Miksei poliisiautoksi kelpaa??

jepsios

"poliisi saa valita tunnukselliseksi poliisiautoksi VW, Skoda tai Touota" kuitenkaan tojoo ei juuri ole käytössä, miksi?
Tosin tämä tieto muuttuu skodan osalta koska octavia korvataan VW Passatilla, jossa on riittävän nykyaikainen tsi moottori ja vaivaton dsg !

147

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,.,.,,.

      vittu on kiinnostavaa

      • tähtiä?

        Onko äiti kieltänyt sanomasta rumaa sanaa?


    • tuojota

      Koska töissä ei saa olla kivaa.

    • Tojo Mies

      Valtion autoiksi kelpaavat vain sellaiset merkit, joilla on suuri työllistävä vaikutus. Volkkarifirman remonttimiehet ovat täystyöllisiä ympärivuoden värkätessään kuntoon noita TSI- ja DSG-rakennelmia.

    • Ei tojo kelpaa

      Poliisiautoissa vaaditaan käyttövarmuutta ja ajo-ominaisuuksia. Tojossa ei ole kumpaakaan.

      • wagniikka..

        Saatiinhan tänne yksi perseen kautta syynnytetyn lippispää homon kommentti :)


      • Ei Tojo kelpaa
        wagniikka.. kirjoitti:

        Saatiinhan tänne yksi perseen kautta syynnytetyn lippispää homon kommentti :)

        Sinulla meni kaikki väärin. Leasingautojen suurin valintaperuste on käyttövarmuus ja siksi Tojo ei kelpaa liisariksi. Ei myöskään taksiksi.


      • Laatua

        Kyllä löytyy "siviipoliisiautoina" Avensista ja Hiluxia ainakin Helsingissä.


      • kukaan ei uskoisi
        Laatua kirjoitti:

        Kyllä löytyy "siviipoliisiautoina" Avensista ja Hiluxia ainakin Helsingissä.

        Juuri tuohon uskomattomaan hämäykseen perustuu poliisi "siviiliautot".


      • Toyota kestää
        Ei Tojo kelpaa kirjoitti:

        Sinulla meni kaikki väärin. Leasingautojen suurin valintaperuste on käyttövarmuus ja siksi Tojo ei kelpaa liisariksi. Ei myöskään taksiksi.

        Toyotalla on legendaarinen kestävyys. Oletko ihan idiootti!


      • lukutaitoiset
        Toyota kestää kirjoitti:

        Toyotalla on legendaarinen kestävyys. Oletko ihan idiootti!

        Sitä legendaa luemme takaisinkutsulistoilta.


      • Ja taas Ja taas
        Toyota kestää kirjoitti:

        Toyotalla on legendaarinen kestävyys. Oletko ihan idiootti!

        Poliisitkin ja valtio tietää ettei kannata sekaantua tollolootaan, koska kukaan järkevä ihminen ei halua saada tojoteron leimaa ja tyhmyyttä ;D
        Jopa poliisit nauraa teroille kun terot kännipäissään(harvoin selvinpäin) yrittävät piipaa autoa pakoon jollakin hikisellä toihottimella, ja taas joku sivullinen jää alle teron kännisten toilailujen takia. Ei toihotinta turhaan pidetä myös rattijuoppojen jumbomerkkinä.


    • 56yufg

      Octavia Hatchback
      2,0 TDI 150 Ambition 29 649,23 €

      Corolla
      1.4 D-4D DPF 6 M/T Active 25 437,63 €

      Avensis
      Sedan 2.0 D-4D 124 6 M/T Life 27 609,09 €

      Jos nyt oikein katsoin niin toyotahan on vielä halvempikin.
      Mutta toisaalla voi taas vaikuttaa sekin että mihin hintaan tarjotaan
      ne muut asennustyöt mitä tulee ennen kuin se auto on poliisiautovarusteissaan.
      Mutta näissä henkilöauto poliisiautoissa nyt ei juuri luulisi mitään kummosta
      asennusta ja rakentamista olevan, laitetaan viranomaisradiota ja kannettavalle teline ja näile kaikille johdotuksia vähän, hälytysajolaitteet. Poliisipakettiautohan rakennellaan jo paljon enemmän, ainakin jos partiointi käyttöön menee.

      Poliisiautot taidetaan huoltaa yleensä omissa nurkissa, tietääkseni mutta
      ei kai nyt poliisilla kaikkea omaa huoltovälineistöä kuitenkaan ole.

      Varmaan poliisi vastaa näihin kyllä, joku vaan kysyisi sieltä ja kertoisi
      tänne sen vastauksen. Tuskin se mitään topsecret asiaa ole että miksi
      valitaan eri tuotteiden välillä jokin.

      • Olin töihinsinne men

        Aikoinaan oli Lauttasaaressa poliisiautovarikko, tais olla 60:n luvulla.


      • 1+9

        Ainakin Raskoneella huoltavat poliisiautoja.


      • juupajoki

        Jaa-a jotuisko siitä ettei piiiitkään aikaan tojolta saanut yhdistelmää diesel ja automaattilaatikko? samasta syystä tojoa ei ole näkynyt taksissa. Myös 15 000 km vs 30 000 km huoltoväli on merkittävä ero!


    • P e n t t i

      On huojentavaa tietää, että verorahoja ainakin Poliisin tapauksessa käytetään tehokkaasti ja perustuen todellisiin laatuselvityksiin.

    • hetijoo

      Olisihan se komia olla hiake-maijan kyydissä :-D. Ruosteisen ja lepattavan puskururin alta musta sauhu vaan pöllyäisi kun kammarille poljettaisiin :-D
      Vaan kiukkuinen ja hitaaseen äänekkääseen kyllästynyt kyyditettävä sattaisi tönäistä takaoven irti saranoiltaan..
      heeee... jaa mutta näin avesniksen kerran virkaväreissä mutta ahdas ja kapeahan se on, soveltunee liikenteen valvontaan pienille ihmisille.
      Siviilipuolella on jokunen korolla kyllä kun siellä halutaan enempi olla huomaamattomia ja sulautua tuulipuku-terokansaan.

    • Liike lopetetu

      Voisko olla kahden viikon jonot huoltoon? Poliisiautoja ei ole vara seisottaa viikkokausia ikkunan nostimen rasvausta odotellessa. Ja saattaahan se olla että että klonkswagenin myyjät osaavat tarjoilla kaupasta päättäville jotain pientä kylkiäistä. Tojotia ei näy liiemmin taksissakaan. Enää edes hybriidejä. Taksiyrittäjät osannevat laskea rahansa ja ilmeisesti Toyotalla ajaminen ei kannata.

      • renkikuski

        Katos Taksi-Pena taas täällä ja jutut samaa tasoa kun ennenkin.


      • Katos katos
        renkikuski kirjoitti:

        Katos Taksi-Pena taas täällä ja jutut samaa tasoa kun ennenkin.

        Renkikuski ei sinunkaan taso kovin korkealla ole.


    • Tojokymco

      Eihän Tojotalla saisi edes Kymco-moposkootteria kiinni.

      • Äititäällä

        Niih just. Saakelin taakeli...


    • 9+13

      Mikä automerkki on on se joka näkyy usein uutisissa ,on väriltään valkoinen ja kyljessä kirjaimet UN ?

      • sinunkin rahoillasi

        Kirjaimista päätellen sitä kuitenkin käyttää maailman kallein ja tehottomin organisaatio. Olisiko merkki sitten sen kanssa "sävy-sävyyn".


      • ifi

        UN KUN POIMII pääasiassa lämpimissä maissa,joissa tojoromukin
        saattaa käynistyä....


    • Laadun ystävä

      Miksi kelpaisi kun saatavana on kunnollisia autoja?

    • Heeh...

      ...siinä taas joku mutu- aloittaja vääntämässä amispohjalta.

      Avensista on poliiseilla ajossa vaikka kuinka paljon.

      Satun tietämään asian tarkkaan, koska teen poliisien kanssa paljon yhteystyötä eri puolella suomea.

      VW: n TSI:lle ja DSG:lle nauravat naurismaan aidatkin:)

      • Tojot kauppaan

        Taksimiehet ei naura vaan ostaa työkäyttöön, mutta tojon ne kiertää kaukaa ja jättää kauppaan, miksi?


      • Tietäjä.
        Tojot kauppaan kirjoitti:

        Taksimiehet ei naura vaan ostaa työkäyttöön, mutta tojon ne kiertää kaukaa ja jättää kauppaan, miksi?

        Koska ne toimivat ja Tojot ei. Ei muuten ole poliisikäytössä paljonkaan Avensista.


      • tekniikkakeskus
        Tietäjä. kirjoitti:

        Koska ne toimivat ja Tojot ei. Ei muuten ole poliisikäytössä paljonkaan Avensista.

        Kokeeksi on hankittu muutamia kymmeniä Avensiksia muutama vuosi sitten. Kun nykyiset on ajettu loppun uusia ei enää hankita.


      • kyllä ei voi
        tekniikkakeskus kirjoitti:

        Kokeeksi on hankittu muutamia kymmeniä Avensiksia muutama vuosi sitten. Kun nykyiset on ajettu loppun uusia ei enää hankita.

        Syynä se vanha juttu siitä, että tojopoliiseille kun tulee kutsu hälytykseen, niin jo kesken matkaa voi tulla takaisinkutsu. Ei poliisityötä voi semmoisesti tehdä.


      • voi ei kyllä
        kyllä ei voi kirjoitti:

        Syynä se vanha juttu siitä, että tojopoliiseille kun tulee kutsu hälytykseen, niin jo kesken matkaa voi tulla takaisinkutsu. Ei poliisityötä voi semmoisesti tehdä.

        Täältähän se palstan järjenjättiläinen vasta löytyi.


      • sieltä siis?
        voi ei kyllä kirjoitti:

        Täältähän se palstan järjenjättiläinen vasta löytyi.

        No hyvä että myönsit.


      • ei vapareita
        sieltä siis? kirjoitti:

        No hyvä että myönsit.

        Eikä poliisi saa saastuttaakaan. Senkin takia eri merkit.


      • Yhteystyötä?


    • jepsios sekoilija

      Touota ? tojoo? taasko on nuppi aivan sekaisn? lopeta nyt lääkkeiden pureskelu. Ei tuommoisia ole olemassakaan ! sitä se sekoilusu tettä sinä' sama kusipäää joka ei ole mikään olet siis nolla .
      Riittävän nykyaikainen ? onko tsi kone muuttunut viimein semmoiseksi että kestää jo 60tkm? vaivaton dsg ? etkö lääketokkuroissasi vieläkään tiedä että vaivatonta dsgtä ei ole niitä kaikkia vaivaa enneaikainen hajoaminen!

      • minimyyrätero

        Kyllä Terolla kiehuu :) Varokaa ettei tuu suoli24:n kautta Terolta turpaan !!


    • Huuhaa VW

      Nyky volkkarit on ihan paskoja millon hajoo ilmastoinnin kompura,millon hajoo dsg loota,millon sekoilee keskuslukko ja sitä sun tätä.On kyllä ihme jos mittariin ehtii edes tulla 300000km.

    • 4-motion

      Kuka haluaisi ajaa työkseen tojotalla? Jos päivät istuu autossa siltä vaatii muutakin kuin halpoja varaosia ja luotettavuutta. Mm. ajo-ominaisuuksia, laadukkuutta ja jämäkkyyttä. Ja tehty eurooppalaisille kuskeille, ei 150cm kiinalaisille. Tojotassa "laadun" huomaa jo oven sulkiessa. Losahtaa kuin maksalaatikko asfalttiin.

      • Luotettavin.........

        Kaikki sen tietävät, jopa sinäkin että Avensiksen ovi sulkeutuu kuin
        kassakaapissa mutta paljon kevyemmin. Lapin reissulla huomasin
        ettei Rovaniemen pohjoispuolella vastaan tullut juurikaan muita
        kuin Toyotaa,noin seitsemän kymmenestä ja Avensiksia oli tosi
        paljon. Samoin oli laita Pohjoisnorjassa. Ei sinne pitkien etäisyyksien
        erämaihin haluta hajoavia Saksanseisojia,ranskanrapeista nyt
        puhumattakaan. Väkisinkin tulee epäilys että Luotettavin siellä
        valitaan.


      • Utsjoen mies...
        Luotettavin......... kirjoitti:

        Kaikki sen tietävät, jopa sinäkin että Avensiksen ovi sulkeutuu kuin
        kassakaapissa mutta paljon kevyemmin. Lapin reissulla huomasin
        ettei Rovaniemen pohjoispuolella vastaan tullut juurikaan muita
        kuin Toyotaa,noin seitsemän kymmenestä ja Avensiksia oli tosi
        paljon. Samoin oli laita Pohjoisnorjassa. Ei sinne pitkien etäisyyksien
        erämaihin haluta hajoavia Saksanseisojia,ranskanrapeista nyt
        puhumattakaan. Väkisinkin tulee epäilys että Luotettavin siellä
        valitaan.

        Avensiksen ovi rämpsähtää kiinni kuin peltipurkki. Täällä pohjoisessa ei Tojoja näy juuri lainkaan. Huomaa, ettet ole Suomen, Ruotsin tai Norjan Lapissa koskaan käynyt. Eurooppalaisia autoja täällä on. Avensis etenkin dieselinä on niin surkea ja epäluotettava, ettei siitä ole autoksi pohjoiseen.


      • Kts. Wikipedia
        Utsjoen mies... kirjoitti:

        Avensiksen ovi rämpsähtää kiinni kuin peltipurkki. Täällä pohjoisessa ei Tojoja näy juuri lainkaan. Huomaa, ettet ole Suomen, Ruotsin tai Norjan Lapissa koskaan käynyt. Eurooppalaisia autoja täällä on. Avensis etenkin dieselinä on niin surkea ja epäluotettava, ettei siitä ole autoksi pohjoiseen.

        Huomaan että Utsjoki on sinusta yhtä kaukana kuin laatu
        vaginaattorien jakopäästä ja DSG-laatikosta. Dieseleitä ei erota
        vastaantulijoista mutta Toyotan rinkulat erottaa. Sitikoita tuli vastaan
        tasan yksi. Oliko väärin laskettu? Osta silmälasit että näkisit jotain
        muutakin kin kurjuutta! PS: Avensiskin valmistetaan Euroopassa.


      • Olet huvittava
        Kts. Wikipedia kirjoitti:

        Huomaan että Utsjoki on sinusta yhtä kaukana kuin laatu
        vaginaattorien jakopäästä ja DSG-laatikosta. Dieseleitä ei erota
        vastaantulijoista mutta Toyotan rinkulat erottaa. Sitikoita tuli vastaan
        tasan yksi. Oliko väärin laskettu? Osta silmälasit että näkisit jotain
        muutakin kin kurjuutta! PS: Avensiskin valmistetaan Euroopassa.

        Älä naurata Wikipedialla kun sinne saa kirjoittaa mitä tahansa kuka tahansa. Toyota on vitsi Lapissa. Kyllä ne Tojon dieselit erottaa kun hiukkasloukut paukkuu rikki ja koko moottori.

        Osta silmälasit itse niin voit lukea laaduttoman Toyotan testitappioita ja miten se ei kelpaa työsuhdeautoksi koska työsuhdeautoilta vaaditaan käyttövarmuutta.


      • syykin siihen
        Luotettavin......... kirjoitti:

        Kaikki sen tietävät, jopa sinäkin että Avensiksen ovi sulkeutuu kuin
        kassakaapissa mutta paljon kevyemmin. Lapin reissulla huomasin
        ettei Rovaniemen pohjoispuolella vastaan tullut juurikaan muita
        kuin Toyotaa,noin seitsemän kymmenestä ja Avensiksia oli tosi
        paljon. Samoin oli laita Pohjoisnorjassa. Ei sinne pitkien etäisyyksien
        erämaihin haluta hajoavia Saksanseisojia,ranskanrapeista nyt
        puhumattakaan. Väkisinkin tulee epäilys että Luotettavin siellä
        valitaan.

        "Lapin reissulla huomasin
        ettei Rovaniemen pohjoispuolella vastaan tullut juurikaan muita
        kuin Toyotaa"

        Siellä isot etäisyydet ja katsastajat ja nimismiehet harvassa. Siellä helpompi ajaa katasastamattomilla kun pysyy katveessa.


      • Utsjoen mies...
        Kts. Wikipedia kirjoitti:

        Huomaan että Utsjoki on sinusta yhtä kaukana kuin laatu
        vaginaattorien jakopäästä ja DSG-laatikosta. Dieseleitä ei erota
        vastaantulijoista mutta Toyotan rinkulat erottaa. Sitikoita tuli vastaan
        tasan yksi. Oliko väärin laskettu? Osta silmälasit että näkisit jotain
        muutakin kin kurjuutta! PS: Avensiskin valmistetaan Euroopassa.

        Elä sie etelän mies suutu. Kesäaikaan Tojoakin näkee jonkun verran turisteilla, talvisin vähemmän. Menepäs Leville niin et siellä Tojoja nää turisteillakaan vaan paremman luokan autoja.
        Ylläksellä hiihtohissiä liikutti jo v. 1957 Volkkarin moottori. Nytkin Ylläs ja Volkkari tekevät yhteistyötä.
        Muoniossa sai alkunsa Audin quattro kun aikanaan testasivat Audeja ja Volkkareita Lapissa. Ne sakemannit kun ovat Lapissa testanneet autojaan iät ja ajat. Siksi niitä täällä arvostetaan kun ovat mahtavia ajettavia polaisillakin teillä ja löytyy nelikkona eivätkä dieselit porsi niinkuin Tojoissa. Japanin poika kun ei dieseliä osaa tehdä. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa ja samoin Tojokuskin etelään.

        Siellä ne Englannin saarella sitä Avensiksen rimpulaa valmistavat mutta riisikippo se silti on ohuine peltineen. Ei saarella ole ikinä osattu autoja tehdä, ei Englannissa eikä Japanissa sitä vähääkään. Poislukien brittiläiset luksuspirssit. Souda ite saareen ja yritä rakentaa siellä auto.


      • ku on rahhoo
        Utsjoen mies... kirjoitti:

        Elä sie etelän mies suutu. Kesäaikaan Tojoakin näkee jonkun verran turisteilla, talvisin vähemmän. Menepäs Leville niin et siellä Tojoja nää turisteillakaan vaan paremman luokan autoja.
        Ylläksellä hiihtohissiä liikutti jo v. 1957 Volkkarin moottori. Nytkin Ylläs ja Volkkari tekevät yhteistyötä.
        Muoniossa sai alkunsa Audin quattro kun aikanaan testasivat Audeja ja Volkkareita Lapissa. Ne sakemannit kun ovat Lapissa testanneet autojaan iät ja ajat. Siksi niitä täällä arvostetaan kun ovat mahtavia ajettavia polaisillakin teillä ja löytyy nelikkona eivätkä dieselit porsi niinkuin Tojoissa. Japanin poika kun ei dieseliä osaa tehdä. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa ja samoin Tojokuskin etelään.

        Siellä ne Englannin saarella sitä Avensiksen rimpulaa valmistavat mutta riisikippo se silti on ohuine peltineen. Ei saarella ole ikinä osattu autoja tehdä, ei Englannissa eikä Japanissa sitä vähääkään. Poislukien brittiläiset luksuspirssit. Souda ite saareen ja yritä rakentaa siellä auto.

        Jouni ei Tojothaa huoli.


    • Avee...
    • Terolle

      Mikä on Saksanseisoja ja Ranskanrapea ? Selittäkää terot.

      • ??????????????????

        Ehkä sun ei pitäisi tulla ollenkaan tänne autopalstoille.
        Eikö Aiksameille ole ihan oma ja Kymcoilla?


      • Terolle
        ?????????????????? kirjoitti:

        Ehkä sun ei pitäisi tulla ollenkaan tänne autopalstoille.
        Eikö Aiksameille ole ihan oma ja Kymcoilla?

        Kyllä meikä rapean riisikipon tietää, niinkuin varmasti kaikki muutkin jopa sinä Kymcolla vielä ajava Tero :) Mutta näin Ranskalaisen auton omistajana en kyllä ole koskaan kuullutkaan sanonnasta Saksanseisoja tai Ranskanrapea, ja eihän noissa mitään pointtia edes ole, mutta eihän Terojen jutuissa koskaan mitää pointtia ole ollutkaan. Ovat vain tojolahkon keksimiä haukkumasanoja euromerkeistä.

        Tolloloota on rapea riisikippo se kuulostaa tutummalta ja osuvammalta :)


      • Ranskanrapea
        Terolle kirjoitti:

        Kyllä meikä rapean riisikipon tietää, niinkuin varmasti kaikki muutkin jopa sinä Kymcolla vielä ajava Tero :) Mutta näin Ranskalaisen auton omistajana en kyllä ole koskaan kuullutkaan sanonnasta Saksanseisoja tai Ranskanrapea, ja eihän noissa mitään pointtia edes ole, mutta eihän Terojen jutuissa koskaan mitää pointtia ole ollutkaan. Ovat vain tojolahkon keksimiä haukkumasanoja euromerkeistä.

        Tolloloota on rapea riisikippo se kuulostaa tutummalta ja osuvammalta :)

        Pese korvasi,niin kuulet paremmin!
        Äläkä varasta sitä "Ranskanrapea" sanontaa muihin merkkeihin.
        Kaikki,varsinkin autoista jotain tietävät, tietävät mitä se rapeus ranskan
        rutkuttimissa tarkoittaa. Erityisesti sen tietävät autokorjaajat ja
        katsastusmiehet. Katsastustilstokin tukee käsitystä.
        Ei muuten sama merkki ja saman maan tuotteet olisi vuodesta
        toiseen tilaston häntäpäässä ja viimeisenä. Muista ostaa ja
        käyttää Cleraciliä päivittäin jotta edes finnit alkaisivat kuivua,
        pään sisällä kun on jo kaikki mätää,jolle ei enää voi mitään.


      • Riisipaperi
        Ranskanrapea kirjoitti:

        Pese korvasi,niin kuulet paremmin!
        Äläkä varasta sitä "Ranskanrapea" sanontaa muihin merkkeihin.
        Kaikki,varsinkin autoista jotain tietävät, tietävät mitä se rapeus ranskan
        rutkuttimissa tarkoittaa. Erityisesti sen tietävät autokorjaajat ja
        katsastusmiehet. Katsastustilstokin tukee käsitystä.
        Ei muuten sama merkki ja saman maan tuotteet olisi vuodesta
        toiseen tilaston häntäpäässä ja viimeisenä. Muista ostaa ja
        käyttää Cleraciliä päivittäin jotta edes finnit alkaisivat kuivua,
        pään sisällä kun on jo kaikki mätää,jolle ei enää voi mitään.

        Eikö siellä amiksessa opeteta kirjoittamaan?

        Kaikki jotka autoista oikeasti tietävät eivät sorru mihinkään Toyotaan mikä on kyhätty riisipaperista. Ruostuvat käsiin kun taas ranskalaisissa autoissa on hyvä ruosteenesto.
        Tojon räpsyt voivat mennä katsastuksesta läpi koska niillä ajetaan vuosittain niin vähän mutta huolletaan runsaasti.

        Erilaisissa vertailutesteissä Toyota on peränpitäjien joukossa vuodesta toiseen. Sama on jatkunut vuosikymmeniä jo. Takaisinkutsuja kyllä riittää kun laatu on niin heikkoa.


      • 8+20
        Ranskanrapea kirjoitti:

        Pese korvasi,niin kuulet paremmin!
        Äläkä varasta sitä "Ranskanrapea" sanontaa muihin merkkeihin.
        Kaikki,varsinkin autoista jotain tietävät, tietävät mitä se rapeus ranskan
        rutkuttimissa tarkoittaa. Erityisesti sen tietävät autokorjaajat ja
        katsastusmiehet. Katsastustilstokin tukee käsitystä.
        Ei muuten sama merkki ja saman maan tuotteet olisi vuodesta
        toiseen tilaston häntäpäässä ja viimeisenä. Muista ostaa ja
        käyttää Cleraciliä päivittäin jotta edes finnit alkaisivat kuivua,
        pään sisällä kun on jo kaikki mätää,jolle ei enää voi mitään.

        Voihan sen "rapean ranskalaisen" googlettaa. Voi olla melkoinen järkytys kun tajuaa ettei kyseinen termi ole tojomiesten keksimä.


      • minimyyräterot
        8+20 kirjoitti:

        Voihan sen "rapean ranskalaisen" googlettaa. Voi olla melkoinen järkytys kun tajuaa ettei kyseinen termi ole tojomiesten keksimä.

        Googlettakaa Terot "tojo ruostuu" jää noi tojolahkojutut "rapeista ranskalaisistakin" kakkoseksi helposti :)


      • Kyllä löytyi
        8+20 kirjoitti:

        Voihan sen "rapean ranskalaisen" googlettaa. Voi olla melkoinen järkytys kun tajuaa ettei kyseinen termi ole tojomiesten keksimä.

        Ranskanleipää tarkoitetaan.


    • fuck you

      Googlesta: Haku sanoilla "tojo ruostuu" 13 500 tulosta.
      Haku sanoilla "citroen ruostuu" 16 900 tulosta.

      • Tohjo ruostepesä

        "Toyota ruostuu" 23 300 tulosta.

        Tuulilasin mukaan Toyota on heikoiten ruostesuojattu auto ja sen kyllä huomaa.


      • kisojen alku
        Tohjo ruostepesä kirjoitti:

        "Toyota ruostuu" 23 300 tulosta.

        Tuulilasin mukaan Toyota on heikoiten ruostesuojattu auto ja sen kyllä huomaa.

        Kyllähän Tojo voi kestää sen ekan 100tkm hyvin. Sen jälkeen vasta alkaa selvitä, mikä auto kestää ja mikä ei.


    • Terolle

      Kävin googlettamassa "rapea ranskalainen" eipä löytynyt autoihin liittyvää linkkiä, linkkejä löytyi ranskalaisesta keittiöstä ja pääasiassa ranskalaisista ruoista.

      Mitäs Terot tuo "Saksanseisoja" sitten tarkoittaa tojolahkon mukaan ? Vai pitääkö sekin käydä googlettamassa :D Ootte te kyllä tyhmiä ja kannattaisi Terojen vaihteeksi pestä ne korvat :D

      • Terolle
        5+3 kirjoitti:

        https://www.google.fi/search?q=rapea ranskalainen&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&channel=fflb&gfe_rd=cr&ei=628QVIG9O7Gr8weV8YD4Dw

        Oho oikein nettiauton linkki myynnissä olevasta VTS coupe xsarasta jonka omistaja laittanut myyntiin, nyt pistit pahan ja muita linkkejähän siellä ei sitten ollutkaan :)

        Tojostahan noita linkkejä riittää, ei tarvi nettiauton kauttakaan epätoivoisesti hakea että löytää esimerkkejä ruosteisesta riisikiposta :)

        VTS on muuten aika harvinainen mallikin Xsarasta ja sporttisempi.


      • 5+3
        Terolle kirjoitti:

        Oho oikein nettiauton linkki myynnissä olevasta VTS coupe xsarasta jonka omistaja laittanut myyntiin, nyt pistit pahan ja muita linkkejähän siellä ei sitten ollutkaan :)

        Tojostahan noita linkkejä riittää, ei tarvi nettiauton kauttakaan epätoivoisesti hakea että löytää esimerkkejä ruosteisesta riisikiposta :)

        VTS on muuten aika harvinainen mallikin Xsarasta ja sporttisempi.

        Tuossa ei kyllä ollut pelkkää nettiauton linkkiä, kannattaisi opetella lukemaan.


      • Terolle
        5+3 kirjoitti:

        Tuossa ei kyllä ollut pelkkää nettiauton linkkiä, kannattaisi opetella lukemaan.

        Koko p*ska siinä oli, eli yksi joka koski tuota nettiautoa ja tuota myytyä VTS Xsaraa :)
        On se kiva kun Terot inttämällä inttää vastaa pää punaisena huuli väpättäen, se rupeaa aina hymyilyttää :)


      • Shit'itikka
        5+3 kirjoitti:

        Tuossa ei kyllä ollut pelkkää nettiauton linkkiä, kannattaisi opetella lukemaan.

        Katsokaa Wigipediasta Toyotan määritelmä ja kaupasta
        jälleenmyyntiarvo,lukekaa Autobildin luotettavuustesti ja
        masentukaa. Ei taida ranskan rapeat erityisemmin maailmassa
        menestyä. Tais olla tuontikieltokin Amerikkaan ranskanrapealla
        Olikohan valmistajakin veronmaksajien armoilla.
        Loppu tulee.............


      • Teroa harmittaa.
        Shit'itikka kirjoitti:

        Katsokaa Wigipediasta Toyotan määritelmä ja kaupasta
        jälleenmyyntiarvo,lukekaa Autobildin luotettavuustesti ja
        masentukaa. Ei taida ranskan rapeat erityisemmin maailmassa
        menestyä. Tais olla tuontikieltokin Amerikkaan ranskanrapealla
        Olikohan valmistajakin veronmaksajien armoilla.
        Loppu tulee.............

        Mikä on Wigipedia? Jos tarkoitat Wikipediaa niin uskotko sinä niihin juttuihin? Silloinhan sinä vasta Terojen Tero olet.

        On varmasti masentavaa lukea Autobildistä se Avensiksen kestotesti missä kaksi kertaa hajosi vaihdelaatikko, ruostui ym. Vikaa riitti.

        Millään automerkillä ei ole ollut Amerikkaan tuontikieltoa.


      • korkeasta laadusta..
        Teroa harmittaa. kirjoitti:

        Mikä on Wigipedia? Jos tarkoitat Wikipediaa niin uskotko sinä niihin juttuihin? Silloinhan sinä vasta Terojen Tero olet.

        On varmasti masentavaa lukea Autobildistä se Avensiksen kestotesti missä kaksi kertaa hajosi vaihdelaatikko, ruostui ym. Vikaa riitti.

        Millään automerkillä ei ole ollut Amerikkaan tuontikieltoa.

        Niinpä niin. Samoin AutoBild-tutkimuksessa Toyota oli luotetuin
        automerkki. Skodan DSG-laatikko hajosi TM-kestotestilssä .
        Ostaako yksikään jenkki mitään ranskanrutkutinta?
        Toyota siellä on myydyin henkilöautomerkki.
        Montakos ranskanrapeaa siellä myydään vuodessa? Varmaan
        tiedät kun olet noin etevä. Wikipedia on uskottavuudessa aivan
        eri luokan tietolähde kuin yksikään lahjottavissa oleva autoalan
        julkaisu. Totuus vaan voi kirpaista. Miksei ranskanrapeista
        puhuttaessa koskaan yhdistetä niihin korkeaa laatua ja tai maailman-
        laajuista suosiota?


      • Voi reppanaa
        korkeasta laadusta.. kirjoitti:

        Niinpä niin. Samoin AutoBild-tutkimuksessa Toyota oli luotetuin
        automerkki. Skodan DSG-laatikko hajosi TM-kestotestilssä .
        Ostaako yksikään jenkki mitään ranskanrutkutinta?
        Toyota siellä on myydyin henkilöautomerkki.
        Montakos ranskanrapeaa siellä myydään vuodessa? Varmaan
        tiedät kun olet noin etevä. Wikipedia on uskottavuudessa aivan
        eri luokan tietolähde kuin yksikään lahjottavissa oleva autoalan
        julkaisu. Totuus vaan voi kirpaista. Miksei ranskanrapeista
        puhuttaessa koskaan yhdistetä niihin korkeaa laatua ja tai maailman-
        laajuista suosiota?

        Semmoista tutkimusta ei ole Autobild tehnyt kuin "luotetuin automerkki". On tehnyt ns. voidellun kyselytutkimuksen joka on täysin mutu-tuntumaa. Kaikki autoista ymmärtävät nauravat moisille mutu-tutkimuksille.

        Ford on USA:n myydyin merkki. Ranskalaisten päämarkkina-alueet ovat vaativimmilla alueilla kuin USA:ssa.

        Wikipedia on mainospuhetta. Esim. Toyotan kohdalla mainitaan merkkiuskollisuudeksi noin 90 kun se on tutkitusti aivan muuta.

        Juuri sinunlaiseesi hölmöön autoista ymmärtämättömään mutu-tutkimukset ja Wikipedia uppoavat täysillä. Siksi niitä tehdäänkin.


    • japanian lada

      Tojotalla ajaa vanhat karvalakkipäiset kommunistit jotka vaihtoivat ladan tojotaan 80- luvun alussa. Eivätkä ole eläissään kokeilleet laadukkaampaa autoa. Nykynuoret ovat kuitenkin laatutietoisempia tosin peräkyliltä löytyy vielä aivopestyjä toukopöksyjä. Ja saahan korollalla ajaa ihan luvan kanssa hitaampaa kun ei uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Nopeusmittari kun valehtelee ainakin 10km yläkanttiin.

      • Ninja.........

        Sulla on uskottavat ja hienot visiot maailman ja Suomenkin eniten myydystä ja
        valmistetusta autosta. "Karvalakkipäiset kommunistit". Vain täysidiootti
        voi esittää amiksen sivistyksellä jotain tuon suuntaista.


      • Tero käy kuumana
        Ninja......... kirjoitti:

        Sulla on uskottavat ja hienot visiot maailman ja Suomenkin eniten myydystä ja
        valmistetusta autosta. "Karvalakkipäiset kommunistit". Vain täysidiootti
        voi esittää amiksen sivistyksellä jotain tuon suuntaista.

        " Sulla on uskottavat ja hienot visiot maailman ja Suomenkin eniten myydystä ja valmistetusta autosta." Saabia lienee Suomessa valmistettu enemmän kuin mitään muuta merkkiä.
        Fordia on taas valmistettu eniten koko maailmassa.

        Tojo tuli Ladan tilalle Suomessa. Samat ihmiset niitä ostivat ja nykyään jälkeläisensä.


      • jutut toistuu

        "Tojotalla ajaa vanhat karvalakkipäiset kommunistit jotka vaihtoivat ladan tojotaan 80- luvun alussa. Eivätkä ole eläissään kokeilleet laadukkaampaa autoa."

        Kyllä ne kommarit sitkeimmästä päästä ajelivat Mossellakin. Kun Mosseaan kehuivat, niin kommariporukassakin hieman vähemmän tärähtäneet naureskelivat. Sentään sai kaupasta Ladan, niin ei ollut pakko munata itseään Mossen kanssa.

        Mutta ne kommareitten mossekehut ja tojoteerojen kehut muistuttavat kyllä kovasti toisiaan. Eli ei mitään tolkkua.


      • maailman ykkönen
        Tero käy kuumana kirjoitti:

        " Sulla on uskottavat ja hienot visiot maailman ja Suomenkin eniten myydystä ja valmistetusta autosta." Saabia lienee Suomessa valmistettu enemmän kuin mitään muuta merkkiä.
        Fordia on taas valmistettu eniten koko maailmassa.

        Tojo tuli Ladan tilalle Suomessa. Samat ihmiset niitä ostivat ja nykyään jälkeläisensä.

        Tällaisen vastauksen pystyy antamaan vain täysidiooti amiksen
        sivistyksellä joka kuvitelee olevansa jotain muuta kuin kommari.
        Toyota tuli Suomeen jo 60-luvulla. Tiedoksi vaan sinunlaisellekin
        tiedon jättiläiselle että oiskohan se Lada joka tuli myöhemmin.


      • Etkö ikinä opi?
        maailman ykkönen kirjoitti:

        Tällaisen vastauksen pystyy antamaan vain täysidiooti amiksen
        sivistyksellä joka kuvitelee olevansa jotain muuta kuin kommari.
        Toyota tuli Suomeen jo 60-luvulla. Tiedoksi vaan sinunlaisellekin
        tiedon jättiläiselle että oiskohan se Lada joka tuli myöhemmin.

        Paremminhan tuo tiesi kuin sinä. Kirjoituksistasi päätellen et ole tainnut käydä edes amiskaa vaan apukoulun, olethan "täysidiooti".


      • huonoteipärjää
        Etkö ikinä opi? kirjoitti:

        Paremminhan tuo tiesi kuin sinä. Kirjoituksistasi päätellen et ole tainnut käydä edes amiskaa vaan apukoulun, olethan "täysidiooti".

        Olet pihalla kuin lumiukko. Nykyinen Skoda lanseerattiin juurikin
        Itäeuroopan köyhien markkinoille täyttämään entisen Ladan ja
        Mossen muodostaman tyhjiön. Skoda tuli täysin tilauksesta.
        VAG älysi vetää oikeasta narusta ja loivensi "uskottavuutta"
        valitsemalla merkiksi vanhan ja vanhoillisen itäbkokkimerkin
        ja samoin valmistusmaan. Mihin muuhun ihmeeseen kuvittelisit
        jäykkäakselisen ja kovaäänisen politrukinhymyn maineen perustuvan?
        Automerkeistä Toyotaa valmistetaan maailmassa eniten.
        Toisena on Volkswagen ja kolmantena taisi olla GM tai Ford.


      • Skoda pärjää
        huonoteipärjää kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko. Nykyinen Skoda lanseerattiin juurikin
        Itäeuroopan köyhien markkinoille täyttämään entisen Ladan ja
        Mossen muodostaman tyhjiön. Skoda tuli täysin tilauksesta.
        VAG älysi vetää oikeasta narusta ja loivensi "uskottavuutta"
        valitsemalla merkiksi vanhan ja vanhoillisen itäbkokkimerkin
        ja samoin valmistusmaan. Mihin muuhun ihmeeseen kuvittelisit
        jäykkäakselisen ja kovaäänisen politrukinhymyn maineen perustuvan?
        Automerkeistä Toyotaa valmistetaan maailmassa eniten.
        Toisena on Volkswagen ja kolmantena taisi olla GM tai Ford.

        Johan olet pihalla tosiaan. Katsopas niitä Länsi-Euroopan tilastoja. Useimmissa maissa Skodaa myydään paljon enemmän kuin Toyotaa. Suomessakin niitä ostavat hyvätuloiset ja Skoda on tutkitusti suosittu työsuhdeautona. Työläiset ostavat Toyotaa. Kun Ladan myynti hiipui ja lopulta loppui asiakaskunta osti Toyotaa Ladan sijasta. Länsiautoa kun ei sopinut mennä ostamaan.
        Skoda valmistetaan NATO-maassa ja siksi ei kelpaa työläisille esim. Suomessa.


      • number one
        Skoda pärjää kirjoitti:

        Johan olet pihalla tosiaan. Katsopas niitä Länsi-Euroopan tilastoja. Useimmissa maissa Skodaa myydään paljon enemmän kuin Toyotaa. Suomessakin niitä ostavat hyvätuloiset ja Skoda on tutkitusti suosittu työsuhdeautona. Työläiset ostavat Toyotaa. Kun Ladan myynti hiipui ja lopulta loppui asiakaskunta osti Toyotaa Ladan sijasta. Länsiautoa kun ei sopinut mennä ostamaan.
        Skoda valmistetaan NATO-maassa ja siksi ei kelpaa työläisille esim. Suomessa.

        Katsoppas maailman tilastoja. Monesko se jäykkäakselinen entisen itäblokin
        kinneri on maailman makkinoilla. Mitäs tuo nato vaikuttaa autojen
        valmistukseen. Sehän on sotilasliitto eikä tietääkseni valmista mitään
        autoja.Entinen Varsovan liiton maa Tsekki myös on. Ollut siinä paljon
        kauemmin kuin natossa. Tosin Britannia ja Turkkikin kuuluvat samaan
        natoon. En usko että on vaikutusta autojen rakenteluun. Japani ei
        koskaan ole ollut kommarimaa niin kuin Tsekki. Toyotaa ei ole tarkoitettu
        Itäeuroopan köyhille niin kuin Taaviskoda. Voihan sen tietysti ostaa
        kuka haluaa jos häpeän kestää ja kommariherjan. Itse en ole vielä
        niin "rikas" että äänekkääseen taaviskodaan 20 tonnia menisin
        "sijoittamaan" Tosin siihen maailman ykkösmerkkiin solahti rutosti
        enemmän,eikä tarvi selitellä.


      • Premiumautoilija
        number one kirjoitti:

        Katsoppas maailman tilastoja. Monesko se jäykkäakselinen entisen itäblokin
        kinneri on maailman makkinoilla. Mitäs tuo nato vaikuttaa autojen
        valmistukseen. Sehän on sotilasliitto eikä tietääkseni valmista mitään
        autoja.Entinen Varsovan liiton maa Tsekki myös on. Ollut siinä paljon
        kauemmin kuin natossa. Tosin Britannia ja Turkkikin kuuluvat samaan
        natoon. En usko että on vaikutusta autojen rakenteluun. Japani ei
        koskaan ole ollut kommarimaa niin kuin Tsekki. Toyotaa ei ole tarkoitettu
        Itäeuroopan köyhille niin kuin Taaviskoda. Voihan sen tietysti ostaa
        kuka haluaa jos häpeän kestää ja kommariherjan. Itse en ole vielä
        niin "rikas" että äänekkääseen taaviskodaan 20 tonnia menisin
        "sijoittamaan" Tosin siihen maailman ykkösmerkkiin solahti rutosti
        enemmän,eikä tarvi selitellä.

        Hyvin näkyy menevän Skoda kaupaksi sivistyneessä Länsi-Euroopassa. Toyota taas ei. Itä-Euroopassa taas Tojokin menee kaupaksi. Eivät varmaan ole lukeneet vertailutestejä.

        Itse en ilkeäisi edes ajaa Toyotalla, olisi se niin suuri häpeä. Ajan kunnollisilla länsiautoilla, toki maksavat paljon enemmän kuin Toyota mutta eivätpähän ihmiset naureskele ja nimittele riisipurkiksi autoani. Ja löytyypähän auto vertailutestien kärkisijoilta eikä aina jumbosijoilta kuten Tohjoloota.


      • Erojahan on!
        Premiumautoilija kirjoitti:

        Hyvin näkyy menevän Skoda kaupaksi sivistyneessä Länsi-Euroopassa. Toyota taas ei. Itä-Euroopassa taas Tojokin menee kaupaksi. Eivät varmaan ole lukeneet vertailutestejä.

        Itse en ilkeäisi edes ajaa Toyotalla, olisi se niin suuri häpeä. Ajan kunnollisilla länsiautoilla, toki maksavat paljon enemmän kuin Toyota mutta eivätpähän ihmiset naureskele ja nimittele riisipurkiksi autoani. Ja löytyypähän auto vertailutestien kärkisijoilta eikä aina jumbosijoilta kuten Tohjoloota.

        Jos pitää ajella moottoriteillä ja kovaa, niin Skodallahan se kyllä onnistuu. Japsiautoilla ei siinä pelissä oikein mitään sijaa.


    • CfDsAqWERtyy

      tuleex tojomies vetään mua pataan jos kertoilen patonkimaassa tai turkissa kyhätyistä toilottimista?tai vetääkö se ...........? ihkuaaaaaaaaaaaaaa...

      • ne viikset!

        kun turkista ja turkkilaisista kysymys, niin eikö viikseen vetäisy olisi sittenkin likempi


    • Volvonisti

      Poliisit voisivat hankkia Volvoja,ne kyllä kestää

      • rapeariisipussitojo

        Volvoja ennemmin kuin jotain rapeita riisipussi tollolootia..


    • kunnon pelit

      Polliisi tarttee semmoisia utojaja, joilla saa rosvot kiinni. Pitää olla kunnon koneet ja ajo-ominaisuudet. Eikä oo hyvä, että ajolupia haetaan jonkun ketun takaisinkutsun kautta.

      • tuuheat etumetsiköt

        Tuon päätelmän mukaan poliiseilla on vaan ferrareita, maserateja ja porscheja. Saa ainakin skodat unohtaa. Taisi olla taas amiksen viiksien tutinaa.


    • Naurettavaa kyllä;)

      Isolla: TÄLTÄKIN PALSTALTA huomaa, että "kaikkitietävät" terot eivät tiedä autoilusta oikeastaansa yhtään mitään. Vielä uskovat johonkin wikipediaan :)

    • Oeyusta

      Vastasit juuri itse kysymykseesi.

      Tunnuksettomilta poiliisiautoilta vaaditaan huippuajettavuutta ja huippu suorituskykyä, kun niillä lähdetään liikenteessä kaikenlaisten törtöilleiden lippalakki- ja kaljupäisten 2000-luvun alun kieseillä ajavien VW-Passat ja Goffelo kuskien perään... ne ressukat kun luulevat, että tässä on nyt alkamassa joku kilvanajo Tojoteron kanssa, joka onkin siviilimalin poliisiauto...:/

      Siksi Tojoa ei ole valittu tunnukselliseksi poliisiautoksi =)

      • Vaeltava Ave

        Avensiksen ajettavuus on erittäin huono ja samoin suorituskyky. Siinä syitä miksi Ave ei kelpaa poliisiautoksi.


      • Vinks Vonks
        Vaeltava Ave kirjoitti:

        Avensiksen ajettavuus on erittäin huono ja samoin suorituskyky. Siinä syitä miksi Ave ei kelpaa poliisiautoksi.

        Kyse oli automerkistä, ei mallista.

        VW-miesten kannattaisi harjoitella luetunymmärtämistä...


      • Hsst tero
        Vinks Vonks kirjoitti:

        Kyse oli automerkistä, ei mallista.

        VW-miesten kannattaisi harjoitella luetunymmärtämistä...

        Tojo on koko automerkki sellainen huono ajettava ja joissa ei ole ominaisuuksia. Suorituskyvystä nyt puhumattakaan :)


      • olet tietämätön!

        Tunnuksettomilla poliisin ajoneuvoilla ei tehdä takaa-ajoja!
        Tojo kelpaa kyllä pieniin siirtymiin esim. rikostutkijoiden käyttöön, mielellään hekään eivät lähde keikalle tojolla.


    • Sakotettu

      Täällä ainakin neljä uutta Avensista, skodista on nyt luopuneet ja tilalle tuli nuo Avensikset.
      Ihan yhtä paljon kirpasee saada sakko Avensiksessa kuin Volkkarissakin, joten ihan sama.

      • AutoPelle

        Aivan ja kun yritykseen (tai valtiolle/kunnalle) valitaan autoja niin siinä painaa paljon se millainen sopimus ja millaiset ehdot saadaan aikaan. Kyse on tarjouskilpailusta.

        Teinien on vaikea ymmärtää liikemaailman toimintaa kun ollaan niin mustavalkoisia ja merkkien markkinointiosastojen vietävissä suuntaa jos toiseen.
        Kun ikää tulee niin osa alkaa nähdä miten maailma toimii.


    • Näin meillä

      Tällä paikkakunnalla vaan "maijat" on Volkkareita muut joko Mondeoita, tai Avensiksia, ennen oli muutama Skoda, mutta nyt ne on hävinneet myös täällä. LP-käyttää Fokusta ja Kiiaa sekä farkku Avenista.

      • hiukan asiaakin

        Liikkuva poliisi on lakkautettu joten ne ei ajele ainakaan kiialla.


    • Kaahari

      Täältäkin hävinneet Tojot poliisilta kokonaan. Vanhakoppaisia Aveja oli aikanaan muutama, nyt on RS-Octaviaa eli laatuun on panostettu.

      • idiootteja

        Ja tässä ketjussa ilmeisestikin avautuvat Suomi24:n typerimmät tyypit.

        On turha jauhaa, miksi Toyotaa näkyy vähän poliisiautona, kun sitä vaan ei kukaan normijannu tiedä. Päätöksen siitä, mitä autoja valtion viranomaiset käyttävät, tekevät isot pomot, jotka vastaavat muistakin valtion hankinnoista. Ja epäilemättä kilpailutetaan varsin tiukasti. Syitä voi olla monia.

        Sitten ihan oikeasti: onko olemassa ihmisiä, jotka uskovat, että Toyota on kaikkialla vähintään yhtä suosittu kuin meillä? Voiko fanaattinen toyotisti kiistää yleisesti luotettavina pidety tilastot vaikka eräiden Länsi-Euroopan maiden automyynnistä?
        Jos itse vastaan kysymykseeni, niin ilmeisesti se on mahdollista.

        Ja edelleen: miksi aina pitää aloittaa jauhaminen siitä, että ranskalaiset autot ruostuvat, mutta Toyota muka ei? Ja miksi Skoda pitää yhdistää kommunismiin tai huonoon laatuun tai verrata sitä Ladaan? Kuinka moni teistä dorkista on jäänyt kylmän sodan aikakaudelle?

        Oikeasti ovat todella vähissä ne ihmiset, jotka eivät voi ostaa autokseen Skodaa ideologisista (!) syistä. Ja vielä te fanaatikot: selittäkää, miksi aikoinaan 2000-luvun alussa Kokoomuksen puoluejohtaja Itälälle kelpasi Skoda? Oliko hän kommunisti?


      • typerä soimaa
        idiootteja kirjoitti:

        Ja tässä ketjussa ilmeisestikin avautuvat Suomi24:n typerimmät tyypit.

        On turha jauhaa, miksi Toyotaa näkyy vähän poliisiautona, kun sitä vaan ei kukaan normijannu tiedä. Päätöksen siitä, mitä autoja valtion viranomaiset käyttävät, tekevät isot pomot, jotka vastaavat muistakin valtion hankinnoista. Ja epäilemättä kilpailutetaan varsin tiukasti. Syitä voi olla monia.

        Sitten ihan oikeasti: onko olemassa ihmisiä, jotka uskovat, että Toyota on kaikkialla vähintään yhtä suosittu kuin meillä? Voiko fanaattinen toyotisti kiistää yleisesti luotettavina pidety tilastot vaikka eräiden Länsi-Euroopan maiden automyynnistä?
        Jos itse vastaan kysymykseeni, niin ilmeisesti se on mahdollista.

        Ja edelleen: miksi aina pitää aloittaa jauhaminen siitä, että ranskalaiset autot ruostuvat, mutta Toyota muka ei? Ja miksi Skoda pitää yhdistää kommunismiin tai huonoon laatuun tai verrata sitä Ladaan? Kuinka moni teistä dorkista on jäänyt kylmän sodan aikakaudelle?

        Oikeasti ovat todella vähissä ne ihmiset, jotka eivät voi ostaa autokseen Skodaa ideologisista (!) syistä. Ja vielä te fanaatikot: selittäkää, miksi aikoinaan 2000-luvun alussa Kokoomuksen puoluejohtaja Itälälle kelpasi Skoda? Oliko hän kommunisti?

        Etpä itsekään älyn riemuvoitolta näytä. Taidat ajaa jollain feli-sialla vuosimallia 1992. Onko farkku ja rekisteröity pakuksi. On niin halpa ajella...

        Itälä oli silloin vielä köyhä ja joutui tyytymään skodaan, nyt on varmaan eri merkki jo alla kun on päässyt kiinni hyviin tienisteihin.


      • idiootteja
        typerä soimaa kirjoitti:

        Etpä itsekään älyn riemuvoitolta näytä. Taidat ajaa jollain feli-sialla vuosimallia 1992. Onko farkku ja rekisteröity pakuksi. On niin halpa ajella...

        Itälä oli silloin vielä köyhä ja joutui tyytymään skodaan, nyt on varmaan eri merkki jo alla kun on päässyt kiinni hyviin tienisteihin.

        Mikähän mahtoi olla sinun pointtisi? Tiedätkö itsekään?

        Mutta selvennän nyt ekaa viestiäni sinullekin.

        On siis jotakuinkin älytöntä keuhkota, miten Toyota on kaikessa ykkönen ja miten japsit eivät muka ollenkaan ruostu ja miten Toyotassa ei ole vikoja. Ja taas yhtä älytöntä puhua kommariautosta, kun kyseessä on nykyinen VW-konsernin merkki nimeltä Skoda. Samalla idioottilogiikalla voisi vaikka Opelin tai MB:n kohdalla puhua natsikärrystä.

        Ja onko nyt ihan mahdoton myöntää, että esim. Skoda ja Toyota on asemoitu markkinoilla ihan samalle kohderyhmälle. Merkit kilpailevat ihan samoista keskiluokkaisista asiakkaista, niin meillä kuin muuallakin Euroopan Unionin alueella. Ja tiettävästi myös Toyotaa myydään itäisessä Euroopassa eikä kumpikaan ole mikään halpa-auto.
        Ja ihan vain selvennykseksi, itse en aja sen paremmin Skodalla kuin Toyotallakaan, vaan alla on se rapea ranskalainen, joka vannoutuneen Tojo-miehen mielestä vasta on erittäin herkästi ruostuva täysi pommi.


    • Mein gott

      Ei Opel, ekä Mersu ole nazikinneri, mutta Volkswagen on nimenomaan Adolf Hirlerin perustaman autotehtaan tuote, eli nazikinneri.
      Täällä saksalaisten sotilaitten lehtolasten perilliset uhkuu Volkkarin perään unohtaen koko totuuden. Jotain samaa kuin Putinin toimissa Ukrainassa on näissäkin fanattisuudessaan ylivertaisissa, jotka koettavat propakandallaan kumota tosiasoita omaksi edukseen.

      • Schweinehund

        Jaahas, eipä sinullakaan tuo logiikka ole vahvimpia puolia. Tottahan natseilla ja itse Hitlerillä oli sormensa pelissä alkuperäisen kansanauton kehityksessä, mutta kyllähän kuplan tuotanto lähti oikeasti käyntiin länsiliittoutuneiden toimesta, kun Kolmas valtakunta oli tuhottu. Yhtälailla silloin Opel kuin MB tai BMW ovat natsiautoja, koska Saksan talous oli natsien hallinnassa.
        Mutta perustivatko kommunistit Skodan? Mietipä sitä.
        Ja onkos Toyota sitten japsi-imperialistien ja sotarikollisten kinneri?


      • kansallissosialisti4

        Mää kyllä oon kauhiast hämmästynyt...Onkos susta niinku sakemannit yhä vain natseja?


      • slabadaijaa
        kansallissosialisti4 kirjoitti:

        Mää kyllä oon kauhiast hämmästynyt...Onkos susta niinku sakemannit yhä vain natseja?

        Yhtä vähän kuin japsit olisi turkkilaisia vain sen vuoksi, että tojoja tehdään turkissa.


      • lisää karvaa???
        slabadaijaa kirjoitti:

        Yhtä vähän kuin japsit olisi turkkilaisia vain sen vuoksi, että tojoja tehdään turkissa.

        Jos polliisi ajaa turkintojolla, pitäisikö polliisilla olla kanssa viikset. Eihän sitä tartte selittää turkkilaiviiksiksi. Onhan viiksiä Ranskassakin.


    • mein führer

      Ihmeesti vaan Saksassa käydessä näkyy noita uusnatseja, viimeksikin oli iso natsimielenosoitus Bremenissä paikalla tuhansia nazeja. Paikallisten mukaan nämä ajavat nimenomaan idelogisista syistä Volkkarilla, kuten suomenkin uusnazit ja nahkapäät. Eikös nimen VolksWagen nimenomaan antanut Adol Hitler...suuri johtaja.

      • ei meijän pojat

        Kun taas japanissahan ei ollut keltaisen rodun ylemmyysideologiaa eikä koko maa osallistunut sotaankaan, vai? Että tojoja vaan ostamaan kun juuri se ei ole "natsi".


      • Keltainen vaara
        ei meijän pojat kirjoitti:

        Kun taas japanissahan ei ollut keltaisen rodun ylemmyysideologiaa eikä koko maa osallistunut sotaankaan, vai? Että tojoja vaan ostamaan kun juuri se ei ole "natsi".

        Japanilaisten autojen tullessa Suomen markkinoille olivat ne
        teknisessä kehityksessä ainakin 20 vuota Volkkaria edellä.
        Eipä ihme että valtasivat nopeasti markkinoita.
        Toyota on ollut suomalaisten luottoauto jo melkein yhden
        sukupolven iän. Skoda taas on ollut herjan kohteena koko
        ikänsä.


      • faktaa...
        Keltainen vaara kirjoitti:

        Japanilaisten autojen tullessa Suomen markkinoille olivat ne
        teknisessä kehityksessä ainakin 20 vuota Volkkaria edellä.
        Eipä ihme että valtasivat nopeasti markkinoita.
        Toyota on ollut suomalaisten luottoauto jo melkein yhden
        sukupolven iän. Skoda taas on ollut herjan kohteena koko
        ikänsä.

        Siis olivat tekniikassa 10 vuotta jäljessä ja nyt ovat 20 vuotta jäljessä. Tojoille on naurettu siitä lähtien kun tulivat markkinoille. Nykyisistä Skodista ei tuolla oikeassa elämässä heitetä herjaa, ovat autojen parhaimmistoa.


      • vieterivehkeet
        Keltainen vaara kirjoitti:

        Japanilaisten autojen tullessa Suomen markkinoille olivat ne
        teknisessä kehityksessä ainakin 20 vuota Volkkaria edellä.
        Eipä ihme että valtasivat nopeasti markkinoita.
        Toyota on ollut suomalaisten luottoauto jo melkein yhden
        sukupolven iän. Skoda taas on ollut herjan kohteena koko
        ikänsä.

        "Japanilaisten autojen tullessa Suomen markkinoille olivat ne
        teknisessä kehityksessä ainakin 20 vuota Volkkaria edellä."

        Kyllä ne olivat vietereiden vietereitä. Ostajatkin tiesivät. Hinnan vuoksi osteltiin tai sitten ylettömien vaihtohyvitysten takia. Ja varsinkin alussa laatu on japsiautoissa sitä samaa tasoa, mistä Kaukoidän rihkama yleensäkin tunnettiin.

        Taisi olla vasta 70-luvulla kun jotkin japsimallit alkoivat kestää siinä missä euroautotkin. Mutta kun hyllyssäni on vuosikertakaupalla Tekniikan Maailmaa, niin kiva sieltä kurkata, miten japseja testeissä arvosteltiin. Eli monoa tuli kyllä lujasti pehvaan testeissä silloin. Vähän on nyttemmin helpottanut, mutta normaalisti japsit ovat yhäkin vertailutestien keskikastia tai hännillä. Että ajo-ominaisuudet olleet hyvin tasaisesti hakusessa.


      • teknistä ylivoimaa
        Keltainen vaara kirjoitti:

        Japanilaisten autojen tullessa Suomen markkinoille olivat ne
        teknisessä kehityksessä ainakin 20 vuota Volkkaria edellä.
        Eipä ihme että valtasivat nopeasti markkinoita.
        Toyota on ollut suomalaisten luottoauto jo melkein yhden
        sukupolven iän. Skoda taas on ollut herjan kohteena koko
        ikänsä.

        Onko joku kuullut yhdenkään Tojo-miehen koskaan vaihtaneen Skodaan? Skoda on meillä hinnoiteltu ihan oikeiden autojen tasolle ja tyhmempi kansanosa on höynäytetty ostamaa sitä. Plus ne urpot, joilla ei itsellään ole muistikuvia kommariajasta ja Neuvostoliitosta.
        Muualla länsimaissa on Skoda tiedetään halpa-autoksi ja hintakin on sen mukainen, samoin arvostus. Oikeissa länsimaissa Skodaa ostavat maanhanmuuttaja ja muut vähätuloiset ihmiset. Ja vaikka on kuinka Volkkarin omistuksessa, niin tekniikka on kaukana VW:n tasosta, joka sekään ei kovin korkea ole Tojoon verrattuna.
        Jossakin vaiheessa tuo Skoda-huumaa menee ohi ja ihmiset järkiintyvät. Ostavat Toyotia ja muita laadukkaita japseja. Luulisi valtion päättäjien luopuvan kanssa noista Skodista, mutta ehkä niitä saa jotenkin halvalla.


      • Skodalla menee hyvin
        teknistä ylivoimaa kirjoitti:

        Onko joku kuullut yhdenkään Tojo-miehen koskaan vaihtaneen Skodaan? Skoda on meillä hinnoiteltu ihan oikeiden autojen tasolle ja tyhmempi kansanosa on höynäytetty ostamaa sitä. Plus ne urpot, joilla ei itsellään ole muistikuvia kommariajasta ja Neuvostoliitosta.
        Muualla länsimaissa on Skoda tiedetään halpa-autoksi ja hintakin on sen mukainen, samoin arvostus. Oikeissa länsimaissa Skodaa ostavat maanhanmuuttaja ja muut vähätuloiset ihmiset. Ja vaikka on kuinka Volkkarin omistuksessa, niin tekniikka on kaukana VW:n tasosta, joka sekään ei kovin korkea ole Tojoon verrattuna.
        Jossakin vaiheessa tuo Skoda-huumaa menee ohi ja ihmiset järkiintyvät. Ostavat Toyotia ja muita laadukkaita japseja. Luulisi valtion päättäjien luopuvan kanssa noista Skodista, mutta ehkä niitä saa jotenkin halvalla.

        Todella moni Tojon omistaja on vaihtanut autonsa Skodaan.
        Skoda on Länsi-Euroopassa paljon arvostetumpi merkki kuin Toyota. Skodan tekniikka on ylivertaista Tojon kivikautiseen tekniikkaan verrattuna.

        Suomessa ja Länsi-Euroopassa hyvätuloiset ihmiset ostavat Skodaa. Tojo on köyhien jullinjunttien auto.


      • Laatua Japanista
        vieterivehkeet kirjoitti:

        "Japanilaisten autojen tullessa Suomen markkinoille olivat ne
        teknisessä kehityksessä ainakin 20 vuota Volkkaria edellä."

        Kyllä ne olivat vietereiden vietereitä. Ostajatkin tiesivät. Hinnan vuoksi osteltiin tai sitten ylettömien vaihtohyvitysten takia. Ja varsinkin alussa laatu on japsiautoissa sitä samaa tasoa, mistä Kaukoidän rihkama yleensäkin tunnettiin.

        Taisi olla vasta 70-luvulla kun jotkin japsimallit alkoivat kestää siinä missä euroautotkin. Mutta kun hyllyssäni on vuosikertakaupalla Tekniikan Maailmaa, niin kiva sieltä kurkata, miten japseja testeissä arvosteltiin. Eli monoa tuli kyllä lujasti pehvaan testeissä silloin. Vähän on nyttemmin helpottanut, mutta normaalisti japsit ovat yhäkin vertailutestien keskikastia tai hännillä. Että ajo-ominaisuudet olleet hyvin tasaisesti hakusessa.

        Kuuskytluvun japsiautot kestivät ajoa ainakin tuplasti enemmän
        kuin esim kuplavolkkari jonka kone kesti vain satatuhatta kilometriä
        ja oli kylmä kuin pakastin. Dieselmersu kesti ajoa mutta oli todella
        laiska nokivasara joita oli yleensä vain taksissa. Ranskalaisia eivät
        selväjärkiset ostaneet Peugeottia lukuunottamatta. ja Englantilaisten
        laatu oli aika kirjavaa. Jo 70-luvulta lähtien viimeistään monet
        tekniikasta jotain ymmärtävät tajusivat kuinka paljon parempi
        hinta-laatusuhde oli japanilaisissa kuin eurooppalaisissa. Viimeistely
        ja tekniset ratkaisut olivat japanilaisissa aivan eri tasolla.
        Ei kai muuten ne olisi maailman automarkkinoita mullistaneetkaan.


      • Muistelija.
        Laatua Japanista kirjoitti:

        Kuuskytluvun japsiautot kestivät ajoa ainakin tuplasti enemmän
        kuin esim kuplavolkkari jonka kone kesti vain satatuhatta kilometriä
        ja oli kylmä kuin pakastin. Dieselmersu kesti ajoa mutta oli todella
        laiska nokivasara joita oli yleensä vain taksissa. Ranskalaisia eivät
        selväjärkiset ostaneet Peugeottia lukuunottamatta. ja Englantilaisten
        laatu oli aika kirjavaa. Jo 70-luvulta lähtien viimeistään monet
        tekniikasta jotain ymmärtävät tajusivat kuinka paljon parempi
        hinta-laatusuhde oli japanilaisissa kuin eurooppalaisissa. Viimeistely
        ja tekniset ratkaisut olivat japanilaisissa aivan eri tasolla.
        Ei kai muuten ne olisi maailman automarkkinoita mullistaneetkaan.

        Japsien laatu on ollut aina heikkoa. Huonoimmat pellit, surkeimmat ajo-ominaisuudet. Testien jumboja jo vuosikymmeniä.


      • Skoda itäeuroopasta.
        Skodalla menee hyvin kirjoitti:

        Todella moni Tojon omistaja on vaihtanut autonsa Skodaan.
        Skoda on Länsi-Euroopassa paljon arvostetumpi merkki kuin Toyota. Skodan tekniikka on ylivertaista Tojon kivikautiseen tekniikkaan verrattuna.

        Suomessa ja Länsi-Euroopassa hyvätuloiset ihmiset ostavat Skodaa. Tojo on köyhien jullinjunttien auto.

        Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni ole yhtään hyvätuloista Skodan
        omistajaa. Hyvätuloiset ajelee yleensä Mersulla ja feikkivarakkaat
        bemarilla tai audilla. Tosin Toyotan omistajat ovat jo yleensä varakkaampaa
        väkeä ja usein eläkkeellä joilla ei ole velkaa vaan pelkästään
        omaisuutta ja rahaa.Auto ei heillä ole peniksen jatke niin kuin näillä
        Audi-Bemari työsuhdeoravanpyörässä taistelevilla kuumakalleilla joiden
        raivostuttavaa ajotapaa ei voi olla huomaamatta tien päällä.


      • kyllä pomppii
        Skoda itäeuroopasta. kirjoitti:

        Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni ole yhtään hyvätuloista Skodan
        omistajaa. Hyvätuloiset ajelee yleensä Mersulla ja feikkivarakkaat
        bemarilla tai audilla. Tosin Toyotan omistajat ovat jo yleensä varakkaampaa
        väkeä ja usein eläkkeellä joilla ei ole velkaa vaan pelkästään
        omaisuutta ja rahaa.Auto ei heillä ole peniksen jatke niin kuin näillä
        Audi-Bemari työsuhdeoravanpyörässä taistelevilla kuumakalleilla joiden
        raivostuttavaa ajotapaa ei voi olla huomaamatta tien päällä.

        "Tosin Toyotan omistajat ovat jo yleensä varakkaampaa
        väkeä ja usein eläkkeellä "

        Tuossa on tuon eläkkeen verran totta.


      • Foolaat tahallas
        Laatua Japanista kirjoitti:

        Kuuskytluvun japsiautot kestivät ajoa ainakin tuplasti enemmän
        kuin esim kuplavolkkari jonka kone kesti vain satatuhatta kilometriä
        ja oli kylmä kuin pakastin. Dieselmersu kesti ajoa mutta oli todella
        laiska nokivasara joita oli yleensä vain taksissa. Ranskalaisia eivät
        selväjärkiset ostaneet Peugeottia lukuunottamatta. ja Englantilaisten
        laatu oli aika kirjavaa. Jo 70-luvulta lähtien viimeistään monet
        tekniikasta jotain ymmärtävät tajusivat kuinka paljon parempi
        hinta-laatusuhde oli japanilaisissa kuin eurooppalaisissa. Viimeistely
        ja tekniset ratkaisut olivat japanilaisissa aivan eri tasolla.
        Ei kai muuten ne olisi maailman automarkkinoita mullistaneetkaan.

        "Kuuskytluvun japsiautot kestivät ajoa ainakin tuplasti enemmän
        kuin esim kuplavolkkari "

        Ne ekat japsiauto ei kaikenkaikkiaankaan kestäneet yhtään mitään. Amerikassa sikäläinen autoteollisuus osti kokeeksi jokaista uutta japsiautomallia yhden kappaleen. Purkivat, kokosivat ja testasivat. Lähinnä hilpeyttä aiheuttivat. Sen mukaiset kokemukset meillä Suomessakin.

        Ja Kuplavolkkarihan oli noina vuosina juuri se auto, joka kesti. Ei siinä ehkä muuten niin kehumista. Mutta auto, jonka saattoi antaa perheenemännälle, ilman että tämä oli hetken perästä soittelemassa, että miksei toimi ja mikä siihen tuli ja voitko tulla heti kattoon. Japsiautot silloin arvuutuspakkauksia, joiden kanssa saattoi käydä ihan miten vaan. Isoja ajokilometrejä niillä ei juuri saatu ajettua millään.


      • ei ne kestänyt
        Foolaat tahallas kirjoitti:

        "Kuuskytluvun japsiautot kestivät ajoa ainakin tuplasti enemmän
        kuin esim kuplavolkkari "

        Ne ekat japsiauto ei kaikenkaikkiaankaan kestäneet yhtään mitään. Amerikassa sikäläinen autoteollisuus osti kokeeksi jokaista uutta japsiautomallia yhden kappaleen. Purkivat, kokosivat ja testasivat. Lähinnä hilpeyttä aiheuttivat. Sen mukaiset kokemukset meillä Suomessakin.

        Ja Kuplavolkkarihan oli noina vuosina juuri se auto, joka kesti. Ei siinä ehkä muuten niin kehumista. Mutta auto, jonka saattoi antaa perheenemännälle, ilman että tämä oli hetken perästä soittelemassa, että miksei toimi ja mikä siihen tuli ja voitko tulla heti kattoon. Japsiautot silloin arvuutuspakkauksia, joiden kanssa saattoi käydä ihan miten vaan. Isoja ajokilometrejä niillä ei juuri saatu ajettua millään.

        japoneesit oli semmottia, että avaimesta väänettiin vieteriin vetoa. Sitten ne meni villisti pitkin lattiaa hetken. Kakarat niillä leikki, mutta illaks ne oli yleensä rikki jo


      • Rosvoroope
        kyllä pomppii kirjoitti:

        "Tosin Toyotan omistajat ovat jo yleensä varakkaampaa
        väkeä ja usein eläkkeellä "

        Tuossa on tuon eläkkeen verran totta.

        Aika monta kertaa olen ollut samassa valoristeyksessä uuden
        tunnuksellisen poliisiavensiksen kanssa. Poliisiaudia tai -bemaria ei
        ole näkynyt. Ovatko huonoja vai miksi eivät ole kelvanneet?


      • Kaahari
        kyllä pomppii kirjoitti:

        "Tosin Toyotan omistajat ovat jo yleensä varakkaampaa
        väkeä ja usein eläkkeellä "

        Tuossa on tuon eläkkeen verran totta.

        Yli 30 ylinopeussakkoja olen saanut enkä koskaan ole istunut Toyota-poliisiautossa. Kyllä ne ovat olleet laadukkaampia merkkejä, Volkkareita, Skodia ja Fordeja.


      • Kortti kuivumassa?
        Kaahari kirjoitti:

        Yli 30 ylinopeussakkoja olen saanut enkä koskaan ole istunut Toyota-poliisiautossa. Kyllä ne ovat olleet laadukkaampia merkkejä, Volkkareita, Skodia ja Fordeja.

        Vain tyhmät ottavat ylinopeussakkoja?


      • 5+16
        Kortti kuivumassa? kirjoitti:

        Vain tyhmät ottavat ylinopeussakkoja?

        Ja mikä noista muka on laadukkaampi? Yhtä paskoja kaikki.


      • Mieluummin ilman
        Skodalla menee hyvin kirjoitti:

        Todella moni Tojon omistaja on vaihtanut autonsa Skodaan.
        Skoda on Länsi-Euroopassa paljon arvostetumpi merkki kuin Toyota. Skodan tekniikka on ylivertaista Tojon kivikautiseen tekniikkaan verrattuna.

        Suomessa ja Länsi-Euroopassa hyvätuloiset ihmiset ostavat Skodaa. Tojo on köyhien jullinjunttien auto.

        Skodassa on vanhentunutta vaginaattoritekniikkaa.
        Vaginaattoritekniikan ongelmat alkavat olla jo kaikille tuttuja.
        Mediassakin on jo monesti siihen puututtu ja varoiteltu ostajia.
        Turboahdin ei sinänsä ole mitään uutta tekniikkaa eikä Skodan
        keksimää. Turbotekniikka oli Saabissakin jo ainakin 30
        vuotta ennen kuin Skodassa Periaatteessa turbon voi asentaa
        melkein kaikkin moottoreihin jos haluaa. Silloin on moottorissa
        yksi hajoava osa enemmän,joka taatusti hajoaa ennen kuin
        moottori,tai sitten se rikkoo moottorin,varsinkin bensakoneen.


      • Faktaa tässä
        Mieluummin ilman kirjoitti:

        Skodassa on vanhentunutta vaginaattoritekniikkaa.
        Vaginaattoritekniikan ongelmat alkavat olla jo kaikille tuttuja.
        Mediassakin on jo monesti siihen puututtu ja varoiteltu ostajia.
        Turboahdin ei sinänsä ole mitään uutta tekniikkaa eikä Skodan
        keksimää. Turbotekniikka oli Saabissakin jo ainakin 30
        vuotta ennen kuin Skodassa Periaatteessa turbon voi asentaa
        melkein kaikkin moottoreihin jos haluaa. Silloin on moottorissa
        yksi hajoava osa enemmän,joka taatusti hajoaa ennen kuin
        moottori,tai sitten se rikkoo moottorin,varsinkin bensakoneen.

        Skodassa on nykyaikaista moottoriteknologiaa. Tuolla oikeassa elämässä ongelmia ei juuri esiinny. Jos esiintyisi ei Octavia olisi eniten myyty malli.

        Tojotan dieselmoottorien suuret ongelmat ovat kyllä lähes kaikkien tiedossa. Papparaiset jotka Tojoja enimmäkseen ostavat ostavat bensiinimoottorilla varustettuja Tojoja eikä vanhanaikainen tekniikka niin haittaa.


      • Varma Avensis
        Faktaa tässä kirjoitti:

        Skodassa on nykyaikaista moottoriteknologiaa. Tuolla oikeassa elämässä ongelmia ei juuri esiinny. Jos esiintyisi ei Octavia olisi eniten myyty malli.

        Tojotan dieselmoottorien suuret ongelmat ovat kyllä lähes kaikkien tiedossa. Papparaiset jotka Tojoja enimmäkseen ostavat ostavat bensiinimoottorilla varustettuja Tojoja eikä vanhanaikainen tekniikka niin haittaa.

        Mihin normaali autoilija tarvitsee Dieselmoottoria jos ajosuorite on norm. alle
        20.000 km vuodessa? Käytttövoimaveron maksamiseenko? Huomattavasti
        pienempi riski on ajella bensakoneella. On vielä hiljaisempi ja halvempi
        huoltaa. Poislukien tietenkin VAG-moottorit joissa kallis jakopääremppa
        tulee ennemmin tai myöhemmin,kun suunnitteluvirhe porsii ja Aadolf
        pääsee kostamaan vielä vuosikymmenienkin jälkeen.


      • Faktat esiin
        Varma Avensis kirjoitti:

        Mihin normaali autoilija tarvitsee Dieselmoottoria jos ajosuorite on norm. alle
        20.000 km vuodessa? Käytttövoimaveron maksamiseenko? Huomattavasti
        pienempi riski on ajella bensakoneella. On vielä hiljaisempi ja halvempi
        huoltaa. Poislukien tietenkin VAG-moottorit joissa kallis jakopääremppa
        tulee ennemmin tai myöhemmin,kun suunnitteluvirhe porsii ja Aadolf
        pääsee kostamaan vielä vuosikymmenienkin jälkeen.

        Ei mitään jakopääremppaa ole kuin harvassa ollut. Tojon bensamoottoreissa taas ongelmana on suuri öljynkulutus ja kalliit remontit ja tiheät huoltovälit. Lisäksi suuri kulutus ja heikko suorituskyky.

        Dieselmoottori on huomattavasti miellyttävämpi ajaa eikä tarvitse sen enempää huoltoa kuin bensakone.


      • Mielenkiintoista
        Faktaa tässä kirjoitti:

        Skodassa on nykyaikaista moottoriteknologiaa. Tuolla oikeassa elämässä ongelmia ei juuri esiinny. Jos esiintyisi ei Octavia olisi eniten myyty malli.

        Tojotan dieselmoottorien suuret ongelmat ovat kyllä lähes kaikkien tiedossa. Papparaiset jotka Tojoja enimmäkseen ostavat ostavat bensiinimoottorilla varustettuja Tojoja eikä vanhanaikainen tekniikka niin haittaa.

        Mistä sulle on tullut käsite että toyotaa ostaa papparaiset ja että on vanhaa tekniikkaa????


      • Mielenkiintoista
        Faktaa tässä kirjoitti:

        Skodassa on nykyaikaista moottoriteknologiaa. Tuolla oikeassa elämässä ongelmia ei juuri esiinny. Jos esiintyisi ei Octavia olisi eniten myyty malli.

        Tojotan dieselmoottorien suuret ongelmat ovat kyllä lähes kaikkien tiedossa. Papparaiset jotka Tojoja enimmäkseen ostavat ostavat bensiinimoottorilla varustettuja Tojoja eikä vanhanaikainen tekniikka niin haittaa.

        Mistä sulle on tullut käsite että toyotaa ostaa vain papparaiset ja että vanhaa tekniikkaa?????


      • Tojo=pappa-auto
        Mielenkiintoista kirjoitti:

        Mistä sulle on tullut käsite että toyotaa ostaa vain papparaiset ja että vanhaa tekniikkaa?????

        Näkeehän tuon silmällä liikenteessä, että Tojoilla ajavat vain vanhat ihmiset. Olihan siitä lehdessäkin, että Suomessa Toyotia ostavien keski-ikä on kaikista merkeistä korkein, 61 vuotta.
        No eipä papparaiset tarvitse hienoa tekniikkaa tai hienoja autoja.


      • Varma avensis
        Faktat esiin kirjoitti:

        Ei mitään jakopääremppaa ole kuin harvassa ollut. Tojon bensamoottoreissa taas ongelmana on suuri öljynkulutus ja kalliit remontit ja tiheät huoltovälit. Lisäksi suuri kulutus ja heikko suorituskyky.

        Dieselmoottori on huomattavasti miellyttävämpi ajaa eikä tarvitse sen enempää huoltoa kuin bensakone.

        Jakopääremppaa on niin " harvassa" Vagi'issa että kunisgaskulutajakin
        teki siitä puolen tunnin varoitusohjelman varoitellen kuluttajia
        VW :n edustajan vähätellessä asiakkaalle kalliiksi käyvää ongelmaa.
        Takaisinkutsua ei todellakaan ole järjestetty vaikka kaikki olisi pitänyt
        kutsua. Suunnitteluvihettä kun ei pysty korjaamaan vaihtamatta koko
        moottoria,siksi ei kutsuta. Jätetään asiakkaan ongelmaksi,joka taitaa olla
        edessä näillä kaikilla ketjukoneen omistajilla ennemmin tai myöhemmin.
        Toyotan bensakoneissa on portaaton automaatti joka hyödyntää aina parasta
        vääntöä. Ei hajoa kaksoismassavauhtipyörät eikä suuttimet.
        Mitään mäkilähtöavustimia ei tarvita eikä laatikko ala arpomaan vaihteita
        niin kuin jokin kehittymätön vikaherkkä DSG tekee,nykimisen ja
        pätkimisen lomassa.


      • hajoava avensis
        Varma avensis kirjoitti:

        Jakopääremppaa on niin " harvassa" Vagi'issa että kunisgaskulutajakin
        teki siitä puolen tunnin varoitusohjelman varoitellen kuluttajia
        VW :n edustajan vähätellessä asiakkaalle kalliiksi käyvää ongelmaa.
        Takaisinkutsua ei todellakaan ole järjestetty vaikka kaikki olisi pitänyt
        kutsua. Suunnitteluvihettä kun ei pysty korjaamaan vaihtamatta koko
        moottoria,siksi ei kutsuta. Jätetään asiakkaan ongelmaksi,joka taitaa olla
        edessä näillä kaikilla ketjukoneen omistajilla ennemmin tai myöhemmin.
        Toyotan bensakoneissa on portaaton automaatti joka hyödyntää aina parasta
        vääntöä. Ei hajoa kaksoismassavauhtipyörät eikä suuttimet.
        Mitään mäkilähtöavustimia ei tarvita eikä laatikko ala arpomaan vaihteita
        niin kuin jokin kehittymätön vikaherkkä DSG tekee,nykimisen ja
        pätkimisen lomassa.

        Kuningaskuluttaja tekee hyvin usein kärpäsestä härkäsen kuten Volkkarin tapauksessa.
        Tojon dieselmoottoreissa sitä vasta ongelmaa on ollutkin. EGR-venttiilit jumittavat, kaksoismassavauhtipyörät pamahtavat ja moottorit hajoavat, nämä uudemmat ketjulla varustetut. Alumiinilohkosta korkkaavat kierteet eikä lohkoa voi käyttää. Surkea moottori ja auto kertakaikkiaan.


      • volvomiess
        Tojo=pappa-auto kirjoitti:

        Näkeehän tuon silmällä liikenteessä, että Tojoilla ajavat vain vanhat ihmiset. Olihan siitä lehdessäkin, että Suomessa Toyotia ostavien keski-ikä on kaikista merkeistä korkein, 61 vuotta.
        No eipä papparaiset tarvitse hienoa tekniikkaa tai hienoja autoja.

        Mielenkiintoista, itse olen nähnyt aika paljon nuoria miehiä vaimoineen ja lapsineen tojoissa.


      • number one
        hajoava avensis kirjoitti:

        Kuningaskuluttaja tekee hyvin usein kärpäsestä härkäsen kuten Volkkarin tapauksessa.
        Tojon dieselmoottoreissa sitä vasta ongelmaa on ollutkin. EGR-venttiilit jumittavat, kaksoismassavauhtipyörät pamahtavat ja moottorit hajoavat, nämä uudemmat ketjulla varustetut. Alumiinilohkosta korkkaavat kierteet eikä lohkoa voi käyttää. Surkea moottori ja auto kertakaikkiaan.

        Kuningaskuluttaja ja Wikipedia ovat tietenkin ihan perceectä
        kun tuovat julki totuuksia joita petteri ei pysty muuta kuin
        vähättelemään.Todella uskottava hemmo
        Kunisgaskuluttajan ei ole vielä tarvinnut Toyotan ongelmiin
        puuttua,niin vähän niitä on ollut Suomessa ja nekin vähät menee
        Valmistajan ja maahantuojan piikkiin,joka harmittaa suunnattomasti
        näitä itse jakoketjuremppansa maksaneita. Raivostutavaa.
        Toyota tunnetaan erittäin korkeasta laadusta,vai miten se nyt menikään??
        Onhan se ykkönen aika monessa,vai mitä?


      • hajoava avensis
        number one kirjoitti:

        Kuningaskuluttaja ja Wikipedia ovat tietenkin ihan perceectä
        kun tuovat julki totuuksia joita petteri ei pysty muuta kuin
        vähättelemään.Todella uskottava hemmo
        Kunisgaskuluttajan ei ole vielä tarvinnut Toyotan ongelmiin
        puuttua,niin vähän niitä on ollut Suomessa ja nekin vähät menee
        Valmistajan ja maahantuojan piikkiin,joka harmittaa suunnattomasti
        näitä itse jakoketjuremppansa maksaneita. Raivostutavaa.
        Toyota tunnetaan erittäin korkeasta laadusta,vai miten se nyt menikään??
        Onhan se ykkönen aika monessa,vai mitä?

        Et sinä näköjään tiedä mitään edes Kuningaskuluttaja-ohjelmastakaan. Riittää vaikka yksi tapaus. Tojojen dieselmoottoreita on hajonnut tuhansia. Kaikesta vaan pitäisi vaieta.

        Vieläkö sinä uskot Wikipediaan? Siis Toyotan mainoksesta kopsattuun tekstiin. Siellähän alussa sanotaan, että Toyotan merkkiuskollisuus on 90 %. No pistä nyt ihan tutkittua tietoa linkkeinensä asiasta. Minä pistän sitten myös, katsotaan kumpi on oikeassa. Vinkkinä, että Suomessa KIA:n merkkiuskollisuus on suurin, taisi olla 64 %.

        Tojota tunnetaan heikoista ominaisuuksistaan, testien jumbosijoituksista ja kovasta ruostumisesta.


      • Number one
        hajoava avensis kirjoitti:

        Et sinä näköjään tiedä mitään edes Kuningaskuluttaja-ohjelmastakaan. Riittää vaikka yksi tapaus. Tojojen dieselmoottoreita on hajonnut tuhansia. Kaikesta vaan pitäisi vaieta.

        Vieläkö sinä uskot Wikipediaan? Siis Toyotan mainoksesta kopsattuun tekstiin. Siellähän alussa sanotaan, että Toyotan merkkiuskollisuus on 90 %. No pistä nyt ihan tutkittua tietoa linkkeinensä asiasta. Minä pistän sitten myös, katsotaan kumpi on oikeassa. Vinkkinä, että Suomessa KIA:n merkkiuskollisuus on suurin, taisi olla 64 %.

        Tojota tunnetaan heikoista ominaisuuksistaan, testien jumbosijoituksista ja kovasta ruostumisesta.

        Wikipediaan uskon yhtä paljon kuin mihin tahansa tietosanakirjaan.
        Kumpaakaan ei päivitetä kuukausittain ,mutta uskotavuudessa se
        tieto on aivan eri luokkaa kuin oma säälitävä sepustusyrityksesi.
        Wikipedian määritelmää kirjoitettaessa tilanne on ollut tuoretta
        faktaa. Kia ei laadussa ja myynnissä kilpaile Suomessa eikä
        maailmassa Toyotan kanssa,eikä valmistusmäärissä eikä
        myynnissä. Toyotan jälleenmyyntiarvo kertoo laadusta ja
        luotettavuudesta. Hesarinkin tutkimuksen mukaan se on paras ja
        ylitse muiden. Varmasti on väärin tutkittu,eikö?


      • silkkaa puppua
        Number one kirjoitti:

        Wikipediaan uskon yhtä paljon kuin mihin tahansa tietosanakirjaan.
        Kumpaakaan ei päivitetä kuukausittain ,mutta uskotavuudessa se
        tieto on aivan eri luokkaa kuin oma säälitävä sepustusyrityksesi.
        Wikipedian määritelmää kirjoitettaessa tilanne on ollut tuoretta
        faktaa. Kia ei laadussa ja myynnissä kilpaile Suomessa eikä
        maailmassa Toyotan kanssa,eikä valmistusmäärissä eikä
        myynnissä. Toyotan jälleenmyyntiarvo kertoo laadusta ja
        luotettavuudesta. Hesarinkin tutkimuksen mukaan se on paras ja
        ylitse muiden. Varmasti on väärin tutkittu,eikö?

        Wikipedian suomenkielisessä laitoksessa on silkkaa puppua Toyotan markkinaosuudesta ja omistajien merkkiuskollisuudesta. Markkinaosuus oli viime vuonna 12,2% ja tänä vuonna tammi-elokuussa sama.
        Merkkiuskollisuus vaihtelee autoluokittain. Toyotan merkkiuskollisuus on suurinta vain pienissä ja suurissa perheautoissa. Myydyimmässä luokassa eli keskikokoisissa perheautoissa Toyota ei ole edes kolmen parhaan joukossa.


      • Nmber one
        silkkaa puppua kirjoitti:

        Wikipedian suomenkielisessä laitoksessa on silkkaa puppua Toyotan markkinaosuudesta ja omistajien merkkiuskollisuudesta. Markkinaosuus oli viime vuonna 12,2% ja tänä vuonna tammi-elokuussa sama.
        Merkkiuskollisuus vaihtelee autoluokittain. Toyotan merkkiuskollisuus on suurinta vain pienissä ja suurissa perheautoissa. Myydyimmässä luokassa eli keskikokoisissa perheautoissa Toyota ei ole edes kolmen parhaan joukossa.

        Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi? Venkoilussa olet kyllä
        mestari. Ei siellä Wikipediassa edes käsitelty mitään eri malleja vaan
        merkkiä kokonaisuudessaan Luonnehdittiin vaan merkistä yleiskuva
        ja merkin tunnetut ja tunnustetut ominaisuudet jotka ei kelpaa sinulle.
        Tosin ei se ole Wikipedian vika jos vika on sinussa.
        Toyota tosin on suosituin ja myydyin merkki maapallolla. Kaikki muu
        on venkoilua ja selittelyä johon Wikipedian tasoisella maailmanlaajuisella
        tietolähteellä ei ole varaa syyllistyä. Yritän myötäelää kanssasi
        jos harmittaa!!


      • anna niitten olla
        volvomiess kirjoitti:

        Mielenkiintoista, itse olen nähnyt aika paljon nuoria miehiä vaimoineen ja lapsineen tojoissa.

        Jollet vahtais niitä. Tai tulee vartija koppaamaan. Todisteet valvontakamerasta.


    • seurannut

      kyllä löytyy tampere ja nokialta löytyy paljonki !

    • volvolandia

      Poliisien pitäisi hommata 740 volvoja tai 940 turbojaa

    • Niin on juu

      Kokoajan pitäisi hommailla volvoja poliisi setien joo,ne on kyllä ihan kestäviä ainakin vanhemmat takaveto Volvot

      • ifi

        Eipä ne Volgat ja Ladatkaan niin huonoja ajopeliä ollutkaan,Elitestä puhumattakaan...


      • ifi
        ifi kirjoitti:

        Eipä ne Volgat ja Ladatkaan niin huonoja ajopeliä ollutkaan,Elitestä puhumattakaan...

        Ja Reinikainen painoi Tunturilla....


    • mustajööti

      Avensiksia on jonkin verran poliisien käytössä.

      • Hiljaa sshhhh!

        Mutta vähemmän siitä puhutaan. Nolo juttu nääs.


      • josson salatojo
        Hiljaa sshhhh! kirjoitti:

        Mutta vähemmän siitä puhutaan. Nolo juttu nääs.

        Ei tahdota tulla sillai ulos kaapista.


      • Tero of Finland
        josson salatojo kirjoitti:

        Ei tahdota tulla sillai ulos kaapista.

        Jos poliisitkin pitää avet vaan kaapissa?


    • skoude landia

      Huume yksikölle pitäs saada nelivedot, jotta alkaa tutkimukset luistamaan..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe