskus vain kaljaa. Sitäkin niin vähän että, tämän vuoden aikana olen ollut 3 kertaa pienessä huppelissa.


    • 69+77

      ##Jos nyt kuitenkin hommaisit "pyhää yrttiä" ja polttelisit sitä sitten hissukseen. ei tule krapulaakaan. ##

      Mene vaan yrtties kanssa Köpikseen!

      • yks ateisti

        Mee sää psykiatriseen sairaalaan hoitoon!


    • lestadiolainen7

      Aloittaja, rukoilen sinun puolestasi.
      Jumala kuulee totisesti rukoukset!
      Paljon voimia sinulle!

    • LopL.

      Tänään oli todettava se: Olen todella menettänyt otteeni elämästäni!
      Ihan käsittämätön sekasotku. En löydä mitään. Tänään piti tehdä taas muutamia asioita. Lopputulos: kaikki hukassa ja ympärilläni järkyttävä sekasotku.
      Se paheni entisestään, kun aloin kaivelemaan kaappien sisältöjä, mitä kaikkea onkaan tullut aikojen saatossa ostettua!
      Kaikki tärkeät asiapaperit hukassa. Olen yrittänyt koko iltapäivän saada jotain rotia tähän touhuun, mutta koska koen tilanteen niin mahdottomaksi, päätin luovuttaa!

      Olen todella pettynyt toimintaani! Miten ihminen voi ollakin näin sairas?!!!
      Olen jatkuvasti pyrkinyt järjestelmällisyyteen, mutta miksi tavarat eivät pysy järjestyksessä?

      Löysin lisää juomia... Miksi ihmeessä oon ostanut kokoajan lisää, jos kerta en ole juonut. Onko muistini oikeasti niin PASKA, että en muista, mitä omistan?
      Niin tai näin, nyt aukesi ensimmäinen pullo! Perse, jos en saa elämästäni otetta, niin antaa kaiken sitten olla!!!

      • LopL.

        Diagnoosi itselleni: minulla täytyy olla bibolaarihäiriö tai jotain muuta. Terve minä tuskin olen!!


      • yks ateisti
        LopL. kirjoitti:

        Diagnoosi itselleni: minulla täytyy olla bibolaarihäiriö tai jotain muuta. Terve minä tuskin olen!!

        Ei alkoholi poista ongelmia kuin väliaikaisesti. Loppujen lopuks se pahentaa niitä.
        Eikö kannattaisi varata lääkärille aika ja kertoa sielä rehellisesti kaikki asiat?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe