Minulla ei varsinaisesti ole mitään Pottereita vastaan,mutta:
1.Valtava oheiskrääsän määrä ärsyttää, se tekee Potterista silkkaa rahastusta.
2.Todella fanaattisten fanien hehkutus ärsyttää, ei ole kivaa kun minutkin pakotetaan pelaamaan huispausta.
3.Elokuva oli mielestäni huono. Se oli liian mahtipontinen, muttei tarjonnut mitään ajatuksia herättävää.
4.Kirjat eivät juonellisesti anna mitään sykähdyttävää, taikamaailmakin on kovin kliseinen.
Itävallassa Potter-vihaajille on oma auttava puhelin. Se on saavuttanut niin suuren suosion, että sen aiotaan tuoda myös Britanniaan.
Mikä Potterissa etoo?
27
759
Vastaukset
- pp
1. Miten huispausta pelataan?
2. Luin ensin iltakertomuksena lapsilleni ekaa potteria puoleenväliin, ei jaksanut 7v. keskittyä, liikaa kaikkea.
3. Yritin itse lukea jouluna kun kaveri (39v.) kehui sitä mutta en taaskaan jaksanut kuin vähänmatkaa. Liian sekavaa minulle joskin ilmeisesti kun on itse kasvanut aikoinaan Tolkienin sormusten varjossa, tämä on liian kevyttä purtavaa
t.pp - Potter-fan, aikuinen
on todellakin asia, mikä mielestäni pilaa monen asian, saattaa sen ala-arvoiseksi, "halvaksi". Olin todella ihastunut kirjoihin, vuosi sitten sain ensimmäisen käsiini ja ahmaisin kaikki vuoronperään suuresti ihastuneena (40-v).
Nyt olen vuoden verran seurannut tätä rummutusta, krääsän virtaamista kauppoihin ja alkaa hiukan etoa. Elokuva oli minusta aika tylsä, sitä oli aivan suotta venytetty, normaali mitta olisi riittänyt paremmin kuin hyvin.
Yritän parhaani mukaan sulkea silmät ja korvat hysterialta (onneksi minulla ei ole pikkulapsia!) ja aion jatkossakin nauttia kirjoista. - Reality
ymmärtää hyvin, kun suurin osa on lainattua. Maailmaa myöten.
Oheiskrääsänkin ymmärtää, kun ajattelee, että kirjat on pääasiassa suunnattu lapsille.
Oma ystävä piirini on jo lopettanut (Luojan kiitos) tuon hehkutuksen vaikka osa heistä onkin fanaattisia HP faneja. Sain heidät kyllästymään siihen, kun pyysin niitä kertomaan mikä siinä nyt sitten on niin hienoa. Sitten kerroin niille miksi se ei ole niin hienoa. Niiden mielestä olen nyt sitten kummajainen, mutta ei se haittaa, koska vastaavasti pidän niitä itseään kummajaisina. 8D
Kuinka ihmeessä joku pystyy pakottamaan jonkun pelaamaan Huispausta ja, jos sellainen on mahdollista niin missä ihmeessä sitä pelaatte?
Elokuvan kyllä kattoo kerran, mutta ennemmin katsoisin jotakin muuta.
Kirjoista en voi sanoa paljonkaan, kun kyllästyin jo ensimmäisen kirjan alussa.
Yhteenveto omasta puolestani on se, että HP ei nappaa ja sopii hyvin unilääkkeeksi.- jonna
Tietenkään ette voi saada kunnollista käsitystä pottereista, jos ette ole lukenut ensimmäistäkään loppuun. Aluksi kirjojen ensimmäiset sivut tuntuivat jopa tylsiltä. Vasta puolenvälin jälkeen juoni alkaa tiivistyä ja ensin niin mitättömiltä tuntuneiden tapahtumien merkitys selviää.
Olen lukenut kaikki neljä kirjaa, ja viimeisin oli ehdottomasti paras.
Ensimmäistä (HP ja viisasten kivi)
en pitänytkään kovin erikoisena. Se oli ennemmin lukijan tutustuttamista Tylypahkaan, kirjojen taikamaailmaan ja muihin taustoihin. Pidin kirjasta, mutten kuitenkaan ajatellut sitä eritysen loistavana.
Vasta seuraavissa kirjoissa alkoi oikeasti tapahtua.
Joka kirjassa paljastuu lisää asioita, jotka antavat uutta merkitystä edellisten kirjojen tapahtumille.
Jokainen kirja on ollut edeltäjäänsä parempi ja mielenkiintoisempi.
Tietysti saatte kritisoida kirjoja, mutta yrittäkää edes lukea muutama kirja loppuun ja tulkaa sitten kertomaan mielipiteenne.
Harvojen kirjojen parhaat kohdat ovat aivan kirjan alussa. - anne
jonna kirjoitti:
Tietenkään ette voi saada kunnollista käsitystä pottereista, jos ette ole lukenut ensimmäistäkään loppuun. Aluksi kirjojen ensimmäiset sivut tuntuivat jopa tylsiltä. Vasta puolenvälin jälkeen juoni alkaa tiivistyä ja ensin niin mitättömiltä tuntuneiden tapahtumien merkitys selviää.
en pitänytkään kovin erikoisena. Se oli ennemmin lukijan tutustuttamista Tylypahkaan, kirjojen taikamaailmaan ja muihin taustoihin. Pidin kirjasta, mutten kuitenkaan ajatellut sitä eritysen loistavana.
Joka kirjassa paljastuu lisää asioita, jotka antavat uutta merkitystä edellisten kirjojen tapahtumille.
Tietysti saatte kritisoida kirjoja, mutta yrittäkää edes lukea muutama kirja loppuun ja tulkaa sitten kertomaan mielipiteenne.
Harvojen kirjojen parhaat kohdat ovat aivan kirjan alussa.Kirjallisuuteen ja fiktion sääntöihin perehtyneenä väitän, että Potterit ovat hyviä kirjoja. Itse asiassa liiankin hyviä. "Tyhmemmän" lukijan kirjat varmasti onnistuvatkin helposti narauttamaan "yllättävillä" käänteillään, mutta valitettavasti kaikki käänteet ovat ärsyttävän säännönmukaisia. Lukekaahan muutama kirjailijoiksi aikoville tarkoitettu opas ja niistä juonenkäänteitä käsittelevät kohdat, sisäistäkää ne ja lukekaa sen jälkeen Pottereita. Kaikki on niin pirunmoisen ennalta-arvattavaa. Rowling noudattaa joko tietoisesti tai tiedostamattaan orjallisesti kirjoittajan perussääntöjä niin juonen kuin muidenkin asioiden kohdalla. Huonoa siinä on se, että ne säännöt on todella tarkoitettu rikottaviksi. Hyviä kirjojahan ne Potterit on, kuten jo mainitsinkin, mutta aivan liian suoraviivaisia, kliseisiä ja ennalta-arvattavia. Lastenkirjojen kohdalla ko. ominaisuudet taitaa olla jopa toivottavia, mutta että nuorille ja aikuisille...? Ei missään nimessä.
- jep
jep
- Reality
jonna kirjoitti:
Harvojen kirjojen parhaat kohdat ovat aivan kirjan alussa.Toki yritin lukea koko kirjan,kun sen kerta aloitin ja en yleensä lopeta lukemista vaikka kirjan alussa ei tapahdukaan paljon mitään. (Esim. Taru sormusten Herrasta. Tapahtua alkaa vasta n. sadan sivun jälkeen ja sen luin kokonaan. Useita kertoja itse asiassa.)
En tiedä mikä Potterissa on vikana, mutta en vain pysy hereillä sitä lukiessani. Toki aion yrittää lukea sen joskus loppuunkin (jos vaikka mielipide muuttuisi), mutta en ainakaan vähään aikaan. Nyt en pysyisi sen paremmin hereillä kuin ensimmäiselläkään yrittämällä.
Kritisoinnista sen verran, että eikö silloin jo voi kritisoida kirjaa ainakin osittain, jos sitä ei vain pysty lukemaan loppuun. Sanoohan sekin jotakin kirjasta. - Lukija
anne kirjoitti:
Kirjallisuuteen ja fiktion sääntöihin perehtyneenä väitän, että Potterit ovat hyviä kirjoja. Itse asiassa liiankin hyviä. "Tyhmemmän" lukijan kirjat varmasti onnistuvatkin helposti narauttamaan "yllättävillä" käänteillään, mutta valitettavasti kaikki käänteet ovat ärsyttävän säännönmukaisia. Lukekaahan muutama kirjailijoiksi aikoville tarkoitettu opas ja niistä juonenkäänteitä käsittelevät kohdat, sisäistäkää ne ja lukekaa sen jälkeen Pottereita. Kaikki on niin pirunmoisen ennalta-arvattavaa. Rowling noudattaa joko tietoisesti tai tiedostamattaan orjallisesti kirjoittajan perussääntöjä niin juonen kuin muidenkin asioiden kohdalla. Huonoa siinä on se, että ne säännöt on todella tarkoitettu rikottaviksi. Hyviä kirjojahan ne Potterit on, kuten jo mainitsinkin, mutta aivan liian suoraviivaisia, kliseisiä ja ennalta-arvattavia. Lastenkirjojen kohdalla ko. ominaisuudet taitaa olla jopa toivottavia, mutta että nuorille ja aikuisille...? Ei missään nimessä.
Jos et ole tietoinen, niin HP:t ovat lasten ja nuorten kirjoja (joita lukevat myös aikuiset). Tiedätkö muita nuortenkirjasarjoja joita aikuiset lukevat niin paljon?
- Celestia
Kaikille suvaittakoon omat mielipiteet, joten älähdänpä minäkin, vaikka en tosiaan ole Potter-vihaaja enkä koe edes mietoja vastenmielisyyden aaltoja oheiskrääsästä tai muutakaan vastaavaa. :)Tässä vain hieman vastakohtaisia näkökantoja, jos jotakuta hiukankaan kiinnostaa...
1. Jotkut Potter-kamoista tosiaan menevät liian pitkälle... On vaikea käsittää, tarvitseeko kylpyvaahtopulloja vääntää kaikkiin mahdollisiin muotoihin, mitä trendit maailmalla määräävät. Toisaalta osa Potter-kamoista on ihan hienoja ja jopa käytännöllisiä. Esimerkiksi paperitavaroista suurin osa on enemmän kuin käyttökelpoisia ja silmäähivelevän upeita. Hammasharjatkin vielä menevät (joudun kuitenkin käyttämään lastenhammasharjoja erikoisherkkien ikenien vuoksi ja voin kertoa, että Potter-harjat peittoavat päivänä minä tahansa surkeat nallepuh-kuosiset;), mutta leikkiluudat ja piipittävät taikasauvat saivat minut hieman huvittuneeksi. Jos olisin lapsi, ainakin henkilökohtaisesti leikkisin mieluummin aidoilla luudilla ja puukepeillä, jotka ovat taatusti hienompia kuin kökkömuoviset rahastuskapineet.
2. En tunne tosielämästä muita fanaattisia HP-faneja kuin itseni... Johtunee ehkä siitä, että olen pian ohittanut teini-iän... :(
Silloin kun minä olin ala-asteella, minut pakotettiin pelaamaan välitunneilla pesäpalloa. Voin kertoa, että huispausta on varmasti paljon hauskempi pelata, vaikka sitten pakon alla.
3. Olen edelleen ilmeisesti ainoa suomalainen, joka on ihan huumassa, koska HP-leffa oli niin hyvä? Olenko? :)En millään malta odottaa, että tekevät kolmannen kirjan (Prisoner of Azkaban)leffaksi!
4. Minäkin pidin ensimmäisen kirjan luettuani Pottereita ihan OKna ajanvietteenä, muttei mitenkään ihmeellisenä mullistuksena. Mielipiteeni muuttui välittömästi henkeäsalpaavan jännän kakkoskirjan (Chamber of Secrets)luettuani. Kolmannen kirjan (joka on muuten lempikirjani, ellette sitä jo arvanneet) jälkeen ei ollut enää paluuta entiseen...Suosittelen kaikille ensimmäiseen kirjaan jämähtäneille, että edes yritätte lukea seuraaviin kirjoihin asti.
En tosiaan osaa sanoa, miksi Potterit ovat minusta niin hyviä. Ehkä se on se tunnelma, tai liika samastuminen hahmoihin, mikä sokaisee silmäni niiltä kliseiltä, joista Pottereita parjataan... No oli miten oli, tärkeintä on kai, että nautin kirjoista.- jonna
Loistavaa, kerrankin joku, joka on aika pitkälti samaa mieltä kanssani Pottereista.
Onko varmaa tietoa että Prisoner of Azkaban-elokuva tulee? Muistelisin lukeneeni näyttelijöiden haastattelua, jossa sanottiin, ettei vielä tiedetä tehdäänkö useammasta kuin kahdesta ensimmäisestä kirjasta elokuvat. Kuulemma olivat sopineet vasta niistä kahdesta. Chamber of Secrets-kuvauksethan käsittääkseni aloitettiin jo aikaa sitten?
Tiedä sitten kuinka vanha se haastattelu oli.
Toivottavasti elokuvat tehdään, koska 3. ja varsinkin 4. kirja olivat aivan loistavia. Odotan siis innolla. Ensimmäinen elokuvakin oli hyvä. Ei tietysti kirjaan verrattuna, mutta elokuvana kyllä.
Vielä enemmän odotan tosin viidettä kirjaa (the Order of the Phoenix tjsp?) - Celestia
jonna kirjoitti:
Loistavaa, kerrankin joku, joka on aika pitkälti samaa mieltä kanssani Pottereista.
Onko varmaa tietoa että Prisoner of Azkaban-elokuva tulee? Muistelisin lukeneeni näyttelijöiden haastattelua, jossa sanottiin, ettei vielä tiedetä tehdäänkö useammasta kuin kahdesta ensimmäisestä kirjasta elokuvat. Kuulemma olivat sopineet vasta niistä kahdesta. Chamber of Secrets-kuvauksethan käsittääkseni aloitettiin jo aikaa sitten?
Tiedä sitten kuinka vanha se haastattelu oli.
Toivottavasti elokuvat tehdään, koska 3. ja varsinkin 4. kirja olivat aivan loistavia. Odotan siis innolla. Ensimmäinen elokuvakin oli hyvä. Ei tietysti kirjaan verrattuna, mutta elokuvana kyllä.
Vielä enemmän odotan tosin viidettä kirjaa (the Order of the Phoenix tjsp?)Kivaa saada välillä positiivista palautetta! :)Pistää muuten ihmettelemään, että missä ne kaikki muut Potter-fanit ovat kun tämä palsta näyttää vetävän puoleensa suurimmaksi osaksi antipotteristeja? o_O
Prisoner of Azkaban -leffasta ei tosiaan vielä ole sataprosenttista varmuutta, mutta luulen, että jos (tai oikeammin KUN ;) Chamber of Secrets leffa menestyy, on melko varmaa, että kolmaskin elokuva on luvassa...! (tuskin tällaista rahasampoa ihan helpolla haudataan) Luin jostain, taisi olla www.hpgalleries.comista, että Christian Bale olisi ehdolla Remus Lupinin osaan! Toivottavasti hänet valitaan!! B)
Ja olet tietysti oikeassa: kirjat ovat parhaita, ja räydyn miettien, kuinka kauan joudun vielä odottelemaan viidettä kirjaa eli the Order of Phoenixia ilmestyväksi, mutta ei minulla mitään elokuvia vastaan ole... ainakaan jos sama hyvä laatu ja LOISTAVAT näyttelijävalinnat jatkuvat kuin ensimmäisessäkin leffassa! :) - jonna
Celestia kirjoitti:
Kivaa saada välillä positiivista palautetta! :)Pistää muuten ihmettelemään, että missä ne kaikki muut Potter-fanit ovat kun tämä palsta näyttää vetävän puoleensa suurimmaksi osaksi antipotteristeja? o_O
Prisoner of Azkaban -leffasta ei tosiaan vielä ole sataprosenttista varmuutta, mutta luulen, että jos (tai oikeammin KUN ;) Chamber of Secrets leffa menestyy, on melko varmaa, että kolmaskin elokuva on luvassa...! (tuskin tällaista rahasampoa ihan helpolla haudataan) Luin jostain, taisi olla www.hpgalleries.comista, että Christian Bale olisi ehdolla Remus Lupinin osaan! Toivottavasti hänet valitaan!! B)
Ja olet tietysti oikeassa: kirjat ovat parhaita, ja räydyn miettien, kuinka kauan joudun vielä odottelemaan viidettä kirjaa eli the Order of Phoenixia ilmestyväksi, mutta ei minulla mitään elokuvia vastaan ole... ainakaan jos sama hyvä laatu ja LOISTAVAT näyttelijävalinnat jatkuvat kuin ensimmäisessäkin leffassa! :)Useimmat "antipotteristit", joihin olen törmännyt, vihaavat Pottereita vaan ns. tavan vuoksi. Potterit kun ovat saavuttaneet niin suuren suosion, että jotkut alkavat vastustamaan niitä vain saadakseen väitettyä vastaan.
Tietysti on paljon ihmisiä, jotka eivät yksinkertaisesti pidä Pottereista. Yrittäkäämme ymmärtää :)
Chamber of Secrets saa varmasti yhtä suuren suosion kuin edeltäjänsäkin. Chamber of Secrets oli ainakin kirjana parempi kuin Philosopher's Stone, elokuvaan ovat siis odotukset korkealla :)
Ja kuten sanoit, näyttelijät olivat kyllä huippuja.
Voisin mennä katsomaan koko elokuvan jo pelkän Severus Snapen (Alan Rickmanin) takia. Aivan loistava näyttelijä ja sopi täydellisesti Snapen rooliin.
Emma Watson Hermionena oli juuri sellainen kuin olin kuvitellutkin. Eikä Emma ylinäytellyt, kuten monen olen kuullut sanovan. Itse ainakin kuvittelin Hermionen juuri sellaiseksi vähän nenäkkääksi ja "kaikkitietäväksi" tytöksi.
En äkkiä pysty sanomaan yhtään näyttelijää, jota olisin pitänyt huonona tai rooliin sopimattomana. - Celestia
jonna kirjoitti:
Useimmat "antipotteristit", joihin olen törmännyt, vihaavat Pottereita vaan ns. tavan vuoksi. Potterit kun ovat saavuttaneet niin suuren suosion, että jotkut alkavat vastustamaan niitä vain saadakseen väitettyä vastaan.
Tietysti on paljon ihmisiä, jotka eivät yksinkertaisesti pidä Pottereista. Yrittäkäämme ymmärtää :)
Chamber of Secrets saa varmasti yhtä suuren suosion kuin edeltäjänsäkin. Chamber of Secrets oli ainakin kirjana parempi kuin Philosopher's Stone, elokuvaan ovat siis odotukset korkealla :)
Ja kuten sanoit, näyttelijät olivat kyllä huippuja.
Voisin mennä katsomaan koko elokuvan jo pelkän Severus Snapen (Alan Rickmanin) takia. Aivan loistava näyttelijä ja sopi täydellisesti Snapen rooliin.
Emma Watson Hermionena oli juuri sellainen kuin olin kuvitellutkin. Eikä Emma ylinäytellyt, kuten monen olen kuullut sanovan. Itse ainakin kuvittelin Hermionen juuri sellaiseksi vähän nenäkkääksi ja "kaikkitietäväksi" tytöksi.
En äkkiä pysty sanomaan yhtään näyttelijää, jota olisin pitänyt huonona tai rooliin sopimattomana.Jepp, Alan Rickman on ollut yksi monista lempinäyttelijöistäni ammoisista Dogma-leffan ajoista lähtien. Siksipä kirjaimellisesti hyppäsin kattoon, kun sain tietää, että Alan Rickman näyttelee Snapea, joka on muuten yksi lempihahmoistani. :)
Jos et ole nähnyt Dogmaa, kipin kapin videovuokraamoon! Rickman näyttelee siinä Metatronia ja sen lisäksi se on vielä muutenkin loistava leffa! ;) - jonna
Celestia kirjoitti:
Jepp, Alan Rickman on ollut yksi monista lempinäyttelijöistäni ammoisista Dogma-leffan ajoista lähtien. Siksipä kirjaimellisesti hyppäsin kattoon, kun sain tietää, että Alan Rickman näyttelee Snapea, joka on muuten yksi lempihahmoistani. :)
Jos et ole nähnyt Dogmaa, kipin kapin videovuokraamoon! Rickman näyttelee siinä Metatronia ja sen lisäksi se on vielä muutenkin loistava leffa! ;).. ole nähnyt Dogmaa, mutta ilmeisesti on pakko nyt :) Monta kertaa on ollut aikomus katsoa. En ole nähnyt kuin pari Rickmanin leffaa, eikä niistä ole mitään tarkkaa muistikuvaa, kai niistä on niin kauan. (Robin Hood, Sense and Sensibility jne.)
No mutta. Upea näyttelijä on Rickman. Ja se ääni.
Kirjoissa vihaan Snapea koko sydämestäni, miten joku voikin olla niin ilkeä! :)
Leffassa taas rakastin Snapea yli kaiken.
Ärsyttävämpiäkin tosin löytyy; Gilderoy Lockhart oli kyllä kamaluuden huippu. Revin hiuksia päästäni lukiessani Lockhartin itsekeskeisiä puheita. "Harry, Harry, Harry."
Et sattuisi tietämään kuka Lockhartia esittää Chamber of Secretsissä? - Celestia
jonna kirjoitti:
.. ole nähnyt Dogmaa, mutta ilmeisesti on pakko nyt :) Monta kertaa on ollut aikomus katsoa. En ole nähnyt kuin pari Rickmanin leffaa, eikä niistä ole mitään tarkkaa muistikuvaa, kai niistä on niin kauan. (Robin Hood, Sense and Sensibility jne.)
No mutta. Upea näyttelijä on Rickman. Ja se ääni.
Kirjoissa vihaan Snapea koko sydämestäni, miten joku voikin olla niin ilkeä! :)
Leffassa taas rakastin Snapea yli kaiken.
Ärsyttävämpiäkin tosin löytyy; Gilderoy Lockhart oli kyllä kamaluuden huippu. Revin hiuksia päästäni lukiessani Lockhartin itsekeskeisiä puheita. "Harry, Harry, Harry."
Et sattuisi tietämään kuka Lockhartia esittää Chamber of Secretsissä?*avaa natisevan ja ylipursuilevan Harry Potter-tietoarkkunsa* Lockhartia näyttelemään on kaavailtu (ja ilmeisesti jo valittukin) Kenneth Branagh -nimistä tyyppiä. En kyllä tiedä hänestä muuta kuin nimen ja naaman (ostin juuri tänään lehden, jossa oli hieman insight tietoa kakkosleffaan), eli ei ole hajuakaan, millainen hän on näyttelijänä. Mutta tuon kuvan perusteella vastaa suurin piirtein ainakin sitä, millaiseksi Lockhartin kuvittelin... paljon leukaa. :D
Täytyy sanoa, että en ole mikään suuri Lockhart-fani (ja Witch Weekly on ihan surkea juorulehti;), mutta jostain kumman syystä ei kyseinen tyyppi onnistunut ärsyttämään minua. Korkeintaan huvittamaan. :) Mutta DADA-opettajan virka kuuluu Lupinille, Lockhart voitaisiin pestata vaikkapa koulun viralliseksi narriksi! :) No ei kai. Kävi poloista sääliksi Chamber of Secretsin lopussa...
Taidan tietää sinulle juuri sopivan osoitteen (ellet ole jo käynytkin siellä) www.envy.nu/arvoice on fanlisting-sivu Alan Rickmanin kunniaksi. Itse en ole vielä ottanut aikaa täyttääkseni liittymiskaavakkeen, mutta teen sen joskus tulevaisuudessa ( pitää keksiä jotain omaperäistä sanottavaa katsos). Sivuilta pitäisi löytyä linkki myös niiden pitäjän, "Nasubionnan" HArry Potter-taidesivuille, jotka ovat myös EHDOTTOMASTI näkemisen arvoiset. Netin upeinta fanitaidetta. As Simple as that.
Tosiaan, Dogma on AIVAN pakko nähdä. (sanotaan se nyt vielä ...ööh... monennen kerran, että kaikille käy selväksi ;) Ainakin jos pitää elokuvista. Hauskoista sellaisista. En ikinä kyllästy nauramaan muutamia kohtauksia siinä...
Snape on mielenkiintoinen hahmo. Mutta outoa kyllä, olen aina tosielämässäkin kouluaikoina pitänyt opettajista, joita muut inhoavat (no en sentään ihan kaikista;). - jonna
Celestia kirjoitti:
*avaa natisevan ja ylipursuilevan Harry Potter-tietoarkkunsa* Lockhartia näyttelemään on kaavailtu (ja ilmeisesti jo valittukin) Kenneth Branagh -nimistä tyyppiä. En kyllä tiedä hänestä muuta kuin nimen ja naaman (ostin juuri tänään lehden, jossa oli hieman insight tietoa kakkosleffaan), eli ei ole hajuakaan, millainen hän on näyttelijänä. Mutta tuon kuvan perusteella vastaa suurin piirtein ainakin sitä, millaiseksi Lockhartin kuvittelin... paljon leukaa. :D
Täytyy sanoa, että en ole mikään suuri Lockhart-fani (ja Witch Weekly on ihan surkea juorulehti;), mutta jostain kumman syystä ei kyseinen tyyppi onnistunut ärsyttämään minua. Korkeintaan huvittamaan. :) Mutta DADA-opettajan virka kuuluu Lupinille, Lockhart voitaisiin pestata vaikkapa koulun viralliseksi narriksi! :) No ei kai. Kävi poloista sääliksi Chamber of Secretsin lopussa...
Taidan tietää sinulle juuri sopivan osoitteen (ellet ole jo käynytkin siellä) www.envy.nu/arvoice on fanlisting-sivu Alan Rickmanin kunniaksi. Itse en ole vielä ottanut aikaa täyttääkseni liittymiskaavakkeen, mutta teen sen joskus tulevaisuudessa ( pitää keksiä jotain omaperäistä sanottavaa katsos). Sivuilta pitäisi löytyä linkki myös niiden pitäjän, "Nasubionnan" HArry Potter-taidesivuille, jotka ovat myös EHDOTTOMASTI näkemisen arvoiset. Netin upeinta fanitaidetta. As Simple as that.
Tosiaan, Dogma on AIVAN pakko nähdä. (sanotaan se nyt vielä ...ööh... monennen kerran, että kaikille käy selväksi ;) Ainakin jos pitää elokuvista. Hauskoista sellaisista. En ikinä kyllästy nauramaan muutamia kohtauksia siinä...
Snape on mielenkiintoinen hahmo. Mutta outoa kyllä, olen aina tosielämässäkin kouluaikoina pitänyt opettajista, joita muut inhoavat (no en sentään ihan kaikista;).Kenneth Branagh? Onneksi.
Täytynee mennä etsimään joku kuva, nimi ei sano yhtään mitään. Kaverin mukaan liittyy jollain tavalla Shakespearen näytelmiin. Kuulemma sopii hyvin Lockhartiksi. Toivotaan näin.
Pelästyin todella kun luin jostain päin suurta ja ihmeellistä internetiä, että Lockhartia esittäisi Hugh Grant. Luojan kiitos ettei esitä. Anteeksi, mulla taitaa olla jonkinasteinen asenneongelma, mutta en voi sietää Hugh Grantia :) Olisi tosin tarpeeksi ärsyttävä Lockhartiksi.
Vielä pitää sanoa että Potterit ilman Snapea eivät olisi samoja, eivät varmaankaan aivan yhtä hyviä. Silti Snape aiheuttaa kylmiä väreitä. Inhottava, mutta tärkeä henkilö.
Ja täytyy kyllä käydä siellä Rickman-sivulla :)
Kiitos kaikesta tästä infosta. - Celestia
jonna kirjoitti:
Kenneth Branagh? Onneksi.
Täytynee mennä etsimään joku kuva, nimi ei sano yhtään mitään. Kaverin mukaan liittyy jollain tavalla Shakespearen näytelmiin. Kuulemma sopii hyvin Lockhartiksi. Toivotaan näin.
Pelästyin todella kun luin jostain päin suurta ja ihmeellistä internetiä, että Lockhartia esittäisi Hugh Grant. Luojan kiitos ettei esitä. Anteeksi, mulla taitaa olla jonkinasteinen asenneongelma, mutta en voi sietää Hugh Grantia :) Olisi tosin tarpeeksi ärsyttävä Lockhartiksi.
Vielä pitää sanoa että Potterit ilman Snapea eivät olisi samoja, eivät varmaankaan aivan yhtä hyviä. Silti Snape aiheuttaa kylmiä väreitä. Inhottava, mutta tärkeä henkilö.
Ja täytyy kyllä käydä siellä Rickman-sivulla :)
Kiitos kaikesta tästä infosta.Hugh Grantia tosiaan oli myös suunniteltu Lockhartia näyttelemään, mutta näin ei nyt sitten käynyt. Hyvä niin. Hugh ei edes näytä yhtään Lockhartilta.
Hauskaa, jos minusta oli apua. :) - Sanelma
Celestia kirjoitti:
Kivaa saada välillä positiivista palautetta! :)Pistää muuten ihmettelemään, että missä ne kaikki muut Potter-fanit ovat kun tämä palsta näyttää vetävän puoleensa suurimmaksi osaksi antipotteristeja? o_O
Ja olet tietysti oikeassa: kirjat ovat parhaita, ja räydyn miettien, kuinka kauan joudun vielä odottelemaan viidettä kirjaa eli the Order of Phoenixia ilmestyväksi, mutta ei minulla mitään elokuvia vastaan ole... ainakaan jos sama hyvä laatu ja LOISTAVAT näyttelijävalinnat jatkuvat kuin ensimmäisessäkin leffassa! :)miten niin, missä muut Pottr-fanit ovat? Lukemassa Pottreita, tietty!!!
Itse ehdin notkua täällä palstalla, koska aikuisen ihmisen on Eevan perisynnin vuoksi otsansa hiessä leipänsä tienattava... Tämä vielä näyttää ahkeroinnilta (no, teen sitä koska en juo kahvia enkä sauhuttelekaan) kun taas Potterin lueskelu voisi herättää kummeksuntaa....
- Voi *
Voi eih! On tää maailma Tosi Sairas Paikka (TSP)!! Jos joku kärsii noin kovasti Harry Potterista, että pitää perustaa Harry Potter -Vihaajien Kuumalinja, itse passittaisin semmoisen henkilön neljän, pehmustetun, seinän sisälle ja mahdollisimman pitkäksi ajaksi!! Lisähoitona antaisin yölukemiseksi Harry Potterin. Tällä toivoisin, että se saisi aikaiseksi lopullisen sekoamisen = kuolema. Toivottavasti tämä jää tähän. Muuta tuskin tarttee sanoa...
Harry Potterit jyrää!!- Angelina
Nyt fanit sitten alkavat syrjiä niitä, jotka eivät pahemmin pidä Pottereista, niinkö?
Tuo oli mielestäni aika ilkeä veto jopa fanilta.
Ehkä tarvitaankin auttava puhelin Potter-faneille, jotta saisimme heidät takaisin todellisuuteen? Potterit on ihan jees, mutta rajansa kaikella. - Lukija
Toivoisin sinun "voi" heräävän , jos se on mahdollista. eivät kaikki hypi innoissaan Potterin perässä, vaikka siitä pitävätkin. Hyväksykäämme jokainen omine mielipiteineen ja annetaan heidän elää omaa elämäänsä, jätetään turha tosikkomaisuus pois.
- Celestia
Jos kuitenkin osoittaisimme hieman myötätuntoa alempia eliölajeja (once again, no offense;)kohtaan, emmekä hakkaisi kaikkien Pottereista piittaamattomien tai muiden vain vähän asiasta kiinnostuneiden ihmisten päitä irti tuohduksissamme tai kiroaisi heitä ikuiseen kadotukseen (muistakaa; avada kedavra kuuluu laittomiin loitsuihin).
Aggressio ajaa heidät vain etäämmäksi näistä upeista kirjoista (ja muutamista upeista ihmisistä, jotka lukevat niitä).
Muistakaamme, että jästeilläkin on oikeus elää, vaikka toisinaan aika hölmöjä ovatkin. :) - jonna
Celestia kirjoitti:
Jos kuitenkin osoittaisimme hieman myötätuntoa alempia eliölajeja (once again, no offense;)kohtaan, emmekä hakkaisi kaikkien Pottereista piittaamattomien tai muiden vain vähän asiasta kiinnostuneiden ihmisten päitä irti tuohduksissamme tai kiroaisi heitä ikuiseen kadotukseen (muistakaa; avada kedavra kuuluu laittomiin loitsuihin).
Aggressio ajaa heidät vain etäämmäksi näistä upeista kirjoista (ja muutamista upeista ihmisistä, jotka lukevat niitä).
Muistakaamme, että jästeilläkin on oikeus elää, vaikka toisinaan aika hölmöjä ovatkin. :).. olet loistava :)
- Voi *
jonna kirjoitti:
.. olet loistava :)
Rajansa kaikella. Ettekö te nyt ymmärrä, miten sairasta on perustaa HP Vihaajien Kuumalinja?! Ääääähhh, antaa olla!
- jonna
Voi * kirjoitti:
Rajansa kaikella. Ettekö te nyt ymmärrä, miten sairasta on perustaa HP Vihaajien Kuumalinja?! Ääääähhh, antaa olla!
... välttämättä niin sairasta ole. Joku saa taas hyvät rahat siitä, että Potter-vihaajat vuodattavat huoliaan ja ärtymystään puhelimen kautta hintaan 9.90mk/min ppm.
- Maisa
jonna kirjoitti:
... välttämättä niin sairasta ole. Joku saa taas hyvät rahat siitä, että Potter-vihaajat vuodattavat huoliaan ja ärtymystään puhelimen kautta hintaan 9.90mk/min ppm.
Ja mikä parasta(/pahinta?) on se etteivät nämä ressukat edes ymmärrä että ilman Potterin vihaamista heiltäkin olisi säästynyt se pari kymppiä minkä soittaminen tälle kiukuttelulinjalle maksoi. Näin hekin ovat tuhlanneet rahaa Potteriin. Eivät siis ole sen parempia (?) ihmisiä kuin ne, jotka ostavat viikkorahoillaan vaikkapa Harry Potter- hammasharjan.
Ellei joku sitten ole tehnyt todella typerästi ja keksinyt _ilmaisen_ Harry Potter-haukkumislinjan. Epäilen vahvasti. - Voi *
Maisa kirjoitti:
Ja mikä parasta(/pahinta?) on se etteivät nämä ressukat edes ymmärrä että ilman Potterin vihaamista heiltäkin olisi säästynyt se pari kymppiä minkä soittaminen tälle kiukuttelulinjalle maksoi. Näin hekin ovat tuhlanneet rahaa Potteriin. Eivät siis ole sen parempia (?) ihmisiä kuin ne, jotka ostavat viikkorahoillaan vaikkapa Harry Potter- hammasharjan.
Ellei joku sitten ole tehnyt todella typerästi ja keksinyt _ilmaisen_ Harry Potter-haukkumislinjan. Epäilen vahvasti.Hankkikaa apua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve573119Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä402918Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932826On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama42427Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1122312Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522049Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk651920