Aurinkopullo

arvo??

Minkä arvoinen mahtaa olla Riihimäen Lasin Aurinkopullo? Minulla on isot; keltainen ja kirkas ja pieni keltainen. Vihreä löytyi lapsuudenkodista, mutta äitini on ehkä antanut sen pois...

26

26562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aurinkopullo

      oli kahta kokoa.pieni kirkas tais olla siinä 20eur.isompi vähän kalliimpi,muistaakseni n.25-30eur.värillinen sit viel vähä kalliimpi.punainen lasi on sit sitä kaikkein kalleinta.aurinkopullot on aika yleisiä,eli niitä on paljon.

      • ihmettelijä

        Mitä tekee aurinkopullot antiikkimessuilla...kirpputorikamaa......


      • feetu
        ihmettelijä kirjoitti:

        Mitä tekee aurinkopullot antiikkimessuilla...kirpputorikamaa......

        Tällä palstalla tuskin koskaan puhutaan antiikista..kipoista30-40 luvulta.. tai muutaman kymmenen vuoden ikäisestä krääsästä..Mistähän netistä löytyisi suomalainen antiikkipalsta..ruotsalaisia palstoja kyllä olen löytänyt.


      • antiikista tietämätön
        feetu kirjoitti:

        Tällä palstalla tuskin koskaan puhutaan antiikista..kipoista30-40 luvulta.. tai muutaman kymmenen vuoden ikäisestä krääsästä..Mistähän netistä löytyisi suomalainen antiikkipalsta..ruotsalaisia palstoja kyllä olen löytänyt.

        super-ammattilainen antiikin alalta.
        Määritteleppäs nyt mistä vuosiluvusta alkaa antiikki ja mikä luokitellaan "krääsäksi".


      • ..ei ole antiikkia
        antiikista tietämätön kirjoitti:

        super-ammattilainen antiikin alalta.
        Määritteleppäs nyt mistä vuosiluvusta alkaa antiikki ja mikä luokitellaan "krääsäksi".

        Antiikkimessut ovat todella joskus tosi krääsämessut. Antiikiksi ei minusta voi sanoa mitään alle 100 v. vanhaa esinettä, jollei se ole aito ja alkuperäinen harvinaisuus, jolloin sen arvo on jo itsestään selvää.
        Antiikkinimitys on kuin veteen piirretty viiva. Vanhaa ja kaunista 1900-luvun tavaraa on kuitenkin jo myynnissä muka antiikkina. Nyt sitä kannattaa kerätä lapsenlapsille, sillä 100 v päästä se onkin jo antiikkia. Joka sukupolvessa onneksi on ihmisiä, joilla on silmää säilyttää kauniita esineitä, vaikka kaapit ja hyllyt täyttyvätkin sitten "turhasta" kamasta.
        Keräily on todella kannatettava ja hyvä harrastus.
        Mutta kun "antiikkimessuilla" tapaa antiikkia 1960-luvulta, niin alkaa tuntea itsensä aika vanhaksi, koskapa on itse ostanut Sokoksesta justiin samanlaisia kippoja omaan kotiin muuttaessaan nuoruutensa kaukaisina päivinä.


      • feetu
        antiikista tietämätön kirjoitti:

        super-ammattilainen antiikin alalta.
        Määritteleppäs nyt mistä vuosiluvusta alkaa antiikki ja mikä luokitellaan "krääsäksi".

        antiikiksi tavataan sanoa ennen vuotta 1900 tehtyjä esineitä...itselläni tuo raja on 1850...esineet ennen teollista vallankumousta pohjoismaissa. Antiikkia ei ole 1900-luvun maitotoopit...ompelukoneet..puristelasit.teolliset huonekalut..sängynpeitteet..vanerilastenvaunut..ym.ym.ym. tälläinen tavara on ylijäämätavaraa,kirpparikamaa,roinaa, tulevaisuuden antiikkia..Joskaan romusta ei koskaan tule antiikkia...


      • "arvon" kyselijä
        feetu kirjoitti:

        antiikiksi tavataan sanoa ennen vuotta 1900 tehtyjä esineitä...itselläni tuo raja on 1850...esineet ennen teollista vallankumousta pohjoismaissa. Antiikkia ei ole 1900-luvun maitotoopit...ompelukoneet..puristelasit.teolliset huonekalut..sängynpeitteet..vanerilastenvaunut..ym.ym.ym. tälläinen tavara on ylijäämätavaraa,kirpparikamaa,roinaa, tulevaisuuden antiikkia..Joskaan romusta ei koskaan tule antiikkia...

        Taisinpa sohasta ihan väärään paikkaan.. En missään vaiheessa väittänyt omistavani antiikkia. Vanhaa tavaraa kylläkin, mutta minusta aurinkopullot eivät ole sentään mitään krääsää. Itse olen syntynyt 1960 ja arvostan VANHOJA tavaroita. Keskustelupalstalla ei tiettävästi ole osastoa, missä puhua vanhoista tavaroista. Kävin huuhto.net sivuilla ja totesin, että niitä on siellä tosi paljon kaupan..,eikä minulla ole aikomusta muutta niitä rahaksi.


      • montako viisata
        "arvon" kyselijä kirjoitti:

        Taisinpa sohasta ihan väärään paikkaan.. En missään vaiheessa väittänyt omistavani antiikkia. Vanhaa tavaraa kylläkin, mutta minusta aurinkopullot eivät ole sentään mitään krääsää. Itse olen syntynyt 1960 ja arvostan VANHOJA tavaroita. Keskustelupalstalla ei tiettävästi ole osastoa, missä puhua vanhoista tavaroista. Kävin huuhto.net sivuilla ja totesin, että niitä on siellä tosi paljon kaupan..,eikä minulla ole aikomusta muutta niitä rahaksi.

        No ensinnäkin jos puhutaan tilaisuuksista, joita nimitetään "antiikki ja keräilymessut" nimikkeellä pitää sisällään niin antiikkia, kuin muutakin nuorempaa keräilytavaraa. Keräillä voi muutakin, kuin antiikiksi kutsuttavaa, joten katsokaas tarkkaan sitten, mitä tilaisuuden mainoksessa sanotaan tilaisuuden olevan. Toiseksi sitten joku pitää antiikkina 50v vanhaa tavaraa, toiselle antiikkia on 75v vanhempi ja jollekkin ei kelpaa kuin yli 100v vanha antiikiksi. Paljon täällä kotomaassa myydään "antiikkina" keski-euroopasta tuotua tavaraa, jolla ei ole ikää kuin ehkä parikymmentä vuotta. Antiikkia on se, mitä kukin antiikkina pitää, mutta pääsääntöisesti voidaan sanoa, että antiikkiin kuuluu kaikki se, mitä ei enää ole valmistuksessa, eikä normaalisti kaupan. Mikäli joku on niin ehdottoman tarkka jostain tietystä vuosimäärästä, niin olisiko hyvä ja kertoisi, missä tuo tarkka määritelmä mainitaan, että vain sen ja sen ikäinen on antiikkia. Mielestäni kuitenkin on antiikkia tuollaiset mielipiteet, että antiikkia on vain se ja se, muu on kirppistavaraa. Jokaisella on oikeus määrittää omassa mielessään se, mitä pitää antiikkina ja jos on siihen tyytyväinen, niin hyvä niin. Kaikesta tulee jossain vaiheessa antiikkia, siis kaikesta, kunhan aikaa kuluu ja tulee se, joka tavarasta on kiinnostunut. Itse olen kirppikseltä ostanut ja saman antiikkihuutokaupassa, siis ANTIIKKIHUUTOKAUPASSA myynyt, eli kirppismyyjän mielestä ei kyse ole ollut antiikista, mutta sitten ostajan mielestä kyllä ja hyvä niin, sillä halvalla sain ostaa ja hyvällä hintaa myydä. Antiikkistako, no jaa.


      • käy ostoksilla
        ihmettelijä kirjoitti:

        Mitä tekee aurinkopullot antiikkimessuilla...kirpputorikamaa......

        Kirpputoreilla om joskus mitä kauneimpia esineitä, joita perinnöksi saaneet ihmiset eivät halua pitää, vaan antavat ne pois halpaan hintaan. Ei ole ollenkaan huono ajatus kierrellä näillä kirppareilla ja vaihtomessuilla. Joku kerää esim. juuri aurinkopulloja ja saa niitä (vielä) edullisesti kirppiksiltä.
        Kun jokin tavara tulee mieleiseksi useammalle keräilijälle, niin hinnat auttamatta nousevat. Esimerkiksi Arabian halvimpiakin kuppipareja yritetään myydä huippuhinnoilla, kun Arabia on nyt muka antiikkia.
        Samoin kävi kuparipannujen männä vuosina. Niistä pyydettiin ja varmaan saatiinkin ihan kamalia hintoja, koska olivat muodissa.
        Niin että hintatietoinen pitää olla ja aina pitää katsoa sitä paitsi, että esine on ehjä.


      • limette

    • puistokemisti

      Katso täältä millä hinnoilla on kauppoja syntynyt:
      www.huuto.net

      • antiikkia

        löytyy todella huuto-netin sivulla. Siellä on krääsää joka lähtöön.


      • ses

      • Aurinko

    • Siru

      Löysin pienen keltaisen aurinkopullon 12,5cm täältä Ruotsista kirpparilta ja maksoin siitä 10kr noin 1€ Siis tosi halpa.

      • ***

        WWW.AURINKOPULLO.FI



        WWW.AURINKOPULLO.COM


    • Jyrki Viertola

      Minulla on kymmeniä aurinkopulloja, kaikki mahdolliset värit ja koot. Olen ajatellut myydä ne 50centtiä kappale. Sen alle en myy, mieluummin heitän lasinkeräykseen. onko kiinnostuneita?

      • Margit7

        Hei, vieläkö sinulla on aurinkopulloja? Olisin kiinnostunut ostamaan.


      • Anonyymi

        Hei vieläkö löytyy aurinkopullot


    • trokari

      Tarjoan 45centtiä kappaleelta, saat rahat käteisellä heti, kun olen saan seuraavan eläkkeeni. Tai osamaksulla, sopisiko 5€/kk korkoa 1,5% (=vuosikorko).

    • violettipullo

      Riihimäellehän perustettiin aikoinaan Suomen Aurinkopullokerho,toiminee vieläkin,löydät
      kotisivut www.aurinkopullo.com
      sieltä saanet tietoja pulloista,hinnoista,väreistä ym.

    • Maiguli

      Hakaniementorin antiikki/porsliini&lasi liikkeessä iso vihreä aurinkopullo oli 480,00 € ja pieni vihreä 145,00 € ja tietenkin vanhoja.

    • Anonyymi

      Mulla on tummanpunainen aurinkopullo.taitaa olla arvokkain noista kaikista.alle 2.5 tonnin ei lähde.

    • Anonyymi

      Ainahan sitä saa pyytää, mutta tuskin kukaan maksaa.

      Aurinkopullo, jota on neljää eri kokoa, oli tuotannossa kymmenen vuotta - eli mistään harvinaisesta tuotteesta ei ole, keräillystä kylläkin.

      Jos kyseessä olisi harvinainen rubiininpunainen Aurinkopullo, silloin hinta olisi halpa. 2018 yhden myyhtihinta oli palkkioineen noin 7500€.

    • Anonyymi

      Meidän mummun vintiltä löyty 3kpl punaista aurinkopulloa.. vaimo sano että ne on arvokkaita.. saa viiä ne kirppikselle ..kun tarvittaisiin rahaa kun pitäis ostaa luistimet ..

      • Anonyymi

        Löytyykö vielä aurinkopullot


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe