eläkeläisiä uhkaa suuri vaara

leipäjonoon

Halutaan leikata indeksikorotukset monelta vuodelta. köyhyyttä lisää. Uusi kellokas asiaan Timo Viherkenttä. Aamun hesuri.
Nyt herättävä etuja puolustamaan. Valtaosa eläkkeistä on alle 1400€/kk.

101

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee siis parhaasi että työ ja veron-maksu lisääntyy Suomessa.
      Maksa enemmän veroja, koska sinulla on rahaa vielä.
      Älä aina valita.

      H.

      • ei auta valitus

        Nyt toimittava, että konnat ei pääse siirrettyyn palkkaan käsiksi. Sinulta voidaan eläke poistaa, kun olet niin vitun typerä ja kannatat eläkeläisten sortoa!


    • Nai nai

      Haluan öluen ja naisen.

    • eppu2

      Katselin Hesarin nettilehtä, en sieltä löytänyt tuota asiaa, taisi olla paperilehdessä.
      Kaivan vanhan traktorin, auran ja äkeen ladosta ja teen leipäni vaikka itse, mutta leipäjonoon en mee, en varmalla mee.

    • :::::

      Olen ollut muutaman vuoden eläkkeellä. Nykyisin jää käteen vähemmän kuin eläkkeelle jäädessäni. Verotus on muuttunut niin paljon jokaisen "korotuksen" myötä.
      Onneksi on aika hyvä eläke joten se riittää.

      • eppu2

        Jo aikaisemmat hallitukset siirtelivät tehtäviä kunnille ja vähensivät valtionosuuksia.
        Se johti siihen, että useimpien kuntien on pitänyt nostaa kunnallisveroa.
        Koska kaikki, myös pienituloiset maksavat kunnallisveroa (yli 2000/kk ansaitsevat maksavat valtionveroa) hallituksemme ovat kuntien kautta tulleet enemmän myös pienituloisten kukkarolle ja kunnanpäättäjät saivat syyt veronkorotuksista niskoilleen.

        Nyt, kun kuuluu vaaliääniä, että työn verotusta tulisi laskea (mikä sinällään olisi tietysti hyvä asia), se ei muuta kutaveroäyriä


    • rahat loppu

      eipäs enää avusteta omia lapsia hädässä, saati lapsenlapsia

    • rahat loppu

      No, jospa vyötärö kapenis itseltäni, eli hyviäkin puolia löytyy :)

    • eläkevalittajat ry

      Päätökset asiasta on jo tehty, mutta käsittääkseni vain vuoteen 2017 saakka. Lipposen ajoista saakka tämä on on ollut kokeilua. Miten paljon näitä voikaan kiristää, ennen kuin rekyyli iskee. Eläkeläiset on niin pullamössöjengia, että ainoa syntyvä protesti on vaikuttaminen nukkuvien puolueessa. Jossain vaiheessa, joku puolue tekee tästä vaaleihin yhden päätäkyistä. Sitten nähdään haluaako eläkeläiset vaikuttaa, edes hetken.

      • meillä on liikaa

        Omaan pesään paskojia.. Kannattavat eläkeläisten nälkiinnyttämistä.. Ovatko demuretaleita?


      • meillä on liikaa kirjoitti:

        Omaan pesään paskojia.. Kannattavat eläkeläisten nälkiinnyttämistä.. Ovatko demuretaleita?

        "meillä on liikaa"

        Minä olen Demari.
        Demokratia velvoittaa minua ottamaan huomioon rikkaatkin.
        Jos en ottaisi, olisin diktaattori.
        Sehän olisi ihan pashamaista.

        H.


      • demarina sinulle
        hunksz kirjoitti:

        "meillä on liikaa"

        Minä olen Demari.
        Demokratia velvoittaa minua ottamaan huomioon rikkaatkin.
        Jos en ottaisi, olisin diktaattori.
        Sehän olisi ihan pashamaista.

        H.

        Oli tärkeää yhteisöveroalemokakin. Siirtää miljardi tasaveroihin ja eläkeläisten maksettavaksi. Tarvitiin siihen indeksikorotusten leikkauskin..
        Nyt nää roistot, demukoirat pannaan oppositioon pahanteosta!


      • demarina sinulle kirjoitti:

        Oli tärkeää yhteisöveroalemokakin. Siirtää miljardi tasaveroihin ja eläkeläisten maksettavaksi. Tarvitiin siihen indeksikorotusten leikkauskin..
        Nyt nää roistot, demukoirat pannaan oppositioon pahanteosta!

        "demarina sinulle"

        Jep.
        Kauheata on luomamme demokratia.
        Mihin se vielä johtaakin?

        H.


      • saa nähä..
        hunksz kirjoitti:

        "demarina sinulle"

        Jep.
        Kauheata on luomamme demokratia.
        Mihin se vielä johtaakin?

        H.

        Nyt jo sikamaiseen eläkeläisten ja köyhien sortoon varakkaiden kustannuksella.. Yhteisöveroalemoka ja indeksikorotusleikkaus/tasaveronostot!
        Demutie, tuhontie. Iso Paavo sen aloitti ja nauttii nyt rangaistustaan ja Jutta, kohta Rinnekin!


      • saa nähä.. kirjoitti:

        Nyt jo sikamaiseen eläkeläisten ja köyhien sortoon varakkaiden kustannuksella.. Yhteisöveroalemoka ja indeksikorotusleikkaus/tasaveronostot!
        Demutie, tuhontie. Iso Paavo sen aloitti ja nauttii nyt rangaistustaan ja Jutta, kohta Rinnekin!

        "saa nähä.."

        Onneksi me kuolemme ennen kuin Demokratia.
        Jättäkäämme siis haukkumiset lapsillemme.

        H.


      • ei levätä
        hunksz kirjoitti:

        "saa nähä.."

        Onneksi me kuolemme ennen kuin Demokratia.
        Jättäkäämme siis haukkumiset lapsillemme.

        H.

        Ennen kuin on kostetiu sortajille, demareille ja kokoomukselle. Näin toimii usein hokemasi demokratia!


    • Ei mikään yllätys. Tämän palstan ikäluokka on tottunut maksamaan itse kaikesta. Osa meistä ei saa eläkettä läheskään kaikista palkoistaan, vaikka on maksanut täysimääräiset eläkemaksut. Eläkkeet alkoivat myös karttua vasta 24-vuotiaana.

      Lastenhoidosta olemme maksaneet itse, eikä lapsenhoitajan palkkoja saanut vähentää tuloveroista, ei edes yhteiskunnalle maksettujen virallisten "lisämaksujen" osalta. Esim. Helsingissä kunnallisia hoitopaikkoja oli tarjolla vähän, ja yksinhuoltajien kaksoset olivat etusijalla jonossa.

      Kun olin joskus 50 ikäisenä muutaman kuukauden työttömänä, totesin, että eläketulon karttuma oli siltä ajalta suurempi kuin muutamien osa-aikaisten työsuhteiden eläkemaksujen karttuma.

      Onneksi suurin osa meidän ikäluokastamme tietää, miten senttejä voi venyttää.

      Millaisia toimia aloittaja ehdottaa etujemme puolustamiseksi?
      Historiaa emme voi muuttaa, mutta tulevaisuuteen...

      • hyvin helppoa se

        Vaalissa kenkää eläkeläisten syöjille, ketkukokareille ja tollodemuille. Näin lähtee niiden valitsemat eläkeläisiä vainoavat virkamiehetkin pikkuhiljaa vaihtoon. Helppoa, kuin heinänteko. Ei kukaan sorra eläkeläisiä, jos valtakirja äänestäjiltä ,puuttuu!


    • tuhon tie

      Epätoivoissaan juuri demarit voisi tavoitella "eläkejytkyä", eli kääntää täysin Lippoksen eläkeläisten tappopolitiikan.

      Hätävetona voisi olla ainoa toimiva. Perääntyminen kela-maksuissa, jne. voisi olla myös paikallaan -siis paluu juurille. Vain se voi auttaa.

    • pistelee vihaksi ---

      kuka / ketkä politikot pistetään syytteeseen eläkeläisten ja työttömien ja muutenki köyhien kurjistamisesta,
      heillä ittellään on yli kymppitonnin palkka kk monella paljon paljon yliki,
      kuinka ne kehtaa tulla köyhänkansan rahapussille,
      KORJAISIVAT ensin omat palkansa kohtuuteen,
      -- suomessaki alkaa paukkua tällä vahudilla, jos kansalaisia vielä enemmän riistetään kun samaan aikaan muttamat johtajat ja kansanedestajat itse vetää miljoonia
      kansan kustannuksella omaan taskuunsa,
      Katainen OLI pahin VALEHTELIJA suuvaahdossa se huusi ettei veronmaksajien rahapussille tulla,
      nyt hänen tekemiä TYHMYYKSIÄ korjataan eläkeläisten ja köyhien kustanuksella,
      OSAAVATKO päättäjä edes hävetä tekojaan ,, epäilen,

      • tyhmä.

        Kyllä kansa tietää ehkä Timokin.
        Kehoittaisin äänestämään olisitte tyytyväisiä vai olisitteko.


    • kokoomus 4ever

      Kokoomuslainen eläkeläinen äänestää kokoomusta, demari demaria. Saatte ihan sitä, mitä tilaatte. Vasta, kun joku puolue lupaa tehdä tästä uskottavasti lopun, muut hermostuu. Sitten nähdään, menettekö samaan vaalikarsinaan.

    • Nuoruuteni tein työtä ihan hyvillä tienesteillä. En nainut nuorena ja alkanut sikiämään vaan loin pohjaa hyvälle elämälle. Avioliittoni ajan olin hyvätuloinen rouva ja kun erosin hyvätuloinen yksinhuoltaja yrittäjä. Lapset saivat puutteettoman lapsuuden ja nuoruuden. Elettin ja matkusteltiin.

      En maksanut yrittäjänä ollessa itselleni tulojen mukaista eläkettä, mutta enpä eläkeikää tuolloin edes ajatellut.

      Tein parhaan mahdollisen ratkaisun elää hyvin silloin kun eniten rahaa tarvittiin. Nyt lapset on maailmalla, pärjäävät, ovat hyvissä tienesteissä. Itse tulen toimeen nyt vähemmällä ja onhan minulla hyvää eläkettä nauttiva mies.

      Mitäpä minä valittamaan, eläkekkeeni ei ole häävi mutta menettelee. Ruotsista saan eläkettä ajalta jolloin eläke ei vielä Suomessa kertynyt. Kokonaistyöeläkkeeni kertyi vuosikymmeniä muiden palveluksessa.

      Oli hieno uutinen kuulla, että S-ketju ja perässä K-ketju ja just tuli älypuhelimeeni tieto, että Lidlkin alentaa ruokien hintoja. Mitä nimä muuta tarvitsen kuin lämmintä ja ruokaa, matkaelämyksiä ja harrastuksia arjen täytteeksi.

      • nyt on kyse

        Eläkkeidenleikkauskiimasta. Se on estettävä!


      • nyt on kyse kirjoitti:

        Eläkkeidenleikkauskiimasta. Se on estettävä!

        Noinkö meinaat estää?


    • kulutettu eläke

      Miten suhtautua? Ainakin minun kohdalla on käynyt niin, että olen jo kuluttanut maksamani työeläkkeet. Jouduin ennenaikaiselle eläkkeelle fyysisten syiden/leikkausten jälkeen 51 vuotiaana. Ensi vuonna täytän 70v. Eli olen jo kuluttanut eläkkeeni ja elän "loisena" työssäkävijöiden kustannuksella.
      Työeläke, jota kerrytämme eläkemaksuilla ( työntekijä työnantaja) työhistoriaamme perustuen, riittää n 15 - vuodeksi kunkin elinaikana. Sen jälkeen jokainen elää työssäkävijöiden kustannuksella.
      Kun elinikä on noussut ja nousee kaiken aikaa, ei eläkevarat on niukassa ja pohja näkyy.. Jos on mahdollista olla työelämässä ad 65v ja elää 80 vuotiaaksi, eläkemaksut kattanevat koko eläkeiän, mutta useampi elää paljon pitempään.

      • olet tosiaan

        Raskaan lääkityksen tarpeessa harhoinesi! Mites ne, jotka kuolee ennen eläkkeelle pääsyä. Maksaneet eläkemaksuja 16-vuotiaasta lähtien. Mikään pohja ei näy. Nyt vain suunnitellaan eläkeläisten ryöstöä!
        Oletko näitä omanpesänlikaajia? Mites vakuutuksissa, jos talo palaa?


      • kulutettu eläke
        olet tosiaan kirjoitti:

        Raskaan lääkityksen tarpeessa harhoinesi! Mites ne, jotka kuolee ennen eläkkeelle pääsyä. Maksaneet eläkemaksuja 16-vuotiaasta lähtien. Mikään pohja ei näy. Nyt vain suunnitellaan eläkeläisten ryöstöä!
        Oletko näitä omanpesänlikaajia? Mites vakuutuksissa, jos talo palaa?

        Anteeksi, kun olet käsittänyt väärin, jos luit viestini siten, että puolustan eläkeläisten eläkkeiden leikkaamista, alentamista tms..? En tosiaa sellaista kannata. Muistutin vain, että me useimmat eläkeläiset olemme kuluttaneet maksamamme eläkkeet. Yhteiskunta on vaan siten rakennettu kuin on. Eläkeläisille kuuluu yhtä lailla samat oikeudet, kuin palkansaajille ym. Korotukset ym.. Enkä elä harhoissa eikä lääkityksen alaisena.


      • ent. siivoojaparka
        kulutettu eläke kirjoitti:

        Anteeksi, kun olet käsittänyt väärin, jos luit viestini siten, että puolustan eläkeläisten eläkkeiden leikkaamista, alentamista tms..? En tosiaa sellaista kannata. Muistutin vain, että me useimmat eläkeläiset olemme kuluttaneet maksamamme eläkkeet. Yhteiskunta on vaan siten rakennettu kuin on. Eläkeläisille kuuluu yhtä lailla samat oikeudet, kuin palkansaajille ym. Korotukset ym.. Enkä elä harhoissa eikä lääkityksen alaisena.

        Useimmat?


      • bessie*
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Useimmat?

        Useimmat.

        Nykyiset työssä käyvät maksavat suuren osan eläkkeistä, olisiko jotain 2/3 ja 1/3 rahastoidaan. Valtio maksaa kokonaan kansaneläkkeet ja jotkut muut eläkkeet, eli me veronmaksajat.

        Joidenkin vakuutusmatemaatikkojen mielestä eläkevaroja ei ole riittävästi. Ehkä on ehkä ei, tilanteethan muuttuvat koko ajan (verotulot, kuolevuus, tuotot jne.) ja päätökset tehdään tilastojen ja laskelmien pohjalta. Varmaa on se, ettemme voi, eikä meillä ole oikeutta ottaa rahastoiduista eläkevaroista ja niiden tuotoista ikään kuin ne olisivat meidän omia säästöjämme.


      • eppu2

        1/4 osa eläkemaksuista rahastoidaan. Jokainen sukupolvi vuorollaan kantaa eläkekortensa kekoon.

        Kansaneläkkeet maksetaan valtion varoista. Kaikista verovelvollista yli puolet ei maksa valtionveroa ja ikävä kyllä näyttää siltä, että joukko kasvaa mm. jatkuvien irtisanomisten myötä.

        Osa ei tietysti ehdi nautti jälkipalkasta, vaan poistuu ennen sitä.
        Se jää tietysti toisten hyödyksi.

        Emme enää ole samanlainen hyvinvointivaltio miksi se luotiin, mutta sivistysvaltio kai vielä olemme.

        Joten nämä loispummihuutamiset voimme jättää omaan arvoonsa.


      • oikeus on
        bessie* kirjoitti:

        Useimmat.

        Nykyiset työssä käyvät maksavat suuren osan eläkkeistä, olisiko jotain 2/3 ja 1/3 rahastoidaan. Valtio maksaa kokonaan kansaneläkkeet ja jotkut muut eläkkeet, eli me veronmaksajat.

        Joidenkin vakuutusmatemaatikkojen mielestä eläkevaroja ei ole riittävästi. Ehkä on ehkä ei, tilanteethan muuttuvat koko ajan (verotulot, kuolevuus, tuotot jne.) ja päätökset tehdään tilastojen ja laskelmien pohjalta. Varmaa on se, ettemme voi, eikä meillä ole oikeutta ottaa rahastoiduista eläkevaroista ja niiden tuotoista ikään kuin ne olisivat meidän omia säästöjämme.

        Systeemi luotu ja kymmeniä vuosia itse maksoimme. Käsi ei vapise vaatiessa eläkettäni! Olisin voinut maksa enemmänkin, jos olisivat pyytänyt. Ne jotka eli meidän rahoilla, ei olleet mitään maksaneet!

        Joten turha urputtaa rahan loppumista!


    • ...

      Ihan hyvä asia.

      Loispummit imee maan kuiviin, pakkohan sille jotain on tehdä. Ei työtä tekevillä enää ole mahdollisuuksia enää elättää koko ajan kasvavaa pummilaumaa.

      =DW=

      • Pirre*

        Miten vaan saataisiin ne nuoret pummit töihin, jotka ei ole tippaakaan vielä meidän -, eikä omaansakaan maksaneet, - kuka heidät sitten elättää; meijjän pää kallistuu kohti maata 20 - 25 vuoden sisälle, joten melkein ne meiltä kerätyt rahat riittävät meidän eläkkeisiin, ja suurin osa kuolee jo heti ensimmäisen eläkkeensä kuitattuaan.


      • näin se vaan on

        EItyöttömät nuoret ole itse syylisiä työttömyyteen ja köyhyyteen, syy on täysin politiikojen aiheuttama,
        siis tämä EU politiikka on syylinen nuorten työttömyyteen, ja yleensäkki suureen työttömyyteen,
        älkää syylistäkö työttömiä,


      • Pirre*
        näin se vaan on kirjoitti:

        EItyöttömät nuoret ole itse syylisiä työttömyyteen ja köyhyyteen, syy on täysin politiikojen aiheuttama,
        siis tämä EU politiikka on syylinen nuorten työttömyyteen, ja yleensäkki suureen työttömyyteen,
        älkää syylistäkö työttömiä,

        Monet on, ollaan niin jämähdetty omaan paikkakuntaan ja kaveripiiriin ettei uskalleta tai haluta lähteä äidin ja isän helmoista töitä etsimään, tai kouluttautumaan esim. uuteen ammattiin, - potkaiskaa hyvät ihmiset lapsenne ajoissa ulos kotoa, silleen siivet kasvattaen kantaviksi.


    • tpsl b56

      eläkeläisen suurin kyykyttäjä SDP Lipposen ajoista lähtien.Jospa nyt kartettaisi tätä uus oikeistoa joukolla.

    • eläkkeiden turva

      Niin kauan kuin Alko on valtion bisnes, olisi korkea aika alkaa tappaa eläkkeellä olevat ja sinne siirtymässä olevat "päivän kossulla". Jonkinlainen korttisysteemi pystyyn, jolla eläkeläinen saa päivittäisen lekansa. Annos on oltava ainakin toi, tai ne kituu liian kauan ja mikä hirveintä, aiheuttaa erikositerveydenhoitoon lisäkustannuksia. Viina tappaa varmasti ja eläkerahat säästyy.

      • eppu2

        Pitkä se on matka sinullakin, edes jonkinlaiseen sivistykseen.


    • Leinoa mukaillen

      Matkat tuntuu aina pitkiltä, jos niitä mittaa. Sivistys on kuin kulttuuri. Kuldyyri, kuldyyri, siit huuto meill on suuri, mutta mikä se on se kuldyyri? Onko se meillä tuon kaiken karikatyyri.

    • bessie*

      Ajattele posetiivisesti. Vaaran tunne pitää valppaana. Valpas asenne pitää aivot virkeinä ja toimintakykyisinä. Toimintakykyisillä aivoilla selviät tilanteesta kun "suuri vaara" lopulta hyökkää päällesi, repien sinulta muutaman euron kuukausittain.

      http://youtu.be/pqn9pwivz9U

    • kaikuja1

      Lähdetään keräämään kansalaisadressia sen puolesta että indeksikorotusten leikkaus pitää purkaa.
      Meitä eläkeläisiä on niin paljon, meillä olisi joukkovoimaa.
      Löytyisikö innokasta alullepanijaa?

      • tuntematoon

        Voi olla eessä eläkkeen alennuksia lähitulevaisuudessa


      • ennustan jäädytyksiä
        tuntematoon kirjoitti:

        Voi olla eessä eläkkeen alennuksia lähitulevaisuudessa

        Niinpä. Ja kun liikkeet alentavat ruuan hintoja vapaa-ehtoisesti niin voi ennustaa, ettei tule indeksikorotuksia ja tuskin työssäkävijöille palkankorotuksia vuosiin. Perusteluina ruuan hintojen alennukset. Eläkkeet ja palkat jäädytetään.


      • "kaikuja1"

        Minä en lähde mukaan.
        Minun ei tarvitse.
        Tiedän myös liiankin hyvin että Suomella ei ole moiseen leikkiin varaa.
        Lapsillemme pitää jäädä edes sen verran että saavat kukkia hankittua
        haudoillemme.
        Eikä sekään niin tärkeätä ole.

        H.


      • jaatko jo
        hunksz kirjoitti:

        "kaikuja1"

        Minä en lähde mukaan.
        Minun ei tarvitse.
        Tiedän myös liiankin hyvin että Suomella ei ole moiseen leikkiin varaa.
        Lapsillemme pitää jäädä edes sen verran että saavat kukkia hankittua
        haudoillemme.
        Eikä sekään niin tärkeätä ole.

        H.

        Eläkkeesikin lapsille? Mitä meillä ei ollut, mutta nykylapsilla oli: ilmaset tarhat,esikoulut ,hyvä kouluruoka, opintotuet, valtion takaukset, hienot opiskelija asunnot, eläke alkaa kerttyä niillä heti.


      • jaatko jo kirjoitti:

        Eläkkeesikin lapsille? Mitä meillä ei ollut, mutta nykylapsilla oli: ilmaset tarhat,esikoulut ,hyvä kouluruoka, opintotuet, valtion takaukset, hienot opiskelija asunnot, eläke alkaa kerttyä niillä heti.

        "jaatko jo"

        Mitä väliä sillä meille enää on?
        Lasten tulevaisuus kun on paljon hauskempi.

        H.


      • mulle on
        hunksz kirjoitti:

        "jaatko jo"

        Mitä väliä sillä meille enää on?
        Lasten tulevaisuus kun on paljon hauskempi.

        H.

        Elän täysillä, enkä mitään lapsia ajattele. Niillä oma elämä.


    • tiiä häntä

      saa nähhä jos asumistukikin pienenee..

      • "tiiä häntä"

        Toivotaan.
        Lapset tarvitsevat sitä enemmän kuin me.

        H.


    • tiiä häntä

      no sittee, minä just arvelinkii, et lapset,eehän meellä ennää oo mittää hättää...

    • nyhveröt

      Kuten joku jo totesi, eläkeläiset on pullamössöjengiä. Tämän tietäen poliitikot voivat jatkaa eläke-etujen kavennuksia. Sitä saa, mitä tilaa, joten menkää eteenpäin Lipposen viitoittamalla tiellä. Vaalit on kohta.

      • eikö niin

        Lipponen oli kunnon mies


      • ranttikenkämiehiä..
        eikö niin kirjoitti:

        Lipponen oli kunnon mies

        Nautti varmaan demumaisesti suuresti latoessaan eläkeläisiä ja köyhiä munille ranttikengällä..
        Eli leikkasi sikana etuuksia.


      • sitä
        ranttikenkämiehiä.. kirjoitti:

        Nautti varmaan demumaisesti suuresti latoessaan eläkeläisiä ja köyhiä munille ranttikengällä..
        Eli leikkasi sikana etuuksia.

        Tikulla silmään joka vanhoja muistelee


      • kirottu olkoon hän
        eikö niin kirjoitti:

        Lipponen oli kunnon mies

        "eikö niin "

        HAH HAH mihin mennää nauramaan,
        siinä kautta aikojen suomen pahin ja tyhminen politikko mitä suomessa ikinä on ennen ollu,
        lipponen on pahin politikko joka on saanu suurta vahinkoa aikaan työtätekevän eläkeläisten ja työttömien kansalaisten riistäjänä,
        koko suomi on lipposen aikoinaan tekemien typerien päärösten seurauksena nyt kaulaa myöten suurissa vaikeuksissa ,
        eli suomi on konkurrsikypsä,
        jos olisi silloin aikoinaan ottanu huomioon Väyrysen älykkäät ajatukset ja niitä veny yhdessä eteenpäin ei suomi olisi nyt näissä vaikeuksissa,


      • olis kirveellä töitä
        kirottu olkoon hän kirjoitti:

        "eikö niin "

        HAH HAH mihin mennää nauramaan,
        siinä kautta aikojen suomen pahin ja tyhminen politikko mitä suomessa ikinä on ennen ollu,
        lipponen on pahin politikko joka on saanu suurta vahinkoa aikaan työtätekevän eläkeläisten ja työttömien kansalaisten riistäjänä,
        koko suomi on lipposen aikoinaan tekemien typerien päärösten seurauksena nyt kaulaa myöten suurissa vaikeuksissa ,
        eli suomi on konkurrsikypsä,
        jos olisi silloin aikoinaan ottanu huomioon Väyrysen älykkäät ajatukset ja niitä veny yhdessä eteenpäin ei suomi olisi nyt näissä vaikeuksissa,

        Jos haluat etsiä tosi torvia politiikkoja niitä löytyy iso liuta perussuomalaisista, sana ei riitä kertomaan


      • mitä vaan
        olis kirveellä töitä kirjoitti:

        Jos haluat etsiä tosi torvia politiikkoja niitä löytyy iso liuta perussuomalaisista, sana ei riitä kertomaan

        Muta demareista ne jotka leikkas eläkkeet,nuija!


      • parempi
        sitä kirjoitti:

        Tikulla silmään joka vanhoja muistelee

        Eikö köysikaulaan pahantekijöille?


    • hytinä

      Indeksi eli hintaindeksi kertoo hintojen muutoksen prosenteissa johonkin perusvuoteen verrattuna. Elinkustannusindeksi esimerkiksi kuvaa elämisen kustannusten keskimääräisiä muutoksia ajanjaksosta toiseen, kun taas kuluttajahintaindeksi on kotitalouksien ostamien tavaroiden ja palveluiden hintojen kehitys sekä keskimääräisen hinnan mitta. Kuluttajaindeksi kertoo, kuinka paljon palveluiden ja tavaroiden hinnat sekä kuluttajien palkat ja eläkkeet muuttuvat ajan myötä. Myös bruttokansantuotteen muutokset on yleinen mittauskohde.

      Virallista inflaatiota mitataan erilaisilla hintaindekseillä, joka vaikuttaa muun muassa erilaisiin indeksikorotuksiin. Eläkkeet ovat esimerkiksi sidottu indeksiin, joka tarkoittaa että elinkustannusten noustessa myös eläkkeet nousevat. Opintotuki sitä vastoin ei ole sidottu indeksiin vaan pysyy samana huolimatta kustannusten noususta.

      Elinkustannusindeksi on pitkä aikasarja eri vuosien kuluttajahintaindekseistä ja sen avulla voidaan tarkastella pidempää aikaväliä.

      Tällaista Tietoa löytyi e-conomic sivustolta.

      Kun bruttokansan tuote Suomessa oli vuonna 2013 -1,3% niin onhan se melko mahdotonta saada suuria indeksikorotuksia mihinkään sosiaaliseen tukeen.

      • ei ole pöljä

        Yli 3% tuli eläkeläisille takkiin demuretkujen takia..


      • näin se menee
        ei ole pöljä kirjoitti:

        Yli 3% tuli eläkeläisille takkiin demuretkujen takia..

        Takkiin tai ei, taloudellinentila ratkaisee


      • onhan tollo
        näin se menee kirjoitti:

        Takkiin tai ei, taloudellinentila ratkaisee

        Ainako sinua kustaan silmään?


      • näin se menee
        onhan tollo kirjoitti:

        Ainako sinua kustaan silmään?

        Sairasluontoinen, minua ei kusta ja turhaan ootat lähivuosina korotuksia


      • en oota
        näin se menee kirjoitti:

        Sairasluontoinen, minua ei kusta ja turhaan ootat lähivuosina korotuksia

        Olen tottunut vaatiman mitä minulle kuuluu. Kukaan ei ole ilman rangaistusta minua loukannut, ei demutollotkaan eläkkeitä leikkaamalla!
        Toimintaa alistuvat luuserit!


      • en oota kirjoitti:

        Olen tottunut vaatiman mitä minulle kuuluu. Kukaan ei ole ilman rangaistusta minua loukannut, ei demutollotkaan eläkkeitä leikkaamalla!
        Toimintaa alistuvat luuserit!

        "en oota"

        Kuka päättää mitä sinulle kuuluu?

        H.


      • minä itse
        hunksz kirjoitti:

        "en oota"

        Kuka päättää mitä sinulle kuuluu?

        H.

        Olen täysipäinen ja tunnen lait ja asetukset, sopimukset. Minua ei kusta sinunlailla silmään!


      • minä itse kirjoitti:

        Olen täysipäinen ja tunnen lait ja asetukset, sopimukset. Minua ei kusta sinunlailla silmään!

        "minä itse"

        Kenen rahoilla päätät?

        H.


      • pöljä
        hunksz kirjoitti:

        "minä itse"

        Kenen rahoilla päätät?

        H.

        Omilla, mitkä minulle kuuluu, en sinun!


    • sdp voittoon

      Kaikille eläkeläisille! Äänestäkää demareita. Jutta osasi Lipposen jälkeen jo näyttää suunnan, minne ne eläkerahat on tarkoitettu. Siitä on takuut. Rinne vannoi, että takuut pitää. Nyt kaikki äänestämään demareita. Vastuunkantajapuolueena ne on aina osanneet ajaa eläkeläisen etua. Muistakaa, että sillä äänellä on merkitystä!

      • tosimerkitys

        Kostaa eläkeläisten syönti tollodemuille ensi vaalissa, EI niille ääntä!


      • oma etu lähinnä

        Onhan noista nähty ja koettu jo vuosien aikana, ettei mikään puolue voi parantaa eläkeläisten asemaa. Ihan sama ketä äänestää vai äänestääkö ketään tai mitään.
        Tyhjän saa pyytämättäkin. Kaikki poliittiset päättäjät viis veisaavat eläkeläisten kuin muidenkaan aseman parantamisesta. Tärkeintä on, että oma palli pysyy ja muhkea tili tulee kulukorvauksineen ja eikä hätää vaikka palli menee alta, onhan se "sopeutumiseläke" valmiina jolla elää vallan hyvin, kun ei pröystäile.


      • oma etu lähinnä kirjoitti:

        Onhan noista nähty ja koettu jo vuosien aikana, ettei mikään puolue voi parantaa eläkeläisten asemaa. Ihan sama ketä äänestää vai äänestääkö ketään tai mitään.
        Tyhjän saa pyytämättäkin. Kaikki poliittiset päättäjät viis veisaavat eläkeläisten kuin muidenkaan aseman parantamisesta. Tärkeintä on, että oma palli pysyy ja muhkea tili tulee kulukorvauksineen ja eikä hätää vaikka palli menee alta, onhan se "sopeutumiseläke" valmiina jolla elää vallan hyvin, kun ei pröystäile.

        "oma etu lähinnä"

        Liitypä siis puolueeseen ja katso mihin asti pääsi riittää.
        Saatat huomata, että eläkeläinen ei enää maata pelasta.
        Kyllä toivo lepää ihan muualla.
        Puolueessa voit myös luoda aloitteita, jotka johtavat isojen firmojen
        perustamiseen.
        Sitten voit niiden rahat suunnata eläkeläisille.
        Jos se pääsi riittää.

        H.


      • tyhjät lupaukset
        hunksz kirjoitti:

        "oma etu lähinnä"

        Liitypä siis puolueeseen ja katso mihin asti pääsi riittää.
        Saatat huomata, että eläkeläinen ei enää maata pelasta.
        Kyllä toivo lepää ihan muualla.
        Puolueessa voit myös luoda aloitteita, jotka johtavat isojen firmojen
        perustamiseen.
        Sitten voit niiden rahat suunnata eläkeläisille.
        Jos se pääsi riittää.

        H.

        Osuit oikeaan. Ei eläkeläinen maata pelasta. Ei tosiaan. Eikä ammattipolitikko pelasta eläkeläistä oli tämä kuin huonossa asemassa ja pienellä eläkkeellä. Politikolle on tärkeää "pelata" ja varmistaa oman tilipussinsa.Luulisi, että jokainen joka nähny elämää liki 70-vuotiaaksi on oikeassa.


    • att2

      Pulla kansa elää ja huutaa.

    • pullamössösukupolvet

      Jos eläkeläisten äänet kelpaa vaan nukkuvien puolueelle, on meillä ihan liian suuret eläkkeet. Niistä kannattaa jatkossakin leikata!

      • toisenposken kääntäj

        Nösöjä pannaan aina alta lipan, koulukiusataan, työpaikkakiusataan ja lopuksi leikataan eläkkeet!

        Kait ne haudataankin lopuksi kirkkomaan ulkopuolelle!


    • Korppis*

      En malta olla heittämästä piikiä tähän ketjuun. Leipäjonossa saa ilmaista leipää ja soppatykillä ilmaista ruokaa miksi sitä mahdollisuutta halveksimaan ; )) Hyvää on ollut hernesopat ja savulihakeitot soppatykeissä, lisuna ruisleipää, voita ja mehua.
      Massu on tullut täyteen ja kauppareissu puolet halvemmaksi.


      Ai niin Hunksi en ole feikki en vain aina kehtaa kirjautua.

      • kukaan ei

        Halveksi leipäjonossa kävijöitä. Silti ei anneta demumulkeroiden ajaa eläkeläisiä sinne parijonossa pahuuttaan!


      • €--
        kukaan ei kirjoitti:

        Halveksi leipäjonossa kävijöitä. Silti ei anneta demumulkeroiden ajaa eläkeläisiä sinne parijonossa pahuuttaan!

        Pitkikiä ovat leipäjonot talvipakkasella kuin nälkävuodet no eikäy kateeksi, kyllä siellä käy sellasiakin joiden ei tarttesi käydä


    • ennustajaeukko

      Tulemme näkemään lähikuukausina "eläkeläisen asialla" olevia politrukkeja. Se puolue, joka ymmärtää ottaa eläkeläisten asian kärkihankkeeksi, ostaa halpoja ääniä.

      • ei halpoja

        Jos ajaa eläkeläisten etua, saa tuen. Jos pettää, kuin demuretkut, kosto kauhea!


      • demaristinen
        ei halpoja kirjoitti:

        Jos ajaa eläkeläisten etua, saa tuen. Jos pettää, kuin demuretkut, kosto kauhea!

        Ei demarit yksin päätä ei des Rinne


      • näin vaan meni
        demaristinen kirjoitti:

        Ei demarit yksin päätä ei des Rinne

        Puheenjohtaja vaalikisassa Rinne kehu peruvansa lapsilisä-ja eläkeleikkaukset. Niin vain rinta rottinkilla leikkas, jos demarit ei olisi sitä halunnut, ei olisi leikattu. Rinne edusti demareita ja vannoi leikkausten hyvyyttä. Olis ottanut loparit vaikka ,jos ei haluaisi leikata. Hankki hamekankaan!


      • hyvä näin
        näin vaan meni kirjoitti:

        Puheenjohtaja vaalikisassa Rinne kehu peruvansa lapsilisä-ja eläkeleikkaukset. Niin vain rinta rottinkilla leikkas, jos demarit ei olisi sitä halunnut, ei olisi leikattu. Rinne edusti demareita ja vannoi leikkausten hyvyyttä. Olis ottanut loparit vaikka ,jos ei haluaisi leikata. Hankki hamekankaan!

        Mielestäsi demarit yksin päättää, empä tuota ole kuullut jos sitten äänestäisi demareita


    • eppu2

      Peruslakivaliokunnan puheenjohtajan mukaan Sote-uudistuksessa kunnat joutuisivat rajuihin veronkorotuksiin.
      Joitain kohtia kait voitaisiin hyväksyä ja joitain pitäisi tarkistaa.
      Niimpä niin, taasko kuntien kautta pienituloiset pannaan sote-sopankin maksajiksi.

      Alunperinhän piti vain palvelujen parantua. (valetta sekin)

    • att2

      Onko se huono, ei Ruotsissa ole suurempia tavallisilla työläisillä.

      Tiedän Suomessa on suuret erot eri aloilla palkoissa ja eläkkeissä.

      Ruotsissa laskee eläkkeet kukaan ei sano mitään. Suomi on siitä hyvä että sanotaan tosin mitään ei tapahdu.

      Olen maksanut n. 2500e/v netto suurempaa veroa vuosia kuin työssä käyvä ja tässä ei ole kysymyksessä omaisuus vaan tulo eläkkeistä.

    • isänmaan asialla

      Parahin att2! Lue tekstisi ennen lähettämistä. Mutta muille! Äänestäkää demareita! Aina tekevät kaikkensa kansan puolesta, kuten Jutta ja ennen kaikkea Lipponen.

      • att2

        Suomi on Aina nolla oli asia urheilu tai talous huumeita kaikissa ja pahinta historia ei koskaan totuutta.

        Totuus on netissä--ajalla.


      • att2
        att2 kirjoitti:

        Suomi on Aina nolla oli asia urheilu tai talous huumeita kaikissa ja pahinta historia ei koskaan totuutta.

        Totuus on netissä--ajalla.

        Milloin elää huume Suomi ajassa???


    • Vähempi on enempi

      Me vanhat, yli 60 v., osaamme tulla vähällä toimeen. Osaamme tehdä edullisesti terveellistä ruokaa.
      Tyytykäämme jo osaamme ja antakaamme lapsille. Olikos se hoo kun jo tuolla mainitsi.
      Perhanan kääkät ja kantturat, kun mikään ei riitä.

      • att2

        Suomi on Aina huumeissa!!!!


      • jos olet pöljä?

        Älä yhdistä muita. Nyt rahaa palaa, kun on aikaa ja elämä edessä..


    • att2

      Vain totuus.


      Kommumisni on suurin vaara. tai eräät muut.

    • ylläpitoa kiinnosta

      ylläpitoa ei jutut kiinnosta, vai?

    • Viaton sivullinen

      Älkää höpsikö, käykää nukkumaan ja siunatkaa itsenne.
      Kaikki on hyvin nyt ja jatkossakin.
      Hyvää yötä.

      • oletko joku

        Kusettava katala demari?


    • att2

      Vem kan de vara????

    • tpsl

      demari on niin kiero ei sonni siihen mihin kyykistyy tämä on tosi.

      • yhy sinäkin sdp:eehen

        Etkö ole huomannu miten demarit esittävät ylivertaisia ehdotuksia, muut puolueet nyökkäilevä tyytyväisinä, nyt kansakin havahtuu se lupaa ennen näkemätöntä äänivyöryä sdp:lle joten käännä kelkkasi kun on aika SDP eläkööö eläköön eläköön


    • SDP:sä saatu --

      tarpeeksi, ei enää sdp:tä , sdp on unohtanu köyhät ja työttömät, varsiki silloin kun työpaikalsta sai irtisanomislapun, sdp ei pitäny jäsentä enää minkään arvoisena,



      EI enää SDP:tä, luotto menny, kaikki omanedun tavottelijoita kuten Halonenki oli,
      Halonen edusti eriarvoisuuden kasvattamista suomeen,
      oikein vaalipuheessaan korosti sitä ku ei ollu vielä presidenttikää,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe