Viha ja Anteeksianto.

sinettisormus1

Viha on pahasta, se on synti. On väärää vihaa ja oikeanlaista vihaa ja tuo oikea viha on sitä, että vihaa vain pahuutta, ihmiselle sen takana voimme antaa anteeksi, pahuutta meidän ei kuitenkaan tarvitse hyväksyä ja voimmekin rukoilla sen poistumiseksi ja ottaa käyttöön Jumalalta saatu rakkaus, ja rakastaa tuo viha pois, se voi vaatia työtä, mutta toimii. Viha itsessään sairastuttaa ihmisen, koska on pahuudesta, mutta oikea rakkaus eheyttää.

http://sley.fi/pulmakirja/TOP/Etiikka/Anteeksiantaminen.htm

Herran Rauhaa ja Rakkautta kaikille, olkaa Siunattuja Hänen, jeesuksen Kristuksen rakkauteen!
Aamen.

56

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kysyn vaan

      • sinettisormus1
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Kuinka löydät noita hyviä linkkejä?

        ... googletan sen sanan/ sanat joka on aiheena ..... :) Sydän sitten kertoo, minkä valitsen.


    • sinettisormus1

      Evankeliumi Matteuksen mukaan 18 >>
      Matthew 18 Finnish: Bible (1776)
      1Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa? 2Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä, 3Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan. 4Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa. 5Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun. 6Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

      7Voi maailmaa pahennusten tähden, sillä pahennukset kumminkin tulevat! Voi kuitenkin sitä ihmistä, jonka kautta pahennus tulee!

      8Mutta jos kätes taikka jalkas pahentaa sinun, niin leikkaa ne pois, ja heitä pois tyköäs. Parempi on sinun elämään sisälle mennä ontuvana taikka raajarikkona, kuin että sinulla olis kaksi kättä eli kaksi jalkaa, ja sinä heitettäisiin ijankaikkiseen tuleen. 9Ja jos silmäs pahentaa sinun, niin puhkaise se ulos, ja heitä pois tyköäs. Parempi on sinun silmäpuolena elämään sisälle mennä, kuin että sinulla olis kaksi silmää, ja sinä heitettäisiin helvetin tuleen.

      10Katsokaat, ettette katso ylön yhtäkään näistä pienimmistä; sillä minä sanon teille: heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun isäni kasvot, joka on taivaissa. 11Sillä Ihmisen Poika tuli autuaaksi tekemään sitä, mikä kadonnut oli.

      12Mitä te luulette? jos jollakin ihmisellä olis sata lammasta, ja yksi heistä eksyis: eikö hän jättäisi yhdeksänkymmentä ja yhdeksän, ja menis vuorelle, ja etsis eksynyttä? 13Ja jos niin tapahtuu, että hän löytää sen, totisesti sanon minä teille: hän iloitsee enemmin siitä kuin yhdeksästäkymmenestä ja yhdeksästä, jotka ei eksyneet. 14Niin ei ole myös teidän Isänne tahto, joka on taivaissa, että joku näistä pienimmistä hukkuis.

      15Mutta jos sinun veljes rikkoo sinua vstaan, niin mene ja nuhtele häntä kahden kesken yksinänsä. Jos hän sinua kuulee, niin sinä olet veljes voittanut. 16Mutta jos ei hän sinua kuule, niin ota vielä yksi eli kaksi kanssas, että kaikki asia kahden eli kolmen todistajan suussa olis. 17Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina. 18Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

      19Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa. 20Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

      21Silloin Pietari tuli hänen tykönsä, ja sanoi: Herra, kuinka usein minun pitää veljelleni, joka rikkoo minua vastaan, antaman anteeksi? onko seitsemässä kerrassa kyllä? 22Sanoi Jesus hänelle: en minä sano sinulle ainoastaan seitsemän kertaa, mutta seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

      23Sentähden on taivaan valtakunta kuninkaaseen verrattu, joka tahtoi lukua laskea palveliainsa kanssa. 24Ja kuin hän rupesi laskemaan, tuli yksi hänen eteensä, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää. 25Mutta ettei hänellä ollut varaa maksaa, käski hänen herransa hänen myytää, ja hänen emäntänsä ja lapsensa, ja kaikki mitä hänellä oli, ja maksettaa. 26Niin palvelia lankesi maahan ja rukoili häntä, sanoen: herra, ole kärsivällinen minun kanssani, ja minä maksan kaikki sinulle. 27Niin armahti herra palveliaa, päästi hänen, ja antoi hänelle velan anteeksi. 28Niin palvelia meni ulos, ja löysi yhden kanssapalvelioistansa, joka hänelle oli velkaa sata penninkiä; ja hän tarttui häneen, ja kiristi häntä kurkusta, sanoen: maksa minulle velkas. 29Niin hänen kanssapalveliansa lankesi maahan hänen jalkainsa juureen, ja rukoili häntä, sanoen: ole kärsivällinen minun kanssani, ja minä maksan kaikki sinulle. 30Mutta ei hän tahtonut, vaan meni ja heitti hänen torniin, siihenasti kuin hän velan maksais. 31Mutta kuin muut hänen kanssapalveliainsa näkivät mitä tehtiin, murehtivat he sangen kovin, tulivat ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä tehty oli. 32Silloin kutsui herra hänen eteensä, ja sanoi hänelle: sinä paha palvelia, minä annoin sinulle anteeksi kaiken velan, ettäs minua rukoilit: 33Eikö myös sinun pitänyt armahtaman kanssapalveliaas, niinkuin minäkin armahdin sinua? 34Ja hänen herransa vihastui, ja antoi hänen pyöveleille, siihenasti kuin hän maksais kaikki, mitä hän oli hänelle velkaa. 35Niin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, jollette kukin veljellensä teidän sydämistänne anna anteeksi heidän rikoksiansa.

    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        ”Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. ” 1 Kor. 11:31-12:3


    • sinettisormus1
    • Ihanaa tekstiä

      Amen.
      Ketju on juuri sitä asiaa, mitä me tarvitsemme sielumme rakentumiseen.
      Ilahduttavaa luettavaa meille kaikille, Jumalan omille.

    • -jarmo-

      Jumala vihaa syntiä mutta Rakastaa syntistä. Joka syntiin on mieltynyt, eikä halua siitä luopua, joutuu Jumalan vihaan osalliseksi.

      1. Mooses 4:23-24 Ja Lemek lausui vaimoillensa: "Aada ja Silla, kuulkaa puhettani, te Lemekin emännät, ottakaa sanani korviinne: minä surmaan miehen haavastani ja nuorukaisen mustelmastani. Niin, Kain kostetaan seitsenkertaisesti, mutta Lemek seitsemänkymmentä seitsemän kertaa."

      Matteus 18:21-22 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

      Viha ja katkeruus ovat synnin ja anteeksiantamattomuuden summa, jonka kerroin on ääretön, ellei Jumala sitä lopeta.

      Anteeksianto ja Rakkaus ovat laupeuden summa, jonka kerroin on myös ikuinen elämä, sovituksessa Jumalan kanssa, Jeesuksessa Kristuksessa.

    • sinettisormus1

      Miettikääpä, rakkaudellisissa sydämissänne, Jeesus kuoli sovittaakseem meidän syntimme, ei siis omiaan, vaan meidän. Ja me saimme anteeksiannon tämän sovituksen kautta, siis, emmekö mekin voi antaa anteeksi toinen toisillemme, ovathan ne rikkomukset paljon vähäisemmät, verrattuna siihen että Jeesus sovitti koko maailman synnit, haluatko ottaa tuon suuren rakkauden sovituksen vastaan? Jos oikeasti haluamme syntimme anteeksi, olisi meidänkin opittava antamaan anteeksi toisillemme,hänen esimerkkinsä mukaan ja sitä toteuttamisessa helpottaa Jeesuksen rakkaus sydämessämme.
      Aamen.

      • -jarmo-

        Tuolla muualla mä jo toinkin mm. ihmiskunnan kolme päävihollista, vastustajaa ja niistä on yksi jo voitettu ja se on synti. Kun Jeesus kuoli synnittömänä kärsien ristin kuoleman, hän voitti synnin, tuonela ei voinut ottaa häntä, koska siihen ei ollut perusteita. Näin ollen saa_tana joka syytti ihmistä taivaassa yöt ja päivät, heitettiin sieltä alas ja sen jälkeen se on vainonnut niitä joissa on Jeesuksen henki.

        Vastustajia on siis kolme, 1. synti (voitettu) 2. saa_tana ja lopuksi 3. kuolema.

        Saa_tana voitetaan kun Jeesus vangitsee sen tuhanneksi vuodeksi ja kuolema voitetaan viimeiseksi tuhatvuotiskauden päässä kun ns. "toinen kuolema" kohtaa niitä jotka eivät luopuneet synnistä.

        Synti oli siis loppujenlopuksi se keskeisin vihollinen, vaikka se onkin jo voitettu. Meillähän on armo joka ikinen päivä.


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        Tuolla muualla mä jo toinkin mm. ihmiskunnan kolme päävihollista, vastustajaa ja niistä on yksi jo voitettu ja se on synti. Kun Jeesus kuoli synnittömänä kärsien ristin kuoleman, hän voitti synnin, tuonela ei voinut ottaa häntä, koska siihen ei ollut perusteita. Näin ollen saa_tana joka syytti ihmistä taivaassa yöt ja päivät, heitettiin sieltä alas ja sen jälkeen se on vainonnut niitä joissa on Jeesuksen henki.

        Vastustajia on siis kolme, 1. synti (voitettu) 2. saa_tana ja lopuksi 3. kuolema.

        Saa_tana voitetaan kun Jeesus vangitsee sen tuhanneksi vuodeksi ja kuolema voitetaan viimeiseksi tuhatvuotiskauden päässä kun ns. "toinen kuolema" kohtaa niitä jotka eivät luopuneet synnistä.

        Synti oli siis loppujenlopuksi se keskeisin vihollinen, vaikka se onkin jo voitettu. Meillähän on armo joka ikinen päivä.

        Pitää muistaa ettei se kuitenkaan tule automaattisesti, vaan meidän pitää ottaa vastaan tuo sovitustyö ja tunnustaa Jeesus Herraksemme ja meidän tulee pyrkiä alati parempaan kun matkallamme kompastelemme. Onkin hyvä päivittää ja pyytää anteeksi niitä kompastelujamme joita vääjäämättä uudelleen tulee vastaan, olemmehan vain ihmisiä , Isä meidän rukous on hyvä tähänkin.
        Näin saamme kulkea hänen armossaan, vaikkemme itse sitä olekkaan teoillamme ansainneet.


      • -jarmo-
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Pitää muistaa ettei se kuitenkaan tule automaattisesti, vaan meidän pitää ottaa vastaan tuo sovitustyö ja tunnustaa Jeesus Herraksemme ja meidän tulee pyrkiä alati parempaan kun matkallamme kompastelemme. Onkin hyvä päivittää ja pyytää anteeksi niitä kompastelujamme joita vääjäämättä uudelleen tulee vastaan, olemmehan vain ihmisiä , Isä meidän rukous on hyvä tähänkin.
        Näin saamme kulkea hänen armossaan, vaikkemme itse sitä olekkaan teoillamme ansainneet.

        Niin... mä en puhunutkaan siitä. Tulis kilometrin mitainen puheenvuoro jos ne kaikki yittäs sulloo samaan nippuun. Tuo on se ikuisuus kysymys, "muna ja kana" / "synti ja armo". Paavali sanoi hyvin... "pois se".


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        Niin... mä en puhunutkaan siitä. Tulis kilometrin mitainen puheenvuoro jos ne kaikki yittäs sulloo samaan nippuun. Tuo on se ikuisuus kysymys, "muna ja kana" / "synti ja armo". Paavali sanoi hyvin... "pois se".

        ... ymmärsin jarmo mitä tarkoitit ja hyvin kirjoitit, tämä olikin niille jotka ei vielä ymmärrä. Siunausta.


      • -jarmo-
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... ymmärsin jarmo mitä tarkoitit ja hyvin kirjoitit, tämä olikin niille jotka ei vielä ymmärrä. Siunausta.

        Siunausta myös sinulle...

        Kerroin tuolla Ninnin aloittamalla sivulla synnistä ja just tosta mitä Pekkakin tänään joutui miettimään. Millä te toisillenne mittaatte. Sitä ei siellä Ninnin ketjussa vaan osa ymmärtänyt. En viittiny suomentaa, koska mietin sitä uudelleen ja sitten päätin että, noh se valkenee heille kyllä vielä, pääasia että se jäi korviin kaikumaan.

        Jos nimittäin mittaat itsellesi vaikkapa lihansyönnin synniksi, niin siitä tulee sinulle syti, jos syöt sitä. Jos taas mittaat sapatin viettoa lauanataina ja näet kuinka naapurisi käy töissä tuona päivänä ja tuomitset sen, niin sinä teet siitäkin synnin itsellesi.

        Markus 4:24-25 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin. Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."

        Hyviä tekoja ei kannata mitata, koska niitähän Herra meidän odottaakin tekevän, sen sijaan pahoja tekoja katuessamme, ne on jo sovitettu. Kaikki on /- 0 eli älkämme mitatko, nähkäämme vain syntisyytemme, älkäämme syntejämme.


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        Siunausta myös sinulle...

        Kerroin tuolla Ninnin aloittamalla sivulla synnistä ja just tosta mitä Pekkakin tänään joutui miettimään. Millä te toisillenne mittaatte. Sitä ei siellä Ninnin ketjussa vaan osa ymmärtänyt. En viittiny suomentaa, koska mietin sitä uudelleen ja sitten päätin että, noh se valkenee heille kyllä vielä, pääasia että se jäi korviin kaikumaan.

        Jos nimittäin mittaat itsellesi vaikkapa lihansyönnin synniksi, niin siitä tulee sinulle syti, jos syöt sitä. Jos taas mittaat sapatin viettoa lauanataina ja näet kuinka naapurisi käy töissä tuona päivänä ja tuomitset sen, niin sinä teet siitäkin synnin itsellesi.

        Markus 4:24-25 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin. Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."

        Hyviä tekoja ei kannata mitata, koska niitähän Herra meidän odottaakin tekevän, sen sijaan pahoja tekoja katuessamme, ne on jo sovitettu. Kaikki on /- 0 eli älkämme mitatko, nähkäämme vain syntisyytemme, älkäämme syntejämme.

        Tehkää vain läheisillemme hyvää, älkää tehkö sitä mikä aiheuttaa pahaa, sitä voimme miettiä kun alamme tekemään tekojamme, aiheutuuko siitä hyvää vai pahaa.


      • -jarmo-
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Tehkää vain läheisillemme hyvää, älkää tehkö sitä mikä aiheuttaa pahaa, sitä voimme miettiä kun alamme tekemään tekojamme, aiheutuuko siitä hyvää vai pahaa.

        Jep, lyhykäisyydessään, tehkää niitä tekoja joita toivotte itsellenne tehätävän. Tuomion julistaminen on herrojen hommaa.


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        Jep, lyhykäisyydessään, tehkää niitä tekoja joita toivotte itsellenne tehätävän. Tuomion julistaminen on herrojen hommaa.

        Aamen.


      • näkymätön ninni
        -jarmo- kirjoitti:

        Siunausta myös sinulle...

        Kerroin tuolla Ninnin aloittamalla sivulla synnistä ja just tosta mitä Pekkakin tänään joutui miettimään. Millä te toisillenne mittaatte. Sitä ei siellä Ninnin ketjussa vaan osa ymmärtänyt. En viittiny suomentaa, koska mietin sitä uudelleen ja sitten päätin että, noh se valkenee heille kyllä vielä, pääasia että se jäi korviin kaikumaan.

        Jos nimittäin mittaat itsellesi vaikkapa lihansyönnin synniksi, niin siitä tulee sinulle syti, jos syöt sitä. Jos taas mittaat sapatin viettoa lauanataina ja näet kuinka naapurisi käy töissä tuona päivänä ja tuomitset sen, niin sinä teet siitäkin synnin itsellesi.

        Markus 4:24-25 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin. Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."

        Hyviä tekoja ei kannata mitata, koska niitähän Herra meidän odottaakin tekevän, sen sijaan pahoja tekoja katuessamme, ne on jo sovitettu. Kaikki on /- 0 eli älkämme mitatko, nähkäämme vain syntisyytemme, älkäämme syntejämme.

        Löysinpäs tämän sinun hyvän kirjoituksesi Jarmo! Ja oikein muistin ketjunkin. :)


      • -jarmo-
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Löysinpäs tämän sinun hyvän kirjoituksesi Jarmo! Ja oikein muistin ketjunkin. :)

        Ok, Rakas Ninni :) hieno homma ja kiitos kun näet vaivaa, koska moni muukin saattaa löytää jonkin pienen puuttuvan palan jota on miettinyt eikä löytänyt vastausta.


    • No nyt on konkreettinen anteeksiannon vääntö aloitusketjussani, tältä päivältä. Jos eläviä esimerkkejä haluaa.

      • sinettisormus1

        Hyvin teit, rakas veljeni, pekka, mutta kyllä sinua on koeteltukkin, mutta koettelemus vain vahvistaa, se on kaikki opiksi.


      • -jarmo-

        Sama täällä... hyvin tehty!


    • sinettisormus1

      Jos on jotain tuomittavaa, tehköön sen Jumala, älkäämme astuko Jumalan saappaisiin. Kosto on yhtä pahaa kuin viha ja anteeksiantamattomuus.

    • sinettisormus1
    • Tässä kun lankeamuksessani sahasin oksani poikki, niin ehdin ajatella että nyt tiputaan lujaa tuntemattomaan. Alla oli kuitenkin uusi oksa joka otti minut vastaan.
      Nyt sahat pois käsistä.
      Kaikella on jokin tarkoituksensa vaikkei heti sitä näkisikään.
      Luulin etten saa enää itsekunnioitustani takaisin, tänne palstalle osallistumiseen.
      Ainakin otan nyt hitaammin ennenkuin aloitan mitään sen enempää. Nöyrtymisen koulua.

      • sinettisormus1

        Juuri niin, nöyrtymisen kautta tulee anteeksiantokin ja nöyrinä meidän on helppo ottaa myös usko vastaan, niinkauan kuin meissä on ylpeyttä, saamme myös taistella, sillä ylpeys on paha synti, näin yleisesti ottaen, pekka. Sinä olet vahva uskova, mutta meidänkin tulee välillä nöyrtyä, ettemme tekisi tekojamme omassa lihassa, vaan Herramme johdatuksessa ja voimassa, kuuliaisina.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Juuri niin, nöyrtymisen kautta tulee anteeksiantokin ja nöyrinä meidän on helppo ottaa myös usko vastaan, niinkauan kuin meissä on ylpeyttä, saamme myös taistella, sillä ylpeys on paha synti, näin yleisesti ottaen, pekka. Sinä olet vahva uskova, mutta meidänkin tulee välillä nöyrtyä, ettemme tekisi tekojamme omassa lihassa, vaan Herramme johdatuksessa ja voimassa, kuuliaisina.

        ..... eli meidän täytyy tyhjentää astiamme, että olemme täydellisiä Herramme käyttöön.


      • -jarmo-

        Elämä on koulu, josta kaikki ei valmistu. Mut reputtaa voi kursseja ja kokeita, uusiakin saa monta kertaa ja tukiopetusta. Joskus jopa kannetaan kirjatkin palan matkaa, kun voimat ei riitä :) ...et sellanen koulu.


      • näkymätön ninni

        Monta kertaa täytyy Herran meitä särkeä, että Hänestä tulee meille tärkeä.

        Taisipa tulla pieni runo luriteltua... ;)


    • Hyvä ketju. Olkaamme toisillemme armolliset. Ja. Muistetaan siunata Luojamme ykköskansaa. Sen kautta pääsimme osallisiksi armosta.

      Room:
      2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
      2:26 Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
      2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
      2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
      2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

      Room:
      4:7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
      4:8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
      4:9 Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja, vai eikö ympärileikkaamattomiakin? Sanommehan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
      4:10 Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? Ei ympärileikattuna, vaan ympärileikkaamatonna.
      4:11 Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
      4:12 ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
      4:13 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
      4:14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
      4:15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
      4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
      4:17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.

      Jaak:
      2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
      2:15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
      2:16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
      2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
      2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
      2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
      2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
      2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
      2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
      2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

      Gal:
      3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
      3:8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi."
      3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
      3:16 Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
      3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
      3:18 Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
      3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

      • Psalmit:
        137:1 Baabelin virtain vierillä - siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
        137:2 Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
        137:3 Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä."
        137:4 Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
        137:5 Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
        137:6 Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
        http://www.youtube.com/watch?v=l85te_k3Dc0
        http://hebrewsongs.com/?song=imeshkachech


    • sinettisormus1

      Kiitos yurki, lohduttavasta sanasta, Herrassamme, meille jotka Häneen uskomme. Herran Rauhaa ja Rakkaudellista Siunausta sinulle, yurki, ja teille kaikille, rakkaat sisaret ja veljet. Illalla katselin ihmeissäni tätä ketjua, miksi se oli muodostunut, Henki oli sitä johdattanut. Koin sen olevan hyvinkin tärkeää ja koin ja näin kuinka se avautui monenkin edessä tärkeäksi asiaksi, mietittäväksi, mitä teemme tällä ainutkertaisella elämällämme. Tässä sanomassa on avain, käydessämme tätä uskontietämme, avain eteenpäin ja lopulta taivaan kotiin, Tule Herra, Jeesus Kristus!
      Aamen.

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • Taivaan nautinto

      Eikös tuo ole aika vaarallista, koska kuitenkin syntisiä pitää ehdottomasti olla mahdollisimman paljon?

      Mitä enemmän heitä on iankaikkisessa kidutusrangaistuksessa, sitä ihanammalta ja tyydyttävämmältä taivaassa tuntuu. Jos liikaa ihmisiä pelastetaan, taivas ei enää tunnukaan niin hyvältä kun ikuisessa kidutuksessa on vain vähän väkeä ja liian moni saa nautiskella taivaan tyydytyksestä.

      Taivaassahan voi jopa olla semmoisiakin jotka ovat esim. väittäneet palstaprofeetoille vastaan ja silti pelastuneet - sehän olisi tosi epäreilua!

      • sinettisormus1

        On Taivaan tosi ja sanassa sanottukkin, ettei kaikki tule pelastumaan. Meille kun Jumala on antanut oman tahdon ja Hän ei pakota ketään, eikä ota meitä väkivallalla. Syntisiä on paljon, eli me kaikki, mutta niitä, jotka haluavat antaa itsensä Jeesukselle, ottaa Hänet Herrakseen ja tunnustaa Hänet Herrakseen, jättäen syntiensä anteeksisaannin ristilleen, heitä on vähän, ja se näkyy täälläkin, suurin osa on niitä jotka ei usko ja haluavat vain pilkata, mutta meidän tehtävämme, jonka Jeesus meille seuraajilleen antoi, on levittää tätä pelastussanomaa, vaikka sen vastaanotto onkin huonoa, eikä ole pelkoa väenpaljoudesta Taivaassa, niin se on sanassakin ennustettu. Vähäinen on se pelastettujen joukko.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        On Taivaan tosi ja sanassa sanottukkin, ettei kaikki tule pelastumaan. Meille kun Jumala on antanut oman tahdon ja Hän ei pakota ketään, eikä ota meitä väkivallalla. Syntisiä on paljon, eli me kaikki, mutta niitä, jotka haluavat antaa itsensä Jeesukselle, ottaa Hänet Herrakseen ja tunnustaa Hänet Herrakseen, jättäen syntiensä anteeksisaannin ristilleen, heitä on vähän, ja se näkyy täälläkin, suurin osa on niitä jotka ei usko ja haluavat vain pilkata, mutta meidän tehtävämme, jonka Jeesus meille seuraajilleen antoi, on levittää tätä pelastussanomaa, vaikka sen vastaanotto onkin huonoa, eikä ole pelkoa väenpaljoudesta Taivaassa, niin se on sanassakin ennustettu. Vähäinen on se pelastettujen joukko.

        http://www.reijotelaranta.fi/tervetuloa_tv7_raamattukouluun/opetusmateriaali/6_salme_kaikusalo_armo_-_jumalan_anteeksiantava_rakkaus/


      • Taivaan nautinto. Katso. Ihastu. Tule mukaan. Tilaa on :)
        http://www.youtube.com/watch?v=-Fnyo8xEIc0
        > Regardless of whether the city is 1,400 miles or 1,500 miles in length and width, it is shaped like a square at the base. This means New Jerusalem is larger than India with nearly 2 million square miles. These measurements are meant to be literal since they are described as man's measurements(Rev. 21:17).

        Even more astounding than the size at the base is the height that is also at least 1,400 miles(Rev. 21:16). This goes well beyond Earth's atmosphere and into space. If a building in the city is this high and has a generous 12 feet per story, the building would be over 600,000 stories! <
        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx

        Kuutio/risti
        http://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Aulikki Hartikainen-Piipponen, perjantaisessa kokouksessa kertoi kuinka heille on näytetty lentoasemilla ollessaan, että Suomen yllä on valtava vihanpeite.
      Uskon sen olevan totta, se näkyy kyllä uutisissakin, viha ja kosto eivät ratkaise mitään, vaan sen paha kierre jatkuu ja kaikilla on paha olla, mutta anteeksianto vapauttaa!!! Kiitos ja Kunnia Herralle, Jeesukselle Kristukselle! Vapauta meidät vihan ja koston hengestä!

      • Seurailija1

        Voi että!!!! Just kirjoitin erään lehden yleisön osastoon että suomen päällä on musta peite, tämä maa on vihaa täynnä koska ei kunnioiteta Jumalaa, kunnioitetaan jotain tom of finlandiaa enempi kuin Jumalaa.. Mutta siihen kirjoitteluun ei noteerattu mitenkään. Seitsemän uutisissa poliitikot hehkuttivat tasa-arvoisen avioliiton puoleen.
        Tämän maan yllä ja päällä on kohta sodoma, jos tasa-arvoliitto toteutuu, siihen samaan sodomaan hukkuu pohjoismaat ja monet muutkin maat.. Vielä on muutama päivä aikaa rukoilla ettei liitto toteutuisi, minä keskityn ainakin vain siihen. Aamen.


    • Kun ne tarvitsevat

      Olisko tarpeellista viedä sanomaa myös ateisteille.

    • sinettisormus1

      Jumalan siunausta ja Rauhaa teille kaikille ja nukkukaa hänen turvallisilla käsivarsillaan, Hyvää yötä!!!

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Tässä konkreettinen esimerkki vihasta ja anteeksiannosta omassa elämässäni ja kuinka Jumala johdatti asiassa, mikään ei todellakaan ole sattumaa.
      2008, ystäväni teki jotain sellaista jota en kyennyt antamaan anteeksi, tai niin kuvittelin vuosia ja koskaan emme selvittäneet asiaa. Ihmettelin kuinka tällä oli pokkaa edelleen tulla kylään ja lähetellä terveisiä, kaiken jälkeen. Nyt sitten, muutamina viikkoina asia alkoi kiusaamaan enemmän ja välillä yö unetkin kärsi ja etenkin isä meidän rukousta rukoilessa: - .... ja anna meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet ..."
      Tuo satutti, sillä oli vaikeaa antaa anteeksi ja aloin rukoilemaan sitä, että pääsisin siitä yli ja saisin rauhan. 21.11. kokuksessa oli aiheena juuri tämä viha ja anteeksianto ja se herätti minua lisää rukoukseen. Tämä ihminen pulpahti jatkuvast jossain muodossa esiin ja viime torstaina 27.11. sain taas terveiset tuolta ihmiseltä ja se oli viimeinen pisara. Seuraavana aamuna laitoin tälle viestiä ja halusin hänen kuulevan totuuden että minä tiesin hänen tekonsa, jos sattui että tämä ei sitä tiennyt. Tuli kuitenkin lopulta selväksi ette ystäväni ollutkaan tehnyt tätä tekoa ja lopulta pyysin anteeksi. Olimme molemmat hajalla asian takia, mietin miksi edes otin yhteyttä, olisin voinut jättää tekemättä, tuntuu että nyt on kaikki pahemmin, tästä 28.11, parjantaista tulikin todella musta, kaikkine homo juttuineen. Rukoilin illalla että asia selviää ja jätin asian Herralle, Jeesukselle. Seuraavana päivänä kaikki olikin valoisampaa, kuin ylhäältä olisi annettu tieto, että asian voi nähdä toisinkin, valoisalta puolelta. Jos en olisi ottanut yhteyttä ystävääni ja laukonut totuuksia esiin, joita olin vuosia kantanut sisälläni, tekisin sitä edelleen, ties kuinka kauan. Mutta olin rukoillut apua asiaan ja Herra vastasi näin, johdattaen minut terveisten jälkeen ottamaan yhteyttä ja niin asiat selvisivät. Nyt on rauha sydämessä, nyt on hyvä rukoilla Isä meidän rukousta: - .... ja anna meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet ..."

      Herran Rauhaa ja Siunausta kaikille, teille rakkaat sisaret ja veljet! Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle, Herrallemme, Herra Sebaotille!!!
      Aamen.

      • näkymätön ninni

        Kiitos Sinettisormus1, kun toit tämän todistuksesi tänne. Ihmeellisesti Herra on johtanut sinua tässä asiassa, ja sait asian selvitetteyä ystäväsi kanssa.

        Kiitos että Herra tuo kaikki meidän sydämessämme olevat pimeät asiat valoon, ja auttaa selviämään niistä.

        Herran Rauhaa ja Siunausta myös sinulle rakas sisareni Sinettisormus1


    • Amen

      Amen.

    • Seurailija1

      Näkyjä on alkanut tulemaan, olen tehnyt parhaani oman elämän siistimiseksi Jumalaa kunnioittavammaksi, joka asiassa ei ole ollut sanaan täysin tukeutuvaa, olen anonut viisautta ja Jumalan ohjausta. Rohkeasti olen ottanut kantaa väärälle sanalle, raamatun vastaiselle, joskus tuntuu että liiankin rohkeasti mutta mielestäni olen pysynyt sanassa. Tällaisia näkyjä näin toissayönä, kaikelle en löydä selitysta, unia oli kolme, peräkkäin:

      1 uni).. Oli isot pellot, en tiedä mitä viljaa kasvoivat mutta keltaiset ne olivat.
      Pellot olivat jyrkässä rinteessä ja ihan alhaalla oli pieni matala aita, se esti jotain?.. Aita oli huonossa kunnossa, yritimme korjata sitä mutta tulimme siihen tulokseen että puretaan pois koko aita! ja niin teimme ja havaitsimme että nyt se on hyvä!, siihen uni loppui...

      2 uni).. Tämä oli vähän epäselvä, kummallinen.. Oli suuri talvitakki ja siinä oli huono vetoketju, laitoin uuden ketjun siihen mutta se ei tullut oikein viimesen päälle siisti, yritin "vuolla" pois rumia kohtia ompeluksen sivuita, parani jonkin verran mutta sitten siihen tuli joku ihminen sanomaan että hän peittää ne huonot kohdat.. Hän laittoi valokuvia koko etupuolen täyteen ettei ketjua näkynyt ollenkaan,, siihen uni päättyi..

      3 uni).. Jouduin orkesterin matkaan, esitettiin vanhaa suomalaista iskelmää, kappaleita oli paljon ja ne valittiin pyöreää rulettia kääntämällä, ikäänkuin jukeboxi, mutta kappaleet valikoitu arpomalla.. Mielestäni laulusolisti oli ala-arvoinen vaikka hän oli tunnettu, hän lauloi hiljaa ja epävireisesti... Olin uskossa ja minulle alkoi tulemaan huono mieli, en voinut jatkaa iskelmien kanssa vaan halusin esittää hengellistä musiikkia. Sanouduin irti ja siihen uni päättyi.

    • Siunaten

      Selvästi kristilliseen elämään liittyviä ovat mielestäni unesi.
      Aikaamme sopivaa muutenkin, että raja-aidat, ne huonot sellaiset puretaan.
      Kaikki Jumalan omat yhteen ilman aitauksia.
      Maailmanmusaa ja meininkiä et varmaan haluakaan edistää, kuten emme muutkaan Kristuksen omat ja niinpä sanoudumme irti maallisesta hömpästä.

      Nykyisin peitetään syntejä uudella synnillä, mutta toisaalta Golgatan pyhä veri peittää meidän syntimme meiltä uskovilta.

      • Amen

        Ajat muuttumassa. Herra ilmoittaa omilleen tavalla jos toisellakin.


      • näkymätön ninni

        Tuohon minäkin tartuin heti. Raja-aidat pois uskovien ympäriltä... Siis vilja kuvastaa meitä uskovia. Keltainen vilja kypsiä... Näitä ajatuksia nousi...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe