Kristuksen Seurakunta?

Tuulikki

Tietääkö kukaan, onko Helsingissä vielä voimissaan ns. Kristuksen Seurakunta? Noin sata henkeä heitä oli muutama vuosi sitten, kun viimeksi asiasta kuulin.
Kyseessä on Jenkeistä lähtöisin oleva lahko, joka houkuttelee uusia jäseniä kutsumalla kadulta ihmisiä jumalanpalveluksiin tai Raamattuiltoihin.
Oletko kuullut tai onko joku läheisesi mukana toiminnassa? Vai onko toiminta kaatunut omaan mahdottomuuteensa?

22

7422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • berija

      Kumpaakohan lahkoa ´Kristuksen seurakuntaa mahtanet tarkoittaa ?

      1.Turussa vaikuttava Kristuksen Seurakunta, joka pumppasi jäseniltään 2,3 miljoonaa "mummoa".?
      Lahko toimii pienimuotoisena puuhasteluna

      2.Helsingin Yliopistopiireissä vaikuttava Kristuksen Seurakunta.

      Kyseinen lahko toimii edelleenkin.

      • Gopher

        kuka sitä nykyään vetää? Muistaakseni Harri Kalliokoski oli joskus tämän yksikön "guru" ja tuloksesta vastaava. (Tj:ksi tällaisella vastuulla liikkuvaa herraa joissain yhteyksissäkutsutaan, näissä olosuhteissa "pastori")


      • Berija-man
        Gopher kirjoitti:

        kuka sitä nykyään vetää? Muistaakseni Harri Kalliokoski oli joskus tämän yksikön "guru" ja tuloksesta vastaava. (Tj:ksi tällaisella vastuulla liikkuvaa herraa joissain yhteyksissäkutsutaan, näissä olosuhteissa "pastori")

        Kun nuo nimimerkkivarkaat scientologia palstalla taasen kähvelsivät nimimerkkini, joudun heittämään sen hiemman muunneltuna.

        En nyt muista ihan tarkkaan kuka sitä porukkaa tällä hetkellä johtaa, mutta väitän ,että kalliokoski häärii taustalla.

        Mutta selvittelen asiaa

        Dekkari


      • Tuulikki
        Gopher kirjoitti:

        kuka sitä nykyään vetää? Muistaakseni Harri Kalliokoski oli joskus tämän yksikön "guru" ja tuloksesta vastaava. (Tj:ksi tällaisella vastuulla liikkuvaa herraa joissain yhteyksissäkutsutaan, näissä olosuhteissa "pastori")

        Viisi kuusi vuotta sitten, kun siskoni oli jonkin aikaa mukana kyseisen lahkon toiminnassa, oli seurakunnan johdossa norjalainen nuoripari. Tai ainakin he olivat ne, jotka siskoani ahdistelivat ja painostivat palaamaan yhteisöön tämän päättäessä siitä erota. Pariskunta asui upeassa lukaalissa Hakaniemessä, seurakunta tietenkin maksoi vuokran ja heidän elämisensä.
        Kalliokosken pariskunta siirtyi pari vuotta aikaisemmin Ruotsiin, olivat ilmeisesti mokanneet Suomessa asioita hoitaessa. Olisiko rahaa kadonnut omiin taskuihin tai jotain vastaavaa.


      • David
        Tuulikki kirjoitti:

        Viisi kuusi vuotta sitten, kun siskoni oli jonkin aikaa mukana kyseisen lahkon toiminnassa, oli seurakunnan johdossa norjalainen nuoripari. Tai ainakin he olivat ne, jotka siskoani ahdistelivat ja painostivat palaamaan yhteisöön tämän päättäessä siitä erota. Pariskunta asui upeassa lukaalissa Hakaniemessä, seurakunta tietenkin maksoi vuokran ja heidän elämisensä.
        Kalliokosken pariskunta siirtyi pari vuotta aikaisemmin Ruotsiin, olivat ilmeisesti mokanneet Suomessa asioita hoitaessa. Olisiko rahaa kadonnut omiin taskuihin tai jotain vastaavaa.

        Tämä kyseinen nuoripari pysäytti minut muistaakseni alkukeväästä ja pyysi tilaisuuteensa. Olin mnossa leffaan eikä muutenkaan mikään voima maailmassa saa minua enää kristuksen seurakuntaan. Kävin meinaan siellä kerran joskus seitsemän -kahdeksan vuotta sitten. Saattaapi olla yhdeksänkin vuotta sitten. Yksi kerta riitti
        Mutta se minua hivelee että vielä pysäyttivät 41-vuotiaan miehen. ( nyt 42 ) Pysäyttävät kuulemma vain nuoria ja komeita!!!! Ou rait!!!


      • Turusta poistunut

        Muistelen, että Turussa oli joskus "Jumalan seurakunta". Onkohan kyse samasta lafkasta?


      • Anonyymi

        monilla on tarve tulla esille. ICOC on tästä hyvä esimerkki. hyviä puhujia! niitä treenataan siihen, en mainitse nimiä mutta seurakunta ICC on kasvussa .onko siinä Jumalan seurakunta? jää nähtäväksi! ..mihin seurakuntaan minun pitäisi liittyä että olisin Jumalan kanssa?


    • DomaineBoy

      Kyllä minä Kristuksen seurakunnan tiedän. Itse olin mukana toiminnassa vuoden verran. Sitä mitä täällä kirjoitetaan ei kannata ottaa tosissaan - kirjoittajat eivät tiedä asiasta.

      Kristuksen seurakunnasta lähdin, koska en halunnut olla mukana enään. Tilanne oli sikäli tukala, että moni seurakuntalaisista oli minulle läheisiä ystäviä ja lähtö oli siksi vaikeaa. Edelleen olen moniin yhteydessä vaikka en seurakuntaan kuulu, ja ei sitä sen (jäsenyytä) enempää olla mulle jälkikäteen tyrkytetty.

      Päätös lähtäe oli oma, ja ei mua pakotettu jäämän. Tietysti oltiin pettyneitä, että lähdin, mutta ei mua vainottu. Aika seurakunnassa oli opettava ja rikas kokemus mulle, jota en vaihtaisi pois - se pisti elämässäni monta palikkaa kohdalleen.

      Kristuksen seurakunta on jokaisen oma valinta, ja vuoden mukana olleena tiedän, että ei se nyt noin vaarallista ollut. Ihmiset vaan ahdistuvat nykyään niin helposti. Jos joku pyytää jumalanpalvelukseen kadulla, niin ollaan jo menty liian pitkälle - se on valitettavasti monen näkemys nykyään. Kaikki tuntematon on vaaraksi, helposti epämiellyttäväksi nieltävää.

      Minulle Kristuksen seurakunta oli itsetutkiskelun aikaa, ja sain mukaan paljon hyvää vuodelta. Toivotan kaikille seurakuntalaisille hyvää alkanutta vuotta.

      • Anonyymi

        Valetta!!!!! Valehtelee minkä kerkiää!!!! Patologinen, paatunut valehtelija!!!!!
        Mädäntyköön helvetissä!!!
        En usko tuohon pskaan!!!!


    • daniel2000

      Kyseessä on lahko, joka on lähtenyt jenkeistä ja opettaa väärää evankeliumia. Galatalaiskirje tulisi lukea jokaiselle jäsenelle varoituksena. He opettavat lakievankeliumia, jossa ihminen on keskeinen, ei Jumala. Moni on vahingoittunut vakavasti näistä opetuksista ympäri maailmaa vuosien aikana. Masennusta, itsemurhia, uupumusta, uskossa loppuunpalamista, narsismia ja läheisriippuvuutta paljon mukanaolleiden ja poislähteneiden hedelmänä. He myös välttävät yhteistyötä muiden seurakuntien kanssa ja toimivat sisäänpäinlämpiävästi muiden kristuksen srk kanssa kansainvälisesti.

      Suurin väärä opetus on opetus kasteista ja Pyhästä Hengestä. Eivät usko armolahjojen olevan enää käytössä, eivätkä myöskään elä Jumalan voiman teoissa, vaan omissa lihan teoissa.

      Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?" - - Markus 12:24 - -

      Kirjoituksia he tuntevat sieltä täältä, pinnallisesti..mutta eivät Jumalan voimaa.

    • xxx

      On vielä voimissaan.

    • aa

      Varokaa tätä srk.Yrittävät parhaillaan taas värvätä opiskelijoita Helsingin alueella.Sitovat raskaita taakkoja jäsentensä niskaan kuin fariseukset.Mm.on ehdotonta että joka kokouksessa pitää olla.Ovat jopa yhdistyksensä sääntöihin kirjoittaneet että hallitus voi erottaa jäsenen jos ilman pätevää syytä on poissa kokouksesta.Heille ei ole mitään väliä jos olet sairas,masentunut ym,elämänkriisissä.Heille on tärkeintä että kokuksessa käydään.He perustelevat sitä kohalla apostolien teot 2 "uskovat pitivät yhtä..joka päivä..".Heidän mielestään tärkeintä uskossa on seurakunnan ruumiin rakentaminen.Heille ei riitä pelkkä Kristus.Tämän seurakunnan johdossa vaikuttaa edelleen persoonallisuushäiriöistä kärsiviä henkilöitä.Voivat vaikuttaa hurmaavilta mutta heidän hedelmänsä on huono.Onneksi tuossa lahkossa ei enää ole kuin parikymmentä ihmistä.Varoitan -älä ole tämän ryhmän kanssa tekemisissä vaikka heyrittäisivät miten ihania ollakaan.Eivät ole vilpittömiä.Kulkevat eksyneinä.Heissä vaikuttaa antikristuksen henki.Ovat hylännet uskon.Missä Herran Henki on siellä on vapaus.

    • Liian kauan mukana..

      ​Jos itse tai joku läheisesi törmää kyseiseen lahkoon, lukekaa tämä: www.reveal.org/library/thirdparty/False_Teachers.pdf

      Vääristellään kirjoituksia, ei opeteta evankeliumia Jeesuksen sovitustyöstä, yritetään omin voimin lakiopetuksin 'miellyttää' Jumalaa. Lähtöisin ihmisistä, ei Jumalan Hengen voimaa... Vaarallinen harhaoppi -pysykää erossa... (ja jos itse olet mukana lue tuo teksti ja arvioi itse seuraatko totuutta...)

    • truthseeker74

      Juu...olin ennen milleniumia jäsenenä jonkin aikaa, se tuli kuin tilauksesta elämään, olin heikoilla ja lähdin mukaan. Aluksi kaikki tuntui selkeältä ja rakkaudentäyteiseltä, otin kasteen sydän täynnä intoa vastaan ja sain sisaria ja veljiä kasapäin.Kaikki nuorehkoja, opiskelijoita, pariskuntia yms. Totuus alkoi valjeta jonkun vuoden kuluessa, kun minun olisi pitänyt "evankelioida" pareittain niinkuin tapana on. Ahdisti ajatus, että oli pakko hiihtää Hakaniemen ja Kaisaniemen kulmilla tyrkyttämässä raamatunopiskelua. Jokaisella oli oma ohjaaja. Kymmenyksia tuli maksaa srk:lle.Johdossa oli suloinen norjalainen nuoripari. He käyttivät aikalailla valtaa jos joku alkoi "ajatella itse": He todella uskoivat olevansa oikealla asialla....minun tulisi hylätä perheeni ja sisareni yms. jotta voisin olla puhtaasti uskossa ja saada heidätkin mukaan, muuten ei hyvä heiluisi. Homma perustui raamatun kirjaimelliseen opiskeluun. Ennen töitä aamulla, illalla. tytöille ainakin oli asunto, jossa saivat kämppäillä keskenään,siellä tehtiin myös kasteita.
      Deittipalveluakin ihmettelin, kun seurustelu seurakunnan ulkopuolella oli ei- toivottua.Myös ulkomailta sain treffi- ehdotuksia...hm. Kävin Lontoossa myös seurakunnassa.Ihmiset siellä aivan ihania, jäi monta ystävää elämästä kun tein päätöksen lähteä lätkimään, kun he antoivat ymmärtää että se on ainoa ja oikea srk josta taivaanportit aukeavat. No.Lähetin itseni helvettiin.Masennuin, olin itsetuhoinen, ja yksin. Poikaystäväni (salaa seurustelin)etsi minulle infoa srk:n toiminnasta ja järkytyin, siitä alkoi eroprosessi srk:sta. Nämä ovat olleet tärkeitä kokemuksia, totuutta etsiessä, joillekin välttämättömiä. Nyt ajattelen vapaasti, olen vapaa, henkinen, itsenäinen ja omista löydöksistäni onnellinen!

      • Yedidiah

        Itsekin kuuluin aikoinaan Kristuksen srk järjestöön, tulin siellä myös uskoon. Mielestäni se oli hyvä koulu tai pikemminkin 'armeija' koko tulevalle uskonelämälleni. Sittemmin olen vapautunut järjestön opillisista kummallisuuksista ja rakastunut Jeesukseen. Ja Kannattaa muistaa, että maailma on muutenkin täynnä kirkkoja ja lahkoja, jotka ylentävät itseään ja omia oppejaan, esim luterilaisuus. Siunausta jokaiselle lukijalle uskovien yhteyden etsintään! Pysykää aina Kristuksessa Jeesuksessa!

        Alla erään tunnetun saarnamiehen opetusta lahkoista. Kuvaus sopii hyvin krs srk. Kannatta muistaa, että Wilkerson itsekin opettaa, että pelastuksen tuo vain aito usko Jeesukseen. Kyse ei todellakaan ole liberaalista opettajasta, joka sallisi kaiken... Päinvastoin!

        David Wilkerson, 1993

        "
        2Kor11:2-4

        Varokaa niitä, jotka haluavat indoktrinoida (uudelleenkouluttaa) teidät! He "saarnaavat toista Jeesusta" ja haluavat saada teidät rakastumaan heidän oppiinsa, josta on tullut heidän rakkautensa. Mutta Paavali varoittaa seuraamasta ketään muuta kuin Kristusta ja häntä ristiinnaulittuna! Hän sanoi, "Älkää turmeltuko pois Jeesuksesta ja Hänen evankeliumistaan!".

        New Yorkissa on kultti, joka on houkutellut mukaansa tuhansia. Nämä ihmiset eivät ole rakastuneet Jeesukseen - heidän rakkautensa on vesikaste. He sanovat, "Et voi liittyä meihin ilman kastettamme. Et voi pelastua, ellet käy kirkossamme ja käy lävitse kastettamme." He lähettävät ihmisiä ympäri maailmaa vain kastaakseen yhden ihmisen!

        Uskon vesikasteeseen. Ja uskon, että jokainen kristitty pitäisi kastaa. Mutta tämän ryhmän evankeliumi ei ole Jeesuksesta ollenkaan - se on evankeliumi vesikasteesta! Heidän puheensa ei virtaa rakkaudesta Jeesukseen. Kyse on toisesta evankeliumista - "toisesta Jeesuksesta"!

        Ja kaikkialla on kristittyjä jotka haluavat puhua vain omasta kirkostaan tai lempiopistaan. Usein opettaja merkitsee enemmän heille kuin Jeesus. He jättävät Kristuksen jonnekin nurkkaan. Ja he pettävät Häntä - koska ovat naimisissa jonkin opin kanssa!
        "

        - Katso lisää: http://www.worldchallenge.org/en/node/4234


    • varokaa

      Tämä porukka on taas menossa Eckeröön lahkon pohjoismaiseen kokoontumiseen muutaman viikon päästä.Teemana "i Will build my church"....nimikin jo kertoo mistä on kyse....varokaa opiskelijat...kun palaavat takaisin yrittävät taas värvätä uutta väkeä seurakuntansa orjuuteen.Suosittelen myös tutustumaan Delphiforumin ICOC aiheisiin keskusteluihin.

    • Eetunox

      Tietääkö kukaan, onko tuo Lahkolainen, Harri Kalliokoski, sama Harri Kalliokoski joka toimii välittäjänä Tammer Asunnot Oy LKV:ssä Tampereella?

      • tiedän

        Ei ole sama


    • JoniValkila
      • varo lahkoa

        Jos tapaat Kristuksen seurakunnan jäseniä kysy 2 kysymystä:1.Teettekö yhteistyötä muiden seurakuntien kanssa ja 2.miksi ette?

        Nämä kysymykset paljastavat tämän porukan lahkoksi.


      • 11+7
        varo lahkoa kirjoitti:

        Jos tapaat Kristuksen seurakunnan jäseniä kysy 2 kysymystä:1.Teettekö yhteistyötä muiden seurakuntien kanssa ja 2.miksi ette?

        Nämä kysymykset paljastavat tämän porukan lahkoksi.

        niin ja kysy myös, johtaako joku srk (mikä tahansa ) ihmisiä harhaan ja harjoittavatko pimeyden töitä tai riistävätkö tai raiskaavatko ihmisiä hengellisesti.

        Nämä kysymykset paljastavat jos vastaavat, porukan muuksi kuin oikeiksi uskoviksi.

        p.s. Pappien ja pastoreiden hyväksi käyttämä


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe