HIacen kone D4D -kone rikki

Korkeaässä

Hiace 1998 D4D 4WD 140 000km lasissa koneen alakerta kytkin meni uusiksi. Onko muilla kokemuksia? Todella pettynyt olen tähän autoon. Edellinen toimi moitteetta.

20

2096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petterin kiihkeä uni

      Ja sitten heräsit ja päästit kissan ulos

    • salattu tieto

      Tuo -98 D4D malli on juuri sitä esisarjaa Toyotan salaisilta kokoonpanolinjoilta, joista luottomyyjä on luottamuksellisesti kertonut corollapapalle kahvittelujen yhteydessä.

    • Lippalakki

      Kunnon hieltä haiseva tojo reiska on aina jylissyt, että Hiacella tehdään suomen duunit ja muut pakut piiperöille. No nyt tuli faktaa pöytään 16 vuoden aikana tojo äijä ruuvannut 140 000 km mittariin ja sehän tekee jopa 8750 km vuodessa. Pellejä... :D

      • ostaK

        kyllä TOYOTA kestää.Hiaceissa voi jotain konerikkoja olla,vaihteistotkaan ei kovin häävejä ole.TOYOTA PROACE ON MUUTTANUT YÖN PÄIVÄKSI MEILLE HIENHAJUISILLE TOSIMIEHILLE!ME AJAMME NYT JA AINA TOYOTA PROACEELLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Korkeaässä

        tehdään ne duunit, kun työmatka on 5km suuntaansa kotitilalta torille, niin ei tässä nyt hirveästi kilometrejä tule. Mitä sitten? Tämä on vain yksittäinen Hiace.


    • lll.

      Kytkimet ei kestä ainakaan 4 vetomalleissa.

      • Korkeaässä

        Ok, onko tietoa kustannuksesta kytkimen osalla?


      • Hiaste

        Vanhoissa kesti paremmin, mutta uudemmat ihan onnettomia tämän suhteen. Koneen alavääntö suhteesssa välityksiin niin surkea että ilman luistattamista mahdotonta päästä liikkeelle muualla kuin tasaisella ja kovalla alustalla, meillä 6kpl hiaceja joilla ajettu 100-200tkm ja kaikissa vähintään kerran kytkin vaihdettu, sama juttu monessa muussakin paikkaa jotka tiedän.


      • Korkeaässä
        Hiaste kirjoitti:

        Vanhoissa kesti paremmin, mutta uudemmat ihan onnettomia tämän suhteen. Koneen alavääntö suhteesssa välityksiin niin surkea että ilman luistattamista mahdotonta päästä liikkeelle muualla kuin tasaisella ja kovalla alustalla, meillä 6kpl hiaceja joilla ajettu 100-200tkm ja kaikissa vähintään kerran kytkin vaihdettu, sama juttu monessa muussakin paikkaa jotka tiedän.

        No, näin juurikin kävi, eli ensin alkoi kytkin luistaa ja sitten todettiin koneen olevan muutoinkin lopuillaan 140tkm lasissa. Autolla on vedetty veneitä lyhyitä matkoja ja sitten metsähommia, lähinnä matkat palstalle ja pois. Nyt, ensiarvioon 2240e, jos laitetaan kaikki, eli huolletaan samalla.


    • 2002 d4d

      Helvetin hyvä provo muuten, mutta Hiaceen tuli d4d kone 2002.
      Joten tunge vaan se Transportterin kytkin hanuriin ja niele tappiosi.

      • Korkeaässä

        Sinullehan kaikki on provoa, mikä ei ylistä Toyotan laatua(?) tässä tapauksessa kuitenkin konerikko kytkin paskana Hiacen osalla 140 000km ajettuna.


      • gorillapappa
        Korkeaässä kirjoitti:

        Sinullehan kaikki on provoa, mikä ei ylistä Toyotan laatua(?) tässä tapauksessa kuitenkin konerikko kytkin paskana Hiacen osalla 140 000km ajettuna.

        Tämä haiskahtaa varsin paljon siltä että kaikkien paketti autojen yli voimaiseen ykkös malliin ovat kateelliset euro paku valmistajien agentit päässeet työntämään likaiset kätensä ja vaihtamaan sala kavalasti Toyotan proto tyyppi osaston koe version D4D-moottorista jossa oli vielä lasten tauteja mitkä sitten korjattiin ennen kuin vuonna 2002 kyseinen moottori tyyppi tuli Hiacen vakio moottoriksi ja niinpä tässä tilanteessa olisi enemmmän kuin suotavaa konsultoida omaa luotto myyjää joka varmaan ymmärtää tilanteen ja tulee vastaa korjaus kuluissa sillä Toyota vastuullisena valmistajana ja maailman ykkös auto brändinä pitää kyllä huolta uskollisista asiakkaistaan.


      • Sirpa Kylmissään
        gorillapappa kirjoitti:

        Tämä haiskahtaa varsin paljon siltä että kaikkien paketti autojen yli voimaiseen ykkös malliin ovat kateelliset euro paku valmistajien agentit päässeet työntämään likaiset kätensä ja vaihtamaan sala kavalasti Toyotan proto tyyppi osaston koe version D4D-moottorista jossa oli vielä lasten tauteja mitkä sitten korjattiin ennen kuin vuonna 2002 kyseinen moottori tyyppi tuli Hiacen vakio moottoriksi ja niinpä tässä tilanteessa olisi enemmmän kuin suotavaa konsultoida omaa luotto myyjää joka varmaan ymmärtää tilanteen ja tulee vastaa korjaus kuluissa sillä Toyota vastuullisena valmistajana ja maailman ykkös auto brändinä pitää kyllä huolta uskollisista asiakkaistaan.

        Seuraavaan kirjoitukseesi ota mallia tuosta alta. Kaikki pilkut pistetään sitten seuraavalla kerralla. Vai mitä, Juuso 8v?

        Tämä haiskahtaa varsin paljon siltä, että kaikkien pakettiautojen ylivoimaiseen ykkösmalliin ovat kateelliset europakuvalmistajien agentit päässeet työntämään likaiset kätensä ja vaihtamaan salakavalasti Toyotan prototyyppiosaston koeversion D4D-moottorista, jossa oli vielä lastentauteja, mitkä sitten korjattiin ennen kuin vuonna 2002 kyseinen moottorityyppi tuli Hiacen vakiomoottoriksi ja niinpä tässä tilanteessa olisi enemmmän kuin suotavaa konsultoida omaa luottomyyjää, joka varmaan ymmärtää tilanteen ja tulee vastaan korjauskuluissa, sillä Toyota vastuullisena valmistajana ja maailman ykkösautobrändinä pitää kyllä huolta uskollisista asiakkaistaan.

        Sitten seuraavalla kerralla harjoittelemme myös lyhyempiä lauseita ja kappalejakoa.

        Aikuisen miehen kirjoituksia pitää korjata, jotta hän osaisi olla ylpeä omasta Toyotastaan. Toyota-kuskia harmittaa, kun ei ole tullut harjoiteltua äidinkieltä alaluokilla, siksi hän nöyrtyy osaansa ja ajaa Toyota-merkkisellä autolla.


      • 1. Oppitunti
        Korkeaässä kirjoitti:

        Sinullehan kaikki on provoa, mikä ei ylistä Toyotan laatua(?) tässä tapauksessa kuitenkin konerikko kytkin paskana Hiacen osalla 140 000km ajettuna.

        Eikö teille apukoulussa opeteta, että valehtelemisessakin pitää ottaa huomioon muutamia seikkoja. Ensinnäkin kun alkaa valehdella, on syytä kartoittaa, että valheeseen liityyvät seikat kuuluvat jotenkin myös todellisuuteen, kuten esim, mollattavasta autosta löytyy valheessa käytetty moottori.
        Valehtelunne alkaa muistuttaa Venäjän kommentteja Ukrainasta, ei meidän sotilaita ole siellä, vaikka 4000 sotilastamme onkin kuollut siellä.
        Mutta kaiken pohjallahan on näissä kirjoittelussa suuri johtaja Adolf, joka myös valehteli ihan mitä sattui ja koko kansa uskoi. Täälläkin tämän suuren johtajan opetuslapset ajaa nazipaskavolkkarilla ja eivät kestä sitä, että joku muu merkki vaan kestää ihan eri lailla käyttöä, kuin suuren johtajan luoman autotehtaan luomus.
        Tätä pahaa oloa sitten puretaan täällä huonosti kootuilla valheilla.


      • Opintoviikko
        1. Oppitunti kirjoitti:

        Eikö teille apukoulussa opeteta, että valehtelemisessakin pitää ottaa huomioon muutamia seikkoja. Ensinnäkin kun alkaa valehdella, on syytä kartoittaa, että valheeseen liityyvät seikat kuuluvat jotenkin myös todellisuuteen, kuten esim, mollattavasta autosta löytyy valheessa käytetty moottori.
        Valehtelunne alkaa muistuttaa Venäjän kommentteja Ukrainasta, ei meidän sotilaita ole siellä, vaikka 4000 sotilastamme onkin kuollut siellä.
        Mutta kaiken pohjallahan on näissä kirjoittelussa suuri johtaja Adolf, joka myös valehteli ihan mitä sattui ja koko kansa uskoi. Täälläkin tämän suuren johtajan opetuslapset ajaa nazipaskavolkkarilla ja eivät kestä sitä, että joku muu merkki vaan kestää ihan eri lailla käyttöä, kuin suuren johtajan luoman autotehtaan luomus.
        Tätä pahaa oloa sitten puretaan täällä huonosti kootuilla valheilla.

        Oppitunti 2.

        Apukoulussakin opetetaan tutkivan oppimisen perusteet. Todellisuus on kuten se reaalimaailmassa näkyy. Siihen ei vaikuta virheelliset merkinnät auton kyljessä tai kirjoittajan perehtymättömyydessä autonsa rekisteriotteeseen.

        Kone voi olla d4, mutta se oleellisin tässä onkin se, että paljon kehutun Toyota-Hiace 4WD -pakettiauton moottori on yllättävän heiveröinen, mikä hermostuttaa tavallista kuluttajaa.

        Totuus paljastuu omassa kokemuksessa on filosofian lause, joka todentuu jokaisen kuluttajan kohdalla omalla tavallaan. Tässä tapauksessa hyväksi OLETETTU auto on osoittautumassa fiaskoksi, paskaksi, ylimääräisiä kuluja aiheuttavaksi. Sitä ei helpota se, että toyota-manifestin omaava luulija tulee jauhamaan paskaa, jostaki putinista tms. Kytkin on tästä Toyotasta rikki ja siihen tarvitsee avun. Sinä tulet siihen saumaan vittuilemaan ja jauhamaan paskaa jostakin oletetusta volkkarimafiasta. Kertonee Toyota- maailmasta sen oleellisimman: Luulo ei ole tiedon väärti, eikä maine takaa autoilussa virheetöntä tuotetta.

        PS. Älä ala opettamaan, kun et ole opettaja


      • arvostusta
        Sirpa Kylmissään kirjoitti:

        Seuraavaan kirjoitukseesi ota mallia tuosta alta. Kaikki pilkut pistetään sitten seuraavalla kerralla. Vai mitä, Juuso 8v?

        Tämä haiskahtaa varsin paljon siltä, että kaikkien pakettiautojen ylivoimaiseen ykkösmalliin ovat kateelliset europakuvalmistajien agentit päässeet työntämään likaiset kätensä ja vaihtamaan salakavalasti Toyotan prototyyppiosaston koeversion D4D-moottorista, jossa oli vielä lastentauteja, mitkä sitten korjattiin ennen kuin vuonna 2002 kyseinen moottorityyppi tuli Hiacen vakiomoottoriksi ja niinpä tässä tilanteessa olisi enemmmän kuin suotavaa konsultoida omaa luottomyyjää, joka varmaan ymmärtää tilanteen ja tulee vastaan korjauskuluissa, sillä Toyota vastuullisena valmistajana ja maailman ykkösautobrändinä pitää kyllä huolta uskollisista asiakkaistaan.

        Sitten seuraavalla kerralla harjoittelemme myös lyhyempiä lauseita ja kappalejakoa.

        Aikuisen miehen kirjoituksia pitää korjata, jotta hän osaisi olla ylpeä omasta Toyotastaan. Toyota-kuskia harmittaa, kun ei ole tullut harjoiteltua äidinkieltä alaluokilla, siksi hän nöyrtyy osaansa ja ajaa Toyota-merkkisellä autolla.

        Milläs logiikalla puutteet oikeinkirjoituksessa johtavat johonkin nöyryyteen? Oikea Toyota-mies, kuten tuo gorillapappa, on varmasti ylpeä omasta hienosta valinnastaan, mistään nöyrtymisestä ei varmasti ole kyse.
        Ja vanhemmilla miehillä koulunkäynti oli sotien jälkeen vähän niin ja näin. Silloin kun oli tiettävästi muutakin tekemistä, ei tunnettu työttömyyttä eikä työn vieroksuntaa. Koulunkäynti ei ollut niin nuukaa, tärkeää oli päästä nopeasti oikeisiin töihin. Ja niitä töitä tekemällä rakennettiin sitten hyvinvointia, jotta sinäkin voisit toimia kielipoliisina.

        Mutta nämä vanhan kansan ukot eivät ole tyhmiä, se pitää muistaa eikä lähteä heitä haukkumaan. On kokemusta ja näkemystä elämästä enemmän kuin monella, joka on syntynt kultalusikka suussa.


    • klongs klongs

      HEH HEH
      Esimmäiset d4d2.5 tuli 2001 joulukuussa
      Sitä ennen oli d4 2.4d
      Näillä koneilla ei ole mitään yhteistä tekniikassa
      ehkä kumiletkuja voisi olla samoja mutta tuskin

    • Anonyymi

      No niin. Vanha on viestiketju mutta nyt on pakko kommentoida. Eli pihassa on -07 4wd hiace jolla ajettu 560tkm ja pari vuotta vanhempi Transporter , ajettu 530tkm.

      Hiace
      Alkuperäinen kytkin ja vesipumppu vaihdettiin nyt vasta uusiin. Muuta isompaa ei ole tehty. Aivan loistava auto! Ei mitään nivelien vaihtoa kuten portterissa.

      Transporter
      Kytkin/vauhtipyörä vaihtoon 250tkm välein. Nokka aks paketti vaihtoon 100tkm välein (300tkm jälkeen). Niveliä ym pitää vaihtaa joka katsastukseen. Sähkövikoja lähes jatkuvasti. Mutta mukava ajaa👍

    • Anonyymi

      mun työkaverilla oli hiace 1,5 vuotiaana liukuoven kiskon pielet tuhdissa ruosteessa. vain tojo pystyy tähän.

      • Anonyymi

        On sinulla kovin nuori työkaveri...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe