Mb on paras ja kestävin auto myös käytettynä

best or best`s

Hei minulla on ollut 6 mersua lähinnä 90 luvun lopulta.Niistä 4 olen katsastanut itse ja aina ilman vikoja ekalla kerralla leimattu.Ei mitään isoja vikoja koskaan.Kaikki varusteet pelaa ja niitä on paljon ollut.Lähinnä ilmamassamittaria on joutunut putsamaan ja joskus uusimaan halpaa ajoa ollut.
Aina ovat olleet bensakoneita ja 2.0-2,3 ja puolet remmiahtimella.
Erittäin hyvää laatua mutta onko nykyään?

10

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laatua esiintyy

      Mersu on tekninen tuote kuten muutkin autot. Välillä voidaan joutua laatua hakemaan. Mutta normimersulla on aina voinut luottavasti ajaa isoja kilometrimääriä, murheitta. Oma ja lähipiirini kokemus on, että Mersu kestää muihin autoihin suhteessa sitä paremmin, mitä enemmän on ajettuja kilometrejä. Isoista kilometrimääristä muistan viimeksi Diisselmersun, jolla mittarissa sellaiset 660tkm. Ja oikeinkin hyvät kyydit. Noilla lukemilla kilpailevat automerkit ja mallit jo vainajia. Tai ainakin hirveitä pyydyksiä enää.

      Eniten ajettu Mersu, jota pääsin kokeilemaan, lienee ollut oikeasti puolitoista miljoonaa km ajettu yksilö. Ei ollut vainaja siinäkään vaiheessa.

    • best or best`s

      Niinpä,tälläkin hetkellä mersu alla ja vikoja ei ole,
      Stressi väheni kun mersuihin siirtyi aina toimii eikä tule mitään yht äkkisiä ongelmia niin kuin muilla autoilla.Ps eilen näin kehällä 2 hyytynyttä bemaria vm-1998-2003 luokka näkikö joku muu.Hyytyneitä mersuja näkee harvoin.

    • 4v meselläkokeilua

      Ei ne kaikki mersut ole kovinkaan hyviä.

      Olen ajanut yli 30v erimallisilla Saabeilla (yhtensä 14 kpl.) ja nyt 4 vuotta käytettynä ostetulla vähän ajetulla bensiini C180 jossa on kyllä ollut ihmeen paljon laadusta johtuvia vikoja, vaihdettu vesipumppu, alkoi vuotamaan, vilkkukatkaisijassa oli valmistusvirhe sähköjohto oli väärin asennettu että se pääsi hankaantumaan poikki ja tämä työ maksoi yli 200 €, joku ilmaletku meni halki "vanhuuttaan" korjaus maksoi yli 400€, palloniveliä vaihdettu muutamia, joku etuakseliston vetotanko nivelineen väljäksi kulunut (ei ollut rasvaa sisällä) ja maksoi yli 400€, nyt on molemmat etujouset poikki ja maksanee n.300...400€?, ilmastointi ei ole toiminut pitkään aikaan ja mitähän senkin korjaus maksanee satasesta ylöspäin, erikoisleveät renkaat kuluu reunoistaan epätasaisesti.

      On kyllä hämmästyttävän paljon vikoja alle 180000km ajetussa "laatuautossa" ja käyttö on aika kallista verraten ruotsalais/suomalaisiin laatuautoihin.

      Lisäksi tämä mersu ei kulje tiellä suoraan erikoisleveiden renkaiden takia ja tieurien vaikutuksesta, kun taas Saabeja ei tarvinnut koskaan juurikaan ohjata vaan ne kulki kuin juna kiskoilla kelistä piittaamatta.

      Saattaa olla viimeinen kokeilu tällaisella laatu merkillä?

    • best or best`s

      No mitäs olet laittanut väärän rengastuksen autoosi ja sitten syytät autoa??
      Kehun 90 lopun mersuja uudemmat ovat huonompia.
      Mulla ei ole vikoja ollut vm.96-99 ilmeisen hyvää vuosikertaa.

    • best or best`s

      Remmiahdin on kyllä mahtava varsinkin 2,3 ja tomaatti.Lähtee aina riittävästi eikä ole bensarosvo.

    • skodalla ny

      Meillä oli yksi eka ja vika ruostekasa, japsikin ruostuu hitaammin.

      • mersu on aito auto

        Skodahan ei kerkeä kauaa pihassa mätänemään kunnes jo tsi ja dsg laukeavat. Mersuhan on auto ja skoda kulkupeli.


      • MERSU11

        Skoodalla ajaa kommarit,aina naurattaa kun näkee skoodakuskin hehheh
        Vaikka viiatti ennemmin mutta ei ikinä skeidaa ei ikinä.


      • dsfhs

        Olitko tyhmä kun ostit valmiiksi ruosteisen auton?
        Jos auto ruostuis sinun omistusaikana niin olisit pitänyt huolta esim pessyt suolapaskat pois jne.
        Kyllä se on käyttäjästä paljon kiinni millaiseen kuntoon autonsa saa toiset on vaan niin matoja.


    • Ahmed olen

      Minä nauran taas teidän Mercedes,kun veli laittaa paljon mersuja kuntoon, jos sinä ylpeä Mercedes minä taas naura paljon ja veli Nouhad.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe