Keravalainen tapa seisoa suojatien edessä huvikseen?

EkuKu

Miksi monet täällä seisoo suojatienkohdalla ilman, että aikovat ylittää sitä. Tätä tapahtuu todella usein sekä yksin ja ryhmissä. Missään muualla en vastaavaan ole törmännyt. Eli jos et/ette aio ylittää suojatietä älkää jääkö sen eteen seisoksimaan vaan siirtykää siitä vähän kauemmaksi, kiitos.

6

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan uusi asia

      Ole hyvilläsi etteivät seiso suojatiellä! Olet ilmeisesti autoilija, ei kävelijälle tuollainen tule mieleenkään. Jalankulkijoitahan tulee suojatiellä varoa, jos on astunut jo suojatielle. Ei kai mikään laki velvoita varomaan jos seisoskelevat jalkakäytävällä suojatien kohdalla. Mikä on sitten mielestäsi sopiva etäisyys, jossa voi seisoskella?

      • EkuKU

        Kuljen Autolla, pyörällä ja jalan. En itse koskaan jää missään päin Suomea ja maailmaa turhaan yksin tai ryhmässä suojatienkohdalle seisomaan/keskustelemaan jos en aio ylittää sitä. En vain ole huomannut muualla vastaavaa ongelmaa siksi se on pistänyt silmään rakkaassa kaupungissamme (vaimokin huomannut ja ihmetellyt aivan samaa ja "vitsailemme" jo Keravalaisesta tavasta).
        Laki nimienomaan velvoittaa autoilijaan väistämään jo pelkästään suojatielle aikovia ei pelkästään jo suojatiellä olevia (lue tieliikenne laki). Riittävän etäisyyden suojatiestä kyllä jokainen tietää "maalaisjärjellä" ilman mitään tarkkaa metrimäärää jotta autoilija varmasti tietää, että suojatielle ei olla tulossa. Tarkennuksena vielä -> "ongelma" ei selvästi riipu missä päin Keravaa ollaan. Jäkessä, Tuusulassa, Hyvinkäällä, Vantaalla, Espoossa ja Stadissa tätä ei ilmene joissa tulee kanssa ajettua autolla aika usein. Muualla varsinkin Stadissa kävellään ja ajetaan päin punaisia aivan huoletta suhteessa Keravaan.


    • Mystinen Kerava

      Olen huomannut aivan saman itsessäni.
      Missään muussa kaupungissa tätä ei esiinny, mutta Keravalla ikäänkuin jähmetyn siihen suojatien reunaan.
      Yritän kyllä kovasti, mutta ei liiku, vaikka kuinka yrittäisi.

      On kyllä ihme juttu...

      • Ekuku

        Hyvä kun olet huomannut nyt vain harjoittelemaan asiaa


    • voi vee kun pelottaa mennä yli.auto ajoi mun päälle kun olin menossa suojatietä pitkin,7kuukautta makasin peijaksessa,loppuelämän olen liikuntarajoitteinen,kiitos vaan

      • Ekuku

        Juuri tuon takia, että noin ei kenellekään kävisi asiasta tänne postasinkin.
        Moni autoilija kun ei muutenkaan noteeraa tarpeeksi suojatietä ja vielä huomattuaan asian noteeraa sitä vielä vähemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe