Koeajoin hiacen

tölkkivw

Vanha täysin palvellut tölkki volkkarini alkaa olla kypsä kuusakosken kasaan.
Hiacea on kehuttu kestäväksi ja varsin huolettomaksi autoksi.
Kokeilemani pitkä versio vuodelta -08 tehokkaimmalla koneella,oli järkytys.
24 vuotta vanhempi tölkkini on kaikin puolin paremman oloinen.
Hiacessa on kauhea melu,ajettavuus on outo aivan kun koko auto olisi tehty kumista.Kunnon ajoasentoa ei miehen kokoinen kuski löydä.
Eikä suorituskyvyssäkään juuri kehumista ollut.
Vastaavan ikäisen volkkarin ostin ja vielä halvemmalla.Varustetaso erosta on kai turha mainita.......

13

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo Sepon Seppo

      Hiace miesten mielestä paskakin on kultaa.

    • Hiasesta moneksi
      • jukkajujkanjukanjukk

        Niin nuo videon autot kun ovat oikeesti hiaceja,tuollaisen kaikilla herkuilla kun saisi.
        Nämä suomeen tuodut viimeiset korimallit vm-96 eteenpaäin,kun eivät ole hiceja ollenkaan.
        Vaan toyota granvioita,todella riisuttuina ja pienimmillä mahdollisilla moottoreilla.
        Olen ajanut pari pidempää reissua kaverin oikealla granvialla,harmi vaan kun ratti väärällä puolella. 3 litranen turbo automaatti,veti suunpielet hymyyn,kun suomalaiset hissuttelee 2.4 mopon koneilla.
        Eroa täällä hiacena myytyyn on kuin myrskyöyllä ja hellepäivällä.
        Jotenski tuli tunne että suomen hiaseuskovaisia on vedätetty huolella


    • ghfhhdhdh

      tilavampi hytti hiaces on kuin porterissa saatana.

    • kankeakin

      Kyllä ja neliveto Portteri on myös raskasliikkeinen. Turbo vaatii kierroksia.

    • Late.e

      Mitähän hiacea aloittaja on ajanut?
      Vanha tölkki vw ainakin on kauhea p.ska,kuten vw pakut muutoinkin.
      Vuonna -89 olen hiacen uutena ostanut,noin viiden vuoden välein uuteen vaihtanut.
      Muita merkkejä olen myös vähän katellut,mutta aina vaan valinta on hiace.
      Nykyisessä on turbo,ilmastointi,sähkölasit,keskuslukko,alumiinivanteet ja muita
      upeita varusteita,joita ei monesta pakusta löydy.
      Sanokaa mitä sanotte,mutta turbon kanssa en todellakaan jää jalkoihin,tehoa
      on vähintään riittävästi.Taitaa olla oikein coolerikin.
      Ja väittäisin ajoominaisuuksien olevan luokkansa ehdotonta kärkeä.
      Kateelliset ne hiacea morkkaa.
      Nyt alkais olla auton vaihto ajan kohtainen,mutta uutta proacea en huoli.
      Ja muilta merkeiltä ei käypäistä löydy.
      Taidan jättää vaihtamatta,ettei tule karvaasti petyttyä.

      • ei edes vaihtoehto

        Taidat olla kengänkiilottaja, kun saat työkalusi niin surkean pieneen peltilootaan mahtumaan. Haisuli ei ole edes oikea pakettiauto, vaan ns. farmarikokoluokan koppi.


    • hikaseman

      Kokonainen putkarin arsenaali mahtuu hyvinkin Hiaseen. Hyllyt toisella sivulla, joissa tarpeellisia osia. Isommat vehkeet tuodaan verstaalta jos tarvitaan.
      Timpurikin pärjää haisulilla todella hyvin.Jos pidempiaikainen kohde, niin siellähän ne vekkaat ovat. Puutavara ja levyt telefoonin päässä. .
      Oikeastaan pärjäisi jo Vitolla tai Ranskan mersullakin. Ehkä -60 luvun paku-Anglialla. Hiase vaan on isompi hytistään ja sieltä katselee korkeemmalta.
      Lähtee käymään pakkasella, kaksi akkua vakio. Lämmin. Vakaa ja tukeva ajettava.
      Vahva, pienoiskuorma-auton osat. Ei siis rimpula. Siksi nivelet kestävät, toisin kuin Volkkareissa. Naapurin neliveto Portteri vähän väliä ""huollossa""

    • hiacemies

      Joo hiace on todellakin ainoa varteenotettava vaihtoehto tosimiehille.

    • 10--2

      Kaupungin putkiliikkeessä on kymmenen Hiasea. ja pari Transiittia.

      • putki-einari

        Surkeaa on putkitöitä tehdä Hiasen avulla, liian pienen auton kanssa menee aikaa ja hermot. Pitäisi saada tarvikehyllyt mahtumaan autoon, haisun pienessä kopissa könyät kontillasi etsien milloin mitäkin, tikkaat, kaasupullot, työkalut, pakit, työpöytä, sammuttimia, putkeakin pitäisi kuljettaa, jne. Ei tule mitään.

        Lähtökohta on se, että auton takatilassa pitää olla seisomakorkeus ja pituutta min. 3-4 metriä, sellaiseen kun laittaa luukun repsikan jalkatilaan, kulkee mukana jo vähän pidempää tavaraakin.


    • jussi jumper

      Voihan vitt.... ja k.yrpä vielä päälle.
      Toi hiasemiesten hiaseuskollisuus pitäisi kohta mietä omaksi uskonnoksi,ja kaikki karkottaa hiasejensa kanssa savaneille

    • Jorman Hiace

      En mä lainaisi, mun Hiasee
      mä lähden sillä, talvipakkaseen,
      sin mahtuu sukset, sauvatkin,
      ja ykköset mun, tietenkin
      .

      Pidä sormes pois, mun pakustain,
      kun tiellä kiidän , katseet seuraa ain
      tää mun vain on ja haluaa
      et täydet kympit, nyt me rokataan

      Hiace vetää innoissaan, sen kuulee koneesta,
      on Jormal puna poskillaan, eikä lakkaa saamasta,
      tään maantien tähdet, ain, ain, ain
      taas vaihtaa maisemaa
      on vuosia jo kaksi kahdeksan

      Paku tossa on, lasit härmässä,
      joku porukka, umpijäässä.
      hei, hypätkää, koslaan lämpöiseen,
      me viedään teidät, kauas pohjoiseen

      elvis teddy bear

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe