1.Oletteko kuulleet apostolien kokouksesta n. 48 jkr. ja siitä mitä siinä sovittiin?
2.Miten voitte uskoa Jeesuksen olleen Jumalan poika kun sehän juttu sovittiin tässä kokouksessa?
3.Miksi noudatatte yhä osaa vanhan testamentin säännöistä, vaikka niidenkin noudattaminen lopetettiin kokouksessa?
4.Miksi Paavalin aivopieruja tulisi kuunnella hän kun ei ollut missään suhteessa Jumala tai tämän poika?
5.Missä kohtaa uutta testamenttia nimenomaan Jumala tai Jeesus kieltää homouden suoraan ilman sen kummempia tulkintoja? Paavalin kirjeitä ei siis lasketa kuten ei myöskään vanhaa testamenttia.
6.Uskotteko yksisarvisiin (löytyy Raamatun englanninkielisestä versiosta), puhuviin aaseihin, yölepakko-lintuihin ja märehtijä kaneihin?
Antakaa kaikkiin suora vastaus ilman ettei toinen Raamatun tai kirkkohistorian kohta kumoa sitä millään tavalla.
Kysymyksiä uskovaisille...
37
447
Vastaukset
- .......
En ole uskovainen, mutta tuo märehtijäkani on sitä, että jänis syö ulosteensa, eli on eräällä tavalla märehtijä.
- -s-
Märehtiminen ei tarkoita ulosteiden syömistä.
- Ateismusmaximus
Märehtijöillä on monta mahaa ja ne ovat usein sorkkaeläimiä. Tietenkin ne vellovat omaa oksennustaan, mutta eivät todellakaan syö kakkaa.
Ateismusmaximus kirjoitti:
Märehtijöillä on monta mahaa ja ne ovat usein sorkkaeläimiä. Tietenkin ne vellovat omaa oksennustaan, mutta eivät todellakaan syö kakkaa.
Ja märehtijän käsite käsittääkseni perustuu juuri sellaiseen etumahan rakenteeseen, joka on niille sorkkaeläimille tyypillinen. Jänis ei tosiaan ole märehtijä koprofagiansa eikä minkään muunkaan anatomisen seikan perusteella.
- 16+18
Mistä voi netissä lukea tuosta apostolien kokouksesta kokonaisuudessaan?
- råtta
aika hiljasta niitten vastauksien kanssa...
- kristitty *
Heh, ehkä sellaisiakin kristittyjä maailmasta löytyy, jotka pystyvät vastaamaan noilla annetuilla ehdoilla. Ne kun ovat samanlaiset kuin jos kysyttäisiin, miksi uskotte evoluutioon, ja sitten lueteltaisiin liuta poissuljettavia perusteluja, juuri niitä, joilla evoluutio perustellaan.
- P. Lussa
kristitty * kirjoitti:
Heh, ehkä sellaisiakin kristittyjä maailmasta löytyy, jotka pystyvät vastaamaan noilla annetuilla ehdoilla. Ne kun ovat samanlaiset kuin jos kysyttäisiin, miksi uskotte evoluutioon, ja sitten lueteltaisiin liuta poissuljettavia perusteluja, juuri niitä, joilla evoluutio perustellaan.
- Ateismusmaximus
kristitty * kirjoitti:
Tarkoitus oli osoittaa kristinuskon ristiriitoja ja irrationaalisuutta. Tietenkin evoluutiostakin voidaan tällä aseistariisunta-tavalla puhua, mutta he eivät pysty perustelemaan aseistariisuntaa toisin kuin minä juuri omasta mielestäni tein. Olen kyllä nähnyt evolution vs. Godin jossa näin toimitaan ja haastattelija ei tiedä mitään evoluutiosta.
Vanha testamentti ei koske kristittyjä mutta sitä silti totellaan yhä.
Paavalin sanaa pidetään Jumalan sanana vaikka hän ei ole Jumala millään tavalla eikä yhteydessä häneen muuta kuin sienien kautta.
Useat määräykset lukevat Raamatussa, mutta jokin toinen kohta usein kumoaa sen. - kristitty *
Ateismusmaximus kirjoitti:
Tarkoitus oli osoittaa kristinuskon ristiriitoja ja irrationaalisuutta. Tietenkin evoluutiostakin voidaan tällä aseistariisunta-tavalla puhua, mutta he eivät pysty perustelemaan aseistariisuntaa toisin kuin minä juuri omasta mielestäni tein. Olen kyllä nähnyt evolution vs. Godin jossa näin toimitaan ja haastattelija ei tiedä mitään evoluutiosta.
Vanha testamentti ei koske kristittyjä mutta sitä silti totellaan yhä.
Paavalin sanaa pidetään Jumalan sanana vaikka hän ei ole Jumala millään tavalla eikä yhteydessä häneen muuta kuin sienien kautta.
Useat määräykset lukevat Raamatussa, mutta jokin toinen kohta usein kumoaa sen.Aloita nyt vaikka tuosta ehdostasi numero kaksi. Se oli kyllä Jeesus itse, joka sanoi olevansa Jumalan poika. Tämän näet helposti, jos vilkaiset Raamattua.
Ja sitä rataa... - Idis
kristitty * kirjoitti:
Aloita nyt vaikka tuosta ehdostasi numero kaksi. Se oli kyllä Jeesus itse, joka sanoi olevansa Jumalan poika. Tämän näet helposti, jos vilkaiset Raamattua.
Ja sitä rataa...Ottaen huomioon että yleisen käsityksen mukaan kaikki evankeliumit on kirjoitettu tuon kokouksen jälkeen, on hyvinkin mahdollista ja todennäköistäkin että tuollaiset opit eivät ole mistään alkuperäisistä puheista peräisin vaan juurikin tuollaisia jälkikäteen tehtyjä lisäyksiä.
Esim. Q-lähde teoriassahan on oletettu että lähdeteksti olisi lähinnä vain puheiden kokoelma. Noihin aikoihinhan on ollut yleinen tapa että kertomuksiin on lisäilty jälkikäteen kaikenmoisia ihmetarinoita, joita on sitten kopioitu toisista tarinoista.
Q-lähteessä tosin oletetaan olleen tuo Jumalan poika -oppi, mutta mm. kuolema ja ylösnousemus voivat olla myöhempää lisäystä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Q-lähde
"Hypoteettisessa Q-evankeliumissa Jeesus on Jumalan Poika ja Ihmisen Poika, jonka kuolemasta ei suoranaisesti kerrota mitään. Jeesuksen kuoleman sovittavasta merkityksestä tai ylösnousemuksesta Q-lähde ei myöskään puhu mitään. Mahdollisesti kohta Lk. 14:27/Mt. 10:38 ilmaisee kuitenkin tietoisuutta Jeesuksen ristinkuolemasta: jakeessa edellytetään myös opetuslasten alttiutta kuolemaan. Kuolemaa olisi tällöin tarkasteltu pikemmin esimerkkinä opetuslasten kohtalolle kuin sovitus- ja sijaiskuolemana."
Mutta mitä aloittajan kysymysten muotoiluun tulee niin noiden muotoilu on tosiaan aika ongelmallinen. Itse pyrkisin muotoilemaan noita senkaltaisiin muotoihin mitä olen täällä esittänyt luomiskertomuksen ja vedenpaisumuksen osalta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13227612
Eli noissa on selkeästi valittavissa kyllä ja ei vaihtoehdot, jotka molemmat johtavat kirkon ongelmiin. Mitään erityisiä ennakkovaatimuksia vastaamiselle ei ole mutta eipä vain ole kirkon piiristä vastauksia koskaan näkynyt... - kristitty *
Idis kirjoitti:
Ottaen huomioon että yleisen käsityksen mukaan kaikki evankeliumit on kirjoitettu tuon kokouksen jälkeen, on hyvinkin mahdollista ja todennäköistäkin että tuollaiset opit eivät ole mistään alkuperäisistä puheista peräisin vaan juurikin tuollaisia jälkikäteen tehtyjä lisäyksiä.
Esim. Q-lähde teoriassahan on oletettu että lähdeteksti olisi lähinnä vain puheiden kokoelma. Noihin aikoihinhan on ollut yleinen tapa että kertomuksiin on lisäilty jälkikäteen kaikenmoisia ihmetarinoita, joita on sitten kopioitu toisista tarinoista.
Q-lähteessä tosin oletetaan olleen tuo Jumalan poika -oppi, mutta mm. kuolema ja ylösnousemus voivat olla myöhempää lisäystä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Q-lähde
"Hypoteettisessa Q-evankeliumissa Jeesus on Jumalan Poika ja Ihmisen Poika, jonka kuolemasta ei suoranaisesti kerrota mitään. Jeesuksen kuoleman sovittavasta merkityksestä tai ylösnousemuksesta Q-lähde ei myöskään puhu mitään. Mahdollisesti kohta Lk. 14:27/Mt. 10:38 ilmaisee kuitenkin tietoisuutta Jeesuksen ristinkuolemasta: jakeessa edellytetään myös opetuslasten alttiutta kuolemaan. Kuolemaa olisi tällöin tarkasteltu pikemmin esimerkkinä opetuslasten kohtalolle kuin sovitus- ja sijaiskuolemana."
Mutta mitä aloittajan kysymysten muotoiluun tulee niin noiden muotoilu on tosiaan aika ongelmallinen. Itse pyrkisin muotoilemaan noita senkaltaisiin muotoihin mitä olen täällä esittänyt luomiskertomuksen ja vedenpaisumuksen osalta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13227612
Eli noissa on selkeästi valittavissa kyllä ja ei vaihtoehdot, jotka molemmat johtavat kirkon ongelmiin. Mitään erityisiä ennakkovaatimuksia vastaamiselle ei ole mutta eipä vain ole kirkon piiristä vastauksia koskaan näkynyt...Ateismusmaximuksen antamiin ehtoihin kuului, että Raamatussa Jeesuksen tai Jumalan puheeksi sanottu on Jeesuksen tai Jumalan puhetta, kun taas Paavalin kirjoitukset ovat vain ihmisen ääntä. Hän ei siis voi väittää Jeesuksen sanoja jälkeenpäin lisätyiksi, koska silloin hänen ehtonsa olisivat räikeässä ristiriidassa keskenään. Hän kompastui omiin jalkoihinsa.
Nuo sinun kirkostaeroamis-wikissä esille tuomasi "ristiriidat" ovat juuri niitä, jotka ovat monien ateistien mielestä pahoja ja sovittamattomia ristiriitoja, mutta joille useimmat kristityt hymähtävät eivätkä useinkaan vaivaudu edes vastaamaan. Ne ovat ristiriitoja teidän päässänne, ja niiden esittäminen kristityille kertoo heille, että puhutte asiasta jota ette ymmärrä. Esimerkiksi tuo luomiskertomuksen ja evoluution "yhteensovittamattomuus". Ei mikään ongelma kristityille, jotka tulkitsevat Raamattua ei-kirjaimellisesti. Kreationistit taas kieltävät evoluution. - Idis
kristitty * kirjoitti:
Ateismusmaximuksen antamiin ehtoihin kuului, että Raamatussa Jeesuksen tai Jumalan puheeksi sanottu on Jeesuksen tai Jumalan puhetta, kun taas Paavalin kirjoitukset ovat vain ihmisen ääntä. Hän ei siis voi väittää Jeesuksen sanoja jälkeenpäin lisätyiksi, koska silloin hänen ehtonsa olisivat räikeässä ristiriidassa keskenään. Hän kompastui omiin jalkoihinsa.
Nuo sinun kirkostaeroamis-wikissä esille tuomasi "ristiriidat" ovat juuri niitä, jotka ovat monien ateistien mielestä pahoja ja sovittamattomia ristiriitoja, mutta joille useimmat kristityt hymähtävät eivätkä useinkaan vaivaudu edes vastaamaan. Ne ovat ristiriitoja teidän päässänne, ja niiden esittäminen kristityille kertoo heille, että puhutte asiasta jota ette ymmärrä. Esimerkiksi tuo luomiskertomuksen ja evoluution "yhteensovittamattomuus". Ei mikään ongelma kristityille, jotka tulkitsevat Raamattua ei-kirjaimellisesti. Kreationistit taas kieltävät evoluution.Siitä vaan vastaamaan sitten jos noin väität.
Eli ilmeisestikin valitset evoluution, jolloin ilmeiset jatkokysymykset ovat että olikos Aatamia ja Eevaa silloin olemassa ensimmäisinä ihmisinä (jonkin ihmislajin edustajina?) ja entäs se syntiinlankeemus joka on perisyntiopin perusta? - kristitty *
Idis kirjoitti:
Siitä vaan vastaamaan sitten jos noin väität.
Eli ilmeisestikin valitset evoluution, jolloin ilmeiset jatkokysymykset ovat että olikos Aatamia ja Eevaa silloin olemassa ensimmäisinä ihmisinä (jonkin ihmislajin edustajina?) ja entäs se syntiinlankeemus joka on perisyntiopin perusta?Höh. Ateismusmaximuksen tekemää avausta tämä ketju koskee. Jos haluat esittää omia kysymyksiäsi, tee niistä avaus, mieluimmin jollekin kristilliselle palstalle, koska siellä on potentiaalisia vastaajia. Noihin esittämiisi asioihin olen itse vastaillut useammankin kerran, luulenpa melkein että juuri sinulle, mutta kysyjä ei ole joko ymmärtänyt vastauksia tai haluaa vain jankuttaa, koska jonkin ajan päästä kysyy taas samaa. Itse en viitsi enää, voithan mennä etsimään, jos joku viitsisi.
- Idis
kristitty * kirjoitti:
Höh. Ateismusmaximuksen tekemää avausta tämä ketju koskee. Jos haluat esittää omia kysymyksiäsi, tee niistä avaus, mieluimmin jollekin kristilliselle palstalle, koska siellä on potentiaalisia vastaajia. Noihin esittämiisi asioihin olen itse vastaillut useammankin kerran, luulenpa melkein että juuri sinulle, mutta kysyjä ei ole joko ymmärtänyt vastauksia tai haluaa vain jankuttaa, koska jonkin ajan päästä kysyy taas samaa. Itse en viitsi enää, voithan mennä etsimään, jos joku viitsisi.
Ja siinä se taas nähtiin. Eipä kysymys enää aiheutakaan "hymähdyksiä" jos siihen pitäisi vastata ihan oikeasti, eihän?
Minulle et ainakaan ole tuohon antanut vastausta, koska en ole saanut yhtään konkreettista vastausta, enkä ole huomannut kenenkään muunkaan samaa (osapuilleen tuossa muodossa) kysyneen saaneen.
Olen tosiaan muokannut nuo luterilaisuus -palstalla esitetyistä ja yhtään konkreettista vastausta ei ole sinnekään ilmaantunut. Papit erityisesti ovat paenneet niistä ketjuista pikaisesti joissa tuollaista on kysytty. - kristitty *
Idis kirjoitti:
Ja siinä se taas nähtiin. Eipä kysymys enää aiheutakaan "hymähdyksiä" jos siihen pitäisi vastata ihan oikeasti, eihän?
Minulle et ainakaan ole tuohon antanut vastausta, koska en ole saanut yhtään konkreettista vastausta, enkä ole huomannut kenenkään muunkaan samaa (osapuilleen tuossa muodossa) kysyneen saaneen.
Olen tosiaan muokannut nuo luterilaisuus -palstalla esitetyistä ja yhtään konkreettista vastausta ei ole sinnekään ilmaantunut. Papit erityisesti ovat paenneet niistä ketjuista pikaisesti joissa tuollaista on kysytty.Arvasin, että turvaudut tuohon viimeiseen oljenkorteenne "et pysty vastaamaan". :)
Arvasin myös, että olet se sama kyselijä, jolle vastailin jo Kirkko kuulolla -palstalla samoihin iänikuisiin kysymyksiin ja minun lisäkseni monet muut, esim. papit. Aivan konkreettisia vastauksia on annettu ihmisen kehityshistoriaan liittyen, joten ongelma on siellä päässä. - Idis
kristitty * kirjoitti:
Arvasin, että turvaudut tuohon viimeiseen oljenkorteenne "et pysty vastaamaan". :)
Arvasin myös, että olet se sama kyselijä, jolle vastailin jo Kirkko kuulolla -palstalla samoihin iänikuisiin kysymyksiin ja minun lisäkseni monet muut, esim. papit. Aivan konkreettisia vastauksia on annettu ihmisen kehityshistoriaan liittyen, joten ongelma on siellä päässä.Ei se ole mikään viimeinen oljenkorsi jos totean ettei kukaan ole vastausta antanut, sinä mukaanlukien. Se on koko homman pointti, kysymys johon ei kukaan näemmä pysty vastaamaan.
Ja etkä todellakaan arvannut oikein että olisin sama kyselijä, koska en ole millään "Kirkko kuulolla" palstalla koskaan ollutkaan. En edes tiedä missä sellainen on?
Jos väität että tuohon jostain löytyy konkreettinen vastaus niin joko annat sellaisen tai kerrot mistä sellainen löytyy. Muutoin väite on perusteeton. - kristitty *
Idis kirjoitti:
Ei se ole mikään viimeinen oljenkorsi jos totean ettei kukaan ole vastausta antanut, sinä mukaanlukien. Se on koko homman pointti, kysymys johon ei kukaan näemmä pysty vastaamaan.
Ja etkä todellakaan arvannut oikein että olisin sama kyselijä, koska en ole millään "Kirkko kuulolla" palstalla koskaan ollutkaan. En edes tiedä missä sellainen on?
Jos väität että tuohon jostain löytyy konkreettinen vastaus niin joko annat sellaisen tai kerrot mistä sellainen löytyy. Muutoin väite on perusteeton.Sorry, kun en usko ettet olisi sama. On nimittäin niin tuttua, kirjoitustapaa myöten. Vastattu on ja monet kerrat, mutta jos ei ymmärrä vastauksia tai ne eivät sovi omaan kaavaan, niin sillehän vastaajat eivät voi mitään.
Nyt tämä meni jo molemmin puolin jankuttamiseksi, niin että lopetan tähän. - Idis
kristitty * kirjoitti:
Sorry, kun en usko ettet olisi sama. On nimittäin niin tuttua, kirjoitustapaa myöten. Vastattu on ja monet kerrat, mutta jos ei ymmärrä vastauksia tai ne eivät sovi omaan kaavaan, niin sillehän vastaajat eivät voi mitään.
Nyt tämä meni jo molemmin puolin jankuttamiseksi, niin että lopetan tähän.Niinpä niin, tämä nyt on nähty niin monet kerrat. Pakoon vain jollain tekosyyllä kun ensin väitetään ettei tuossa mitään ongelmaa ole...
Ja aivan turhaan väität että olisin kysellyt jotain jollain palstalla jossa en ole koskaan ollutkaan. Eikä se ole tietenkään edes oleellista. Jos väität että jossain sellaisessa on jollekulle vastaus annettu, niin sopii laittaa linkki sellaiseen vastaukseen tänne.
Ja jankuttamista tämä on vain sinun puoleltasi. Minä esitin kysymyksen johon et vastannut vaan aloit esittää omia väitteitäsi vailla katetta. - joku muu
kristitty * kirjoitti:
Sorry, kun en usko ettet olisi sama. On nimittäin niin tuttua, kirjoitustapaa myöten. Vastattu on ja monet kerrat, mutta jos ei ymmärrä vastauksia tai ne eivät sovi omaan kaavaan, niin sillehän vastaajat eivät voi mitään.
Nyt tämä meni jo molemmin puolin jankuttamiseksi, niin että lopetan tähän.Oisit antanut vastauksen tulla vaan kerta aloititte.
Siis näin vai...
Ei Aatamia, Eevaa eikä hedelmää, joten ei perisyntiä, joten Jeesusta ei tarvittu, joten uskontonne tyhjä kupla.
Korjaa ihmeessä nopsaan, jos olen käsittänyt väärin. - kristitty *
Idis kirjoitti:
Niinpä niin, tämä nyt on nähty niin monet kerrat. Pakoon vain jollain tekosyyllä kun ensin väitetään ettei tuossa mitään ongelmaa ole...
Ja aivan turhaan väität että olisin kysellyt jotain jollain palstalla jossa en ole koskaan ollutkaan. Eikä se ole tietenkään edes oleellista. Jos väität että jossain sellaisessa on jollekulle vastaus annettu, niin sopii laittaa linkki sellaiseen vastaukseen tänne.
Ja jankuttamista tämä on vain sinun puoleltasi. Minä esitin kysymyksen johon et vastannut vaan aloit esittää omia väitteitäsi vailla katetta.Arvaa vain, kuinka tuttua... ;)
- kristitty *
joku muu kirjoitti:
Oisit antanut vastauksen tulla vaan kerta aloititte.
Siis näin vai...
Ei Aatamia, Eevaa eikä hedelmää, joten ei perisyntiä, joten Jeesusta ei tarvittu, joten uskontonne tyhjä kupla.
Korjaa ihmeessä nopsaan, jos olen käsittänyt väärin.Joo, korjaan. Olet käsittänyt väärin. :)
- Idis
kristitty * kirjoitti:
Joo, korjaan. Olet käsittänyt väärin. :)
Onko Jeesus antanut jossain käskyn että olkaa epärehellisiä keskusteluissa? Tai että älkää vain missään tapauksessa antako suoraan kysymykseen suoraa vastausta koska uskonne ei sitä kestä? Vai miksi tämä on aina tätä samaa?
Jälleen kerran olemme nähneet miten käytännössä kyllä/ei kysymykseen saadaan kaikkea muuta kuin vastaus. Tällä kertaa minua syytettiin valehtelijaksi useampaan kertaan (että olisin ollut jollain palstalla jossa en ollut). Väitettiin että kysymykseen on vastattu moneenkin kertaan mutta kas kummaa, todisteet eli vastaukset puuttuvat. Ja sitten sitä samaa jonninjoutavaa inttämistä ja kaikesta muusta kuin itse asiasta puhumista.
Siispä yhä edelleen yllämainitussa ketjussa olevat kysymykset ovat (kirkon tavoin) uskoville ratkaisemattomia ongelmia. Jos joku muuta väittää niin esittäköön vastauksen tai olkoon hiljaa.
Kretskut sentään antavat vastauksen ja valitsevat Raamatun joka kohdassa. Heidän ongelmansa on tuon kysymyksen osalta vain se että ovat pahassa ristiriidassa tieteen kanssa, ja tietysti terveen järjenkin, mutta sen nyt voi sivuuttaa kun uskonnosta puhutaan. Kirkon tavoin uskovat ovat ristiriidassa sekä tieteen että Raamatun kanssa ja loppupeleissä loogisessa ristiriidassa omien uskonkappaleidensa kanssa. - kristitty *
Idis kirjoitti:
Onko Jeesus antanut jossain käskyn että olkaa epärehellisiä keskusteluissa? Tai että älkää vain missään tapauksessa antako suoraan kysymykseen suoraa vastausta koska uskonne ei sitä kestä? Vai miksi tämä on aina tätä samaa?
Jälleen kerran olemme nähneet miten käytännössä kyllä/ei kysymykseen saadaan kaikkea muuta kuin vastaus. Tällä kertaa minua syytettiin valehtelijaksi useampaan kertaan (että olisin ollut jollain palstalla jossa en ollut). Väitettiin että kysymykseen on vastattu moneenkin kertaan mutta kas kummaa, todisteet eli vastaukset puuttuvat. Ja sitten sitä samaa jonninjoutavaa inttämistä ja kaikesta muusta kuin itse asiasta puhumista.
Siispä yhä edelleen yllämainitussa ketjussa olevat kysymykset ovat (kirkon tavoin) uskoville ratkaisemattomia ongelmia. Jos joku muuta väittää niin esittäköön vastauksen tai olkoon hiljaa.
Kretskut sentään antavat vastauksen ja valitsevat Raamatun joka kohdassa. Heidän ongelmansa on tuon kysymyksen osalta vain se että ovat pahassa ristiriidassa tieteen kanssa, ja tietysti terveen järjenkin, mutta sen nyt voi sivuuttaa kun uskonnosta puhutaan. Kirkon tavoin uskovat ovat ristiriidassa sekä tieteen että Raamatun kanssa ja loppupeleissä loogisessa ristiriidassa omien uskonkappaleidensa kanssa.Tutumpaa kuin arvaat... no, hyvää yötä!
- oma kokemukseni
Idis kirjoitti:
Kretskut sentään antavat vastauksen ja valitsevat Raamatun joka kohdassa. Heidän ongelmansa on tuon kysymyksen osalta vain se että ovat pahassa ristiriidassa tieteen kanssa, ja tietysti terveen järjenkin, mutta sen nyt voi sivuuttaa kun uskonnosta puhutaan. Kirkon tavoin uskovat ovat ristiriidassa sekä tieteen että Raamatun kanssa ja loppupeleissä loogisessa ristiriidassa omien uskonkappaleidensa kanssa.Näin se menee: oman uskon ulkopuolisille väitetään että kaikki on selvää kuin pläkki. Sitten kun näitä selityksiä kysellään, niin vastaus on jotain sellaista kuin "et voi ymmärtää koska et ole uskossa". Sitten jos tosissaan kiinnittyy uskonlahkon jäseneksi ja aloittaa uskonelämän, niin vastauksia ei edelleenkään tule. Tässä vaiheessa moni jo hoksaa ainakin alitajuisesti että kyseessä täytyy olla huijaus. Jotkut jättää yhteisön tässä vaiheessa. Usea ei kuitenkaan ole niin rohkea että avoimesti myöntäisi erehtyneensä, vaan mieluummin vain jatkaa sosiaalista elämäänsä uskonyhteisön hyväksyttynä jäsenenä suu supussa. Jos jollain sattuu olemaan oikein vahva usko, niin sitten se menee tällaiseksi inttämiseksi ja toisten vähättelyksi ja mustamaalaamiseksi kuten tässäkin keskustelussa näemme. Yhtä paljon kuin käyvät sääliksi uskovan kanssa keskustelevat, käyvät sääliksi myös uskovat itse. Heillä on kokoajan takaraivossa tunne entä jos kaikki elämässä perustuukin teeskentelyyn ja energia menee tuon tunteen piilottamiseen.
- 1213
"Miten voitte uskoa Jeesuksen olleen Jumalan poika kun sehän juttu sovittiin tässä kokouksessa? "
Koska niin kerrotaan Evankeliumeissa. Ja en usko, että Evankeliumien tekstit olisivat mahdollisia, jos Jeesus ei oikeasti olisi Jumalan poika, siinä merkityksessä kuin Raamattu kertoo.
"Miksi noudatatte yhä osaa vanhan testamentin säännöistä, vaikka niidenkin noudattaminen lopetettiin kokouksessa? "
Koska esim. "älä murhaa" on hyvä käsky, vaikka minun ei olisi pakko noudattaa sitä.
"Miksi Paavalin aivopieruja tulisi kuunnella hän kun ei ollut missään suhteessa Jumala tai tämän poika?"
Koska hänen puheensa ovat hyvä opetus.
"Missä kohtaa uutta testamenttia nimenomaan Jumala tai Jeesus kieltää homouden suoraan ilman sen kummempia tulkintoja? "
Tässä:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
Mat. 5:17-19
"Uskotteko yksisarvisiin (löytyy Raamatun englanninkielisestä versiosta), puhuviin aaseihin, yölepakko-lintuihin ja märehtijä kaneihin?"
Kyllä. Jos ateistit pystyvät puhumaan, ei mielestäni ole ihme, jos aasi Raamatun mukaisessa erikoistapauksessa näyttää puhuvan. - uskova_
"1.Oletteko kuulleet apostolien kokouksesta n. 48 jkr. ja siitä mitä siinä sovittiin?"
Lue Apostolien teot.
"2.Miten voitte uskoa Jeesuksen olleen Jumalan poika kun sehän juttu sovittiin tässä kokouksessa?"
Hänen Sanansa ("Minä Olen";Jumalan nimi) ja tekonsa. Raamatun ilmoitus ja profetiat. Hänen syntymisensä oli ainutlaatuinen, mutta sitä enemmän Hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa. Ja se että tunnen Jeesuksen henkilökohtaisesti.
"3.Miksi noudatatte yhä osaa vanhan testamentin säännöistä, vaikka niidenkin noudattaminen lopetettiin kokouksessa? "
Siksi, että Raamatussa on viisi liittoa, jotka Jumala on tehnyt ihmisten kanssa; Nooan, Aabrahamin, Mooseksen, Daavidin ja Jeesuksen tekemä Messiaaninen Uusi liitto. Kaikki muut ovat voimassa paitsi Mooseksen liitto, joka on se vanha liitto. Jeesus ei myöskään kumonnut lakia vaan täytti sen. Emme ole enää Mooseksen lain alla.
Ja alunperin Raamattua ei oltu jaettu Uuteen ja Vanhaan testamenttiin, se tehtiin vasta paljon myöhemmin. Ja aina kun apostolit viittaavat Kirjoituksiin, he tarkoittavat tätä "VT":tä, apostolinen opetus oli vasta suullisessa muodossa tai kirjeinä.
"4.Miksi Paavalin aivopieruja tulisi kuunnella hän kun ei ollut missään suhteessa Jumala tai tämän poika?"
Hän toimi Pyhän Hengen johdatuksessa.
"5.Missä kohtaa uutta testamenttia nimenomaan Jumala tai Jeesus kieltää homouden suoraan ilman sen kummempia tulkintoja? Paavalin kirjeitä ei siis lasketa kuten ei myöskään vanhaa testamenttia."
Jeesus tuli juutalaisten luokse, jotka tiesivät varsin hyvin homoseksuaalisuuden olevan syntiä, ei Jeesuksen tarvinnut siitä heitä muistuttaa, varsinkin kun Jeesuksen aikaan mennessä juutalaisille oli muodostunut erittäin tiukka Mooseksen lakiin perustuva lain noudattamis uskonto. Homot kivitettiin. Ja Jeesus ei kumonnut Mooseksen lakia.
"6.Uskotteko yksisarvisiin (löytyy Raamatun englanninkielisestä versiosta), puhuviin aaseihin, yölepakko-lintuihin ja märehtijä kaneihin?"
Käännöksissä nyt voi olla jänniä sanavalintoja, ja Jumalan Henki puhui aasin suulla.- Epäjumalienkieltäjä
"Ja se että tunnen Jeesuksen henkilökohtaisesti."
Näinhän useat kritityt väittävät ja ovat jakaantuneet kymmeniin kirkkokuntiin ja lahkoihin. Arvatenkin sinun mielestäsi vain sinun lahkosi on oikeassa. Onko sinulla käsitystä, miksi "väärään" lahkoon kuuluvat kristityt kuvittelevat tuntevansa Jeesuksen henkilökohtaisesti?
"Siksi, että Raamatussa on viisi liittoa, jotka Jumala on tehnyt ihmisten kanssa; Nooan, Aabrahamin, Mooseksen, Daavidin ja Jeesuksen tekemä Messiaaninen Uusi liitto."
Toivottavasti ymmärrät että tämä on sinun tulkintaasi. Missään Raamatussahan ei noiden liittojen "parasta ennen" päivämääriä luetella.
"Hän (Paavali) toimi Pyhän Hengen johdatuksessa."
Poistiko Pyhä Kummitus Paavalilta hänen henkilökohtaiset ennakkoluulot, käsitykset, kasvatuksen vaikutukset ja muut ympäröivästä kulttuurista omaksutut asenteet?
"Jeesus tuli juutalaisten luokse, jotka tiesivät varsin hyvin homoseksuaalisuuden olevan syntiä..."
Eivätkö he tienneet vaimonsa hylkäämisen olevan syntiä? Senhän Jeesus katsoi asiakseen erikseen tuomita. Tästä huolimatta kirkko sujuvasti vihkii eronneita, mutta homojen vihkiminen on useimmille kristityille kauhistus.
"Jeesuksen aikaan mennessä juutalaisille oli muodostunut erittäin tiukka Mooseksen lakiin perustuva lain noudattamis uskonto. Homot kivitettiin. Ja Jeesus ei kumonnut Mooseksen lakia."
Liitto purettiin (kuten aiemmin selittelit), mutta laki jäi? Onko ihminen joka ei halua tappaa homoja jumalaton?
"Jumalan Henki puhui aasin suulla."
Nykyään ongelma on se, että ennakkoluuloiset aasit väittävät puhuvansa Jumalan suulla. - uskova_
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
"Ja se että tunnen Jeesuksen henkilökohtaisesti."
Näinhän useat kritityt väittävät ja ovat jakaantuneet kymmeniin kirkkokuntiin ja lahkoihin. Arvatenkin sinun mielestäsi vain sinun lahkosi on oikeassa. Onko sinulla käsitystä, miksi "väärään" lahkoon kuuluvat kristityt kuvittelevat tuntevansa Jeesuksen henkilökohtaisesti?
"Siksi, että Raamatussa on viisi liittoa, jotka Jumala on tehnyt ihmisten kanssa; Nooan, Aabrahamin, Mooseksen, Daavidin ja Jeesuksen tekemä Messiaaninen Uusi liitto."
Toivottavasti ymmärrät että tämä on sinun tulkintaasi. Missään Raamatussahan ei noiden liittojen "parasta ennen" päivämääriä luetella.
"Hän (Paavali) toimi Pyhän Hengen johdatuksessa."
Poistiko Pyhä Kummitus Paavalilta hänen henkilökohtaiset ennakkoluulot, käsitykset, kasvatuksen vaikutukset ja muut ympäröivästä kulttuurista omaksutut asenteet?
"Jeesus tuli juutalaisten luokse, jotka tiesivät varsin hyvin homoseksuaalisuuden olevan syntiä..."
Eivätkö he tienneet vaimonsa hylkäämisen olevan syntiä? Senhän Jeesus katsoi asiakseen erikseen tuomita. Tästä huolimatta kirkko sujuvasti vihkii eronneita, mutta homojen vihkiminen on useimmille kristityille kauhistus.
"Jeesuksen aikaan mennessä juutalaisille oli muodostunut erittäin tiukka Mooseksen lakiin perustuva lain noudattamis uskonto. Homot kivitettiin. Ja Jeesus ei kumonnut Mooseksen lakia."
Liitto purettiin (kuten aiemmin selittelit), mutta laki jäi? Onko ihminen joka ei halua tappaa homoja jumalaton?
"Jumalan Henki puhui aasin suulla."
Nykyään ongelma on se, että ennakkoluuloiset aasit väittävät puhuvansa Jumalan suulla."Näinhän useat kritityt väittävät ja ovat jakaantuneet kymmeniin kirkkokuntiin ja lahkoihin. Arvatenkin sinun mielestäsi vain sinun lahkosi on oikeassa. Onko sinulla käsitystä, miksi "väärään" lahkoon kuuluvat kristityt kuvittelevat tuntevansa Jeesuksen henkilökohtaisesti?"
En pidä muita veljiä ja sisaria Kristuksessa harhaoppisina, eri mielipiteitä saattaa olla, mutta siinä tehdäänkin täysin väärin kun keskitytään tuomitsemaan toisia, itse ei haluta myöntää olevan väärässä. Jokaisessa suuntauksessa löytyy uskovia, sitten nimikristityt ovat erikseen.
"Toivottavasti ymmärrät että tämä on sinun tulkintaasi. Missään Raamatussahan ei noiden liittojen "parasta ennen" päivämääriä luetella."
Itse asiassa on (ei luetteloituna tietenkään). Uusi liitto on voimassa ikuisesti. Raamatusta löytyvät.
"Poistiko Pyhä Kummitus Paavalilta hänen henkilökohtaiset ennakkoluulot, käsitykset, kasvatuksen vaikutukset ja muut ympäröivästä kulttuurista omaksutut asenteet?"
Jumalan johdatuksessa kirjoitti, mitään Jumalan tahdon vastaista ei päässyt mukaan, henkilöiden oma luonne näkyy kirjoitustyylissä, mutta lopputulos on Jumalan inspiroimaa ja johdatuksessa syntynyttä.
"Eivätkö he tienneet vaimonsa hylkäämisen olevan syntiä? Senhän Jeesus katsoi asiakseen erikseen tuomita. Tästä huolimatta kirkko sujuvasti vihkii eronneita, mutta homojen vihkiminen on useimmille kristityille kauhistus."
Tiesivät, juutalaisuudessa oli silloin kilpailevia suuntauksia (fariseukset,selootit, saddukeukset jne.) Samahan se on kristillisissä suuntauksissakin kuten sanoit, eronneita vihitään jne. Se on väärin, mutta nämä asiathan selitetään synnittömiksi ottamalla Raamatun jae sieltä ja täältä, näin perustelemallahan saadaan perusteltua mitä tahansa. Eronneiden vihkiminen onkin väärin, ja Raamatun vastaista, aika monella onkin se 'rusinat pullasta' menetelmä (niin kuin te ateistit usein sanottekin, mikä on ihan tosiasia) otetaan vain ne asiat käytäntöön joista pitää ja hylätään ne joista ei pidä, siten suurin osa kristinuskosta on muuttunutkin kristinuskonnoksi.
"Liitto purettiin (kuten aiemmin selittelit), mutta laki jäi?"
Lakia ei kumottu, eikä sitä noudattamalla pelastu, eikä sitä pysty kukaan noudattamaankaan se on mahdonta, laki osoittaa ihmisen syntisyyden. Mooseksen liitto on vanha, kuten sen käytännöt: eläinuhrit jne.
"Onko ihminen joka ei halua tappaa homoja jumalaton?"
Ei ole, ei homoja pidä tappaa. Kuoleman tuomion tulisi olla vaiń murhaajille voimassa, Nooan liiton mukaisesti. Ihmiselämä on pyhää ja jos joku murhaa, hänen on kuoltava itse.
"Nykyään ongelma on se, että ennakkoluuloiset aasit väittävät puhuvansa Jumalan suulla."
Niin tekevät. Mutta osa puhuu Hengessä. - trollivaan
"ja Jumalan Henki puhui aasin suulla."
Kuten näyttää tekevän edelleen.
- 12+14
Onhan Raamattu tietenkin hölynpölyä, mutta kyllä nuo apostolien puuhat ovat sen viihdyttävimpiä osuuksia.
- en oo apina
Ei sen enempää hölynpölyä kuin sekään, että olet sienestä tai apinasta.
Vastauksia kysymyksiin:
1. Kyseisestä kokouksesta kerrotaan Apostolien tekojen 15 luvussa.
2. Kyseisessä kokouksessa ei päätetty mitään siitä, että Jeesus on Jumalan Poika, vaan Hän on ollut Jumalan Poika jo ennen maailman perustamista.
3. Kyseisessä kokouksessa päätettiin, siitä, että pakanoilta ei vaadita ympärileikkausta. Tästä syystä mekään emme vaadi ympärileikkausta pakanoilta.
4. Emme ole koskaan kuunnelleetkaan mitään aivopieruja, vaan Paavalin opetusta, joka perustuu siihen, mitä hän on Jumalalta saanut puhuttavaksi.
5. Mikäli tarkoitat homosuhteita, eikä vain pelkää taipumusta homouteen, niin Raamattu kertoo sekä vanhassa että uudessa testamentissa selvästi, että avioliitto on miehen ja naisen välinen elinikäinen liitto. Se sulkee pois mahdollisuuden kaikilta muilta vaihtoehdoilta. Toiseksi Raamattu puhuu sekä vanhassa että uudessa testamentissa että sukupuolisuhteet kuuluvat vain avioliittoon. Se sulkee kaikki avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet pois, mukaanlukien homosuhteet.
Uudessa testamentissa Jeesus sanoo:fariseksille, jotka kysyvät avioerosta:
"Mutta luomakunnan alusta Jumala on luonut heidät mieheksi ja naiseksi. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako," (Mark.10:6-9)
Homosuhteet eivät mitenkään sovellu noihin Jeesuksen kehoituksiin.
Saman luvun jakeessa 19 Jeesus myös tunnustaa Mooseksen lain "Älä tee huorin.", joka sekin pitää sisällään kiellon homosuhteisiin.
Kummallista, että et halua hyväksyä Paavalin kirjeitä, etkä vanhaa testamenttia, vaikka ne ovat yhtälailla Jumalan sanaa kuin Jeesuksenkin puheet. Syy lienee siinä, että niissä hyvin jyrkästi tuomitaan homoseksuaalisuus.
6. Uskomme siihen, mitä Raamattu sanoo. Emme usko siihen, miten ateistit sitä tulkitsevat. Jos Raamattu puhuu yksisarvista niin silloin uskomme siihen ja onhan Afrikassakin ainakin sarvikuono yksisarvinen. Raamattu ei yleisesti opeta puhuvista aaseista, vaan ainoastaan Bileamin aasista, joka eräässä tilanteessa puhui ja siihen tietysti uskomme. Oikein tulkittuna Raamattu ei opeta että yölepakko olisi lintu. Jänis märehtii tänäkin päivänä, vaikkakaan ei samalla menetelmällä kuin lehmä tai lammas.
Muuten, on tärkeämpää ensin tutustua Jeesukseen Kristukseen, kuin keskittyä lepakoihin ja jänisten märehtimisiin. Asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen, ole hyvä!"Jänis märehtii tänäkin päivänä, vaikkakaan ei samalla menetelmällä kuin lehmä tai lammas."
Jäniksen koprofagia ei ole märehtimistä. Jäniksellä ei ole märehtijän etumaharakennetta, joka kantajansa märehtijäksi määrittelee.
"Muuten, on tärkeämpää ensin tutustua Jeesukseen Kristukseen, kuin keskittyä lepakoihin ja jänisten märehtimisiin. Asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen, ole hyvä!"
Jos Raamatun väitetään olevan kokonaan totta, niin sitä väitettyä totuutta tarkasteltaessa olisi vilpillistä ikuisesti sivuuttaa seikkoja toisten kustannuksella.
- Kiitos..
Täytyy nyt kritisoida viestiketjun aloittajan motivaatiota tässä. Käytän samoja argumentteja jota sukupuolineutraalin avioliiton kannattajat käyttivät. Mitä haittaa teille on siitä jos joku on sellainen kuin on ja toteuttaa muuten maan lakeja? Eikö kaikkien tulisi elää tässä maailmassa tulematta syrjinnän kohteeksi tai joutumatta selittelemään omia valintojaan?
Viestisi on todella halventavan sävyinen eikä ainakaan kerro siitä että itse olisit etsinnän alla. Jos tavoitteenasi todella on halventaa uskon asioita ja todistaa omaa jumalattomuuttasi niin hyvin vähän näytät sillä saavuttavan. Jos käännytit edes yhden kristityn ateistiksi tällä viestiketjusta niin onnittelut, vaikka en usko sinun niin tehneen. Viha elää ihmisessä ja moraalittomuus on täysin ihmismielestä kasvava asia jota toteutetaan yhä sairaimpien perverssioiden avulla. Tämä jumalattomuus ihmisessä saa hänet arvostamaan vain itseään ja omia mielitekojaan joka ainakin antaa minulle erittäin hyvän syyn uskoa johonkin muuhun kuin ihmiseen. Ja jota vastaan te ateistit jatkuvasti teette agressiivisa hyökkäyksiä. Se vain kertoo oman mahtinsa. Eihän se olisi niin mahtava ellei se aiheuttaisi teissä niin suurta vihaa ja pelkoa.- tiedon väärti
"Tämä jumalattomuus ihmisessä saa hänet arvostamaan vain itseään ja omia mielitekojaan"
Niinhän te tapaatte luulla...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.1876368Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni2133696Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on203287Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a602931Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,942658Tämä on persut
Persut kannattavat koko Suomen alueiden luovuttamista Venäjälle. Kannattavat myöskin väestönvaihtoa suomalaisten ja ven32544IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-322273Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.342027- 751835
Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna
Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:581815