Taas ilman huomautuksia Läpäisty katsastus!

nippondenso

Toyotan katsastus on helppoa taas 07- Auris heittämällä läpi ei huomautettavaa!

51

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnea, kovin hienoa

      Ja katsastushuolto tehtynä ettei tule tilastovirheitä.

    • Kyllä te Petterit olette ite yksiä tilastovirheitä! Heti on joku urpo aukomassa päätään!
      Jotkut korjaa ja ne ketkä ajaa Toyotalla niitten ei tartte!

      • teroo.

        Tero tuli taas viitta hulmuten.


    • Jenkki on jees!

      Vau! Itselläni meni vm. 1994 auto katsastuksesta läpi ilman huomautuksia. Ei ole huollettu eikä korjattu pariin vuoteen. Ajettu kyllä ikäisekseen vähän, 247 tkm.
      Eipä olis tullut mieleen tehdä moisesta asiasta aloitusta.
      Auto ei ole Toyota.

      • Meil on 95- vuoden corolla jossa kilsoja jotain 260 000 kertaakaan ei ole hylsyä tullu katsatuksesta kaikki alustan osat alkuperäisiä pakoputkea myöten ! Mutta se onkin Toyota eikä mikään jenkki lousku!


      • yritäselvitä
        nippondenso kirjoitti:

        Meil on 95- vuoden corolla jossa kilsoja jotain 260 000 kertaakaan ei ole hylsyä tullu katsatuksesta kaikki alustan osat alkuperäisiä pakoputkea myöten ! Mutta se onkin Toyota eikä mikään jenkki lousku!

        Aattelitko juoppo miloin käyttää katsastuksessa, hyvä on ollu tuuri, kuuluisa "juopon tuuri" kun oot saanu vuoskaudet ajaa katsastamattomalla. Muuten sössötyksesi on absoluuttinen mahdottomuus, ja sen tietää kaikki.


      • germany..
        nippondenso kirjoitti:

        Meil on 95- vuoden corolla jossa kilsoja jotain 260 000 kertaakaan ei ole hylsyä tullu katsatuksesta kaikki alustan osat alkuperäisiä pakoputkea myöten ! Mutta se onkin Toyota eikä mikään jenkki lousku!

        just joo pelle tero 260000 ajettu alkuperäset iskun vaimentimet hahaha. voi vittu mikä tampio ..


      • germany.. kirjoitti:

        just joo pelle tero 260000 ajettu alkuperäset iskun vaimentimet hahaha. voi vittu mikä tampio ..

        "germany"

        -siinäkö selitys vastauksellesi?

        -kun autolla ajetaan liikennesääntöjen mukaan ja talvella varotaan vähän paukkupakkasilla, niin iskarit voi hyvinkin kestää yli 300tkm.

        -olen kuullut jopa "ranskanherkuista", joissa iskarit kestänyt yli 300tkm......


      • yritäselvitä kirjoitti:

        Aattelitko juoppo miloin käyttää katsastuksessa, hyvä on ollu tuuri, kuuluisa "juopon tuuri" kun oot saanu vuoskaudet ajaa katsastamattomalla. Muuten sössötyksesi on absoluuttinen mahdottomuus, ja sen tietää kaikki.

        Edellinen kirjoitus ei ole absoluutinen mahdottuus ja sen tietää moni, koska meitä Teroja kun on Suomessa paljon......


      • oiuhhrrewsd
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Edellinen kirjoitus ei ole absoluutinen mahdottuus ja sen tietää moni, koska meitä Teroja kun on Suomessa paljon......

        Mitä se tero taas höpisee omiaan? mitä tarkoittaa "mahdottuus" ettei terolla vaan taas alahuuli väpätä :)


      • oiuhhrrewsd kirjoitti:

        Mitä se tero taas höpisee omiaan? mitä tarkoittaa "mahdottuus" ettei terolla vaan taas alahuuli väpätä :)

        eikö teillä ole muita argumentteja, kuin etsiä kirjoitusvirheitä?


    • Tojomiesten aatelia

      Onko tojolla harvinainenkin tapaus? Eikös ole ihan normaalia, että tuon ikäinen auto 15000 km huoltoväleillä menee katsastuksesta läpi. En ole omistanut yhtäkään autoa joka ei olisi mennyt ja yksikään autoni ei ole ollut tojo. Paatuneille tojomiehille kova juttu, että seitsemän vuotias auto läpäsee katsastuksen, todennäköisesti tyypilliseen tojomiehen tyyliin niin Auriksessasi kilometrejä alle 100000 km?

      • Älä jauha paskaa Esim VW:n autojen yleisimpiä hylkäys perusteita on pakokaasupäästöt jo ekassa katsastuksessa jolloin autolla ikää noin 3v!


      • Nippondeeku
        nippondenso kirjoitti:

        Älä jauha paskaa Esim VW:n autojen yleisimpiä hylkäys perusteita on pakokaasupäästöt jo ekassa katsastuksessa jolloin autolla ikää noin 3v!

        Rauhoitu tero, katkee verisuoni vielä päästä tuollaisella vaahtoamisella. Niin joko on 100000 km rikki? Se on tohlo kuskeille noloa, kun tojo ei kelpaa mihinkään missä kaivataan luotettavuutta. Taksit, leasing autot, poliisi autot ym. Jos yhtään ajatus toimii siellä teron lippalakin alla niin kaikki tuon ikäiset autot läpäisevät katsastuksen, ei siitä tarvitse tulla keskustelupalstoille ylpeänä avausta tekemään, noloa.


      • Skodajorma
        Nippondeeku kirjoitti:

        Rauhoitu tero, katkee verisuoni vielä päästä tuollaisella vaahtoamisella. Niin joko on 100000 km rikki? Se on tohlo kuskeille noloa, kun tojo ei kelpaa mihinkään missä kaivataan luotettavuutta. Taksit, leasing autot, poliisi autot ym. Jos yhtään ajatus toimii siellä teron lippalakin alla niin kaikki tuon ikäiset autot läpäisevät katsastuksen, ei siitä tarvitse tulla keskustelupalstoille ylpeänä avausta tekemään, noloa.

        Jos on lukutaitoinen ja osaa perehtyä katsastustilastoihin niin
        tietää ettei edes kaikki kolmevuotiaatkaan läpäise katsastusta
        eka kerralla. Vaginaattorien murheena näyttäisi jo tuolloin
        olevan päästöt noinkin nuorella iällä. Oiskohan jakoketju jo
        silloin hypännut yhden hampaan yli? Renault megane ja muutkin
        ranskan arevaattorit ovat silloinkin vielä keskeneräisiä ja
        katsastuksessa jumboja,kun kaikki prakaa


      • Lukutaitoinen
        Skodajorma kirjoitti:

        Jos on lukutaitoinen ja osaa perehtyä katsastustilastoihin niin
        tietää ettei edes kaikki kolmevuotiaatkaan läpäise katsastusta
        eka kerralla. Vaginaattorien murheena näyttäisi jo tuolloin
        olevan päästöt noinkin nuorella iällä. Oiskohan jakoketju jo
        silloin hypännut yhden hampaan yli? Renault megane ja muutkin
        ranskan arevaattorit ovat silloinkin vielä keskeneräisiä ja
        katsastuksessa jumboja,kun kaikki prakaa

        Tässä Ruotsin katsastustilasto. Seitsemän kymmenestä VAG-autoja:

        Kärkikymmenikkö:

        1 Škoda Superb Sedan, diesel
        2 Audi Q5, diesel
        3 Audi A4 Sedan
        4 Audi A6 Avant
        5 Volkswagen Passat CC
        6 Lexus RX , bensiini/sähkö (hybridi)
        7 Audi A5 Coupé, bensiini
        8 Škoda Superb Sedan, bensiini
        9 Volvo C30 Coupé, diesel
        10 Volvo S40 Sedan, bensiini/etanoli/E85

        Lähde: Helsingin Sanomat


      • Tojon tilannut
        Lukutaitoinen kirjoitti:

        Tässä Ruotsin katsastustilasto. Seitsemän kymmenestä VAG-autoja:

        Kärkikymmenikkö:

        1 Škoda Superb Sedan, diesel
        2 Audi Q5, diesel
        3 Audi A4 Sedan
        4 Audi A6 Avant
        5 Volkswagen Passat CC
        6 Lexus RX , bensiini/sähkö (hybridi)
        7 Audi A5 Coupé, bensiini
        8 Škoda Superb Sedan, bensiini
        9 Volvo C30 Coupé, diesel
        10 Volvo S40 Sedan, bensiini/etanoli/E85

        Lähde: Helsingin Sanomat

        Tojot kärsii ruotsin auto tottumuksista jos sata volkkaria ja niistä kymmenen rikki niin se on 10 prosenttia jos taas kymmenen tojoa ja yksi rikki niin sama tulos. Ruotsissa ei osteta tojoja oman maan autotuotannon takia ja kiintiöt on myös pienet siis pienemmät kuin suomessa. Tulos on virheellinen tojon kannalta, kun ei ole suhteutusta.


      • Tyhmyys loistaa
        Tojon tilannut kirjoitti:

        Tojot kärsii ruotsin auto tottumuksista jos sata volkkaria ja niistä kymmenen rikki niin se on 10 prosenttia jos taas kymmenen tojoa ja yksi rikki niin sama tulos. Ruotsissa ei osteta tojoja oman maan autotuotannon takia ja kiintiöt on myös pienet siis pienemmät kuin suomessa. Tulos on virheellinen tojon kannalta, kun ei ole suhteutusta.

        Lapsellista linkittää tänne Ruotsin katsastustilaston kärkeä kun
        itse autoilee ja asuu Suomessa ja katsastaa myös autonsa täällä.
        Suomessa kun on ihan omatkin katsastustilastot.


      • Oletko hölmö?
        Tyhmyys loistaa kirjoitti:

        Lapsellista linkittää tänne Ruotsin katsastustilaston kärkeä kun
        itse autoilee ja asuu Suomessa ja katsastaa myös autonsa täällä.
        Suomessa kun on ihan omatkin katsastustilastot.

        Mikä vika on Ruotsin katsastustilastoissa? Sekö kun Tojo ei tee siellä katsastushuoltoa?


      • ennen tiedettiin
        nippondenso kirjoitti:

        Älä jauha paskaa Esim VW:n autojen yleisimpiä hylkäys perusteita on pakokaasupäästöt jo ekassa katsastuksessa jolloin autolla ikää noin 3v!

        Autot menee 3 vuotiaana ja myöhemminkin läpi päästöistä kun sen ajaa kunnolla lämpimäksi ja päräyttää muutaman kymmenen kilometrin lenkin isolla kierroksilla.
        Nykyiset kuski ovat vaan niin onnettoman tietämättömiä että tuota ei tiedetä.


      • Pelle deeku
        Nippondeeku kirjoitti:

        Rauhoitu tero, katkee verisuoni vielä päästä tuollaisella vaahtoamisella. Niin joko on 100000 km rikki? Se on tohlo kuskeille noloa, kun tojo ei kelpaa mihinkään missä kaivataan luotettavuutta. Taksit, leasing autot, poliisi autot ym. Jos yhtään ajatus toimii siellä teron lippalakin alla niin kaikki tuon ikäiset autot läpäisevät katsastuksen, ei siitä tarvitse tulla keskustelupalstoille ylpeänä avausta tekemään, noloa.

        Nippon Deeku ei uskalla myöntää, että tohlossa alta 100000 mittarissa. On se pelle, kaveri ylistää kuinka menee katsastuksesta läpi 7 vuotias auto jolla alta 100000 mittarissa ja jossa huoltovälit 15000.


      • ja multimode
        Pelle deeku kirjoitti:

        Nippon Deeku ei uskalla myöntää, että tohlossa alta 100000 mittarissa. On se pelle, kaveri ylistää kuinka menee katsastuksesta läpi 7 vuotias auto jolla alta 100000 mittarissa ja jossa huoltovälit 15000.

        malli, jota ei tavallinen kuolevainen kestäisi päivää kauemmin, nykii niin pirusti, jos vähänkin polkaisee.


    • kaikki ei täsmää

      Joo ei oo huomautettavaa kun valmistaja käytättää autot kolme kertaa takaisinkutsu kamppanjissa ilmenneet vaaralliset viat jotka korjataan ennen katsastusta joita ei kuulema tojotissa edes ole. Sitten kun on 3000tuhannella eurolla korjattu ja rapattu "huollettu" ja tarkastettu niin voikin rinta rottingilla mennä katsastaan että olipa helppo käynti ei maksanut köh köh kun katsastusmaksun ja ei mennyt rahaa "korjauksiin"

      Nämä monet tilastot ovat ristiriidassa joissa ei ole otettu monia oleellisia asioita huomioon ja se saa näyttämään oikeasti hyvät huonoilta ja nämä tietyt merkit kuten toyota niin ne saadaan näyttämään huijaamalla vilpillä että oisivat tilasto kärjessä.

      Loistava esimerkki on kuin yksi testi missä oli viattomimmat autot niin siinä oli kärjessä melkeen koko vag konserni mutta missään ei mainittu kalliita vaihteistoremontteja ja ongelmia mitä niissä oli! Sitten paistatellaan rinta rottingilla tilastoissa että meilläpä on viattomin auto vaikka korjauksiin on oikeasti mennyt pieni omaisuus ja tili on ihan kuiva.

      Minun mielestä nuo testit on yhtä hyödyttömiä kuin kilo pazkaa koska ne ei kerro oikeata totuutta. Kylläkait joka jamppa tajuaa että kun korjataan etukäteen tuhansilla euroilla autoa niin onkait sillä suurempi mahdollisuus läpäistä katsastus. Itsellä on vanha renun megane kaikkien parjaama romu jota ei paljon ylimääräisiä oo laiteltu ai niin alapallo on vaihettu maksoi 18e ja tuommoset näkyy niissä tilastoissa suurina vikoina ja huonon auton esimerkkinä. Samaan aikaan unohdetaan esim vw konsernin dsg remontit hintaa kertyy yli 10 000euroa! Ai niin joo ja se minun rellun räppänä meni sukkana kans katsastuksesta läpi.

      Testit ristiriidassa todellisuuden kanssa...

      • Teron klassikot

        Ja jokaista Volkkaria korjataan vuosittain ainakin 10.000 euron edestä ja joitain enemmänkin, juttua suoraan Toyotan myyjän suusta?
        Voisi ehkä vaikuttaa myyntiin?


      • nauraavaiitkeä....
        Teron klassikot kirjoitti:

        Ja jokaista Volkkaria korjataan vuosittain ainakin 10.000 euron edestä ja joitain enemmänkin, juttua suoraan Toyotan myyjän suusta?
        Voisi ehkä vaikuttaa myyntiin?

        Tosiaan, suoraan toyotamyyjän suusta, pullamössökahvin lomassa, ja uppoaa kuin kuuma veitsi voihin tojohörhelön pesemättömiin korviin ja unohtuu että korjaamon puolella on takaisinkutsussa se viimeviikolla ostettu(ylihintanen) nauris......


    • kiitostoyolle

      Taas keväällä katsastin aven. Mittarissa oli ostettaessa 270tkm. ja nyt 520tkm. Joka kerta ekalla läpi katsastuksesta. Ja mitään huoltoja ei ole tehty. 7 vuoden aikana olen pessyt auton kerran ja senkin ekana kesänä. Ja ruostetta ei näy missään. Siitä katsastusmieskin muistaa mainita joka vuosi. Kerran yksi inssi löysi väljää sisemmästä raidetangosta, seuraavana vuonna se oli kadonnut. Näköjään toyo jopa korjaa itse itsensä ;)

      Ainoat huollot on jakohihnan merkkihuollossa ja samalla on laitettu uudet pinnat jarruihin ihan varmuuden vuoksi ettei itse tarvi alkaa niitä availemaan. Itse olen öljyt ja suodattimet vaihtanut n. 10-15tkm välein ja pari kertaa ilmansuodattimenkin.

      Ennen oli nissani ja kyllä sitä piti aina ropata ennen katsastusta. Fordin ja minun kärsimyksistä en edes jaksa kertomaan alkaa, siitä tulisi kirja. Volsua kokeilin kerran ja se riitti. Siihen piti tehdä niin paljon että pääsi edes katsastuksen välin kulkemaan töissä. Mersu, bmv ja audi on aivan liian kalliita korjata minunlaiselleni tahan keskituloiselle perheelliselle jolla on muutakin menoa.

      • olikomuuta?

        Unohdit mainita, ettei ole myöskään tarvinnut tankata, kun tojomyyjä lurautti tankin täyteen pullakahvien lisäksi ostohetkellä, vieläkin on yli puoltankkia..... ihan olis ollu yhtä uskottavaa.......


      • kiitostoyolle
        olikomuuta? kirjoitti:

        Unohdit mainita, ettei ole myöskään tarvinnut tankata, kun tojomyyjä lurautti tankin täyteen pullakahvien lisäksi ostohetkellä, vieläkin on yli puoltankkia..... ihan olis ollu yhtä uskottavaa.......

        En ostanut merkkiliikeestä. Mutta petterillehän tuollainen tarina kuulostaa epäuskottavalle kun on vain kokemuksia niin sanotuista "laatuautoista". Koeta vaan jaksaa ropata ennen katsastusta niin hyvin taas se menee sinunkin vuoden kohokohta.


      • ja mitään ei tehty..

        Ethän sinä jannu usko itsekään omaan soopaasi. Nimittäin jos autollasi on ihan oikeasti ajettu 520 tkm (eikä vain mielikuvituksessasi) niin autoon on mm. noilla kilometreillä vaidettu iskunvaimentimet. Ei nimittäin mene läpi katsastuksesta. Ja aika lailla ihmettelen, jos raidetangonpäät ovat alkuperäisiä, pitäisi varmaan ajaa vain maantieajoa päällystetyillä teillä. Oma kokemus sanoo (ja auto on Avensis -98), että jos sorapoluilla ajaa, niin kyllä ne vaihtoon menevät ennenkuin 200tkm on ajettu.
        Samoin, jos ollaan rehellisiä, niin todennäköisesti myös jäähdytin on noilla kilsoilla uusittu ja myös palat on pitänyt vaihtaa eteen usemman kerran.
        Se, että auto on varsin luotettava ja kestävä, kuten tuo ykkösmalli, on tietysti ihan totta, mutta jotakin rajaa pitää olla...
        Mutta ainahan voi jauhaa scheissea ja ehkä itse uskotkin omiin satuihisi


      • Bullshittiä

        Ihan vaan tiedoksi, kyllä se öljyjen ja suodattimien vaihtamien on huoltoa. Ja itseasiassa kaikki Toyotan korjauksetkin kuuluvat huoltoon. Siksi Toyotaa ei koskaan tarvitse korjata pelkkä huoltaminen riittää.

        Kannattaisi varmaan pestä se auto, jos haluat että ruosteet näkyvät, muussa tapauksessa älä pese.

        Taisi tuo raidetankokin sen verran paksuuntua ruosteesta että väljä hävisi.


      • kiitostoyolle
        ja mitään ei tehty.. kirjoitti:

        Ethän sinä jannu usko itsekään omaan soopaasi. Nimittäin jos autollasi on ihan oikeasti ajettu 520 tkm (eikä vain mielikuvituksessasi) niin autoon on mm. noilla kilometreillä vaidettu iskunvaimentimet. Ei nimittäin mene läpi katsastuksesta. Ja aika lailla ihmettelen, jos raidetangonpäät ovat alkuperäisiä, pitäisi varmaan ajaa vain maantieajoa päällystetyillä teillä. Oma kokemus sanoo (ja auto on Avensis -98), että jos sorapoluilla ajaa, niin kyllä ne vaihtoon menevät ennenkuin 200tkm on ajettu.
        Samoin, jos ollaan rehellisiä, niin todennäköisesti myös jäähdytin on noilla kilsoilla uusittu ja myös palat on pitänyt vaihtaa eteen usemman kerran.
        Se, että auto on varsin luotettava ja kestävä, kuten tuo ykkösmalli, on tietysti ihan totta, mutta jotakin rajaa pitää olla...
        Mutta ainahan voi jauhaa scheissea ja ehkä itse uskotkin omiin satuihisi

        Empä itse ole vaihtanut iskareita, enkä jäähdytintä. Sitä en tiedä mitä edellinen omistaja on vaihtanut. Mutta katsastusmiehen mukaan iskarit ei ole alkuperäiset. Olen asiaa kysellyt kun ne tuntuu olevan vuodesta toiseen vaan testerin mukaan hyvät. Joo ajan vaan maanteitä pitkin töihin ja yleensä isommat tiet on päällystettyjä. Raidetangon päistä en tiedä mutta itse en ole niitäkään korjaillut. Kuten sanoin kengät ja palat on vaihdettu 100tkm välein samalla kun jakopää laitettu. En ole väittänyt että niitä ei ole laitettu. Kannattaa lukea ajatuksen kanssa jos on vaikea asiaa sisäistää. Joten jauha sinä scheissiäs vaan.


      • kiitostoyolle
        Bullshittiä kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi, kyllä se öljyjen ja suodattimien vaihtamien on huoltoa. Ja itseasiassa kaikki Toyotan korjauksetkin kuuluvat huoltoon. Siksi Toyotaa ei koskaan tarvitse korjata pelkkä huoltaminen riittää.

        Kannattaisi varmaan pestä se auto, jos haluat että ruosteet näkyvät, muussa tapauksessa älä pese.

        Taisi tuo raidetankokin sen verran paksuuntua ruosteesta että väljä hävisi.

        Koita kestää petteri ;)

        Meilläpäin ei työautoj pestä, kyllä sateet ja lumi pitää auton tarpeeksi puhtaana. Ikävä kyllä sinun kannalta ruostetta ei näy. Ja tuo raidetanko juttu on varmaan sinulle liian vaikea ymmärtää. Mutta voin vähän selventää. Merkkihuollon huoltopomo sanoi että sisemmän raidetangon väljyyttä on todella vaikea huomata ja se ei onnistu edes jokaiselta katsastusmieheltä. Siitä ehkä johtui että vika oli kadonnut.

        Ja muistellaampa mitä kirjoitin.. Mistä päättelit että öljynvaihto ei ole huoltoa.

        "Ainoat huollot on jakohihnan merkkihuollossa ja samalla on laitettu uudet pinnat jarruihin ihan varmuuden vuoksi ettei itse tarvi alkaa niitä availemaan. Itse olen öljyt ja suodattimet vaihtanut n. 10-15tkm välein ja pari kertaa ilmansuodattimenkin."


      • kiitostoyolle kirjoitti:

        Empä itse ole vaihtanut iskareita, enkä jäähdytintä. Sitä en tiedä mitä edellinen omistaja on vaihtanut. Mutta katsastusmiehen mukaan iskarit ei ole alkuperäiset. Olen asiaa kysellyt kun ne tuntuu olevan vuodesta toiseen vaan testerin mukaan hyvät. Joo ajan vaan maanteitä pitkin töihin ja yleensä isommat tiet on päällystettyjä. Raidetangon päistä en tiedä mutta itse en ole niitäkään korjaillut. Kuten sanoin kengät ja palat on vaihdettu 100tkm välein samalla kun jakopää laitettu. En ole väittänyt että niitä ei ole laitettu. Kannattaa lukea ajatuksen kanssa jos on vaikea asiaa sisäistää. Joten jauha sinä scheissiäs vaan.

        Minä ostin 148tkm 2.0TD:n -1998 Aven 2001 ja vaihdoin vuotta myöhemmin siihen Monroen Sensatracit 170tkm kohdalla..... 2012 550tkm kohdalla vaihdoin iskarit (turhaan) koska luulin vaihdon parantavan auton mukavuutta......

        -eli kirjoituksesi on täysin uskotttava

        -raidetankon päät ovat ko. autossa edelleen alkuperäiset. (auto on edelleen suvussa) ulommat vetonelet pettivät ekan kerran viime keväänä, autossa on nyt noin 590tkm....

        PS. valtaosa Suomalaisista tosiaan ajaa kestopäällystetyilla teillä.......


      • ja mitään ei tehty..
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Minä ostin 148tkm 2.0TD:n -1998 Aven 2001 ja vaihdoin vuotta myöhemmin siihen Monroen Sensatracit 170tkm kohdalla..... 2012 550tkm kohdalla vaihdoin iskarit (turhaan) koska luulin vaihdon parantavan auton mukavuutta......

        -eli kirjoituksesi on täysin uskotttava

        -raidetankon päät ovat ko. autossa edelleen alkuperäiset. (auto on edelleen suvussa) ulommat vetonelet pettivät ekan kerran viime keväänä, autossa on nyt noin 590tkm....

        PS. valtaosa Suomalaisista tosiaan ajaa kestopäällystetyilla teillä.......

        Kuulehan Kölli. Kyllähän varmaan niitäkin on kohtuu paljon, jotka eivät juuri koskaan aja muulla kuin asfalttipinnalla, mutta eiköhän kuitenkin aika moni edelleen ajele enemmän tai vähemmän soralla tai kuoppaisella öljysoralla ja jopa niitäkin on aika paljon, jotka ajavat pääsääntöisesti huonoilla teilä. Ja tiestö rapistuu koko ajan. Täällä ruuhka-Suomen ulkopuolella maailma on vähän toinen...
        Eli jos sinulla tai tuolla "kiitos toyolle" onkin noin hieno saavutus vaikka noiden raidetankojen suhteen, niin se kyllä on poikkeustapaus. On nimittäin täysin tosi, että ajoalustalla on valtava vaikutus noiden alustan osien kestävyyteen, toki myös ajotavalla, mutta jos päivittäin ajelee pienenkin pätkän tietä, joka on kuin tykistökeskityksen jäljiltä, niin merkissä kuin merkissä saa varsin usein vaihdella juuri noita raidetangon päitä.
        Ja "kiitos toyolle": Ensimm. viestissä et kyllä maininnut, että juuri 100 tkm:n välein on hihnat ja palat vaihdettu, totesit vain, että vaihdettu on (mutta milloin ja kuinka usein, se taas jäi ihan auki) Ja jos tarkkoja ollaan, on varmaan myös levyt pitänyt vaihtaa ainakin kerran.


      • ja mitään ei tehty.. kirjoitti:

        Kuulehan Kölli. Kyllähän varmaan niitäkin on kohtuu paljon, jotka eivät juuri koskaan aja muulla kuin asfalttipinnalla, mutta eiköhän kuitenkin aika moni edelleen ajele enemmän tai vähemmän soralla tai kuoppaisella öljysoralla ja jopa niitäkin on aika paljon, jotka ajavat pääsääntöisesti huonoilla teilä. Ja tiestö rapistuu koko ajan. Täällä ruuhka-Suomen ulkopuolella maailma on vähän toinen...
        Eli jos sinulla tai tuolla "kiitos toyolle" onkin noin hieno saavutus vaikka noiden raidetankojen suhteen, niin se kyllä on poikkeustapaus. On nimittäin täysin tosi, että ajoalustalla on valtava vaikutus noiden alustan osien kestävyyteen, toki myös ajotavalla, mutta jos päivittäin ajelee pienenkin pätkän tietä, joka on kuin tykistökeskityksen jäljiltä, niin merkissä kuin merkissä saa varsin usein vaihdella juuri noita raidetangon päitä.
        Ja "kiitos toyolle": Ensimm. viestissä et kyllä maininnut, että juuri 100 tkm:n välein on hihnat ja palat vaihdettu, totesit vain, että vaihdettu on (mutta milloin ja kuinka usein, se taas jäi ihan auki) Ja jos tarkkoja ollaan, on varmaan myös levyt pitänyt vaihtaa ainakin kerran.

        Joillekin on varmaan turha yrittää kertoa totuutta Toyotan keskivertoa paremmista raidetangonpäistä?

        Tuli tuossa mieleen, että Carina II:lla ajoin todella paljon huonoa tietä ja soratietä 90-luvun lopussa. (asuinpaikka Kodisjoki)

        360tkm oli mittarissa, kun ostin Avensiksen 2001 ja alustasta ei ollu vaihdettu muuta kuin iskarit 100tkm, silloinkin Monroet. -ko auto päätyi seuraavalla omistajalla paalin 415tkm ajettuna, kolarin takia....


      • ilo se pienikin
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Joillekin on varmaan turha yrittää kertoa totuutta Toyotan keskivertoa paremmista raidetangonpäistä?

        Tuli tuossa mieleen, että Carina II:lla ajoin todella paljon huonoa tietä ja soratietä 90-luvun lopussa. (asuinpaikka Kodisjoki)

        360tkm oli mittarissa, kun ostin Avensiksen 2001 ja alustasta ei ollu vaihdettu muuta kuin iskarit 100tkm, silloinkin Monroet. -ko auto päätyi seuraavalla omistajalla paalin 415tkm ajettuna, kolarin takia....

        kun ei tarvitse 20 euron raidetangoinpäita vaihtaa 200 tkm välein mutta kalliit iskarit jo 100 tkm paikkeilla. Arvaas minkä merkkisellä autolla minä ajoin alkuperäisillä iskareilla 350 tkm ja katsastusmiehen mielestä olivat vielä paremmassa kunnossa kuin japskeissa uutena. Vihjeenä voin sanoa, että kyseinen automerkki taitaa olla ainoa, joka oikeasti valmistaa iskarit itse.


      • Mike Monroe
        ilo se pienikin kirjoitti:

        kun ei tarvitse 20 euron raidetangoinpäita vaihtaa 200 tkm välein mutta kalliit iskarit jo 100 tkm paikkeilla. Arvaas minkä merkkisellä autolla minä ajoin alkuperäisillä iskareilla 350 tkm ja katsastusmiehen mielestä olivat vielä paremmassa kunnossa kuin japskeissa uutena. Vihjeenä voin sanoa, että kyseinen automerkki taitaa olla ainoa, joka oikeasti valmistaa iskarit itse.

        Mitä tekeekö monroe autojakin? Äkkiä yksi sellainen tänne.


    • Ei enää ikinä

      Eipä ole minkään muun auton katsastus ollut niin työlästä kuin noiden Toyotien. Pääasiassa peltitöitä, jarruremonttia ja päästöissä vikaa. Muut menneet heittämällä läpi tai pienillä korjauksilla.

      Tähän perheeseen ei 100 % varmuudella tule enää yhtään Toyotaa. Ei niinkään johdu niistä vioista vaan kun auto on tehty tinapaperista ja on rämisevä rottelo jonka ominaisuudet ovat alinta kastia autoissa.

      • kiitostoyolle

        Olisit keksinyt jotain parempaa kun jarrut, peltityöt ja päästöt. Nuohan ei edes katsastusvikatilastojen mukaan pidä paikkaansa.

        Eilen töissä juttelin yhden foorttimiehen kanssa ja nyt jo murehti seuraavaa katsastusta lokakuussa. On se elämä niin vaikeaa noiden "laatuautojen" kanssa.

        ps. Taisi tuo sinun toyotasi olla 80 luvulta kun oli päästöjen ja peltien kanssa ongelmaa.


    • on ihmevehje tuo

      Sanoppas aloittaja, paljonko sillä autollasi on ajettu, se on näissä kestoasioissa aika oleellinen tieto.

      • kilometrinnielijä

        Onhan tuo Juoppodenso sen jossain toisessa yhteydessä paljastanutkin. Taisi olla jotain 40-50000km. Huimat kilometrithän nuo toki ovat 7-vuotiaale Toyotalle!


    • parasta laatua

      Omistin joskus 80-luvun etuvetoisen Carina II:sen.
      Kertaakaan ei tullut hylsyä katsastuksessa kun naapurin ranskiksessa
      se tuli joka ikinen kerta. Silloin A-katsastuksesta sai myös raportin jossa
      omaa merkkiä ja mallia verrattiin muihin merkkeihin ja malleihin.
      Sen muistan että etuakselistoviat olivat muissa keskimäärin 18 kertaa
      yleisemmät kuin Carina II:ssa,eikä yksikään vika ollut yleisempi kuin
      muissa merkeissä. Oli tosi kestävä ja mukava. Ei mitään katsastushuoltoja
      eikä muitakaan huoltoja yhtä kaasarin puhdistusta lukuunottamatta
      teetetty koskaan. Öljyt vaihdoin itse ja suodattimet. Vaihdon hetki oli
      kun mittarissa oli 300.000 km.

      • 17+13

        Jep, tuolloin 80- luvulla Toyotan kestävyys ja laatu olivat aivan omaa luokkaansa. Nykytojotissa ne eivät ole kuin pelkkä muisto, mutta Terot edelleen sitkeästi roikkuvat kiinni menneisyyden mielikuvissa.


      • ex-kaarina

        Itselläni oli myös Carina II. Siitä erikoinen yksilö, että siinä oli ilmastointi. Ei vaan toiminut. Auto tuli minulle käytettynä. Ei lähtenyt ilmastointi huollossakaan toimimaan. Kuskin sähköikkuna ei toiminut eikä kaikissa ovissa keskuslukko. Umpiruosteessa se oli ja sisustus lössähtänyt. Moottori vei öljyä hirveästi mutta olihan sillä ajettu jo noin 150 tkm. Vaan katsastuksesta meni läpi. Sain sitten myytyä. Sen jälkeen en ole näihin idän ihmeisiin koskenut.


    • 13+20

      Olipa mukavaa, että jaoit tämän ihmeen kaikkien kanssa. Lienee sen verran harvinainen tapaus, että kannatta jo mainostaakin.

      • hyvä ellei paras

        Toyotan kanssa en ole kokenut mitään mainitsemiasi ongelmia,eikä
        sitä paitsi -80 luvulla kaarinakakkosessakaan ollut ilmastointia eikä
        sähköikkunoitakaan,joten valehtelet törkeästi. Omistin kolme Toyotaa
        Sitä ennen ja jälkeen oli joitakin eurooppalaisia,mutta ei todellakaan
        mitään ongelmattomia. Nyt olen taas palannut Toyotaan,bensakoneella
        ja portaattomalla vaihteistolla. Päivääkään en ole katunut. Toimii kuin
        unelma.


      • ex-kaarina
        hyvä ellei paras kirjoitti:

        Toyotan kanssa en ole kokenut mitään mainitsemiasi ongelmia,eikä
        sitä paitsi -80 luvulla kaarinakakkosessakaan ollut ilmastointia eikä
        sähköikkunoitakaan,joten valehtelet törkeästi. Omistin kolme Toyotaa
        Sitä ennen ja jälkeen oli joitakin eurooppalaisia,mutta ei todellakaan
        mitään ongelmattomia. Nyt olen taas palannut Toyotaan,bensakoneella
        ja portaattomalla vaihteistolla. Päivääkään en ole katunut. Toimii kuin
        unelma.

        Minulle kai tarkoitit vastata vaikka vastasit väärään kohtaan.

        Tuossa minun Carinassani oli ilmastointi. Siihen vaihdettiin kylmäaineetkin ja ainakin sulakkeet tutkittiin. Ei sentään lähdetty kompressoria uusimaan.

        Nyt on menty eurooppalaisilla pitkälti toistakymmentä vuotta. Tojotan räpsyihin en koske pitkällä tikullakaan.


      • GL ja Gli
        hyvä ellei paras kirjoitti:

        Toyotan kanssa en ole kokenut mitään mainitsemiasi ongelmia,eikä
        sitä paitsi -80 luvulla kaarinakakkosessakaan ollut ilmastointia eikä
        sähköikkunoitakaan,joten valehtelet törkeästi. Omistin kolme Toyotaa
        Sitä ennen ja jälkeen oli joitakin eurooppalaisia,mutta ei todellakaan
        mitään ongelmattomia. Nyt olen taas palannut Toyotaan,bensakoneella
        ja portaattomalla vaihteistolla. Päivääkään en ole katunut. Toimii kuin
        unelma.

        Kyllä niissä kakkosissa voi olla sähkölasit, et vaan muista, nimittäin jos on sitä tokaa mallia, jonka myynti alkoi varsinaisesti 1988 ja loppui 92, kun mallinimeksi tuli Carina E. GL ja GLi-mallit olivat sähköikkunoilla ja lisävarusteina tarjoiltiin ilmastointia sikakalliiseen hintaan. Älä siis huutele, ettet tiedä!


    • porosenkko

      Mut ku ne on niin ruman muotoisia nuo japsi kinnerit on se uus skoda ja seat muotoilltu ihmis mieltä hiveleväksi!

      • werfcvwerwww

        No ei nyt liioitella sentään.. skota ei uskalla kyllä tehdä mitään autonsa
        muotoiluun vai haluaako joku kertoa jonkun skodan erityisen muotoilun erityispiirteen sitten 2000 luvun alun jälkeen. Seatti on jo toistamaata muotoilussa..


    • japski autot jyrää

      Sama honda rintamalla, vuodesta toiseen 05 hondalla menee katsastukset
      läpi heittämällä vain vuodesta toiseen. Kunnon japskit on todellista rautaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe