Intiassa eräät uskovaiset uskoo että yhdellä heidän pyhällä lehmällä on parantavia voimia ja siksi nämä uskovat syövät tämän lehmän ulosteen ja virtsan.
Tämä on vain yksi esimerkki uskonnon vaikutuksesta.
Onneksi en ole uskis ...
Uskis esimerkki
7
407
Vastaukset
Kas kun et yleistänyt kaikkien uskisten tekevän niin!
Yleensä kenties se onkin niin, että vain usko parantaa. Sama se mihin uskotaan lääkkeisiin, leikkauksiin, vyöhyketerapiaan, rohtoihin, henkiparannukseen, jumalan parantamiseen. Oma ja yleinen usko. Kenties sairaudet ovat tyhjää, kertovat meille henkisestä tilanteestamme. Jos emme niitä mielen tasolla kuuntele tai vaiennamme ne, etsivät ne tien ulkoiseen elämäämme onnettomuuksina, saurauksina, erilaisina ihmisinä ja tilanteina...- Mirka...... ... ..
Tämä tuli TV:stä viimeviikolla. He olivat siva jumalalaan uskovia uskiksia (hinduja) jotka uskoivat että kun syö kyseisen lehmän paskaa ja virtsaa niin se parantaa.
Kristinusko ei poikkea tästä. Yhtä typerältä se kuulosta näitten hindujen korvissa. Kristinuskossa rukoillaan ja palvellaan jotain näkymätöntä mielikuvitus ukkelia ja huudetaan 2000 vuotta sitten kuolleen miehen nimeä. Sit on vielä lukematon määrä kaikkea muuta typerää, enkelit, demonit, saatana, naimisissa oleva neitsyt, neitsyt raskaana, jumalan poika jne jne ... - Maija
Mirka...... ... .. kirjoitti:
Tämä tuli TV:stä viimeviikolla. He olivat siva jumalalaan uskovia uskiksia (hinduja) jotka uskoivat että kun syö kyseisen lehmän paskaa ja virtsaa niin se parantaa.
Kristinusko ei poikkea tästä. Yhtä typerältä se kuulosta näitten hindujen korvissa. Kristinuskossa rukoillaan ja palvellaan jotain näkymätöntä mielikuvitus ukkelia ja huudetaan 2000 vuotta sitten kuolleen miehen nimeä. Sit on vielä lukematon määrä kaikkea muuta typerää, enkelit, demonit, saatana, naimisissa oleva neitsyt, neitsyt raskaana, jumalan poika jne jne ..."Kristinusko ei poikkea tästä. Yhtä typerältä se kuulostaa näitten hindujen korvissa."
Olisi kannattanut, ja kannattaa edelleen, lukea vähän hindulaisuudesta, niin tietäisit vähän paremmin. Vähän hindulaisuudesta: "Hindujen kesken vallitsee vahva yhteisymmärrys, jonka mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita polkuja ja johtavat lopulta kohti yhtä ja samaa jumalaa tai alkulähdettä. "
"Hindulaisuus on hyvin suvaitsevainen ja värikäs uskonto. Hindut kunnioittavat kaikkea elämää: luonnonilmiöitä, kasveja, eläimiä."
"Lehmiä pidetään erityisen pyhinä. Se johtuu siitä, että lehmää pidetään äitijumalan inkarnaationa. Eläinten, varsinkin äitiä symboloivan lehmän suojeleminen tuottaa ihmiselle paremman jälleensyntymän, eläimen vahingoittaminen huonomman."
On hyvä hankkia uskonnoista tietoja. Sehän on nyt Google-kaudella hyvin helppoa. Uskontoja, niin kuin ei monia muitakaan asioita, ei tarvitse arvottaa: hyvä, huono, tyhmä, viisas, hölmö, vaan vain hankkia lukemalla niistä tietoja. Uskontoja on kuitenkin ollut suurin piirtein niin kauan kuin ihmisiäkin ja ilmeisesti tulee aina olemaan.
Kyseistä dokumenttia en nähnyt. Vahinko. - parantaa?
>>Yleensä kenties se onkin niin, että vain usko parantaa. >Oma ja yleinen usko. Kenties sairaudet ovat tyhjää, kertovat meille henkisestä tilanteestamme. Jos emme niitä mielen tasolla kuuntele tai vaiennamme ne, etsivät ne tien ulkoiseen elämäämme onnettomuuksina, saurauksina, erilaisina ihmisinä ja tilanteina...
- vitsi
Mirka...... ... .. kirjoitti:
Kristinusko ei poikkea tästä. Yhtä typerältä se kuulosta näitten hindujen korvissa. Kristinuskossa rukoillaan ja palvellaan jotain näkymätöntä mielikuvitus ukkelia ja huudetaan 2000 vuotta sitten kuolleen miehen nimeä. Sit on vielä lukematon määrä kaikkea muuta typerää, enkelit, demonit, saatana, naimisissa oleva neitsyt, neitsyt raskaana, jumalan poika jne jne ...Onko tuttavissasi sitten sellaisia uskovaisia? Minä en tunne yhtään joka tekisi tuollaisia.
- maya
Onnittelut sinulle Mirka, että tunnet olevasi etuoikeutetussa asemassa koska et ole uskis.
Se on tärkeintä, että itsellään on hyvä olo ja hyvä omatunto, eikä tunne mitään kielteistä itseään tai muita ihmisiä kohtaan.
Jos löydät tämän rakkauden ja rauhan siitä, ettet usko mihinkään on hieno juttu. Olet silloin löytänyt itsesi.
Kun ihminen on saavuutanut jotain tärkeää, kuten sinä tunnut saavuttaneen poistuu ihmiseltä automaattisesti kaikki negatiivinen tuntemus, kuten katkeruus, viha, katellisuus epätoivo ja ilkeämielisyys toisin ajattelvia kohtaan.
Olet sinut itsesi kanssa vai mitä?
Olet niin varma itsestäsi ja siitä mihin itsessäsi uskot, että sinulla ei ole tarvetta haukkua toisin ajattelijoita.
Olet siis saavuttanut päämäärän eli elämän.
Onnea sinulle siitä Mirka. Harva löytää pienen elämänsä aikana sen lopullisen totuuden, johon uskoa ja jonka kanssa on sinut.
Välillä tuntuu, että itsekin olen löytänyt, mutta sitten taas alkaa epätietoisuus painaa, liekö tämä elämä ainaista etsimistä ja löytämistä.
Onkohan ihminen koskaan tiensä päässä vaan onko hän vasta silloin kun on valmis siirtymään elämästä kuolemaan.
Itse henkilökohtaisesti tunnustaudun kristityksi, vaikka et kovin tunnu arvostavan meidän ajatuksiamme. Olen vain löytänyt tuosta sanomasta sellaisen levon joka kantaa eteenpäin, eikä tunne katkeruutta tai syytä mollata tai moittia toisin ajattelevia.
Sinä olet onnellinen ettet ole uskis, siitä sinulle onnittelut.
Itse olen onnellinen, että olen uskis ja siitä kiitos Jumalan. - ei kuulu minulle
syökööt mitä haluavat, kunhan oma järki on vielä tallella! Intiaakaan ei pitäisi pilkata keksimällä vitsejä, mutta ihan miten vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901429Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231218- 50958
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52813Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810- 56792
- 81775
- 102774
- 33722