Usko on uskoa.

Kasimummo

Luterilaisessa kristillisyydessä meillä usko on uskoa. Poikkeuksena on vanhoillislestadiolaisuus, jossa usko ei ole pelkkää uskoa, vaan tarvitaan konkretiaa. Tämä ilmenee esim. syntien anteeksannossa siinä, että ei riitä Raamatun lupaukset Jeesuksen Kristuksen sovituksesta ja syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen, vaan pitää lisäksi olla konkretiaa eli joku välimies, joka konkreettisesti julistaa tuota ihmiselle. Raamattu sanoo:

Autuaita ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe. Näkymättömät ovat todellisempia kuin näkyvät.

33

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inhottava realisti

      Yhdellekään uskovaiselle usko kyllä ei riitä. Kun vaatimuksia eri yhteisöissä seurailee, asia on ilmiselvä.

      • Stop!

        Älä viitsi höpöttää.


      • Inhottava realisti
        Stop! kirjoitti:

        Älä viitsi höpöttää.

        Syntilistat on käytännössä joka ryhmällä. Sen ymmärtää sokeakin.

        Nyt lähden salille. Sieltä löytyy syvällisempään keskusteluun kykenevää joukkoa kuin täältä.


    • ypsilon09

      Mutta O. Voittonen on "yhteisen rakkauden piirissä". Samoin kuin Haho, Hänninen ja Lääkkö. Siinä VL-esikuvia kaikille muille ev. lut. kirkon kristityille.

    • yksi Jumala

      Tarkoitatko että Jeesuksen lunastusuhri ei yksin riitä vaan vielä tarvitaan joku ihminen välimieheksi? Jos sellaisen löydät
      Raamatusta niin laitahan raamatunkohta niin tutkitaan asiaa. Itselleni ei tuollaista kohtaa ole tullut esille.

      • yksi Jumala

        Heprealaisille 7:25,26 antaa ymmärtää että meidän tulee lähestyä Jumalaa Jeesuksen välityksellä niin meidät voidaan silloin pelastaa. Jeesus on siis välittäjä
        Jumalan ja ihmisen välillä, ei ole muita.

        Mietin tuossa että miten syntinen ihminen voisi olla välittäjänä syntien anteeksiannossa?
        Mihin sitten Jeesuksen lunastusuhria olisi tarvittu jos tuo olisi mahdollista?


    • Kasimummolle Raamatt

      Joh. 13:5

      "Sitten hän kaatoi vettä pesuastiaan, rupesi pesemään opetuslasten jalkoja ja kuivasi ne vyötäisillään olevalla liinalla"

      Joh. 13:12 "Ymmärrättekö te, mitä teille tein?"

      Jakeet 14 ja 15 selittävät, onko välimiestä vaiko ei!

      14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      15 Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille.

      Kun "välimies" toimii Jeesuksen opetuksen mukaisesti, (Joh. 13:17) "Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat."

      Jeesus aivan yksiselitteisesti opetti välimiehen tarpeellisuuden AUTUAAKSI tullakseen.

      Aloittaja tunnustaa tahtomattaan, miten vain vl:ssa opetetaan "välimiehen" tarpeellisuus niin kuin Raamatussa opetetaan.

      • Voi sua onnetonta vl-REPPANAA!


      • >>"Sitten hän kaatoi vettä pesuastiaan, rupesi pesemään opetuslasten jalkoja ja kuivasi ne vyötäisillään olevalla liinalla"** Missä tässä on välimies?
        Hän osoitti, että meidän tulee palvella lähimmäisiä, ylinkin voi olla palvelija.
        Missä välimies piilee?

        >>Joh. 13:12 "Ymmärrättekö te, mitä teille tein?"** Juuri näin, et ymmärtänyt, missä välimies piilee??

        >>Jakeet 14 ja 15 selittävät, onko välimiestä vaiko ei!** Juuri näin. Missä välimies piilee?

        >>Kun "välimies" toimii Jeesuksen opetuksen mukaisesti, (Joh. 13:17) "Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat." ** Missä Välimies piilee???

        Jeesus aivan yksiselitteisesti opetti välimiehen tarpeellisuuden AUTUAAKSI tullakseen.** Missä Hän edes mainitsee koko miestä, välimiestä?? Pelleilyä, kuten ihmisten toisilleen jaettavat synnit, ja niiden sovitus.

        >>Aloittaja tunnustaa tahtomattaan, miten vain vl:ssa opetetaan "välimiehen" tarpeellisuus niin kuin Raamatussa opetetaan.** Ja joku todella typerä lisää Raamatuun ”välimiehen lisälehtiä”.
        Typerä ja kadotukseen meniä.


    • ei typerä

      Saivat hellariveljet mietittävää.Aggressivinen paholaisen ruokkima vastaus kum-
      maltakin.


      1.Kor.2:14 Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.

      • Kuitti sivusta

        Vl-opit ovat saatanasta.


    • kimppapahaa

      Melperin ja Kesitaksen vastaukset lähtevät heidän opistaan,jota he kantavat
      sydämissään ja josta puuttuu ymmärrys,jonka Pyhä Henki omilleen antaa.

    • Missä välimies

      No, Kesitas, ymmärrän kyllä, jos kasimummo tai melperi ei sitä välimiestä löytänyt, mutta sinäkään et löytänyt? Kerron sen teille!

      Tuossa tilanteessa Jeesus opetti. Kuuntelijoina olivat opetuslapset. Jeesus opetti opetuslapsilleen em. jalkokjen pesun. Opetuslapset tulivat siis toimimaan "välimiehinä". Raamattu ei sano heitä "välimiehiksi", vaan opetuslapsiksi. Käytin välimies-ilmaisua helpottaakseni asian ymmärtämistä ja käyttääkseni kysyjälle / palstalaisille tutumpia sanoja.

      Vastaanpa nyt sinulle kesitas noihin nerokkaisiin kysymyksiisi. Jokaisessa kysymässäsi kohdassa se välimies todella "piilee".
      1. välimies = "opetuslasten"
      2. välimies = " teille" (ts.Hänhän puhui koko ajan opetuslapsilleen)
      3. välimies = "te" (tämän tiedätte), siis edelleen Jeesus puhuu opetuslapsilleen.

      Kun OPETUSLAPSET pesevät toistensa jaloja , "TE", eli edelleen Jeesuksen opetuslapset ovat autuaita.

      Älä Kesitas aliarvio toisia palstalaisia. Jos Jumala ei sinulle avaa Raamattua, älä kuitenkaan halvenna toisia, vaan rukoile itsellesi ymmärrystä ja myös muille kirjoittajille.

      >Kasimummolle Raamattua

      • Kesitas

        Olen kristitty, uudestisyntynyt sekä Raamatun tunteva ihminen ja siellä on VAIN YKSI VÄLIMIES, - Jeesus Kristus.
        1 Tim 2; 5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä (mesites alkukielellä), ihminen Kristus Jeesus.
        Siihen ei yhdestäkään ihmisestä ole.
        Käytä niitä ilmaisuja, joita Jumalan Sana käyttää, voit itsekin pysyä tiellä.
        Tuo jota ronologioit, on hyvin naurettavaa pakanallisuutta.
        Jumalalle kelpaa vain yksi välimies, Jumalan Poika Jeesus.
        Sille jakkaralle on turha yrittää nostaa ketään lestadiolaista.
        Missä ne opetuslapset pesivät toistensa jalkoja?
        Kaikki uudestisyntyneet ovat aina autuaita, Pyhiä, mutta ei välimiehiä, vaan Hänen opetuslapsiaan.

        >>Älä Kesitas aliarvio toisia palstalaisia. ** Synti on aina tunnistettava, siitä tulee väärentäjien tehdä parannus.
        >>Jos Jumala ei sinulle avaa Raamattua, älä kuitenkaan halvenna toisia, vaan rukoile itsellesi ymmärrystä ja myös muille kirjoittajille.** Jumala ei avaa Sinullekaan mitään, se joka puhuu on Pyhä Henki ja Jeesus, Jeesuksella on kaikki valta.
        Älä arvostele minun hermeneutiikkaa, sen on tehnyt fiksummat miehet.

        Minun Raamatun tuntemus on arvoitu myös alkutektillä, hyvällä arvosanalla, miten Sinun.
        Jumala ei huutele takaa.


      • Lue kirjasta
        Kesitas kirjoitti:

        Olen kristitty, uudestisyntynyt sekä Raamatun tunteva ihminen ja siellä on VAIN YKSI VÄLIMIES, - Jeesus Kristus.
        1 Tim 2; 5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä (mesites alkukielellä), ihminen Kristus Jeesus.
        Siihen ei yhdestäkään ihmisestä ole.
        Käytä niitä ilmaisuja, joita Jumalan Sana käyttää, voit itsekin pysyä tiellä.
        Tuo jota ronologioit, on hyvin naurettavaa pakanallisuutta.
        Jumalalle kelpaa vain yksi välimies, Jumalan Poika Jeesus.
        Sille jakkaralle on turha yrittää nostaa ketään lestadiolaista.
        Missä ne opetuslapset pesivät toistensa jalkoja?
        Kaikki uudestisyntyneet ovat aina autuaita, Pyhiä, mutta ei välimiehiä, vaan Hänen opetuslapsiaan.

        >>Älä Kesitas aliarvio toisia palstalaisia. ** Synti on aina tunnistettava, siitä tulee väärentäjien tehdä parannus.
        >>Jos Jumala ei sinulle avaa Raamattua, älä kuitenkaan halvenna toisia, vaan rukoile itsellesi ymmärrystä ja myös muille kirjoittajille.** Jumala ei avaa Sinullekaan mitään, se joka puhuu on Pyhä Henki ja Jeesus, Jeesuksella on kaikki valta.
        Älä arvostele minun hermeneutiikkaa, sen on tehnyt fiksummat miehet.

        Minun Raamatun tuntemus on arvoitu myös alkutektillä, hyvällä arvosanalla, miten Sinun.
        Jumala ei huutele takaa.

        Kesitas, pistätät muutaman totuuden lauseeseen ja sen jälkeen kirjoitus jatkuu väännettynä oman tulkintasi mukaisesti. Ehkä omasta mielestäsi olet "laissa laittamatoin". Tuo lakitietoutesi ja lakisaarnasi ei kauas kanna.

        Otan vaikka viimeisestä tekstistäsi esimerkin.
        "Jumalalle kelpaa vain yksi välimies, Jumalan Poika Jeesus.
        Sille jakkaralle on turha yrittää nostaa ketään lestadiolaista."

        Tuossa, kuten yleensäkin kirjoituksessasi on pätkä totta. On vain yksi välimies. Se on tosi. Mutta miksi aliarviot heti perään vl:a? Pyrit lisäämään valheilla omaa joukkoasi. Vl:t eivät ole mitään välimiehiä, vaan, kuten edellä ilmeni, "pesevät" toistensa jalkoja. Välimies ei ole PESU eikä TYÖ! Välimies on Pyhä Henki, jonka osallisuudessa pesijä on. Se on siten vertauskuva.

        Toisaall Raamatussa kerrotaan, miten kaivolla oli ammentaja, kun kaivo oli syvä. Ei ammentaja sammuta janoa. Janon sammuttaa ammntajan antama avesi. Ja se vesi vie iankaikkiseen elämään. Jos olisit nöyrempi, ymmärtäisit itsekin, että se vesi ei todella tulee suuhun uskomalla tai rukoilemalla, vaan se annetaan palvelijan toimesta, kuten vaikkapa tuhlaajapoika vaatetettiin. Näetköhän edes Raamatun puhuvan noissa esimerkeissä samasta asiasta?

        Miksi haluat puhua juuri vl:n "suulla", vaikka et vl:n oppia näy edes tuntevan. Kaivaako sinua omatuntosia, joka tietää, mikä vuori nousee lopun aikoina?

        Osaat alkukieliä, mutta Pyhän Hengen ääntä sinun on vaikea edes tunnistaa. Alkuklieli ei sinua pelasta. Eivät myöskään "fiksummat" kaverisi. Ole kuuliainen ja juo sitä vettä, jonka ammentaja tarjoaa sinulle elämvän veden lähteestä. Ei sinun oppisi yllä sitä vettä ammentamaan.

        >Kasimummolle Raamattua


      • Lue kirjasta kirjoitti:

        Kesitas, pistätät muutaman totuuden lauseeseen ja sen jälkeen kirjoitus jatkuu väännettynä oman tulkintasi mukaisesti. Ehkä omasta mielestäsi olet "laissa laittamatoin". Tuo lakitietoutesi ja lakisaarnasi ei kauas kanna.

        Otan vaikka viimeisestä tekstistäsi esimerkin.
        "Jumalalle kelpaa vain yksi välimies, Jumalan Poika Jeesus.
        Sille jakkaralle on turha yrittää nostaa ketään lestadiolaista."

        Tuossa, kuten yleensäkin kirjoituksessasi on pätkä totta. On vain yksi välimies. Se on tosi. Mutta miksi aliarviot heti perään vl:a? Pyrit lisäämään valheilla omaa joukkoasi. Vl:t eivät ole mitään välimiehiä, vaan, kuten edellä ilmeni, "pesevät" toistensa jalkoja. Välimies ei ole PESU eikä TYÖ! Välimies on Pyhä Henki, jonka osallisuudessa pesijä on. Se on siten vertauskuva.

        Toisaall Raamatussa kerrotaan, miten kaivolla oli ammentaja, kun kaivo oli syvä. Ei ammentaja sammuta janoa. Janon sammuttaa ammntajan antama avesi. Ja se vesi vie iankaikkiseen elämään. Jos olisit nöyrempi, ymmärtäisit itsekin, että se vesi ei todella tulee suuhun uskomalla tai rukoilemalla, vaan se annetaan palvelijan toimesta, kuten vaikkapa tuhlaajapoika vaatetettiin. Näetköhän edes Raamatun puhuvan noissa esimerkeissä samasta asiasta?

        Miksi haluat puhua juuri vl:n "suulla", vaikka et vl:n oppia näy edes tuntevan. Kaivaako sinua omatuntosia, joka tietää, mikä vuori nousee lopun aikoina?

        Osaat alkukieliä, mutta Pyhän Hengen ääntä sinun on vaikea edes tunnistaa. Alkuklieli ei sinua pelasta. Eivät myöskään "fiksummat" kaverisi. Ole kuuliainen ja juo sitä vettä, jonka ammentaja tarjoaa sinulle elämvän veden lähteestä. Ei sinun oppisi yllä sitä vettä ammentamaan.

        >Kasimummolle Raamattua

        Kesitas, pistätät muutaman totuuden lauseeseen ja sen jälkeen kirjoitus jatkuu väännettynä oman tulkintasi mukaisesti. Ehkä omasta mielestäsi olet "laissa laittamatoin". Tuo lakitietoutesi ja lakisaarnasi ei kauas kanna.
        Eikö. Mitä Jeesus sanoo laista;
        Matt. 5:18
        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        Matt. 5:19
        Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        Samaan toteamukseen on tullut myös Luukas Luuk. 16:17.
        Laki on pantu ihmisen turvaksi, Jeesus sen täyttäjänä pelastajaksi, ja ainoaksi välimieheksi.
        Tuo lakitietoisuuteni perustuu myös Kaikkivaltiaan Jeesuksen kehotukseen; - ettekö te tunne kirjoituksia.
        Minä tunnen kirjoitukset ( Tanaki ) ja Kristuksen.

        >>Tuossa, kuten yleensäkin kirjoituksessasi on pätkä totta. On vain yksi välimies. Se on tosi. Mutta miksi aliarviot heti perään vl:a? ** Koko tarina on totta.
        Kysyt miksi sekoitan lauseeseen VL;t? Etkö todella tajua, HE OVTA AINOAT JOTKA SILLE JAKKARALLE KIIPEÄÄ, Halventaen Jeesuksen työtä.
        Pitää vain huomata tosiseikat.
        Tuohon jalkojen pesuun on turha yksin Henkeä sekoittaa muuten kun sen tekee vain Hengessä Pyhä kristitty.
        Jeesuksen veli sanoo; - Usko ilman tekoja on turhaa. Se on kun olosuhde- lestadiolaisuus. On siellä joukossa kristittyjäkin, mutta suurelta osin vain hengailioita.
        Älä hengellistä. Sykarin sanoma on toinen, se on kertoa ensimmäiselle pakana- naiselle, että Jeesus on Herra ja Hän oli ensimmäinen evankelista.
        Elävää vettä on se, EIKÄ SE JOTA NOSTETTIIN, - astiahan jäi kaivolle.
        Kun tunnet Sanan, katso Joh 4;28.
        Pyhän, eli uskon ja TIEDON siitä, että nasaretilainen on Messias, on sanoma, ei ruukku.
        Nainen ei edes juonut sitä vettä, mutta ammensi ”veden” uskotaan. Se jäi Häneen, ei pelkästään suuhun.
        Puhutaankohan todella samasta asiasta.
        Näin se vaan on.

        Minä en puhu minkään lahko suulla, vaan uudestsisyntyneenä teologina.
        Se, että ”navetan haju säilyy, en voi mitään. Olihan Ukkini VL osalahkon johtaja.
        Jonkun on hyvä tuntea Sanaa.
        Miksi minun omaatuntoa pitäisi vaivata, älä syyllistä VL tapaan.

        Epäilet henkeä minussa. Kuka ne armolahjat, kielillä puhuminen, parantaminen ja opetus on minulle antanut.
        Nehän uupuu VL;iltä, mutta elää kristillisissä piireissä.
        ai onko Sinulla jokin virheellinen kuva siitä. Katso vakuudeksi vaikka TV 7;mää.
        Kes.


    • Kasimummo

      #### 14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      15 Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille. ####

      Kesitas aivan oikein selitti, että tässä ei ole kysymys välimiesasemasta syntien anteeksisaamisen vuoksi, vaan toinen toistensa palvelemisesta IHMISARVOON KATSOMATTA.

      Raamattu ei tunne muuta välimiestä ihmisten ja Jumalan välillä kuin Jeesuksen Kristuksen. Löydätkö tästäkin jonkun ihmisvälimiehen?

      Luuk. 8: 44-48
      44 Tämä lähestyi takaapäin ja kosketti hänen vaippansa tupsua, ja heti hänen verenjuoksunsa asettui.
      45 Ja Jeesus sanoi: "Kuka minuun koski?" Mutta kun kaikki kielsivät, sanoi Pietari ja ne, jotka olivat hänen kanssaan: "Mestari, väentungos ahdistaa ja pusertaa sinua".
      46 Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".
      47 Kun nainen näki, ettei hän pysynyt salassa, tuli hän vavisten, lankesi hänen eteensä ja ilmoitti kaiken kansan kuullen, mistä syystä hän oli koskenut häneen ja kuinka hän oli kohta tullut terveeksi.
      48 Niin hän sanoi hänelle: "Tyttäreni, uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".

      • kas mummoa

        Ymmärrätkös Kasimummo seuraavan jakeen:

        Joh.13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".

        Jeesuksella oli tapana puhua vertauksilla, kuten tässäkin. Ihmisen saadessa
        parannuksen Armon ,hän puhdistuu syntitaakastaan, on"kylpenyt". Ihminen,
        uskovainenkaan ei voi välttää syntiä ja uskominen vaatii synnin pois pane-
        mista "jalkojen pesua".
        Ei Raamattu niin opeta,että parannuksen tehtyään ja saatuaan syntinsä an-
        teeksi,että tämä yksittäinen anteeksianto kantaa loppuelämän. Uskovainen
        ihminen joutuu jatkuvasti ,kun syntiä kerttyy,puhdistamaan omaa tuntoa,pyytämään syntejään anteeksi,"pesettämään jalkojaan".


      • Työt eivät pelasta

        "Kesitas aivan oikein selitti, että tässä ei ole kysymys välimiesasemasta syntien anteeksisaamisen vuoksi, vaan toinen toistensa palvelemisesta IHMISARVOON KATSOMATTA."

        Älkääs nyt?
        Eihän tuossa ole kysymys pelkästään "palvelemisesta", sillä Jeesus itse sanoi, (Joh. 13:8) "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".

        Jeesus opettaa selvästi, miten jalkojen pesu eli syntien anteeksi saaminen ja -antaminen ovat ehtona OSUUDESTA Jeesuksen kanssa eli taivaan perimisestä.

        Palvelemalla eli hyviä töitä tekemällä ei tule osalliseksi anteeksiantamuksesta. Tuossa esimerkissä Jeesus toimi itse palvelijana!
        Palveliko Jeesus opetuslapsia, jotta perisi taivaan?

        Yksinkertaistettuna taivaan perimiseksi täytyy olla Jeesuksen opetuslapsi, toimia pesijänä, sekä asettua itse pestäväksi.

        Vielä tuohon "IHMISARVOON KATSOMATTA".
        Kyseisessä tilanteessa ei ollut mikään "sekalainen seurakunta", vaan OPETUSLAPSET, jotka olivat keskenään samassa tilanteessa. Jalkojen pesua ei opetettu kenelle tahansa.

        >Kasimummolle Raamattua


      • kas mummoa kirjoitti:

        Ymmärrätkös Kasimummo seuraavan jakeen:

        Joh.13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".

        Jeesuksella oli tapana puhua vertauksilla, kuten tässäkin. Ihmisen saadessa
        parannuksen Armon ,hän puhdistuu syntitaakastaan, on"kylpenyt". Ihminen,
        uskovainenkaan ei voi välttää syntiä ja uskominen vaatii synnin pois pane-
        mista "jalkojen pesua".
        Ei Raamattu niin opeta,että parannuksen tehtyään ja saatuaan syntinsä an-
        teeksi,että tämä yksittäinen anteeksianto kantaa loppuelämän. Uskovainen
        ihminen joutuu jatkuvasti ,kun syntiä kerttyy,puhdistamaan omaa tuntoa,pyytämään syntejään anteeksi,"pesettämään jalkojaan".

        Ja kun syntiä tulee, niin pitää mennä pokkuroimaan pahemmalle kuin KISSANPASKALLE haisevan (Nortti) vl-henkilön luo saadakseen syntinsä anteeksi.

        Eikö vaan?

        Voi sinua vl-HARHOJEN yössä vaeltavaa REPPANAA!


      • paholaiselta vai
        Melperi1 kirjoitti:

        Ja kun syntiä tulee, niin pitää mennä pokkuroimaan pahemmalle kuin KISSANPASKALLE haisevan (Nortti) vl-henkilön luo saadakseen syntinsä anteeksi.

        Eikö vaan?

        Voi sinua vl-HARHOJEN yössä vaeltavaa REPPANAA!

        Tuliko tuo vastaus mielisaaraalasta?


      • Työt eivät pelasta kirjoitti:

        "Kesitas aivan oikein selitti, että tässä ei ole kysymys välimiesasemasta syntien anteeksisaamisen vuoksi, vaan toinen toistensa palvelemisesta IHMISARVOON KATSOMATTA."

        Älkääs nyt?
        Eihän tuossa ole kysymys pelkästään "palvelemisesta", sillä Jeesus itse sanoi, (Joh. 13:8) "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".

        Jeesus opettaa selvästi, miten jalkojen pesu eli syntien anteeksi saaminen ja -antaminen ovat ehtona OSUUDESTA Jeesuksen kanssa eli taivaan perimisestä.

        Palvelemalla eli hyviä töitä tekemällä ei tule osalliseksi anteeksiantamuksesta. Tuossa esimerkissä Jeesus toimi itse palvelijana!
        Palveliko Jeesus opetuslapsia, jotta perisi taivaan?

        Yksinkertaistettuna taivaan perimiseksi täytyy olla Jeesuksen opetuslapsi, toimia pesijänä, sekä asettua itse pestäväksi.

        Vielä tuohon "IHMISARVOON KATSOMATTA".
        Kyseisessä tilanteessa ei ollut mikään "sekalainen seurakunta", vaan OPETUSLAPSET, jotka olivat keskenään samassa tilanteessa. Jalkojen pesua ei opetettu kenelle tahansa.

        >Kasimummolle Raamattua

        "Yksinkertaistettuna taivaan perimiseksi täytyy olla Jeesuksen opetuslapsi, toimia pesijänä, sekä asettua itse pestäväksi."

        Saastaista vl-VALHETTA!


      • mie..
        Työt eivät pelasta kirjoitti:

        "Kesitas aivan oikein selitti, että tässä ei ole kysymys välimiesasemasta syntien anteeksisaamisen vuoksi, vaan toinen toistensa palvelemisesta IHMISARVOON KATSOMATTA."

        Älkääs nyt?
        Eihän tuossa ole kysymys pelkästään "palvelemisesta", sillä Jeesus itse sanoi, (Joh. 13:8) "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".

        Jeesus opettaa selvästi, miten jalkojen pesu eli syntien anteeksi saaminen ja -antaminen ovat ehtona OSUUDESTA Jeesuksen kanssa eli taivaan perimisestä.

        Palvelemalla eli hyviä töitä tekemällä ei tule osalliseksi anteeksiantamuksesta. Tuossa esimerkissä Jeesus toimi itse palvelijana!
        Palveliko Jeesus opetuslapsia, jotta perisi taivaan?

        Yksinkertaistettuna taivaan perimiseksi täytyy olla Jeesuksen opetuslapsi, toimia pesijänä, sekä asettua itse pestäväksi.

        Vielä tuohon "IHMISARVOON KATSOMATTA".
        Kyseisessä tilanteessa ei ollut mikään "sekalainen seurakunta", vaan OPETUSLAPSET, jotka olivat keskenään samassa tilanteessa. Jalkojen pesua ei opetettu kenelle tahansa.

        >Kasimummolle Raamattua

        >>Kesitas, pistätät muutaman totuuden lauseeseen ja sen jälkeen kirjoitus jatkuu väännettynä oman tulkintasi mukaisesti. Ehkä omasta mielestäsi olet "laissa laittamatoin". Tuo lakitietoutesi ja lakisaarnasi ei kauas kanna.*’ Oletko kuullut yhtään minun saarnaani?
        Kuuntele ja arvostele vasta sitten.
        Syy, miksi panin sen jakkaran textiin on selvä. Se välimies on aina kuulemma VL ja sitä jakkaraakaan ei todellisuudessa edes ole, siinä motiivi. Siksi otin mukaan sen VL;n.

        >>Pyrit lisäämään valheilla omaa joukkoasi. Vl:t eivät ole mitään välimiehiä, vaan, kuten edellä ilmeni, "pesevät" toistensa jalkoja. **’ Missä se valhe on. Itse syyllistyt, lestadiolaiseen tapaan valheeseen. Olettehan sen itsellenne väkisin ottaneet, kuten Sana sanoo;
        Luuk. 16:16
        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Turha VL;N on puhua Hengestä, koska heillä sitä ei ole. Henki ilmenee olemassaolollaan armolahjoilla, parantamisella, kileillä puhumisena yms.
        Tunnistatko niitä seuroissa, kristityillä ne kyllä elää.
        PH kirkastaa Kristusta, ja VAIN Kristus on välimies, ei Henki.
        Vertaat lähetyssanomaa syvään kaivoon.
        Se ei ole välimies, vaan evankelista, joka jakaa Jumalan rakkautta Jeesuksessa.
        Me, jotka kirkastamme Kristusta on se tehtävä, mutta välimiehiä ei olla. VL taas kirkastaa lahkoaan suuressa määrin.
        Paavali ei koskaan maininnut, mihin seurakuntaan tulee liittyä, kunhan se on Kristuksen, et ole minunkaan kuullut sitä mainittavan.
        Koen kuitenkin Sinut hyvinkin vilpittömäksi, joten jatketaan.

        Välimies ei ole PESU eikä TYÖ! Välimies on Pyhä Henki, jonka osallisuudessa pesijä on. Se on siten vertauskuva.
        Vedestä olet oikeassa, upotuskaste Jeesuksen veljen mukaan pelastaa.
        Totta kai uskon sen, että se tulee palvelijan toimesta, siitähän kirjoitin ja toimin itse siinä toimessa.
        Tuhlaajapoikaa ei vaatettanut palvelija, vaan itse Isä. Hän ei rukoillut ollenkaan tilanteessa, vaan ”pähkäili” järjellään ja se onnistui.
        Siksi, koska olen aikoinaan elänyt siinä vaikutuspiirissä. Mutta todellisuudessa suuni on oma, jota PH ohjaa.
        Miksi omatuntoni soimaisi, olenhan uudestisyntynyt.
        Alkukielen tunteminen on ehto opetukseen. On tunnettava konteksti.
        Ne fiksuimmat kaverit, eivät ole kavereitani vaan fiksumpia, ei muuten siihen rooliin pääse, he vain arvioivat kompetenssini.
        Sain kiitettävät kaikkina vuosina.
        Mie, Kes.


      • Psykiatrian tri
        Melperi1 kirjoitti:

        "Yksinkertaistettuna taivaan perimiseksi täytyy olla Jeesuksen opetuslapsi, toimia pesijänä, sekä asettua itse pestäväksi."

        Saastaista vl-VALHETTA!

        Hakeudu hoitoon.


      • Kasimummolle.

        Mahtavaa.

        Siunauksella

        Kes.


    • Kasimummo

      ### Ei Raamattu niin opeta,että parannuksen tehtyään ja saatuaan syntinsä an-
      teeksi,että tämä yksittäinen anteeksianto kantaa loppuelämän. Uskovainen
      ihminen joutuu jatkuvasti ,kun syntiä kerttyy,puhdistamaan omaa tuntoa,pyytämään syntejään anteeksi,"pesettämään jalkojaan". ####

      En minä, enkä usko, että kukaan kristitty niin uskoo kuten yllä kirjoitat. En ymmärrä miten tuollaisen käsityksen sait kirjoituksestani. Mutta ei ole myöskään välttämätöntä mennä niinkuin Melperi kirjoitti jonkun vanhoillisen luokse saamaan syntinsä anteeksi. Me voimme avoimesti mennä joka päivä Jumalan eteen avataksemme sydämemme ja tunnustaaksemme syntimme ja saamme Raamatun mukaan, emme omien tekojemme tähden, vaan Jeesuksen Kristuksen lunastustyön tähden uskoa syntimme yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden anteeksiannetuiksi ja jos tarvitsemme vahvistusta uskollemme, niin etsimme jonkun hyvän matkaystävän avuksemme. Emme pelastu toisen ihmisen uskolla, toisen ihmisen julistuksella, vaan HENKILÖKOHTAISELLA SYDÄMENUSKOLLA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ja HÄNEN YHTEYDESSÄÄN ELÄMISELLÄ.

      • up.

        up


      • Kiitos Kasimummo siitä, että tuot kirkasta ja tervettä evankeliumia palstalle vl-VALHEIDEN sekaan.
        Sitä tarvitaan täällä!

        Jeesus avasi uhrikuolemallaan Golgatalla synnit pois pesevän verivirran. Me ihmiset teemme jatkuvasti syntiä - koska olemme vain palanen savea.

        Mutta samalla me saamme tunnustaa syntimme ja olla tuon Golgatan verivirran peson alla - KOKO AJAN. Jos me sen sijaan paadutamme itsemme ja käännymme tietoiselle synninteon tielle, niin tuo pesevä virta ehtyy ja kuivuu. Silloin meidän pitää KIPINKAPIN tehdä parannus ja kääntyä takaisin Kristus-tielle sekä hylätä tietoinen syntielämä. Tällöin verivirta alkaa jälleen vuolaasti virrata meidänkin kohdallamme.

        Uskovainen ihminen ei tarvitse vanhoillislestadiolaisten VALHEITA eikä omavanhurskasta sekä itse keksittyä PELLEILYÄ, että Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi - vain MAAILMAN HENGELLISET KUNINKAAT eli vanhoillislestadiolaiset voivat antaa synnit anteeksi niille, jotka tulevat pokkuroimaan heidän eteensä.

        Siunausta sinulle Kasimummo!


      • Psykiatrian tri
        Melperi1 kirjoitti:

        Kiitos Kasimummo siitä, että tuot kirkasta ja tervettä evankeliumia palstalle vl-VALHEIDEN sekaan.
        Sitä tarvitaan täällä!

        Jeesus avasi uhrikuolemallaan Golgatalla synnit pois pesevän verivirran. Me ihmiset teemme jatkuvasti syntiä - koska olemme vain palanen savea.

        Mutta samalla me saamme tunnustaa syntimme ja olla tuon Golgatan verivirran peson alla - KOKO AJAN. Jos me sen sijaan paadutamme itsemme ja käännymme tietoiselle synninteon tielle, niin tuo pesevä virta ehtyy ja kuivuu. Silloin meidän pitää KIPINKAPIN tehdä parannus ja kääntyä takaisin Kristus-tielle sekä hylätä tietoinen syntielämä. Tällöin verivirta alkaa jälleen vuolaasti virrata meidänkin kohdallamme.

        Uskovainen ihminen ei tarvitse vanhoillislestadiolaisten VALHEITA eikä omavanhurskasta sekä itse keksittyä PELLEILYÄ, että Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi - vain MAAILMAN HENGELLISET KUNINKAAT eli vanhoillislestadiolaiset voivat antaa synnit anteeksi niille, jotka tulevat pokkuroimaan heidän eteensä.

        Siunausta sinulle Kasimummo!

        Hakeudu hoitoon.


    • M.M.M.N33

      ¤¤¤¤ >Kasimummolle Raamattua< ¤¤¤¤

      Ei näköjään tarvitse Kasimummo sinulta Raamattua, kun hän näköjään hallitsee sitä!

      • up.

        up


      • UP-pöljä
        up. kirjoitti:

        up

        hokee omaa veisuaan täällä - reppana.


    • Lutheriin uskovat ovat samanlaisia kuin pakanat, jotka uskovat mielikuvitusjumaliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe