Netti CV

työnhakija

Kun jäin työttömäksi työnhakijaksi, antoi te.keskus tehtäväksi laatia netti cv:n kahden viikon sisällä.. No, minähän tein sen sitten samantien ja olen sen pitänyt voimassa, sehän täytyy uusia parin kk välein.

Siinä on kävijälaskuri joka on kokoajan näyttänyt nollaa. Tosi rohkasevaa :)

Kysyisinkin kuinka monen on käsketty tuollainen cv tekemään ja mitä kävijälaskurit näyttää? Onko kukaan saanut yhteydenottoja työnantajilta netti cv:n ansiosta? Tai vielä parempaa; onko joku peräti työllistynyt sen avulla? Minä hiukan epäilen tuota toimintoa..

15

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä ihmeen netti cv

      Minua ei ole edes käsketty tekemään tuollasta netti cv:tä.
      Kukahan sen joutuu tekemään ja kuka ei?
      Eikö kaikkia työttömiä tulisi kohdella samalla tavalla?

      • työnhakija

        Netti CV tehään sinne te.keskuksen omille sivuille, ja se tulee pitää voimassa koko työnhakuajan. Kumma juttu että kaikki eivät sitä sitten joudu tekemään?


    • ihan sama täällä

      Sama täällä. Yleensä laskuri näyttää nollaa tai sitten tyyliin yhtä tai kahta ja nekin henkilöt, jotka ovat sitä katsoneet, ovat todennäköisesti te-virkailijoita tai jotain Kelan käskyttäminä katsoneet...

    • just nyt.

      Olen saanut yhteydenottoja.
      Yksi tuli työnvoimaa vuokraavalta yritykseltä, toinen kunnalta. Toisella oli joku kilpailutukseen osallistuminen meneillään, ja toinen haki sijaista. TYöllistyin toiseen, mutta ei se siis kauan kestänyt, ei ollut tarkoituskaan ottaa pysyväksi työntekijäksi.

      Että kyllä sieltä yhteydenottoja voi tulla. Vaikuttaa tietysti sekin mille alueelle olet laittanut hakemuksen. Jos vain takahikiäläisille, niin ei kai sieltä yhteydenottoja tule. Mutta eiväthän kaikki pysty liikkumaan. Totta.
      Kesällä minun cv-nettitekstiäni oli tutkailtu monta kertaa - veikkaan että kesätyöntekijöillä ei ollut kuin aikaa, niin sitten lueskelevat huviksensa!
      Nyt tällä hetkellä ei ole kuin kaksi lukukertaa. Yhteydenottoja ei yhtään.

      • ex tempore

        Nämä yhteydenotot kumpikin taisivat olla sellaisia, tai ainakin tämä kunnan puolelta tapahtunut, että oli jokin hankaluus sen työpaikan suhteen. Kunnalla se, että paikka oli keskellä ei mitään. Ainoa julkinen yhteys pikavuorobussi, oma auto siis ilmeisen tarpeen. No, onhan työpaikalla muitakin työntekijöitä aina. Ja tässäkin tapauksessa oli jopa samalta paikkakunnalta reissaavia kuin minä, mutta yksikään ei tarjonnut kimppakyytiä, enkä tosin itsekään kyllä kysynyt. Kun pitäähän sille kyyditsijällekin maksaa. Varmaan sama hinta kuin bussilippu on kuukausilippuna. No, eipä tuo mikään unelmapaikka ollut. Sijaisen tehtäväkin kai pääasiassa oli lorvia työpaikalla... Liian vähän töitä kahdelle ihmiselle, toinen vakituinen sitten olikin joka viikko puolet ajasta sairauslomalla! Ja kerran kun se bussi jää tulematta niin kiva ootella keskellä ei mitään.... tuulessa, sateessa, pakkasessa tai helteessä epätietoisena tuleeko koko iltana enää autoa!

        Paikkoja, joita on vaikea täyttää!


    • Mun piti kerran

      Mun piti tehdä se CV kun jäin opintojen päättyessä työttömäksi vuonna 2012. Siellä se oli reilun puoli vuotta näkyvillä, eikä kertaakaan kukaan käynyt sitä katsomassa. Toisen kerran ajattelin ihan huvikseni laittaa oma-alotteisesti sinne CV:n vuonna 2013 kun jäin jälleen työttömäksi. Jälleen puoli vuotta, eikä kukaan ollut katsonutkaan CV:täni. Ja olin vielä yrittänyt käyttää kaiken maailman tunnistesanoja ja termejä, joita hakemalla edes joku eksyisi edes vahingossa katsomaan CV:täni. Mutta ei.

      Kun tänä kesänä jäin taas työttömäksi, ei ole käynyt mielessäkään tehdä sitä CV:tä, jos ei TE-toimistosta käsketä. Tulee vaan paha mieli, kun ei kelpaa edes selattavana hakemuksena.

    • Kokemusta

      Juuri näin kuten "Mun piti kerran" kertoo. Ei CV-netistä ole mitään hyötyä, paha mieli vain tulee... En ole saanut edes yhtään pyramidihuijausverkostomarkkinointi-yhteydenottoa (eipä silti, että olisin niitä halunnutkaan). En aio uusia CV:täni sinne, kun sen voimassaolo päättyy.

    • Sisään kirjautuja

      Kyllähän tuo kaikkien työttömien täytyis tehdä. Mun ceeveetä on yleensä luettu tasan nolla kertaa, vaikka yritän vaihtaa otsikkoa ja tekstin sisältöä. Olen yrittänyt fokusoituakin tietyille aloille, mutta eipä tuota kukaan noteeraa. Mieltä ylentäväähän tuonkin tekeminen on. Ai niin, kerran on tullut mainos ceeveen kautta puhelinmyyntifirmaan.

      • Cee Vee Dii Tuu

      • työnhakija

      • ei tule karenssia
        Cee Vee Dii Tuu kirjoitti:

        Pakottamalla työnhakija laatimaan nettiCV, on TE-toimiston virkailijalla hyvä tilaisuus saada siivotuksi työttömyystilastoja pienemmiksi:

        http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/258358/Tyoton voi saada karenssin jos CVnetti unohtuu

        1. Oman tietoturvan vuoksi tehtävä on toteutettava omalta koneelta käsin ja salatun yhteyden päässä.
        2. Tämä ei onnistu kuitenkaan, koska vaati pankkien kirjautumistunnukset - jotka eivät oman kokemukseni mukaan ole koskaan toimineet - antaa vaan jonkin sortin gateway-virhettä, eli vikaa systeemeissä.
        3. Virkailijalle voi viedä cv:n tulostettuna paperilla, jonka tämä kyllä hyväksyy.
        CV-netti nyt vain taitaa olla aika monen netti-firman kieltolistoilla, oisko töissä sitten ihmisiä, jotka ovat joskus olleet työttöminä ;)


    • Hyvin se toimii !

      Näytti melko kauan nollaa. Nyt huomasin vuoden jälkeen että oli yksi lukukerta.

    • TE-toimisto ottaa yh

      Minulla on ollut netticv voimassa 8 kk ja sitä on katsottu kerran, ja senkin teki työvoimaviranomainen, Hän päätti minun olevan pätevä työpaikkaan, johon en oikeasti ole pätevä. Sain "työtarjouksen" eli käskyn hakea tavallista mol.fi-sivuilla olevaa avointa työpaikkaa, joita katson muutenkin, ja juuri tuon työpaikan olin jo arvioinut itselleni liian vaativaksi. Olin tietenkin oikeassa, mutta hain työpaikkaa, kun kerran käskettiin. Eipä ole kuulunut mitään.

      Ei niitä kukaan muu lue. Kannattaa siis "huolestua", jos sinne laskuriin ilmaantuu se ykkönen.

    • kannattaakyllä

      Itse työllistyin sitä kautta vuonna 2003 moniksi vuosiksi hyvään firmaan. Laiskat työnantajat hakee sieltä, ei tarvitse ilmoitella itse :)

    • mietipä ite

      jos työttömiä on parin sadan tuhannen hujakoilla, ja jokaisella on cv järjestelmässä, niin eipä ole ihme, että ei tärppää, kun läpikäymistä on kertakaikkiaan liikaa. Lisäksi on tietysti ne, jotka ovat työttömyysuhan alla ja ne, jotka vaan haluaisivat vaihtaa paikkaa!
      Olen sitä mieltä, että on parempiakin tapoja toimittaa cv:nsä työnantajille, kuin joku kanaali, joka on ylitäynnä purjehtijoita..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe