Uusi brittisarja 16.10.14 torstaisin yle teemalla 19.00

To klo 19

En tiedä nimeä, mutta oikein mukava sarja! Jaksoja voinee katsoa myös yle areenassa. Tämän päiväisessä jaksossa oli kivaa seurata, kun aikanaan nuorena toisiinsa ihastuneet mies ja nainen järjestivät tapaamisen nyt ikäihmisinä. Kumpikin oli jäänyt leskeksi. Ensi tapaamisella alkoi nuoruuden rakkaus roihuta ja heti päätettiin avioitua.

13

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tykkäsin

      Tuli ykköseltä, nimeltään Viimeinen tango Halifaxissa.

    • katsotaan sanoi

      Harmittaa, kun en muistanut katsoa, mutta pitää Areenalta katsoa.
      Naispääroolissa hyvin tuttu kasvo.
      Netti kertoo, että tarina muovautui, kun käsikirjoittajan äiti rakastui vanhemmalla iällä.

    • Pirre*

      Katsoin ja pidin.

    • -.,,.-

      Onko joku onnistunut avaamaan Areenassa?

    • To klo 19

      Se miespääosan näyttelijä on sama näyttelijä, joka oli pääosassa erittäin suositussa (Englannissa) tv-sarjassa Minä, Claudius. Claudius änkytti ja linkuttiko myös. Oliko sarja 70-luvulla, korkeintaan 80-luvun alkua. Erittäin hyvä näyttelijä, mutta niin on tämä pääosaa näyttelevä nainenkin.

      Kiitos korjauksesta, että tulee ykkösellä!

    • demeter1

      Sarjaa hehkutettiin edeltä käsin niin paljon, että odotin kai siltä liikaa. Ja sitten tulee verranneeksi sellaisiin elokuviin kuin vaikka "Rakas", "Kultalampi" tai "Tyttären talossa", joissa kaikissa kuvattiin hienosti ikääntyneen parin suhdetta toisiinsa, läheisiinsä ja maailmaan.

      Mutta kai tästä kelpo draamaa muodostuu: sopivasti jännitettä, koukuttavia virityksiä, seesteistä romantiikkaa ja tietysti joku "poikkeavakin" joukossa, eikös naispäähenkilön tyttärellä jokin lesbosuhde ollut meneillään ?

      Tuo avioituminen heti tuntui kyllä vähän epäuskottavalta, ikäihmisten kohdalla, mutta onhan meitä moneksi ja kyllä kai moni tuonkin ikäinen tahtoo vielä kerran repäistä, pistää kuviot uusiksi, jos siihen tilaisuus tarjoutuu...
      Meinaan kyllä seurata sarjaa myös jatkossa.

      • Samaa mieltä kanssasi, vähän kliseistä touhua se oli. Toki ihan katsottavaa, mieskin tykkäsi, mikä on ihme sinänsä. Hänm kun on enempi toimintajuttujen ystävä.
        Jo se nuoruuden eroon joutuminen oli kuin vanhasta elokuvasta tai kirjasta. Poikaan ihastunut toinen tyttö ei välittänytkään tytön viestiä ja sitten kävi niin kuin kävi.

        Vanhoilla ei ole aikaa miettiä, toimintaan vaan heti ja kihlojen ostoon. Huono pumppu miehellä, tiedä koska käy kehnosti ja vähän luulen, että jossain vaiheessa käykin. On siinä niin monta jaksoa.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi, vähän kliseistä touhua se oli. Toki ihan katsottavaa, mieskin tykkäsi, mikä on ihme sinänsä. Hänm kun on enempi toimintajuttujen ystävä.
        Jo se nuoruuden eroon joutuminen oli kuin vanhasta elokuvasta tai kirjasta. Poikaan ihastunut toinen tyttö ei välittänytkään tytön viestiä ja sitten kävi niin kuin kävi.

        Vanhoilla ei ole aikaa miettiä, toimintaan vaan heti ja kihlojen ostoon. Huono pumppu miehellä, tiedä koska käy kehnosti ja vähän luulen, että jossain vaiheessa käykin. On siinä niin monta jaksoa.

        Just Anceli. Vähän herttasarjalta tuntui tuo teinirakkauden kuvio. Mutta elämä on ihmeellistä, sanotaan.

        Ja kun äksoniä on hyvä saada mukaan, lähdettiin kaahaamaan autolla... Vaan sattuuhan sitä kaikenlaista...

        Rohkea veto tällainen sarja tietysti on. Eihän vanhuus ole välttämättä niin kiehtovaa kuvattavaa nuoruutta ihannoivassa kulttuurissa.

        Ja voihan sitä ajatella, että tällainen sarja särkee sitä pysähtynyttä, yksiulotteista kuvaa, mikä niin monille on tästä elämänvaiheesta muodostunut.


      • demeter1 kirjoitti:

        Just Anceli. Vähän herttasarjalta tuntui tuo teinirakkauden kuvio. Mutta elämä on ihmeellistä, sanotaan.

        Ja kun äksoniä on hyvä saada mukaan, lähdettiin kaahaamaan autolla... Vaan sattuuhan sitä kaikenlaista...

        Rohkea veto tällainen sarja tietysti on. Eihän vanhuus ole välttämättä niin kiehtovaa kuvattavaa nuoruutta ihannoivassa kulttuurissa.

        Ja voihan sitä ajatella, että tällainen sarja särkee sitä pysähtynyttä, yksiulotteista kuvaa, mikä niin monille on tästä elämänvaiheesta muodostunut.

        "demeter"

        Sarja on törkeä kopio klassikosta: As times go by.(Vanha Suola Janottaa)
        Judi Dench ja Geoffrey Palmer.
        Siihen on lisätty ripaus Sydämen asiaa.
        Noh, telkkarimme rakastaa uusintoja.
        Luonto-dokumentitkin ovat koosteita loistokkaista alku-peräisistä.
        Tuntuu hyvältä, kun tuntuu että sinä ainakaan et lähde tuohon nyyhkyttyneeseen
        kelkkaan.
        Vaan laskettelet omilla, tutuilla laineillasi. :)
        Tyyliin: Minun omani.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Sarja on törkeä kopio klassikosta: As times go by.(Vanha Suola Janottaa)
        Judi Dench ja Geoffrey Palmer.
        Siihen on lisätty ripaus Sydämen asiaa.
        Noh, telkkarimme rakastaa uusintoja.
        Luonto-dokumentitkin ovat koosteita loistokkaista alku-peräisistä.
        Tuntuu hyvältä, kun tuntuu että sinä ainakaan et lähde tuohon nyyhkyttyneeseen
        kelkkaan.
        Vaan laskettelet omilla, tutuilla laineillasi. :)
        Tyyliin: Minun omani.

        H.

        tuli leikkaa-liimaa-virhe:

        Tyyliin: Minun omani.
        Rakas kompostorini.

        H.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        tuli leikkaa-liimaa-virhe:

        Tyyliin: Minun omani.
        Rakas kompostorini.

        H.

        Miten minä en tunnekaan tuollaista elokuvaa (hunksi) ? Täytyypä pistää muistiin...

        Niin, eipä tässä muuta ole tarjolla kuin vanhan toistoa, vanhalle ja vähän nuoremmillekin. Kaikki on jo niin puitu.

        Mutta onhan se kiva, että minua joku valvoo, "etten minä ainakaan lähde väärään kelkkaan". Eksytystä on niin monenlaista näinä aikoina..)).


    • To klo 19

      http://en.m.wikipedia.org/wiki/I,_Claudius_(TV_series)

      Miespääosaa näyttelevä Derek Jacobi oli myös pääosassa 70-luvun televisiosarjassa Minä Claudius. Ko sarja on yksi kaikkien aikojen suosituin sarja Englannissa. Itsekin muistan katsoneeni sitä mielenkiinnolla. Täytyy hankkia Dvd: nä.

      Hunksz kirjoitti Viimeinen tango Halifaxissa kopioi Vanha suola janottaa. Rakastan Vanha suola janottaa -sarjaa! Olen eri mieltä kuitenkin siitä, että tämä Viimeinen tango Halifaxissa (2012 - ) olisi lähellekään kopio Vanha suola janottaa -tuotannosta.

      Minä viihdyn brittisarjojen äärellä. Esim tässä ei ole liiemmin väkivaltaa eikä pakkosyöttö-seksiä. Seuraan myös Hakekaa kätilö -sarjaa, joka tulee perjantaisin klo 19 (ykkösellä muistaakseni). Tämä sarja on Englannissa huippusuosittu. Lisäksi seuraan Pullmannin ryhmää lauantaisin. Ensiksi Jack jäi pois, nyt Brian ja tuonnempana Sandra jää pois, viimeisenä Gerry. En enää halua katsoa, koska nämä mahtavat näyttelijät jäivät pois uusimmasta tuotannosta. Lähtivät siis itse pois, koska riitaantuivat käsikirjoittajan kanssa. Näyttelijät pitivät käsikirjoituksia liian yllätyksettöminä ja valmiiksi pureskeltuina. Tätä sarjaa tulee ikävä. Lauantai-saunan jjälkeen olen katsonut.

    • osuma.mmm

      Sarja ostettu USAaankin ja saanut siellä erinomaisen vastaanoton. Kriitikot kehuneet. Tehdään jo kolmatta tuotantokautta (2012 -). Suosittu sarja kotimaassaankin.

      Sarjan kirjoittaja on Sally Wainwright, joka sai idean sarjaan nähdessään myönteisen muutoksen äidissään, joka vanhemmalla iällä rakastui ja avioitui uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe